Waar komt de naam coca cola vandaan? Juist.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:18 schreef fs180 het volgende:
[..]
Bron dat ze coca bladeren gebruiken? Ik geloof er namelijk geen reet van.
Ik zie daar nergens staan dat er nu nog coca-bladeren gebruikt worden. Laat staan dat er nog cocaine in zitquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:48 schreef _Loki het volgende:
[..]
Waar komt de naam coca cola vandaan? Juist.
officiële site van coca cola: http://www.cocacolanederland.nl/FAQ/Geschiedenis.aspx , bij de vraag "waar komt de naam coca cola vandaan?"
Moet ik een reactie over je geslacht maken of zal ik de vraag nog maals stellen?quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:48 schreef _Loki het volgende:
[..]
Waar komt de naam coca cola vandaan? Juist.
officiële site van coca cola: http://www.cocacolanederland.nl/FAQ/Geschiedenis.aspx , bij de vraag "waar komt de naam coca cola vandaan?"
Om cocaine te verkrijgen dien je dat dmv een chemisch proces uit de bladeren te halen, tot je uiteindelijk 1% cocaine hebt. Als je coca bladeren in een potje stopt komt er ook geen coke uit.. er zat dus geen cocaine in de cola om eruit te halen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:09 schreef _Loki het volgende:
Toen wel, toen konden ze het er nog niet chemisch uithalen.
http://www.snopes.com/cokelore/cocaine.asp
Ik ga ook niet alles voorkauwen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:55 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik zie daar nergens staan dat er nu nog coca-bladeren gebruikt worden. Laat staan dat er nog cocaine in zit.
En,quote:Zit er cocaïne in Coca-Cola?
Hoewel de naam het doet vermoeden, is dit toch echt niet waar. Weliswaar wordt een van de basisingrediënten van Coca-Cola gemaakt uit Zuid-Amerikaanse cocabladeren, maar dit zijn bladeren die zó behandeld zijn dat ze geen cocaïne bevatten. Het tweede basisingrediënt wordt verkregen uit de Afrikaanse kolanoot die cafeïne bevat.
Wat is dat nou weer voor vraag?quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:10 schreef fs180 het volgende:
[..]
Moet ik een reactie over je geslacht maken of zal ik de vraag nog maals stellen?
Laevofobie is voor links, toch?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:57 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Er bestaat een fobie, Dextrofobie, waarbij je bang bent voor dingen die aan je rechterkant bevinden.
Lijkt me toch best vervelend, aangezien er altijd iets rechts van je is
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:14 schreef Yngwie het volgende:
In een stok kaarten is de harten koning de enige koning zonder snor
Toch zijn Marcus Aurelius, Karel de Grote en Napoleon niet overleden aan verwondingen opgelopen in de strijd. Misschien dat het paard-met-één-been-in-de-lucht vooral iets is van heersers die zich graag spiegelen aan voorbeelden uit de Romeinse Keizertijd? Het ruiterstandbeeld van Marcus Aurelius heeft eeuwenlang model gestaan voor de wijze waarop men zegevierende wereldlijke vorsten afbeeldde.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:03 schreef -Miauw- het volgende:
- Als het paard één been in de lucht heeft is de ruiter achteraf overleden aan verwondingen opgelopen in de strijd.
Dat komt omdat het een lulverhaal is. Jullie kijken te weinig QI.quote:Op donderdag 24 februari 2011 01:13 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Toch zijn Marcus Aurelius, Karel de Grote en Napoleon niet overleden aan verwondingen opgelopen in de strijd. Misschien dat het paard-met-één-been-in-de-lucht vooral iets is van heersers die zich graag spiegelen aan voorbeelden uit de Romeinse Keizertijd? Het ruiterstandbeeld van Marcus Aurelius heeft eeuwenlang model gestaan voor de wijze waarop men zegevierende wereldlijke vorsten afbeeldde.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, maar mannetjes rijden ook gewoon, zoals fappen voor mensen. Ook al zijn ze gecastreerd.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:44 schreef zoalshetis het volgende:
als een kat je fleece of wollen deken met hun pootjes masseren knorren ze ook altijd. komt omdat ze dat ook deden toen ze nog melk van hun moeder kregen. masseren naast de tepels. dan krijg je meer melk.
De harten koning heeft ook doorgaans als enige van de koningen zijn zwaard horizontaal achter zijn hoofd. Met een beetje fantasie lijkt het alsof hij het zwaard dóor zijn hoofd steekt, en wordt daarom ook wel de "suicide king" genoemdquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:14 schreef Yngwie het volgende:
In een stok kaarten is de harten koning de enige koning zonder snor
was je vergeten je bureauligt aan te doen?quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:08 schreef Snoepje5 het volgende:
Noordzee heeft noord in de naam omdat het in het noorden licht en een zee is. Idem dito middelandse zee.
Dankje, die ga ik bestellenquote:Op donderdag 24 februari 2011 17:30 schreef Gwywen het volgende:
Er bestaat een boek dat dit topic volslagen overbodig maakt.![]()
[ afbeelding ]
Klik
quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
was je vergeten je bureauligt aan te doen?
wat is een bureauligt?quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
was je vergeten je bureauligt aan te doen?
Zo'n ding dat op je bureau licht.quote:
En hoe licht een zee?quote:
dat is dan wel weer erg mooi. kleine algjes toch?quote:
De maker van Coca-Cola, John Pemberton, had cocawijn te koop in zijn apotheek.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:03 schreef zoalshetis het volgende:
in de begindagen van coca cola zat er toch wel coke in? of is dat een fabeltje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |