Tsja, dat krijg je met een kabinet dat de oorlog heeft verklaard aan de 'elite'.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:25 schreef eriksd het volgende:
Overigens lees ik dat het kabinet ook wil bezuinigen op promovendiHet wordt nu een beetje gortig allemaal.
Tja het is nu eenmaal een babyboomkabinet van verbieden en kortzichtig verbieden. De visie op de lange termijn ontbreekt namelijk volledig.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:25 schreef eriksd het volgende:
Overigens lees ik dat het kabinet ook wil bezuinigen op promovendiHet wordt nu een beetje gortig allemaal.
Tja de jongeren moeten de rekening betalen voor de generaties die nu en straks met pensioen gaan en geen privilege in willen leveren. Niet meer dan logisch toch met een kabinet met deze samenstelling?quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:29 schreef eriksd het volgende:
Als er iets een exponent van de kenniseconomie is zijn het wel promovendi. Dat je gaat bezuinigen op tal van aangelegenheden die m.i. niet bij de overheid horen, prima. Maar onderwijs is toch juist een taak van de overheid, in ieder geval een financieel zo laag mogelijke drempel creeren.
talent moet leidend zijn, niet het geld van pa.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:34 schreef eriksd het volgende:
Ik ben niet voor drempelloos onderwijs; selectie aan de poort. Bijv. die HBO-P route afschaffen. Laat onverlet dat mensen die daadwerkelijk de capaciteiten hebben, niet door gebrek aan financiele middelen alsnog niet gaan studeren/vroegtijdig stoppen.
Maar er mogen wat mij betreft ook nog tal van private opleidingsinstituten bijkomen. Zolang het maar en-en is.
Erik, ik vind het echt wonderbaarlijk, maar er is nog geen een kabinetsvoorstel geweest waarvan ik dacht: 'kijk, dat is nou een goede zet'. Een schrale troost is dat mijn voorspellingen uit lijken te komen, maar daar blijft het dan ook bij.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:37 schreef eriksd het volgende:
Tja, het rugzakje. Je ontkomt niet aan bezuinigingen daar. Net als de AWBZ, dat gaat nog veel meer pijn opleveren. Mensen zullen zelf een potje aan moeten leggen.
Leuk maar regel het dan zo dat de kinderen er niet onder lijden.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:37 schreef eriksd het volgende:
Tja, het rugzakje. Je ontkomt niet aan bezuinigingen daar. Net als de AWBZ, dat gaat nog veel meer pijn opleveren. Mensen zullen zelf een potje aan moeten leggen.
Ja, leuk is dat. Ik wil zo enorm graag kijken, maar ik zit de hele avond in het gemeentehuis.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:43 schreef remlof het volgende:
Jullie houden toch wel Al Jazeerah / Journaal24 in de gaten hè? History in the making. Mubarak gaat vanavond een toespraak houden en de verwachting is dat ie opstapt.
De vraag is nog even of ie de macht aan het leger of aan z'n VP overdraagt.
Is daar nergens een tv'tje met CNN?quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, leuk is dat. Ik wil zo enorm graag kijken, maar ik zit de hele avond in het gemeentehuis.
Het is weer een pareltje. En vanuit links oogpunt slaat hij de spijker op de kop.quote:
Nee, dat gaat em niet worden. En omdat ik nog steeds wacht de Ipad die mijn werkgever ons had beloofd, heb ik zelf ook geen tv'tje.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Is daar nergens een tv'tje met CNN?
quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:43 schreef KoosVogels het volgende:
Mannen, een nieuwe Von der Dunk-column.
http://opinie.volkskrant.(...)bedreigt_rechtsstaat
Er moet geld af!
Wees blij. Over 2 maanden is de nieuwe er.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat gaat em niet worden. En omdat ik nog steeds wacht de Ipad die mijn werkgever ons had beloofd, heb ik zelf ook geen tv'tje.
quote:
Over twee maanden hoop ik eerlijk gezegd elders te werken.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wees blij. Over 2 maanden is de nieuwe er.
Volkskrant?quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Over twee maanden hoop ik eerlijk gezegd elders te werken.
Nee, een landelijk tijdschrift. Heb van de week een sollicitatie verstuurd.quote:
Vast niet Elsevierquote:Op donderdag 10 februari 2011 18:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, een landelijk tijdschrift. Heb van de week een sollicitatie verstuurd.
Dat laatste vind ik overigens wel een goed idee. Daarmee sla je inderdaad twee vliegen in een klap. Eventueel zet je meerdere studenten op een zaak, want ik kan mij voorstellen dat een stagiaire verdrinkt in de materie wanneer hij solo opereert.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:50 schreef eriksd het volgende:
Die verhoging van het griffiegeld kan opzich geen kwaad, maar in welke mate hé. Het is nu wel erg goedkoop.
Dan met betrekking tot de rechtsbijstand, dat loopt ook behoorlijk op. Maarja, dat is inherent aan een uitdijend normeringsapparaat in de vorm van aanvullende wetgeving. En een standaardbedrag per zaak lijkt mij als (fiscaal)jurist vrij bedenkelijk.
Kunnen we niet de optie bieden om in lichte zaken, welke een groot deel van de strafzaken en dus pro-deo advocaten behelst, masterstudenten strafrecht na een extra diploma voor studiepunten verdachten bij te staan. Ik heb het dus over lichte (taak)straffen enzovoorts. Studenten blij (werkervaring), kennis in de praktijk, lage lasten, prikkel voor mensen die wat extra's willen doen voor hun studie, enzovoorts.
Eerst maar eens uitgenodigd worden voor een gesprek.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:53 schreef eriksd het volgende:
Ow, ik weet het alweer. Ik hoop dat je wat nieuw journalistiek elan kan toevoegen want het is de laatste tijd een beetje afgekalfd. Ik was een vaste lezer, nu niet meer.
Dan ga ik op mn eerste dag op de vuist met Bart Jan Spruyt, vrees ik.quote:
Dat kan heel erg misgaan.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:13 schreef eriksd het volgende:
Komen gaan van sirenes langs mijn huis, p2000 zegt metrobrand.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom hebben jullie zo'n belachelijk slechte muzieksmaak?
Uitzondering:quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee gewoon echt slecht. In de jaren 80 is echt verdacht weinig goede muziek gemaakt en dan zit hij ook nog het beroerde deel ervan te promoten. Dat is echt wel een uitzondering
Fuck yeahquote:
Dat is iig geen ondergronds station.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:16 schreef eriksd het volgende:
10-02-11 19:04:16 Brandweer Amsterdam-Amstelland BR 1 BRAND IN METRO (+Inc.net: 2+) Metro Henk Sneevlietweg by HENK SNEEVLIETWEG 20 Station ASD [ OVDN NET02 ALO HVT ASP ASO ]
0100669 Brandweer Amsterdam Lichtkrant kazerne Osdorp
0100869 Brandweer Amsterdam Lichtkrant kazerne Pieter
0100950 Brandweer Amsterdam HV-1 577 kazerne Teunis
0100969 Brandweer Amsterdam Lichtkrant kazerne Teunis
0101204 Brandweer Amsterdam OvD spoed
0102998 Brandweer Regionaal Monitorcode
Ik vroeg me na 4 minuten nog af wanneer het nou eigenlijk begonquote:
Welk merk en type?quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik kon een jaar geleden boxen van iemand overnemen. Nog spijt dat ik het niet heb gedaan. Ik kon er niet over heen
Synthese Floating One. Op markplaats. Met 1 kapotte tweeter, en daarom voor 125 euro. Echter Tweeter onvindbaar. Maar dan had ik wel een andere set tweeters ingezet.quote:
Er is gelukkig nog meer mooisquote:
Je verdraait de boel als je zegt dat maatregelen die wij ondernemen de drempel verhogen en het hoger onderwijs verelitariseren. Dit is in mijn ogen pertinent onjuist, zowel rijke als arme kinderen moeten echter wel een goede afweging maken van het individueel voordeel dat ze hebben bij een gevolgde studie en de individuele kosten. Waar de vorige generatie belangeloos 10+ jaar kon studeren, moet onze generatie, arm en rijk, zorgvuldiger haar keuzes maken. Daar staan allerlei voordelen tegenover en ook de armste studenten leven in een hogere welvaart dan vroeger, maar het is valse retoriek te zeggen dat erik en ik de drempels willen verhogen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja de jongeren moeten de rekening betalen voor de generaties die nu en straks met pensioen gaan en geen privilege in willen leveren. Niet meer dan logisch toch met een kabinet met deze samenstelling?
Overigens pleit je toch wel min of meer ideologische maatje GSbrder juist keer op keer voor het verhogen van die drempel
Excuses dat ik eriksd hierbij betrokken had, maar flink hogere kosten een hogere drempel noemen is natuurlijk de doodsteek voor elke bezuiniging, of niet? Ik vind het allemaal te eenvoudig en te snel op de "arme zielige student, die niets van zijn papa krijgt" gespeeld. Tegenwoordig kan je in Nederland ook gewoon tandheelkunde studeren, een startsalaris van 3,5k opstrijken, als je vader groenteman is en zijn er kinderen van CEO's die hun hart hebben verloren aan de kleinkunst en een toneelopleiding volgen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:14 schreef du_ke het volgende:
Ik zeg ook niet dat Erik en jij daar voor pleiten maar dat jij daar voor pleit. Flink hogere kosten is gewoon een hogere drempel.
Dat was altijd al het geval?quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:38 schreef Picchia het volgende:
Ik denk dat de bezuinigingen aan het onderwijs en de rechtelijke macht en dergelijke het resultaat zijn van onvoldoende eigen creativiteit van het kabinet om bezuinigingsplannen te formuleren. Dus dan neemt de ambtenarij het over. Dat denk ik echt.
Dat is het ook de hervormingen die ze wilde doorvoeren zijn door de PVV tegengehouden. Rutte heeft zichzelf flink in zijn kont laten naaien door Wilders en Verhagen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:38 schreef Picchia het volgende:
Ik denk dat de bezuinigingen aan het onderwijs en de rechtelijke macht en dergelijke het resultaat zijn van onvoldoende eigen creativiteit van het kabinet om bezuinigingsplannen te formuleren. Dus dan neemt de ambtenarij het over. Dat denk ik echt.
Ik heb nog nooit gezeik gehad. Misschien moet je gewoon zaken doen met betere bedrijven.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:40 schreef eriksd het volgende:
Overigens, als mensen zich afvragen hoe het toch komt dat je tegenwoordig bij elk defect product moet procederen wegens gebrek aan service; winkels hebben verzekeringen afgesloten tegen dergelijke claims, maar die betalen alleen bij een gerechtelijke veroordeling (polisvoorwaarde). Enorme handjeklap dus; ketens rekenen erop dat niemand doorprocedeert, en als dat toch gebeurd, krijgen ze alsnog geld. Over belonen van slecht gedrag gesproken.
Misschien iets te gecompliceerd maar ik vond het vrij verontrustend.
ik ben dan zo'n hufter wat in de winkel blijft staan en een hoop stampij gaat trappen, ik zal er in ieder geval voor zorgen dat de winkel die dag geen omzet meer draait. En daarna ga ik elke dag terug.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:40 schreef eriksd het volgende:
Overigens, als mensen zich afvragen hoe het toch komt dat je tegenwoordig bij elk defect product moet procederen wegens gebrek aan service; winkels hebben verzekeringen afgesloten tegen dergelijke claims, maar die betalen alleen bij een gerechtelijke veroordeling (polisvoorwaarde). Enorme handjeklap dus; ketens rekenen erop dat niemand doorprocedeert, en als dat toch gebeurd, krijgen ze alsnog geld. Over belonen van slecht gedrag gesproken.
Ik heb het niet over persoonlijke waarnemingen, ik heb het over een zich ontwikkelende systematiek die op den duur consumentenrechten saboteert.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gezeik gehad. Misschien moet je gewoon zaken doen met betere bedrijven.
Ja, maar waar het zwaartepunt van de macht ligt kan natuurlijk sterk verschillen. Vooral wanneer er een grote druk bestaat om bepaalde resultaten te behalen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat was altijd al het geval?
Elke gemeente heeft een ambtelijke denktank dat met dergelijke initiatieven komt.
Harde stem opzetten, vragen om namen en eisen dat je management te spreken krijgt, en bij het management ook weer om het management vragen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:40 schreef eriksd het volgende:
Consumentenrechten.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb het niet over persoonlijke waarnemingen, ik heb het over een zich ontwikkelende systematiek die op den duur consumentenrechten saboteert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |