Nee, een landelijk tijdschrift. Heb van de week een sollicitatie verstuurd.quote:
Vast niet Elsevierquote:Op donderdag 10 februari 2011 18:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, een landelijk tijdschrift. Heb van de week een sollicitatie verstuurd.
Dat laatste vind ik overigens wel een goed idee. Daarmee sla je inderdaad twee vliegen in een klap. Eventueel zet je meerdere studenten op een zaak, want ik kan mij voorstellen dat een stagiaire verdrinkt in de materie wanneer hij solo opereert.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:50 schreef eriksd het volgende:
Die verhoging van het griffiegeld kan opzich geen kwaad, maar in welke mate hé. Het is nu wel erg goedkoop.
Dan met betrekking tot de rechtsbijstand, dat loopt ook behoorlijk op. Maarja, dat is inherent aan een uitdijend normeringsapparaat in de vorm van aanvullende wetgeving. En een standaardbedrag per zaak lijkt mij als (fiscaal)jurist vrij bedenkelijk.
Kunnen we niet de optie bieden om in lichte zaken, welke een groot deel van de strafzaken en dus pro-deo advocaten behelst, masterstudenten strafrecht na een extra diploma voor studiepunten verdachten bij te staan. Ik heb het dus over lichte (taak)straffen enzovoorts. Studenten blij (werkervaring), kennis in de praktijk, lage lasten, prikkel voor mensen die wat extra's willen doen voor hun studie, enzovoorts.
Eerst maar eens uitgenodigd worden voor een gesprek.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:53 schreef eriksd het volgende:
Ow, ik weet het alweer. Ik hoop dat je wat nieuw journalistiek elan kan toevoegen want het is de laatste tijd een beetje afgekalfd. Ik was een vaste lezer, nu niet meer.
Dan ga ik op mn eerste dag op de vuist met Bart Jan Spruyt, vrees ik.quote:
Dat kan heel erg misgaan.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:13 schreef eriksd het volgende:
Komen gaan van sirenes langs mijn huis, p2000 zegt metrobrand.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom hebben jullie zo'n belachelijk slechte muzieksmaak?
Uitzondering:quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee gewoon echt slecht. In de jaren 80 is echt verdacht weinig goede muziek gemaakt en dan zit hij ook nog het beroerde deel ervan te promoten. Dat is echt wel een uitzondering
Fuck yeahquote:
Dat is iig geen ondergronds station.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:16 schreef eriksd het volgende:
10-02-11 19:04:16 Brandweer Amsterdam-Amstelland BR 1 BRAND IN METRO (+Inc.net: 2+) Metro Henk Sneevlietweg by HENK SNEEVLIETWEG 20 Station ASD [ OVDN NET02 ALO HVT ASP ASO ]
0100669 Brandweer Amsterdam Lichtkrant kazerne Osdorp
0100869 Brandweer Amsterdam Lichtkrant kazerne Pieter
0100950 Brandweer Amsterdam HV-1 577 kazerne Teunis
0100969 Brandweer Amsterdam Lichtkrant kazerne Teunis
0101204 Brandweer Amsterdam OvD spoed
0102998 Brandweer Regionaal Monitorcode
Ik vroeg me na 4 minuten nog af wanneer het nou eigenlijk begonquote:
Welk merk en type?quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik kon een jaar geleden boxen van iemand overnemen. Nog spijt dat ik het niet heb gedaan. Ik kon er niet over heen
Synthese Floating One. Op markplaats. Met 1 kapotte tweeter, en daarom voor 125 euro. Echter Tweeter onvindbaar. Maar dan had ik wel een andere set tweeters ingezet.quote:
Er is gelukkig nog meer mooisquote:
Je verdraait de boel als je zegt dat maatregelen die wij ondernemen de drempel verhogen en het hoger onderwijs verelitariseren. Dit is in mijn ogen pertinent onjuist, zowel rijke als arme kinderen moeten echter wel een goede afweging maken van het individueel voordeel dat ze hebben bij een gevolgde studie en de individuele kosten. Waar de vorige generatie belangeloos 10+ jaar kon studeren, moet onze generatie, arm en rijk, zorgvuldiger haar keuzes maken. Daar staan allerlei voordelen tegenover en ook de armste studenten leven in een hogere welvaart dan vroeger, maar het is valse retoriek te zeggen dat erik en ik de drempels willen verhogen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja de jongeren moeten de rekening betalen voor de generaties die nu en straks met pensioen gaan en geen privilege in willen leveren. Niet meer dan logisch toch met een kabinet met deze samenstelling?
Overigens pleit je toch wel min of meer ideologische maatje GSbrder juist keer op keer voor het verhogen van die drempel
Excuses dat ik eriksd hierbij betrokken had, maar flink hogere kosten een hogere drempel noemen is natuurlijk de doodsteek voor elke bezuiniging, of niet? Ik vind het allemaal te eenvoudig en te snel op de "arme zielige student, die niets van zijn papa krijgt" gespeeld. Tegenwoordig kan je in Nederland ook gewoon tandheelkunde studeren, een startsalaris van 3,5k opstrijken, als je vader groenteman is en zijn er kinderen van CEO's die hun hart hebben verloren aan de kleinkunst en een toneelopleiding volgen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:14 schreef du_ke het volgende:
Ik zeg ook niet dat Erik en jij daar voor pleiten maar dat jij daar voor pleit. Flink hogere kosten is gewoon een hogere drempel.
Dat was altijd al het geval?quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:38 schreef Picchia het volgende:
Ik denk dat de bezuinigingen aan het onderwijs en de rechtelijke macht en dergelijke het resultaat zijn van onvoldoende eigen creativiteit van het kabinet om bezuinigingsplannen te formuleren. Dus dan neemt de ambtenarij het over. Dat denk ik echt.
Dat is het ook de hervormingen die ze wilde doorvoeren zijn door de PVV tegengehouden. Rutte heeft zichzelf flink in zijn kont laten naaien door Wilders en Verhagen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:38 schreef Picchia het volgende:
Ik denk dat de bezuinigingen aan het onderwijs en de rechtelijke macht en dergelijke het resultaat zijn van onvoldoende eigen creativiteit van het kabinet om bezuinigingsplannen te formuleren. Dus dan neemt de ambtenarij het over. Dat denk ik echt.
Ik heb nog nooit gezeik gehad. Misschien moet je gewoon zaken doen met betere bedrijven.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:40 schreef eriksd het volgende:
Overigens, als mensen zich afvragen hoe het toch komt dat je tegenwoordig bij elk defect product moet procederen wegens gebrek aan service; winkels hebben verzekeringen afgesloten tegen dergelijke claims, maar die betalen alleen bij een gerechtelijke veroordeling (polisvoorwaarde). Enorme handjeklap dus; ketens rekenen erop dat niemand doorprocedeert, en als dat toch gebeurd, krijgen ze alsnog geld. Over belonen van slecht gedrag gesproken.
Misschien iets te gecompliceerd maar ik vond het vrij verontrustend.
ik ben dan zo'n hufter wat in de winkel blijft staan en een hoop stampij gaat trappen, ik zal er in ieder geval voor zorgen dat de winkel die dag geen omzet meer draait. En daarna ga ik elke dag terug.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:40 schreef eriksd het volgende:
Overigens, als mensen zich afvragen hoe het toch komt dat je tegenwoordig bij elk defect product moet procederen wegens gebrek aan service; winkels hebben verzekeringen afgesloten tegen dergelijke claims, maar die betalen alleen bij een gerechtelijke veroordeling (polisvoorwaarde). Enorme handjeklap dus; ketens rekenen erop dat niemand doorprocedeert, en als dat toch gebeurd, krijgen ze alsnog geld. Over belonen van slecht gedrag gesproken.
Ik heb het niet over persoonlijke waarnemingen, ik heb het over een zich ontwikkelende systematiek die op den duur consumentenrechten saboteert.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gezeik gehad. Misschien moet je gewoon zaken doen met betere bedrijven.
Ja, maar waar het zwaartepunt van de macht ligt kan natuurlijk sterk verschillen. Vooral wanneer er een grote druk bestaat om bepaalde resultaten te behalen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat was altijd al het geval?
Elke gemeente heeft een ambtelijke denktank dat met dergelijke initiatieven komt.
Harde stem opzetten, vragen om namen en eisen dat je management te spreken krijgt, en bij het management ook weer om het management vragen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:40 schreef eriksd het volgende:
Consumentenrechten.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb het niet over persoonlijke waarnemingen, ik heb het over een zich ontwikkelende systematiek die op den duur consumentenrechten saboteert.
Ze moesten beleggen verbieden.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:45 schreef GSbrder het volgende:
Haha, Jan Marijnissen wordt uitgelachen in het beleggingsblaadje van me.
Waarom wil je dat verbiedenquote:
Ja. Meerdere. Je kunt ze vast vinden op het gebied van import, productie, voedsel en waren.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:45 schreef Boze_Appel het volgende:
Zijn er al wetten gemaakt dat een biefstukje besteld in een restaurant minimaal een cijfer van 8 of hoger moet scoren op een schaal van 10?
Ik denk dat jij maar wat blij moet zijn met wettelijke bepalingen die bedingen in algemene voorwaarden als het gaat om uitsluiten van aansprakelijkheid nietig verklaren. Of ploeg jij altijd trouw die dingen door bij elke aankoop en onderhandel je ze kapot?quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:45 schreef Boze_Appel het volgende:
Zijn er al wetten gemaakt dat een biefstukje besteld in een restaurant minimaal een cijfer van 8 of hoger moet scoren op een schaal van 10?
Die is ook van de Volkskrant, hij schrijft geregeld over oude oorlogsmisdadigers uit WO II.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:46 schreef eriksd het volgende:
Ik zag die columnist van buitenhof eergister nog rondstrompelen. Max Pam heet hij geloof ik.
Ik ben met geen enkele door de overheid opgelegde bepaling blij, geen enkele. Niet omdat het geen goede regel zou kunnen zijn, dat kan best, maar het is een morele kwestie. De bepaling komt voort uit dwang, dus issie slecht.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik denk dat jij maar wat blij moet zijn met wettelijke bepalingen die bedingen in algemene voorwaarden als het gaat om uitsluiten van aansprakelijkheid nietig verklaren. Of ploeg jij altijd trouw die dingen door bij elke aankoop en onderhandel je ze kapot?
Belangrijke aanschaffen wel. Maar goed, ik ben ook best precies als het op grote uitgaven aankomt. Ik zal niet impulsief een televisie aanschaffen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik denk dat jij maar wat blij moet zijn met wettelijke bepalingen die bedingen in algemene voorwaarden als het gaat om uitsluiten van aansprakelijkheid nietig verklaren. Of ploeg jij altijd trouw die dingen door bij elke aankoop en onderhandel je ze kapot?
quote:
Nounou.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben met geen enkele door de overheid opgelegde bepaling blij, geen enkele. Niet omdat het geen goede regel zou kunnen zijn, dat kan best, maar het is een morele kwestie. De bepaling komt voort uit dwang, dus issie slecht.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, sorry ik heb principes en moreel besef.
Is ie te gast? Me dunkt dat hij nu andere dingen aan zijn hoofd heeft dan koffiemax of wat dan ookquote:
Die snap ik niet.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:51 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Gokken met fictief andermans geld nee dank je.
Beleggen:quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:51 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Gokken met fictief andermans geld nee dank je.
Ga short op Egyptische obligatiesquote:
Nee, Mustafa Oukbih praat er steeds doorheen.quote:
Beurshandelaren bepalen wat de waarde is van een bedrijf. Dat vind ik kwalijk.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Beleggen:
Een belegging is een vorm van investering waarbij geld wordt vastgelegd voor langere of kortere tijd met als doel om in de toekomst financieel voordeel te behalen.
Wiens geld wordt waarmee vergokt? Jij vindt sparen om dezelfde reden verwerpelijk?
Mwoah, is dat zo?quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Beurshandelaren bepalen wat de waarde is van een bedrijf. Dat vind ik kwalijk.
Wie zou de waarde van een bedrijf dan moeten bepalen, beste betyar?quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Beurshandelaren bepalen wat de waarde is van een bedrijf. Dat vind ik kwalijk.
De intrinsieke waarde van een bedrijf niet, en dat is wat voor mij telt. Los daarvan zou ik niet weten wie anders de marktwaarde van een bedrijf moet bepalen. Het blijft wat de gek ervoor geeft en elke overname heeft als doel meer winst te maken, dus de winstgevendheid bepaalt eigenlijk de marktprijs.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Beurshandelaren speculeren, dat slaat om in waarde.
En waar zijn die speculaties op gestoeld? Gefundeerde twijfels aan de kredietwaardigheid van een onderneming, de concurrentiepositie en de marktontwikkelingen, alsmede jaarcijfers, winstwaarschuwingen, overname en fusie-dreigingen? Of komen ze op een goede morgen bij elkaar op het Beursplein 5 en kiezen ze een onderneminkje uit om die vervolgens fijn te pesten?quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Beurshandelaren speculeren, dat slaat om in waarde.
Dat klopt, maar de beurshandelaren speculeren over bepaalde gedragingen binnen een bedrijf.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wie zou de waarde van een bedrijf dan moeten bepalen, beste betyar?
Het lijkt me volkomen logisch dat de eigenaar beslist wat zijn product waard is, jij kan immers ook voor je producten vragen wat je wilt, daar wil je geen buurman bij hebben die voor jou wel even besluit wat je verkoopwaar kost.
Mustafaquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:59 schreef betyar het volgende:
Ik dacht dat een vrouw aan het vertalen was, die vent miste wat testosteron.
Klopt, zoals het hoort. Dat heet ook wel 'marktkennis' en geeft nu net het goede verschil aan tussen een goede beurshandelaar en een slechte. Gedragingen binnen een bedrijf zijn toch in bepaalde mate verantwoordelijk voor de waardeontwikkeling van een bedrijf?quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de beurshandelaren speculeren over bepaalde gedragingen binnen een bedrijf.
Als er een scheet dwars zit kelderen de aandelen al, dat vind ik een kwalijke zaak.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt, zoals het hoort. Dat heet ook wel 'marktkennis' en geeft nu net het goede verschil aan tussen een goede beurshandelaar en een slechte. Gedragingen binnen een bedrijf zijn toch in bepaalde mate verantwoordelijk voor de waardeontwikkeling van een bedrijf?
Wat is daar zo vervelend aan? Het kan misschien aan mij liggen, maar ik zie werkelijk het gevaar niet in van een koersdaling van 4-7 procenten vanwege een winstwaarschuwing. Ik neem aan dat je verder voldoende informatie hebt deze meningen op te funderen en zelf ook een aandelenportefeuille bezit, maar het blijven merkwaardige standpunten van een volwassen vent.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Als er een scheet dwars zit kelderen de aandelen al, dat vind ik een kwalijke zaak.
Ik heb een paar spaarbeleggingen, als ik elk jaar dat overzicht krijg word ik daar niet vrolijk van. Dan kan ik ze net zo goed op een spaarrekening zetten dan hou ik meer over.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat is daar zo vervelend aan? Het kan misschien aan mij liggen, maar ik zie werkelijk het gevaar niet in van een koersdaling van 4-7 procenten vanwege een winstwaarschuwing. Ik neem aan dat je verder voldoende informatie hebt deze meningen op te funderen en zelf ook een aandelenportefeuille bezit, maar het blijven merkwaardige standpunten van een volwassen vent.
Nee hoor.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:05 schreef eriksd het volgende:
Ben ik nou een van de weinigen die Mubarak liever op zijn post ziet blijven?
In zo'n egyptetopic.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:05 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
kippevel , mn handen zijn bijna blauw zo weinig bloed kan er nog naartoe .. jezuz dit voelt echt niet goed, heeeel eng fout gevoel nu .. hij moest en zou ze uit hun "vredelievende demnstratie "halen ... en ik vrees dat het em gaat lukken ...
Tsja, als je aandelen 40 jaar lang in je bezit houdt genereren ze hoe dan ook winst, maar op de verkeerde momenten instappen, een dure fondsmanager moeten betalen en andere kosten kwijt zijn aan een broker willen de winst nog wel eens drukken. Het zou leuk zijn als je jezelf de moeite gunt wat verdieping te zoeken, want er zijn zoveel leuke dingen mee te doen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb een paar spaarbeleggingen, als ik elk jaar dat overzicht krijg word ik daar niet vrolijk van. Dan kan ik ze net zo goed op een spaarrekening zetten dan hou ik meer over.
Inmiddels zijn er een paar stopgezet.
Zijn positie is totaal niet meer houdbaar. Het is puur symbolisch, maar het lijkt me beter dat iemand anders de zaakjes regelt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:05 schreef eriksd het volgende:
Ben ik nou een van de weinigen die Mubarak liever op zijn post ziet blijven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |