Thanks!quote:
Jup, eet ook gerust nog een patatje 1x in de week. Eigenlijk 'traditie' (waar niet?) bij m'n oma en wilde dat haar ook niet afpakkenquote:Op donderdag 31 maart 2011 12:48 schreef Ciske- het volgende:
Een groot deel van de oplossing bestaat denk ik idd uit het veranderen van gewoontes, zonder je įlles te ontzeggen. Zodat je een patroon ontwikkeld dat voor jezelf vol te houden is en wat op de lange termijn eigenlijk vanzelf gaat. En dat patroon kan voor iedereen anders liggen, maar jij hebt het jouwe blijkbaar gevonden
Dat merkte ik ook toen ik laatst met een vriendin naar de bus rende. Ik rende dr met gemak uit en was absoluut niet moe. Nice is dat.quote:Op maandag 4 april 2011 09:00 schreef PaarsBeestje het volgende:
Afgelopen week een pond afgevallen en ik zit nu op 15.8Had iets meer kunnen zijn, maar op het werk was het zo druk dat ik me niet aan m'n normale eetpatroon kon houden. Ben inmiddels in staat om 5 Leslie miles achter elkaar te doen, dus de conditie gaat met sprongen vooruit (en daar ben ik best blij mee).
Goed hoor, je legt meer miles af dan ikquote:Op maandag 4 april 2011 09:00 schreef PaarsBeestje het volgende:
Afgelopen week een pond afgevallen en ik zit nu op 15.8Had iets meer kunnen zijn, maar op het werk was het zo druk dat ik me niet aan m'n normale eetpatroon kon houden. Ben inmiddels in staat om 5 Leslie miles achter elkaar te doen, dus de conditie gaat met sprongen vooruit (en daar ben ik best blij mee).
Je zou kunnen kijken voor Atkins, 1kg per week als ik de ervaringen mag geloven.quote:Op maandag 4 april 2011 15:54 schreef Misan het volgende:
Omdat mijn topic niet gewaardeerd werd probeer ik het maar hierHebben jullie tips om snel resultaat te zien met afvallen? Ik wil voor 1 juni 5 kg kwijt zijn en als dit goed gaat dan wil ik door gaan zetten om 5 kg per 2 maanden af te vallen totdat ik weer op ongeveer 80kg zit
twee maanden voor 5 kilo is toch niet extreem snelquote:Op maandag 4 april 2011 15:54 schreef Misan het volgende:
Omdat mijn topic niet gewaardeerd werd probeer ik het maar hierHebben jullie tips om snel resultaat te zien met afvallen? Ik wil voor 1 juni 5 kg kwijt zijn en als dit goed gaat dan wil ik door gaan zetten om 5 kg per 2 maanden af te vallen totdat ik weer op ongeveer 80kg zit
Ook daar zit weer een hoop verschil tussen. Zo kan in een meuslireep ook aardig wat calorieėn zitten.quote:
Ik probeer ook echt zeer actief kilo's kwijt te raken. En met alleen het eetpatroon aanpassen, kom ik er duidelijk niet.quote:Op maandag 4 april 2011 12:12 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Goed hoor, je legt meer miles af dan ik
Thanksquote:Op maandag 4 april 2011 16:55 schreef Ciske- het volgende:
Vooral niet: snacks, frituur, snoep, koekjes (ook geen zogenaamd 'gezonde' zoals sultana, ontbijtkoek e.d.), chocolade, ijs, gebak, witte sauzen, bewerkte producten zoals witbrood, witte rijst, croissants, kant-en-klaar zooi etc.
Vooral wel: groente, fruit, pure melkproducten (dus geen vruchtenyoghurt maar naturel), mager vlees en vis (vette vis is ook prima), eieren, noten, aardappelen, zilvervliesrijst, volkorenbrood/pasta, olieėn, etc.
Probeer zo te denken: als je het niet bijna zo opeet als dat het ook uit de natuur komt is het meestal niet erg handig om te eten als je af wilt vallen.
Wat eet je nu dan op een dag? Gooi dat eens in de eetmeter? Het is handig uit te gaan van wat je nu eet en van daaruit aanpassingen te maken.quote:Op maandag 4 april 2011 19:22 schreef Misan het volgende:
[..]
Thanks
Zijn er ook nog tips qua hoeveelheden? Ik kan me zo voorstellen dat als ik de hoeveelheden niet terugbreng dat het ook niet heel erg opschiet namelijk
Hmmmm. Heb ik nog niet op gelet eigenlijk. Maar ik doe voornamelijk cardio. dus ben toch niet echt spier op aan het bouwen?quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:16 schreef Ciske- het volgende:
@Misan: gewoon even googlen op eetmeter, dan vind je hem zo.
@seasushi: Merk je wel aan je kleding dat die losser gaat zitten? Als je gaat sporten bouw je ook spieren op nl, die wegen ook wat. Dus je merkt het niet altijd meteen in je gewicht als je vet verliest en spieren opbouwt.
Nou, van bijvoorbeeld hardlopen kreeg ik eerst echt flinke spierpijn. Benen, buik, armen... Dus ook al is het niet gericht op spieren je gebruikt ze wel meer natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:46 schreef seasushi het volgende:
[..]
Hmmmm. Heb ik nog niet op gelet eigenlijk. Maar ik doe voornamelijk cardio. dus ben toch niet echt spier op aan het bouwen?
Top!quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:59 schreef Juicyhil het volgende:
ZekersIk ben afgelopen twee weken zes keer wezen fitnessen, voornamelijk krachttraining en 20 minuutjes cardio. Ging wel gewoon lekker, de training vliegt zo voorbij. Alleen zo nu en dan wel 'geen zin' door bijvoorbeeld drukte op het werk enzo. Wil nu naar de vier keer per week.
Net met een instructeur even nieuw trainingsschema gemaakt. Ik had eerst wel zo nu en dan pijn aan mn knieeen door het trainen (had ik ervoor vrijwel nooit). Dus we hebben er 1 oefening uitgelaten. Ik ga volgende week weer proberen of ik hem weer kan oppakken. En twee nieuwe oefeningen erbij. Nu ook iedere keer een kwartiertje ipv 10 minuten lopen.
Hopen dat dit zo doorzet, dan kom ik met 3 maanden op mn voorlopige streefgewicht van -20 kilo. (moet nog meer af hoor, maar eerst dit maar zodat ik gezondheidsrisico's wat meer kan uitsluiten. heb nu geen klachten hoor, maar ze gaan er echt wel komen daarbij zit ik dan denk ik wat lekkerder in mn vel)
Is 20kg in 3 maanden niet wat veel en vooral ook lastig vol te houden nadat je afgevallen bent?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:59 schreef Juicyhil het volgende:
ZekersIk ben afgelopen twee weken zes keer wezen fitnessen, voornamelijk krachttraining en 20 minuutjes cardio. Ging wel gewoon lekker, de training vliegt zo voorbij. Alleen zo nu en dan wel 'geen zin' door bijvoorbeeld drukte op het werk enzo. Wil nu naar de vier keer per week.
Net met een instructeur even nieuw trainingsschema gemaakt. Ik had eerst wel zo nu en dan pijn aan mn knieeen door het trainen (had ik ervoor vrijwel nooit). Dus we hebben er 1 oefening uitgelaten. Ik ga volgende week weer proberen of ik hem weer kan oppakken. En twee nieuwe oefeningen erbij. Nu ook iedere keer een kwartiertje ipv 10 minuten lopen.
Hopen dat dit zo doorzet, dan kom ik met 3 maanden op mn voorlopige streefgewicht van -20 kilo. (moet nog meer af hoor, maar eerst dit maar zodat ik gezondheidsrisico's wat meer kan uitsluiten. heb nu geen klachten hoor, maar ze gaan er echt wel komen daarbij zit ik dan denk ik wat lekkerder in mn vel)
Als je dat niet blijft doorzetten, zo drastisch veel in korte tijd, dan zal het niet zo'n groot probleem worden denk ik.quote:Op zondag 10 april 2011 13:33 schreef Misan het volgende:
[..]
Is 20kg in 3 maanden niet wat veel en vooral ook lastig vol te houden nadat je afgevallen bent?
Over een jaar kan ik zeggen of dat niet teveel is geweest: ik ben sinds 31 januari inmiddels 16,5kg kwijt. Ik heb nu nog 3 maanden om nog eens 10 kg kwijt te raken en dan zit ik op mijn streefgewicht: 87 kg.quote:Op zondag 10 april 2011 13:33 schreef Misan het volgende:
[..]
Is 20kg in 3 maanden niet wat veel en vooral ook lastig vol te houden nadat je afgevallen bent?
Het is ook slechts een beginnetje, ik moet daarna nog verder. Dus het is niet zo dat ik dan ook echt direct stop.quote:Op zondag 10 april 2011 13:33 schreef Misan het volgende:
[..]
Mooi resultaat!quote:Op maandag 11 april 2011 09:18 schreef Misan het volgende:
Ik ben door alleen anders (lees: geen fastfood meer en geen kroketjes oid meer tijdens de lunch) te gaan eten afgelopen week trouwens 4kg afgevallen
Bij mij gaat het ook wat minder, ik eet weer iets te veel en sport te weinig. Ik heb mezelf zojuist een schop onder mn kont gegeven (ja, zo lenig ben ik nuquote:Op maandag 11 april 2011 10:27 schreef flugeltje het volgende:
Ik hang nog steeds op m'n plateau hoor
Enfin, afgelopen weekend zaten we in een huisje op een bungalowpark en toen heb ik gewoon wel wat meer koolhydraten gegeten, nu maar hopen dat het een boost geeft aan m'n stofwisseling en het daarna weer wat beter gaat....
Maar is het niet nog erger als je er later achter gekomen bent dat er meer bij is gekomen, mocht het falen?quote:Op maandag 11 april 2011 12:45 schreef Muks het volgende:
Meldt : ben ik weer
Afgelopen 12 dagen al bezig met een dieet wat jullie hier niet goedkeuren (valt onder de crashdieten) maar ik kon kiezen uit nog langer met meer en meer overgewicht kampen of er nu wat aan doen mbv totaalvoeding, dieetist en psychologe. Heb nog een lange weg te gaan (in elk geval nu nog 45 kg) dus dag 12 voelt voor mij als het begin
Tsja, op eigen houtje crashen of onder begeleiding vind ik toch twee verschillende dingen.quote:Op maandag 11 april 2011 12:45 schreef Muks het volgende:
Meldt : ben ik weer
Afgelopen 12 dagen al bezig met een dieet wat jullie hier niet goedkeuren (valt onder de crashdieten) maar ik kon kiezen uit nog langer met meer en meer overgewicht kampen of er nu wat aan doen mbv totaalvoeding, dieetist en psychologe. Heb nog een lange weg te gaan (in elk geval nu nog 45 kg) dus dag 12 voelt voor mij als het begin
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |