Nee, in en vrije markt waren veel banken omgevallen. Die banken zijn als de dood voor een vrije markt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Banken hebben meer baat bij een vrije markt dan bij een dictatoor waar je concessies moet afdwingen.
Ja, maar ik geloof niet dat die revoluties veroorzaakt worden door de wens van individuen die winst willen maximeren.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:47 schreef waht het volgende:
[..]
?? Jij bent toch die kerel die alle opstanden staat aan te moedigen?
Nee, ze willen het liefst zo arm mogelijk blijven zeker.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, maar ik geloof niet dat die revoluties veroorzaakt worden door de wens van individuen die winst willen maximeren.
Ze willen het beter hebben, dat is hetzelfde.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, maar ik geloof niet dat die revoluties veroorzaakt worden door de wens van individuen die winst willen maximeren.
Nee. Beter staat niet gelijk aan meer geld.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:50 schreef waht het volgende:
[..]
Ze willen het beter hebben, dat is hetzelfde.
Die banken hebben juist baat bij een vrije markt, omdat dan op tijd investeerders en aandeelhouders aan de bel hadden getrokken, omdat zij hun geld/investeringen niet kwijt willen raken. Dan hadden de zware klappen tijdens de crisis afgewend kunnen worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, in en vrije markt waren veel banken omgevallen. Die banken zijn als de dood voor een vrije markt.
Niet altijd, in grote lijnen wel.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Beter staat niet gelijk aan meer geld.
Nee tuurlijk werk dat niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan zou je de revoluties kunnen stoppen door mensen gewoon geld te geven, maar dat is geprobeerd. Dat werkt niet.
Bailouts geven is een links hoogstandje.quote:Of van rechts beleid. Belastinggeld aan banken geven roept ook grote weerstand op.
Tot je genoeg hebt. Piramide, Maslov.quote:
In een ideale wereld, ja. In de praktijk willen aandeelhouders snel cashen en stappen ze uit vlak voor de bom valt. Die zullen een bedrijf niet snel redden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die banken hebben juist baat bij een vrije markt, omdat dan op tijd investeerders en aandeelhouders aan de bel hadden getrokken, omdat zij hun geld/investeringen niet kwijt willen raken. Dan hadden de zware klappen tijdens de crisis afgewend kunnen worden.
Dat zeg ik. Dus mensen willen wel steeds meer, tot een bepaald niveau. En dan willen ze iets anders, maar nog steeds meer.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tot je genoeg hebt. Piramide, Maslov.
Meer staat niet gelijk aan winstmaximalisatie. Meer kan ook kwaliteit zijn, of rust, zekerheid, liefde, geluk, etc.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:56 schreef waht het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Dus mensen willen wel steeds meer, tot een bepaald niveau. En dan willen ze iets anders, maar nog steeds meer.
Je snapt ook helemaal niets van investeringen he? Als aandeelhouders uitstappen dan daalt de koers onmiddelijk, wat weer een "bezorgd signaal" naar de andere aandeelhouders is, die dan willen weten hoe het met de zaak staat.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In een ideale wereld, ja. In de praktijk willen aandeelhouders snel cashen en stappen ze uit vlak voor de bom valt. Die zullen een bedrijf niet snel redden.
Daar hebben de al uitgestapte aandeelhouders toch geen last van?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je snapt ook helemaal niets van investeringen he? Als aandeelhouders uitstappen dan daalt de koers onmiddelijk, wat weer een "bezorgd signaal" naar de andere aandeelhouders is, die dan willen weten hoe het met de zaak staat.
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar hebben de al uitgestapte aandeelhouders toch geen last van?
Google anders eens op Hedgefund.
Heeft nogal veel zin om een failliet bedrijf te doorgronden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee maar die aandeelhouders die er nog inzitten wel, want de koers daalt opeens.
Als jij een investering in Staatcoaches N.V. hebt, en de koers zakt plotseling met 20%, dan ga jij je toch ook afvragen wat er aan de hand is en het bedrijf doorgronden? Dat bedoel ik: de markt anticipeert automatisch op risico's en wilt de risico's van een investering te weten komen.
Die doen hun best om bedrijven gezond te houden, zeker?quote:Ja, ik weet wat een hedgefund is.
In het bedrijfsleven, op de commerciele zenders, had men allang onderzoeken naar manieren van kostenbesparing gedaan, omdat elke euro telt. Maar in die linkse subsidieindustrie, de Publieke Omroep genaamd, komen ze er pas anno 2011 pas achter dat ze wellicht adviserende partijen moeten inschakelen om te bekijken of er op kosten bespaard kan worden.quote:In de mediabrief schrijft de minister in detail hoe Hilversum in 2015 200 miljoen euro moet bezuinigen. Dat is ongeveer een kwart van het budget van de publieke omroep. Het ministerie van OCW heeft daartoe een onderzoek laten doen door Boston Consulting Group naar kostenbesparingen bij de publieke omroep.
Volgens betrokkenen in Den Haag en Hilversum zijn dit de conclusies:
•De omroepen kunnen geld besparen door slimmer te werken, door “het primaire proces” van radio- en tv-maken beter in te richten. Redacties moeten meer samenwerken.
•Omroepen moeten meer (buitenlandse) programma’s aankopen.
•De omroepen moeten meer en langere afleveringen maken van eigen producties.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ming-publieke-omroep
.. en onrendabele plebejers.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
wat een veerhaal, terwijl wij juist een goedkoop (lees: efficiënt) publiek bestel hebben.
Ze doen hun best om goede dingen kapot te maken, en ondertussen houden ze slechte dingen (banken) in de lucht.
Godsamme zeg, een bedrijf gaat zeker in 1 seconde failliet ofzo? Dat gebeurt in stappen. Als jij onraad ruikt of vindt dat een bedrijf risicovolle activiteiten onderneemt, dan wil je de gehele zaak doorgonden voordat een bedrijf mogelijk failliet gaat of zware verliezen lijdt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heeft nogal veel zin om een failliet bedrijf te doorgronden.Dan ben je gewoon te laat.
Ja, ze wllen hun winst maximaliseren. Raar he?quote:Die doen hun best om bedrijven gezond te houden, zeker?
Je pakt winst, ten koste van het bedrijf, en als de overheid het bedrijf overeind houd, kan je het truukje nog eens doen!![]()
Het staat je vrij om te gaan werken voor je geld.quote:
Onzin. Er gaan jaarlijks honderden miljoenen euro's naar de PO, waarbij driekwart van de programma's prima op de commerciele zenders kunnen worden uitgezonden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
wat een veerhaal, terwijl wij juist een goedkoop (lees: efficiënt) publiek bestel hebben.
Ze doen hun best om goede dingen kapot te maken, en ondertussen houden ze slechte dingen (banken) in de lucht.
Zeg dat maar tegen je eigen politieke achterban: de uitkeringstrekkers.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het staat je vrij om te gaan werken voor je geld.
Maar dat kost tijd. En die heb je niet als mensen gaan speculeren.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Godsamme zeg, een bedrijf gaat zeker in 1 seconde failliet ofzo? Dat gebeurt in stappen. Als jij onraad ruikt of vindt dat een bedrijf risicovolle activiteiten onderneemt, dan wil je de gehele zaak doorgonden voordat een bedrijf mogelijk failliet gaat of zware verliezen lijdt.
[..]
Het is gewoon diefstal. Ik maak jouw auto kapot, omdat ik aandelen heb in een autoschadebedrijf. En dan niet komen klagen, want winstmaximalisatie is heilig.quote:Ja, ze wllen hun winst maximaliseren. Raar he?
Je liegt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen je eigen politieke achterban: de uitkeringstrekkers.
Sinds wanneer gaat een bedrijf in 1 seconde failliet?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dat kost tijd. En die heb je niet als mensen gaan speculeren.
Kapitalisme: aantasting van eigendomsrechten.quote:Het is gewoon diefstal. Ik maak jouw auto kapot, omdat ik aandelen heb in een autoschadebedrijf. En dan niet komen klagen, want winstmaximalisatie is heilig.
Argos door de commerciëlen? In your wet dreams.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Er gaan jaarlijks honderden miljoenen euro's naar de PO, waarbij driekwart van de programma's prima op de commerciele zenders kunnen worden uitgezonden.
Stel dat dan voor.quote:Of heeft Boer zoekt Vrouw een maatschappelijke waarde?
Sinds er via computers gehandeld wordt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaat een bedrijf in 1 seconde failliet?
[..]
Ik betaal belasting, dus de overheid is van mij, dus ik mag de overheid kapot maken?quote:Kapitalisme: aantasting van eigendomsrechten.
Nu jij weer.
Dan heeft het blijkbaar niet voldoende kijkers en kan het dus van de buis.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Argos door de commerciëlen? In your wet dreams.
Dat heeft toch geen draagvlak? Half Nederland is links en wil zoveel mogelijjk geld in allerlei projecten stoppen. Ondertussen loop de staatsschuld op. Als de VVD vervolgens wil bezuiningen, schreeuwt links moord en brand.quote:Stel dat dan voor.
Meneer heeft zeker Inside the Black Box van het linkse Tegenlicht (waarom maken ze geen enkele pro-kapitalistische documentaire?) en denkt meteen te weten hoe het bedrijfsleven in elkaar steekt?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sinds er via computers gehandeld wordt.
Waarom ga je niet op mijn punt in? Je mag doen wat je wil, als je maar niet de eigendomsrechten aantast.quote:Ik betaal belasting, dus de overheid is van mij, dus ik mag de overheid kapot maken?
Geregeld!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan heeft het blijkbaar niet voldoende kijkers en kan het dus van de buis.
Zo simpel is dat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want daar kijk je wel naar?quote:Op Nederland 2 vandaag: Kunstuur, Rail away, Nederland zingt, Festival classique. Je wordt er niet goed vanAllemaal op de commerciele zenders!
[..]
De bezuinigingen hebben geen draagvlak.quote:Dat heeft toch geen draagvlak? Half Nederland is links en wil zoveel mogelijjk geld in allerlei projecten stoppen. Ondertussen loop de staatsschuld op. Als de VVD vervolgens wil bezuiningen, schreeuwt links moord en brand.Het staat je vrij de overheid omver te werpen. Je hebt er zelf voor betaald.quote:Daar kan ik niet tussen komen.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Ik heb nog veel meer gezien (en gehoord, gelezen, zelfs zelf meegemaakt.)quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Meneer heeft zeker Inside the Black Box van het linkse Tegenlicht (waarom maken ze geen enkele pro-kapitalistische documentaire?) en denkt meteen te weten hoe het bedrijfsleven in elkaar steekt?
[..]
Dus als je iemand koopt, mag je met hem doen wat je wilt?quote:Waarom ga je niet op mijn punt in? Je mag doen wat je wil, als je maar niet de eigendomsrechten aantast.
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Geregeld!Ook goed. Ik kijk niet naar die gesubsidieerde troep.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet dus.quote:Want daar kijk je wel naar?Geen bezuiningen is de situatie van Griekenland in ons eigen land uitlokken.quote:De bezuinigingen hebben geen draagvlak.Het is een democratie. En zolang rechts niet aan marketing en promotie doet (wat links wel doet in de vorm van staatspropaganda) kan ik er niet tussen komen.quote:Het staat je vrij de overheid omver te werpen. Je hebt er zelf voor betaald.
Zo. En nu?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb nog veel meer gezien (en gehoord, gelezen, zelfs zelf meegemaakt.)
Binnen de kaders van de wet wel ja. Mits diezelfde kaders binnen de wet het toestaan om een individu te kopen.quote:Dus als je iemand koopt, mag je met hem doen wat je wilt?
Ah, maar wie maakt de wet? Genoeg wetten om liegende, stelende bankiers te sponsoren, maar als individu moet je maar eens wat flikken.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zo. En nu?
[..]
Binnen de kaders van de wet wel ja. Mits diezelfde kaders binnen de wet het toestaan om een individu te kopen.
Juristen maken de wet, waar de meeste juristen links zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ah, maar wie maakt de wet? Genoeg wetten om liegende, stelende bankiers te sponsoren, maar als individu moet je maar eens wat flikken.
We zitten al in die situatie. Wij moeten ook bezuinigen vanwege corrupte politici en criminele bankiers.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ook goed. Ik kijk niet naar die gesubsidieerde troep.
[..]
Niet dus.
[..]
Geen bezuiningen is de situatie van Griekenland in ons eigen land uitlokken.
[..]
Je liegt. De Telegraaf is pure rechtse propaganda.quote:Het is een democratie. En zolang rechts niet aan marketing en promotie doet (wat links wel doet in de vorm van staatspropaganda) kan ik er niet tussen komen.
Je liegt. Donner en Teeven zijn niet links.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Juristen maken de wet, waar de meeste juristen links zijn.
En nu?
Kijk eens bij een gemiddelde studie Rechten en de meesten stemmen links of midden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je liegt. Donner en Teeven zijn niet links.
Studenten maken de wet niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Kijk eens bij een gemiddelde studie Rechten en de meesten stemmen links of midden.
Nee, we moeten bezuinigen omdat er teveel geld aan linkse projecten (Publieke Omroep, uitgebreide verzorgingsstaat, straatcoaches etc.) wordt uitgegeven.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We zitten al in die situatie. Wij moeten ook bezuinigen vanwege corrupte politici en criminele bankiers.
Dat is maar 1 krant. Daar tegenover heb je linkse bolwerken als NRC, Trouw, Volkskrant etc. Daar valt niet tegenop te boksen.quote:Je liegt. De Telegraaf is pure rechtse propaganda.
Die studenten stromen later wel door in dergelijke functies.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Studenten maken de wet niet.
Drogredeneringen, drogredeneringen en nog meer drogredeneringen.quote:
quote:
Ik dacht dat ze politicus waren, maar ik kan ernaast zitten...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je liegt. Donner en Teeven zijn niet links.
Ja, die zijn links ja. Net zoals dat bolwerk dat de Publieke Omroep heet, dat ons jaarlijks 760 miljoen (!) kost.quote:
Ik vind de Trouw nou niet bepaald een typisch linkse krant. Van de geschiedenis uit zijn ze ook rechts/conservatief georiënteerd. Hoe dat tegenwoordig zit met de Trouw weet ik niet, nooit wat gevonden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, die zijn links ja. Net zoals dat bolwerk dat de Publieke Omroep heet, dat ons jaarlijks 760 miljoen (!) kost.
Het is dat rechts verzuimt om haar ideologie te promoten (wat links dus wel doet), want anders had de VVD makkelijk 50 a 60 zetels kunnen binnen tikken.
Ik ben nog een student, dus hoe de Trouw in het verleden was weet ik niet, maar als ik zo nu en dan online artikelen uit de Trouw lees, vind ik hen behoorlijk links overkomen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:57 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik vind de Trouw nou niet bepaald een typisch linkse krant. Van de geschiedenis uit zijn ze ook rechts/conservatief georiënteerd. Hoe dat tegenwoordig zit met de Trouw weet ik niet, nooit wat gevonden.
Mwah, wellicht zie je alles te rechts/links. Doe dat maar in het verkeer, dat is veiliger.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben nog een student, dus hoe de Trouw in het verleden was weet ik niet, maar als ik zo nu en dan online artikelen uit de Trouw lees, vind ik hen behoorlijk links overkomen.
Je moet idd nog heel veel lerenquote:
Hahaha. Die is goed. In ieder geval doordat jij het zegt, want jij bent nog geen eens in de fase 'student'.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je moet idd nog heel veel leren
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je moet idd nog heel veel leren
quote:Greek debt crisis: George Papandreou in emergency talks for more EU money
Greek protesters warn that 'people may die' as anger over fresh austerity measures sees Athens in revolt
With its coffers nearly empty, its people protesting and its political system under unprecedented attack, Greece stands on the brink of crisis as European officials prepare for a week of crucial meetings to avert economic collapse.
Fears that a debt-choked Athens could plunge global financial markets into turmoil are mounting as Germany and France edge closer to a new multibillion rescue package for the nation. Eurozone finance ministers are expected to give the green light to an emergency loan for the country when they convene for urgent talks in Luxembourg.
But as George Papandreou, Greece's beleaguered prime minister, also prepares to hold emergency discussions with European commission president José Manuel Barroso, the assurances have done little to dampen concerns that Athens is heading towards default. The chances are "so high that you almost have to say there is no way out", said Alan Greenspan, the former US Federal Reserve chairman. His prediction followed reports that 18 months after the eruption of Europe's worst crisis in decades, the European commission has begun to have a "profound sense of foreboding" about Greece and the future of the eurozone.
The explosive political atmosphere in Athens, a year after it was bailed out to the tune of ¤110bn by the EU and IMF, has done little to assuage the fears. Last week, as the Greek parliament began debating a new round of austerity measures – demanded in exchange for further aid – and ruling Pasok party MPs began defecting in disgust, Papandreou's days in power seemed increasingly numbered. A government rejig, which saw the finance minister being replaced by Evangelos Venizelos, a man who until recently was Papandreou's greatest political rival, was welcomed with scepticism on Friday.
"The gravity of the situation is lost on this administration and Friday's cabinet reshuffle is ample proof of it," the former national economy minister Stefanos Manos told the Observer.
"In the posts of finance minister and alternate finance minister," Manos said, "Papandreou has appointed two populists who are opposed to the memorandum [outlining the reforms agreed by Greece in return for being bailed out] and the very measures they are asked to implement. He's nuts."
Twenty months after the socialist leader assumed office – only to discover that, at 15.4% of GDP, Greece's budget deficit was three times higher than that claimed by the outgoing conservatives – Greeks' patience with austerity is running out. A year of wage and pension cuts, benefit losses and tax increases has taken its toll: almost a quarter of the population now live below the poverty line, unemployment is at a record 16% and, as the economy contracts for a third year, economists estimate that about 100,000 businesses have closed.
With Athens erupting into violence last week as tens of thousands of protesters marched on parliament, it became clear that the prospect of further belt-tightening is a line few are willing to cross. Banners draped in central Syntagma Square – the hub of relentless demonstrations in front of the parliament building – proclaimed only dictators would pass such measures.
The Spanish-inspired movement of the Aganaktismenoi, or "outraged", who gather daily in the square – often venting their spleen in loud outbursts – has added to a climate already charged by fear, uncertainty and despair. For the first time since the return of democracy with the collapse of the colonels' regime in 1974, Greeks say that they are determined to take fate into their own hands beyond party or political creed.
"We are the silent majority who are sick of the corrupt people who have ruled this country for far too long," said Apostolos Anagnostopoulos, a pensioner, wagging his finger angrily at the parliament building. "What this and every government has to understand is that Greeks aren't willing to pauper themselves to pay off debt for which they are not to blame. We are in revolt, people may be killed, but whatever it takes we are not going to let those measures pass."
Like many of those who have joined the protests, Anagnostopoulos says he was spurred into action by the spectre of Greek resources – state-owned assets from prime real estate to public companies – being sold at fire-sale prices to foreigners as part of a ¤50bn privatisation drive. "Our creditors, the EU and IMF, have basically told Greece 'sell everything, let foreigners run your ministries, give up your wealth'. It's outrageous."
Papandreou has made it equally clear that the top priority of the new government, which faces a vote of confidence on Tuesday, is the implementation of the austerity measures.
The task of persuading Greeks that they are the only way of slashing Athens's colossal ¤355bn debt now falls on the shoulders of Venizelos. "But time is running out," said Manos. "Banks in Greece are living day-to-day because the government is continuing to overspend. Not enough is being done, here or abroad, to stop Greece going bust."
Ze gaan idd vroeg met pensioenquote:A year of wage and pension cuts, benefit losses and tax increases has taken its toll: almost a quarter of the population now live below the poverty line, unemployment is at a record 16% and, as the economy contracts for a third year, economists estimate that about 100,000 businesses have closed.
Pensioen is een armoedig alternatief voor echte solidariteit.quote:Op zondag 19 juni 2011 02:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze gaan idd vroeg met pensioen
Dat is niet zo. In de vrije markt zoals wij die kennen heb je het principe van beperkte aansprakelijkheid, een fundamenteel ingredient van het kapitalisme. Iedereen moet zijn schulden betalen, behalve degenen met het meeste geld, de NV's en BV's. Die mogen de vruchten plukken van het nemen van risico's, en de keerzijde van die risico's is dat het misgaat, en dan hoeven zij de gemaakte schulden niet op te hoesten. Ze raken alleen hun inleg kwijt, en zelfs dan komt de staat bijspringen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je wilt dus dat de vrije markt eigenlijk het werk moet doen?
Dat zeg ik al een tijd: je moet de markt het werk laten doen:
- Degene die risico neemt, draait ervoor op wanneer het misgaat.
Voor de vrije markt is totaal niet interessant wat de consument wil en waar hij voor betaalt, het gaat erom wat voor betalingen je van hem kunt krijgen en wat je daarvoor door de strot moet drukken.quote:- De consument betaalt voor de dienst die hij wil, en betaalt niet voor de diensten van een ander.
Maar jij bent verre van een Neo en zal ongetwijfeld door de sentinels nog wel worden opgespoord om jezelf tegen te komen in je o zo wijze realiteit, die je echter verre van gelukkig maakt. Mijn doel is geluk in dit leven, natuurlijk heb ik dromen of idealen die overeenkomen met verwerping van het huidige systeem, maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen.quote:
Ik ga hier niet eens meer op in. Je hebt de grootste mond over diefstal en geweld maar verdedigd zelf een systeem dat is gebaseerd op diefstal en geweld. Sterker: in het slowchat topic en elders vergoelijk je voortdurend geweld tegen 'de paupers', van onteigening tot genocide, van lichamelijk geweld tot milieuverontreiniging. Ook grappig dat je de keuze voor een systeem weer persoonlijk maakt ("mijn doel is geluk in dit leven", geheel in lijn met wat je elke dag krijgt voorgeschoteld door de massamedia).quote:Op zondag 19 juni 2011 13:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar jij bent verre van een Neo en zal ongetwijfeld door de sentinels nog wel worden opgespoord om jezelf tegen te komen in je o zo wijze realiteit, die je echter verre van gelukkig maakt. Mijn doel is geluk in dit leven, natuurlijk heb ik dromen of idealen die overeenkomen met verwerping van het huidige systeem, maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen.
Ik heb nu een luxueuzer en welvarender leven, met meer fictief geld en kapitaal, dan wanneer het geldsysteem zal worden afgeschaft, onder het mom van de eerlijkheid. If you can't beat them, join them
Je hebt helemaal geen luxuezer en welvarender leven dan de jagers- en verzamelaars van weleer. Uitgedrukt in puur nep-geld wel ja. Maar dat is dus, zoals gezegd, nep. In deze maatschappij moet iedereen onder de absolute top voortdurend om zich heen kijken voor gevaar. Voortdurend moet er worden getrapt naar onderen en gelikt naar boven. Voortdurend moet de lichamelijke schade en stress, door alleen al buiten te lopen, worden gecompenseerd met pillen en bullshit als mindfullness. Voortdurend is er het gevaar op beroving en voortdurend is men gedwongen om keuzes te maken. Voortdurend moet men, door datzelfde geld- en schuldensysteem, ook bezig zijn met het vergroten van de welvaart en de hoeveelheid geld (het geldsysteem knijpt bijna iedereen langzaam uit --> ratrace).quote:Ik heb nu een luxueuzer en welvarender leven, met meer fictief geld en kapitaal, dan wanneer het geldsysteem zal worden afgeschaft, onder het mom van de eerlijkheid. If you can't beat them, join them
Doe dat dan niet.quote:
En datzelfde kapitalisme heeft er voor gezorgd dat er in het Westen iets als een 'individu' bestaat. Niet alleen dat: het kapitalisme had ook gelijkwaardigheid nodig. Hetgeen in houdt dat mensen op bepaalde dimensies aan elkaar gelijk zijn om handel op gelijke voet mogelijk te maken. Zelfs dat wordt door jou niet onderschreven.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Doe dat dan niet.
Het is mijn persoonlijke overtuiging dat het kapitalisme voor mij het beste werkt.
Iedereen zo zijn hobby.
Alleen als ik mijn ogen kon sluiten voor de ellende en armoede van anderen.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:20 schreef GSbrder het volgende:
Ze zijn ook gelijkwaardig, doch niet gelijk.
En ik geloof dat, indien jij miljarden had verdient, ook wat minder sceptisch tegenover het kapitalisme zou staan.
Om gelijkwaardig te zijn moet je tenminste op een paar dimensies een gelijke status bezitten. Anders is het een holle frase. Bijvoorbeeld: de mensenrechten gelden voor iedereen. De wet geldt voor iedereen.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:20 schreef GSbrder het volgende:
Ze zijn ook gelijkwaardig, doch niet gelijk.
Misschien was ik Henry Ford geweest die zei:quote:En ik geloof dat, indien jij miljarden had verdient, ook wat minder sceptisch tegenover het kapitalisme zou staan.
quote:Op zondag 19 juni 2011 14:30 schreef Klopkoek het volgende:
Misschien was ik Henry Ford geweest die zei:
"It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning."
Bovenal: als je je ogen sluit voor de hypocrisie.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alleen als ik mijn ogen kon sluiten voor de ellende en armoede van anderen.
Welke dimensies en wat voor status?quote:Op zondag 19 juni 2011 14:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Om gelijkwaardig te zijn moet je tenminste op een paar dimensies een gelijke status bezitten. Anders is het een holle frase. Bijvoorbeeld: de mensenrechten gelden voor iedereen. De wet geldt voor iedereen.
Nu weet ik wel dat zelfs dát een ideaal is en in de VS het rechtssysteem faliekant faalt maar daar zijn dan ook mensen nooit werkelijk gelijkwaardig geweest, nietwaar?
Nee, als een bank in de vrije markt failliet gaat, dan zijn de mensen hun geld kwijt (de spaarders hun spaargeld en de investeerders hun investeringen). In een vrije markt komt geen overheidsingrijpen ten pas.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is niet zo. In de vrije markt zoals wij die kennen heb je het principe van beperkte aansprakelijkheid, een fundamenteel ingredient van het kapitalisme. Iedereen moet zijn schulden betalen, behalve degenen met het meeste geld, de NV's en BV's. Die mogen de vruchten plukken van het nemen van risico's, en de keerzijde van die risico's is dat het misgaat, en dan hoeven zij de gemaakte schulden niet op te hoesten. Ze raken alleen hun inleg kwijt, en zelfs dan komt de staat bijspringen.
Nee, zoals gezegd, in een vrije markt komt geen overheidsingrijpen ten pas. De bevoorrechte positie van banken wordt gecreeerd door het socialisme door de banken te garanderen dat ze met staatssteun gered worden als ze failliet gaan. In een vrije markt zou zo'n bank, net als elk ander bedrijf, failliet gaat zonder staatssteun te verkrijgen.quote:De vrije markt zoals wij die kennen bestaat dus uit een overheidsingreep, een uitzondering op de regel dat iedereen zijn schulden moet betalen. Ook banken genieten die bevoorrechte positie, en nu komen die banken als de top van de geldrondpompmachine de Grieken vertellen dat ze schulden moeten terugbetalen die ze niet zijn aangegaan, terwijl ze zelf de schulden die ze zijn aangegaan niet hoeven terugbetalen wanneer ze dat niet kunnen. Dat zit scheef, en de acceptatie daarvan is dan ook niet vanzelfsprekend.
Je kan pas iets door zijn strot duwen als hij dat ook daadwerkelijk wil. Ik kan jou geen iPad verkopen wanneer jij niet zo'n product wil.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Voor de vrije markt is totaal niet interessant wat de consument wil en waar hij voor betaalt, het gaat erom wat voor betalingen je van hem kunt krijgen en wat je daarvoor door de strot moet drukken.
Daar kiezen ze toch zelf voor dmv de democratie? Ze konden ook een eigen partij oprichten waarbij alle staatsschuld zou worden afbetaald en waarbij ze nooit meer een staatsschuld zouden nemen. Waardoor de Grieken dus niet meer als onderpand hoefden te leven.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:37 schreef Klopkoek het volgende:
En het onderpand van die staatsschuld? Dat zijn de Grieken die tot hun 70ste moeten doorwerken.
Scherp.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar jij bent verre van een Neo en zal ongetwijfeld door de sentinels nog wel worden opgespoord om jezelf tegen te komen in je o zo wijze realiteit, die je echter verre van gelukkig maakt. Mijn doel is geluk in dit leven, natuurlijk heb ik dromen of idealen die overeenkomen met verwerping van het huidige systeem, maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen.
Ik heb nu een luxueuzer en welvarender leven, met meer fictief geld en kapitaal, dan wanneer het geldsysteem zal worden afgeschaft, onder het mom van de eerlijkheid. If you can't beat them, join them
Wat een frustratie zeg.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:09 schreef Klopkoek het volgende:
Elk restje van eerlijkheid moet uit het systeem worden geramd. Privaat onderwijs is het tovermiddel. Dan is er geen sprake van diefstal. Het tegendeel is waar. Het geld waarmee het wordt betaald is diefstal. De grond waarop de dure Ivy League universiteiten staan was oorspronkelijk diefstal. De selectiegronden van de universiteiten (je werd niet eens uitgesloten op basis van geld, m.u.v. van de negers was de inkomensongelijkheid in de VS lange tijd kleiner dan in Europa tenslotte) waren 150 jaar lang diefstal. De belastingvrijstellingen van deze miljardenbedrijven zijn diefstal en de belastingvrije giften van zogenaamde 'liefdadigheid' van rijke families aan die universiteiten is diefstal. De vivisectie op negers was diefstal en de vele onderzoekssubsidies vanuit de overheid of vanuit het bedrijfsleven zijn dat ook.
[..]
Je hebt helemaal geen luxuezer en welvarender leven dan de jagers- en verzamelaars van weleer. Uitgedrukt in puur nep-geld wel ja. Maar dat is dus, zoals gezegd, nep. In deze maatschappij moet iedereen onder de absolute top voortdurend om zich heen kijken voor gevaar. Voortdurend moet er worden getrapt naar onderen en gelikt naar boven. Voortdurend moet de lichamelijke schade en stress, door alleen al buiten te lopen, worden gecompenseerd met pillen en bullshit als mindfullness. Voortdurend is er het gevaar op beroving en voortdurend is men gedwongen om keuzes te maken. Voortdurend moet men, door datzelfde geld- en schuldensysteem, ook bezig zijn met het vergroten van de welvaart en de hoeveelheid geld (het geldsysteem knijpt bijna iedereen langzaam uit --> ratrace).
Alleen voor de absolute top geldt dit niet nee. Zij hebben het goed toeven. Maar voor hen geldt niet het gezegde "If you can't beat them, join them", want zij horen er al bij.
Ellende en armoede worden juist door het socialisme gecreerd. In het kapitalisme kan iedereen hogerop komen.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alleen als ik mijn ogen kon sluiten voor de ellende en armoede van anderen.
Ik heb niet gekozen voor een drugsverbod, zondagsrust, HRA, ....quote:Op zondag 19 juni 2011 14:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daar kiezen ze toch zelf voor dmv de democratie?
Nee, echter het volk wel. In een democratie beslist de meerderheid.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb niet gekozen voor een drugsverbod, zondagsrust, HRA, ....
Dat is niet waar. Massa's rijken hebben het gewoon gekregen of gestolen.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:58 schreef Zienswijze het volgende:
En rijken ontstaan niet zomaar. Elke rijke heeft op een gegeven moment kapitaal hebben moeten verdiend.
Nee, als iedereen een ton per jaar verdient is niemand rijk. Het is een kapitalistische leugen.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ellende en armoede worden juist door het socialisme gecreerd. In het kapitalisme kan iedereen hogerop komen.
Dan ga je terug naar de oertijd. Op een gegeven moment moeten individuen bezit zijn gaan vormen en dit hebben afgebakend.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Massa's rijken hebben het gewoon gekregen of gestolen.
En je kan alleen arm zijn als er mensen zijn rijk. Rijk en arm zijn inderdaad subjectieve begrippen. Dus, om jouw redenatie door te trekken, is eigenlijk niemand arm?quote:Op zondag 19 juni 2011 15:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, als iedereen een ton per jaar verdient is niemand rijk. Het is een kapitalistische leugen.
Je kan alleen rijk zijn als er armen zijn.
Als er geen rijken zijn, is niemand arm.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En je kan alleen arm zijn als er mensen zijn rijk. Rijk en arm zijn inderdaad subjectieve begrippen. Dus, om jouw redenatie door te trekken, is eigenlijk niemand arm?
Heb je wel eens om je heen gekeken? JIJ bent de rijke. Duizenden mensen zijn arm zodat jij lekker met ons op internet kan discussiëren.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als er geen rijken zijn, is niemand arm.
Als er geen armen zijn, is niemand rijk.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Arm is als je door rijken misbruikt kan worden om alles te doen omdat je anders niet te eten hebt. Arm is als je boerderij door een zaden-bedrijf kapot word gemaakt. Arm is als mensen 20 uur per dag spijkerbroeken moeten naaien en het weinige salaris uit moeten geven aan kost-en-inwoning en "boetes", arm is als kinderen giftig vuilnis sorteren ipv naar school gaan.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als er geen armen zijn, is niemand rijk.
Ik draai het om. Om te laten zien dat rijk en arm subjectieve begrippen zijn. Wat is arm? Dat je geen HD-TV kunt kopen? Dat etikettje arm plak je er alleen maar op, omdat er mensen zijn die wel een HD-TV kunnen kopen.
Onzin. Armen worden niet door de rijken misbruikt. Maar door socialistische maatregelen (protectie van eigen markt) blijven arme mensen arm.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Arm is als je door rijken misbruikt kan worden om alles te doen omdat je anders niet te eten hebt. Arm is als je boerderij door een zaden-bedrijf kapot word gemaakt. Arm is als mensen 20 uur per dag spijkerbroeken moeten naaien en het weinige salaris uit moeten geven aan kost-en-inwoning en "boetes", arm is als kinderen giftig vuilnis sorteren ipv naar school gaan.
Typisch rechtse reactie. Liegen en stelen, en links de schuld geven.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Armen worden niet door de rijken misbruikt. Maar door socialistische maatregelen (protectie van eigen markt) blijven arme mensen arm.
Bedrijven maken misbruik van corrupte regeringen om Afrika leeg te stelen.quote:In het kapitalisme zou Afrika potentieel de meeste groei kunnen doormaken. Waarom? Omdat zij de laagste lonen hebben en dus iedereen in de Westerse wereld kunnen wegconcurreren. Maar dit kunnen zij niet doen door de Westerse vakbonden (vakbonden = links, namelijk de baantjes voor de lagere sociale klassen beschermen) die dan weer gaan zeiken.
In het kapitalisme zou het gehele armoedeprobleem in 1 klap opgelost zijn.
En dit soort onzin geloof jij serieus?quote:Op zondag 19 juni 2011 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is waar. Als iedereen een ton per jaar verdient is niemand arm.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dit soort onzin geloof jij serieus?
Lesje economie voor meneer.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is waar. Als iedereen een ton per jaar verdient is niemand arm.
Hoezo steel ik nou weer?quote:Op zondag 19 juni 2011 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Typisch rechtse reactie. Liegen en stelen, en links de schuld geven.
Waarom ga je niet op mijn punt in?quote:Bedrijven maken misbruik van corrupte regeringen om Afrika leeg te stelen.
As is verbrande turfquote:Op zondag 19 juni 2011 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is waar. Als iedereen een ton per jaar verdient is niemand arm.
Bewijs dat maar.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
As is verbrande turf
Indien je inkomsten verschillen onmogelijk maakt zal alle welvaard verdwijnen
Misschien niet, het is maar hoe je alles bekijkt.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
As is verbrande turf
Indien je inkomsten verschillen onmogelijk maakt zal alle welvaard verdwijnen
Wil is ook maar relatief, het gaat erom dat het er niet toe doet. Als je erachter komt dat je geen Ipad wil maar je hebt hem al gekocht dan is de vrije marktpartij in kwestie ook blij.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan pas iets door zijn strot duwen als hij dat ook daadwerkelijk wil. Ik kan jou geen iPad verkopen wanneer jij niet zo'n product wil.
Ja, je kan toch zelf beslissen of je een iPad wel of niet nodig hebt?quote:Op zondag 19 juni 2011 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wil is ook maar relatief, het gaat erom dat het er niet toe doet. Als je erachter komt dat je geen Ipad wil maar je hebt hem al gekocht dan is de vrije marktpartij in kwestie ook blij.
Dat is dus de grote vraag.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:30 schreef Zienswijze het volgende:
Ja, je kan toch zelf beslissen of je een iPad wel of niet nodig hebt?
Marketing is het proberen te verkopen van producten en diensten aan de consument, en daarvoor worden consumentenpsychologie (verkooppraatjes) en massamedia gebruikt. Maar het staat je vrij je eigen mediakanaal op te richten om een tegenwicht te bieden.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:34 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat is dus de grote vraag.
In hoeverre beslissen we zelf nog en in hoeverre doen we onbewust wat de fabriekanten willen?
Ik doe er zelf ook aan mee dus daar gaat het niet om.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:40 schreef Zienswijze het volgende:
Marketing is het proberen te verkopen van producten en diensten aan de consument, en daarvoor worden consumentenpsychologie (verkooppraatjes) en massamedia gebruikt. Maar het staat je vrij je eigen mediakanaal op te richten om een tegenwicht te bieden.
Ik twijfelde of ik je op je moest reageren omdat jij het tautologische weerwoord van GSbrder als 'scherp' betitelde. Met jou tot een vergelijk komen zal onmogelijk zijn.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daar kiezen ze toch zelf voor dmv de democratie? Ze konden ook een eigen partij oprichten waarbij alle staatsschuld zou worden afbetaald en waarbij ze nooit meer een staatsschuld zouden nemen. Waardoor de Grieken dus niet meer als onderpand hoefden te leven.
Maar dat hebben ze niet gedaan. Wij Nederlanders vinden het ook goed dat wij als onderpand voor de staatsschuld fungeren. Niemand die protesteert. Dus als het hier mis gaat, dan moeten we niet zeuren dat wij burgers als onderpand fungeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |