En anderen roepen dat Mubarak al het geld dat het westen aan Egypte had gegeven in eigen zak heeft gestoken. Misschien moeten ze eens gaan overleggen.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:32 schreef Flashbox het volgende:
gpdcairo GPD Cairo
Er komt nu een kleine demo voorbij van mensen die eisen dat europa mubaraks miljarden teruggeeft.
1 minute ago
zullen wel een stel soort van pro's zijn, denk ik ..??quote:Op zondag 13 februari 2011 15:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En anderen roepen dat Mubarak al het geld dat het westen aan Egypte had gegeven in eigen zak heeft gestoken. Misschien moeten ze eens gaan overleggen.
Die ontvangen dus geen inkomen meer van Mubarak ?quote:Op zondag 13 februari 2011 15:36 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
zullen wel een stel soort van pro's zijn, denk ik ..??
( vermogen van mubarak is "bevroren ")
Zouden er weer clashes aan komen?quote:Op zondag 13 februari 2011 15:37 schreef shomila het volgende:
gpdcairo GPD Cairo
Kom ook veel mensen tegen die voor mubarak zijn. Vooral ongesluierde jonge vrouwen, valt me op. Was ook zo met musharraf in pakistan.
4 minutes ago
dat soort volk dus waarschijnlijk die dat riepen ( geld mubarak)quote:Op zondag 13 februari 2011 15:37 schreef shomila het volgende:
gpdcairo GPD Cairo
Kom ook veel mensen tegen die voor mubarak zijn. Vooral ongesluierde jonge vrouwen, valt me op. Was ook zo met musharraf in pakistan.
4 minutes ago
Misschien was de man in verband gebracht met Mubarak?quote:Op zondag 13 februari 2011 15:31 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Vind ik ook vreemd ja. Ik kijk ook altijd National Geographic en Discovery Channel en die man die praat altijd me zoveel goedheid over de oudheid. En over zijn land. En hij zet zich zo voor dat museum in. Ik kan het me haast niet voorstellen...
Zahi Hawass is niet geliefd binnen archeologische kringen hoor!quote:Op zondag 13 februari 2011 15:31 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Vind ik ook vreemd ja. Ik kijk ook altijd National Geographic en Discovery Channel en die man die praat altijd me zoveel goedheid over de oudheid. En over zijn land. En hij zet zich zo voor dat museum in. Ik kan het me haast niet voorstellen...
Die gasten die betaald waren om de straat op te gaan en die hun geld nog niet hebben gekregen zouden ook wel goed flauw zijn nu.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:37 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Die ontvangen dus geen inkomen meer van Mubarak ?
zoiezo al niet , hij heb ze nooit betaald gehgehquote:Op zondag 13 februari 2011 15:37 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Die ontvangen dus geen inkomen meer van Mubarak ?
Oke, nooit gewetenquote:Op zondag 13 februari 2011 15:38 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Zahi Hawass is niet geliefd binnen archeologische kringen hoor!
Dat duurde lang voordat het kwartje vielquote:Op zondag 13 februari 2011 15:38 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
zoiezo al niet , hij heb ze nooit betaald gehgeh
edit whahah nou snap ik em pas, die wachten nog steeds op hun geld jah, en denken kut nou krijgen we het helemaal nooit meer lol
quote:Op zondag 13 februari 2011 15:40 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat duurde lang voordat het kwartje viel
oke, dan begrijp ik waarom mensen er zo over denken.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:39 schreef Bartholomaeus het volgende:
Kritiek
De meeste egyptologen prijzen Hawass voor zijn inzet voor de egyptologie en ook de wijze waarop hij zijn landgenoten meer betrokken heeft bij de studie van hun voorouders. Maar er komt de laatste tijd ook meer kritiek op de wijze waarop Hawass zichzelf naar voren schuift, vooral in de populaire media, als de autoriteit van de egyptologie. Er is bijna geen onderzoek in Egypte meer mogelijk zonder eerst 'tribuut' te bewijzen aan Hawass, sommigen noemen hem zelfs De Onvermijdelijke. Als een egyptoloog ooit kritiek op hem leverde, of hem niet raadpleegt of zelfs passeert alvorens nieuwe ontdekkingen bekend te maken, krijgt deze bijna zeker geen toestemming meer voor nieuwe opgravingen.
Ook een beetje een dictatortje dus.
Juistquote:Op zondag 13 februari 2011 15:39 schreef Bartholomaeus het volgende:
Kritiek
De meeste egyptologen prijzen Hawass voor zijn inzet voor de egyptologie en ook de wijze waarop hij zijn landgenoten meer betrokken heeft bij de studie van hun voorouders. Maar er komt de laatste tijd ook meer kritiek op de wijze waarop Hawass zichzelf naar voren schuift, vooral in de populaire media, als de autoriteit van de egyptologie. Er is bijna geen onderzoek in Egypte meer mogelijk zonder eerst 'tribuut' te bewijzen aan Hawass, sommigen noemen hem zelfs De Onvermijdelijke. Als een egyptoloog ooit kritiek op hem leverde, of hem niet raadpleegt of zelfs passeert alvorens nieuwe ontdekkingen bekend te maken, krijgt deze bijna zeker geen toestemming meer voor nieuwe opgravingen.
Ook een beetje een dictatortje dus.
Ah, Even kijkenquote:Op zondag 13 februari 2011 15:45 schreef -jos- het volgende:
http://www.deredactie.be/(...)mas/vranckx/1.961958
Net gezien, die Rudi Vranckx bewijst weer eens een zeer goede oorlogsjournalist te zijnAls een van de weinige heeft hij elke dag door de straten van Tahrir gelopen.
een nieuwsjager?quote:Op zondag 13 februari 2011 15:53 schreef Bartholomaeus het volgende:
Even een vraagje tussen door:
Hoe heet iemand die het nieuws altijd goed volgt?![]()
een nieuwsgierigequote:Op zondag 13 februari 2011 15:53 schreef Bartholomaeus het volgende:
Hmmm, komt al in de buurt ja. Zoek een woord dat ik in mijn bio kan zetten op twitter zodat mensen zien dat ik het nieuws goed volg.quote:
Engels of Nederlands ?quote:Op zondag 13 februari 2011 15:55 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Hmmm, komt al in de buurt ja. Zoek een woord dat ik in mijn bio kan zetten op twitter zodat mensen zien dat ik het nieuws goed volg.
truth diggerquote:Op zondag 13 februari 2011 15:55 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Hmmm, komt al in de buurt ja. Zoek een woord dat ik in mijn bio kan zetten op twitter zodat mensen zien dat ik het nieuws goed volg.
News junkiequote:Op zondag 13 februari 2011 15:55 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Nederlands.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:56 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Engels of Nederlands ?
Engels : News Gatherer ?
quote:
infoholicquote:Op zondag 13 februari 2011 15:57 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Nederlands.
[..]zat zelf al te denken aan: Infoholic.
Rudi Vranckxquote:Op zondag 13 februari 2011 15:53 schreef Bartholomaeus het volgende:
is ook wel een goeie ( net als de newsjunkie van CLF - eigenlijk hetzelfde hequote:Op zondag 13 februari 2011 15:57 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Nederlands.
[..]zat zelf al te denken aan: Infoholic.
Infobesitasquote:Op zondag 13 februari 2011 15:59 schreef Bartholomaeus het volgende:
Bedankt mensen!Heb nu:
infoholic | nieuwsjager |
Als iemand nog iets weet DM het maar. Anders gaan we zo ontopic. Iig heel bedankt.
anders zo ontopic ? ..quote:Op zondag 13 februari 2011 15:59 schreef Bartholomaeus het volgende:
Bedankt mensen!Heb nu:
infoholic | nieuwsjager |
Als iemand nog iets weet DM het maar. Anders gaan we zo ontopic. Iig heel bedankt.
Je bedoelt Rudi Norris?quote:Op zondag 13 februari 2011 16:01 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
http://www.deredactie.be/(...)mas/vranckx/1.961958
Rudi Vranckx!
Mooie reportage
Bedoelde ik ook. Fixxed. Succes met stofzuigen.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:01 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
anders zo ontopic ? ..off denk, maar goed
( ach tis toch rustig )
ga ik nu ook echt verder
( was aan het stofzuiguh ... maar kon het niet laten te reageren) das pas offtopic
quote:Op zondag 13 februari 2011 16:01 schreef mazaru het volgende:
[..]
Infobesitas
http://mens-en-gezondheid(...)formatie-ziekte.html
Ik wou het zelf al bijna zeggen, haha.quote:
Val jij even door de mandquote:Op zondag 13 februari 2011 16:03 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
die's ook goed !
![]()
zou ik daar aan lijden![]()
indd. oooohhhquote:
Ga dan maar afwassenquote:Op zondag 13 februari 2011 16:06 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
indd. oooohhh![]()
( nee ik geen internet op foon, zou ik minimaal moeten hebben maar het feit dat ik al 2 x ben gestopt met stofzuigen is slecht teken ...
)
quote:Op zondag 13 februari 2011 16:17 schreef -jos- het volgende:
bencnn Military Communique No. 6 to be issued shortly. #Egypt #Tahrir #Jan25
Vrijdag waarschijnlijk.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:22 schreef rakotto het volgende:
l
[..]
![]()
Gaan ze eindelijk de noodtoestand ongeldig verklaren?
Theodore_May And now the military says emergency law will remain until pro-democracy people get off the streets. This is worrying. #Egyptquote:
Dat was gezegd tijdens de tweede verklaring.... Verder is er niets meer over gezegd. Zal wel een oude tweet zijn.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:25 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
Theodore_May And now the military says emergency law will remain until pro-democracy people get off the streets. This is worrying. #Egypt
quote:In Sanaa, de hoofdstad van Jemen zijn zo'n duizend betogers slaags geraakt met de politie. Ze eisten het vertrek van president Abullah Saleh.
De betogers liepen van een universiteit richting het presidentiële paleis, maar onderweg maakte de politie een eind aan de demonstratie met wapenknuppels. Ook in de stad Taiz in het zuiden van Jemen werden betogers door de politie met knuppels uiteen geslagen. Er zouden meer dan honderd mensen zijn opgepakt.
De betogers zijn geïnspireerd door de volksopstand in Egypte. President Saleh heeft al aangekondigd dat hij zich in 2013 niet herkiesbaar stelt.
uit die verklaring van shafic kon je ook uit op maken , dat het wel zo zou kunnen zijn ..quote:Op zondag 13 februari 2011 16:27 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat was gezegd tijdens de tweede verklaring.... Verder is er niets meer over gezegd. Zal wel een oude tweet zijn.
zoals daar in de topic ook al staat ik heb i.i.g. alleen 1 zender gevonden ..( net als algerije ) waar dus meuk op word uitgezonden .. mochten mensen streams vinden plz drop ff in de topic daar ! b.v.d.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:30 schreef Bartholomaeus het volgende:
Iemand een livestream uit Jemen?
Daar wordt ook geweld gebruikt!
Politie slaat betoging Jemen uiteen
Update: zondag 13 feb 2011, 16:16
[..]
quote:Op zondag 13 februari 2011 16:40 schreef raistlin6 het volgende:
Zoals ik al eerder zei, geef het leger wat tijd om, zoals nu, de juiste dingen te doen.
quote:.
Zoals ik al eerder zei, geef het leger wat tijd om, zoals nu, de juiste dingen te doen.
pffffquote:Op zondag 13 februari 2011 16:47 schreef raistlin6 het volgende:
Vraagje aan de kenners (met betrekking tot staatsrecht): Betekent het buiten werking stellen van de huidige grondwet nou automatisch dat de noodwetgeving geen wettelijke grondslag meer heeft?
Nope, die is perfect qua wat die noodwetgeving inhoudt, maar die is gebaseerd op Mubarak die volgens de grondwet het recht had die noodwetten aan te nemen. Nu de grondwet buiten werking is, lijkt het mij dat de noodwetgeving dat dus automatisch ook is.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:48 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
pffffweet niet .. ik denk het niet .
( die link die ik eerder had gepost daarover , kan je daar miss. een antwoord vinden ? )
Ja, zou natuurlijk mooi zijn als ze zich aan hun woord houden, en alles doorvoeren waarvoor de mensen Tahrir op zijn gegaan, geen militair regime iig.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:44 schreef BeSimple het volgende:
Het ziet ernaar uit dat het leger het nu goed gaat aanpakken. Op een positieve manier.
Moet je de Egyptische constitutie lezenquote:Op zondag 13 februari 2011 16:47 schreef raistlin6 het volgende:
Vraagje aan de kenners (met betrekking tot staatsrecht): Betekent het buiten werking stellen van de huidige grondwet nou automatisch dat de noodwetgeving geen wettelijke grondslag meer heeft?
Die constitutie is buiten werking gesteld dus sowieso niet meer geldig toch?quote:Op zondag 13 februari 2011 16:50 schreef -jos- het volgende:
[..]
Moet je de Egyptische constitutie lezen
http://www.egypt.gov.eg/english/laws/constitution/default.aspx
Ghonim I am in Tahrir square and can't believe the scene. Its amazingly clean! Am proud to be Egyptian #Jan25
hmm dat vraag ik me dus af als je bekijkt naar op wat voor momenten zo'n noodwet kan worden uitgeroepen .. miss. iets aan de link die jos geeft ?quote:Op zondag 13 februari 2011 16:50 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Nope, die is perfect qua wat die noodwetgeving inhoudt, maar die is gebaseerd op Mubarak die volgens de grondwet het recht had die noodwetten aan te nemen. Nu de grondwet buiten werking is, lijkt het mij dat de noodwetgeving dat dus automatisch ook is.
oooh . nou ik weet niet wie weet is er nog hoop .. maarruh lol die foto is wel grapzigquote:Op zondag 13 februari 2011 16:50 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Ja, zou natuurlijk mooi zijn als ze zich aan hun woord houden, en alles doorvoeren waarvoor de mensen Tahrir op zijn gegaan, geen militair regime iig.![]()
Bovenstaande is natuurlijk onzin, het leger is een hoax!![]()
[ afbeelding ]
Op wat voor moment die noodwet kan worden uitgeroepen wordt bepaald in de grondwet die dus niet meer geldig is. Voor zover ik het nu even snel onderzocht heb en anderen hun licht op heb laten schijnen, betekent dit automatisch het einde van de noodwetgeving.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:52 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
hmm dat vraag ik me dus af als je bekijkt naar op wat voor momenten zo'n noodwet kan worden uitgeroepen .. miss. iets aan de link die jos geeft ?
( maar ik weet er ook niet genoeg van af , wie weet zit ik er helemaal langs , maar ik vermoed dus van niet )
Morgen maar weer even kijken...quote:Fijn dat u belangstelling hebt voor refdag.nl, de nieuwssite van het Reformatorisch Dagblad.
Vandaag is het zondag. We wijden deze dag in het bijzonder aan de dienst van God. Wij beschouwen de zondag als een rustdag, een opdracht van God en een geschenk, waar we dankbaar voor mogen zijn. Om die reden actualiseren we onze site vandaag niet.
Staat het nieuws dan stil op zondag? Nee, dat niet - we leven in een jachtige tijd waarin het verschil tussen zondagen en werkdagen helaas steeds kleiner wordt.
Morgen brengen we u graag weer op de hoogte van de dagelijkse gebeurtenissen, voorzien van achtergronden, commentaar en opiniërende artikelen. Zoals u dat van ons gewend bent.
okaj .. ja eerlijk gezegd heb ik daar heel weinig verstand van .. maar dat word - als dat waar is - niet echt gezegd door het leger ( xpres?? )quote:Op zondag 13 februari 2011 16:54 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Op wat voor moment die noodwet kan worden uitgeroepen wordt bepaald in de grondwet die dus niet meer geldig is. Voor zover ik het nu even snel onderzocht heb en anderen hun licht op heb laten schijnen, betekent dit automatisch het einde van de noodwetgeving.
Mooi plaatje.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:50 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Ja, zou natuurlijk mooi zijn als ze zich aan hun woord houden, en alles doorvoeren waarvoor de mensen Tahrir op zijn gegaan, geen militair regime iig.![]()
Bovenstaande is natuurlijk onzin, het leger is een hoax!![]()
[ afbeelding ]
Kippenvel.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:05 schreef MangoTree het volgende:
Al Jazeera liet al urenlang zien hoe Cairo en Alexandrië uitgelaten feest vierden, op Twitter las ik dat in London en New York mensen de straat opzochten om samen te kunnen dansen en elkaar te feliciteren. Was er een Egyptische buurt in Amsterdam waar ik terecht kon? Niet dat ik wist....
Leuk verhaal
Wat voor stuitende mening houd je er op na?quote:Op zondag 13 februari 2011 17:15 schreef Bartholomaeus het volgende:
Sinds ik over Egypte twitter raak ik heel veel followers kwijt.![]()
indd. mooi verhaal !!quote:Op zondag 13 februari 2011 17:05 schreef MangoTree het volgende:
Al Jazeera liet al urenlang zien hoe Cairo en Alexandrië uitgelaten feest vierden, op Twitter las ik dat in London en New York mensen de straat opzochten om samen te kunnen dansen en elkaar te feliciteren. Was er een Egyptische buurt in Amsterdam waar ik terecht kon? Niet dat ik wist....
Leuk verhaal
Same here, maar er komen er ook steeds weer bij.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:15 schreef Bartholomaeus het volgende:
Haha, gelukkig niet de enige dus.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:29 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Same here, maar er komen er ook steeds weer bij.
Dat waren followers van het oude regimequote:Op zondag 13 februari 2011 17:15 schreef Bartholomaeus het volgende:
quote:Op zondag 13 februari 2011 17:30 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat waren followers van het oude regime
Nice, staat ook in met wie en hoe hij gevlucht is:quote:Op zondag 13 februari 2011 17:51 schreef MangoTree het volgende:
Ook interessant:
My tears for Mubarak
Op-ed: Ousted Egyptian president was last obstacle in face of threatening Islamist tsunami
HosniMobarak Hosni Mobarakquote:Op zondag 13 februari 2011 17:30 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
![]()
'Hosni Mubarak is now following you on twitter'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |