quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:28 schreef Frishe het volgende:
De eerste bom die de Geallieerden lieten vallen in Berlijn tijdens de 2e wereldoorlog doodde de enige olifant in de Berlin Zoo.
en ze laten je pis stinkenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:35 schreef zoalshetis het volgende:
nog een weetje: asperges stimuleren de nieren en breken vet af. en ze zijn nog heerlijk ook.
Maar ja, qua vet: dan eet ik ze weer met een botersausje..dus schiet niet op bij mij..quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:35 schreef zoalshetis het volgende:
nog een weetje: asperges stimuleren de nieren en breken vet af. en ze zijn nog heerlijk ook.
nog een weetje. dat is idd zo voor een gedeelte van de mensheid. ik geloof 60%, de rest pist zonder geur. heeft iets met genen te maken. of zo. maar dat weet ik niet zeker, dus is het wellicht geen weetje.quote:
afbreken. je kent het woord?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar ja, qua vet: dan eet ik ze weer met een botersausje..dus schiet niet op bij mij..
En negerin betekent neger-in.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:42 schreef zoalshetis het volgende:
pikzwart komt niet van een neger af, maar van pek. dat was en is altijd zwart geweest.
niet in mijn geval.quote:
Goed om te weten met mijn alcoholgebruikquote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:57 schreef zoalshetis het volgende:
lachen is gezond: omdat het zorgt dat je lever op de juiste manier beweegt.
Dit lijkt me eigenlijk zoeen Apple-mythe.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:51 schreef Frishe het volgende:
Het huis van Bill Gates is ontworpen op een Mac...
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 01:08 schreef P8 het volgende:
De Amerikanen hebben miljoenen gespendeerd om een balpen te ontwikkelen die het ook in de ruimte deed. De oplossing van de Russen: een potlood.
Een kakkerlak kan een week in leven blijven zonder zn kop, dan sterft hij door verhongering,quote:Op vrijdag 18 februari 2011 01:33 schreef P8 het volgende:
Als je onthoofd wordt ben je nog pakembeet 30 seconden bij bewustzijn.
Nee hoor. Zowel de Amerikanen als de Russen gebruikten in eerste instantie potloden, maar die brachten een risico met zich mee. Als de punt afbrak en ging rondzweven kon dat zowel slecht voor de gezondheid zijn (als je het ding in je oog krijgt of zo) maar het kon ook kortsluiting veroorzaken.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 01:08 schreef P8 het volgende:
De Amerikanen hebben miljoenen gespendeerd om een balpen te ontwikkelen die het ook in de ruimte deed. De oplossing van de Russen: een potlood.
Bevries je niet meteen dan?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:25 schreef hondashadow het volgende:
Wel een ander ruimte-weetje trouwens: als je zonder ruimtepak in de ruimte terecht zou komen zou je direct moeten uitademen, anders scheuren je longen. Dan leef je nog wel een seconde of tien. Waarna je alsnóg doodgaat uiteraard. Dus of je er écht iets aan hebt...
Niet altijd.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:35 schreef 0nly het volgende:
Mannelijke mongooltjes zijn steriel en kunnen geen kindertjes krijgen
Mits je in het vorig millennium bent geborenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:43 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Als je je geboortejaar (bijvoorbeeld '77) optelt bij de leeftijd die je dit jaar hoopt te bereiken (bijvoorbeeld 34), komt er altijd 111 uit!
Zou heel goed kunnen aangezien architecten vaker Apple gebruiken dan Windows. Daarnaast, net alsof Bill Gates het boeit. Apple ligt gedeeltelijk in handen van Microsoft.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 01:06 schreef P8 het volgende:
[..]
Dit lijkt me eigenlijk zoeen Apple-mythe.
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:14 schreef Yngwie het volgende:
In een stok kaarten is de harten koning de enige koning zonder snor
En ze praten 20x zoveel.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:41 schreef 73 het volgende:
Vrouwen knipperen twee keer zo vaak als mannen in hun leven.
Ja OK!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:48 schreef Aether het volgende:
[..]
Mits je in het vorig millennium bent geboren
quote:Op dit moment zijn er ongeveer 5 biljoen mensen op de wereld. Maar voorspeld is dat er in 2080 ongeveer 15 biljoen mensen op de wereld zullen zijn.
Dus als ik niet onmiddellijk op de fiets stap na het eten van een banaan, poep ik deze in zijn geheel weer uit.quote:Je moet een half uur fietsen om een banaan te verteren.
met schil en al.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:58 schreef Hooidraad het volgende:
Dus als ik niet onmiddellijk op de fiets stap na het eten van een banaan, poep ik deze in zijn geheel weer uit.
Dat kan zeker wel, als je met je vingers je ogen open houdt.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:57 schreef fotostarter het volgende:
Niemand kan met de ogen open niezen. Probeer het maar eens.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 00:40 schreef -Miauw- het volgende:
Er zijn mensen met angst voor kinnen. Dat noemt men geniofobie.
Nee want de ruimte is een vacuüm, dus er is niks om je warmte te absorberen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:11 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[..]
Bevries je niet meteen dan?
Edit: In de schaduw.
Probeer jij het eens?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:54 schreef potienza het volgende:
[..]
Dat kan zeker wel, als je met je vingers je ogen open houdt.
Ik kan het gewoon doen, en niks valt eruit.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 09:00 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Probeer jij het eens?![]()
Ik dacht gehoord te hebben dat je ogen dan uit je oogkas kunnen ploppen ofzo, door de hoge krachten die gepaard gaan met niezen.
Nee, dat is niet waar. Was een fabeltje.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 09:00 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Probeer jij het eens?![]()
Ik dacht gehoord te hebben dat je ogen dan uit je oogkas kunnen ploppen ofzo, door de hoge krachten die gepaard gaan met niezen.
Serieus? Dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:03 schreef -Miauw- het volgende:
Standbeelden:
- Als het paard van de ruiter beide voorbenen in de lucht heeft, is die persoon ter plekke in de strijd overleden.
- Als het paard één been in de lucht heeft is de ruiter achteraf overleden aan verwondingen opgelopen in de strijd.
- Als het paard met vier benen op de grond staat, is de ruiter een natuurlijke dood gestorven.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:30 schreef numero_uno het volgende:
De QWERTY-indeling van toetsenborden gekozen is om typistes langzaam te doen typen?
Niet helemaal waar, 40% van de mensen kan de geur ruiken. Iedereen pist met geur.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nog een weetje. dat is idd zo voor een gedeelte van de mensheid. ik geloof 60%, de rest pist zonder geur. heeft iets met genen te maken. of zo. maar dat weet ik niet zeker, dus is het wellicht geen weetje.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:35 schreef numero_uno het volgende:
[..]
http://www.wistudat.net/site_popup.php?id=122
En Coca-Cola was groen en bedoeld als medicijn.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:30 schreef numero_uno het volgende:
Coca-Cola vroeger cocaïne bevatte?
wtf... waarom klopt hij dit jaar wel maar volgend jaar niet dan?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:43 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Als je je geboortejaar (bijvoorbeeld '77) optelt bij de leeftijd die je dit jaar hoopt te bereiken (bijvoorbeeld 34), komt er altijd 111 uit!
Dit ja. Als je ooit op een ouderwets typemachine getypt hebt weet je dat het feitje onzin is. De indeling is bedacht zodat je juist sneller kan typen omdat de hamers van letters die vaak na elkaar komen niet in de knoop kunnen raken.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:43 schreef freiss het volgende:
[..]
Je hebt een typmachine die de hele tijd vast loopt, en dan plaats je de toetsen ver uit elkaar zodat ze niet vastlopen. Het lijkt me dat het dan de bedoeling was om er voor te zorgen dat de hamertjes minder snel vastlopen, en de typistes dus sneller kunnen typen zonder dat de toetsen vastlopen ipv dat ze helemaal langzamer gaan typen
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:46 schreef dogtagz het volgende:
[..]
wtf... waarom klopt hij dit jaar wel maar volgend jaar niet dan?
sorry als ik nu heel dom bezig ben
Oh je bedoeld dat het getal overeenkomt met het jaartal + een 1 ervoor..quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Omdat het nu 2011 is, en volgend jaar niet meer
Het is natuurlijk een kutfeitje dat nergens op slaat. Vind ik dan.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:50 schreef dogtagz het volgende:
[..]
Oh je bedoeld dat het getal overeenkomt met het jaartal + een 1 ervoor..
I get it
you've got to be kidding me xDquote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:58 schreef -Miauw- het volgende:
Er is maar één boek dat meer exemplaren heeft dan de Bijbel: de IKEA-catalogus.
Ok, Wikipedia is niet altijd betrouwbaar maar hier staat het. Ik geloof het wel. Ik heb twee IKEA-gidsen in huis maar geen Bijbelquote:
Ja precies.. En die dingen liggen ook altijd overal waar je komt, bijvoorbeeld de parkeerplaats bezaaidquote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:01 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ok, Wikipedia is niet altijd betrouwbaar maar hier staat het. Ik geloof het wel. Ik heb twee IKEA-gidsen in huis maar geen Bijbel
En een fiets?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:10 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
Een auto die 160 km per uur rijdt zou er meer dan 29 miljoen jaar over doen om de dichtstbijzijnde ster te bereiken. (De zon niet meegerekend.)
En tot de maan?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:10 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
Een auto die 160 km per uur rijdt zou er meer dan 29 miljoen jaar over doen om de dichtstbijzijnde ster te bereiken. (De zon niet meegerekend.)
Tja, weet ik veel hoe ver de dichtstbijzijnde ster verwijderd ligt, wat voor een vergelijking is datquote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:14 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[..]
Ga het uitrekenen zou ik zeggen.
Op 't moment dat de maan het dichtstbij is is hij 363.345 km van ons vandaan.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:14 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[..]
Ga het uitrekenen zou ik zeggen.
384.403 km naar de maan.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:19 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Tja, weet ik veel hoe ver de dichtstbijzijnde ster verwijderd ligt, wat voor een vergelijking is dat![]()
Maar om zelf iets toe te voegen:
Rechtshandige mensen leven gemiddeld 9 jaar langer dan linkshandigen.
Ik krijg er alfabetofobie van.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:18 schreef Eddycrack het volgende:
A is Aulofobie, de angst om te fluiten
B is Barofobie, help! zwaartekracht buiten
C is Cacofobie, de angst voor lelijkheid
D is Dikefobie, vrees voor gerechtigheid
E is Ecofobie, de angst voor thuis zijn
F is Fengofobie, vrees voor zonneschijn
G is Geniofobie, de angst voor de kin
H is Hedonofobie, genotvrees, geen zin
I is Ideofobie, angst voor het idee
J is Japanofobie, een japanner o nee
K is Kyphofobie, de angst om te bukken
L is Lachanofobie, iehh groente in stukken
M is Macrofobie, angst voor het wachten
N is Noctifobie, vrees voor de nachten
O is Octofobie, voor de 8 heel erg bang
P is Prosofobie, vrees voor vooruitgang
Q is Quatrofobie, de angst voor kwartet
R is Rhypofobie, vrees voor vuil en smet
S is Staurofobie, de angst voor het kruis
T is Teratofobie, mismaaktheid in huis
U is Urinofobie, de angst voor de plas
V is Vestifobie, vrees voor kleren en was
W is Wiccafobie, angst voor heks op haar steel
X is Xanthofobie, vrees voor de kleur geel
Z is Zelofobie, de angst voor jaloezie.
Ik las een keer ergens dat de kleurstof in die lekkere roze koeken uit schildluizen werd gemaakt...quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:47 schreef Rucky het volgende:
Sommige voedingskleurstoffen worden van bladluis gemaakt.
en de Y die is er niequote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:18 schreef Eddycrack het volgende:
A is Aulofobie, de angst om te fluiten
B is Barofobie, help! zwaartekracht buiten
C is Cacofobie, de angst voor lelijkheid
D is Dikefobie, vrees voor gerechtigheid
E is Ecofobie, de angst voor thuis zijn
F is Fengofobie, vrees voor zonneschijn
G is Geniofobie, de angst voor de kin
H is Hedonofobie, genotvrees, geen zin
I is Ideofobie, angst voor het idee
J is Japanofobie, een japanner o nee
K is Kyphofobie, de angst om te bukken
L is Lachanofobie, iehh groente in stukken
M is Macrofobie, angst voor het wachten
N is Noctifobie, vrees voor de nachten
O is Octofobie, voor de 8 heel erg bang
P is Prosofobie, vrees voor vooruitgang
Q is Quatrofobie, de angst voor kwartet
R is Rhypofobie, vrees voor vuil en smet
S is Staurofobie, de angst voor het kruis
T is Teratofobie, mismaaktheid in huis
U is Urinofobie, de angst voor de plas
V is Vestifobie, vrees voor kleren en was
W is Wiccafobie, angst voor heks op haar steel
X is Xanthofobie, vrees voor de kleur geel
Z is Zelofobie, de angst voor jaloezie.
Er zijn toch ook luizen verwerkt in M&M's?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:36 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ik las een keer ergens dat de kleurstof in die lekkere roze koeken uit schildluizen werd gemaakt...
Nou, weg eetlust als ik weer een pak opentrek...
De rode kleurstof is inderdaad afkomstig van schildluizen. Echter is het ook zo dat eigenlijk in al ons voedsel wel insecten verwerkt zitten. Via brood krijg je jaarlijks al een kilo insecten binnen. Eet smakelijk.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:07 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Er zijn toch ook luizen verwerkt in M&M's?
Net als insectenpootjes in chocola.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:23 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
De rode kleurstof is inderdaad afkomstig van schildluizen. Echter is het ook zo dat eigenlijk in al ons voedsel wel insecten verwerkt zitten. Via brood krijg je jaarlijks al een kilo insecten binnen. Eet smakelijk.
Coolquote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:03 schreef -Miauw- het volgende:
Standbeelden:
- Als het paard van de ruiter beide voorbenen in de lucht heeft, is die persoon ter plekke in de strijd overleden.
- Als het paard één been in de lucht heeft is de ruiter achteraf overleden aan verwondingen opgelopen in de strijd.
- Als het paard met vier benen op de grond staat, is de ruiter een natuurlijke dood gestorven.
Sterker nog, het is eigenlijk een klont haren. Als de punt teveel ergens langs schuurt, komt er een soort pluimpje op.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:05 schreef dogtagz het volgende:
Een hoorn van een neushoorn bestaat uit haar en dezelfde stoffen als nagels.
Die is bullshit, maar dat is vast al gezegdquote:Op vrijdag 18 februari 2011 01:08 schreef P8 het volgende:
En vooral bij mannen toch?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:10 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Wist je dat dat dat dat maar het geval is bij 25% van alle nederlanders?
Nietquote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:29 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[..]
Net als insectenpootjes in chocola.
Omdat die tussen de cacao gaan zitten.
Niet waar. Hij at vlees in de vorm van Leberknödel, een soort ballen van aardappelen en varkenslever.quote:
http://www.randomhouse.com/wotd/index.pperl?date=20010214quote:Op zondag 20 februari 2011 11:38 schreef Rucky het volgende:
Vroeger moest een getuige niet zweren op de bijbel maar met zijn hand op zijn geslachtsdelen. Daar komt het Engelse woord Testify vandaan.
Dat spreekt het wel weer tegen.quote:Op zondag 20 februari 2011 11:40 schreef Sander het volgende:
[..]
http://www.randomhouse.com/wotd/index.pperl?date=20010214
Flauwquote:Op zondag 20 februari 2011 11:54 schreef voederbietel het volgende:
35.21% van de statistieken wordt ter plekke verzonnen.
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:41 schreef 73 het volgende:
Vrouwen knipperen twee keer zo vaak als mannen in hun leven.
Dan heb ik hier nog een leuk weetje voor je:quote:
Ik las net een stukje dat het buitenland ruim 17.500 Nederlandse woorden zijn opgenomen.quote:Op zondag 20 februari 2011 12:29 schreef Aether het volgende:
• De Japanse woorden ‘doronken’, ‘karan’, ‘masuto’ en ‘bōru’ komen oorspronkelijk uit het Nederlands (dronken, kraan, mast, boor).
Alsof Google de waarheid spreekt.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:19 schreef Sander het volgende:
Het leukste is nog wel al deze "feitjes" Googlen en er achter komen dat nog niet de helft waar is, en dan nog bij een twijfelachtige definitie van "waar".
Google niet, maar als acht zoekresultaten een weetje als onzin bestempelen, met beargumentatie, geloof ik dat eerder dan de users hierquote:Op zondag 20 februari 2011 15:03 schreef Rucky het volgende:
[..]
Alsof Google de waarheid spreekt.![]()
Maar je hebt idd gelijk een hoop feitjes zijn urban legends.
Zoals dat je per jaar 3 spinnen doorslikt in je slaap is komplete onzin. En sommige dingen veranderen door nieuwe technieken.
Een hoop dingen zijn ook moeilijk na te gaan. Zo heb ik eens begrepen dat kevlar (waar kogelwerende vesten van worden gemaakt) uitgevonden is door een vrouw die bij een banden fabrikant werkte en een slijtvaste band uitvond.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:14 schreef Sander het volgende:
[..]
Google niet, maar als acht zoekresultaten een weetje als onzin bestempelen, met beargumentatie, geloof ik dat eerder dan de users hier
Ik heb wel eens plaatjes gezien die het tegendeel bewijzen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
Bedoel je: "Ondanks de lange nek heeft de giraf, evenals de meeste andere zoogdieren, slechts zeven, zeer lange halswervels. Om deze nek overeind te kunnen houden heeft een giraffe stevige, gespierde schouders. Om de bloeddruk naar de kop te controleren, heeft de giraffe in zijn nek zeer elastische bloedvaten en kleppen in de vaten."quote:
inclusief deze 35.21%.quote:Op zondag 20 februari 2011 11:54 schreef voederbietel het volgende:
35.21% van de statistieken wordt ter plekke verzonnen.
ik weet dat je graag roet in eten strooit, maar dit topic gaat over leuke weetjes. niet saaie feitjes. en nou aan jou de beurt om on topic te gaan en een leuk weetje te noemen.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:14 schreef Sander het volgende:
[..]
Google niet, maar als acht zoekresultaten een weetje als onzin bestempelen, met beargumentatie, geloof ik dat eerder dan de users hier
kastanjebloesem benadert de geur van sperma het meest.quote:
Leuke weetjes zijn geen leuke weetjes als ze niet waar zijnquote:Op zondag 20 februari 2011 18:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik weet dat je graag roet in eten strooit, maar dit topic gaat over leuke weetjes. niet saaie feitjes. en nou aan jou de beurt om on topic te gaan en een leuk weetje te noemen.
kom je nog met een leuk weetje?quote:Op zondag 20 februari 2011 18:34 schreef Sander het volgende:
[..]
Leuke weetjes zijn geen leuke weetjes als ze niet waar zijn
Hoe wordt er geteld? Alle doden meegerekend?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:57 schreef fotostarter het volgende:
Op dit moment zijn er ongeveer 5 biljoen mensen op de wereld. Maar voorspeld is dat er in 2080 ongeveer 15 biljoen mensen op de wereld zullen zijn.
de geur is idd nogal zwavelachtig. dus zo gek is de associatie niet.quote:
snap dus nog steeds niet dat rozijnen VEEEL goedkoper zijn als druiven... Leg eens uit hoe ze dat voor mekaar krijgenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:34 schreef gamezz het volgende:
Rozijnen zijn eigenlijk stiekem gewoon gedroogde druiven
Dat vraag ik me ook altijd af bij vruchtensappenquote:Op zondag 20 februari 2011 23:37 schreef Speezer het volgende:
[..]
snap dus nog steeds niet dat rozijnen VEEEL goedkoper zijn als druiven... Leg eens uit hoe ze dat voor mekaar krijgen
dat is gewoon klets. in een sapje met aarbijen zitten echt geen aardbijen, het zijn gewoon smaakstoffen volgens mij.. zal wel iets van aardbij in zitten maar zeker niet veelquote:Op zondag 20 februari 2011 23:38 schreef n8n het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook altijd af bij vruchtensappen
aardbeiquote:Op zondag 20 februari 2011 23:42 schreef Speezer het volgende:
[..]
dat is gewoon klets. in een sapje met aarbijen zitten echt geen aardbijen, het zijn gewoon smaakstoffen volgens mij.. zal wel iets van aardbij in zitten maar zeker niet veel
Staat toch echt op dat er enkel fruit in zit en vaak ook ongeveer hoe veel, kan me niet voorstellen dat incorrect isquote:Op zondag 20 februari 2011 23:42 schreef Speezer het volgende:
[..]
dat is gewoon klets. in een sapje met aarbijen zitten echt geen aardbijen, het zijn gewoon smaakstoffen volgens mij.. zal wel iets van aardbij in zitten maar zeker niet veel
Leuk gerelateerd weetje: als alle producten met aardbei-smaak daadwerkelijk aardbeien zouden bevatten zou er een aardbeienveld zo groot als het continent Afrika nodig zijn.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:42 schreef Speezer het volgende:
[..]
er staat ook altijd op 0% vet terwijl ze er dan 2 kilo suiker in pleuren en alle chemicalien die ze maar kunnen vinden. je word bedonderd waar je bij staatquote:Op zondag 20 februari 2011 23:59 schreef n8n het volgende:
[..]
Staat toch echt op dat er enkel fruit in zit en vaak ook ongeveer hoe veel, kan me niet voorstellen dat incorrect is
M'n punt is dat de dranken die ik koop beweren geen toevoegingen te hebben, kan me niet voorstellen dat het legaal is daar misleidend in te zijnquote:Op maandag 21 februari 2011 00:01 schreef Speezer het volgende:
[..]
er staat ook altijd op 0% vet terwijl ze er dan 2 kilo suiker in pleuren en alle chemicalien die ze maar kunnen vinden. je word bedonderd waar je bij staat
haha preciesquote:Op maandag 21 februari 2011 00:00 schreef Unit_731 het volgende:
[..]
Leuk gerelateerd weetje: als alle producten met aardbei-smaak daadwerkelijk aardbeien zouden bevatten zou er een aardbeienveld zo groot als het continent Afrika nodig zijn.
je weet echt niet wat economie isquote:Op maandag 21 februari 2011 00:04 schreef n8n het volgende:
[..]
M'n punt is dat de dranken die ik koop beweren geen toevoegingen te hebben, kan me niet voorstellen dat het legaal is daar misleidend in te zijn
dat is niet waar, er is ook onderzoek dat uitwijst dat mannen bijna net zoveel praten als vrouwen.quote:
De fuck....quote:Op maandag 21 februari 2011 09:16 schreef -Miauw- het volgende:
En weer ontopic
De voorhuid wordt na een besnijdenis niet weggegooid, maar opnieuw gebruikt als kunsthuid bij mensen met brandwonden.
Het is alsnog gek om te weten.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:29 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het om babyvoorhuidjes
De voorhuid wordt gebruikt om kunsthuid te kweken. Het is dus niet zo dat je een voorhuidje van iemand op je brandwond krijgt.quote:
quote:Op maandag 21 februari 2011 09:16 schreef -Miauw- het volgende:
En weer ontopic
De voorhuid wordt na een besnijdenis niet weggegooid, maar opnieuw gebruikt als kunsthuid bij mensen met brandwonden.
Ironisch dat sommige woorden weer worden geïmporteerd: cookie (koekje), stoop (stoep), bluff (bluffen), frolic (vrolijk), dope (indopen).quote:Op zondag 20 februari 2011 14:09 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik las net een stukje dat het buitenland ruim 17.500 Nederlandse woorden zijn opgenomen.![]()
Zelfs woorden waarvan je het niet verwacht:
mannequin < manneke
boss < baas
to fuck < fokken![]()
En de Amerikaanse donut is van oorsprong Nederlands.
scrabble < krabbelen/schuiven
yankee < jankees
Heb net een boek gelezen dat o.a. uitlegt waaromquote:Op maandag 21 februari 2011 20:40 schreef summer2bird het volgende:
Ooit eens gehoord: " als een volk leeft onder het motto van memento mori doen zij dat een stuk vrediger dan een volk dat leeft onder het mom van carpe diem"
Ik ben het er nog mee eens ook
Lagere kwaliteit druiven, minder mooie druiven, oudere druiven, compacter en lichter, eenvoudiger te vervoeren, geen vers product. Zoiets?quote:Op zondag 20 februari 2011 23:37 schreef Speezer het volgende:
[..]
snap dus nog steeds niet dat rozijnen VEEEL goedkoper zijn als druiven... Leg eens uit hoe ze dat voor mekaar krijgen
Echt waar? Ik knipoog heel vaak naar m'n kat, maar heb er nooit bij stilgestaan dat dat ze rustig maakt. Ze knipoogt wel altijd terug, hahahquote:Op maandag 21 februari 2011 21:08 schreef fs180 het volgende:
Je katten rustig houdt/maakt door naar ze te knipogen
In Bergen heb je twee tramhaltes 'Sletten' en 'Slettebakken'...de werkelijke vertaling van deze 'valse vrienden' is minder interessantquote:Op maandag 21 februari 2011 22:39 schreef Gwywen het volgende:
Een valse vriend is een woord uit een andere taal dat qua klank of schrijfwijze heel erg op een Nederlands woord lijkt, maar iets volslagen anders betekent.
Katten vinden staren bedreigend, vandaar. Een knipoog is een teken dat je wel kijkt, maar niet dreigt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 08:46 schreef dakpan90 het volgende:
Echt waar? Ik knipoog heel vaak naar m'n kat, maar heb er nooit bij stilgestaan dat dat ze rustig maakt. Ze knipoogt wel altijd terug, hahah
Dat is de meest hardnekkig hoax. Zeer goed voorbeeld van de invloed van internet, hij werkt blijkbaar nog steeds.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:02 schreef misteriks het volgende:
ieder mens ongeveer een 20 tal spinnetjes in zijn slaap opeet
laat hem maar, hij probeert opzettelijk het topic te ontsporen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:04 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Dat is de meest hardnekkig hoax. Zeer goed voorbeeld van de invloed van internet, hij werkt blijkbaar nog steeds.
Er is heel veel binnen het christendom pas later verzonnen en/of ingevoerdquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:33 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
-Het grootste orgaan van je lichaam is je huid
-De hel, zoals die in de bijbel staat, is pas later verzonnen om mensen bang te maken en naar de kerk te lokken aangezien deze leeg liepen
-Het franse woord voor geld argent afkomstig is uit de latijnse benaming voor zilver, argentium. Wat door de fransen vroeger in Argentinië gewonnen werd
Je ogen toeknijpen, knipperend of niet, is idd een teken van vertrouwen.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:08 schreef fs180 het volgende:
Je katten rustig houdt/maakt door naar ze te knipogen
Hehe, yep. Direct wegkijken na het knipperen werkt ook goed; vreemde katten reageren daar positief op, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:34 schreef Locusta het volgende:
@ Sander: En het werkt! Mijn katten knipperen vaak ook terug
met je ogen dichtknijpen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:35 schreef Sander het volgende:
Je verliest alleen 80% (of 90, of een ander hoog getal) van je lichaamswarmte als de rest van je lichaam warm is ingepakt.
hersens gebruiken idd veel energie. maar dikke mensen hoeven niet per se domme mensen te zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:40 schreef Sander het volgende:
[..]
Ik typte te snel, ik moest nog "via je hoofd" er tussen zetten.
Alleen perfecte producten komen in de winkel te liggen, alles wat daarvan afwijkt wordt vermalen tot sap, in stukken gehakt voor soep/blik of in dierenvoer verwerkt.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:37 schreef Speezer het volgende:
[..]
Kevlar is ontwikkeld door Akzo Nobel onder de naam Twaron en een bedrijf in amerika genaamt Dupont maakte tegelijkertijd Kevlar (jarenlange patent strijd)quote:Op zondag 20 februari 2011 15:37 schreef Rucky het volgende:
[..]
Een hoop dingen zijn ook moeilijk na te gaan. Zo heb ik eens begrepen dat kevlar (waar kogelwerende vesten van worden gemaakt) uitgevonden is door een vrouw die bij een banden fabrikant werkte en een slijtvaste band uitvond.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:34 schreef Locusta het volgende:
@ Sander: En het werkt! Mijn katten knipperen vaak ook terug
in navolging op patenten is de lijm van post it per ongeluk bedacht. Ze waren bezig met de ontwikkeling van een heel sterke lijm, die permanent zou kleven.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:41 schreef clockcabl3 het volgende:
[..]
Kevlar is ontwikkeld door Akzo Nobel onder de naam Twaron en een bedrijf in amerika genaamt Dupont maakte tegelijkertijd Kevlar (jarenlange patent strijd)
Die twee bedrijven hebben het idee doorontwikkeld.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:41 schreef clockcabl3 het volgende:
[..]
Kevlar is ontwikkeld door Akzo Nobel onder de naam Twaron en een bedrijf in amerika genaamt Dupont maakte tegelijkertijd Kevlar (jarenlange patent strijd)
Daarom haal ik makkelijk 300 aanslagen per minuut dus?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:30 schreef numero_uno het volgende:
De QWERTY-indeling van toetsenborden gekozen is om typistes langzaam te doen typen?
Coca-Cola vroeger cocaïne bevatte?
Het is ook niet helemaal waar. Het typen op een abc toetsenbord had als nadeel dat de hamers vd typemachine in de knoop raakte bij snel typen. Dus werd een nieuwe toetsen layout bedacht waarbij 2 letters die je vaak achter elkaar gebruikte ver uit elkaar lagen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:32 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Daarom haal ik makkelijk 300 aanslagen per minuut dus?
Edit: Coca-Cola is nog steeds het enige bedrijf dat legaal cocabladeren mag vervoeren. De smaak van Coca-Cola wordt nog steeds gewonnen uit deze bladeren en daarom bevat het dus nog steeds cocaïne.
Had het nog niet zo bekeken... Ik ben natuurlijk maar beperkt tot het toetsenbord, niet de typemachine.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:10 schreef Rucky het volgende:
[..]
Het is ook niet helemaal waar. Het typen op een abc toetsenbord had als nadeel dat de hamers vd typemachine in de knoop raakte bij snel typen. Dus werd een nieuwe toetsen layout bedacht waarbij 2 letters die je vaak achter elkaar gebruikte ver uit elkaar lagen.
Voor een toetsenbord maakt dat natuurlijk niet uit, maar omdat de mensen met de typmachine vertrouwt waren hebben ze dat aangehouden.
Bevat wel cocablad, maar geen cocaïne. Dat wordt eruit gehaald.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:32 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Edit: Coca-Cola is nog steeds het enige bedrijf dat legaal cocabladeren mag vervoeren. De smaak van Coca-Cola wordt nog steeds gewonnen uit deze bladeren en daarom bevat het dus nog steeds cocaïne.
Dat dusquote:Op woensdag 23 februari 2011 16:31 schreef _Loki het volgende:
[..]
Bevat wel cocablad, maar geen cocaïne. Dat wordt eruit gehaald.
Ik dacht altijd dat ze de querty-indeling hadden gemaakt met het oog op de meest voorkomende lettercombinaties.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:10 schreef Rucky het volgende:
[..]
Het is ook niet helemaal waar. Het typen op een abc toetsenbord had als nadeel dat de hamers vd typemachine in de knoop raakte bij snel typen. Dus werd een nieuwe toetsen layout bedacht waarbij 2 letters die je vaak achter elkaar gebruikte ver uit elkaar lagen.
Voor een toetsenbord maakt dat natuurlijk niet uit, maar omdat de mensen met de typmachine vertrouwt waren hebben ze dat aangehouden.
Mag ik vragen hoe je het voor elkaar krijgt om qwerty fout te spellen?quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:21 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat ze de querty-indeling hadden gemaakt met het oog op de meest voorkomende lettercombinaties.
Zij heeft zo'n apart toetsenbord.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:36 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je het voor elkaar krijgt om qwerty fout te spellen?!
Kan je wel lachen, maar dat is gewoon nieuw. Vroeger had je QWERTY, daarna waren een paar landen vooruitstrevend met AZERTY, maar als je tegenwoordig geen QUERTY hebt, dan hoor je er echt niet meer bij.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/QWERTYquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:55 schreef Gwywen het volgende:
Franse toetsenborden hebben een andere indeling. Ik weet niet beter dan dat dat is omdat in die taal andere lettercombinaties frequenter voorkomen dan in onze taalfamilie.
Voor zover ik weet was het idee hierachter dat je met naast elkaar staande vingers ook de meest voorkomende lettercombinaties heel snel kon typen. Als je kijkt naar de meest voorkomende woorden in het Nederlands vind ik het feit dat bij ons bijv. de e, de r en de t vlak bij elkaar zitten, niet zo heel gek. Vooral in combinatie met tienvingerig typen.
Als de toetsen bijv. op alfabetische volgorde zouden zitten, zou bijv. de Q in het midden van de middelste rij staan, terwijl je die in onze taal maar zelden gebruikt, dus waarom zo'n prominente plek?
Bron dat ze coca bladeren gebruiken? Ik geloof er namelijk geen reet van.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:32 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Met een te groot hoax gehalte.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:57 schreef fotostarter het volgende:
Hier een koppiepasta
Leuke weetjes over het eigen lichaam
Niet alleen de vingerafdruk is uniek, ook de tong is uniek. Niemand anders heeft dus dezelfde tong als jij hebt.
Vrouwen knipperen twee keer zo vaak met hun ogen dan mannen.
Niemand kan met de ogen open niezen. Probeer het maar eens.
Zelfs al zit je de hele dag stil, je lichaam is toch in beweging, want je hart klopt vaker dan 100.000 keer per dag.
Wist je dat je ribben door het ademen meer dan 5 miljoen keer per jaar bewegen?
Een kwart van alle botten in je lichaam, kun je vinden in je voeten.
De nagels van je vingers groeien vier keer sneller dan de nagels van je tenen.
Het meeste stof wat je in huis ziet, is afkomstig van je huid: dode huidcellen.
Onze botten zijn sterker dan beton.
Bij je geboorte had je 300 botten, maar als je volwassen bent geworden, heb je nog maar 206 botten.
Niet alleen je vingerafdruk is uniek, ook je tong is uniek. Niemand anders heeft dus dezelfde tong als jij hebt.
Diezelfde tong is de sterkste spier van je hele lichaam.
Je kunt niet doodgaan doordat je je eigen adem inhoudt. Je lichaam zal altijd weer ademen.
Je lichaam bestaat voor 70% uit water.
Leuke weetjes over dieren
Je zou het niet denken, omdat de egel maar een klein dier is. Toch klopt zijn hart gemiddeld 300 keer per minuut.
Een kakkerlak kan nog een hele week door leven, terwijl zijn hoofd afgehakt is.
Hoewel we banger zijn voor slangen dan voor bijen, sterven er jaarlijks meer mensen door bijen dan door slangen.
De plaats van de ogen in het hoofd van een ezel zorgt ervoor dat de ezel tegelijkertijd alle vier zijn poten kan zien. Wie zei dat een ezel dom is?
Kun je geen lekker eten vinden? Eet dan jezelf op. Wormen eten zichzelf op als ze geen voedsel kunnen vinden.
Dolfijnen slapen met hun ogen open.
Op dit moment zijn er ongeveer 5 biljoen mensen op de wereld. Maar voorspeld is dat er in 2080 ongeveer 15 biljoen mensen op de wereld zullen zijn.
Kamelen hebben drie oogleden om hunzelf zo te beschermen tegen opwaaiend zand.
Een slak heeft maar liefst vier neuzen!
De tong van een giraffe is zo lang dat hij zijn eigen oren kan schoonmaken.
Het oog van een struisvogel is groter dan zijn hersenen.
Leuke weetjes over eten en drinken
Cola zou groen zijn, als het niet donker gekleurd was.
Honing bederft nooit.
De hamburger van MC Donalds bederft niet snel, na een jaar zou je het nog steeds kunnen eten.
Je moet een half uur fietsen om een banaan te verteren.
Leuke weetjes over de samenleving
Het is niet toegestaan om in IJsland een hond als huisdier te houden.
De kus die in Engeland French kiss genoemd wordt, wordt in Frankrijk English kiss genoemd.
De zes wereldtalen zijn: Arabisch, Chinees, Engels, Frans, Spaans en Russisch.
In ieder werelddeel is er een stad die Rome heet.
Waar alcohol in zit, gif dus.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:04 schreef Speezer het volgende:
[..]
haha preciesis een grote rotzooi geef mij maar een pilsje das gezonder
Waar komt de naam coca cola vandaan? Juist.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:18 schreef fs180 het volgende:
[..]
Bron dat ze coca bladeren gebruiken? Ik geloof er namelijk geen reet van.
Ik zie daar nergens staan dat er nu nog coca-bladeren gebruikt worden. Laat staan dat er nog cocaine in zitquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:48 schreef _Loki het volgende:
[..]
Waar komt de naam coca cola vandaan? Juist.
officiële site van coca cola: http://www.cocacolanederland.nl/FAQ/Geschiedenis.aspx , bij de vraag "waar komt de naam coca cola vandaan?"
Moet ik een reactie over je geslacht maken of zal ik de vraag nog maals stellen?quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:48 schreef _Loki het volgende:
[..]
Waar komt de naam coca cola vandaan? Juist.
officiële site van coca cola: http://www.cocacolanederland.nl/FAQ/Geschiedenis.aspx , bij de vraag "waar komt de naam coca cola vandaan?"
Om cocaine te verkrijgen dien je dat dmv een chemisch proces uit de bladeren te halen, tot je uiteindelijk 1% cocaine hebt. Als je coca bladeren in een potje stopt komt er ook geen coke uit.. er zat dus geen cocaine in de cola om eruit te halen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:09 schreef _Loki het volgende:
Toen wel, toen konden ze het er nog niet chemisch uithalen.
http://www.snopes.com/cokelore/cocaine.asp
Ik ga ook niet alles voorkauwen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:55 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik zie daar nergens staan dat er nu nog coca-bladeren gebruikt worden. Laat staan dat er nog cocaine in zit.
En,quote:Zit er cocaïne in Coca-Cola?
Hoewel de naam het doet vermoeden, is dit toch echt niet waar. Weliswaar wordt een van de basisingrediënten van Coca-Cola gemaakt uit Zuid-Amerikaanse cocabladeren, maar dit zijn bladeren die zó behandeld zijn dat ze geen cocaïne bevatten. Het tweede basisingrediënt wordt verkregen uit de Afrikaanse kolanoot die cafeïne bevat.
Wat is dat nou weer voor vraag?quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:10 schreef fs180 het volgende:
[..]
Moet ik een reactie over je geslacht maken of zal ik de vraag nog maals stellen?
Laevofobie is voor links, toch?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:57 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Er bestaat een fobie, Dextrofobie, waarbij je bang bent voor dingen die aan je rechterkant bevinden.
Lijkt me toch best vervelend, aangezien er altijd iets rechts van je is
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:14 schreef Yngwie het volgende:
Toch zijn Marcus Aurelius, Karel de Grote en Napoleon niet overleden aan verwondingen opgelopen in de strijd. Misschien dat het paard-met-één-been-in-de-lucht vooral iets is van heersers die zich graag spiegelen aan voorbeelden uit de Romeinse Keizertijd? Het ruiterstandbeeld van Marcus Aurelius heeft eeuwenlang model gestaan voor de wijze waarop men zegevierende wereldlijke vorsten afbeeldde.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:03 schreef -Miauw- het volgende:
Dat komt omdat het een lulverhaal is. Jullie kijken te weinig QI.quote:Op donderdag 24 februari 2011 01:13 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Toch zijn Marcus Aurelius, Karel de Grote en Napoleon niet overleden aan verwondingen opgelopen in de strijd. Misschien dat het paard-met-één-been-in-de-lucht vooral iets is van heersers die zich graag spiegelen aan voorbeelden uit de Romeinse Keizertijd? Het ruiterstandbeeld van Marcus Aurelius heeft eeuwenlang model gestaan voor de wijze waarop men zegevierende wereldlijke vorsten afbeeldde.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, maar mannetjes rijden ook gewoon, zoals fappen voor mensen. Ook al zijn ze gecastreerd.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:44 schreef zoalshetis het volgende:
als een kat je fleece of wollen deken met hun pootjes masseren knorren ze ook altijd. komt omdat ze dat ook deden toen ze nog melk van hun moeder kregen. masseren naast de tepels. dan krijg je meer melk.
De harten koning heeft ook doorgaans als enige van de koningen zijn zwaard horizontaal achter zijn hoofd. Met een beetje fantasie lijkt het alsof hij het zwaard dóor zijn hoofd steekt, en wordt daarom ook wel de "suicide king" genoemdquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:14 schreef Yngwie het volgende:
was je vergeten je bureauligt aan te doen?quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:08 schreef Snoepje5 het volgende:
Noordzee heeft noord in de naam omdat het in het noorden licht en een zee is. Idem dito middelandse zee.
Dankje, die ga ik bestellenquote:Op donderdag 24 februari 2011 17:30 schreef Gwywen het volgende:
Er bestaat een boek dat dit topic volslagen overbodig maakt.![]()
[ afbeelding ]
Klik
quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
was je vergeten je bureauligt aan te doen?
wat is een bureauligt?quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
was je vergeten je bureauligt aan te doen?
Zo'n ding dat op je bureau licht.quote:
En hoe licht een zee?quote:
dat is dan wel weer erg mooi. kleine algjes toch?quote:
De maker van Coca-Cola, John Pemberton, had cocawijn te koop in zijn apotheek.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:03 schreef zoalshetis het volgende:
in de begindagen van coca cola zat er toch wel coke in? of is dat een fabeltje?
wel eens in een lichtende zee gezwommen? gebeurt namelijk vooral als het water lekker warm is. je bent net een verlicht zeemonster als je er uitkomt. het zijn dus algen. maar dat zei ik hiervoor al geloof ik.quote:
Nog mooier is als er beeld is waardoor we weten dat hetquote:
Tellen? foto maken, googles picasa er bij en klaar.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 01:24 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
In een zak M&M's zijn er niet evenveel M&M's van elke kleur. In een zak normale M&M's is 30% bruin, 20% rood, 20% geel, 10% oranje, 10% groen, 10% blauw. In een zak met pinda M&M's bedragen de percentages van bruin, rood, geel en blauw 20% en van groen en oranje 10%.
Nou, tellen maar dus.
ik geloof dat ik jouw tekst niet helemaal begrijp. kan aan mij liggen, dus ik ga het morgen nog eens proberen te ontcijferen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 01:41 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Nog mooier is als er beeld is waardoor we weten dat het
a de eerste afgeworpen bom was
b dat die ook als eerste beneden kwam
c dat die die bom die olifant dode, en wie dat hoe vastlegde en welke vergelijkingen chronologisch met elders zijn vastgesteld.
kijk dAn heb je een weetje
Tja, de quote functie hier die is niet helemaal geschikt soms.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 02:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik geloof dat ik jouw tekst niet helemaal begrijp. kan aan mij liggen, dus ik ga het morgen nog eens proberen te ontcijferen.
en wellicht een tweede weetjes-topic openen. niet lullig bedoeld hoor.
oh zo! ja dat heb ik ooit ook een keer gelezen. maar met het doden van de olifant, vanuit het eerste vliegtuig met een bom, is natuurlijk wel een doorbraak.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 02:14 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Tja, de quote functie hier die is niet helemaal geschikt soms.
Ik reageer op een weetje van pagina 1 of 2, dat stelt : de eerste uit een gealieerde bommenwerper geworpen bom, kwam in berlijn op een olifant terecht. En dan mijn reactie lezen.
DVORAK is een snellere indeling.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:32 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
ga maar eens kijken op velotype. daar doen al die mensen het mee die nu life mee moeten typen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 02:51 schreef Drinky het volgende:
[..]
DVORAK is een snellere indeling.
http://www.theworldofstuff.com/dvorak/
"The standard "QWERTY" keyboard was not designed with ease of typing in mind. Rather, it was designed to keep early typewriters from jamming. 130 years later, in the age of computers, people are still using this awkward, inefficient keyboard layout. Few know that there is a much faster, easier, more efficient, and more comfortable alternative: the Dvorak (pronounced "duh VOR ak") keyboard. Unlike QWERTY, the Dvorak keyboard was scientifically designed for increased speed and accuracy. It is estimated to be 12 to 20 times more efficient than QWERTY. Dvorak is great for beginning and experienced typists alike. It's the layout used by some of the world's fastest typists"
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:28 schreef Frishe het volgende:
De eerste bom die de Geallieerden lieten vallen in Berlijn tijdens de 2e wereldoorlog doodde de enige olifant in de Berlin Zoo.
http://message.snopes.com(...)p=14855&postcount=19quote:Page Three
Oh boy. This will be lengthy. It's a favourite hanging munchkin of mine.
Quote:
57. The first bomb the Allies dropped on Berlin in WWII killed the only elephant in the Berlin Zoo.
Utter sloblocks. Utter, utter sloblocks. And it's proveable, too -- the Berlin zoo now is the zoo with the largest number of species in the world. It was also the first zoo in Germany, founded in 1844 - they did have time to acquire more than one elephant. Just about everything that happened in the zoo was and is very well documented by the zoo itself, by the local universities' respective biology departments, and by the press, as the zoo has always been very dear to the Berliners. I don't know about the Tierpark, Berlin's second zoo -- but that didn't exist until 1955. Here's the deal:
At the beginning of the war, the Zoo held 3715 animals. The Zoo was pretty much razed to the ground during the war, and exactly 91 animals survived, among them -- quoting from the Zoo's own history page-- "2 lions, 2 hyenas, 1 asian elephant bull, 1 hippo bull, 10 sacred baboons, 1 chimpanzee, 1 oriental stork and 1 shoebill."
So, considering that an elephant bull survived WWII, if all the other information isn't enough, the "only elephant in the zoo" bit is simply wrong. As for the "first bomb" even hitting the zoo... the first bombing was on August 25th, 1940, by the RAF. At night. I doubt that they waited with dropping bombs until they got that far into Berlin, although the general area was indeed hit.
Only elephant? Absolutely not.
First bomb hit the zoo? Faintly possible.
Overall -- Elephant Bull.
This thing drives me nuts because I've heard this story repeated by Germans as well. The actual facts about what happened to the zoo in and after WWII are fascinating. This "fact" is not.
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:57 schreef fotostarter het volgende:
Hier een koppiepasta
Leuke weetjes over het eigen lichaam
Niet alleen de vingerafdruk is uniek, ook de tong is uniek. Niemand anders heeft dus dezelfde tong als jij hebt.
Vrouwen knipperen twee keer zo vaak met hun ogen dan als mannen.
Niemand kan met de ogen open niezen. Probeer het maar eens. Instinctief niet nee, maar met hulp of training wel. En nee, je ogen ploppen niet uit hun kassen. Zie ook Mythbusters.
Zelfs al zit je de hele dag stil, je lichaam is toch in beweging, want je hart klopt vaker dan 100.000 keer per dag.
Wist je dat je ribben door het ademen meer dan 5 miljoen keer per jaar bewegen?
Een kwart van alle botten in je lichaam, kun je vinden in je voeten.
De nagels van je vingers groeien vier keer sneller dan de nagels van je tenen.
Het meeste stof wat je in huis ziet, is afkomstig van je huid: dode huidcellen.
Onze botten zijn sterker dan beton.
Bij je geboorte had je 300 botten, maar als je volwassen bent geworden, heb je nog maar 206 botten. Wat niet komt doordat je botten kwijtraakt maar doordat ze samengroeien.
Niet alleen je vingerafdruk is uniek, ook je tong is uniek. Niemand anders heeft dus dezelfde tong als jij hebt.Die stond bovenaan ook al.
Diezelfde tong is de sterkste spier van je hele lichaam.
Je kunt niet doodgaan doordat je je eigen adem inhoudt. Je lichaam zal altijd weer ademen.
Je lichaam bestaat voor 70% uit water.
Leuke weetjes over dieren
Je zou het niet denken, omdat de egel maar een klein dier is. Toch klopt zijn hart gemiddeld 300 keer per minuut. Hoe kleiner het beest, hoe sneller het hart klopt. Het hart van een kolibrie zal nog wel sneller gaan.
Een kakkerlak kan nog een hele week door leven, terwijl zijn hoofd afgehakt is.
Hoewel we banger zijn voor slangen dan voor bijen, sterven er jaarlijks meer mensen door bijen dan door slangen.
De plaats van de ogen in het hoofd van een ezel zorgt ervoor dat de ezel tegelijkertijd alle vier zijn poten kan zien. Wie zei dat een ezel dom is?
Kun je geen lekker eten vinden? Eet dan jezelf op. Wormen eten zichzelf op als ze geen voedsel kunnen vinden.
Dolfijnen slapen met hun ogen open.
Op dit moment zijn er ongeveer 5 biljoen miljard mensen op de wereld. Maar voorspeld is dat er in 2080 ongeveer 15 biljoen miljard mensen op de wereld zullen zijn.Wat heeft dit met dierenweetjes te maken trouwens?
Kamelen hebben drie oogleden om hunzichzelf zo te beschermen tegen opwaaiend zand.
Een slak heeft maar liefst vier neuzen!
De tong van een giraffe is zo lang dat hij zijn eigen oren kan schoonmaken.
Het oog van een struisvogel is groter dan zijn hersenen.
Leuke weetjes over eten en drinken
Cola zou groen zijn, als het niet donker gekleurd was.
Honing bederft nooit.
De hamburger van MC Donalds bederft niet snel, na een jaar zou je het nog steeds kunnen eten.Urban myth. Hoewel er mensen zijn die het uitgeprobeerd hebben, maar dingen als de sla en de tomaat vergaan gewoon. En voor de rest van de burger is het alleen maar een teken dat het stijf staat van de conserveermiddelen. Eet smakelijk!
Je moet een half uur fietsen om een banaan te verteren.
Leuke weetjes over de samenleving
Het is niet toegestaan om in IJsland een hond als huisdier te houden.
Op dit moment zijn er ongeveer 5 biljoen miljard mensen op de wereld. Maar voorspeld is dat er in 2080 ongeveer 15 biljoenmiljard mensen op de wereld zullen zijn. Die stond dus ook al bij de dieren...
De kus die in Engeland French kiss genoemd wordt, wordt in Frankrijk English kiss genoemd.Hm, ik gok dat ze in Frankrijk geen Engelse naam gebruiken. Dus hoogstens "baise anglais".
De zes wereldtalen zijn: Arabisch, Chinees, Engels, Frans, Spaans en Russisch.
In ieder werelddeel is er een stad die Rome heet.
spam.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:17 schreef Pandora73 het volgende:
P.S. Misschien een leuke topicreeks voor de regelmatige posters hier:
Dingen die je pas jaaaaaren later begrepen hebt #47
Spam? Nee goedbedoeld advies. Omdat er hier veel dezelfde dingen geroepen worden als in dat topic. Maar goed, never mind...quote:
En voor onderwater.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 01:08 schreef P8 het volgende:
Bericht van die ballpoint is een hoax hoor, soms kom je het verhaaltje zelfs tegen met bedragen van vele miljardenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 16:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En voor onderwater.
Ze wilden hoe dan ook een pen die yanks. miljoenen aan een speciaal drukpatroon. Miljoenen...
Ik type het absoluut niet met enkel linksquote:Op maandag 21 februari 2011 12:12 schreef Karina het volgende:
Triskaidekafobie is de angst voor het getal 13.
Stewardesses is het langste (Engelse) woord dat je alleen met je linkerhand typt.
En voor hen die hier nog niet posters- of lezers zijn al helemaal ! Anders had ik dat dus mooi misgelopen, de horror.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:17 schreef Pandora73 het volgende:
P.S. Misschien een leuke topicreeks voor de regelmatige posters hier:
Dingen die je pas jaaaaaren later begrepen hebt #47
geen probleem kutje. just kidding en ik ken het laffe aftreksel dat je noemt.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 16:03 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Spam? Nee goedbedoeld advies. Omdat er hier veel dezelfde dingen geroepen worden als in dat topic. Maar goed, never mind...
Deze reactie is aan.. wie?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:05 schreef zoalshetis het volgende:
14 duizend plus mensen die kijken hier. moet jouw zogenaamde topic nog krijgen. relatief gezien. of wil je graag dat dit topic niet meer bestaat omdat het door iemand is gemaakt die net ff geen pvda stemt?
mag je ook zeggen hoor. linkse hond.
Heb 'm vandaag binnen gekregen... Als ik wat leuks tegenkom zal ik hier posten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:30 schreef Gwywen het volgende:
Er bestaat een boek dat dit topic volslagen overbodig maakt.![]()
[ afbeelding ]
Klik
quote:Op zondag 27 februari 2011 01:45 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
-In Amerika bestaat een hagedis, de Jesus Christ lizard, die over water kan lopen
Nee, ts is zijn eigen topic aan het verneuken door achterlijk te reageren op iemand die een valide post plaatst hier. Geeft wel lichtelijk het niveau van ts aan.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:07 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Deze reactie is aan.. wie?
En überhaupt wel in het juiste onderwerp, of voor elders bedoeld initieel ?
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
geen probleem kutje. just kidding en ik ken het laffe aftreksel dat je noemt.
nu weer nat worden als je neukt.
whahahahahaquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:05 schreef zoalshetis het volgende:
14 duizend plus mensen die kijken hier. moet jouw zogenaamde topic nog krijgen. relatief gezien. of wil je graag dat dit topic niet meer bestaat omdat het door iemand is gemaakt die net ff geen pvda stemt?
mag je ook zeggen hoor. linkse hond.
En Belgen vinden dat afschuwelijkquote:Op zondag 27 februari 2011 10:51 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
goed idee kano![]()
Pindakaas heet de rest van de wereld pindaboter. Door de Nederlandse warenwet was het niet toegestaan om het pindaboter te noemen en is het dus pindakaas geworden
Hou je er rekening mee dat er veel suiker in ketchup zit?quote:Op zondag 27 februari 2011 12:43 schreef heaven7 het volgende:
Tomatenketchup is gezonder dan losse tomaten omdat er een stofje in de schil zit die niet vrij komt als je er op kauwt maar wel bij de productie van ketchup. Zou goed zijn tegen één of andere ziekte of je vaten of weet ik het
Dit inderdaad.quote:Op zondag 27 februari 2011 12:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hou je er rekening mee dat er veel suiker in ketchup zit?
klopt, je bedoelt waarschijnlijk lycopeen en dat heeft een grotere biologische beschikbaarheid als de tomaten verhit worden. Zelfde heb je ook bij uien, ook een aantal stoffen die alleen beschikbaar zijn bij verhitting.quote:Op zondag 27 februari 2011 12:43 schreef heaven7 het volgende:
Tomatenketchup is gezonder dan losse tomaten omdat er een stofje in de schil zit die niet vrij komt als je er op kauwt maar wel bij de productie van ketchup. Zou goed zijn tegen één of andere ziekte of je vaten of weet ik het
Ja om zo minder 'echte' groenten in te kopen, maar volgens mij is het nu weer een 'condiment' in plaats van een groente.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:24 schreef Gwywen het volgende:
Ronald Reagan had toch ooit eens bepaald dat ketchup als "groente" mocht worden aangemerkt?
De heren wetenschappers zijn het er (nog?) niet over eens, dus je kan moeilijk van 'feitelijk' gespreken.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:24 schreef Gwywen het volgende:
BTW feitelijk gezien is een tomaat fruit, en geen groente.
Grappig om te zien is dat de stijgbeugels pas na het jaar 1000 zijn uitgevonden..quote:Op donderdag 24 februari 2011 01:13 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Toch zijn Marcus Aurelius, Karel de Grote en Napoleon niet overleden aan verwondingen opgelopen in de strijd. Misschien dat het paard-met-één-been-in-de-lucht vooral iets is van heersers die zich graag spiegelen aan voorbeelden uit de Romeinse Keizertijd? Het ruiterstandbeeld van Marcus Aurelius heeft eeuwenlang model gestaan voor de wijze waarop men zegevierende wereldlijke vorsten afbeeldde.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De tomaat is, evenals de aardappel, familie van de nachtschades. Daarin zit een voor mensen giftige stof, alkaloïde. http://nl.wikipedia.org/wiki/Nachtschadefamiliequote:Op zondag 27 februari 2011 12:43 schreef heaven7 het volgende:
De bananenboom is tevens het grootste kruid ter wereldquote:Op zondag 27 februari 2011 15:52 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
De heren wetenschappers zijn het er (nog?) niet over eens, dus je kan moeilijk van 'feitelijk' gespreken.
On topic: de banaan is geen van beide, maar is een kruid.
quote:Op zondag 27 februari 2011 01:45 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Deze weetjes zijn zo leuk... ik blijf bezig
-80% van alle dieren heeft zes voeten-In Amerika bestaat een hagedis, de Jesus Christ lizard, die over water kan lopen
Alleen die van 't ziekenhuis vind ik interessant, de rest is niet meer dan logisch.quote:Op zondag 27 februari 2011 19:31 schreef fokthesystem het volgende:
Atoombommen, heftig spul.
http://balle99.npage.de/jaapke__98148915.html
Of toch niet?
Er zijn meer doden gevallen sinds de chinezen buskruit in musketten stopten door handvuurwapens dan er vielen in wo2 door (atoom)bommen.
De meeste mensen sterven in het ziekenhuis
In amerika sterven jaarlijks meer mensen aan ongelukken dan in de aanslagen van 9/11
Als je het ook rationeel bekijkt: 2.974[1] zijn er totaal omgekomen tijdens 9/11, wat gezien de situatie verschrikkelijk is, maar qua aantal nihil te noemen is.quote:Op zondag 27 februari 2011 19:31 schreef fokthesystem het volgende:
Atoombommen, heftig spul.
http://balle99.npage.de/jaapke__98148915.html
Of toch niet?
Er zijn meer doden gevallen sinds de chinezen buskruit in musketten stopten door handvuurwapens dan er vielen in wo2 door (atoom)bommen.
De meeste mensen sterven in het ziekenhuis
In amerika sterven jaarlijks meer mensen aan ongelukken dan in de aanslagen van 9/11
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |