abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 februari 2011 @ 16:17:32 #126
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92823573
Zeggen dat je iets mag doen, maar er wel een boete voor moet betalen is effectief natuurlijk zeggen dat je er geen recht op hebt (tenzij je rijk bent, dan gelden regels net iets minder). :')
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 16:47:43 #127
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_92824958
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 08:25 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Dat heet "investeren in jezelf" :')
In je voortbestaan ja. Zonder eten ga je dood.
pi_92825333
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 14:04 schreef Sjappel het volgende:

[..]

Wat is hier zo slecht aan? Had je maar meteen een goede studie moeten kiezen. De kosten van steeds maar weer uitstellen om een bachelor te halen zijn hoog. Vrijheid wordt wel beperkt maar het stimuleert ten minste een weloverwogen studiekeuze te nemen en niet onnodig lang erover te doen (=kosten). Ik ben 18 en ben 2e jaars, zo kan het dus ook. Ga gewoon eens een bachelor afmaken na je middelbare school i.p.v. te teren op de belastingbetaler. Als ik om me heen mensen van 22 zie, denk ik wtf heb jij zitten doen na je middelbare school? Onproductief bezig geweest? Betaal dan nu maar lekker de rekening.
Mooi man, weer een mannetje met een ontzettend grote bek die de regeling niet begrepen heeft.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:29:20 #129
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_92829244
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:17 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Het wordt wel lekker onbetaalbaar he.
Ach de kindertjes in Afrika hebben in principe recht op studeren aan Harvard. Hun probleem dat ze het te duur vinden. :')
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:05:14 #130
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_92830828
Beetje wereldvreemd inderdaad. Net alsof iedereen een zondagskind is en altijd alles mee heeft zitten.
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 16:55 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Mooi man, weer een mannetje met een ontzettend grote bek die de regeling niet begrepen heeft.
pi_92835050
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:50 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik denk (nouja, hoop :')) ook eigenlijk wel dat de Eerste Kamer minimaal gaat inzetten op het weghalen van het met terugwerkende kracht deel van de wet. Daar was de Raad van State ook zeer kritisch over, en ik hoop dat de 1e kamer meer notie neemt van die bezwaren dan de staatssecretaris. Dat zou ook wel het allerminste kunnen zijn wat wordt veranderd aan het plan. Als deze wet dan persé moet worden ingevoerd, geef dan tenminste alle huidige studenten nog minimaal 1 uitloopjaar bovenop nominaal en laat voor mensen die aan een nieuwe studie beginnen de teller op 0 beginnen, hoeveel jaar ze ook al hebben gestudeerd.
Dat kan je echt wel uit je hoofd zetten, want dan komen de eerste boetes pas 4 jaar binnen en heeft dit kabinet dus echt helemaal niks aan.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  dinsdag 15 februari 2011 @ 20:24:19 #132
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92835219
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:20 schreef MaxC het volgende:

[..]

Dat kan je echt wel uit je hoofd zetten, want dan komen de eerste boetes pas 4 jaar binnen en heeft dit kabinet dus echt helemaal niks aan.
Maar goed dat het kabinet geen meerderheid in de 1e kamer heeft, en dat de 1e kamer niks te maken heeft met het feit dat het kabinet nu centen aan het schrapen is hè.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_92835313
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:24 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Maar goed dat het kabinet geen meerderheid in de 1e kamer heeft, en dat de 1e kamer niks te maken heeft met het feit dat het kabinet nu centen aan het schrapen is hè.
Wanneer komt dit in de Eerste Kamer? Na de Provinciale Statenverkiezingen neem ik aan? Gokken ze daar op een meerderheid?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 20:27:54 #134
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92835432
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:26 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wanneer komt dit in de Eerste Kamer? Na de Provinciale Statenverkiezingen neem ik aan? Gokken ze daar op een meerderheid?
Nieuwe 1e kamer wordt pas over meerdere maanden geinstalleerd, dus ik neem aan dat het door de huidige bezetting wordt behandeld.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 20:27:56 #135
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92835434
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:26 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Duh. Als dit uberhaupt door de EK moet hé.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_92835663
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:27 schreef eriksd het volgende:

[..]

Duh. Als dit uberhaupt door de EK moet hé.
Dat moet het sowieso.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 20:34:12 #137
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92835843
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:31 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat moet het sowieso.
Als ze kans zien om het weer eens door een AMVB te verbaggeren, dan krijg je eerst die soap weer :P
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_92838131
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:27 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nieuwe 1e kamer wordt pas over meerdere maanden geinstalleerd, dus ik neem aan dat het door de huidige bezetting wordt behandeld.
Waarom wordt er dan gesproken dat de verkiezingen van 2 maart het lot van deze wet bepalen?
  maandag 21 februari 2011 @ 15:39:41 #139
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_93104885
quote:
Toets rechtmatigheid langstudeerboete

21 februari 2011 - De landsadvocaat moet een 'second opinion' geven op de vraag of de langstudeerboete de rechtszekerheid van studenten aantast. Dat verzoek doet de PvdA aan het kabinet.

De aanleiding van het verzoek is de hoorzitting die de Kamer vorige week hield over de HO-bezuinigingen. Daarin werd door de collegevoorzitter van de Radboud Universiteit, Roelof de Wijkerslooth nog eens benadrukt, dat de invoering van de collegegeldverhoging per september 2011 het beginsel van de rechtszekerheid zal schenden. Zijn argumentatie is daarom interessant, omdat hij als oud-Directeur Generaal Hoger Onderwijs van OCW als een soort 'institutioneel geheugen' van het HO-beleid geldt.

“LSVb maakt grote kans”
Roelof de Wijkerslooth

De Wijkerslooth zei in de Tweede Kamer, dat hij ervan overtuigd is, dat de LSVb "een grote kans maakt" als de studentenbond naar de rechter zou lopen om een zodanige invoering te blokkeren. Het lijkt Kamerlid Tanja Jadnanansing (PvdA) daarom wijs dat de regering haar maatregel nog eens precies laat toetsen ten aanzien van de juridische houdbaarheid. Als OCW overtuigd is van zijn argumentatie terzake, zou dat ook geen probleem moeten opleveren, zo redeneert zij.

Een extra interessant aspect bij een nadere toetsing nu, in de vorm van een dergelijke second opinion, is het gegeven, dat de landsadvocaat daarbij tevens het advies van de Raad van State en het Nader Rapport van de bewindslieden daarop kan meewegen in zijn oordeel.
pi_93105061
:o ik was daarnet bij de studieadviseur om wat vragen te stellen over buitenland en toen kwam het er ook op dat ik dus aan die boete vast zou zitten, maaar toen zei hij 'jij? nee toch?' en toen pakte hij even zijn lijst erbij met mensen die hij al gemaild had / nog moest mailen binnen de afdeling die volgend jaar de sjaak zouden zijn, en ik zat daar niet bij... :o
Ja doei.
pi_93105093
Zoals het er nu naar uitziet ben ik iig de sjaak. Joepie :X
pi_93105488
dat wisten we toch al?
Ja doei.
pi_93105511
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:43 schreef motorbloempje het volgende:
:o ik was daarnet bij de studieadviseur om wat vragen te stellen over buitenland en toen kwam het er ook op dat ik dus aan die boete vast zou zitten, maaar toen zei hij 'jij? nee toch?' en toen pakte hij even zijn lijst erbij met mensen die hij al gemaild had / nog moest mailen binnen de afdeling die volgend jaar de sjaak zouden zijn, en ik zat daar niet bij... :o
Mooi! Maar hoe kan dat?
pi_93105519
overigens heb ik niet de illusie dat het lijstje van de studieadviseur klopt, maargoed :') het zou fijn zijn _O-
Ja doei.
pi_93114415
Ik vroeg me af hoe het zit met deeltijders?

Ik studeer deeltijd en heb vorig jaar m'n p gehaald voor SPH, nu ben ik overgestapt naar deeltijd PABO, en ik hoop dit jaar alle studiepunten te halen. Maar ik ben van plan om in september weer voltijd te studeren en in te stromen in de tweede... (andere pabo, ik ga nl op kamers). Maar tellen die deeltijd jaren ook mee ???? Ondanks dat je geen stufi hebt gehad???
pi_93115867
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:43 schreef motorbloempje het volgende:
Omdat je bij je huidige studie geen vertraging hebt misschien? Ik heb ook geen vertraging nu maar wel hiervoor 2 jaar een studie gedaan waardoor ik toch de sjakie ben. Denk niet dat mijn studieadviseur daarvan op de hoogte is :')
  maandag 21 februari 2011 @ 19:35:03 #147
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_93116105
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:02 schreef sjolien89 het volgende:
Ik vroeg me af hoe het zit met deeltijders?

Ik studeer deeltijd en heb vorig jaar m'n p gehaald voor SPH, nu ben ik overgestapt naar deeltijd PABO, en ik hoop dit jaar alle studiepunten te halen. Maar ik ben van plan om in september weer voltijd te studeren en in te stromen in de tweede... (andere pabo, ik ga nl op kamers). Maar tellen die deeltijd jaren ook mee ???? Ondanks dat je geen stufi hebt gehad???
De staatssecretaris heeft letterlijk geantwoord dat hij niet wilt dat deeltijd wordt gebruikt om de boete te ontlopen, dus deeltijders moeten in dezelfde tijd als voltijders gaan afstuderen. Dus je kan er vanuit gaan dat ook de deeltijdjaren gewoon volledig meetellen.

Pin me er echter niet op vast, maar het beste is om maar gewoon van het ergste uit te gaan tot het plan door de eerste en tweede kamer is behandeld en we weten hoe het eruit komt te zien.
pi_93116255
Yep, deeltijders zijn de lul. De studie Geschiedenis die ik volg staat 6 jaar voor in deeltijd, maar volgens Zijlstra moet dat in 3-4 kunnen.

Dat kan, maar de gemiddelde werkgever zal dat niet tof vinden. Want dat betekent gewoon dat je geen 40 uur kan werken. Mijn ervaring is dat zelfs 32 uur teveel is in zo'n geval.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_93116436
Arrbeidurrrs horen zich natuurlijk niet in de avonduurtjes op te werken, wat denken ze wel niet!
Ken uw stand.
pi_93116624
Stel je voor dat mensen zich ontwikkelen. Een schande.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')