Nee, Mustafa Oukbih praat er steeds doorheen.quote:
Beurshandelaren bepalen wat de waarde is van een bedrijf. Dat vind ik kwalijk.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Beleggen:
Een belegging is een vorm van investering waarbij geld wordt vastgelegd voor langere of kortere tijd met als doel om in de toekomst financieel voordeel te behalen.
Wiens geld wordt waarmee vergokt? Jij vindt sparen om dezelfde reden verwerpelijk?
Mwoah, is dat zo?quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Beurshandelaren bepalen wat de waarde is van een bedrijf. Dat vind ik kwalijk.
Wie zou de waarde van een bedrijf dan moeten bepalen, beste betyar?quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Beurshandelaren bepalen wat de waarde is van een bedrijf. Dat vind ik kwalijk.
De intrinsieke waarde van een bedrijf niet, en dat is wat voor mij telt. Los daarvan zou ik niet weten wie anders de marktwaarde van een bedrijf moet bepalen. Het blijft wat de gek ervoor geeft en elke overname heeft als doel meer winst te maken, dus de winstgevendheid bepaalt eigenlijk de marktprijs.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Beurshandelaren speculeren, dat slaat om in waarde.
En waar zijn die speculaties op gestoeld? Gefundeerde twijfels aan de kredietwaardigheid van een onderneming, de concurrentiepositie en de marktontwikkelingen, alsmede jaarcijfers, winstwaarschuwingen, overname en fusie-dreigingen? Of komen ze op een goede morgen bij elkaar op het Beursplein 5 en kiezen ze een onderneminkje uit om die vervolgens fijn te pesten?quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Beurshandelaren speculeren, dat slaat om in waarde.
Dat klopt, maar de beurshandelaren speculeren over bepaalde gedragingen binnen een bedrijf.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wie zou de waarde van een bedrijf dan moeten bepalen, beste betyar?
Het lijkt me volkomen logisch dat de eigenaar beslist wat zijn product waard is, jij kan immers ook voor je producten vragen wat je wilt, daar wil je geen buurman bij hebben die voor jou wel even besluit wat je verkoopwaar kost.
Mustafaquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:59 schreef betyar het volgende:
Ik dacht dat een vrouw aan het vertalen was, die vent miste wat testosteron.
Klopt, zoals het hoort. Dat heet ook wel 'marktkennis' en geeft nu net het goede verschil aan tussen een goede beurshandelaar en een slechte. Gedragingen binnen een bedrijf zijn toch in bepaalde mate verantwoordelijk voor de waardeontwikkeling van een bedrijf?quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de beurshandelaren speculeren over bepaalde gedragingen binnen een bedrijf.
Als er een scheet dwars zit kelderen de aandelen al, dat vind ik een kwalijke zaak.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt, zoals het hoort. Dat heet ook wel 'marktkennis' en geeft nu net het goede verschil aan tussen een goede beurshandelaar en een slechte. Gedragingen binnen een bedrijf zijn toch in bepaalde mate verantwoordelijk voor de waardeontwikkeling van een bedrijf?
Wat is daar zo vervelend aan? Het kan misschien aan mij liggen, maar ik zie werkelijk het gevaar niet in van een koersdaling van 4-7 procenten vanwege een winstwaarschuwing. Ik neem aan dat je verder voldoende informatie hebt deze meningen op te funderen en zelf ook een aandelenportefeuille bezit, maar het blijven merkwaardige standpunten van een volwassen vent.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Als er een scheet dwars zit kelderen de aandelen al, dat vind ik een kwalijke zaak.
Ik heb een paar spaarbeleggingen, als ik elk jaar dat overzicht krijg word ik daar niet vrolijk van. Dan kan ik ze net zo goed op een spaarrekening zetten dan hou ik meer over.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat is daar zo vervelend aan? Het kan misschien aan mij liggen, maar ik zie werkelijk het gevaar niet in van een koersdaling van 4-7 procenten vanwege een winstwaarschuwing. Ik neem aan dat je verder voldoende informatie hebt deze meningen op te funderen en zelf ook een aandelenportefeuille bezit, maar het blijven merkwaardige standpunten van een volwassen vent.
Nee hoor.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:05 schreef eriksd het volgende:
Ben ik nou een van de weinigen die Mubarak liever op zijn post ziet blijven?
In zo'n egyptetopic.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:05 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
kippevel , mn handen zijn bijna blauw zo weinig bloed kan er nog naartoe .. jezuz dit voelt echt niet goed, heeeel eng fout gevoel nu .. hij moest en zou ze uit hun "vredelievende demnstratie "halen ... en ik vrees dat het em gaat lukken ...
Tsja, als je aandelen 40 jaar lang in je bezit houdt genereren ze hoe dan ook winst, maar op de verkeerde momenten instappen, een dure fondsmanager moeten betalen en andere kosten kwijt zijn aan een broker willen de winst nog wel eens drukken. Het zou leuk zijn als je jezelf de moeite gunt wat verdieping te zoeken, want er zijn zoveel leuke dingen mee te doen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb een paar spaarbeleggingen, als ik elk jaar dat overzicht krijg word ik daar niet vrolijk van. Dan kan ik ze net zo goed op een spaarrekening zetten dan hou ik meer over.
Inmiddels zijn er een paar stopgezet.
Zijn positie is totaal niet meer houdbaar. Het is puur symbolisch, maar het lijkt me beter dat iemand anders de zaakjes regelt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:05 schreef eriksd het volgende:
Ben ik nou een van de weinigen die Mubarak liever op zijn post ziet blijven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |