Stond er toch al in? Gezien ik zelf de OP heb gemaakt?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:09 schreef Viking84 het volgende:
En ik heb Cardiotrainer ff in de OP gezet. Zal hem ook even in de Wiki zetten.
Zie edit. Ik ben niet zo scherp vandaagquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:11 schreef GotC het volgende:
[..]
Stond er toch al in? Gezien ik zelf de OP heb gemaakt?
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zie edit. Ik ben niet zo scherp vandaag.
Mja, dat mis ik nog wel bij CT. Maar bij mij upload hij ook automatisch naar de website? En je kan t ook exporteren etc, maar daar doe ik niks mee. Gaat mij om tijd+snelheidquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:27 schreef slacker_nl het volgende:
Ik vind cardiotrainer niks, de opties op de website zijn te beperkt. Endomondo ftw (das de app waarmee ik alles doe). Uppen naar de site gaat vol automagisch (handig 3g!!) en daarna exporten en uppen naar runkeeper (streetteam daar is wel leuk) en naar.. nog een site, naam ff kwijt, daar zitten een paar fokker/diggers die ook rennen en zwemmen.
Ik zal Endomondo ook eens uitproberenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:27 schreef slacker_nl het volgende:
Ik vind cardiotrainer niks, de opties op de website zijn te beperkt. Endomondo ftw (das de app waarmee ik alles doe). Uppen naar de site gaat vol automagisch (handig 3g!!) en daarna exporten en uppen naar runkeeper (streetteam daar is wel leuk) en naar.. nog een site, naam ff kwijt, daar zitten een paar fokker/diggers die ook rennen en zwemmen.
Niet dat ik weet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:32 schreef Viking84 het volgende:
Doet CT niet aan grafiekjes? Hm, die vind ik wel belangrijk(ik loop wel 5 km achtereen immers)
Omdat ik daar geen geld voor heb nuquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:34 schreef GotC het volgende:
[..]
Niet dat ik weet.
Waarom koop je geen Garmin Forerunner oid, als het zo belangrijk voor je is?
Ik doe m'n mobiel in zo'n armband jaquote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:38 schreef Coelho het volgende:
Hoe lopen jullie met iphone? Zo'n armband? Is dat niet enorm vervelend? (ik stoor me al aan schurende draadjes van mijn MP3 speler)
Ik weet niet of er apps compatible zijn met SportTracks (middels bijvoorbeeld een GPX file export), maar ik vind dat persoonlijk een geweldig programma om alles in te monitoren.
Donequote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:57 schreef Chevalric het volgende:
hmm, ik zou eigenlijk vanavond gaan rennen, maar het weer ziet er niet heel uitnodigend uit. En ik ben nog niet zo verslaafd dat ik in de regen ook wil rennen.
Ik heb alleen Endomondo nog gebruikt, maar die bevalt voor mij als absolute beginner nog prima.
@Viking84: Mag ik ook in de OP, heb mezelf inmiddels in de wiki al toegevoegd. Chevalric || Evy 0-5
Ik post af en toe mee, ben alleen af en toe de kluts kwijt door de 2 versie's en de vele delenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Done.
Ik zie een hele lijst namen staan die ik nooit in dit topic aantref. Nu hoef je hier niet per se te posten om te kunnen hardlopen, uiteraard, maar ik vraag me wel af hoeveel van die beginners nu nog bezig zijn. Zou het leuker vinden als we een up to date lijstje zouden hebben.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:13 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb mijn mobiel gewoon in m'n zak, wegens gebrek aan armband. Dat kan natuurlijk ook veroorzaakt hebben dat er een stuk mist hè?.
Zou het al warm genoeg zijn om in een korte broek te lopen trouwens?.
Mja, dat was ook eerst m'n bedoeling. Maarja, om nou iedereen constant bij te houden, is een gevalletje mission impossible. Daar heb je simpelweg een dagtaak aan, en zo belangrijk is de OP ook weer niet imoquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Done.
Ik zie een hele lijst namen staan die ik nooit in dit topic aantref. Nu hoef je hier niet per se te posten om te kunnen hardlopen, uiteraard, maar ik vraag me wel af hoeveel van die beginners nu nog bezig zijn. Zou het leuker vinden als we een up to date lijstje zouden hebben.
Niet dus, maar het is zo warrum!!quote:
Zo hard gaan deze topics niet, dus wat je kunt doen (niet per se jij, gewoon iemand) is bijv in de OP zetten dat je twee of drie topics achter elkaar iig 1 keer gepost moet hebben. Post je niet meer, dan ga je uit de OP. En dat kun je wel vrij gemakkelijk zien door de userhistory te bekijkenquote:Mja, dat was ook eerst m'n bedoeling. Maarja, om nou iedereen constant bij te houden, is een gevalletje mission impossible. Daar heb je simpelweg een dagtaak aan, en zo belangrijk is de OP ook weer niet imo
Als je het warm hebt, dan ga je in je korte broek lopenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet dus, maar het is zo warrum!!.
[..]
Zo hard gaan deze topics niet, dus wat je kunt doen (niet per se jij, gewoon iemand) is bijv in de OP zetten dat je twee of drie topics achter elkaar iig 1 keer gepost moet hebben. Post je niet meer, dan ga je uit de OP. En dat kun je wel vrij gemakkelijk zien door de userhistory te bekijken.
Ik ga het ook niet doen, dus dan laten we het zoquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:29 schreef GotC het volgende:
[..]
Als je het warm hebt, dan ga je in je korte broek lopenIk moet er alleen nog niet aan denken
.
En mag, maar ik ga dat niet doen iig. Heb tijd over, maar ga het niet aan zoiets doneren. Zolang mensen maar posten
Persoonlijk, ik kijk niet naar de lijst in de OP.
Dat zou wel mooi zijn iddquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ga het ook niet doen, dus dan laten we het zo. Wel een ideetje voor developers hier: een tooltje maken waarmee je mensen die X keer niet hebben gepost automatisch uit de OP kunt flikkeren
.
Ehmm..quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:54 schreef Viking84 het volgende:
Zou 400 meter genoeg zijn voor een warming-up? En hoe doen jullie dat precies? Gewoon even inlopen en dan rekken en strekken? Of echt een stukje hardlopen en dan rekken en strekken?.
Ik loop ook totaal niet in het tempo van Evyquote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:05 schreef Chevalric het volgende:
Zo, les 2 zit er ook weer op. Heb het op zich wel volgehouden, maar relaxed rennen is er nog niet bij. Heb nu ook weer last van m'n pieplongen, hopelijk gaat dat over als ik wat beter in conditie ben.
Wat ik me afvroeg: ik loop natuurlijk op de mp3'tjes van Evy, maar in hoeverre moet het tempo van de muziek aangepast worden aan de lengte van de renner? Als ik lekker wil rennen, loop ik niet in het tempo van de muziek. Of zit dat alleen maar in mijn hoofd en moet ik gewoon accepteren dat ik nu nog niet heel soepel ren?
Ligt aan de app, weet dat endo en cardiotrainer elkaar niet bijten. Runkeeper heb ik niet op m'n rentelefoon geinstalleerd, kan het je niet zeggen dus.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zal Endomondo ook eens uitproberen.
Kan het kwaad om twee apps tegelijk te draaien?
Wil ze wel weer terugzetten, maar als niemand het bijhoudt..quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:17 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ligt aan de app, weet dat endo en cardiotrainer elkaar niet bijten. Runkeeper heb ik niet op m'n rentelefoon geinstalleerd, kan het je niet zeggen dus.
@GotC ook de links naar vorige delen? Die staat nu op 12 en we zitten in episode 17
Die heb je helemaal weggehaald zelfs. Jammer.
Welkomquote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:37 schreef Schild het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens...
Vanochtend de Evy 0-5 MP3tjes gedownload en gister al een Ipod Shuffle aangeschaft.![]()
Schoenen zijn ook al aangemeten bij Runnersworld, moet nu alleen nog opzoek naar een geschikte broek. Iemand nog tips voor een goede broek?
Hey uniekjequote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Draag nu een maillot en een trainingsbroek.
Wat je inderdaad maar lekker vind
Ik weet niet welke toen genoemd is, maar met Runkeeper kun je zelf intervals makenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:21 schreef Lolaatje het volgende:
Heb een tijdje niet gepost hier. Evy 0-5 heb ik afgerond en wil nu verder opbouwen, maar het liefst met eigen muziek.
Nu had iemand hier ooit een programma genoemd waar je volgens mij je eigen muziek bij kunt gebruiken en die alleen met piepjes de overgang wandelen/lopen aangeeft. Heeft iemand enig idee wat ik bedoel?
Die idd, Runkeeper Proquote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:33 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik weet niet welke toen genoemd is, maar met Runkeeper kun je zelf intervals maken
Wat voorheen Runkeeper Pro was is nu de gratis Runkeeper geworden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:34 schreef GotC het volgende:
[..]
Die idd, Runkeeper ProWas tot eind januari gratis..helaas nu niet meer volgens mij
Kijk, dat is nog eens goed nieuwsquote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:36 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Wat voorheen Runkeeper Pro was is nu de gratis Runkeeper geworden.
Ze hebben een nieuwe betaalde app: Runkeeper Elite.
Je kunt nu dus gratis intervals maken
https://runkeeper.com/elite?pchannel=web.header.becomequote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:36 schreef GotC het volgende:
[..]
Kijk, dat is nog eens goed nieuws
Ben wel benieuwd wat er nog beter is aan Elite
Tof, bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:36 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Wat voorheen Runkeeper Pro was is nu de gratis Runkeeper geworden.
Ze hebben een nieuwe betaalde app: Runkeeper Elite.
Je kunt nu dus gratis intervals maken
Ik gebruik ook Sporttracks (2 want voor versie 3 moet je betalenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:38 schreef Coelho het volgende:
Hoe lopen jullie met iphone? Zo'n armband? Is dat niet enorm vervelend? (ik stoor me al aan schurende draadjes van mijn MP3 speler
Ik weet niet of er apps compatible zijn met SportTracks (middels bijvoorbeeld een GPX file export), maar ik vind dat persoonlijk een geweldig programma om alles in te monitoren.
Runkeeper Pro is nu voor altijd gratisquote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:34 schreef GotC het volgende:
[..]
Die idd, Runkeeper ProWas tot eind januari gratis..helaas nu niet meer volgens mij
Ik sport vaak na het eten pas. Als ik thuis kom heb ik honger en moet ik gewoon eea eten. Ik ren altijd 's avonds, dus voor mij is het vaste prik na het eten. Als ik overdag ren is het afhankelijk van de hoeveelheid honger.quote:Op woensdag 16 februari 2011 00:57 schreef goofy_goober het volgende:
Ik moet ook weer eens beginnen. Mijn broekriem begint te knellen.Heb een schema voor binnen 6 weken 5km lopen, moet te doen zijn aangezien ik geen beginner ben. Lopen jullie altijd gelijk na het werk of pas na het avondeten?
19 uur is de tijd dat ik thuis arriveerquote:Op woensdag 16 februari 2011 08:49 schreef Viking84 het volgende:
Je kunt ook uitgebreid lunchen op je werkals ik 5 boterhammen weg werkte hield ik het wel vol tot een uur of 19.
Dat heb ik op zondag, moet ik om 7/7:30 op om te gaan zwemmen, dat trek ik soms echt niet..quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:04 schreef travelman het volgende:
Ik loop meestal 's middags; alhoewel een laat rondje ook weleens lekker is. Eigenlijk wilde ik
's morgens gaan rennen (ben nl. geen ontbijter, maar wil 's morgens wel wat eten), maar ik trek het niet om zooo vroeg op te staan
Ik loop nog steeds / nou ja eigenlijk weer. Heb diverse malen , meerdere blessures opgelopen. ben dus wederom opieuw begonnenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Done.
start-to-run.be ligt eruit. Even afwachten voordat we ze weghalen, kunnen hosting problemen zijn.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:35 schreef Rockiejj het volgende:
Schema Start to Run Serie 1 (0-5 km)
Schema Start to Run Serie 2 (5-10 km)
Deze 2 linkjes zijn dood.
Oke.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:40 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
start-to-run.be ligt eruit. Even afwachten voordat we ze weghalen, kunnen hosting problemen zijn.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:35 schreef Rockiejj het volgende:
Schema Start to Run Serie 1 (0-5 km)
Schema Start to Run Serie 2 (5-10 km)
Deze 2 linkjes zijn dood.
Schrok al, gisteren deden ze het nogquote:Op woensdag 16 februari 2011 20:40 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
start-to-run.be ligt eruit. Even afwachten voordat we ze weghalen, kunnen hosting problemen zijn.
Grappig, een Nederlander die het domein beheert..quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:40 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
kijk dat zijn mooie tijdenquote:Op donderdag 17 februari 2011 00:01 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik begin nu eindelijk weer op niveau te komen. Vanavond 5 KM gelopen in 26:45
Beetje positief blijven, je moet een keer resultaat zienquote:Op donderdag 17 februari 2011 11:09 schreef Viking84 het volgende:
En terug! Maar nu snap ik het niet meer. Runkeeper, Nike+ en Pedometer geven alledrie een andere afstand aan en nu weet ik niet meer wie ik moet
geloven. Nike+ maar dan, die valt het gunstigst uit
.
Volgens Nike+ heb ik 9,11 km/u gelopen vs 8,96 km/u de vorige keer. Best een groot verschil en ik vraag me af of dat
wel kan kloppen, zo ineens, zeker omdat ik ook moest klimmen.
Ja, want ik wil progressie zienquote:Op donderdag 17 februari 2011 11:36 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Beetje positief blijven, je moet een keer resultaat ziendus Nike geloven
Maar ben je niet licht geobsedeerd door gps/footpod metingen :p haha
Dat is bij exact 5km het verschil tussen 32:56 en 33:29. Een half minuutje dus. Dat is verwaarloosbaar, toch? Een keer inhouden voor een auto, een stoplicht dat tegen zit of je stopwatch iets eerder of later indrukken en het verschil is al verklaard. En bovendien de ene of de andere keer kan zeker schelen. Je bent tenslotte geen machine.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:09 schreef Viking84 het volgende:
En terug! Maar nu snap ik het niet meer. Runkeeper, Nike+ en Pedometer geven alledrie een andere afstand aan en nu weet ik niet meer wie ik moet geloven
. Nike+ maar dan, die valt het gunstigst uit
.
Volgens Nike+ heb ik 9,11 km/u gelopen vs 8,96 km/u de vorige keer. Best een groot verschil en ik vraag me af of dat wel kan kloppen, zo ineens, zeker omdat ik ook moest klimmen.
En nu doen ze het weer.quote:
Verwaarloosbaar iddquote:Op donderdag 17 februari 2011 13:24 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dat is bij exact 5km het verschil tussen 32:56 en 33:29. Een half minuutje dus. Dat is verwaarloosbaar, toch? Een keer inhouden voor een auto, een stoplicht dat tegen zit of je stopwatch iets eerder of later indrukken en het verschil is al verklaard. En bovendien de ene of de andere keer kan zeker schelen. Je bent tenslotte geen machine.
Dit was gewoon een training, dus rustig opgebouwd en zonder eindsprint. Ben nu ongeveer op het niveau van oktober 2010. De laatste maanden van 2010 heb ik minder getraind onder andere vanwege overbelasting van mijn voeten en het slechte weer in december.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:37 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
kijk dat zijn mooie tijdenGewoon een trainingsrondje of een wedstrijd?
Ik denk dat als je regelmatig, zonder moeite, 5 km achter elkaar kan lopen, dan zou ik het gewoon proberenquote:Op donderdag 17 februari 2011 18:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb een hele mooie hardloorpoute gevonden, maar van 5 km naar 7,5 km ineens is zeker een beetje te enthousiast?. Wat vinden jullie?
'Regelmatig'quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:13 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik denk dat als je regelmatig, zonder moeite, 5 km achter elkaar kan lopen, dan zou ik het gewoon proberenEn anders wandel je eerst een stukje
ik heb het pas 1 keer gedaan dus ik stop er ook weer meequote:Op vrijdag 18 februari 2011 07:49 schreef Chevalric het volgende:
Yep, ik deed 't toch al niet echt, dus daar mag ik gewoon mee doorgaan
Ja, heel duidelijk wel. Maar wat voor mij wel blijft is een warming up. Rustig dribbelen 1km ofzo op laag tempo. Als je spieren niet goed warm zijn voelt het voor mij niet goed om voluit te gaan.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 07:45 schreef Viking84 het volgende:
Hebben jullie dat artikel op nu.nl over stretchen al gezien?.
er zullen overigens ook best mensen zijn die goede argumenten voor het tegendeel hebbenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 08:31 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Ja, heel duidelijk wel. Maar wat voor mij wel blijft is een warming up. Rustig dribbelen 1km ofzo op laag tempo. Als je spieren niet goed warm zijn voelt het voor mij niet goed om voluit te gaan.
Dat is warming up en geen stretchingquote:Op vrijdag 18 februari 2011 08:31 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Ja, heel duidelijk wel. Maar wat voor mij wel blijft is een warming up. Rustig dribbelen 1km ofzo op laag tempo. Als je spieren niet goed warm zijn voelt het voor mij niet goed om voluit te gaan.
So we swim, ook lekker!quote:
Nog even nagemeten met afstandmeten.nl en die zit dicht in de buurt van de afstand die Runkeeper aangafquote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:59 schreef MissMSX het volgende:
Runkeeper: 4,41 km
Endomondo: 5,19 km
Dat is wel een enorm verschil zeg
Overigens is op de kaart bij beide iets vreemds aan de hand. De lijn die de gelopen route weergeeft matcht niet meer met de daadwerkelijke paden die te zien zijn op google maps. Ik heb dus steeds van 50 meter naast het pad gelopen als ik de kaart mag geloven.
Gevalletje zonneactiviteit?
Nee, helaas geen idee. Misschien even googlen?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:10 schreef Viking84 het volgende:
Ik overweeg Evy 2 te gaan doen met eigen muziek. Weet iemand of ik voor de intervaltrainingen met Cardio Trainer Pro piepjes in m'n eigen muziek kan zetten?
Ja die doet dat.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:10 schreef Viking84 het volgende:
Ik overweeg Evy 2 te gaan doen met eigen muziek. Weet iemand of ik voor de intervaltrainingen met Cardio Trainer Pro piepjes in m'n eigen muziek kan zetten?
Thx!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:15 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja die doet dat.
http://www.worksmartlabs.(...)s-for-life-and-more/
Ja..het is tenslotte proquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Thx!Wel prijzig!
. Maar even over nadenken. Miss dat ik ook wel gewoon m'n nano in m'n hand houd tijdens intervaltrainingen. Al kan ik me voorstellen dat ik dan op een gegeven moment de draad kwijtraak
.
7,30 kost het, hmm.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:17 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja..het is tenslotte proIk zou eerlijk gezegd gewoon runkeeper pro weer erop zetten. Het gaat om de interval, die paar (honderd?) meter verschil..
Runkeeper pro schijnt nu gratis te zijn, Runkeeper Elite is de nieuwe waarvoor je moet betalenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
7,30 kost het, hmm.
Volgens m'n huisgenoot kost Runkeeper pro ook 9,99?
Ik zie hetquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:20 schreef GotC het volgende:
[..]
Runkeeper pro schijnt nu gratis te zijn, Runkeeper Elite is de nieuwe waarvoor je moet betalen
Bij welke afstand ga je dan interval training doen?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zie het. Hopelijk hebben ze de piepjes niet meegenomen naar Elite
.
Maar dat is wel een goede oplossing idd. Voor de intervaltraining (toch maar 1 keer per week) Runkeeper pro gebruiken
. Hopelijk houdt 'ie er niet weer ineens mee op
.
Plan is gewoon om dat schema dat jij me gaf te volgenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:25 schreef GotC het volgende:
[..]
Bij welke afstand ga je dan interval training doen?
De post van Aukje bij de amateurs is wel erg goed trouwens
Ohh, Evy 2 dusquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Plan is gewoon om dat schema dat jij me gaf te volgen. Even kijken wat Aukje zegt!
Ja verstandiger dan als beginneling zelf een plan in elkaar knutselenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:27 schreef GotC het volgende:
[..]
Ohh, Evy 2 dusDat lijkt me zeer verstandig
Verstandigquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja verstandiger dan als beginneling zelf een plan in elkaar knutselen. Ik ken mezelf en ik weet dat ik altijd maar sneller en verder wil, dus zo'n plan is een goeie manier om mezelf even terug te fluiten. Daarna wordt 5, 7, 10 interessant, maar dan zijn we weer 10 weken verder
. Ik ga maandag beginnen
.
Ik weet het niet. Hou m'n hartslag niet bijquote:Op maandag 21 februari 2011 11:43 schreef mascarpone het volgende:
Ik meld me. Ben eigenlijk al twee weken bezig (ben nu bij les 7).
Gelukkig alleen bij de eerste les gedacht: "Dat overleef ik niet". Het gaat wel steeds beter.
Was bij jullie in het begin soms je hartslag ook zo hoog (boven 180)? In de laatste les moest ik 3 keer 3 minuten lopen, bij de laatste 3 minuten lopen was mijn hartslag boven 180 (verder niet). Ik vroeg me af of dat normaal was?
Morgen mag ik weer.
Op je horloge bijgehouden of met een intervalpiepje?quote:Op maandag 21 februari 2011 12:33 schreef Viking84 het volgende:
Evy 2 les 1 gedaan. 30 minuten, 4,67 km, 9,3 km/u = PR voor de 30 minuten
. Ik ben tevreden!
Ik heb afgelopen zaterdag met hartslagmeter gelopen en toen zat ik inderdaad ook regelmatig rondom de 180. Het zakte wel altijd redelijk snel terug naar 130-140 tijdens de loop-stukjes.quote:Op maandag 21 februari 2011 11:43 schreef mascarpone het volgende:
Ik meld me. Ben eigenlijk al twee weken bezig (ben nu bij les 7).
Gelukkig alleen bij de eerste les gedacht: "Dat overleef ik niet". Het gaat wel steeds beter.
Was bij jullie in het begin soms je hartslag ook zo hoog (boven 180)? In de laatste les moest ik 3 keer 3 minuten lopen, bij de laatste 3 minuten lopen was mijn hartslag boven 180 (verder niet). Ik vroeg me af of dat normaal was?
Morgen mag ik weer.
Met de Nike+ sportkitquote:Op maandag 21 februari 2011 13:48 schreef MissMSX het volgende:
Runkeeper: 4,35 km
Endomondo: 4,44 km
Dat zit al een stuk dichter bij elkaar dan de vorige keer.
En ook geen vreemde afwijkingen meer. Was vorige keer kennelijk echt iets vreemds aan de hand
[..]
Ik weet het niet. Hou m'n hartslag niet bij
[..]
Op je horloge bijgehouden of met een intervalpiepje?
Je hebt verschillende hartslagzones waarin je kan trainen, maar 180 is wel hoog, hangt sterk van de persoon af maar dan zit je al rond de 90% van je hartslag!quote:Op maandag 21 februari 2011 14:31 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen zaterdag met hartslagmeter gelopen en toen zat ik inderdaad ook regelmatig rondom de 180. Het zakte wel altijd redelijk snel terug naar 130-140 tijdens de loop-stukjes.
Dus ja, ik denk dat het (in het begin) wel normaal is. Als je lijf went aan de inspanning, zou je hartslag lager moeten blijven.
Precies, ik ga er van uit dat ik in de komende weken wel een iets minder hoge hartslag ga krijgen van het rennen. Al is het volgens mij met het Evy schema wel zo dat je elke week gedwongen wordt om je limiet te verleggen, wat ook betekent dat je hartslag wat aan de hoge kant blijft.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:04 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Je hebt verschillende hartslagzones waarin je kan trainen, maar 180 is wel hoog, hangt sterk van de persoon af maar dan zit je al rond de 90% van je hartslag!
Tijdens een 'gewone' duurloop zou je ergens tussen de 75 - 80% moeten zitten geloof ik.
Maar goed, wij als beginners zitten natuurlijk al erg snel aan die hoge hartslag vanwege de nog niet optimale conditie
Wordt vanzelf beter
Daar ga ik ook maar vanuit. Vanaf het begin heb ik een hartslagmeter. De eerste les, na 2 minuten lopen was hij al zo hoog. Nu is dat al veel beter. (ik ben 37 dus mijn max hartslag is 183). Ik heb het alleen bij het laatste stukje lopen bij elke les.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:15 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Precies, ik ga er van uit dat ik in de komende weken wel een iets minder hoge hartslag ga krijgen van het rennen. Al is het volgens mij met het Evy schema wel zo dat je elke week gedwongen wordt om je limiet te verleggen, wat ook betekent dat je hartslag wat aan de hoge kant blijft.
Ik vermoed dat als je aan het eind de 5km weet vol te houden dat je hartslag dan naar een beter tempo zakt.
Stel je niet zo aan. Goed aankleden en je hebt jezelf binnen een paar minuten warmgelopenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:51 schreef goofy_goober het volgende:
Het is echt veels te koud om buiten te hardlopen. Ik dacht dat de temperatuur juist weer aan het stijgen was...
Ik had dat ook in het begin. Ongeveer bij les 10 werd alles eigenlijk rustiger, dus komt wel goedquote:Op maandag 21 februari 2011 21:15 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Precies, ik ga er van uit dat ik in de komende weken wel een iets minder hoge hartslag ga krijgen van het rennen. Al is het volgens mij met het Evy schema wel zo dat je elke week gedwongen wordt om je limiet te verleggen, wat ook betekent dat je hartslag wat aan de hoge kant blijft.
Ik vermoed dat als je aan het eind de 5km weet vol te houden dat je hartslag dan naar een beter tempo zakt.
Begrijpelijk dat je er dan extra op wilt lettenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:28 schreef mascarpone het volgende:
Vandaag les 7 gedaan! Helemaal blij dat het goed is gelukt. En de overbuurman (ooit zelf fervent hardloper, nu dik & vatsig) riep steeds: doorlopen![]()
Ik wil juist in het begin kijken wat mijn hartslag doet en met name hoe snel hij naar beneden gaat na een inspanning en hoe dat verbetert. Vind ik interessant en geeft me wat meer zelfvertrouwen (mijn man (35 jr) is 3 mnd geleden bijna overleden aan hartfalen). Met dat horloge dúrf ik meer.
Ik denk dat ik les 8 vaker dan 1 keer ga doen. Ik vind elke les lastiger bij te houden dus een keer een les extra kan denk ik wel.
Nice!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:04 schreef GotC het volgende:
Net een nieuw hardloopshirtje met lange mouwen gekocht
[ afbeelding ]
quote:Morgen denk maar effe lopen, al paar weken niet gedaan![]()
I knowquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nice!.
[..]
.
Ik heb vanochtend 5,4 km gedaan(35 min)
Je moet niet hopen, want dan gebeurt het nooit. Je moet een keer doorbijten en gaan en vervolgens zelf ervaren dat het helemaal niet erg is om onder zulke omstandigheden te lopenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:30 schreef Chevalric het volgende:
Deze week is het niet echt goed gelukt met rennen. Wilde eerst woensdagavond gaan lopen, maar met die sneeuw was die behoefte snel voorbij. Toen bedacht dat ik vandaag zou gaan, maar dan kom ik volgende week weer in de knoei ivm rustdagen. Dus ik begin morgen gewoon opnieuw met het schema voor week 2 en loop dus maar even 1 weekje vertraging op.
Ik hoop dat ik over een tijdje dat enthousiasme kan opbrengen dat gevorderde hardlopers hebben voor hun sport, waardoor je ook gewoon gaat rennen als het weer niet mee zit.
No pain, no gainquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:23 schreef Schild het volgende:
Week 1 met Evy zit erop.![]()
![]()
Was wel lekker om weer bezig te zijn, en het was ook goed bij te houden... alleen wat last van de kuitjes nu.
Vandaag toch maar even door de regen gegaan, maar met een bril is dat echt niet fijn. Volgende week dus maar daglenzen kopen voor dit soort momenten.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:12 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Je moet niet hopen, want dan gebeurt het nooit. Je moet een keer doorbijten en gaan en vervolgens zelf ervaren dat het helemaal niet erg is om onder zulke omstandigheden te lopen
Goed zoquote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:36 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Vandaag toch maar even door de regen gegaan, maar met een bril is dat echt niet fijn. Volgende week dus maar daglenzen kopen voor dit soort momenten.
Nee, maar met een bril krijg je al snel last van slecht zichtquote:
Afgezien van de bril ging het wel ok. Hoewel ik qua conditie wel goed zit, merk ik de overtollige kilotjes af en toe wel heel erg. Vanaf maandag ga ik daar ook wat aan doen, naast het hardlopen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:36 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Goed zo
Hoe beviel het, los van de bril?
Ik heb ook een bril en zet een petje op als het regent. Helpt ook nog eens tegen een kouwe kop
quote:Op zondag 27 februari 2011 11:51 schreef goofy_goober het volgende:
Ik luister nooit naar muziek tijdens het lopen. Ik vind het heerlijk om mijn omgeving te horen en wildvreemde mensen die me aanmoedigen door dingen als: 'Dat kan harder!' en 'Sneller bolle!' naar me te roepen. Daar doe je het voor!
Ik zou als ik jou was eerst een stuk wandelen (minstens 10 min) in een redelijk tempoquote:Op zondag 27 februari 2011 17:23 schreef -Bubbles- het volgende:
Hoi! Ik meld me hier ook even.
Al jaren wil ik gaan beginnen met hardlopen, maar na 2 knieoperaties werd dat me niet aangeraden. Nu ben ik volgens de orthopeed voldoende hersteld om te gaan beginnen met hardlopen. Maar pijntjes enzo moet ik wel in de gaten houden. Mag niks forceren.
Eerst moest ik wat afvallen van mezelf om zo mijn knieen minder te belasten. De eerste 11 kilo ben ik nu kwijt. Graag wil ik er nog 10 kilo af hebben. Na die 11 kilo sta ik nu een beetje stil qua afvallen, maar hoop door te gaan hardlopen het afvallen weer op gang te helpen.
Nu wilde ik vandaag de eerste les gaan lopen. De hardloopschoenen staan klaar, de lessen van Evy op de telefoon! En toen deed ik de gordijnen vanochtend open en besloot ik toch maar niet te gaan. Het plenst hier al de hele dag en ben bang dat het niet meer droog gaat worden. Nu lijkt door de regen lopen me niet eens heel erg, maar wat hier uit de lucht komt vallen is me voor een eerste les nog iets te veel van het goedDan morgen maar voor de herkansing!
Wat doen jullie aan warming-up en hoe lang? Ik neem aan dat je niet de deur uit stapt en meteen met een les begint?
Bedankt voor de tips!quote:Op zondag 27 februari 2011 17:26 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was eerst een stuk wandelen (minstens 10 min) in een redelijk tempo. Verder heb je nog niet echt warming up nodig bij de 1e lessen. Als je stukken van 7+ min gaat lopen is het wel verstandig om eerst een paar minuutjes te lopen vooraf
![]()
En als je last hebt van je knieën (heb ik ook), zorg dan dat je écht de juiste hardloopschoenen hebt, met meer dan voldoende demping. Zo heb ik een paar schoenen met extra veel demping, en nog een zooltje in m'n schoenen voor nog meer demping. Nog geen echte last gehad van m'n knieën.
Succes! En laat je vooral niet tegenhouden door het weer (tenzij ijzel). Overwinningsgevoel is des te groter na lopen in de regen
Ahhh, die zijn handig ja, die heb ik ook! Rennen met een foon in m'n broek, dan zakt m'n broek af. Not a sight people wanna seequote:Op zondag 27 februari 2011 10:24 schreef Viking84 het volgende:
Armband waar foon in kanals ik hem in mijn broekzak doe treedt er condensvorming op. Lijkt me niet zo goed.
Heb ook t idee dat ik overal dubbel postquote:Op zondag 27 februari 2011 19:07 schreef Lush-lady het volgende:
he leuk, rennen we hier ook met z'n allen. Ik zie een hoop dubbele namen van een ander topic. Ik heb vandaag in de regen en kou evy 1 les 6 gelopen. Twas wel erg koud.....
+1 maar somehow willen mensen dat niet vanwege eoa bizarre reden.quote:Op zondag 27 februari 2011 19:11 schreef GotC het volgende:
Eigenlijk moet dit gewoon 1 topic zijn, in SPT
Idd. Een aantal mods willen het niet..oh wellquote:Op zondag 27 februari 2011 19:18 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
+1 maar somehow willen mensen dat niet vanwege eoa bizarre reden.
Mee eens. Ik zie hardlopen ook zeker als een sport. Daarbij vind ik de redenen waarom hardlopen in LIF staat nogal..vaag. 'Omdat het ook met bv afvallen te maken heeft'. Hardlopen is niet bepaald de juiste sport om mee af te vallen, tenzij je al een uur achter elkaar kan lopen.quote:Op zondag 27 februari 2011 20:09 schreef Ach3r0n het volgende:
Voor mij is hardlopen meer sport dan lifestyle. Ik vind het interessant om mijn trainingstijden bij te houden en door te experimenteren met tempo, loophouding, rustdagen en daarnaast ook te letten op mijn voeding en drinken, alles in het werk stel om sneller te worden.
Daarom post ik ook vaak de tijden op dit forum, om te laten zien dat hardlopen niet vanzelf gaat.
Momenteel ben ik bijvoorbeeld nog steeds niet sneller dan een jaar geleden, maar loop ik wel vaker per week en heb ik minder blessures.
Ik denk dat ik ook een fiets-, schaats-, voetbal-, tennis-, badminton- en fitnesstopic ga openen daarzo. Omdat ik het allemaal weleens zou kunnen doen om af te vallenquote:Op zondag 27 februari 2011 20:12 schreef GotC het volgende:
[..]
Mee eens. Ik zie hardlopen ook zeker als een sport. Daarbij vind ik de redenen waarom hardlopen in LIF staat nogal..vaag. 'Omdat het ook met bv afvallen te maken heeft'. Hardlopen is niet bepaald de juiste sport om mee af te vallen, tenzij je al een uur achter elkaar kan lopen.
Dingen zoals kleding vind ik net zo goed hier horen, als in LIF.
Maargoed. We kunnen er toch niks aan veranderen, ondanks het feit dat bijna iedereen dubbelpost in de topics.
quote:Op zondag 27 februari 2011 20:14 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook een fiets-, schaats-, voetbal-, tennis-, badminton- en fitnesstopic ga openen daarzo. Omdat ik het allemaal weleens zou kunnen doen om af te vallen
quote:Op zondag 27 februari 2011 20:14 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook een fiets-, schaats-, voetbal-, tennis-, badminton- en fitnesstopic ga openen daarzo. Omdat ik het allemaal weleens zou kunnen doen om af te vallen
Als dat het ergste isquote:Op zondag 27 februari 2011 20:17 schreef GotC het volgende:
[..]
Laatste keer toen deze discussie begon, kreeg ik door een soortgelijke opmerking gelijk een note.
Neequote:Op zondag 27 februari 2011 20:27 schreef MissMSX het volgende:
Ik vrees dat ik de CPC aan me voorbij moet laten gaan. Gisteren les 19 gelopen en wederom last van m'n kuit gekregen
Dat meen je nietquote:Op zondag 27 februari 2011 20:27 schreef MissMSX het volgende:
Ik vrees dat ik de CPC aan me voorbij moet laten gaan. Gisteren les 19 gelopen en wederom last van m'n kuit gekregen
Inderdaad. Vervoer is al geregeld voor jequote:Op zondag 27 februari 2011 20:31 schreef GotC het volgende:
En uiteraard hebben we nog een mooie wedstrijd waar je je misschien op kan focussen Miss..
http://www.arcadehalvemarathon.nl/home.aspx?MenuId=39&LngId=1
Alleen dan de 5 km
Als het goed weer is welquote:Op zondag 27 februari 2011 20:28 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Dat meen je nietBalen zeg!
Kom je nog wel aanmoedigen?![]()
Ik vrees dat zelfs dat nog wat te dichtbij is. Ik ga echt een paar weken volledige rust nemen en dan langzaam weer opbouwenquote:Op zondag 27 februari 2011 20:31 schreef GotC het volgende:
En uiteraard hebben we nog een mooie wedstrijd waar je je misschien op kan focussen Miss..
http://www.arcadehalvemarathon.nl/home.aspx?MenuId=39&LngId=1
Alleen dan de 5 km
Dan 6 mei!quote:Op zondag 27 februari 2011 20:35 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Als het goed weer is wel
[..]
Ik vrees dat zelfs dat nog wat te dichtbij is. Ik ga echt een paar weken volledige rust nemen en dan langzaam weer opbouwen
Mooiquote:Op zondag 27 februari 2011 20:42 schreef MissMSX het volgende:
Ik heb ze allemaal in m'n agenda staan
Als alles gaat zoals het er nu voor staatquote:Op zondag 27 februari 2011 20:44 schreef GotC het volgende:
[..]
MooiWij doen iig aan al die wedstrijden mee
Dit soort dingen moet je op Facetube zetten, kunnen we gelijk daar aangeven of we komen ja of te neequote:Op zondag 27 februari 2011 20:36 schreef GotC het volgende:
[..]
Dan 6 mei!![]()
26 maart 2011: Alfa Accountants Run te Naaldwijk
6 mei 2011: Omloop ter Heijde, Ter Heijde, 5 km
2 juni 2011: Trompper Optiek Golden Tenloop, Delft, 5 km
17 juni 2011: Santen & Gasille Oranjeloop te Kwintsheul
25 juni 2011: Kester & Partners Businessrun te Maasdijk
2 juli 2011: Kadeloop te Schipluiden
6 augustus 2011: BraDeLierloop te De Lier
24 september 2011, Rijk Zwaan loop te 's-Gravenzande
Wat is Facetube?quote:Op zondag 27 februari 2011 20:56 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dit soort dingen moet je op Facetube zetten, kunnen we gelijk daar aangeven of we komen ja of te nee
Ahquote:Op zondag 27 februari 2011 22:10 schreef slacker_nl het volgende:
Das gewoon facebook
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=FaceTube
Moet je harder lopen.quote:Op zondag 27 februari 2011 19:07 schreef Lush-lady het volgende:
he leuk, rennen we hier ook met z'n allen. Ik zie een hoop dubbele namen van een ander topic. Ik heb vandaag in de regen en kou evy 1 les 6 gelopen. Twas wel erg koud.....
Ben ik het mee eens, ben ook van muziek tijdens het lopen af gestapt.quote:Op zondag 27 februari 2011 11:51 schreef goofy_goober het volgende:
Ik luister nooit naar muziek tijdens het lopen. Ik vind het heerlijk om mijn omgeving te horen en wildvreemde mensen die me aanmoedigen door dingen als: 'Dat kan harder!' en 'Sneller bolle!' naar me te roepen. Daar doe je het voor!
LOL, dat is voor mij juist de reden om met muziek te lopen. Zolang ik nog niet heel soepel 5 minuten aan een stuk kan rennen, heb ik genoeg aan mijn zelfkritiekquote:Op zondag 27 februari 2011 11:51 schreef goofy_goober het volgende:
Herkenbaar...quote:Op maandag 28 februari 2011 11:52 schreef Chevalric het volgende:
[..]
LOL, dat is voor mij juist de reden om met muziek te lopen. Zolang ik nog niet heel soepel 5 minuten aan een stuk kan rennen, heb ik genoeg aan mijn zelfkritiek.
go for it, douche eendje, succes met lopen op je nieuwe schoenen!!! enne hardlopen is ook een sport!quote:Op maandag 28 februari 2011 18:34 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi. Postte in het LIF-hardlooptopic, maar het is toch een sport
.
Ruim 2 weken geleden begonnen met Evy, morgen mijn hardloopschoenen ophalen zodat ik dan lekker aan de slag kan gaan. Bleek een goede enkel&voetafwijking te hebben waardoor lopen op mijn gewone sportschoenen nogal gevaarlijk was.
heb je goede schoenen???quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:33 schreef Chevalric het volgende:
Wees niet bang, de hypochonder in mij draait al overuren.
Na een nacht rust zit de pijn nu met name net onder m'n rechterknie, waardoor ik eerder vermoed dat mijn kniegewrichten de plotselinge belasting niet fijn vinden. Voordat ik begon met rennen heb ik echt jaren niks aan sport gedaan. Ik kijk even aan hoe het zich ontwikkelt vandaag en morgen en eventueel na het hardlopen morgen na het werk.
Ik zou het wel jammer vinden als ik nu weer moet stoppen. Ik heb eindelijk een sport gevonden die ik kan beoefenen wanneer ik wil en waar ik geen extra kosten voor hoef te maken.
Ja, ik heb bij Running World schoenen laten aanmeten. Ik heb schoenen met een wat verharde zool gekregen om te voorkomen dat mijn voet te veel inzakt (een probleem dat ik al wist dat ik had), dus dat zou goed moeten zijn.quote:
Je lichaam moet gewoon nog erg wennen aan al die belasting. Gun jezelf en je lichaam de rust en dan heb je grote kans dat het goed gaat komenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:23 schreef Chevalric het volgende:
Wat ik zo lees over shin splints zit de pijn daarbij juist in de onderste helft van het scheenbeen. Bij mij zit het juist echt rond het kniegewricht (met name er net onder). Daarom neig ik zelf meer naar een beginnende overbelasting van het kniegewricht dan naar shin splints.
Maar goed, zoals gezegd, ik kijk het vandaag en morgen nog even aan, en als het tijdens of na het rennen morgen erger wordt, dan ga ik wat langer rust nemen.
Het gekke is dat ik vorige week alleen maandag had gerend. Door het weer en drukte kon ik uiteindelijk zaterdag pas weer rennen. Toen kreeg ik op het einde een beetje last van m'n knie, maar dat was tijdens het uitlopen alweer weg. Gisteren kreeg ik aan het eind ineens weer last en nu voel ik het nog steeds.
ja het zit beetje halverwege vaak. Misschien is het dan bij jou inderdaad gewoon overbelasting van het kniegewricht ofzoquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:23 schreef Chevalric het volgende:
Wat ik zo lees over shin splints zit de pijn daarbij juist in de onderste helft van het scheenbeen. Bij mij zit het juist echt rond het kniegewricht (met name er net onder). Daarom neig ik zelf meer naar een beginnende overbelasting van het kniegewricht dan naar shin splints.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:01 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn schoentjes zijn er en ze zitten heerlijk!
Nog even gevraagd over hoe&wat met inlopen, mag gewoon rustig aan weer bij evy1 beginnen (aangezien ik toch pas bij 3 was) en ik zal de komende tijd wel wat spierpijn hebben.
Whehequote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:40 schreef douche-eendje het volgende:
Nou mijn nieuwe schoenen zijn ingelopen hoor. en hoe. Eerste ervaring met hondenpoep hebben ze ook gehad.
Zijn ze meteen echt ingewijdquote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:40 schreef douche-eendje het volgende:
Nou mijn nieuwe schoenen zijn ingelopen hoor. en hoe. Eerste ervaring met hondenpoep hebben ze ook gehad.
de eerste 3 weken had ik overal last van (enkel, knie, kuit, spieren); genoeg rust nemen is het advies (hoewel ik ook met pijn ben gaan rennen); zit nu in week 6-7 en ren zonder problemen (en hopelijk blijft dat ook zo)!quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:58 schreef lunko1979 het volgende:
Ik ben bij les 6 van Renate Verbaans loopcursus 0-5km.
Maar krijg nu langzaamaan steeds meer pijn aan de linkerzijde van mijn voet.
Beetje matig wel.
Tijdens het rennen dus niet gaan poepen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:22 schreef Viking84 het volgende:
Alleen: ik heb dus last van m'n bovenbeen. Eigenlijk alleen als ik op het toilet zit. Ik ben benieuwd of ik er morgen bij het lopen iets van ga merken.
Dat laatste! Het heeft mij ook drie pogingen gekostquote:Op donderdag 3 maart 2011 09:18 schreef Chevalric het volgende:
Na gisteren weer last van m'n knieën. Ik twijfel nog een beetje tussen helemaal stoppen of even wat rust nemen en dan weer met les 1 gaan beginnen over een paar weken.
Ja ik ben tevredenquote:
zal zomaar kunnen idd, ik heb dat wel eens (zie ik terug in mijn nike + app) op driekwart... en dan de laatste minuten heb ik ineens weer de geest (einde in zicht gevoel ofzoquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja ik ben tevreden. Maar in de laatste minuten kak ik wat in. Al denk ik dat dat ook psychologisch is
.
Ja. Eerst loop je lekker, dan ben je bijna klaar en kak je wat in en dan toch de laatste minuten nog even alles geven, omdat je weet dat het kanquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:23 schreef DarkElf het volgende:
[..]
zal zomaar kunnen idd, ik heb dat wel eens (zie ik terug in mijn nike + app) op driekwart... en dan de laatste minuten heb ik ineens weer de geest (einde in zicht gevoel ofzo)
Misschien een handige tip die bij mij werkte:quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja. Eerst loop je lekker, dan ben je bijna klaar en kak je wat in en dan toch de laatste minuten nog even alles geven, omdat je weet dat het kan.
een goed begin is het halve werk!! Succes!!!quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:38 schreef Catgirl het volgende:
Vandaag na lang uitstellen eindelijk begonnen!
Een schema opgedoken van internet en rustig aan beginnen, want mijn conditie is echt erg slecht nu. Hopelijk kan ik over een paar weken anders zeggen!
Nu zou ik eigenlijk wel de lessen van Evy op mijn mp3 speler willen hebben, maar kan ze nergens meer vinden op internet, alle linkjes lopen dood. Is er misschien iemand die me een werkende link wil sturen?
Ik vind stoplichten juist enorm irritantquote:Op donderdag 3 maart 2011 17:22 schreef travelman het volgende:
Ik zag er een beetje tegenop, maar net de eerste keer 25 min. aan een stuk gelopen, lekker gevoel wel! Ik was ook erg blij met die 2 stoplichten, die even op rood stonden; maar op zich wel lekker gelopen. Tempo mag wat hoger, maar dat is van latere zorg.
Ja inderdaad, beetje op 1 plaats blijven hupsen is irritant. En als je stopt heb je niet aan 1 stuk gelopen, dus dat is zondequote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vind stoplichten juist enorm irritant. Wil zoveel mogelijk doorlopen.
Precies, dan is het geen duurloop meer.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:53 schreef Cudles het volgende:
[..]
Ja inderdaad, beetje op 1 plaats blijven hupsen is irritant. En als je stopt heb je niet aan 1 stuk gelopen, dus dat is zonde
25 min is überhaupt geen duurloop. Langzame duurlopen zijn minimaal 10/15 km, meestal.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Precies, dan is het geen duurloop meer.
Hoe kom je daarbij? Ook een half uur is al een duurloop, hoor.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:48 schreef GotC het volgende:
[..]
25 min is überhaupt geen duurloop. Langzame duurlopen zijn minimaal 10/15 km, meestal.
In principe is zelfs 5 min achter elkaar een duurloop. Maar het gaat eigenlijk om je hartslag, niet afstand of tijd bedenk ik me nu. Mijn hartslag gaat niet ineens naar een normaal tempo zodra ik 1 min wacht op een stoplicht.. dus dan kan je het wel zien als duurloopquote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Ook een half uur is al een duurloop, hoor.
Ha, en ik heb je betrapt op een post zonder![]()
.
Maar je hartslag gaat wel omlaag. Je kan dan ook 5 minuten hardlopen, 1 minuut wandelen, en dan weer 5 minuten hardlopen etc. Dan is je hartslag ook nooit normaalquote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:56 schreef GotC het volgende:
[..]
In principe is zelfs 5 min achter elkaar een duurloop. Maar het gaat eigenlijk om je hartslag, niet afstand of tijd bedenk ik me nu. Mijn hartslag gaat niet ineens naar een normaal tempo zodra ik 1 min wacht op een stoplicht.. dus dan kan je het wel zien als duurloop
En zit op mn werk, met mobiel![]()
Goed voornemenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:07 schreef zquing het volgende:
Ik ben ook maar eens begonnen met hardlopen, na een jaar lang gezegt te hebben dat ik zou gaan beginnen. Doelstelling is de 10kilometer AMC loop op 22mei in iets meer dan een uurtje.
Heb geen idee of ik het ga halen, conditie is momenteel behoorlijk waardeloosMaar ik ga er zeker voor trainen
Les 2 bedoel je?quote:Op zondag 6 maart 2011 19:17 schreef douche-eendje het volgende:
Net evy2 gelopen maar merk dat mijn enkels het vooral zwaar hebben met mijn nieuwe schoenen... pfff.
Zeker verstandigquote:Op maandag 7 maart 2011 10:23 schreef DarkElf het volgende:
Loop afgebroken vanmorgen wegens gevoelige voet. Lijkt in zeer lichte mate op mijn eerdere blessure (alleen dan de andere voet) dus ben verstandig geweest en ben niet doorgelopen. (jaja ik leer blijkbaar)
Komende week rust, 3x per dag koelen even en smeren met srl gelei.
*baalt enorm
quote:Op maandag 7 maart 2011 17:22 schreef Cudles het volgende:
Yeah net lekker gelopen in het zonnetje met Tokyo Ska Paradise Orchestra op mijn mp3. Loopt lekker zo'n ska ritme. 5,35 km in 30 minuten
heb ik toevallig net geplaatst op het topic lifestyle, ik zou wel een leuk rokje willen, alleen dan gewoon een zwarte of grijze, dan staan mijn shirts er leuk bij.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 08:35 schreef Brighteyes het volgende:
Voor de echte fashionista's: http://www.hardlooprokjes.nl/
Ze zijn op zich wel leuk. Ik moet alleen nog een kilo of 30 ofzo voor ik me daarin durf te begeven.![]()
Ik heb al een schema gevolgd en ben nu in between schema's (wacht op een armband, zodat ik met Runningkeeper Evy 2 interval kan doen).quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:49 schreef goofy_goober het volgende:
Volg een schema en ga 's avonds hardlopen.
http://www.netfysio.nl/artikelen/training/hardlopen.php
gaat niet alleen om de kiloos afvallen, van hardlopen wordt je eerst strakker maar val je minder af. Je krijgt weer een taille en een beter figuur....quote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:55 schreef douche-eendje het volgende:
Dat rokje sla ik ook nog wel even over, eerst maar 20 kilo afvallen. Vanavond les 3, hoop dat ik hem vol ga houden.
Ik heb 2 Nike rokjes zonder broekje (mijn voorkeur trouwens) en 1 Nike met broekje.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:31 schreef Lush-lady het volgende:
@kieskeurig: welke rokjes zijn aan te bevelen?? ik wil wel graag een rokje met een kort broekje
Als ik alleen van hardlopen een taille en een beter figuur zou krijgen zonder af te vallen zal het een magisch wonder zijn vrees ikquote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:47 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
gaat niet alleen om de kiloos afvallen, van hardlopen wordt je eerst strakker maar val je minder af. Je krijgt weer een taille en een beter figuur....
*levend bewijs!*quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:26 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Als ik alleen van hardlopen een taille en een beter figuur zou krijgen zonder af te vallen zal het een magisch wonder zijn vrees ik. Naast het hardlopen ben ik ook al een aantal weken goed op weg met een ander eet/leefpatroon.
De rest van mijn hardloopkleding is bijna ook allemaal van nike, en idd die dri-fit van hun zit echt heerlijk. Ik ga toch wel voor een rokje met broekje, ben bang dat ik me anders zo bloot voel,quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:12 schreef kieskleurig het volgende:
[..]
Ik heb 2 Nike rokjes zonder broekje (mijn voorkeur trouwens) en 1 Nike met broekje.
Ik vind hun dri-fit persoonlijk erg prettig![]()
Ze waaien trouwens absoluut niet op, daar was ik in het begin wel bang voor
Geen idee hoeveel cm ik kwijt ben, maar m'n huid is strakker / stevigerquote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:31 schreef GotC het volgende:
[..]
*levend bewijs!*
Ik ben geen kilo afgevallen sinds juli 2010..maar wel 15 cm van m'n taille kwijtgeraakt
En ik val ook in het overgewicht deel (zou 10 kg moeten afvallen)
Ik moest 23 kilo afvallen, inmiddels zijn er "nog maar" 20. Dus ik steek mijn kop voorlopig in het zand en ren gewoon verderquote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:31 schreef GotC het volgende:
[..]
*levend bewijs!*
Ik ben geen kilo afgevallen sinds juli 2010..maar wel 15 cm van m'n taille kwijtgeraakt
En ik val ook in het overgewicht deel (zou 10 kg moeten afvallen)
Kan je niet iets vastklemmen, balletje of sleutels. Heb je minder last van je zweethanden misschienquote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:12 schreef Viking84 het volgende:
Nou het ging weer ruk. Ik ga te snel van start en daardoor heb ik er ook sneller genoeg van. Ik heb bovendien de hele tijd last van zweethanden (irritant, want ik loop graag met gebalde vuisten) en ik vind lopen in het zonnetje helemaal niet fijn, sorry!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |