abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:58:35 #1
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85477234
In dit topic mogen we alle kanten van Reiki belichten. Voor alleen informatie en het delen van Reiki-ervaringen kunnen we in een ander topic terecht:

[Reiki] De universele levensenergie #4

In dat topic zitten ook een aantal ervaren Reiki-masters die je wegwijs kunnen maken als je bijvoorbeeld een goede Reiki-cursus zoekt :).

Deel 1 staat hier:

Reiki - Goede dingen, slechte dingen (discussie)

Openingspost van deel 1:

Dit is een afsplitsing van dit topic:

[Reiki] De universele levensenergie deel 3

Omdat er vanaf hier:

quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:27 schreef ToT het volgende:
Ow crap, mijn fout.....ik had je wel moeten zeggen dat je het nooit ongevraagd moet doen! :@

1) Je weet niet of diegene het überhaupt wel wil.
2) Diegene kan een heel heftige energiegold krijgen en daardoor in paniek slaan / gedesoriënteerd raken. Je weet nooit of diegene iets aan het doen is waarbij dat gevaarlijk kan zijn (autorijden bijvoorbeeld), en sowieso kan het heel beangstigend zijn.

Altijd ff toestemming vragen! :)

Maar wel geweldig dat je het zelf zo goed voelde joh! :D
een discussie ontstaat over de slechte en gevaarlijke kanten van Reiki.

Mijn reactie daarop waardoor de discussie ontstond:

quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:00 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar dat betekent dan dus dat als je een hekel aan iemand hebt, dat je diegene daar even lekker mee kunt treiteren :).

En kom niet aanzetten met dat Reiki-mensen allemaal zulke goede mensen zijn die er nooit misbruik van zullen maken :D!
En inderdaad kwamen de Reiki-beoefenaars vervolgens onder andere met het non-argument dat mensen die aan Reiki doen, mensen zijn met goede intenties die nooit misbruik zullen maken van hun 'krachten'. En dat de gouden regel is, dat je nooit ongevraagd Reiki mag versturen.

Vervolgens werd er gedaan alsof ik degene was die het verzonnen had van die ongelukken, maar ook dat het maar heel weinig voorkomt dat er fouten worden gemaakt.

Mijn reactie daarop is, dat 'heel weinig' al te veel is, want als iemand d.m.v. van Reiki (bewust danwel onbewust) loopt te prutsen, dat te allen tijde ongestraft kan doen. Ook begrijp ik niet hoe men aan die 'getallen' komt dat er maar 'heel weinig' mee geprutst wordt. Zelfs in dat topic liepen mensen ermee te prutsen door de gouden regel te verbreken en het toch ongevraagd naar anderen te sturen:

quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:34 schreef Laysa het volgende:
Net uitgeprobeerd om op afstand reiki te doen...precies op de manier waarop jij het zei ToT! ik durf het alleen niet na te vragen want degene weet niet dat ik dit kan...Ik weet alleen dat ze heel veel liefde en kracht nodig heeft voor nu en in de nabije toekomst...weet ook niet of dit eigenlijk mag :@
Zelf voelde ik wel mn handen heel erg warm worden en mn vriendje zei dat ik bezweet er uit zag :D
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 01:17 schreef ToT het volgende:
Sommige mensen die ik al een aantal keren een behandeling heb gegeven en waarvan ik weet dat ze gewoon thuis zijn, wil ik soms wel even wat Reiki sturen als ik weet dat ze overstuur zijn of zo. Een tijdje geleden deed ik dat in combinatie met een troostende gedachte. Tijdens die behandeling kreeg ik een SMSje binnen: "Whoa! Ben jij me soms Reiki aan het sturen?" _O-

Het hielp goed! :P
Toen kwamen ook nog eens de non-argumenten dat de kosmos het wel tegenhoudt als iemand (bewust danwel onbewust) kwaad wil doen d.m.v. Reiki.

De hele discussie volgen en teruglezen kan dus vanaf hier:

[Reiki] De universele levensenergie deel 3

Maar laten we dan dat topic houden voor alleen de goede dingen van Reiki en dan kunnen we hier alles bespreken :)! Goede dingen, slechte dingen, en uiteraard ook scepsis *)!
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:59:19 #2
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85477274
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:35 schreef Italo het volgende:
Stel, je zou "die persoon" vasthouden en je fijn en verliefd voelen, moet je dat dan op dat moment ook nog verder verbaal of lichamelijk duidelijk maken?
Het vasthouden op zich is al lichamelijk.

quote:
Of zou er op dat moment stiekem toch gevoel/energie aan het stromen zijn tussen jou en "die persoon"?
Als hij stiekem een stijve krijgt wel ja :9!

quote:
Zou jij kunnen "bewijzen" dat je verliefd bent? Zou jij met feiten kunnen komen? Zou je, als in een debat, bv een vriendin kunnen bewijzen dat jij verliefd bent? Nee
Nee, maar dat is ook niet nodig. Als ik verliefd ben beloof ik die ander geen dingen die ik niet kan waarmaken. Daar gaat het om als je het met zoiets al Reiki wilt vergelijken, niet om de verliefdheid an sich. Stel dat ik verliefd ben op afstand en ik zeg dat tegen die persoon, dan neemt hij mijn woorden aan, maar verder hoeft hij er niks mee te doen en/of van te voelen. Wat betreft Reiki op afstand, zegt men dat men er wel wat van hoort te voelen. Logisch, want wat heeft Reiki anders voor nut.

En om verliefdheid nog maar een keer te vergelijken met Reiki 'van dichtbij'. Van mijn verliefdheid naar hem toe hoeft hij niet per se iets te voelen, maar als we seks gaan hebben, voelt hij wel de seks en dat is ook duidelijk aantoonbaar! Maar die seks hoeft niet per se met verliefdheid te maken hebben, kan ook los van elkaar staan.

quote:
Kan een ander met bewijzen, feiten en woorden jou ervan overtuigen dat Reiki echt is? Nee
Nou, als men claimt van een afstand voor mij voelbare energie te sturen, dan vind ik toch dat ik daar iets van zou moeten merken. Want wat heb je er anders aan? Dan is het toch ook gewoon niks?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 16:07:50 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85477671
Lekker vriendelijke OP ook weer.. :{
Ik dacht dat we verder konden gaan.. of had gehoopt..
The truth was in here.
pi_85478221
JoepiePoepie, kun je me vertellen wat je eigen ervaring met Reiki is? Heb je het zelf eens gehad of iemand die je kent? Ik ben benieuwd waar de oorsprong ligt dat je nu, uiteindelijk, deze topics hebt geopend.
Misschien staat het al ergens in een topic, ik heb niet alles gelezen...
  donderdag 19 augustus 2010 @ 16:22:43 #5
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85478280
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:07 schreef Bastard het volgende:
Lekker vriendelijke OP ook weer.. :{
Ik dacht dat we verder konden gaan.. of had gehoopt..
Ik heb de openingspost gewoon gekopieerd, omdat dat is waar de discussie mee begonnen was.

En met als toevoeging dit:

quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:58 schreef JoepiePoepie het volgende:
In dit topic mogen we alle kanten van Reiki belichten. Voor alleen informatie en het delen van Reiki-ervaringen kunnen we in een ander topic terecht:

[Reiki] De universele levensenergie #4

In dat topic zitten ook een aantal ervaren Reiki-masters die je wegwijs kunnen maken als je bijvoorbeeld een goede Reiki-cursus zoekt :).
Ik zie niet wat daar niet vriendelijk aan is. Bovendien is dat jouw perceptie. Er hebben ook mensen in het vorige topic gepost die er geen problemen mee hadden. Bovendien heeft yvonne het topic gisteren gecheckt en als zij problemen zou hebben met de openingspost, dan zou ze wel anders gehandeld hebben dan dat ze gedaan heeft.

Goed, ontopic maar weer :)!
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 16:25:30 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85478384
Ja.. maar die miscommunicatie waardoor het orginele topic werd geopend is toch opgelost? Althans dat dacht ik ook hoor, of moeten we de strijdbijlen weer opzoeken :P
The truth was in here.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 16:43:45 #7
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85479175
* stopt snel vredespijp onder stoel

ben d'r klaar voor :P

of, eh, nee. was er wel klaar mee ja :')
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:07:13 #8
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85480371
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:21 schreef Italo het volgende:
JoepiePoepie, kun je me vertellen wat je eigen ervaring met Reiki is? Heb je het zelf eens gehad of iemand die je kent? Ik ben benieuwd waar de oorsprong ligt dat je nu, uiteindelijk, deze topics hebt geopend.
Misschien staat het al ergens in een topic, ik heb niet alles gelezen...
Ik heb 2 keer Reiki op afstand gehad en niks van gemerkt. Reiki 'van dichtbij' heb ik nog niet aangedurfd, omdat:

quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:22 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik heb twee reiki-ervaringen.

Een keer was het in een kroeg. Die idioot ging ineens z'n handen naast m'n hoofd zetten en zeggen dat als ik mijn hoofd tussen zijn handen ging plaatsen dat er dan van alles zou gaan gebeuren. Tja, dat geloof ik best... bij hem dan :P. Daar moest ik erg om lachen, dat vond hij niet tof :).

Een andere keer was bij iemand thuis op visite. Ik stond op het punt om weg te gaan, zegt hij ineens dat er spanningen in mijn lichaam zitten en dat zou hij wel even weg-reiki-en. Toen ben ik maar meteen weggegaan, zonder reiki.

Dat waren mijn reiki-ervaringen :).
En de reden waarom ik dit topic heb geopend, kun je eigenlijk gewoon in de openingspost lezen :).

En wat zijn jouw ervaringen met Reiki, Italo?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_85480596
Ik wil nog even een open deur intrappen:

De Reiki-energie zelf is puur, je kunt er wat dat betreft geen "kwaad mee doen", je hebt geen invloed op die energie.
Persoon X geeft persoon Y Reiki, wie persoon X ook is en wie persoon Y ook is, de Reiki-energie wordt niet beïnvloed, gekleurd door "de persoon".

Vervolgens komt hier de open deur, de ene persoon die Reiki geeft is hier "meer geschikt voor" dan de ander. De ene persoon die Reiki geeft zal beter bij jou aansluiten dan een ander. De ene persoon die Reiki geeft is een prutser, de ander geniaal en alle variaties hier tussen in. De ene persoon die Reiki geeft is zelf een bron van onrust, de ander de rust en stabiliteit zelve, en ook hier weer alle mogelijke gradaties tussenin.

Jijzelf als degene die Reiki ontvangt (cliënt ;) ) bent weer volstrekt anders dan een ander en zal er op jouw manier op reageren/ mee om gaan.

Strekking van dit verhaal: elke Reiki-master is anders, net als een tandarts, psycholoog of huisarts. De 1 slecht, de ander goed, de ander.....

Een Reiki-master geeft naast de Reiki-energie ook begeleiding, ondersteuning en uitleg.
Hier komt het volstrekt logische menselijke aspect, de interactie tussen de Reiki-master en de "cliënt".
Het is volstrekt logisch dat de ene ervaring met Reiki prettiger is dan de ander, volstrekt logisch dat de ene persoon/cliënt anders reageert op de Reiki-energie dan de ander, etc etc etc..
pi_85482612
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:07 schreef JoepiePoepie het volgende:
En wat zijn jouw ervaringen met Reiki, Italo?
Ik heb zelf een Reiki-inwijding gehad, heb Reiki zowel ontvangen (ook op afstand) van anderen als zelf gegeven aan anderen. Ik voel de Reiki-energie (ook op afstand), de anderen hebben de Reiki-energie ook gevoeld.
Mijn eigen ervaring met Reiki is eigenlijk altijd prettig geweest, het uiteindelijke effect ook altijd positief. Er waren/zijn ook momenten dat ik door een bepaalde spanning in/van mezelf moest, dat voelde (natuurlijk) op dat moment niet prettig maar uiteindelijk was ik die spanning wel kwijt ipv dat die weer ergens "wegkroop" in mijn lijf.

Wat wel min of meer bepalend is voor het positieve effect dat Reiki op mij heeft is dat ik open sta voor mijn eigen gevoel en hier op vertrouw.
Ben je zelf iemand die zijn/haar gevoel bewust of onbewust wegdrukt/onderdrukt of wil controleren en heb je meer vertrouwen in je ratio dan in je gevoel, dan is het logisch dat je minder van Reiki voelt, je blokkeert min of meer je eigen energie (gevoel) en daarmee dus ook de Reiki-energie.
quote:
Ik heb 2 keer Reiki op afstand gehad en niks van gemerkt. Reiki 'van dichtbij' heb ik nog niet aangedurfd, omdat:

Ik heb twee reiki-ervaringen.
Een keer was het in een kroeg. Die idioot ging ineens z'n handen naast m'n hoofd zetten en zeggen dat als ik mijn hoofd tussen zijn handen ging plaatsen dat er dan van alles zou gaan gebeuren. Tja, dat geloof ik best... bij hem dan :P. Daar moest ik erg om lachen, dat vond hij niet tof :).
Een andere keer was bij iemand thuis op visite. Ik stond op het punt om weg te gaan, zegt hij ineens dat er spanningen in mijn lichaam zitten en dat zou hij wel even weg-reiki-en. Toen ben ik maar meteen weggegaan, zonder reiki.
Dat waren mijn reiki-ervaringen :).

En de reden waarom ik dit topic heb geopend, kun je eigenlijk gewoon in de openingspost lezen :).
Beide "heren" hebben op een ontzettend domme, knullige en onhandige manier jou Reiki willen geven, ongevraagd.
Jij hebt 2x Reiki op afstand gehad en niets van gevoeld.

Je hebt interesse (gehad) in Reiki, vanuit nieuwsgierigheid, onbalans, pijn, wat ook, jouw privé verder. Je hebt hier ook bepaalde verwachtingen bij gehad (bewust of onderbewust, hoef je niet uit te spreken).
Je hebt 2x Reiki op afstand gehad, vind het jammer dat je daar niets van gevoeld hebt maar dat kan, vanuit ratio bekeken ook weer logisch.
Vervolgens nog 2 stuntelaars die jou op hun manier Reiki willen geven, ongevraagd, ongewenst en veel te dichtbij.

JoepiePoepie, je hebt niets gevoeld van Reiki op afstand, ik hoop dat je bij gelegenheid iemand vind/ tegen komt die je het toevertrouwd om jou Reiki "van dichtbij" te geven. Ben benieuwd of je dan wat voelt en of je dit gevoel dan ook toelaat of tegenhoud.
Stel jezelf de vraag of jij er zelf wat aan hebt nu in dit topic te posten, bereik je er zelf iets mee, wil je anderen waarschuwen? Ben je uiteindelijk jezelf niet constant aan het herhalen?

Ik wil iedereen die Reiki geeft en mee leest op het hart drukken dit nooit meer ongevraagd te doen!
Je mag een ander nooit ongevraagd Reiki of een andere energie(vorm) geven, hoe terecht of noodzakelijk je het zelf ook VIND, wat je vind blijft een eigen interpretatie en vanuit je eigen interpretatie vind je ook altijd je eigen gelijk.
Niet meer doen alsjeblieft!
  maandag 21 februari 2011 @ 17:30:13 #11
8372 Bastard
Persona non grata
pi_93110117
*schop*
The truth was in here.
pi_93144663
Leuk topic k had t nog nie gezien.
Ik weet dat reiki bestaad en dat het kan helpen. Ik zelf had jaren last van migraine en wel 4 (of meer) dagen achter elkaar en dat 2x per maand, geen leven dus. Immigran gehad van de huisarts maar daar werd k nog zieker van en misselijk. Niks hielp.
Mn moeder had op tv (man bijt hond geloof ik)een oud vrouwtje gezien die reiki geeft en dat het werkte, (mensen die door haar behandeld waren , waren klachten vrij of hadden minder pijn)
Ik ben met mn ouder naar haar toegegaan. Er was niks zweverigs aan ze legde haar handen op mn hoofd en verplaatste ze af en toe, het voelde alsof er wat uit mn hoofd werd getrokken, het werd lichter.
Haar handen werden heel warm en trilden.
Ik vroeg na de behandeling hoeveel t koste, ze zei geef maar wat je kan missen t gaat naar een goed doel. En dat deed ze ook dat was door de tv uitzending ook al aangegeven.
Die vrouw was denk ik toen rond de 80. Ik ben een paar keer bij haar geweest en een hele tijd migraine rij geweest. Heb het nu alleen nog zo nu en dan en het is nooit meer zo erg geweest als voor haar behandeling. Deze vroiuw heeft echter geen reiki trainingen gedaan.

Dan mn eigen moeder die t kan het ook, zij heeft ook geen trainingen gedaan maar ontdekte het bij toeval bij dr hondje. Hondje had zich verstapt en stond met kromme rug en veel pijn en wou niet bewegen. Mn ouders ermee naar de dierenarts en die gaf hem een spier verslapper. Bleek een soort spit te zijn. (Dit hondje kwam uit het asiel en was mishandeld)
Poos later weer hetzelfde weer verstapt tijdens het rennen en weer zere kromme rug. Mn moeder voorzichtig haar handen erop gelegd, dr handen werden warm ze masseerde de hond en je zag aan de hond dat de pijn wegtrok. Hij ontspande. Na een klein poosje behandelen, kon hij weer lopen en was zn rug niet meer krom. Mn moeder heeft hem de rest van zn leven behandeld en was voor zn rug geen dierenarts meer nodig.

En dan ik zelf heb t ook en ook nooit trainingen gehad in reiki.
Ik doe er alleen niet veel mee. Ik ben er namelijk van overtuigd dat je ook altijd een stukje van je eigen energie meegeeft. Dus als je een behandeling geeft moet je 100% positief zijn en hoe kan ik nou iemand behandelen terwijl k zelf pijn in mn armen heb...wat als ik dat door geef, zo denk ik dus over reiki. Het zit in ieder mens en ieder mens gebruikt het.
Wat doe je met je handen als je, je hoofd stoot? Ja juist hand erop en er over wrijven.
Wat doet een moeder als dr kind valt? Juist een kusje erop of ff dr hand erop houden.
Meeste mensen zijn t zich echter niet bewust , maar je kan t testen. Je houd beide handpalmen voor je tegenover elkaar ongeveer 3 tot 5 cm van elkaar af als je , je daar op consentreerd dan kan je warmte en een soort magnetistme gaan voelen.
Bij de een zal t wel direct lukken en bij de ander niet. Weet niet waar dat aan ligt
Ik heb verschillende mensen hun hand tussen mijn handen laten steken en ze voelden allemaal een soort magnetistme en vaak ook warmte, zelfs wanneer k zelf ijskoude handen heb straalt er warmte vanaf.
pi_93159855
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:56 schreef mousy31 het volgende:
Meeste mensen zijn t zich echter niet bewust , maar je kan t testen. Je houd beide handpalmen voor je tegenover elkaar ongeveer 3 tot 5 cm van elkaar af als je , je daar op consentreerd dan kan je warmte en een soort magnetistme gaan voelen.
Bij de een zal t wel direct lukken en bij de ander niet. Weet niet waar dat aan ligt
Ik heb verschillende mensen hun hand tussen mijn handen laten steken en ze voelden allemaal een soort magnetistme en vaak ook warmte, zelfs wanneer k zelf ijskoude handen heb straalt er warmte vanaf.
Zit reiki door je hele lichaam? Want als ik mijn voeten 3-5 cm van elkaar houd voel ik hetzelfde :)
Is handoplegging eigenlijk hetzelfde als reiki?

Vroeger als kind had ik vaak last van een bloedneus. Op een dag was het zo erg dat het maar niet meer wilde stoppen. Mijn ouders wilde net op weg naar de dokter met mij, toen de buurman vroeg of hij een soort van handoplegging mocht proberen.
Hij dus een hand op mijn voorhoofd en 1 in mijn nek en na een paar minuten stopte het bloeden. Ik ging er altijd vanuit dat het bloeden is gestopt omdat ik rustig werd, ik moest natuurlijk ff een paar minuten stilzitten, terwijl ik daarvoor redelijk in paniek was.
Wat wel opmerkelijk/grappig/interessant is, is dat ik daarna nooit meer een bloedneus heb gehad :)
pi_93163054
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 17:41 schreef Sofi het volgende:

[..]

Zit reiki door je hele lichaam? Want als ik mijn voeten 3-5 cm van elkaar houd voel ik hetzelfde :)
Is handoplegging eigenlijk hetzelfde als reiki?

Voor zover ik weet heeft het met energie te maken , die energie stroomt door heel je lichaam en is het sterkst bij bepaalde chakra's als ik t goed heb.
Bastard jij weet meer van reiki toch kan jij dit beantwoorden?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 20:49:54 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_93169199
Godver, ik heb nog ergens een docu liggen waar ze dus een remote healing test hadden uitgevoerd op bladeren, helemaal wetenschappelijk enzo waar wel uitkwam dat de ingestraalde bladeren lang groen bleven nadat de controle-groep allang was vergaan maar googlend kan ik nog iets vinden. Was wel grappig geweest voor dit topic.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 22 februari 2011 @ 20:55:50 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_93169538
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 18:52 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet heeft het met energie te maken , die energie stroomt door heel je lichaam en is het sterkst bij bepaalde chakra's als ik t goed heb.
Bastard jij weet meer van reiki toch kan jij dit beantwoorden?
Reiki gaat door heel je lichaam heen inderdaad, en daar waar het nodig is kan zich meer reiki 'ophopen' en voelt het warmer of juist kouder aan.
Dat kan op het fysieke lichaam zijn maar ook op het geestelijke lichaam, denk aan een warm strottehoofd krijgen bij iemand die zich niet kan uiten bijvoorbeeld.
The truth was in here.
pi_93191305
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:49 schreef jogy het volgende:
Godver, ik heb nog ergens een docu liggen waar ze dus een remote healing test hadden uitgevoerd op bladeren, helemaal wetenschappelijk enzo waar wel uitkwam dat de ingestraalde bladeren lang groen bleven nadat de controle-groep allang was vergaan maar googlend kan ik nog iets vinden. Was wel grappig geweest voor dit topic.
Dat heb ik ook ergens gelezen maar zou zo ook ff niet meer weten waar
--------------------------------------------------------
@Bastard Reiki komt uit je eigen lichaam, maar ik hoor zo vaak dat de energie van boven komt en ze die doorgeven, dat gaat mij dus te ver. Je werkt met Reiki toch met je eigen energie?
pi_93197581
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:17 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook ergens gelezen maar zou zo ook ff niet meer weten waar
--------------------------------------------------------
@Bastard Reiki komt uit je eigen lichaam, maar ik hoor zo vaak dat de energie van boven komt en ze die doorgeven, dat gaat mij dus te ver. Je werkt met Reiki toch met je eigen energie?
Nee, in theorie niet en die ervaring heb ik ook niet.
Bij polariseren/handoplegging gebruik je wel eigen energie die je gelijk weer aanvult, bij reiki gebruik je geen eigen energie, het is een afgesloten kanaal, waarbij er wel (onbewust) kanalen naast gelegd kunnen worden, maar niet met dat betreffende kanaal geknoeid kan worden.

Het komt binnen via je kruin en je kan het in princiepe via je hele lichaam doorgeven, alhoewel de handchakra's erg geschikt zijn, voeten zou ik een beetje mee oppassen, die zijn voor het gronden namelijk, voor het afvoeren van (negatieve/overtollige) energie, grote kans dat er dan (onbewust) andere lijntjes bij zitten die niet bedoeld zijn voor genezing, maar voor je eigen balans.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_93214821
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, in theorie niet en die ervaring heb ik ook niet.
Bij polariseren/handoplegging gebruik je wel eigen energie die je gelijk weer aanvult, bij reiki gebruik je geen eigen energie, het is een afgesloten kanaal, waarbij er wel (onbewust) kanalen naast gelegd kunnen worden, maar niet met dat betreffende kanaal geknoeid kan worden.

Het komt binnen via je kruin en je kan het in princiepe via je hele lichaam doorgeven, alhoewel de handchakra's erg geschikt zijn, voeten zou ik een beetje mee oppassen, die zijn voor het gronden namelijk, voor het afvoeren van (negatieve/overtollige) energie, grote kans dat er dan (onbewust) andere lijntjes bij zitten die niet bedoeld zijn voor genezing, maar voor je eigen balans.
Ok dat is zo'n beetje ook de verklaring die ik ooit gehoort heb alleen ben ik het er niet mee eens.
Omdat als je een ander al aanraakt (reiki of handoplegging) gaat er altijd eigen energie mee.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 12:09:53 #20
8372 Bastard
Persona non grata
pi_93301415
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:26 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Ok dat is zo'n beetje ook de verklaring die ik ooit gehoort heb alleen ben ik het er niet mee eens.
Omdat als je een ander al aanraakt (reiki of handoplegging) gaat er altijd eigen energie mee.
Je hoeft iemand niet aan te raken om reiki te geven, sterker nog bij de keelchakra raak ik nooit de persoon aan want dat kan benauwend werken, wat je niet wilt hebben.

Anekdote over een "goed ding" omtrent gebruik van Reiki, mijn vrouw was hoogzwanger, 42 weken.. maar er kwamen maar geen weeen die doorzetten naar echte weeen.
Ik heb toen een flesje water gereiki 't dat nam ze om een uur of 10 savonds in, een uur later kwamen er megaweeen opzetten.. de verloskundige kwam, en er was geen tijd meer om naar het ZH te gaan voor een bevalling, ze kon vrijwel meteen gaan persen.
The truth was in here.
pi_93308038
Ik weet ook wel dat je iemand niet perse hoeft aan te raken, sommige geven reiki over afstand (en of via foto's). Ik kan ook mijn eigen energie sturen om iemand te helpen.
Mooi dat je reiki zo goed werkte bij je vrouw. Ik zeg ook niet dat reiki iets slechts is , t heeft mij o.a. geholpen met mn migraine die ik 4 dagen per week had en dat minimaal 2x per maand.
Maar ik denk en geloof dat er altijd ook eigen energie bij zit. En dat kan goed werken maar ook slecht, als die persoon slechte bedoelingen heeft bijv, uit eigen ervaring meegemaakt.
pi_93308052
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2010 18:14 schreef Italo het volgende:
Je mag een ander nooit ongevraagd Reiki of een andere energie(vorm) geven, hoe terecht of noodzakelijk je het zelf ook VIND, wat je vind blijft een eigen interpretatie en vanuit je eigen interpretatie vind je ook altijd je eigen gelijk.
Niet meer doen alsjeblieft!
Zoals ik het leerde kun je geen energie naar een ander sturen als die ander daar niet voor openstaat.

Misschien een beetje abstract maar stel je hebt 3 ruimtes in de vorm van een kubus, 1e is van jezelf (waarbinnen je eigen regels gelden, waar je zelf bepaald waar je voor open staat, waar je zelf betekenis geeft aan dingen, je eigen waarheid), 2e is "openbare ruimte" (dwz geen eigendom van iemand dus ook niemand die regels heeft opgelegd een soort neutrale zone die om alle kubussen bestaat als een soort scheidingszone) 3e is van een ander.

Dan wil je vanaf punt 1 punt 3 veranderen/manipuleren (want dat is reiki uiteindelijk, ook al wordt het dan voor 'genezing' gebruikt) dus energie sturen van 1 naar 3 maar punt 3 heeft als regel dat die niet openstaat voor "reiki" of laten we zeggen dat die persoon als waarheid ooit heeft geaccepteerd dat op afstand beinvloeden niet mogelijk is, dan zou de energie van punt 1 halverwege kunnen komen aangezien die 2e kubus ertussen voor de ene helft de regels aanneemt die in vierkant 1 gelden en voor de andere helft de regels overneemt van vierkant 3, ergens in het midden houd die energie die wordt gestuurd dus op.

Voor reiki beoefenaars die dan stellen dat energie niet van punt 1 naar 3 gaat maar dat reiki vanuit een heel ander punt afkomstig is, dan nemen we er een imaginair 4e vierkant bij waar die reiki energie vandaan zou komen, dan kan vierkant 2 in 3-en worden verdeeld (energie/wil van 1, 4 en 3)maar dat komt op hetzelfde neer, de energie zou ergens vlak voor het vierkant 3 bereikt heeft ophouden te bestaan in dat laatste 1/3 deel. Klinkt een beetje wazig, met visualiseren is het wat makkelijker voor te stellen.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 18:58:38 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_93317818
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 14:55 schreef loop het volgende:

[..]

Zoals ik het leerde kun je geen energie naar een ander sturen als die ander daar niet voor openstaat.

Misschien een beetje abstract maar stel je hebt 3 ruimtes in de vorm van een kubus, 1e is van jezelf (waarbinnen je eigen regels gelden, waar je zelf bepaald waar je voor open staat, waar je zelf betekenis geeft aan dingen, je eigen waarheid), 2e is "openbare ruimte" (dwz geen eigendom van iemand dus ook niemand die regels heeft opgelegd een soort neutrale zone die om alle kubussen bestaat als een soort scheidingszone) 3e is van een ander.

Dan wil je vanaf punt 1 punt 3 veranderen/manipuleren (want dat is reiki uiteindelijk, ook al wordt het dan voor 'genezing' gebruikt) dus energie sturen van 1 naar 3 maar punt 3 heeft als regel dat die niet openstaat voor "reiki" of laten we zeggen dat die persoon als waarheid ooit heeft geaccepteerd dat op afstand beinvloeden niet mogelijk is, dan zou de energie van punt 1 halverwege kunnen komen aangezien die 2e kubus ertussen voor de ene helft de regels aanneemt die in vierkant 1 gelden en voor de andere helft de regels overneemt van vierkant 3, ergens in het midden houd die energie die wordt gestuurd dus op.

Voor reiki beoefenaars die dan stellen dat energie niet van punt 1 naar 3 gaat maar dat reiki vanuit een heel ander punt afkomstig is, dan nemen we er een imaginair 4e vierkant bij waar die reiki energie vandaan zou komen, dan kan vierkant 2 in 3-en worden verdeeld (energie/wil van 1, 4 en 3)maar dat komt op hetzelfde neer, de energie zou ergens vlak voor het vierkant 3 bereikt heeft ophouden te bestaan in dat laatste 1/3 deel. Klinkt een beetje wazig, met visualiseren is het wat makkelijker voor te stellen.
Mooie uitleg en zo ongeveer hoe ik er ook over denk :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_93345163
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:26 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Ok dat is zo'n beetje ook de verklaring die ik ooit gehoort heb alleen ben ik het er niet mee eens.
Omdat als je een ander al aanraakt (reiki of handoplegging) gaat er altijd eigen energie mee.
Ja, maar niet via hetzelfde kanaal...
Dit is wat ik het gevaar van reiki vind, van ondoordachte handoplegging ook trouwens...

De reiki zelf komt via je kruin binnen en reist door zijn eigen kanaal om het zo maar even uit te drukken.
Je bent niet meer dan een doorgeefluik waarbij er ook uitstraling naar jezelf is, in de reiki analogie wordt gerept van een bamboerietje zijn, gewoon een kanaal, niets meer dan dat.
Je kan wel hier en daar wat manipuleren, maar het gaat voor een groot deel zijn eigen gang.
Het is bijkans onmogelijk om inbreuk te maken op dit kanaal, misschien dat het wel mogelijk is als je daar heel bewust mee bezig gaat, maar zonder dat te doen is het zover ik weet onmogelijk.
Het is wel mogelijk on (on)bewust er lijntjes naast te leggen.

Dit zie je heel veel voorkomen, van dekentjes van liefde, invoelen tot hele andere methoden ernaast. Van lieve goedbedoelde stimulerende gedachten tot een meegeven van verdriet of pijn vanuit zichzelf.
Het is naar mijn mening belangerijk om zelf goed in je vel te zitten en jezelf bewust af te sluiten, niet alleen voor degene die je behandeld maar ook voor jezelf, lijntjes worden ook onbewust gelegd vanuit de andere kant, die van behandelde.
Reiki leent zich hier erg goed voor door dat afgesloten kanaal, je moet alleen leren jezelf opzij te zetten en bij jezelf te blijven(dus niets van de ander overnemen).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 13:21:10 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_93345411
Dat "bamboerietje" voelt wel dikker moet ik zeggen, meer de dikte van volwassen bamboe? Als je het gevoel al een vaste vorm zou willen aanduiden natuurlijk.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')