abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93111334
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:54 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Het maakt geen fuck uit of het in de regels staat of niet.
Dat maakt alles uit. Bastard edit mijn berichten om zijn gestuur weg te poetsen en dringt erop aan deze discussie te verlaten.

quote:
Jij verziekt deze interessante discussie.
Dus dan heb je 2 keuzes:
Of je stopt vrijwillig met posten hier.
Of ik help je daarbij.
Aan jou de keuze.
Aan mij de keuze. Dan ga ik door aangezien ik een keurige vraag heb gesteld aan de begin poster.
Zonder enige tendens om de zaak te verzieken. Hoe hij daarop reageerde kun je zelf lezen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Maatregel op 21-02-2011 18:02:08 ]
Samen moeten we het doen. Zolang rechts maar de boel aanstuurt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 21 februari 2011 @ 18:03:46 #152
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_93111582
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:57 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Aan mij de keuze. Dan ga ik door aangezien ik een keurige vraag heb gesteld aan de begin poster.
Zonder enige tendens om de zaak te verzieken. Hoe hij daarop reageerde kun je zelf lezen.
De eerste vraag was netjes, dat klopt.
Daarna niet meer.
Dus of normaal reageren mensen in hun waarde laten of niet.
En dan merk je snel genoeg wat de consequenties zijn. :)
Daarbij misbruikt Bastard zijn modrechten niet, dus die beschuldigingen mag je achterwege laten.

Deze disussie is bij deze klaar.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_93111680
Zie hierboven. :)

[ Bericht 81% gewijzigd door Netsplitter op 21-02-2011 18:09:16 ]
pi_93111769
ik eis een nieuwe test
  maandag 21 februari 2011 @ 18:09:05 #155
8372 Bastard
Persona non grata
pi_93111838
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:05 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Als je mijn reacties leest op bastard en lavender ben ik benieuwd of je daar iets aan kunt ontdekken waarmee ik de discussie verziek. Let wel, ik reageer. Ik val ze niet zomaar uit het niets aan.

Dus leg even uit waar jij zo over valt.
Serieus. Ik leg het je uit in een PM, ik schop een ander discussie topic voor je, geef je de optie deze discussie te voeren in FB topic maar je blijft er moedwillig in hangen nu.
The truth was in here.
pi_93111937
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:05 schreef Maatregel het volgende:
Zie hierboven. :)
Dit is flauw netsplitter. Vraag je netjes aan te geven waar het volgens jou mis gaat en dan edit je het. Vind je het erg dat ik maar concludeer dat je je woorden niet echt hard kunt maken? :)

Dan laat ik het daar maar bij. Ik geloof dat ondertussen veel lezers zich een bult hebben gelachen van de idioterie van jullie 2.
pi_93112121
quote:
13s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:09 schreef Bastard het volgende:

[..]

Serieus. Ik leg het je uit in een PM, ik schop een ander discussie topic voor je, geef je de optie deze discussie te voeren in FB topic maar je blijft er moedwillig in hangen nu.
Je legt niets uit. Je lacht me uit met de mededeling dat ik toch verlies.
En dit niet editten he? Je komt er zelf mee, dus ik reageer.
pi_93112156
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:07 schreef Loppe het volgende:
ik eis een nieuwe test
Misschien dat we Maatregel kunnen behandelen om te testen of Reiki ondersteunend kan werken bij de ontwikkeling van zelfinzicht. Moeten we alleen ergens een "controlegroep" vandaan toveren ;)

Maar OT: de appelpartjes en tuinkers leken me wel goede kandidaten. Of druiven, die schimmelen ook goed, want ook appel zou uit kunnen drogen.
pi_93112192
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:16 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Misschien dat we Maatregel kunnen behandelen om te testen of Reiki ondersteunend kan werken bij de ontwikkeling van zelfinzicht. Moeten we alleen ergens een "controlegroep" vandaan toveren ;)

Ik stel me direct beschikbaar en geef nadien een eerlijk rapport.
pi_93112408
boord daar zit watin!
ma gen rieki hellas:/
me ma doe ook rieki ma bijlkbaars ist nep
k geloofte t wel altijt
nu nie meer
sorrie ma lol:P
  maandag 21 februari 2011 @ 18:21:41 #161
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_93112421
Dat is net zoiets als met die rijst in potjes.

Heb ik wel eens in de klas gedaan, resultaten waren best verrassend! We hadden ook twee controlepotten die op dezelfde plek stonden en waar niets mee gebeurde.
Succes!
Prrrrr
  maandag 21 februari 2011 @ 18:43:57 #162
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_93113468
Als ik het goed begrijp, probeert vogeltjesdans met een slecht uitgevoerd onderzoek aan te tonen dat reiki effect heeft en als Maatregel naar een bron van een goed uitgevoerd onderzoek vraagt, wordt hij verzocht op te rotten?
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
  maandag 21 februari 2011 @ 19:09:08 #163
8372 Bastard
Persona non grata
pi_93114739
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:43 schreef MichielPH het volgende:
Als ik het goed begrijp, probeert vogeltjesdans met een slecht uitgevoerd onderzoek aan te tonen dat reiki effect heeft en als Maatregel naar een bron van een goed uitgevoerd onderzoek vraagt, wordt hij verzocht op te rotten?
Nee word gevraagd om het topic gewoon ontopic te houden ipv welles/nietes reiki bestaat wel/niet. Zonde van de essentie van het topic lijkt mij. Dan is er daarnaast wel ruimte om die discusse te voeren hoor, we hebben er zelfs een deel 2 topic van Reiki - Goede dingen, slechte dingen (discussie) [Deel 2]
Verder mag deze discussie in ons FB topic verder wmb. :)
The truth was in here.
pi_93142078
En weer heel jammer dat de non believers hier komen fucken weer een topic om zeep helpen.
Maar je hebt t goed gedaan hoor Bastard.

Maar hoe is het inmiddels met het brood?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:08:30 #165
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_93142857
Wat is eigenlijk het doel van dit topic, als het toch om een geloofskwestie gaat?
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_93142981
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:08 schreef MichielPH het volgende:
Wat is eigenlijk het doel van dit topic, als het toch om een geloofskwestie gaat?
Het doel van het topic is om te kijken of er verschil ontstaat tussen twee broodhelften waarvan de ene behandeld wordt met reiki en de andere niet.
Dus is een kwestie van even afwachten.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:14:55 #167
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_93143071
En als er verschil ontstaat, welke conclusies zouden dan getrokken kunnen worden?
pi_93143425
Ik hoop dat er nog wel updates komen!

Ik vind het wel interessant om te zien of er een verschil in de broodhelften gaat ontstaan :)
pi_93143448
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:14 schreef MichielPH het volgende:
En als er verschil ontstaat, welke conclusies zouden dan getrokken kunnen worden?
Dat reiki 'iets' doet :)
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:26:15 #170
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_93143495
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:24 schreef Sofi het volgende:

[..]

En als er nou geen verschil ontstaat dan?
pi_93143623
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:26 schreef MichielPH het volgende:

[..]

En als er nou geen verschil ontstaat dan?
Dan werkt reiki niet op brood :P
pi_93143667
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 11:24 schreef Sofi het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het verschil door 'reiki' komt en niet een andere oorzaak heeft?
pi_93143747
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het verschil door 'reiki' komt en niet een andere oorzaak heeft?
Het lijkt me logisch dat het dan door de reiki komt. Waarom zou je dan naar een andere oorzaak gaan zoeken?
pi_93143924
quote:

[..]

Omdat er 2 verschillende helften zijn, de een wel behandeld en de ander niet. Waar wil je het anders in zoeken dan?
pi_93144166
quote:

[..]

Dat weet je niet, omdat het geen goede wetenschappelijke test is maar gewoon een leuk experimentje.
Het topic staat dan ook in TRU en niet in W&T ;) Dus als de ene helft zich anders gedraagt (op welke manier dan ook) dan de andere helft, dan gaan we er gewoon van uit dat reiki 'iets' doet :)
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:53:09 #176
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_93144517
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:38 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Omdat er 2 verschillende helften zijn, de een wel behandeld en de ander niet. Waar wil je het anders in zoeken dan?
Toeval? Als ik een muntje instraal zodat hij altijd kop geeft en ik krijg 2 keer achter elkaar kop, heeft het instralen dan zin gehad?
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:44 schreef Sofi het volgende:

[..]

Dat weet je niet, omdat het geen goede wetenschappelijke test is maar gewoon een leuk experimentje.
Het topic staat dan ook in TRU en niet in W&T ;) Dus als de ene helft zich anders gedraagt (op welke manier dan ook) dan de andere helft, dan gaan we er gewoon van uit dat reiki 'iets' doet :)
Waarom dan nog de moeite doen? Zeg dan bij voorbaat al dat het 'iets' doet en eet het brood lekker op.
pi_93145889
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:53 schreef MichielPH het volgende:
[..]

Waarom dan nog de moeite doen? Zeg dan bij voorbaat al dat het 'iets' doet en eet het brood lekker op.
Waarom? TS wil graag dit experimentje doen om te zien of reiki werkt op brood. TS is er zelf al overtuigd van dat reiki 'iets' doet, maar hij weet (voor zover ik weet) niet wat het effect van reiki op brood is, of dat er uberhaupt een effect te zien is. Dus hij begint een experiment en deelt dit met de Fok!kers die ook benieuwd zijn.
Boeit het je niet? Prima, nog genoeg topics over om wel te volgen toch :)
pi_93146407
Toch denk ik dat druiven beter waren geweest.
pi_93146739
Weet je k heb hier nog tuinkers zaad liggen, k ga zo de tuinkers op watten leggen en dan de ene schotel reiki geven en de andere niet.
Kijken of t wel wil groeien als er reiki gegeven word door iemand met 2 tennisellebogen.
Mag ik de bevindingen hier posten of moet ik eigen topic openen?
pi_93147344
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:52 schreef mousy31 het volgende:
Weet je k heb hier nog tuinkers zaad liggen, k ga zo de tuinkers op watten leggen en dan de ene schotel reiki geven en de andere niet.
Kijken of t wel wil groeien als er reiki gegeven word door iemand met 2 tennisellebogen.
Mag ik de bevindingen hier posten of moet ik eigen topic openen?
Kan wel hier hoor, op een gegeven moment is het experiment van Vogeltjesdans klaar en gaan we gewoon verder met jouw experiment.
Plaats je ook foto's ?
pi_93149403
Als Vogeltjesdans t niet erg vind wil ik het hier wel posten. En anders maak ik een eigen topic aan. En ja was wel van plan foto's te plaatsen
pi_93152449
Misschien kunnen we er hier gewoon een centraal "straal-je-voedsel-in-met-reiki-en-post-pics-van-het-resultaat" topic van maken.
pi_93153984
Haha ja leuk idee Kroketvulling zat ook al zoiet te denken lol.
Groei je groentes met en zonder reiki en post hier uw resultaten :D
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:59:11 #184
8372 Bastard
Persona non grata
pi_93154633
Laten we eerst even kijken hoe TS er over denkt. ;)
The truth was in here.
pi_93155299
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:59 schreef Bastard het volgende:
Laten we eerst even kijken hoe TS er over denkt. ;)
Misschien wel zo aardig ja, voordat zijn hele topic weggekaapt word door allerlei lemmings. :D
pi_93157513
Misschien hebben beide helften van het brood wel een verbintenis dat door die Reiki de andere helft ook besmet is. wie zal het zeggen, hé.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:36:40 #187
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_93159629
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:57 schreef Haque het volgende:
Misschien hebben beide helften van het brood wel een verbintenis dat door die Reiki de andere helft ook besmet is. wie zal het zeggen, hé.
Wat zeg je, is Reiki besmettelijk ? :X :o

Het zou kunnen ja. Logischer zou zijn te bedenken dat, in dit geval, mogelijkerwijs, de Reiki niet heeft gewerkt. Maar wie zal 't zeggen hé. ;) (Nou, TS, Bastard etc. iig niet, vermoed ik zo :P )
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_93162309
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:10 schreef Kroketvulling het volgende:
Misschien kunnen we er hier gewoon een centraal "straal-je-voedsel-in-met-reiki-en-post-pics-van-het-resultaat" topic van maken.
Ja, wat ik hier

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 13:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Kan wel hier hoor, op een gegeven moment is het experiment van Vogeltjesdans klaar en gaan we gewoon verder met jouw experiment.
Plaats je ook foto's ?
al schreef.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:04:07 #189
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_93163605
Boterham(men) met boter & kaas in een boterham zakje(s) stoppen. Met een dag of 3 zit er schimmel op. Althans ... als ik m'n brood weer eens vergeet op te eten komt het meestal na een dag of 3 beschimmeld uit m'n rugzak :')

Maar zoals al gezegd, voor schimmelvorming is vocht nodig. De boel in een zakje doen is daarvoor de oplossing. Nu droogt het alleen maar uit.

Ook de voorgestelde groente & fruit werkt prima, maar ook die kun je zo laten uitdrogen, zonder schimmel. Ook daar is een zakje de oplossing. Dan moet je overigens niet b.v. 2 appels gaan vergelijken, want die gaan daadwerkelijk niet tegelijk schimmelen. Beter snij je 1 appel doormidden, en dan de ene helft wel en de andere niet behandelen. Nog beter, laat het doen door een ander (het snijden en verpakken, zelfs het wegleggen) en behandel alleen die ene helft, om uit te sluiten dat je niet perongeluk de onbehandelde helft 'besmet' o.i.d.
pi_93167837
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 11:38 schreef mousy31 het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 11:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het lijkt me logisch dat het dan door de reiki komt. Waarom zou je dan naar een andere oorzaak gaan zoeken?
Misschien zie je ook wel verschil tussen twee onbehandelde boterhammen. Of tussen twee behandelde boterhammen.
pi_93169716
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:25 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Doe eens normaal. Dit is TRU, daar wordt over dit soort zaken gesproken en als jij daar niet in gelooft wens ik je verder prettige wedstrijd. Maar laat uitspraken als "bewijs het maar" achterwege, die discussies hebben we al gehad en daar komt toch niets uit. Ik ga op een Opel forum toch ook niet lopen zeggen dat Opel kut is?
Eh. Waarom zou je niet kritisch mogen zijn? Nadenken is niet verboden hoor.

even over de proef. Je zult het brood moeten afsluiten en eigenlijk is 1 proef geen proef. Je moet er minstens 8 doen wil je met een binomiaalformule statistisch significante verschillen gaan aantonen. En dan komt het verschil alleen naar voren als alle monsters duidelijk zullen verschillen, dezelfde kant op wel te verstaan.

Dit soort dingen heeft NIETS te maken met geloven. Aantonen is aantonen, als je dan verzandt in wel of niet geloven is dat een zwak excuus voor ofwel gebrek aan inzicht in manieren om iets aan te tonen of gemakzucht.

het is gemakkelijk om ergens in te geloven en jezelf en gelijkgestemden erin te bevestigen. het is veel lastiger om kritisch te zijn en te proberen zaken te ontkrachten. Dit is precies de kracht van wetenschap, zaken worden gebaseerd op zo objectief mogelijke waarnemingen (dat is altijd moeilijk, ook bij wetenschap).

Dat er zoveel 'geloven' door de mand vallen bij een wetenschappelijke benadering is niet voor niets. Dit soort zaken zijn ofwel ontstaan na een toevalstreffer, of gewoon verzonnen. Dat je daar dan wel oprecht in kan geloven is iets anders dan dat het echt waar is.

Ik vind het erg makkelijk om niet-gelovers te dreigen met een ban. Zolang je je verder netjes gedraagt en de discussie op feiten voert is daar toch neits mis mee?
Whatever...
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:05:35 #192
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_93170149
Ach Spanky78, waarom zou je toch ook. Ik quote voor het gemak dè TRU-reactie die het mooi samenvat:

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:44 schreef Sofi het volgende:

[..]

pi_93170491
tsja, als mensen zo makkelijk denken over dit soort dingen dan is het ook niet gek dat er mensen onterecht in de gevangenis komen, mensen niet genezen van nare ziektes en je iPhone op willekeurige momenten faalt.

Alles wat wij nu aan verworvenheden hebben, gezondheid, tijd om over reiki na te denken, elektronica, vervoer, hebben we te danken aan mensen die experimenten wel serieus nemen en namen.

Als je dan claimt iets paranormaals te kunnen, toon het dan ook ECHT aan. kun je bovendien een miljoen mee verdienen. Die prijs is uitgeloofd door iemand die op zoek is naar bewijs voor paranormale zaken.
Whatever...
pi_93170706
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:58 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Eh. Waarom zou je niet kritisch mogen zijn? Nadenken is niet verboden hoor.

even over de proef. Je zult het brood moeten afsluiten en eigenlijk is 1 proef geen proef. Je moet er minstens 8 doen wil je met een binomiaalformule statistisch significante verschillen gaan aantonen. En dan komt het verschil alleen naar voren als alle monsters duidelijk zullen verschillen, dezelfde kant op wel te verstaan.

Dit soort dingen heeft NIETS te maken met geloven. Aantonen is aantonen, als je dan verzandt in wel of niet geloven is dat een zwak excuus voor ofwel gebrek aan inzicht in manieren om iets aan te tonen of gemakzucht.

het is gemakkelijk om ergens in te geloven en jezelf en gelijkgestemden erin te bevestigen. het is veel lastiger om kritisch te zijn en te proberen zaken te ontkrachten. Dit is precies de kracht van wetenschap, zaken worden gebaseerd op zo objectief mogelijke waarnemingen (dat is altijd moeilijk, ook bij wetenschap).

Dat er zoveel 'geloven' door de mand vallen bij een wetenschappelijke benadering is niet voor niets. Dit soort zaken zijn ofwel ontstaan na een toevalstreffer, of gewoon verzonnen. Dat je daar dan wel oprecht in kan geloven is iets anders dan dat het echt waar is.

Ik vind het erg makkelijk om niet-gelovers te dreigen met een ban. Zolang je je verder netjes gedraagt en de discussie op feiten voert is daar toch neits mis mee?
En dat gebeurt dus ook niet. Hoe kom je daar bij?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:21:06 #195
8372 Bastard
Persona non grata
pi_93171205
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:10 schreef Spanky78 het volgende:
tsja, als mensen zo makkelijk denken over dit soort dingen dan is het ook niet gek dat er mensen onterecht in de gevangenis komen, mensen niet genezen van nare ziektes en je iPhone op willekeurige momenten faalt.

Alles wat wij nu aan verworvenheden hebben, gezondheid, tijd om over reiki na te denken, elektronica, vervoer, hebben we te danken aan mensen die experimenten wel serieus nemen en namen.

Als je dan claimt iets paranormaals te kunnen, toon het dan ook ECHT aan. kun je bovendien een miljoen mee verdienen. Die prijs is uitgeloofd door iemand die op zoek is naar bewijs voor paranormale zaken.
He ja laten we het daar weer over hebben .. not. Dit topic gaat over de test en verder niet over of je er in gelooft of niet, daar is een ander topic voor in TRU. Niet moeilijk, geen censuur, gewoon doen.
Genoeg topics die afglijden met dat soort offtopic gelul.
The truth was in here.
pi_93171462
Dan nog even ontopic :) :
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 20:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

[..]

Misschien zie je ook wel verschil tussen twee onbehandelde boterhammen. Of tussen twee behandelde boterhammen.
pi_93171485
Ik heb het over de test. Ik beweer dat hij niet betrouwbaar is zoals deze wordt uitgevoerd.
Whatever...
pi_93171824
Vogeltjesdans, heb je alweer een foto?
We zijn benieuwd!
pi_93174421
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:01 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Maar is het enkel de bedoeling dat het gaat zoals jij wil? Kun je niet accepteren dat mensen het niet geloven en met dezelfde passie het tegendeel uitspreken?
Wat is je bedoeling dan?

En waarom die mensen als ontkennende typetjes wegzetten? Los je het zo op? Wegzetten, afschuiven en deleten? Geef je daarmee niet aan dat je het ongelofelijk vanuit 1 perspectief bekijkt?
In dat geval is het zinloos om hier te posten. Forums zijn nu eenmaal discussieplatforms. Als je anders wilt moet je een sekte beginnen.

Stel dat ik ervan overtuigt ben dat vrouwen in de werksfeer de prestaties verbeteren van het bedrijfsleven en jij die mening niet deelt. Moeten we jou dan de mond snoeren?
Moment, je rant ook als een wilde van je af in een dergelijke discussie. De link ernaar kunnen we aanklikken in je onderschrift.

Raar, niet? Jij mag het wel, maar andersom kun je er niet goed tegen.
Vent, was ik niet duidelijk? Pis op en open je eigen topic, maar kap met het verzieken van het mijne. Opdonderen met je gezeik waar je geen flikker van snapt!

edit: topic gelezen en pipo is weg. Prima.

Toch vind ik wel dat er weer veel over de wetenschappelijke aantoonbaarheid wordt geluld hier. Dat is helemaal niet aan de orde en zo is de test ook niet bedoeld. Het is gewoon een leuk experimentje en als zodanig wil ik er ook niet meer aan verbinden.

Wat mij betreft mogen anderen het ook proberen met fruit en dat in dit topic zetten :) Wel denk ik dat dit topic dan snel vol zal zijn. :P Ik zal zometeen nog eens wat doen en daarna weer een foto maken. Of zal ik beide broodhelften eens nat maken?

[ Bericht 20% gewijzigd door vogeltjesdans op 22-02-2011 22:16:56 ]
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_93175460
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:07 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Vent, was ik niet duidelijk? Pis op en open je eigen topic, maar kap met het verzieken van het mijne. Opdonderen met je gezeik waar je geen flikker van snapt!

edit: topic gelezen en pipo is weg. Prima.

Toch vind ik wel dat er weer veel over de wetenschappelijke aantoonbaarheid wordt geluld hier. Dat is helemaal niet aan de orde en zo is de test ook niet bedoeld. Het is gewoon een leuk experimentje en als zodanig wil ik er ook niet meer aan verbinden.

Wat mij betreft mogen anderen het ook proberen met fruit en dat in dit topic zetten :) Wel denk ik dat dit topic dan snel vol zal zijn. :P Ik zal zometeen nog eens wat doen en daarna weer een foto maken. Of zal ik beide broodhelften eens nat maken?
Het topic gaat sowieso wel vol hoor , misschien wel alleen met jouw proef. We maken gewoon vervolgtopics zodat iedereen daar met zijn/haar experiment terecht kan. Komt Mousy gewoon achter jou aan.

Ja, misschien wel een leuk idee om de sneetjes nat te maken :Y
pi_93176042
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 20:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

[..]

Toch jammer dat hier geen enkele reactie meer op komt. Waarom eigenlijk?
pi_93176188
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Toch jammer dat hier geen enkele reactie meer op komt. Waarom eigenlijk?
Ja, misschien wil Vogeltjesdans daar nog wel even antwoord op geven?
pi_93176262
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 22:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, misschien wil Vogeltjesdans daar nog wel even antwoord op geven?
Of jij, het was ook een reactie op jouw post.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2011 22:36:44 ]
pi_93176327
Dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2011 22:36:16 ]
pi_93176339
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:21 schreef Lavenderr het volgende:

Ja, misschien wel een leuk idee om de sneetjes nat te maken :Y
Wat ben je toch ook een heks he :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_93176351
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Of jij, het was ook een reactie op jouw post.
Ik heb werkelijk geen idee.
pi_93176410
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:35 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wat ben je toch ook een heks he :')
:D
pi_93176605
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 22:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee.
Als je geen idee hebt of er misschien ook wel verschil ontstaat tussen twee onbehandelde boterhammen, hoe kan je dan waargenomen verschillen toeschrijven aan reiki?
pi_93176816
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als je geen idee hebt of er misschien ook wel verschil ontstaat tussen twee onbehandelde boterhammen, hoe kan je dan waargenomen verschillen toeschrijven aan reiki?
Dat doe ik toch ook niet? Ik ben gewoon een geinteresseerde toeschouwer bij dit experiment.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:45:31 #210
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_93176996
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat doe ik toch ook niet? Ik ben gewoon een geinteresseerde toeschouwer bij dit experiment.
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

pi_93177098
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 22:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat doe je wel:

quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 11:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

pi_93177237
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:45 schreef MichielPH het volgende:

[..]

[..]

Okee, zal het nog een keer proberen uit te leggen.
Vogeltjesdans doet een experiment met twee helften van een boterham. De ene helft behandelt hij met reiki, de andere niet.
Stel dat er een verandering optreedt bij het ene stuk en bij het andere niet, dan is het toch niet meer dan logisch dat je het stuk wat niet veranderd is toeschrijft aan reiki? Daar draait het toch om?
pi_93177409
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 22:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Okee, zal het nog een keer proberen uit te leggen.
Vogeltjesdans doet een experiment met twee helften van een boterham. De ene helft behandelt hij met reiki, de andere niet.
Stel dat er een verandering optreedt bij het ene stuk en bij het andere niet, dan is het toch niet meer dan logisch dat je het stuk wat niet veranderd is toeschrijft aan reiki? Daar draait het toch om?
Maar hoe weet je nou of zonder reiki niet hetzelfde zou zijn gebeurd?
pi_93177732
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Maar hoe weet je nou of zonder reiki niet hetzelfde zou zijn gebeurd?
Nee, dat weet ik ook niet. Doe zelf niet aan reiki.
Maar ik vind het een leuk experiment en ben gewoon benieuwd naar de uitkomst.
pi_93177786
dat kan... :)
Als je vecht kan je verliezen, als je niet vecht heb je al verloren...
pi_93177807
en mag :)
  dinsdag 22 februari 2011 @ 23:04:10 #217
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_93178189
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:43 schreef Lavenderr het volgende:
Ik ook.
of was eigenlijk.

Het heet een test te zijn om de kracht van Reiki aan te tonen, een experiment.
... maar de wetenschappelijke geldigheid/aantoonbaarheid ervan staat bij voorbaat al buiten elke discussie ...

Dat is zoals TS het zelf al bijna zegt, leuke bezigheidstherapie.
Een experiment is een experiment en dat doe je volgens bepaalde regels. Punt.

De uitkomst hiervan bewijst derhalve ook helemaal ... niets.
Hoewel ik, cynisch als ik ben, wel verwacht dat een 'positieve' uitkomst wel direct als zodanig wordt opgevat zo links en rechts. (en een 'negatieve' niet)

Naar mijn idee is met een topic als dit (test/experiment) een discussie over 'wetenschap' vrij onvermijdelijk. maar soit... zal wel aan mij liggen. ;)

OnTopic @Vogeltjesdans:
Nee, natmaken heeft nu vrij weinig nut meer.
Je kan beter je "experiment" herhalen, maar dan verpakt in een (dicht) zakje. Lekker warm & Donker. Succes gegarandeerd. Watbetreft die schimmel dan ;)
pi_93186102
Maar ik had graag een groene boterham willen zien :'(
pi_93191467
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het is gewoon een leuk experiment, gewoon voor de lol toch, dus maak je niet zo druk.
pi_93193090
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 11:22 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Het is gewoon een leuk experiment, gewoon voor de lol toch, dus maak je niet zo druk.
Is zelfstandig kritisch nadenken tegenwoordig hetzelfde als je druk maken? Ik zou het waarderen als je een inhoudelijk antwoord zou geven. Of mag er geen discussie ontstaan als dat voor de reiki-aanhangers niet goed uitkomt? Daar lijkt het een beetje op, maar ik kan het natuurlijk mishebben. Ik maak me niet druk, maar ik vind het wel jammer als mensen de discussie op een gegeven moment gaan negeren/ontwijken.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2011 12:06:20 ]
pi_93193294
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 12:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Is zelfstandig kritisch nadenken tegenwoordig hetzelfde als je druk maken? Ik zou het waarderen als je een inhoudelijk antwoord zou geven. Of mag er geen discussie ontstaan als dat voor de reiki-aanhangers niet goed uitkomt? Daar lijkt het een beetje op, maar ik kan het natuurlijk mishebben. Ik maak me niet druk, maar ik vind het wel jammer als mensen de discussie op een gegeven moment gaan negeren/ontwijken.
Ik word moe van mensen zoals jij het gaat gewoon om een experiment en niet of reiki wel of niet bestaat.
Als ik een stuk hout verbrand dan brand het hout dan ga je toch ook niet betwisten of vuur wel bestaat?
Het is gewoon een proef een test en geen wetenschappelijk onderzoek.
pi_93196033
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 12:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik vind de discussie over dit punt eigenlijk wel klaar zo. Ik verzoek je je eigen topic te maken over wat je wilt zeggen, maar dit gaat over het experiment. Anders blijven we aan de gang.
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:14:23 #223
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_93196193
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:10 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik vind de discussie over dit punt eigenlijk wel klaar zo. Ik verzoek je je eigen topic te maken over wat je wilt zeggen, maar dit gaat over het experiment. Anders blijven we aan de gang.
Mag ik dan nog vragen wat het doel is van het experiment?
pi_93196959
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:14 schreef MichielPH het volgende:

[..]

Mag ik dan nog vragen wat het doel is van het experiment?
Het doel is kijken of het uitmaakt als er reiki is toegepast op 1 helft van de boterham. Maar dat is al zo vaak uitgelegd, dacht dat dat nu wel duidelijk zou zijn :)
  woensdag 23 februari 2011 @ 14:47:52 #225
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_93200559
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het doel is kijken of het uitmaakt als er reiki is toegepast op 1 helft van de boterham. Maar dat is al zo vaak uitgelegd, dacht dat dat nu wel duidelijk zou zijn :)
En het is al heel vaak uitgelegd dat je op deze manier dat doel niet bereikt, maar dat wordt dan weer gezien als wetenschappelijke hoeblidoebli en vervolgens genegeerd. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')