In en om Ieper struikel je inderdaad over de Britse school klassen. Ik vind het wel bijzonder dat het nog elke avond druk is bij de Menenpoort.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:16 schreef Clan het volgende:
[..]
Tien jaar geleden waren er nog veel veteranen uit WO I aanwezig, ik heb het zelf ook toen eens bezocht. Op de begraafplaatsen vind je veel Britse scholieren die daar projecten doen.
[ afbeelding ]
Naja laatste x dat ik zei: Ja schatje ik drink vanavond niet. Is geeindigt in een met kots bedekte trap+badkamper+overloop. Dat heeft ze gehoort dus dan drink ik maar een xtje nietquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tuurlijk, hou jezelf vooral niet in! Wat wij vroegah moesten ontberen kan natuurlijk nooit de reden zijn waarom het tegenwoordig niet zou kunnen.
Grappig.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[DEF] SC#142 Waar Thaboel té mobiel is voor een nieuw topic
@ Lightning_NL
Dat zou dan heel goed kunnen ja. Ik zat rond dat tijdstip op de weg. En in onze regio rijden er maar 5 bestelbusjes, Oranje/wit rond.
Als je weer zo een bestelauto ziet, scheer eens over me heen indien situatie dat toelaatquote:
Je reed in een VW Caddy he?quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als je weer zo een bestelauto ziet, scheer eens over me heen indien situatie dat toelaat
Maar dat is ook niet al te dom voor woorden... Dat is gewoon te debiel voor woorden. Ik ben ook best van het zuipen (en daar doe ik ook dapper aan mee) Maar als je jezelf dusdanig naar de klote helpt en je de hele zooi eronder kotst, ja dan vraag je er zelf om.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:21 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Naja laatste x dat ik zei: Ja schatje ik drink vanavond niet. Is geeindigt in een met kots bedekte trap+badkamper+overloop. Dat heeft ze gehoort dus dan drink ik maar een xtje niet
quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:23 schreef Cobra4 het volgende:
Voor de Artilleristen onder ons:
R.Lee Ermey http://www.dailymotion.co(...)-part-1-5_shortfilms
Soms hou ik iets teveel van gezelligheid... Laat ik me inmee slepen en boempats was ik te lamquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar dat is ook niet al te dom voor woorden... Dat is gewoon te debiel voor woorden. Ik ben ook best van het zuipen (en daar doe ik ook dapper aan mee) Maar als je jezelf dusdanig naar de klote helpt en je de hele zooi eronder kotst, ja dan vraag je er zelf om.
Truste.quote:
Blijft toch een toeristentrekker, Fransen, Duitsers, je komt ze van overal tegen. Ik heb op een kaart gezien dat Adolf Hitler ten noordoosten van Ieper in een loopgraaf lag, vlakbij dus, je hebt er helaas weinig Duitse begraafplaatsen, daar moet je echt voor in Verdun zijn.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:21 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
In en om Ieper struikel je inderdaad over de Britse school klassen. Ik vind het wel bijzonder dat het nog elke avond druk is bij de Menenpoort.
Dan moet je nog leren drinken, de laatste keer dat ik heb overgegeven is in een heel ver verleden geweestquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:21 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Naja laatste x dat ik zei: Ja schatje ik drink vanavond niet. Is geeindigt in een met kots bedekte trap+badkamper+overloop. Dat heeft ze gehoort dus dan drink ik maar een xtje niet
Ik reed rond in een Ford Transit, klein model. Lijkt op een VW Caddy.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:25 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Je reed in een VW Caddy he?
Als je wilt dat de situatie het toelaat, moet je in een laagvlieggebied rondvliegen. Dan mogen we pas écht laag vliegen zonder dat we ons moeten verantwoorden als er geluidsklachten komen. Tussen de Bergsche Maas en de Waal ligt een laagvlieggebied.
Een hele avond pils drinken no problemo. Maar als de barman ineens met shotjes groen/gele/blauwe troep aan komt zetten. Dan word dat gewoon opgedronkenquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:29 schreef Clan het volgende:
[..]
Dan moet je nog leren drinken, de laatste keer dat ik heb overgegeven is in een heel ver verleden geweest
Opzuipen kreng!!!quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:30 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Een hele avond pils drinken no problemo. Maar als de barman ineens met shotjes groen/gele/blauwe troep aan komt zetten. Dan word dat gewoon opgedronken
Jenevemeister
Langemarck is vlakbij. De grootste Duitse begraafplaats in België. Ik vond het bezoeken daar van indrukwekkender dan het bezoek aan Tyne cot van de Britten.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:28 schreef Clan het volgende:
[..]
Blijft toch een toeristentrekker, Fransen, Duitsers, je komt ze van overal tegen. Ik heb op een kaart gezien dat Adolf Hitler ten noordoosten van Ieper in een loopgraaf lag, vlakbij dus, je hebt er helaas weinig Duitse begraafplaatsen, daar moet je echt voor in Verdun zijn.
Kijk en met dat soort mensen zit ik dus in de kroegquote:
Geloof me, dat was niet het échte laagvliegen, want dat doen we alleen in onze laagvlieggebieden. Dán gaan we pas écht laag.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik reed rond in een Ford Transit, klein model. Lijkt op een VW Caddy.
In dat door jouw genoemde gebied kom ik niet.
Maar ik zag de Apaches en de Chinooks afgelopen weken wel net over de boomtoppen vliegen. En dat is dus toch echt laagvliegen geloof ik.
Zal als ik ze weer eens zie foto's nemen en ze hier plaatsen.
Nou, als je me ziet met dat wagentje, vlieg gerust eens over, ik zal niet klagenquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:31 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Geloof me, dat was niet het échte laagvliegen, want dat doen we alleen in onze laagvlieggebieden. Dán gaan we pas écht laag.
Dat zou ik echt niet kunnen waarderenquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:21 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Maar wat giet je dan naar binnen? Ik ga pas over mijn nek als ik het zelf wil (vinger in de strot). En dat soort activiteiten ontplooi ik niet op de trap of overloop.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:27 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Soms hou ik iets teveel van gezelligheid... Laat ik me inmee slepen en boempats was ik te lam
Dat was geen drinken, dat was enkel indrinken, pindaquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:31 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Kijk en met dat soort mensen zit ik dus in de kroeg![]()
(had het na de meet in de trein ook wel ff van Wow best wat gedronken)
Waar staan deel 2 t/m 5?quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:23 schreef Cobra4 het volgende:
Voor de Artilleristen onder ons:
R.Lee Ermey http://www.dailymotion.co(...)-part-1-5_shortfilms
Hier. http://www.dailymotion.co(...)-load#videoId=xgrwuaquote:
Klopt, daar liggen ze allemaal tussen de bomen begraven, altijd apart om te zien, die donkere stenen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Langemarck is vlakbij. De grootste Duitse begraafplaats in België. Ik vond het bezoeken daar van indrukwekkender dan het bezoek aan Tyne cot van de Britten.
Dan moet je zeker deel 5 van die aflevering kijken. Daar komt de M109 Palladin voorbij.quote:
Zelfs in NL, vind ik het op de een of andere manier indrukwekkender op bv Ysselsteijn, Duitse Erebegraafplaats, dan Margraten. Komt denk ik door de soberheid die er heerst.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:39 schreef Clan het volgende:
[..]
Klopt, daar liggen ze allemaal tussen de bomen begraven, altijd apart om te zien, die donkere stenen.
En dan dat "perkje" direct achter de poort. Met de overblijfselen van 20000 soldaten er onder.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:39 schreef Clan het volgende:
[..]
Klopt, daar liggen ze allemaal tussen de bomen begraven, altijd apart om te zien, die donkere stenen.
Trusten AchJaquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:40 schreef AchJa het volgende:
Ik ga snurken, vandaag weer de nodige uurtjes gemaakt!
Truste!
Morgen...quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:39 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan moet je zeker deel 5 van die aflevering kijken. Daar komt de M109 Palladin voorbij.
Weltrusten.quote:
groen/geel/blauwe zooi. Jenever+jagermeister. Zooi wodka. Hou het nu meestal bij pils gaatme namelijk wat beter afquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar wat giet je dan naar binnen? Ik ga pas over mijn nek als ik het zelf wil (vinger in de strot). En dat soort activiteiten ontplooi ik niet op de trap of overloop.
Helaas komt de M114 niet voorbij, die hebben de Amerikanen toch gebruikt van WOII tot Vietnam.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hier. http://www.dailymotion.co(...)-load#videoId=xgrwua
En hier staan ook de rest van de afleveringen.
Welterustenquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:40 schreef AchJa het volgende:
Truste!
Maar Ijselsteijn is niet aangelegd door de Duitsers, maar door de Nederlanders, met name Kapitein Timmermans heeft dat gedaan.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zelfs in NL, vind ik het op de een of andere manier indrukwekkender op bv Ysselsteijn, Duitse Erebegraafplaats, dan Margraten. Komt denk ik door de soberheid die er heerst.
Dat kom je op meerdere begraafplaatsen tegen, dan kan je nagaan hoe zwaar die strijd is geweest, dan hebben ze gewoon wat verrotte/verminkte lichamen gevonden die ze niet meer konden identificeren.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:41 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En dan dat "perkje" direct achter de poort. Met de overblijfselen van 20000 soldaten er onder.
Ook trustequote:Op woensdag 16 februari 2011 23:40 schreef AchJa het volgende:
Truste!
Waar pcies?quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:54 schreef Maitje het volgende:
GVD, ik moet vrijdag naar een afgelegen stuk in Amsterdam... nergens een bus die er komt... enige optie zou 45 minuten lopen zijn vanaf een station.....
Ik ben in paniek
Waar moet je zijn dan? De Havens?quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:54 schreef Maitje het volgende:
GVD, ik moet vrijdag naar een afgelegen stuk in Amsterdam... nergens een bus die er komt... enige optie zou 45 minuten lopen zijn vanaf een station.....
Ik ben in paniek
Heb je in de planner dan wel de tijd aangepast? Of zoekt ie op het huidige tijdstip?quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:56 schreef Maitje het volgende:
Nee, bij de omval.
Maar als ik op ov9292 (of hoe dat ook mag heten) laat die alleen maar nachtbussen zien
Planner aangepast, van station naar station en station naar straat... niets doet het. Op geen enkele computer...quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:56 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Heb je in de planner dan wel de tijd aangepast? Of zoekt ie op het huidige tijdstip?
Taxi geen optie?quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:57 schreef Maitje het volgende:
[..]
Planner aangepast, van station naar station en station naar straat... niets doet het. Op geen enkele computer...
Helaas groeit het geld nog steeds niet op de rug. Is een laatste mogelijkheid, daar niet vanquote:
Het is 5 minuten lopen van Station Amstel. Geen probleem toch?quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:59 schreef Maitje het volgende:
[..]
Helaas groeit het geld nog steeds niet op de rug. Is een laatste mogelijkheid, daar niet van
Heb je gelijk in, maar als het echt rete belangrijk is, en er geen OV heen gaat, dan zou ik veiligheidshalve toch een taxi nemen, helaas.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:59 schreef Maitje het volgende:
[..]
Helaas groeit het geld nog steeds niet op de rug. Is een laatste mogelijkheid, daar niet van
http://www.9292ov.nl/9292(...)oort&gnaar=Amsterdamquote:Op donderdag 17 februari 2011 00:02 schreef Maitje het volgende:
Station amstel?? Ik ken die niet vinden op de kaart??!!
Das waar erwin
Gewoon gaan snurken. Wraak is zoet!!!quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Eeniewee, ik ga Lotusss gezelschap houden met haar gesnotter. Zal leuk slapen worden met haar gesnuit
Even een stukje uitzoomen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:03 schreef Maitje het volgende:
Nee, het zit bij ouderkerkerdijk in de omval
Alstu!quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:20 schreef AchJa het volgende:
Lotus! regel ff een zo'n haakje bij OP!
quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Gewoon gaan snurken. Wraak is zoet!!!
quote:
quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ga ook m'n nest in. Tot laters. En Cobra, morgen koop ik alvast Guinness bij de slijter, verkopen ze hier niet in de supermarkt.
http://maps.google.nl/map(...),+Noord-Holland&z=16quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:06 schreef Maitje het volgende:
Sorry cobra ik zie het echt niet
Tik het is in op google maps
Da's toch helemaal niet in de buurt van de Omval?quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:07 schreef Maitje het volgende:
Het is zit bij het amstelpark dat is 45 minuten lopen vanaf duivendrecht of rai
Nee, maar het staat aangegeven als ouderkerkerdijk, de omval, Amsterdamquote:Op donderdag 17 februari 2011 00:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Da's toch helemaal niet in de buurt van de Omval?
Dan weet ik denk ik waar je moet zijn. Zie pm.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:10 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nee, maar het staat aangegeven als ouderkerkerdijk, de omval, Amsterdam
Weltrusten EllaN.quote:
ah daar ben ik paar jaar terug ook geweest. Indrukwekkend om te zien zo'n grote begraafplaats. Ook het museum en een groot deel van de de omgeving ben ik door rondgereden.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:16 schreef Clan het volgende:
[..]
Tien jaar geleden waren er nog veel veteranen uit WO I aanwezig, ik heb het zelf ook toen eens bezocht. Op de begraafplaatsen vind je veel Britse scholieren die daar projecten doen.
[ afbeelding ]
quote:
quote:
Ook lekker.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:45 schreef Thaboel het volgende:
Lekker bezig! Ik heb dr maar een bakkie yoghurt bij gepakt en dr een appeltje doorheen gedaan
Moet ff snel leren koken!quote:
En dat probeer jij om 0100uur?quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:57 schreef m.k het volgende:
Al dat gesport, nu past de broek die bij mijn pak hoort niet meer
jij niet?quote:Op donderdag 17 februari 2011 01:00 schreef Thaboel het volgende:
[..]
En dat probeer jij om 0100uur?
quote:
Jazeker, ik heb ook foto's vanaf de torenquote:Op donderdag 17 februari 2011 00:37 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
ah daar ben ik paar jaar terug ook geweest. Indrukwekkend om te zien zo'n grote begraafplaats. Ook het museum en een groot deel van de de omgeving ben ik door rondgereden.
Deze ken je waarschijnlijk ook wel: [ afbeelding ]
Dan lig ik meestal wild fappend onder mn bureauquote:
quote:Op donderdag 17 februari 2011 01:25 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dan lig ik meestal wild fappend onder mn bureau
Dat was rood, met op de Gotische W zo'n Hoorn, die vielen gewoon onder de Infanterie, en dat was een gewone baret ( bruin in die tijd )quote:Op donderdag 17 februari 2011 01:31 schreef Thaboel het volgende:
Clan weet jij miss wat voor kleur padje er onder het baretembleem van Menno van Coehoorn zat? En hadden die een bruine baret?
Danku, eventjes wat rood vilt opsnorren en zo'n baret. Vind vaders wel leuk om te zien. Zijn vader/mijn opa dus heeft daar als dipli gezeten en ik vond laatst in een oude doos het baret embleemquote:Op donderdag 17 februari 2011 01:41 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat was rood, met op de Gotische W zo'n Hoorn, die vielen gewoon onder de Infanterie, en dat was een gewone baret ( bruin in die tijd )
Dan zal hij wel in de jaren 50 bij dat Regiment hebben gezeten, want die zijn pas na de oorlog opgericht. Infanterie heeft over het algemeen rode achtergrond, tenzij het Jagers/Limburgse jagers, Prinses Irene, van Heutz of Commando's zijn.quote:Op donderdag 17 februari 2011 01:43 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Danku, eventjes wat rood vilt opsnorren en zo'n baret. Vind vaders wel leuk om te zien. Zijn vader/mijn opa dus heeft daar als dipli gezeten en ik vond laatst in een oude doos het baret embleem
Jup is alweer een tijdje geleden hoor. Heeft nog moeten helpen bij de grote overstromingquote:Op donderdag 17 februari 2011 01:48 schreef Clan het volgende:
[..]
Dan zal hij wel in de jaren 50 bij dat Regiment hebben gezeten, want die zijn pas na de oorlog opgericht. Infanterie heeft over het algemeen rode achtergrond, tenzij het Jagers/Limburgse jagers, Prinses Irene, van Heutz of Commando's zijn.
Trustequote:
Weltrusten.quote:
Volgens mij ben ik daar vorig jaar met de baas geweest. We gaan regelmatig ergens in het land een stukje marsen en dan eindigen bij iets dat met de oorlog te maken heeft(monument ofzo). Dat is toch de enige duitse begraafplaats in Nederland?quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:50 schreef Clan het volgende:
[..]
Maar Ijselsteijn is niet aangelegd door de Duitsers, maar door de Nederlanders, met name Kapitein Timmermans heeft dat gedaan.
quote:Op donderdag 17 februari 2011 04:58 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik daar vorig jaar met de baas geweest. We gaan regelmatig ergens in het land een stukje marsen en dan eindigen bij iets dat met de oorlog te maken heeft(monument ofzo). Dat is toch de enige duitse begraafplaats in Nederland?
waarom zou dit reden zijn voor defensie om met airsoft te gaan oefenen? het is niet dat defensie nooit met airsoft heeft mogen werken omdat dat in de burgermaatschappij niet magquote:Op donderdag 17 februari 2011 07:58 schreef gerco94 het volgende:
Airsoft wordt binnenkort legaal in Nederland!
Ik voorzie airsoft oefeningen, want goedkoper!
quote:Op donderdag 17 februari 2011 07:58 schreef gerco94 het volgende:
Airsoft wordt binnenkort legaal in Nederland!
Ik voorzie airsoft oefeningen, want goedkoper!
Dank! Nu wel de hele dag Al Jazeera kijken... is flink poep op de ventilator in Bahrein....quote:
Hoef jij niet te werken of zo?quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:16 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Dank! Nu wel de hele dag Al Jazeera kijken... is flink poep op de ventilator in Bahrein....
Dan de enige grote, want bij mij om de hoek liggen ook Duitsers begraven. Of ja er staat igg zo'n Commonwealth Wargrave bord en geloof dat het om duitsers ging.quote:
Commonwealth heeft met het Britse rijk te maken, maar over het algemeen liggen alle Duitsers in Nederland in Ijsselsteijn begraven/herbegraven.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:02 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Dan de enige grote, want bij mij om de hoek liggen ook Duitsers begraven. Of ja er staat igg zo'n Commonwealth Wargrave bord en geloof dat het om duitsers ging.
Veel geluk!quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoef jij niet te werken of zo?
16 maart POST.
Je hebt gelijk. Heb het nog even opgezocht en het gaat idd om geallieerden soldaten die hier liggen. In '44 zijn er hier bij de Lek een paar lijken aangespoeld van soldaten die tijdens Market Garden zijn omgekomen. Het is hier trouwens niet echt rustig geweest tijdens de oorlog, maar wat wil je: forten, de spoorlijn Utrecht - Den Bosch.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:24 schreef Clan het volgende:
[..]
Commonwealth heeft met het Britse rijk te maken, maar over het algemeen liggen alle Duitsers in Nederland in Ijsselsteijn begraven/herbegraven.
Heb je al leren touwklimmen?quote:
Nee, moet ik nog doen. Volgende week maar eens contact opnemen met een gymleraar van m'n oude school.quote:
Ik vond dit indrukwekkender dan Margraten om eerlijk te zijn, zal wel door de sombere sfeer komen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:24 schreef Clan het volgende:
[..]
Commonwealth heeft met het Britse rijk te maken, maar over het algemeen liggen alle Duitsers in Nederland in Ijsselsteijn begraven/herbegraven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij Verdun heb je enorm veel Duitse kerkhoven, ze zien er allemaal somber uit, allemaal zwarte of grijze stenen, en ze liggen meestal met twee Duitsers in één graf.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:16 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik vond dit indrukwekkender dan Margraten om eerlijk te zijn, zal wel door de sombere sfeer komen.
Ik kan me herinneren dat ze Margraten nog hebben aangelegd, in het begin waren dat houten kruizen, pas vanaf de jaren 50 hebben ze die stenen kruizen en dat gedenkteken geplaatst.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:16 schreef Thaboel het volgende:
Ijsselstein ben ik geweest met mn eindoefeningen. En Margraten ben ik geweest met v&V allebij echt super indrukwekkend
Ik heb meer naar zijn vele verhalen geluisterd dan hem lesgegeven, want hij was zo blind als wat, ik heb hem vlak voor zijn pensioen, mid jaren 70 lesgegeven.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:25 schreef Thaboel het volgende:
Hahaha en betere leerlingen toewensenvolgens mij wel een oke kerel?
het zal wrs ook zijn omdat ik naar margraten ben geweest in de zomer en ijsselstein op een sombere april dag. Maar ijsselstein is echt heel erg somber!quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:27 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat ze Margraten nog hebben aangelegd, in het begin waren dat houten kruizen, pas vanaf de jaren 50 hebben ze die stenen kruizen en die gedenkteken geplaatst.
Vroeger had je aan die weg allemaal munitiedepots liggen want die weg ligt parallel aan de de Peel-Raam Stelling ( Defensiekanaal ) je ziet daar vanaf Weert tot Grave nog allemaal bunkers liggen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:30 schreef Thaboel het volgende:
[..]
het zal wrs ook zijn omdat ik naar margraten ben geweest in de zomer en ijsselstein op een sombere april dag. Maar ijsselstein is echt heel erg somber!
En als ze dat enige stuke cultuur ook nog uit de amo gaan slopen is er echt iets mis met ze
Daar heb ik nog in gezwommen met de scoutingquote:Op donderdag 17 februari 2011 13:34 schreef Clan het volgende:
[..]
Vroeger had je aan die weg allemaal munitiedepots liggen want die weg ligt parallel aan de de Peel-Raam Stelling ( Defensiekanaal ) je ziet daar vanaf Weert tot Grave nog allemaal bunkers liggen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Defensiekanaal
Klopt, was vooral een opslag, daar kwam ik vroeger ook vaker.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Daar heb ik nog in gezwommen met de scouting.
Bij Ysselsteyn heeft ook lang een mobilisatiecomplex gestaan, ik heb laatst nog gelezen wat ze er nu mee gaan doen, maar ik ben het vergeten.
Voor een kapitein is ie wel gruwelijk slecht in een beetje fatsoenlijk Nederlands schrijven.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:24 schreef Clan het volgende:
[..]
Bij Verdun heb je enorm veel Duitse kerkhoven, ze zien er allemaal somber uit, allemaal zwarte of grijze stenen, en ze liggen meestal met twee Duitsers in één graf.
Ik heb Kapitein Timmermans nog les gegeven op de Jeep, deze foto is genomen aan de oprit van de begraafplaats Ijselsteijn, op de achterkant een bedankje aan mij;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De man was praktisch blind!quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:55 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Voor een kapitein is ie wel gruwelijk slecht in een beetje fatsoenlijk Nederlands schrijven.
quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:05 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ik heb al 3 maanden weekend
je bent bijna vermeld @ wikiquote:Op donderdag 17 februari 2011 19:04 schreef Clan het volgende:
[..]
De man was praktisch blind!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lodewijk_Johannes_Timmermans
Oow kijk, duurt dat lang?quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:19 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ik heb morgen nog een overleg met mijn onderzoeksbegeleider en dan ik ook.
Dat is de hoop iddquote:Op donderdag 17 februari 2011 20:28 schreef Maitje het volgende:
[..]
Oooh valt mee... en komtdan weer terug?
Ik vind het echt nietsquote:Op donderdag 17 februari 2011 22:23 schreef Schild het volgende:
Deel 2 van de wintertraining, met de altijd enthousiaste Marinier Roy.![]()
Eerste weekend is intern, dus als het goed is mag hij morgen middag weer huiswaarts.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:13 schreef Schild het volgende:
Hoe vergaat het Vortix eigenlijk op de KMA?
Al enig bericht van leven van hem gekregen?
Jij deed de AMO?quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:33 schreef hoogvlieger het volgende:
Ben met een blessure weggegaan begin december. Vanwege proeftijd kreeg ik nog tot februari betaald door def. Daarna echter nog niks nieuws kunnen vinden. Maar begin binnenkort wel bij de NATRES.
...en weer opwarmen thuis in een warm huis met 2 geweldige poezelsquote:Op donderdag 17 februari 2011 21:59 schreef Lotusss het volgende:
Met ER uit eten geweest en nu samen op een "verwarmd" terras...
Is het koud buiten?quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:46 schreef Lotusss het volgende:
[..]
...en weer opwarmen thuis in een warm huis met 2 geweldige poezels![]()
Potver wat ben ik toch helemaal gek op ER![]()
Is echt waterkoud buitenquote:
Oke, maar kun je de amo niet opnieuw doen? of kan dat niet vanwege de crisis?quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:33 schreef hoogvlieger het volgende:
Ben met een blessure weggegaan begin december. Vanwege proeftijd kreeg ik nog tot februari betaald door def. Daarna echter nog niks nieuws kunnen vinden. Maar begin binnenkort wel bij de NATRES.
Dat optreden is zo legendarische dat bij terugkomst er 7 (niet militairen) mensen waren die mij herkende en aanspraken, haha.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:20 schreef EllaN het volgende:
Kon je je niet meer veilig op internet verplaatsen na jouw TMO optreden?
Mocht de ALO niet opnieuw doen. Maar hoef nu voor de Natres niets meer aan opleiding te doen. De ALO is al uitgebreider dan de AMO, en natuurlijk veel uitgebreider dan de AMO bij de Natres.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:20 schreef Maitje het volgende:
[..]
Oke, maar kun je de amo niet opnieuw doen? of kan dat niet vanwege de crisis?
Oke.. jeetje wat vervelend..quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:25 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Mocht de ALO niet opnieuw doen. Maar hoef nu voor de Natres niets meer aan opleiding te doen. De ALO is al uitgebreider dan de AMO, en natuurlijk veel uitgebreider dan de AMO bij de Natres.
Overdag hebben hier de ramen opengestaan om wat door te luchten, maar nu lijkt het me ook niet echt aantrekkelijk meer.quote:
Haha goed verhaalquote:Op donderdag 17 februari 2011 23:21 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Dat optreden is zo legendarische dat bij terugkomst er 7 (niet militairen) mensen waren die mij herkende en aanspraken, haha.
Weltrustenquote:Op donderdag 17 februari 2011 23:29 schreef Maitje het volgende:
Het was vanmiddag heerlijk terras weer.
Anywee, ik ga pitten. Morgen "oefen" dag bij de politie..
Truste!!
Welkom terug thuis in Nederland! Hoe heb je het gehad de afgelopen tijd? En ondertussen nog een leuke vrouw tegengekomen misschien?quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:21 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Dat optreden is zo legendarische dat bij terugkomst er 7 (niet militairen) mensen waren die mij herkende en aanspraken, haha.
mhua, gaat, mischien copy paste ik het nog wel eens van een andere forum waar ik het heb opgeschreven (o god).... maar voor nu ga ik slapenquote:Op donderdag 17 februari 2011 23:31 schreef EllaN het volgende:
Haha goed verhaal. Alles goed verder met jou?
De afgelopen tijd was sip, saai, langdradig, met hier en daar wat leuke momentjes. Neej, overall wel owkay enzo. Qua vrouwen, ik zou braamyo niet zijn als dat niet een verhaal apart zou zijn hehe.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:54 schreef Sunglasses het volgende:
Welkom terug thuis in Nederland! Hoe heb je het gehad de afgelopen tijd? En ondertussen nog een leuke vrouw tegengekomen misschien?
Zeg paar post terug toch ook niet dat de blessure de reden was? Alleen dat ik met blessure ben weggegaan. Reden van ontheffing was idd gewoon dat ik de normen voor de opleiding niet haalde. Mn kapotte poot heeft er echter wel voor gezorgd dat ik vroegtijdig ontheven ben, en niet na het einde van de ALO.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 01:07 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoogvlieger, in een andere post zei je dat je niet geschikt was voor de opleiding, waardoor je eruit bent gezet. Je wordt niet uit de KMA getrapt wegens een blessure hoor.
Slapen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:11 schreef Thaboel het volgende:
Mensen nog leuke plannen voor morgen?
Al die watjes die 's nachts gaan slapen terwijl dat ook overdag kan.quote:
ik hoef er pas om 2uur uit en daar maak ik maar gebruik vanquote:Op vrijdag 18 februari 2011 02:39 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Al die watjes die 's nachts gaan slapen terwijl dat ook overdag kan.
Ik ben helemaal stoer want ik slaap 's nachts en overdags!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 02:39 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Al die watjes die 's nachts gaan slapen terwijl dat ook overdag kan.
Beide!quote:
ik hoor hopelijk vanmiddag of ik op sollicitatie mag ergensquote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:35 schreef Vinz0r het volgende:
Slecht hoor, zou zeggen durf er wat aan te doen
Is het niets geworden bij de telecomwinkelquote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:19 schreef Lotusss het volgende:
[..]
ik hoor hopelijk vanmiddag of ik op sollicitatie mag ergens
Nais!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:19 schreef Lotusss het volgende:
[..]
ik hoor hopelijk vanmiddag of ik op sollicitatie mag ergens
Wat de overheid doet is ook niet altijd toegestaanquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:30 schreef m.k het volgende:
kenteken plaat op die manier is toch niet toegestaan?
hoe hard gaat dat ding?
450cc 1 cylinder über alles!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:25 schreef Bouke-p het volgende:
Uh alstie meer dan 750cc heeft wil ik wel n foto zien
+1quote:
Heb je geld teveel ofzo?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:02 schreef Vinz0r het volgende:
Ik heb ook een fiets, en 3 brommers, en 1 auto én ook nog een boot!
Ben ik nu tovv?
Haha jawel hoorquote:
Ik heb ook een boot.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:42 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Haha jawel hoor
@ achja, 1 brommer is van mij en me ma,1 is oldtimer de ander gaat dus nu de deur uit.
boot is voor t vissen, auto voor werk etc en fiets voor t zuipen
ik ook; krantenfiets, schoolfiets, en een barrel.quote:
hij brengt je weg?quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:04 schreef Maitje het volgende:
Pfieuw.. waarom zijn vaders altijd reddende engeltjes
heeft ie de hond nog heel gelaten?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:51 schreef Lotusss het volgende:
Werd net gebeld door ER...
Hij is net gebeten door een hond
Vanavond dus maar even een tetanusprik oid halen.
gevalletje ik vind het wel welletjes geweest met mn leven/ ik heb er geen zin meer in? triest geval iig.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:53 schreef m.k het volgende:
http://leiden112nieuws.we(...)ing-met-persoon.html mijn hardloop routeaka, het pad naar de hemel
ik vermoed van wel, is altijd al een plek geweest waar mensen er een eind aan maken vandaar dat iemand daar ooit een graffiti heeft gemaakt waarop stond "pad naar de hemel"quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:07 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
gevalletje ik vind het wel welletjes geweest met mn leven/ ik heb er geen zin meer in? triest geval iig.
damn..quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:28 schreef m.k het volgende:
[..]
ik vermoed van wel, is altijd al een plek geweest waar mensen er een eind aan maken vandaar dat iemand daar ooit een graffiti heeft gemaakt waarop stond "pad naar de hemel"
Denk hetquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:05 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
heeft ie de hond nog heel gelaten?
je hebt toch een rbw?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:56 schreef Maitje het volgende:
Zow! Sporttest gehaald.
Nu op voor het eggie!
@esses
Ja, mijn vader bracht me en haalt me op.. We staan nu alleen in de file
Daar ga je op terug komenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:55 schreef Vortix het volgende:
Klopt. Over het algemeen goed, het is alleen even overschakelen voor me. Niet qua tijd, fysieke inspannig en discipline, maar wel qua cultuur. Daar moet ik nog even aan wennen.
Voor de rest heb ik me prima vermaakt en zit ik in een heel gemotiveerde groep en heb ik (tenminste voor de ALO1) een commando als instructeur, wat op zich wel heel vet is
Wat voor cultuur hanteren ze daar dan?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:55 schreef Vortix het volgende:
Klopt. Over het algemeen goed, het is alleen even overschakelen voor me. Niet qua tijd, fysieke inspannig en discipline, maar wel qua cultuur. Daar moet ik nog even aan wennen.
Voor de rest heb ik me prima vermaakt en zit ik in een heel gemotiveerde groep en heb ik (tenminste voor de ALO1) een commando als instructeur, wat op zich wel heel vet is
Wacht maar tot je 6 maanden op uitzending moet, dan heb je helemaal geen moment voor jezelfquote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:24 schreef Vortix het volgende:
Het is vooral het feit dat je de hele tijd bovenop elkaars lip zit waar ik aan moet wennen. Na twee weken geen enkel moment voor mezelf ga ik me storen aan het gedrag van sommige van mijn groepsgenoten en zekersteweten ook vice versa. Maar daar wen ik nog wel aan, hopelijk.
Maar hey, de komende 48 uur ben ik van mezelf
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:42 schreef Pumatje het volgende:
om je achter te verschuilen als je wilt rukken ? ( serieuze reactie )
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:42 schreef Pumatje het volgende:
om je achter te verschuilen als je wilt rukken ? ( serieuze reactie )
Dienstauto van defensie? Die zijn volgens mij niet bedoeld voor priveritjesquote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:25 schreef Maitje het volgende:
[..]
Geen auto tot beschikking.. daarbij mag ik niet in de dienstauto rijden..
En daarom mocht ik er ook niet in rijden...quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:52 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dienstauto van defensie? Die zijn volgens mij niet bedoeld voor priveritjes
Kloptquote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:57 schreef Bouke-p het volgende:
Uhm nee jij mag dr niet in rijden maar je pa mag jou dr zeg maar ook niet mee wegbrengen
En toch heb ik dat vaak genoeg gedaan met het VW busjequote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:57 schreef Bouke-p het volgende:
Uhm nee jij mag dr niet in rijden maar je pa mag jou dr zeg maar ook niet mee wegbrengen
Ik had toch op zijn minst verwacht dat Esses hiermee ging komen...quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:57 schreef Bouke-p het volgende:
Natuurlijk niet!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:01 schreef Clan het volgende:
@Bouke
Krijg jij nog verlof als je terug bent?
als je de kans hebt doen!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:02 schreef Bouke-p het volgende:
@Achjamaar toch, al die priveritjes bijelkaar(want heel def doet t volgens mij) bijelkaar
Ben je gekquote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:02 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk niet!
Meteen terug naar t Stroese en werken met je kadaver!
Niets mee te maken, gewoon de hele familie erin ( Op kosten van de baas )quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik had toch op zijn minst verwacht dat Esses hiermee ging komen...![]()
Daarom hield ik me ook ff stil.
Ik ken t gevoelquote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:03 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ben je gekEnne werken? Ik ben aanwezig
Mijn vader heeft vroeger wel is een jeep meegenomen van het werk. Mocht ik er ook even inzittenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:06 schreef Clan het volgende:
[..]
Niets mee te maken, gewoon de hele familie erin ( Op kosten van de baas )![]()
[ afbeelding ]
Valt wel mee imo.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:02 schreef Bouke-p het volgende:
@Achjamaar toch, al die priveritjes bijelkaar(want heel def doet t volgens mij) bijelkaar
Maar ja, toen we verhuisden we de collega's ook nog gewoon met de 4 tonner. Toen was het allemaal wat makkelijker.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:06 schreef Clan het volgende:
[..]
Niets mee te maken, gewoon de hele familie erin ( Op kosten van de baas )![]()
Toen ik nog les gaf op de LaRo ging ik tussen de middag met de leerlingen bij mij thuis koffie drinken. En dan gingen die kinderen van mij altijd in de LaRo spelen, helmen opzetten etc.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:07 schreef Maitje het volgende:
[..]
Mijn vader heeft vroeger wel is een jeep meegenomen van het werk. Mocht ik er ook even inzitten
Ghehehe... Tja, dat krijg je er vanquote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:10 schreef Clan het volgende:
[..]
Toen ik nog les gaf op de LaRo ging ik tussen de middag met de leerlingen bij mij thuis koffie drinken. En dan gingen die kinderen van mij altijd in de LaRo spelen, helmen opzetten etc.
Op een middag vertrokken we, kreeg ik de centrale aan de lijn, had één op die rode alarmknop, voorin' in de LaRo gedrukt, en natuurlijk niets gezegd. Kon ik me even verantwoorden.
Vroeger kon er wat makkelijker met de regels omgesprongen worden, vooral als je bij het meubilair hoorde. Ik denk dat het tegenwoordig een stuk strenger is.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar ja, toen we verhuisden we de collega's ook nog gewoon met de 4 tonner. Toen was het allemaal wat makkelijker.
Tenzij je bij DMO werkt natuurlijkquote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:52 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dienstauto van defensie? Die zijn volgens mij niet bedoeld voor priveritjes
Wat schrijven ze?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:34 schreef Erasmo het volgende:
Kmar krijgt er van langs in de ombudsman atm...
Lastig verhaal, kern was dat het om een Sri Lankaan ging die op doorreis was vanuit Oman richting Zweden waar hij woont op schiphol werd gestopt en asiel moest nemen om te voorkomen dat hij werd uitgezet richting Sri Lanka. Anderhalf jaar geleden was dat en hij zat er nog steeds tot recentelijkquote:
Aaah...quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:21 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo, net terug van de huisartesnpost, en een tetanus injectie in m'n schouder laten rammen.
Kuthonden
Doet geen pijn hoorquote:
Klopt, als ze je tegenwoordig snappen met een niet ingevulde rij-opdracht of een rammelend verhaal dan tik je hem af voor joyriding.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:14 schreef Clan het volgende:
[..]
Vroeger kon er wat makkelijker met de regels omgesprongen worden, vooral als je bij het meubilair hoorde. Ik denk dat het tegenwoordig een stuk strenger is.
Dat is waar.quote:
Tijdens m'n werk in Buurmalsen. Poststuk paste niet in brievenbus, dus ik uitstappen en aankloppen op deur. Komt dat rotbeest opeens op me afrennen en beet me in mijn bovenbeen, net boven mijn knie. Twee diepe beten, broek kapot, en ff een flinke pijn.quote:
Zow, heftig!!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tijdens m'n werk in Buurmalsen. Poststuk paste niet in brievenbus, dus ik uitstappen en aankloppen op deur. Komt dat rotbeest opeens op me afrennen en beet me in mijn bovenbeen, net boven mijn knie. Twee diepe beten, broek kapot, en ff een flinke pijn.
Eigenaar komt naar buiten, beest laat los, en ik geef eigenaar het poststuk. Hij vraagt of alles ok is en ik, niet willen toegeven zeg dat alles prima is, enkel dat z'n hond me gebeten had.
Nu ff kijken of ik een WA Claim tegen eigenaar kan indienen. Dus vergoeding medische kosten en kapotte broek.
Toevallig in El Segunda achtergelaten?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:48 schreef m.k het volgende:
jaaaaaa! ik heb mijn portemonnee weer terug
nee me ma had em gestolenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Toevallig in El Segunda achtergelaten?
Juist! Standrechtelijk executeren je moeke!!quote:
Ik had niks over executeren gezegt/geschreven. Tegen de muur en een spread eagle zodat je op ze minst kan kijken of ze ook niet iets anders verdonkere maand heeft.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Juist! Standrechtelijk executeren je moeke!!
whehehe........op die pantzerhouwizterquote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:57 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik had niks over executeren gezegt/geschreven. Tegen de muur en een spread eagle zodat je op ze minst kan kijken of ze ook niet iets anders verdonkere maand heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |