Je verdraait de boel als je zegt dat maatregelen die wij ondernemen de drempel verhogen en het hoger onderwijs verelitariseren. Dit is in mijn ogen pertinent onjuist, zowel rijke als arme kinderen moeten echter wel een goede afweging maken van het individueel voordeel dat ze hebben bij een gevolgde studie en de individuele kosten. Waar de vorige generatie belangeloos 10+ jaar kon studeren, moet onze generatie, arm en rijk, zorgvuldiger haar keuzes maken. Daar staan allerlei voordelen tegenover en ook de armste studenten leven in een hogere welvaart dan vroeger, maar het is valse retoriek te zeggen dat erik en ik de drempels willen verhogen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja de jongeren moeten de rekening betalen voor de generaties die nu en straks met pensioen gaan en geen privilege in willen leveren. Niet meer dan logisch toch met een kabinet met deze samenstelling?
Overigens pleit je toch wel min of meer ideologische maatje GSbrder juist keer op keer voor het verhogen van die drempel
Excuses dat ik eriksd hierbij betrokken had, maar flink hogere kosten een hogere drempel noemen is natuurlijk de doodsteek voor elke bezuiniging, of niet? Ik vind het allemaal te eenvoudig en te snel op de "arme zielige student, die niets van zijn papa krijgt" gespeeld. Tegenwoordig kan je in Nederland ook gewoon tandheelkunde studeren, een startsalaris van 3,5k opstrijken, als je vader groenteman is en zijn er kinderen van CEO's die hun hart hebben verloren aan de kleinkunst en een toneelopleiding volgen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:14 schreef du_ke het volgende:
Ik zeg ook niet dat Erik en jij daar voor pleiten maar dat jij daar voor pleit. Flink hogere kosten is gewoon een hogere drempel.
Dat was altijd al het geval?quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:38 schreef Picchia het volgende:
Ik denk dat de bezuinigingen aan het onderwijs en de rechtelijke macht en dergelijke het resultaat zijn van onvoldoende eigen creativiteit van het kabinet om bezuinigingsplannen te formuleren. Dus dan neemt de ambtenarij het over. Dat denk ik echt.
Dat is het ook de hervormingen die ze wilde doorvoeren zijn door de PVV tegengehouden. Rutte heeft zichzelf flink in zijn kont laten naaien door Wilders en Verhagen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:38 schreef Picchia het volgende:
Ik denk dat de bezuinigingen aan het onderwijs en de rechtelijke macht en dergelijke het resultaat zijn van onvoldoende eigen creativiteit van het kabinet om bezuinigingsplannen te formuleren. Dus dan neemt de ambtenarij het over. Dat denk ik echt.
Ik heb nog nooit gezeik gehad. Misschien moet je gewoon zaken doen met betere bedrijven.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:40 schreef eriksd het volgende:
Overigens, als mensen zich afvragen hoe het toch komt dat je tegenwoordig bij elk defect product moet procederen wegens gebrek aan service; winkels hebben verzekeringen afgesloten tegen dergelijke claims, maar die betalen alleen bij een gerechtelijke veroordeling (polisvoorwaarde). Enorme handjeklap dus; ketens rekenen erop dat niemand doorprocedeert, en als dat toch gebeurd, krijgen ze alsnog geld. Over belonen van slecht gedrag gesproken.
Misschien iets te gecompliceerd maar ik vond het vrij verontrustend.
ik ben dan zo'n hufter wat in de winkel blijft staan en een hoop stampij gaat trappen, ik zal er in ieder geval voor zorgen dat de winkel die dag geen omzet meer draait. En daarna ga ik elke dag terug.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:40 schreef eriksd het volgende:
Overigens, als mensen zich afvragen hoe het toch komt dat je tegenwoordig bij elk defect product moet procederen wegens gebrek aan service; winkels hebben verzekeringen afgesloten tegen dergelijke claims, maar die betalen alleen bij een gerechtelijke veroordeling (polisvoorwaarde). Enorme handjeklap dus; ketens rekenen erop dat niemand doorprocedeert, en als dat toch gebeurd, krijgen ze alsnog geld. Over belonen van slecht gedrag gesproken.
Ik heb het niet over persoonlijke waarnemingen, ik heb het over een zich ontwikkelende systematiek die op den duur consumentenrechten saboteert.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gezeik gehad. Misschien moet je gewoon zaken doen met betere bedrijven.
Ja, maar waar het zwaartepunt van de macht ligt kan natuurlijk sterk verschillen. Vooral wanneer er een grote druk bestaat om bepaalde resultaten te behalen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat was altijd al het geval?
Elke gemeente heeft een ambtelijke denktank dat met dergelijke initiatieven komt.
Harde stem opzetten, vragen om namen en eisen dat je management te spreken krijgt, en bij het management ook weer om het management vragen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:40 schreef eriksd het volgende:
Consumentenrechten.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb het niet over persoonlijke waarnemingen, ik heb het over een zich ontwikkelende systematiek die op den duur consumentenrechten saboteert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |