abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:44:27 #251
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_94826300
Pff, weer een lesje bodypump achter de rug. Daar ga ik de spierpijn morgen wel weer van voelen...
  woensdag 30 maart 2011 @ 23:16:42 #252
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_94835964
Fitnessen gaat eigenlijk wel lekker. Mijn training duurt over het algemeen rond de 50 min (5 min. cardio, krachttraining, 15 min. cardio) en dat vliegt eerlijk altijd zo voorbij. Wel even afzien met de spierpijn, maar ik zit eigenlijk toch de hele dag dus zoveel last heb ik er nou ook weer niet van.

Alleen vanavond zag ik er even tegen op om te gaan, maar toch maar gedaan en geen spijt gehad :P

Verder drink ik nu vrijwel alleen maar water (tussen de middag wel 1 glas optimel en soms in de middag een kop koffie voor de cafeïne). Alleen nog iets meer eiwitten eten denk ik. Ik denk dat ik morgen maar even, zoals flugeltje al zei, wat van dat poeder halen en dat met yoghurt eten. Ga ik ook maar eens ontbijten.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 30 maart 2011 @ 23:44:37 #253
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_94837440
Waarom eiwitten??
:-)
  woensdag 30 maart 2011 @ 23:49:26 #254
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_94837668
Om m'n spierweefsel te behouden.
  donderdag 31 maart 2011 @ 07:03:55 #255
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_94842470
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:16 schreef Juicyhil het volgende:
Fitnessen gaat eigenlijk wel lekker. Mijn training duurt over het algemeen rond de 50 min (5 min. cardio, krachttraining, 15 min. cardio) en dat vliegt eerlijk altijd zo voorbij. Wel even afzien met de spierpijn, maar ik zit eigenlijk toch de hele dag dus zoveel last heb ik er nou ook weer niet van.

Alleen vanavond zag ik er even tegen op om te gaan, maar toch maar gedaan en geen spijt gehad :P

Verder drink ik nu vrijwel alleen maar water (tussen de middag wel 1 glas optimel en soms in de middag een kop koffie voor de cafeïne). Alleen nog iets meer eiwitten eten denk ik. Ik denk dat ik morgen maar even, zoals flugeltje al zei, wat van dat poeder halen en dat met yoghurt eten. Ga ik ook maar eens ontbijten.
Let je wel op dat je aan je BMR blijft komen? Effe googlen, dan kom je genoeg uitrekenplekjes tegen en kun je kijken of je daar nu aan komt. De eiwitten zijn puur voor je spieren, niet ter vervanging van maaltijden eigenlijk... Ik neem het dus met yoghurt als ontbijt, maar neem de rest van de dag wel voldoende voedsel... Ga zeker niet overdrijven door op shakes te gaan leven he? ;)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 31 maart 2011 @ 07:05:35 #256
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_94842474
Nee tuurlijk niet, ik zal wel gewoon blijven eten. Maak je maar geen zorgen :P
  donderdag 31 maart 2011 @ 09:54:18 #257
238141 SevD
Boventitel
pi_94844567
Oh, dit topic nooit tegen gekomen - maar beter laat dan nooit :P

Ben 1.83 - woog vorig jaar rond deze tijd 120 kilo. Inmiddels 86 :) Voorlopige plan is er nog 6 af te halen (in eerste instantie wilde ik er 35 af, maar ben nog niet helemaal tevreden), maar kan zijn dat dat nog íets meer wordt.

Heb vorig jaar mijn hele levensstijl helemaal omgegooid. Dronk aan de lopende band Cola, Red Bull etc & bij films ging er makkelijk een grote zak chips doorheen & op verjaardagen/feestjes vrat ik me altijd wel vol. Koffie was altijd met 2 schepjes suiker.

Daar dus allemaal mee gestopt! Drink eigenlijk alleen nog koffie (met zoetjes), Crystal Clear en af en toe een glas Ice Tea o.i.d. Snoepen doe ik eigenlijk nooit meer, pak nu veel liever fruit. Heb destijds afgesproken met mezelf dat ik op verjaardagen hier thuis nog wel een stukje taart neem, maar verder niets & op verjaardagen van anderen in zijn geheel niets :) Was lastig in het begin, maar nu heel 'gewoon'.

Verder nam ik voorheen eigenlijk voor alles het openbaar vervoer, inmiddels alles te voet of op de fiets (wordt nogal eens voor gek verklaard, want niets is te ver :P). Plan was om afgelopen November voetbal weer op te pikken maar dat werd 3 maanden uitgesteld omdat ik na 5 minuten trainen met ingescheurde enkelbanden op de vloer rolde :')

In het begin ging het afvallen niet zo snel, mocht blij zijn met een/anderhalve kilo per maand. Inmiddels lijkt het alsof m'n lichaam er aan gewend is o.i.d. - sinds 31 december is er alweer 14 kilo af (en heb vrijwel niets anders gedaan dan voorheen).

Bijna klaar! *O*
pi_94850220
Respect voor jou SevD! ^O^

Een groot deel van de oplossing bestaat denk ik idd uit het veranderen van gewoontes, zonder je álles te ontzeggen. Zodat je een patroon ontwikkeld dat voor jezelf vol te houden is en wat op de lange termijn eigenlijk vanzelf gaat. En dat patroon kan voor iedereen anders liggen, maar jij hebt het jouwe blijkbaar gevonden ^O^
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:13:16 #259
238141 SevD
Boventitel
pi_94891487
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:48 schreef Ciske- het volgende:
Respect voor jou SevD! ^O^
Thanks! :)

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:48 schreef Ciske- het volgende:
Een groot deel van de oplossing bestaat denk ik idd uit het veranderen van gewoontes, zonder je álles te ontzeggen. Zodat je een patroon ontwikkeld dat voor jezelf vol te houden is en wat op de lange termijn eigenlijk vanzelf gaat. En dat patroon kan voor iedereen anders liggen, maar jij hebt het jouwe blijkbaar gevonden ^O^
Jup, eet ook gerust nog een patatje 1x in de week. Eigenlijk 'traditie' (waar niet?) bij m'n oma en wilde dat haar ook niet afpakken :P (en stiekem mezelf ook niet :+ )
pi_95012468
Afgelopen week een pond afgevallen en ik zit nu op 15.8 *O* Had iets meer kunnen zijn, maar op het werk was het zo druk dat ik me niet aan m'n normale eetpatroon kon houden. Ben inmiddels in staat om 5 Leslie miles achter elkaar te doen, dus de conditie gaat met sprongen vooruit (en daar ben ik best blij mee).
  maandag 4 april 2011 @ 09:11:24 #261
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_95012642
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2011 09:00 schreef PaarsBeestje het volgende:
Afgelopen week een pond afgevallen en ik zit nu op 15.8 *O* Had iets meer kunnen zijn, maar op het werk was het zo druk dat ik me niet aan m'n normale eetpatroon kon houden. Ben inmiddels in staat om 5 Leslie miles achter elkaar te doen, dus de conditie gaat met sprongen vooruit (en daar ben ik best blij mee).
Dat merkte ik ook toen ik laatst met een vriendin naar de bus rende. Ik rende dr met gemak uit en was absoluut niet moe. Nice is dat.
  maandag 4 april 2011 @ 09:48:19 #262
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_95013421
Zaterdag nog even met iemand bij de sportschool overlegd, en hij zei dat ik gewoon kon eten wat ik wilde (natuurlijk wel gewoon zoals ik normaal doe, niet de hele dag in de snackbar (wat ik toch al niet deed)) maar dan alles halveren.

Dus gewoon minder porties. En alleen maar water. Dus ga me daar aan proberen te houden.
pi_95017911
quote:
Op maandag 4 april 2011 09:00 schreef PaarsBeestje het volgende:
Goed hoor, je legt meer miles af dan ik :P
pi_95025888
Omdat mijn topic niet gewaardeerd werd probeer ik het maar hier :D Hebben jullie tips om snel resultaat te zien met afvallen? Ik wil voor 1 juni 5 kg kwijt zijn en als dit goed gaat dan wil ik door gaan zetten om 5 kg per 2 maanden af te vallen totdat ik weer op ongeveer 80kg zit :)
  maandag 4 april 2011 @ 15:56:23 #265
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_95025976
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:54 schreef Misan het volgende:
Omdat mijn topic niet gewaardeerd werd probeer ik het maar hier :D Hebben jullie tips om snel resultaat te zien met afvallen? Ik wil voor 1 juni 5 kg kwijt zijn en als dit goed gaat dan wil ik door gaan zetten om 5 kg per 2 maanden af te vallen totdat ik weer op ongeveer 80kg zit :)
Je zou kunnen kijken voor Atkins, 1kg per week als ik de ervaringen mag geloven.

Of natuurlijk gewoon gezond eten en veel bewegen.
  Licht Ontvlambaar maandag 4 april 2011 @ 15:57:20 #266
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95026019
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:54 schreef Misan het volgende:
twee maanden voor 5 kilo is toch niet extreem snel :) Gewoon regelmatig eten (3 maaltijden, 3 tussendoor) en bewegen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_95026261
Maar wat is gezond eten? Hoeveel per dag en wat vooral niet?
pi_95028883
Vooral niet: snacks, frituur, snoep, koekjes (ook geen zogenaamd 'gezonde' zoals sultana, ontbijtkoek e.d.), chocolade, ijs, gebak, witte sauzen, bewerkte producten zoals witbrood, witte rijst, croissants, kant-en-klaar zooi etc.

Vooral wel: groente, fruit, pure melkproducten (dus geen vruchtenyoghurt maar naturel), mager vlees en vis (vette vis is ook prima), eieren, noten, aardappelen, zilvervliesrijst, volkorenbrood/pasta, olieën, etc.

Probeer zo te denken: als je het niet bijna zo opeet als dat het ook uit de natuur komt is het meestal niet erg handig om te eten als je af wilt vallen.
  maandag 4 april 2011 @ 17:04:32 #269
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_95029357
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:55 schreef Ciske- het volgende:
noten
Ook daar zit weer een hoop verschil tussen. Zo kan in een meuslireep ook aardig wat calorieën zitten.
pi_95030174
Mueslireep zou ik ook niet voor kiezen (te bewerkt, bevat vaak suiker en andere toevoegingen) maar gewoon voor verse noten.

Daar zitten idd aardig wat kcals in, maar ze vullen ook en er zitten onverzadigde vetten in die je lichaam nodig heeft om goed te blijven functioneren.

Je moet geen hele zak in één keer leeg eten natuurlijk ;) maar je kunt veel beter een handje noten pakken dan een eierkoek oid wat gewoon loze kcals zijn die enkel je bloedsuikerspiegel van slag laten raken.
pi_95035708
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2011 12:12 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Goed hoor, je legt meer miles af dan ik :P
Ik probeer ook echt zeer actief kilo's kwijt te raken. En met alleen het eetpatroon aanpassen, kom ik er duidelijk niet.
pi_95035797
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:55 schreef Ciske- het volgende:
Vooral niet: snacks, frituur, snoep, koekjes (ook geen zogenaamd 'gezonde' zoals sultana, ontbijtkoek e.d.), chocolade, ijs, gebak, witte sauzen, bewerkte producten zoals witbrood, witte rijst, croissants, kant-en-klaar zooi etc.

Vooral wel: groente, fruit, pure melkproducten (dus geen vruchtenyoghurt maar naturel), mager vlees en vis (vette vis is ook prima), eieren, noten, aardappelen, zilvervliesrijst, volkorenbrood/pasta, olieën, etc.

Probeer zo te denken: als je het niet bijna zo opeet als dat het ook uit de natuur komt is het meestal niet erg handig om te eten als je af wilt vallen.
Thanks ^O^
Zijn er ook nog tips qua hoeveelheden? Ik kan me zo voorstellen dat als ik de hoeveelheden niet terugbreng dat het ook niet heel erg opschiet namelijk :D
pi_95037535
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:22 schreef Misan het volgende:

[..]

Thanks ^O^
Zijn er ook nog tips qua hoeveelheden? Ik kan me zo voorstellen dat als ik de hoeveelheden niet terugbreng dat het ook niet heel erg opschiet namelijk :D
Wat eet je nu dan op een dag? Gooi dat eens in de eetmeter? Het is handig uit te gaan van wat je nu eet en van daaruit aanpassingen te maken.

Een goede website om je kcal behoefte uit te rekenen vind ik deze site. Is gebaseerd op leeftijd, sekse, gewicht, lengte, mate van dagelijkse 'gewone' activiteit + nog eens aanvullende sport ernaast.

Let erop dat je niet te weinig gaat eten. Voorbeeldje: ik ben vrouw, 26 jaar, 1,74m lang. Zit in de somewhat active categorie (kantoorbaan, huishoudelijk werk). Alleen daarmee zit ik al op een behoefte van 2300 kcal. Als ik dan nog erbij sport en zeg zo'n 200/300 kcal verbrandt zit ik aan de 2500/2600 kcal behoefte op een sportdag. Dit is natuurlijk theorie, maar ik merk dat dit in de praktijk voor mij redelijk goed klopt. Om af te vallen ga ik zo'n 500 kcal daaronder zitten (meer zou ik niet doen), dus tussen de 1800 en 2100 kcal (rust-en sportdagen). Je hoeft jezelf dus bepaald niet uit te hongeren om af te vallen en dat is ook de bedoeling niet, anders houd je het niet vol.

500 kcal per dag onder je behoefte is 3500 per week, is ongeveer een halve kilo vet. Wil je sneller dan zul je een groter gat tussen kcal verbranding en behoefte moeten maken. Ofwel door meer/vaker te sporten ofwel door minder te eten. Dan heb je wel het risico dat je het 1) niet volhoud op lange termijn en 2) je lichaam in de spaarstand gaat omdat het gat te groot is. Dus ik zou persoonlijk voor niet meer dan een halve kg per week gaan, maar dat is je eigen keus natuurlijk.
pi_95042433
Ik heb nu uitgerekend dat ik 625 gram per week zou moeten afvallen om op 1 juni op 5 kg te zitten dat ik afgevallen ben. :) Waar kan ik die eetmeter vinden?
pi_95058297
Ik meld me hier ook maar weer eens. 6 weken 3 keer per week sportschool. mijn conditie voel ik met sprongen vooruit gaan. Gezond eetpatroon maar mijn weegschaal doet niet mee en blijft eigenwijs staan waar hij stond.
Dus ik lees maar mee voor tips
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')