Het is natuurlijk een kutfeitje dat nergens op slaat. Vind ik dan.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:50 schreef dogtagz het volgende:
[..]
Oh je bedoeld dat het getal overeenkomt met het jaartal + een 1 ervoor..
I get it
you've got to be kidding me xDquote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:58 schreef -Miauw- het volgende:
Er is maar één boek dat meer exemplaren heeft dan de Bijbel: de IKEA-catalogus.
Ok, Wikipedia is niet altijd betrouwbaar maar hier staat het. Ik geloof het wel. Ik heb twee IKEA-gidsen in huis maar geen Bijbelquote:
Ja precies.. En die dingen liggen ook altijd overal waar je komt, bijvoorbeeld de parkeerplaats bezaaidquote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:01 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ok, Wikipedia is niet altijd betrouwbaar maar hier staat het. Ik geloof het wel. Ik heb twee IKEA-gidsen in huis maar geen Bijbel
En een fiets?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:10 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
Een auto die 160 km per uur rijdt zou er meer dan 29 miljoen jaar over doen om de dichtstbijzijnde ster te bereiken. (De zon niet meegerekend.)
En tot de maan?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:10 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
Een auto die 160 km per uur rijdt zou er meer dan 29 miljoen jaar over doen om de dichtstbijzijnde ster te bereiken. (De zon niet meegerekend.)
Tja, weet ik veel hoe ver de dichtstbijzijnde ster verwijderd ligt, wat voor een vergelijking is datquote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:14 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[..]
Ga het uitrekenen zou ik zeggen.
Op 't moment dat de maan het dichtstbij is is hij 363.345 km van ons vandaan.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:14 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[..]
Ga het uitrekenen zou ik zeggen.
384.403 km naar de maan.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:19 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Tja, weet ik veel hoe ver de dichtstbijzijnde ster verwijderd ligt, wat voor een vergelijking is dat![]()
Maar om zelf iets toe te voegen:
Rechtshandige mensen leven gemiddeld 9 jaar langer dan linkshandigen.
Ik krijg er alfabetofobie van.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:18 schreef Eddycrack het volgende:
A is Aulofobie, de angst om te fluiten
B is Barofobie, help! zwaartekracht buiten
C is Cacofobie, de angst voor lelijkheid
D is Dikefobie, vrees voor gerechtigheid
E is Ecofobie, de angst voor thuis zijn
F is Fengofobie, vrees voor zonneschijn
G is Geniofobie, de angst voor de kin
H is Hedonofobie, genotvrees, geen zin
I is Ideofobie, angst voor het idee
J is Japanofobie, een japanner o nee
K is Kyphofobie, de angst om te bukken
L is Lachanofobie, iehh groente in stukken
M is Macrofobie, angst voor het wachten
N is Noctifobie, vrees voor de nachten
O is Octofobie, voor de 8 heel erg bang
P is Prosofobie, vrees voor vooruitgang
Q is Quatrofobie, de angst voor kwartet
R is Rhypofobie, vrees voor vuil en smet
S is Staurofobie, de angst voor het kruis
T is Teratofobie, mismaaktheid in huis
U is Urinofobie, de angst voor de plas
V is Vestifobie, vrees voor kleren en was
W is Wiccafobie, angst voor heks op haar steel
X is Xanthofobie, vrees voor de kleur geel
Z is Zelofobie, de angst voor jaloezie.
Ik las een keer ergens dat de kleurstof in die lekkere roze koeken uit schildluizen werd gemaakt...quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:47 schreef Rucky het volgende:
Sommige voedingskleurstoffen worden van bladluis gemaakt.
en de Y die is er niequote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:18 schreef Eddycrack het volgende:
A is Aulofobie, de angst om te fluiten
B is Barofobie, help! zwaartekracht buiten
C is Cacofobie, de angst voor lelijkheid
D is Dikefobie, vrees voor gerechtigheid
E is Ecofobie, de angst voor thuis zijn
F is Fengofobie, vrees voor zonneschijn
G is Geniofobie, de angst voor de kin
H is Hedonofobie, genotvrees, geen zin
I is Ideofobie, angst voor het idee
J is Japanofobie, een japanner o nee
K is Kyphofobie, de angst om te bukken
L is Lachanofobie, iehh groente in stukken
M is Macrofobie, angst voor het wachten
N is Noctifobie, vrees voor de nachten
O is Octofobie, voor de 8 heel erg bang
P is Prosofobie, vrees voor vooruitgang
Q is Quatrofobie, de angst voor kwartet
R is Rhypofobie, vrees voor vuil en smet
S is Staurofobie, de angst voor het kruis
T is Teratofobie, mismaaktheid in huis
U is Urinofobie, de angst voor de plas
V is Vestifobie, vrees voor kleren en was
W is Wiccafobie, angst voor heks op haar steel
X is Xanthofobie, vrees voor de kleur geel
Z is Zelofobie, de angst voor jaloezie.
Er zijn toch ook luizen verwerkt in M&M's?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:36 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ik las een keer ergens dat de kleurstof in die lekkere roze koeken uit schildluizen werd gemaakt...
Nou, weg eetlust als ik weer een pak opentrek...
De rode kleurstof is inderdaad afkomstig van schildluizen. Echter is het ook zo dat eigenlijk in al ons voedsel wel insecten verwerkt zitten. Via brood krijg je jaarlijks al een kilo insecten binnen. Eet smakelijk.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:07 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Er zijn toch ook luizen verwerkt in M&M's?
Net als insectenpootjes in chocola.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:23 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
De rode kleurstof is inderdaad afkomstig van schildluizen. Echter is het ook zo dat eigenlijk in al ons voedsel wel insecten verwerkt zitten. Via brood krijg je jaarlijks al een kilo insecten binnen. Eet smakelijk.
Coolquote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:03 schreef -Miauw- het volgende:
Standbeelden:
- Als het paard van de ruiter beide voorbenen in de lucht heeft, is die persoon ter plekke in de strijd overleden.
- Als het paard één been in de lucht heeft is de ruiter achteraf overleden aan verwondingen opgelopen in de strijd.
- Als het paard met vier benen op de grond staat, is de ruiter een natuurlijke dood gestorven.
Sterker nog, het is eigenlijk een klont haren. Als de punt teveel ergens langs schuurt, komt er een soort pluimpje op.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:05 schreef dogtagz het volgende:
Een hoorn van een neushoorn bestaat uit haar en dezelfde stoffen als nagels.
Die is bullshit, maar dat is vast al gezegdquote:Op vrijdag 18 februari 2011 01:08 schreef P8 het volgende:
De Amerikanen hebben miljoenen gespendeerd om een balpen te ontwikkelen die het ook in de ruimte deed. De oplossing van de Russen: een potlood.
En vooral bij mannen toch?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:10 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Wist je dat dat dat dat maar het geval is bij 25% van alle nederlanders?
Nietquote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:29 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[..]
Net als insectenpootjes in chocola.
Omdat die tussen de cacao gaan zitten.
Niet waar. Hij at vlees in de vorm van Leberknödel, een soort ballen van aardappelen en varkenslever.quote:
http://www.randomhouse.com/wotd/index.pperl?date=20010214quote:Op zondag 20 februari 2011 11:38 schreef Rucky het volgende:
Vroeger moest een getuige niet zweren op de bijbel maar met zijn hand op zijn geslachtsdelen. Daar komt het Engelse woord Testify vandaan.
Dat spreekt het wel weer tegen.quote:Op zondag 20 februari 2011 11:40 schreef Sander het volgende:
[..]
http://www.randomhouse.com/wotd/index.pperl?date=20010214
Flauwquote:Op zondag 20 februari 2011 11:54 schreef voederbietel het volgende:
35.21% van de statistieken wordt ter plekke verzonnen.
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:41 schreef 73 het volgende:
Vrouwen knipperen twee keer zo vaak als mannen in hun leven.
Dan heb ik hier nog een leuk weetje voor je:quote:
Ik las net een stukje dat het buitenland ruim 17.500 Nederlandse woorden zijn opgenomen.quote:Op zondag 20 februari 2011 12:29 schreef Aether het volgende:
• De Japanse woorden ‘doronken’, ‘karan’, ‘masuto’ en ‘bōru’ komen oorspronkelijk uit het Nederlands (dronken, kraan, mast, boor).
Alsof Google de waarheid spreekt.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:19 schreef Sander het volgende:
Het leukste is nog wel al deze "feitjes" Googlen en er achter komen dat nog niet de helft waar is, en dan nog bij een twijfelachtige definitie van "waar".
Google niet, maar als acht zoekresultaten een weetje als onzin bestempelen, met beargumentatie, geloof ik dat eerder dan de users hierquote:Op zondag 20 februari 2011 15:03 schreef Rucky het volgende:
[..]
Alsof Google de waarheid spreekt.![]()
Maar je hebt idd gelijk een hoop feitjes zijn urban legends.
Zoals dat je per jaar 3 spinnen doorslikt in je slaap is komplete onzin. En sommige dingen veranderen door nieuwe technieken.
Een hoop dingen zijn ook moeilijk na te gaan. Zo heb ik eens begrepen dat kevlar (waar kogelwerende vesten van worden gemaakt) uitgevonden is door een vrouw die bij een banden fabrikant werkte en een slijtvaste band uitvond.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:14 schreef Sander het volgende:
[..]
Google niet, maar als acht zoekresultaten een weetje als onzin bestempelen, met beargumentatie, geloof ik dat eerder dan de users hier
Ik heb wel eens plaatjes gezien die het tegendeel bewijzen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
Bedoel je: "Ondanks de lange nek heeft de giraf, evenals de meeste andere zoogdieren, slechts zeven, zeer lange halswervels. Om deze nek overeind te kunnen houden heeft een giraffe stevige, gespierde schouders. Om de bloeddruk naar de kop te controleren, heeft de giraffe in zijn nek zeer elastische bloedvaten en kleppen in de vaten."quote:
inclusief deze 35.21%.quote:Op zondag 20 februari 2011 11:54 schreef voederbietel het volgende:
35.21% van de statistieken wordt ter plekke verzonnen.
ik weet dat je graag roet in eten strooit, maar dit topic gaat over leuke weetjes. niet saaie feitjes. en nou aan jou de beurt om on topic te gaan en een leuk weetje te noemen.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:14 schreef Sander het volgende:
[..]
Google niet, maar als acht zoekresultaten een weetje als onzin bestempelen, met beargumentatie, geloof ik dat eerder dan de users hier
kastanjebloesem benadert de geur van sperma het meest.quote:
Leuke weetjes zijn geen leuke weetjes als ze niet waar zijnquote:Op zondag 20 februari 2011 18:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik weet dat je graag roet in eten strooit, maar dit topic gaat over leuke weetjes. niet saaie feitjes. en nou aan jou de beurt om on topic te gaan en een leuk weetje te noemen.
kom je nog met een leuk weetje?quote:Op zondag 20 februari 2011 18:34 schreef Sander het volgende:
[..]
Leuke weetjes zijn geen leuke weetjes als ze niet waar zijn
Hoe wordt er geteld? Alle doden meegerekend?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:57 schreef fotostarter het volgende:
Op dit moment zijn er ongeveer 5 biljoen mensen op de wereld. Maar voorspeld is dat er in 2080 ongeveer 15 biljoen mensen op de wereld zullen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |