Nee, in en vrije markt waren veel banken omgevallen. Die banken zijn als de dood voor een vrije markt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Banken hebben meer baat bij een vrije markt dan bij een dictatoor waar je concessies moet afdwingen.
Ja, maar ik geloof niet dat die revoluties veroorzaakt worden door de wens van individuen die winst willen maximeren.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:47 schreef waht het volgende:
[..]
?? Jij bent toch die kerel die alle opstanden staat aan te moedigen?
Nee, ze willen het liefst zo arm mogelijk blijven zeker.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, maar ik geloof niet dat die revoluties veroorzaakt worden door de wens van individuen die winst willen maximeren.
Ze willen het beter hebben, dat is hetzelfde.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, maar ik geloof niet dat die revoluties veroorzaakt worden door de wens van individuen die winst willen maximeren.
Nee. Beter staat niet gelijk aan meer geld.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:50 schreef waht het volgende:
[..]
Ze willen het beter hebben, dat is hetzelfde.
Die banken hebben juist baat bij een vrije markt, omdat dan op tijd investeerders en aandeelhouders aan de bel hadden getrokken, omdat zij hun geld/investeringen niet kwijt willen raken. Dan hadden de zware klappen tijdens de crisis afgewend kunnen worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, in en vrije markt waren veel banken omgevallen. Die banken zijn als de dood voor een vrije markt.
Niet altijd, in grote lijnen wel.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Beter staat niet gelijk aan meer geld.
Nee tuurlijk werk dat niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan zou je de revoluties kunnen stoppen door mensen gewoon geld te geven, maar dat is geprobeerd. Dat werkt niet.
Bailouts geven is een links hoogstandje.quote:Of van rechts beleid. Belastinggeld aan banken geven roept ook grote weerstand op.
Tot je genoeg hebt. Piramide, Maslov.quote:
In een ideale wereld, ja. In de praktijk willen aandeelhouders snel cashen en stappen ze uit vlak voor de bom valt. Die zullen een bedrijf niet snel redden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die banken hebben juist baat bij een vrije markt, omdat dan op tijd investeerders en aandeelhouders aan de bel hadden getrokken, omdat zij hun geld/investeringen niet kwijt willen raken. Dan hadden de zware klappen tijdens de crisis afgewend kunnen worden.
Dat zeg ik. Dus mensen willen wel steeds meer, tot een bepaald niveau. En dan willen ze iets anders, maar nog steeds meer.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tot je genoeg hebt. Piramide, Maslov.
Meer staat niet gelijk aan winstmaximalisatie. Meer kan ook kwaliteit zijn, of rust, zekerheid, liefde, geluk, etc.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:56 schreef waht het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Dus mensen willen wel steeds meer, tot een bepaald niveau. En dan willen ze iets anders, maar nog steeds meer.
Je snapt ook helemaal niets van investeringen he? Als aandeelhouders uitstappen dan daalt de koers onmiddelijk, wat weer een "bezorgd signaal" naar de andere aandeelhouders is, die dan willen weten hoe het met de zaak staat.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In een ideale wereld, ja. In de praktijk willen aandeelhouders snel cashen en stappen ze uit vlak voor de bom valt. Die zullen een bedrijf niet snel redden.
Daar hebben de al uitgestapte aandeelhouders toch geen last van?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je snapt ook helemaal niets van investeringen he? Als aandeelhouders uitstappen dan daalt de koers onmiddelijk, wat weer een "bezorgd signaal" naar de andere aandeelhouders is, die dan willen weten hoe het met de zaak staat.
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar hebben de al uitgestapte aandeelhouders toch geen last van?
Google anders eens op Hedgefund.
Heeft nogal veel zin om een failliet bedrijf te doorgronden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee maar die aandeelhouders die er nog inzitten wel, want de koers daalt opeens.
Als jij een investering in Staatcoaches N.V. hebt, en de koers zakt plotseling met 20%, dan ga jij je toch ook afvragen wat er aan de hand is en het bedrijf doorgronden? Dat bedoel ik: de markt anticipeert automatisch op risico's en wilt de risico's van een investering te weten komen.
Die doen hun best om bedrijven gezond te houden, zeker?quote:Ja, ik weet wat een hedgefund is.
In het bedrijfsleven, op de commerciele zenders, had men allang onderzoeken naar manieren van kostenbesparing gedaan, omdat elke euro telt. Maar in die linkse subsidieindustrie, de Publieke Omroep genaamd, komen ze er pas anno 2011 pas achter dat ze wellicht adviserende partijen moeten inschakelen om te bekijken of er op kosten bespaard kan worden.quote:In de mediabrief schrijft de minister in detail hoe Hilversum in 2015 200 miljoen euro moet bezuinigen. Dat is ongeveer een kwart van het budget van de publieke omroep. Het ministerie van OCW heeft daartoe een onderzoek laten doen door Boston Consulting Group naar kostenbesparingen bij de publieke omroep.
Volgens betrokkenen in Den Haag en Hilversum zijn dit de conclusies:
•De omroepen kunnen geld besparen door slimmer te werken, door “het primaire proces” van radio- en tv-maken beter in te richten. Redacties moeten meer samenwerken.
•Omroepen moeten meer (buitenlandse) programma’s aankopen.
•De omroepen moeten meer en langere afleveringen maken van eigen producties.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ming-publieke-omroep
.. en onrendabele plebejers.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
wat een veerhaal, terwijl wij juist een goedkoop (lees: efficiënt) publiek bestel hebben.
Ze doen hun best om goede dingen kapot te maken, en ondertussen houden ze slechte dingen (banken) in de lucht.
Godsamme zeg, een bedrijf gaat zeker in 1 seconde failliet ofzo? Dat gebeurt in stappen. Als jij onraad ruikt of vindt dat een bedrijf risicovolle activiteiten onderneemt, dan wil je de gehele zaak doorgonden voordat een bedrijf mogelijk failliet gaat of zware verliezen lijdt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heeft nogal veel zin om een failliet bedrijf te doorgronden.Dan ben je gewoon te laat.
Ja, ze wllen hun winst maximaliseren. Raar he?quote:Die doen hun best om bedrijven gezond te houden, zeker?
Je pakt winst, ten koste van het bedrijf, en als de overheid het bedrijf overeind houd, kan je het truukje nog eens doen!![]()
Het staat je vrij om te gaan werken voor je geld.quote:
Onzin. Er gaan jaarlijks honderden miljoenen euro's naar de PO, waarbij driekwart van de programma's prima op de commerciele zenders kunnen worden uitgezonden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
wat een veerhaal, terwijl wij juist een goedkoop (lees: efficiënt) publiek bestel hebben.
Ze doen hun best om goede dingen kapot te maken, en ondertussen houden ze slechte dingen (banken) in de lucht.
Zeg dat maar tegen je eigen politieke achterban: de uitkeringstrekkers.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het staat je vrij om te gaan werken voor je geld.
Maar dat kost tijd. En die heb je niet als mensen gaan speculeren.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Godsamme zeg, een bedrijf gaat zeker in 1 seconde failliet ofzo? Dat gebeurt in stappen. Als jij onraad ruikt of vindt dat een bedrijf risicovolle activiteiten onderneemt, dan wil je de gehele zaak doorgonden voordat een bedrijf mogelijk failliet gaat of zware verliezen lijdt.
[..]
Het is gewoon diefstal. Ik maak jouw auto kapot, omdat ik aandelen heb in een autoschadebedrijf. En dan niet komen klagen, want winstmaximalisatie is heilig.quote:Ja, ze wllen hun winst maximaliseren. Raar he?
Je liegt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen je eigen politieke achterban: de uitkeringstrekkers.
Sinds wanneer gaat een bedrijf in 1 seconde failliet?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dat kost tijd. En die heb je niet als mensen gaan speculeren.
Kapitalisme: aantasting van eigendomsrechten.quote:Het is gewoon diefstal. Ik maak jouw auto kapot, omdat ik aandelen heb in een autoschadebedrijf. En dan niet komen klagen, want winstmaximalisatie is heilig.
Argos door de commerciëlen? In your wet dreams.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Er gaan jaarlijks honderden miljoenen euro's naar de PO, waarbij driekwart van de programma's prima op de commerciele zenders kunnen worden uitgezonden.
Stel dat dan voor.quote:Of heeft Boer zoekt Vrouw een maatschappelijke waarde?
Sinds er via computers gehandeld wordt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaat een bedrijf in 1 seconde failliet?
[..]
Ik betaal belasting, dus de overheid is van mij, dus ik mag de overheid kapot maken?quote:Kapitalisme: aantasting van eigendomsrechten.
Nu jij weer.
Dan heeft het blijkbaar niet voldoende kijkers en kan het dus van de buis.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Argos door de commerciëlen? In your wet dreams.
Dat heeft toch geen draagvlak? Half Nederland is links en wil zoveel mogelijjk geld in allerlei projecten stoppen. Ondertussen loop de staatsschuld op. Als de VVD vervolgens wil bezuiningen, schreeuwt links moord en brand.quote:Stel dat dan voor.
Meneer heeft zeker Inside the Black Box van het linkse Tegenlicht (waarom maken ze geen enkele pro-kapitalistische documentaire?) en denkt meteen te weten hoe het bedrijfsleven in elkaar steekt?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sinds er via computers gehandeld wordt.
Waarom ga je niet op mijn punt in? Je mag doen wat je wil, als je maar niet de eigendomsrechten aantast.quote:Ik betaal belasting, dus de overheid is van mij, dus ik mag de overheid kapot maken?
Geregeld!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan heeft het blijkbaar niet voldoende kijkers en kan het dus van de buis.
Zo simpel is dat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want daar kijk je wel naar?quote:Op Nederland 2 vandaag: Kunstuur, Rail away, Nederland zingt, Festival classique. Je wordt er niet goed vanAllemaal op de commerciele zenders!
[..]
De bezuinigingen hebben geen draagvlak.quote:Dat heeft toch geen draagvlak? Half Nederland is links en wil zoveel mogelijjk geld in allerlei projecten stoppen. Ondertussen loop de staatsschuld op. Als de VVD vervolgens wil bezuiningen, schreeuwt links moord en brand.Het staat je vrij de overheid omver te werpen. Je hebt er zelf voor betaald.quote:Daar kan ik niet tussen komen.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Ik heb nog veel meer gezien (en gehoord, gelezen, zelfs zelf meegemaakt.)quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Meneer heeft zeker Inside the Black Box van het linkse Tegenlicht (waarom maken ze geen enkele pro-kapitalistische documentaire?) en denkt meteen te weten hoe het bedrijfsleven in elkaar steekt?
[..]
Dus als je iemand koopt, mag je met hem doen wat je wilt?quote:Waarom ga je niet op mijn punt in? Je mag doen wat je wil, als je maar niet de eigendomsrechten aantast.
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Geregeld!Ook goed. Ik kijk niet naar die gesubsidieerde troep.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet dus.quote:Want daar kijk je wel naar?Geen bezuiningen is de situatie van Griekenland in ons eigen land uitlokken.quote:De bezuinigingen hebben geen draagvlak.Het is een democratie. En zolang rechts niet aan marketing en promotie doet (wat links wel doet in de vorm van staatspropaganda) kan ik er niet tussen komen.quote:Het staat je vrij de overheid omver te werpen. Je hebt er zelf voor betaald.
Zo. En nu?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb nog veel meer gezien (en gehoord, gelezen, zelfs zelf meegemaakt.)
Binnen de kaders van de wet wel ja. Mits diezelfde kaders binnen de wet het toestaan om een individu te kopen.quote:Dus als je iemand koopt, mag je met hem doen wat je wilt?
Ah, maar wie maakt de wet? Genoeg wetten om liegende, stelende bankiers te sponsoren, maar als individu moet je maar eens wat flikken.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zo. En nu?
[..]
Binnen de kaders van de wet wel ja. Mits diezelfde kaders binnen de wet het toestaan om een individu te kopen.
Juristen maken de wet, waar de meeste juristen links zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ah, maar wie maakt de wet? Genoeg wetten om liegende, stelende bankiers te sponsoren, maar als individu moet je maar eens wat flikken.
We zitten al in die situatie. Wij moeten ook bezuinigen vanwege corrupte politici en criminele bankiers.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ook goed. Ik kijk niet naar die gesubsidieerde troep.
[..]
Niet dus.
[..]
Geen bezuiningen is de situatie van Griekenland in ons eigen land uitlokken.
[..]
Je liegt. De Telegraaf is pure rechtse propaganda.quote:Het is een democratie. En zolang rechts niet aan marketing en promotie doet (wat links wel doet in de vorm van staatspropaganda) kan ik er niet tussen komen.
Je liegt. Donner en Teeven zijn niet links.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Juristen maken de wet, waar de meeste juristen links zijn.
En nu?
Kijk eens bij een gemiddelde studie Rechten en de meesten stemmen links of midden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je liegt. Donner en Teeven zijn niet links.
Studenten maken de wet niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Kijk eens bij een gemiddelde studie Rechten en de meesten stemmen links of midden.
Nee, we moeten bezuinigen omdat er teveel geld aan linkse projecten (Publieke Omroep, uitgebreide verzorgingsstaat, straatcoaches etc.) wordt uitgegeven.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We zitten al in die situatie. Wij moeten ook bezuinigen vanwege corrupte politici en criminele bankiers.
Dat is maar 1 krant. Daar tegenover heb je linkse bolwerken als NRC, Trouw, Volkskrant etc. Daar valt niet tegenop te boksen.quote:Je liegt. De Telegraaf is pure rechtse propaganda.
Die studenten stromen later wel door in dergelijke functies.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Studenten maken de wet niet.
Drogredeneringen, drogredeneringen en nog meer drogredeneringen.quote:
quote:
Ik dacht dat ze politicus waren, maar ik kan ernaast zitten...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je liegt. Donner en Teeven zijn niet links.
Ja, die zijn links ja. Net zoals dat bolwerk dat de Publieke Omroep heet, dat ons jaarlijks 760 miljoen (!) kost.quote:
Ik vind de Trouw nou niet bepaald een typisch linkse krant. Van de geschiedenis uit zijn ze ook rechts/conservatief georiënteerd. Hoe dat tegenwoordig zit met de Trouw weet ik niet, nooit wat gevonden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, die zijn links ja. Net zoals dat bolwerk dat de Publieke Omroep heet, dat ons jaarlijks 760 miljoen (!) kost.
Het is dat rechts verzuimt om haar ideologie te promoten (wat links dus wel doet), want anders had de VVD makkelijk 50 a 60 zetels kunnen binnen tikken.
Ik ben nog een student, dus hoe de Trouw in het verleden was weet ik niet, maar als ik zo nu en dan online artikelen uit de Trouw lees, vind ik hen behoorlijk links overkomen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:57 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik vind de Trouw nou niet bepaald een typisch linkse krant. Van de geschiedenis uit zijn ze ook rechts/conservatief georiënteerd. Hoe dat tegenwoordig zit met de Trouw weet ik niet, nooit wat gevonden.
Mwah, wellicht zie je alles te rechts/links. Doe dat maar in het verkeer, dat is veiliger.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben nog een student, dus hoe de Trouw in het verleden was weet ik niet, maar als ik zo nu en dan online artikelen uit de Trouw lees, vind ik hen behoorlijk links overkomen.
Je moet idd nog heel veel lerenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |