Als je stott niks vind ga je juist die dvd's niet leuk vinden, want die hebben naast een walking segment een pilates gedeelte. Ik persoonlijk vind die combinatie perfect en doe dus zowat dagelijks een van die dvd's.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die Secret to Weight Loss had ik gezocht n.a.v. opmerkingen hier in het topic maar ik kan ze niet vinden. Onze fileserver ligt plat dus even geen usenet en torrents voor mij, alleen eMule. Hopelijk dit weekend weer. Mocht je een tip hebben, PM please
Geen tips, wel complimentenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:24 schreef Almanack het volgende:
Kijk al tijdje mee hier, zelf ook aan dieeten.. Nu net gewogen, en voor het eerst er iets bij.. Snap het niet zo goed, omvang is wel iets afgenomen, maar moet dus toch weer scherper opletten... In 10 weken trouwens ruim 12 kilo eraf nu.. Tips nog? :-) Eet veel kwark, kip, groente en ei.
Nope, maar moet toch eerst wat af... Wel hulp van dietiste... patroon sowieso al anders, maar dat is meer later zorg... Of denk je daar anders over? Tips welkom :-)quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:55 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Geen tips, wel complimentenen een vraag. Dat dieet van kwark, kip, groente en ei, ga je dat de rest van je leven volhouden?
Nee hoor, was gewoon nieuwsgierigquote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:07 schreef Almanack het volgende:
[..]
Nope, maar moet toch eerst wat af... Wel hulp van dietiste... patroon sowieso al anders, maar dat is meer later zorg... Of denk je daar anders over? Tips welkom :-)
Hehe, oke.. Zelf wel bang voor stiekem, dat 't er weer aanvliegt als ik regime loslaat, maar ja, bewust zijn van 't risico moet maar helpen :-)quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:19 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Nee hoor, was gewoon nieuwsgierig
Daar heb je dan toch een dietiste voor, om je te begleiden, of denk ik nu te simpel?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:29 schreef Almanack het volgende:
[..]
Hehe, oke.. Zelf wel bang voor stiekem, dat 't er weer aanvliegt als ik regime loslaat, maar ja, bewust zijn van 't risico moet maar helpen :-)
Super! Ik hoop alleen maar heel erg dat ik de 100 net niet ga halen, weeg nu 95.2.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:05 schreef Beavis het volgende:
Gezien een losbandige weekend die voor mij ligt ben ik, stiekem, vanmorgen ik plaats van zondagochtend op de weegschaal gaan staan. Voor het eerst in ruim 6 jaar zag ik niet drie maar slechts twee cijfers voor de komma: 99,6 kg.
Dat zal de komende twee dagen wel weer veranderen maar dan heb ik weer een week om het te herstellen.
De magische grens van 100 is doorbroken!!
Sterkte meidquote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:30 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik ben er nog. Het gaat persoonlijk even niet zo goed met me, relatieproblemen. Maar door alle stress gaat het afvallen wel prima... 75.8 nu.
Sterktequote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:30 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik ben er nog. Het gaat persoonlijk even niet zo goed met me, relatieproblemen. Maar door alle stress gaat het afvallen wel prima... 75.8 nu.
Ah dat is kut... Sterktequote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:30 schreef egeltje1985 het volgende:
Hmz... Het klinkt ook wel alsof je te snel te veel wil. En daarbij zou een diëtist je moeten helpen met een gezond eetpatroon aan te leren dat bij je past. Dus als je je cola niet kunt missen en ook geen light wil zou dat wel in te bouwen zijn lijkt mij. Ikzelf laat de alcohol ook niet compleet staan. Maar ik heb inmiddels wel geleerd er bewuster voor te kiezen. Dus niet meer gedachteloos een biertje of twee bij het avondeten maar enkel met uitgaan enzo. Onbeperkt cola lijkt me in ieder geval niet goed. Ook al is het light. Al die cafeïne kan niet goed zijn voor je nachtrust natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:56 schreef Juicyhil het volgende:
Zit er nu weer even doorheen. Alle pogingen tot het veranderen van mijn levensstijl zijn tot nog toe op niks uitgelopen. Ik bedoel, ik ben begin vol enthousiasme aan een dieet of bij de diëtiste, en mijn recordpoging staat volgens mij op twee maanden. Dan heb ik wel weer een reden ergens om weer te stoppen. Vorige keer was het dat ik niet naar de diëtiste kon omdat ik geen vervoer had. Tja,dan mis ik het een weekje. Maar die week daarna is het weer iets anders. Kortom, nooit disciplinair bezig geweest.
Zelf weet ik eerlijk gezegd ook niet echt goed wat wel kan en niet kan. De ene zegt dat ik geen slokje cola mag, van de ander mag ik onbeperkt cola. Hetzelfde met brood, aardappelen en andere etenswaren. Dus ik zit er ook altijd mee dat ik niet goed weet wat ik moet doen.
Moet in ieder geval een hoop af, zeker gezien de gezondheid. Ik wil als streven twintig kilo hebben, zodat ik me in ieder geval weer wat beter ga voelen dan nu. Zit zelfs te denken aan een operatie, maar dan ontwijk ik liever. Maar als het echt niet op de normale manier gaan, dan zal het wel moeten.
Dus mijn vraag is, wat kan ik het beste in mijn situatie doen? Iemand suggesties. Alvast bedankt
Klopt ja, veel geduld heb ik niet. En dat ik na twee weken hard werken 1,5 kilo kwijt ben is niet echt motiverend. Daar zou ik me bij moeten neerleggen denk ik. Daarbij ben ik altijd bang dat ik iets niet goed doe.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:04 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Hmz... Het klinkt ook wel alsof je te snel te veel wil.
Toen ik laatst bij die diëtist liep, was het een kwartiertje. Wegen, hoe was je week, hoe gaat volgende week en dan ging ik weer wegquote:En daarbij zou een diëtist je moeten helpen met een gezond eetpatroon aan te leren dat bij je past.
Ik kan wel zonder colaquote:Dus als je je cola niet kunt missen en ook geen light wil zou dat wel in te bouwen zijn lijkt mij.
Zelf drink ook niet meer zoveel alcohol. Beperkt zich hoogstens tot een bier of 2 per week.quote:Ikzelf laat de alcohol ook niet compleet staan. Maar ik heb inmiddels wel geleerd er bewuster voor te kiezen. Dus niet meer gedachteloos een biertje of twee bij het avondeten maar enkel met uitgaan enzo.
Mwah, qua nachtrust gaat het op zich nog wel.quote:Onbeperkt cola lijkt me in ieder geval niet goed. Ook al is het light. Al die cafeïne kan niet goed zijn voor je nachtrust natuurlijk.
Ik zit niet bij een diëtist nu nee.quote:Verder lijkt me een operatie inderdaad het laatste redmiddel...
Ben je nu bij een diëtist trouwens? Zoja, misschien moet je wel een andere zoeken. Als deze niet bij je past.
Qua drinken drink ik nu Crystal Clear, uit een pak, dus de versie zonder prik. Erg goed te doen qua smaak!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:15 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Klopt ja, veel geduld heb ik niet. En dat ik na twee weken hard werken 1,5 kilo kwijt ben is niet echt motiverend. Daar zou ik me bij moeten neerleggen denk ik. Daarbij ben ik altijd bang dat ik iets niet goed doe.
[..]
Toen ik laatst bij die diëtist liep, was het een kwartiertje. Wegen, hoe was je week, hoe gaat volgende week en dan ging ik weer wegOp zich wel fijn, want ik vind begeleiding wel fijn. Maar het waren vooral een hoop dingen die ik wel een beetje wist.
[..]
Ik kan wel zonder cola(meestal drink ik trouwens wel zero) maar er is niet echt een beter alternatief. Vruchtensap e.d. is niet goed, ik hou niet van water, drink vaak wel limonade maar dat is ook wel bomvol suiker, koffie zonder suiker en thee is niet mn favoriet. Dus dan houd het al gauw op
[..]
Zelf drink ook niet meer zoveel alcohol. Beperkt zich hoogstens tot een bier of 2 per week.
[..]
Mwah, qua nachtrust gaat het op zich nog wel.
[..]
Ik zit niet bij een diëtist nu nee.
Zal ik eens een keer proberen, dankjewelquote:Op woensdag 23 maart 2011 01:19 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Qua drinken drink ik nu Crystal Clear, uit een pak, dus de versie zonder prik. Erg goed te doen qua smaak!
Dat zijn dingen die ik sowieso al neem inderdaadquote:En verder volkorenbrood nemen ipv witbrood, 20+ kaas nemen ipv vette kaas, rookvlees of rosbief nemen ipv boterhamworst etc.
Dat vind ik lastig, vooral er iedere keer tijd voor vrij te maken. Ik doe het dan in de sportschool, heb vaak weer geen zin om geen tijd.quote:En meer bewegen! (Vooral dat laatste schort het aan in mijn geval!)
Bovendien is 1,5 kilo in 2 weken heel goed hoor. Is 4kg per maand!
Jazeker, twee mensen bij mij in de familie hebben een maagband en als ik die vaak zie lijden. Een hapje teveel en ze hangen boven de wc. Maar om nou iedere keer te diëten en te falen is ook geen leven en kom ik er ook niet vanaf.quote:Op woensdag 23 maart 2011 07:27 schreef flugeltje het volgende:
Juicy, een operatie is geen oplossing voor het gebrek aan wilskracht, dat weet je toch he?
Doe ik ook zeker niet. Sterker nog, als ik van een angst heb is het wel voor operaties.quote:Zo'n operatie grijpt echt hard in in je leefstijl. Ik zou daar dan ook zeker niet te licht over denken...
Ik zal deze week even bijhouden wat ik zoal eet op een dag. Dan zet ik dat hier neerquote:Schrijf anders eens op wat je normaal gesproken per dag zo ongeveer eet, wat zijn je lievelingsgerechten en wat vind je minder lekker? Er zitten hier zoveel mensen dat we je na bestudering van je eten best een stukje op weg kunnen helpen met advies welk dieet het beste bij je zal passen...
Precies, dat is ook mijn gedachte. Als ik het bewegen en alles teveel werk vind en ermee stop dan vind ik het allemaal wel best zo. Ik had anders wel altijd familie om me heen die ervoor zorgde dat ik bleef doorgaan, dan deed ik het inderdaad voor anderen. Maar nu woon ik alleen en moet ik het op eigen kracht blijven doen en er zelf ook op letten.quote:Mijn ervaring is overigens dat je er waarschijnlijk helemaal niet achter staat als het niet lukt. Dan vind je jezelf eigenlijk prima en doe je het alleen voor anderen. Of dat ook voor jou geldt is iets wat je alleen zelf kunt beoordelen natuurlijk...
Ik ken het, ik baal er ook erg van. Ik ben die twee maten aangekomen in 3 maanden. Ik begin ergens ook te balen van het goede weer, nu kan ik niet meer constant in grote slobbertruien lopen die enigszins verbloemen. Ik weiger nog steeds om nieuwe kleren te kopen, ik blijf hopen dat ik ga afvallen...quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:55 schreef Lotusss het volgende:
Net wezen winkelen voor zomerkleding omdat niks van vorig jaar me meer past. Omdat ik zoveel ben aangekomen
Heb nu wel wat "draagbare" kleding kunnen scoren, maar winkelen is niet echt plezierig als je ineens 2 maten omhooggeschoten bent in een jaar. Bah.
Ik vind Walking to Weightloss ook een beetje mutsigquote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:40 schreef MalaCocinera het volgende:
Wat mij opvalt is dat ik het ik liefst ''the secret to weightloss'' en de andere pilates dvd's s'avonds doe. En bijv. Leslie of walk on to weightloss het liefst s'ochtends. Missichien is ''barefoot cardio'' van ellen nogwat, wat voor je? Een vriendin van mij is er weg van, ik kan dat getetter van dat wijf niet uitstaan
Genieten van het leven is zeer belangrijkquote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:55 schreef flugeltje het volgende:
Ik denk dat het gewoon uitzitten wordt paarsbeestje, ik wil ook niet onder m'n BMR gaan zitten. Wel ga ik met dit mooie weer gewoon wat vaker met Willem naar buiten en lekker wandelen...
Wat ik in elk geval niet te vaak ga doen is zo'n avondje als gisteren, ouderwetse wijvenavond gehad met lekker eten en veel wijn... Vanochtend dus een kilo zwaarder dan gister... Oeps
maar het was het waard!![]()
Het gaat allemaal lekker... Ik val tussen de 500 en 1000 gram per week af dus dat is gewoon prima. Nu even niet dus, maar ach die plateau's horen er ook gewoon bij. Ik zit inmiddels bijna weer in de dubbele cijfers, dus naar die mijlpaal kijk ik erg uit. vanaf november nu zo'n 15 kilo kwijt, 3 kilo per maand vind ik een mooie score en ben dus tevredenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:35 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Genieten van het leven is zeer belangrijk
Wat ik me nou afvraag, ik weet dat je haast hebt met afvallen. Gaat het, ondanks dit dipje, wel allemaal volgens schema?
Misschien kun je eens proberen om na elke twee dagen onder onderhoud een dag 100Kcal boven je onderhoud te eten om je stofwisseling een boost te geven. Wellicht helpt dat om wat minder snel tegen een plateau te lopenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:47 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nu even niet dus, maar ach die plateau's horen er ook gewoon bij.
Is misschien wel een idee ja, ik zondig sowieso wel eens per twee weken, maar wie weet heeft het effect. Tnx voor de tip...quote:Op zondag 27 maart 2011 13:25 schreef ehlo het volgende:
[..]
Misschien kun je eens proberen om na elke twee dagen onder onderhoud een dag 100Kcal boven je onderhoud te eten om je stofwisseling een boost te geven. Wellicht helpt dat om wat minder snel tegen een plateau te lopen
Ik eet sowieso vaak vette vis enzo, komt omdat ik een koolhydraatarm dieet doe ipv mager... Maar ik zal eens wat vaker een zondigdagje inlassen en dan maar kijken of ik daardoor een boost krijg.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:16 schreef PaarsBeestje het volgende:
Hello ladies!
Zaterdag en zondag bij elkaar 8 miles gedaan + een half uur andere workout. Bij elkaar zo'n 2,5 uur gesport dus. Voor iemand die hiervoor nauwelijks in beweging was te krijgen, vind ik dat best heel ok van mezelf
Ben erg benieuwd naar m'n officiële weegmomentje van maandagochtend!
MC: Die pilates mat is zeker erg tof. Tot nu toe (heb een harde vloer) deden de grondoefeningen eigenlijk gewoon pijn..Maar nu zijn ze best goed te doen en heb ik er ook meer plezier in. Hele erge goede tip van jou. Heb trouwens ook voor het eerst Debbie's Walking for Weightloss gedaan (de half uur versie, heb ook nog een andere langere variant) en die is best pittig. Meer intensieve dijoefeningen met die squats enzo. Was leuk om te doen!
Flugel: Dat variëren met eten is een goede tip van ehbIk eet soms gewoon een flink stuk vette zalm of paling oid om niet al te mager te eten de hele tijd. Hoezo heb jij trouwens een deadline? Moet je ergens per se slank voor worden?
En gezellig doen is belangrijk hoorJe kunt jezelf ook niet alles ontzeggen.. dat wordt zo saai
(Ik heb vrijdag uitgebreid ijs gegeten
)
Beavis: Nice! Nog steeds onder de 100 dus! Schouderklopje voor jezelf!
Dan snap ik dat je inderdaad wilt afvallenquote:Op zondag 27 maart 2011 22:43 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik eet sowieso vaak vette vis enzo, komt omdat ik een koolhydraatarm dieet doe ipv mager... Maar ik zal eens wat vaker een zondigdagje inlassen en dan maar kijken of ik daardoor een boost krijg.
Een deadline is een groot woord. Ik wil heel graag nog een kindje, maar durf dat niet met mijn huidige gewicht. De zwangerschap van Willem is me erg zwaar gevallen en dat is ook voor een groot deel te danken aan m'n startgewicht. Aangezien ik 35 ben heb ik dus geen jaren meer de tijdIk gok zelf dat ik er uiteindelijk een jaar over ga doen om op een redelijk okay gewicht te komen, in die periode wil ik zo'n 35 kilo afgevallen zijn.
En wat goed dat je zo aan het sporten bent geweestDan mag je zeker trots op jezelf zijn
@juicy, ik zou wel kiezen voor eiwitrijke voeding, dan blijven je spieren redelijk intact
Ik zou gewoon starten met veel eiwitrijk voedsel: vlees, vis, kwark, yoghurt, eieren, huttenkaas enz.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:44 schreef Juicyhil het volgende:
Ik ga me inderdaad maar eens verdiepen in de eiwitten. Wat voor shakes zijn dat dan? Kan ik dat ook gewoon als ontbijt nemen? Ik ontbijt namelijk nooit
Alleen shakes wordt je inderdaad niet goed van. Ik heb poeder in m'n yoghurt 's ochtends. Verder veel eiwitrijke voeding, vlees, vis, veel groenten... Is eigenlijk prima te doen allemaal hierquote:Op maandag 28 maart 2011 10:17 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Ik zou gewoon starten met veel eiwitrijk voedsel: vlees, vis, kwark, yoghurt, eieren, huttenkaas enz.
Als je tot voor kort regelmatig frisdrank dronk en niet ontbeet, dan kun je nog heel veel verbeteren zonder meteen aan shakes te beginnen
Dat inderdaad. Shakes moeten alleen een aanvulling op je voeding zijn en geen vervanging.quote:Op maandag 28 maart 2011 10:17 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Ik zou gewoon starten met veel eiwitrijk voedsel: vlees, vis, kwark, yoghurt, eieren, huttenkaas enz.
Wat mij mij ook hielp was niet meer achteloos een biertje bij het avondeten pakken, maar het echt beperken tot stapavonden / avonden met vrienden. En zelfs dan af en toe een cola light ofzo tussendoor. Dus echt meer bewust kiezen voor dat biertje.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:49 schreef T.O.P het volgende:
Hoi hoi, ik ga ook een serieuze poging wagen om af te vallen. Ben een man, ben 1.82m lang en weeg nu zo'n 95kg, veel te zwaar dus.
Ik ben van plan op een 'normale' manier af te vallen, door te gaan sporten, en beter op m'n eten te gaan letten.
Mijn probleem is volgens mij dat ik simpelweg te veel eet, en teveel bier drink.
Let je wel op dat je aan je BMR blijft komen? Effe googlen, dan kom je genoeg uitrekenplekjes tegen en kun je kijken of je daar nu aan komt. De eiwitten zijn puur voor je spieren, niet ter vervanging van maaltijden eigenlijk... Ik neem het dus met yoghurt als ontbijt, maar neem de rest van de dag wel voldoende voedsel... Ga zeker niet overdrijven door op shakes te gaan leven he?quote:Op woensdag 30 maart 2011 23:16 schreef Juicyhil het volgende:
Fitnessen gaat eigenlijk wel lekker. Mijn training duurt over het algemeen rond de 50 min (5 min. cardio, krachttraining, 15 min. cardio) en dat vliegt eerlijk altijd zo voorbij. Wel even afzien met de spierpijn, maar ik zit eigenlijk toch de hele dag dus zoveel last heb ik er nou ook weer niet van.
Alleen vanavond zag ik er even tegen op om te gaan, maar toch maar gedaan en geen spijt gehad![]()
Verder drink ik nu vrijwel alleen maar water (tussen de middag wel 1 glas optimel en soms in de middag een kop koffie voor de cafeïne). Alleen nog iets meer eiwitten eten denk ik. Ik denk dat ik morgen maar even, zoals flugeltje al zei, wat van dat poeder halen en dat met yoghurt eten. Ga ik ook maar eens ontbijten.
Thanks!quote:
Jup, eet ook gerust nog een patatje 1x in de week. Eigenlijk 'traditie' (waar niet?) bij m'n oma en wilde dat haar ook niet afpakkenquote:Op donderdag 31 maart 2011 12:48 schreef Ciske- het volgende:
Een groot deel van de oplossing bestaat denk ik idd uit het veranderen van gewoontes, zonder je álles te ontzeggen. Zodat je een patroon ontwikkeld dat voor jezelf vol te houden is en wat op de lange termijn eigenlijk vanzelf gaat. En dat patroon kan voor iedereen anders liggen, maar jij hebt het jouwe blijkbaar gevonden
Dat merkte ik ook toen ik laatst met een vriendin naar de bus rende. Ik rende dr met gemak uit en was absoluut niet moe. Nice is dat.quote:Op maandag 4 april 2011 09:00 schreef PaarsBeestje het volgende:
Afgelopen week een pond afgevallen en ik zit nu op 15.8Had iets meer kunnen zijn, maar op het werk was het zo druk dat ik me niet aan m'n normale eetpatroon kon houden. Ben inmiddels in staat om 5 Leslie miles achter elkaar te doen, dus de conditie gaat met sprongen vooruit (en daar ben ik best blij mee).
Goed hoor, je legt meer miles af dan ikquote:Op maandag 4 april 2011 09:00 schreef PaarsBeestje het volgende:
Afgelopen week een pond afgevallen en ik zit nu op 15.8Had iets meer kunnen zijn, maar op het werk was het zo druk dat ik me niet aan m'n normale eetpatroon kon houden. Ben inmiddels in staat om 5 Leslie miles achter elkaar te doen, dus de conditie gaat met sprongen vooruit (en daar ben ik best blij mee).
Je zou kunnen kijken voor Atkins, 1kg per week als ik de ervaringen mag geloven.quote:Op maandag 4 april 2011 15:54 schreef Misan het volgende:
Omdat mijn topic niet gewaardeerd werd probeer ik het maar hierHebben jullie tips om snel resultaat te zien met afvallen? Ik wil voor 1 juni 5 kg kwijt zijn en als dit goed gaat dan wil ik door gaan zetten om 5 kg per 2 maanden af te vallen totdat ik weer op ongeveer 80kg zit
twee maanden voor 5 kilo is toch niet extreem snelquote:Op maandag 4 april 2011 15:54 schreef Misan het volgende:
Omdat mijn topic niet gewaardeerd werd probeer ik het maar hierHebben jullie tips om snel resultaat te zien met afvallen? Ik wil voor 1 juni 5 kg kwijt zijn en als dit goed gaat dan wil ik door gaan zetten om 5 kg per 2 maanden af te vallen totdat ik weer op ongeveer 80kg zit
Ook daar zit weer een hoop verschil tussen. Zo kan in een meuslireep ook aardig wat calorieën zitten.quote:
Ik probeer ook echt zeer actief kilo's kwijt te raken. En met alleen het eetpatroon aanpassen, kom ik er duidelijk niet.quote:Op maandag 4 april 2011 12:12 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Goed hoor, je legt meer miles af dan ik
Thanksquote:Op maandag 4 april 2011 16:55 schreef Ciske- het volgende:
Vooral niet: snacks, frituur, snoep, koekjes (ook geen zogenaamd 'gezonde' zoals sultana, ontbijtkoek e.d.), chocolade, ijs, gebak, witte sauzen, bewerkte producten zoals witbrood, witte rijst, croissants, kant-en-klaar zooi etc.
Vooral wel: groente, fruit, pure melkproducten (dus geen vruchtenyoghurt maar naturel), mager vlees en vis (vette vis is ook prima), eieren, noten, aardappelen, zilvervliesrijst, volkorenbrood/pasta, olieën, etc.
Probeer zo te denken: als je het niet bijna zo opeet als dat het ook uit de natuur komt is het meestal niet erg handig om te eten als je af wilt vallen.
Wat eet je nu dan op een dag? Gooi dat eens in de eetmeter? Het is handig uit te gaan van wat je nu eet en van daaruit aanpassingen te maken.quote:Op maandag 4 april 2011 19:22 schreef Misan het volgende:
[..]
Thanks
Zijn er ook nog tips qua hoeveelheden? Ik kan me zo voorstellen dat als ik de hoeveelheden niet terugbreng dat het ook niet heel erg opschiet namelijk
Hmmmm. Heb ik nog niet op gelet eigenlijk. Maar ik doe voornamelijk cardio. dus ben toch niet echt spier op aan het bouwen?quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:16 schreef Ciske- het volgende:
@Misan: gewoon even googlen op eetmeter, dan vind je hem zo.
@seasushi: Merk je wel aan je kleding dat die losser gaat zitten? Als je gaat sporten bouw je ook spieren op nl, die wegen ook wat. Dus je merkt het niet altijd meteen in je gewicht als je vet verliest en spieren opbouwt.
Nou, van bijvoorbeeld hardlopen kreeg ik eerst echt flinke spierpijn. Benen, buik, armen... Dus ook al is het niet gericht op spieren je gebruikt ze wel meer natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:46 schreef seasushi het volgende:
[..]
Hmmmm. Heb ik nog niet op gelet eigenlijk. Maar ik doe voornamelijk cardio. dus ben toch niet echt spier op aan het bouwen?
Top!quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:59 schreef Juicyhil het volgende:
ZekersIk ben afgelopen twee weken zes keer wezen fitnessen, voornamelijk krachttraining en 20 minuutjes cardio. Ging wel gewoon lekker, de training vliegt zo voorbij. Alleen zo nu en dan wel 'geen zin' door bijvoorbeeld drukte op het werk enzo. Wil nu naar de vier keer per week.
Net met een instructeur even nieuw trainingsschema gemaakt. Ik had eerst wel zo nu en dan pijn aan mn knieeen door het trainen (had ik ervoor vrijwel nooit). Dus we hebben er 1 oefening uitgelaten. Ik ga volgende week weer proberen of ik hem weer kan oppakken. En twee nieuwe oefeningen erbij. Nu ook iedere keer een kwartiertje ipv 10 minuten lopen.
Hopen dat dit zo doorzet, dan kom ik met 3 maanden op mn voorlopige streefgewicht van -20 kilo. (moet nog meer af hoor, maar eerst dit maar zodat ik gezondheidsrisico's wat meer kan uitsluiten. heb nu geen klachten hoor, maar ze gaan er echt wel komen daarbij zit ik dan denk ik wat lekkerder in mn vel)
Is 20kg in 3 maanden niet wat veel en vooral ook lastig vol te houden nadat je afgevallen bent?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:59 schreef Juicyhil het volgende:
ZekersIk ben afgelopen twee weken zes keer wezen fitnessen, voornamelijk krachttraining en 20 minuutjes cardio. Ging wel gewoon lekker, de training vliegt zo voorbij. Alleen zo nu en dan wel 'geen zin' door bijvoorbeeld drukte op het werk enzo. Wil nu naar de vier keer per week.
Net met een instructeur even nieuw trainingsschema gemaakt. Ik had eerst wel zo nu en dan pijn aan mn knieeen door het trainen (had ik ervoor vrijwel nooit). Dus we hebben er 1 oefening uitgelaten. Ik ga volgende week weer proberen of ik hem weer kan oppakken. En twee nieuwe oefeningen erbij. Nu ook iedere keer een kwartiertje ipv 10 minuten lopen.
Hopen dat dit zo doorzet, dan kom ik met 3 maanden op mn voorlopige streefgewicht van -20 kilo. (moet nog meer af hoor, maar eerst dit maar zodat ik gezondheidsrisico's wat meer kan uitsluiten. heb nu geen klachten hoor, maar ze gaan er echt wel komen daarbij zit ik dan denk ik wat lekkerder in mn vel)
Als je dat niet blijft doorzetten, zo drastisch veel in korte tijd, dan zal het niet zo'n groot probleem worden denk ik.quote:Op zondag 10 april 2011 13:33 schreef Misan het volgende:
[..]
Is 20kg in 3 maanden niet wat veel en vooral ook lastig vol te houden nadat je afgevallen bent?
Over een jaar kan ik zeggen of dat niet teveel is geweest: ik ben sinds 31 januari inmiddels 16,5kg kwijt. Ik heb nu nog 3 maanden om nog eens 10 kg kwijt te raken en dan zit ik op mijn streefgewicht: 87 kg.quote:Op zondag 10 april 2011 13:33 schreef Misan het volgende:
[..]
Is 20kg in 3 maanden niet wat veel en vooral ook lastig vol te houden nadat je afgevallen bent?
Het is ook slechts een beginnetje, ik moet daarna nog verder. Dus het is niet zo dat ik dan ook echt direct stop.quote:Op zondag 10 april 2011 13:33 schreef Misan het volgende:
[..]
Mooi resultaat!quote:Op maandag 11 april 2011 09:18 schreef Misan het volgende:
Ik ben door alleen anders (lees: geen fastfood meer en geen kroketjes oid meer tijdens de lunch) te gaan eten afgelopen week trouwens 4kg afgevallen
Bij mij gaat het ook wat minder, ik eet weer iets te veel en sport te weinig. Ik heb mezelf zojuist een schop onder mn kont gegeven (ja, zo lenig ben ik nuquote:Op maandag 11 april 2011 10:27 schreef flugeltje het volgende:
Ik hang nog steeds op m'n plateau hoor
Enfin, afgelopen weekend zaten we in een huisje op een bungalowpark en toen heb ik gewoon wel wat meer koolhydraten gegeten, nu maar hopen dat het een boost geeft aan m'n stofwisseling en het daarna weer wat beter gaat....
Maar is het niet nog erger als je er later achter gekomen bent dat er meer bij is gekomen, mocht het falen?quote:Op maandag 11 april 2011 12:45 schreef Muks het volgende:
Meldt : ben ik weer
Afgelopen 12 dagen al bezig met een dieet wat jullie hier niet goedkeuren (valt onder de crashdieten) maar ik kon kiezen uit nog langer met meer en meer overgewicht kampen of er nu wat aan doen mbv totaalvoeding, dieetist en psychologe. Heb nog een lange weg te gaan (in elk geval nu nog 45 kg) dus dag 12 voelt voor mij als het begin
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |