Dat maakt alles uit. Bastard edit mijn berichten om zijn gestuur weg te poetsen en dringt erop aan deze discussie te verlaten.quote:Op maandag 21 februari 2011 17:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het maakt geen fuck uit of het in de regels staat of niet.
Aan mij de keuze. Dan ga ik door aangezien ik een keurige vraag heb gesteld aan de begin poster.quote:Jij verziekt deze interessante discussie.
Dus dan heb je 2 keuzes:
Of je stopt vrijwillig met posten hier.
Of ik help je daarbij.
Aan jou de keuze.
De eerste vraag was netjes, dat klopt.quote:Op maandag 21 februari 2011 17:57 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Aan mij de keuze. Dan ga ik door aangezien ik een keurige vraag heb gesteld aan de begin poster.
Zonder enige tendens om de zaak te verzieken. Hoe hij daarop reageerde kun je zelf lezen.
Serieus. Ik leg het je uit in een PM, ik schop een ander discussie topic voor je, geef je de optie deze discussie te voeren in FB topic maar je blijft er moedwillig in hangen nu.quote:Op maandag 21 februari 2011 18:05 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Als je mijn reacties leest op bastard en lavender ben ik benieuwd of je daar iets aan kunt ontdekken waarmee ik de discussie verziek. Let wel, ik reageer. Ik val ze niet zomaar uit het niets aan.
Dus leg even uit waar jij zo over valt.
Dit is flauw netsplitter. Vraag je netjes aan te geven waar het volgens jou mis gaat en dan edit je het. Vind je het erg dat ik maar concludeer dat je je woorden niet echt hard kunt maken?quote:
Je legt niets uit. Je lacht me uit met de mededeling dat ik toch verlies.quote:Op maandag 21 februari 2011 18:09 schreef Bastard het volgende:
[..]
Serieus. Ik leg het je uit in een PM, ik schop een ander discussie topic voor je, geef je de optie deze discussie te voeren in FB topic maar je blijft er moedwillig in hangen nu.
Misschien dat we Maatregel kunnen behandelen om te testen of Reiki ondersteunend kan werken bij de ontwikkeling van zelfinzicht. Moeten we alleen ergens een "controlegroep" vandaan toverenquote:
Ik stel me direct beschikbaar en geef nadien een eerlijk rapport.quote:Op maandag 21 februari 2011 18:16 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Misschien dat we Maatregel kunnen behandelen om te testen of Reiki ondersteunend kan werken bij de ontwikkeling van zelfinzicht. Moeten we alleen ergens een "controlegroep" vandaan toveren![]()
Nee word gevraagd om het topic gewoon ontopic te houden ipv welles/nietes reiki bestaat wel/niet. Zonde van de essentie van het topic lijkt mij. Dan is er daarnaast wel ruimte om die discusse te voeren hoor, we hebben er zelfs een deel 2 topic van Reiki - Goede dingen, slechte dingen (discussie) [Deel 2]quote:Op maandag 21 februari 2011 18:43 schreef MichielPH het volgende:
Als ik het goed begrijp, probeert vogeltjesdans met een slecht uitgevoerd onderzoek aan te tonen dat reiki effect heeft en als Maatregel naar een bron van een goed uitgevoerd onderzoek vraagt, wordt hij verzocht op te rotten?
Het doel van het topic is om te kijken of er verschil ontstaat tussen twee broodhelften waarvan de ene behandeld wordt met reiki en de andere niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:08 schreef MichielPH het volgende:
Wat is eigenlijk het doel van dit topic, als het toch om een geloofskwestie gaat?
Dat reiki 'iets' doetquote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:14 schreef MichielPH het volgende:
En als er verschil ontstaat, welke conclusies zouden dan getrokken kunnen worden?
En als er nou geen verschil ontstaat dan?quote:
Dan werkt reiki niet op broodquote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:26 schreef MichielPH het volgende:
[..]
En als er nou geen verschil ontstaat dan?
Het lijkt me logisch dat het dan door de reiki komt. Waarom zou je dan naar een andere oorzaak gaan zoeken?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het verschil door 'reiki' komt en niet een andere oorzaak heeft?
Omdat er 2 verschillende helften zijn, de een wel behandeld en de ander niet. Waar wil je het anders in zoeken dan?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het verschil door 'reiki' komt en niet een andere oorzaak heeft?
Dat weet je niet, omdat het geen goede wetenschappelijke test is maar gewoon een leuk experimentje.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Toeval? Als ik een muntje instraal zodat hij altijd kop geeft en ik krijg 2 keer achter elkaar kop, heeft het instralen dan zin gehad?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:38 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Omdat er 2 verschillende helften zijn, de een wel behandeld en de ander niet. Waar wil je het anders in zoeken dan?
Waarom dan nog de moeite doen? Zeg dan bij voorbaat al dat het 'iets' doet en eet het brood lekker op.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:44 schreef Sofi het volgende:
[..]
Dat weet je niet, omdat het geen goede wetenschappelijke test is maar gewoon een leuk experimentje.
Het topic staat dan ook in TRU en niet in W&TDus als de ene helft zich anders gedraagt (op welke manier dan ook) dan de andere helft, dan gaan we er gewoon van uit dat reiki 'iets' doet
Waarom? TS wil graag dit experimentje doen om te zien of reiki werkt op brood. TS is er zelf al overtuigd van dat reiki 'iets' doet, maar hij weet (voor zover ik weet) niet wat het effect van reiki op brood is, of dat er uberhaupt een effect te zien is. Dus hij begint een experiment en deelt dit met de Fok!kers die ook benieuwd zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:53 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Waarom dan nog de moeite doen? Zeg dan bij voorbaat al dat het 'iets' doet en eet het brood lekker op.
Kan wel hier hoor, op een gegeven moment is het experiment van Vogeltjesdans klaar en gaan we gewoon verder met jouw experiment.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:52 schreef mousy31 het volgende:
Weet je k heb hier nog tuinkers zaad liggen, k ga zo de tuinkers op watten leggen en dan de ene schotel reiki geven en de andere niet.
Kijken of t wel wil groeien als er reiki gegeven word door iemand met 2 tennisellebogen.
Mag ik de bevindingen hier posten of moet ik eigen topic openen?
Misschien wel zo aardig ja, voordat zijn hele topic weggekaapt word door allerlei lemmings.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:59 schreef Bastard het volgende:
Laten we eerst even kijken hoe TS er over denkt.
Wat zeg je, is Reiki besmettelijk ?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:57 schreef Haque het volgende:
Misschien hebben beide helften van het brood wel een verbintenis dat door die Reiki de andere helft ook besmet is. wie zal het zeggen, hé.
Ja, wat ik hierquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:10 schreef Kroketvulling het volgende:
Misschien kunnen we er hier gewoon een centraal "straal-je-voedsel-in-met-reiki-en-post-pics-van-het-resultaat" topic van maken.
al schreef.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kan wel hier hoor, op een gegeven moment is het experiment van Vogeltjesdans klaar en gaan we gewoon verder met jouw experiment.
Plaats je ook foto's ?
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:38 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Omdat er 2 verschillende helften zijn, de een wel behandeld en de ander niet. Waar wil je het anders in zoeken dan?
Misschien zie je ook wel verschil tussen twee onbehandelde boterhammen. Of tussen twee behandelde boterhammen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het lijkt me logisch dat het dan door de reiki komt. Waarom zou je dan naar een andere oorzaak gaan zoeken?
Eh. Waarom zou je niet kritisch mogen zijn? Nadenken is niet verboden hoor.quote:Op maandag 21 februari 2011 16:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Doe eens normaal. Dit is TRU, daar wordt over dit soort zaken gesproken en als jij daar niet in gelooft wens ik je verder prettige wedstrijd. Maar laat uitspraken als "bewijs het maar" achterwege, die discussies hebben we al gehad en daar komt toch niets uit. Ik ga op een Opel forum toch ook niet lopen zeggen dat Opel kut is?
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:44 schreef Sofi het volgende:
[..]
Dat weet je niet, omdat het geen goede wetenschappelijke test is maar gewoon een leuk experimentje.
Het topic staat dan ook in TRU en niet in W&TDus als de ene helft zich anders gedraagt (op welke manier dan ook) dan de andere helft, dan gaan we er gewoon van uit dat reiki 'iets' doet
En dat gebeurt dus ook niet. Hoe kom je daar bij?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:58 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Eh. Waarom zou je niet kritisch mogen zijn? Nadenken is niet verboden hoor.
even over de proef. Je zult het brood moeten afsluiten en eigenlijk is 1 proef geen proef. Je moet er minstens 8 doen wil je met een binomiaalformule statistisch significante verschillen gaan aantonen. En dan komt het verschil alleen naar voren als alle monsters duidelijk zullen verschillen, dezelfde kant op wel te verstaan.
Dit soort dingen heeft NIETS te maken met geloven. Aantonen is aantonen, als je dan verzandt in wel of niet geloven is dat een zwak excuus voor ofwel gebrek aan inzicht in manieren om iets aan te tonen of gemakzucht.
het is gemakkelijk om ergens in te geloven en jezelf en gelijkgestemden erin te bevestigen. het is veel lastiger om kritisch te zijn en te proberen zaken te ontkrachten. Dit is precies de kracht van wetenschap, zaken worden gebaseerd op zo objectief mogelijke waarnemingen (dat is altijd moeilijk, ook bij wetenschap).
Dat er zoveel 'geloven' door de mand vallen bij een wetenschappelijke benadering is niet voor niets. Dit soort zaken zijn ofwel ontstaan na een toevalstreffer, of gewoon verzonnen. Dat je daar dan wel oprecht in kan geloven is iets anders dan dat het echt waar is.
Ik vind het erg makkelijk om niet-gelovers te dreigen met een ban. Zolang je je verder netjes gedraagt en de discussie op feiten voert is daar toch neits mis mee?
He ja laten we het daar weer over hebben .. not. Dit topic gaat over de test en verder niet over of je er in gelooft of niet, daar is een ander topic voor in TRU. Niet moeilijk, geen censuur, gewoon doen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:10 schreef Spanky78 het volgende:
tsja, als mensen zo makkelijk denken over dit soort dingen dan is het ook niet gek dat er mensen onterecht in de gevangenis komen, mensen niet genezen van nare ziektes en je iPhone op willekeurige momenten faalt.
Alles wat wij nu aan verworvenheden hebben, gezondheid, tijd om over reiki na te denken, elektronica, vervoer, hebben we te danken aan mensen die experimenten wel serieus nemen en namen.
Als je dan claimt iets paranormaals te kunnen, toon het dan ook ECHT aan. kun je bovendien een miljoen mee verdienen. Die prijs is uitgeloofd door iemand die op zoek is naar bewijs voor paranormale zaken.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[..]
Misschien zie je ook wel verschil tussen twee onbehandelde boterhammen. Of tussen twee behandelde boterhammen.
Vent, was ik niet duidelijk? Pis op en open je eigen topic, maar kap met het verzieken van het mijne. Opdonderen met je gezeik waar je geen flikker van snapt!quote:Op maandag 21 februari 2011 17:01 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Maar is het enkel de bedoeling dat het gaat zoals jij wil? Kun je niet accepteren dat mensen het niet geloven en met dezelfde passie het tegendeel uitspreken?
Wat is je bedoeling dan?
En waarom die mensen als ontkennende typetjes wegzetten? Los je het zo op? Wegzetten, afschuiven en deleten? Geef je daarmee niet aan dat je het ongelofelijk vanuit 1 perspectief bekijkt?
In dat geval is het zinloos om hier te posten. Forums zijn nu eenmaal discussieplatforms. Als je anders wilt moet je een sekte beginnen.
Stel dat ik ervan overtuigt ben dat vrouwen in de werksfeer de prestaties verbeteren van het bedrijfsleven en jij die mening niet deelt. Moeten we jou dan de mond snoeren?
Moment, je rant ook als een wilde van je af in een dergelijke discussie. De link ernaar kunnen we aanklikken in je onderschrift.
Raar, niet? Jij mag het wel, maar andersom kun je er niet goed tegen.
Het topic gaat sowieso wel vol hoor , misschien wel alleen met jouw proef. We maken gewoon vervolgtopics zodat iedereen daar met zijn/haar experiment terecht kan. Komt Mousy gewoon achter jou aan.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Vent, was ik niet duidelijk? Pis op en open je eigen topic, maar kap met het verzieken van het mijne. Opdonderen met je gezeik waar je geen flikker van snapt!
edit: topic gelezen en pipo is weg. Prima.
Toch vind ik wel dat er weer veel over de wetenschappelijke aantoonbaarheid wordt geluld hier. Dat is helemaal niet aan de orde en zo is de test ook niet bedoeld. Het is gewoon een leuk experimentje en als zodanig wil ik er ook niet meer aan verbinden.
Wat mij betreft mogen anderen het ook proberen met fruit en dat in dit topic zettenWel denk ik dat dit topic dan snel vol zal zijn.
Ik zal zometeen nog eens wat doen en daarna weer een foto maken. Of zal ik beide broodhelften eens nat maken?
Toch jammer dat hier geen enkele reactie meer op komt. Waarom eigenlijk?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[..]
Misschien zie je ook wel verschil tussen twee onbehandelde boterhammen. Of tussen twee behandelde boterhammen.
Ja, misschien wil Vogeltjesdans daar nog wel even antwoord op geven?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Toch jammer dat hier geen enkele reactie meer op komt. Waarom eigenlijk?
Of jij, het was ook een reactie op jouw post.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, misschien wil Vogeltjesdans daar nog wel even antwoord op geven?
Wat ben je toch ook een heks hequote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:21 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, misschien wel een leuk idee om de sneetjes nat te maken
Ik heb werkelijk geen idee.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Of jij, het was ook een reactie op jouw post.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook een heks he
Als je geen idee hebt of er misschien ook wel verschil ontstaat tussen twee onbehandelde boterhammen, hoe kan je dan waargenomen verschillen toeschrijven aan reiki?quote:
Dat doe ik toch ook niet? Ik ben gewoon een geinteresseerde toeschouwer bij dit experiment.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je geen idee hebt of er misschien ook wel verschil ontstaat tussen twee onbehandelde boterhammen, hoe kan je dan waargenomen verschillen toeschrijven aan reiki?
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat doe ik toch ook niet? Ik ben gewoon een geinteresseerde toeschouwer bij dit experiment.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het lijkt me logisch dat het dan door de reiki komt. Waarom zou je dan naar een andere oorzaak gaan zoeken?
Dat doe je wel:quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat doe ik toch ook niet? Ik ben gewoon een geinteresseerde toeschouwer bij dit experiment.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Okee, zal het nog een keer proberen uit te leggen.quote:
Maar hoe weet je nou of zonder reiki niet hetzelfde zou zijn gebeurd?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Okee, zal het nog een keer proberen uit te leggen.
Vogeltjesdans doet een experiment met twee helften van een boterham. De ene helft behandelt hij met reiki, de andere niet.
Stel dat er een verandering optreedt bij het ene stuk en bij het andere niet, dan is het toch niet meer dan logisch dat je het stuk wat niet veranderd is toeschrijft aan reiki? Daar draait het toch om?
Nee, dat weet ik ook niet. Doe zelf niet aan reiki.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar hoe weet je nou of zonder reiki niet hetzelfde zou zijn gebeurd?
Ik ook.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:43 schreef Lavenderr het volgende:
Het is gewoon een leuk experiment, gewoon voor de lol toch, dus maak je niet zo druk.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je geen idee hebt of er misschien ook wel verschil ontstaat tussen twee onbehandelde boterhammen, hoe kan je dan waargenomen verschillen toeschrijven aan reiki?
Is zelfstandig kritisch nadenken tegenwoordig hetzelfde als je druk maken? Ik zou het waarderen als je een inhoudelijk antwoord zou geven. Of mag er geen discussie ontstaan als dat voor de reiki-aanhangers niet goed uitkomt? Daar lijkt het een beetje op, maar ik kan het natuurlijk mishebben. Ik maak me niet druk, maar ik vind het wel jammer als mensen de discussie op een gegeven moment gaan negeren/ontwijken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:22 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Het is gewoon een leuk experiment, gewoon voor de lol toch, dus maak je niet zo druk.
Ik word moe van mensen zoals jij het gaat gewoon om een experiment en niet of reiki wel of niet bestaat.quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Is zelfstandig kritisch nadenken tegenwoordig hetzelfde als je druk maken? Ik zou het waarderen als je een inhoudelijk antwoord zou geven. Of mag er geen discussie ontstaan als dat voor de reiki-aanhangers niet goed uitkomt? Daar lijkt het een beetje op, maar ik kan het natuurlijk mishebben. Ik maak me niet druk, maar ik vind het wel jammer als mensen de discussie op een gegeven moment gaan negeren/ontwijken.
Ik vind de discussie over dit punt eigenlijk wel klaar zo. Ik verzoek je je eigen topic te maken over wat je wilt zeggen, maar dit gaat over het experiment. Anders blijven we aan de gang.quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Is zelfstandig kritisch nadenken tegenwoordig hetzelfde als je druk maken? Ik zou het waarderen als je een inhoudelijk antwoord zou geven. Of mag er geen discussie ontstaan als dat voor de reiki-aanhangers niet goed uitkomt? Daar lijkt het een beetje op, maar ik kan het natuurlijk mishebben. Ik maak me niet druk, maar ik vind het wel jammer als mensen de discussie op een gegeven moment gaan negeren/ontwijken.
Mag ik dan nog vragen wat het doel is van het experiment?quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik vind de discussie over dit punt eigenlijk wel klaar zo. Ik verzoek je je eigen topic te maken over wat je wilt zeggen, maar dit gaat over het experiment. Anders blijven we aan de gang.
Het doel is kijken of het uitmaakt als er reiki is toegepast op 1 helft van de boterham. Maar dat is al zo vaak uitgelegd, dacht dat dat nu wel duidelijk zou zijnquote:Op woensdag 23 februari 2011 13:14 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Mag ik dan nog vragen wat het doel is van het experiment?
En het is al heel vaak uitgelegd dat je op deze manier dat doel niet bereikt, maar dat wordt dan weer gezien als wetenschappelijke hoeblidoebli en vervolgens genegeerd.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het doel is kijken of het uitmaakt als er reiki is toegepast op 1 helft van de boterham. Maar dat is al zo vaak uitgelegd, dacht dat dat nu wel duidelijk zou zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |