abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:01:23 #1
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85384817
Dit is een afsplitsing van dit topic:

[Reiki] De universele levensenergie deel 3

Omdat er vanaf hier:

quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:27 schreef ToT het volgende:
Ow crap, mijn fout.....ik had je wel moeten zeggen dat je het nooit ongevraagd moet doen! :@

1) Je weet niet of diegene het uberhaupt wel wil.
2) Diegene kan een heel heftige energiegold krijgen en daardoor in paniek slaan / gedesorienteerd raken. Je weet nooit of diegene iets aan het doen is waarbij dat gevaarlijk kan zijn (autorijden bijvoorbeeld), en sowieso kan het heel beangstigend zijn.

Altijd ff toestemming vragen! :)

Maar wel geweldig dat je het zelf zo goed voelde joh! :D

een discussie ontstaat over de slechte en gevaarlijke kanten van Reiki.

Mijn reactie daarop waardoor de discussie ontstond:

quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:00 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar dat betekent dan dus dat als je een hekel aan iemand hebt, dat je diegene daar even lekker mee kunt treiteren :).

En kom niet aanzetten met dat Reiki-mensen allemaal zulke goede mensen zijn die er nooit misbruik van zullen maken :D!
En inderdaad kwamen de Reiki-beoefenaars vervolgens onder andere met het non-argument dat mensen die aan Reiki doen, mensen zijn met goede intenties die nooit misbruik zullen maken van hun 'krachten'. En dat de gouden regel is, dat je nooit ongevraagd Reiki mag versturen.

Vervolgens werd er gedaan alsof ik degene was die het verzonnen had van die ongelukken, maar ook dat het maar heel weinig voorkomt dat er fouten worden gemaakt.

Mijn reactie daarop is, dat 'heel weinig' al te veel is, want als iemand d.m.v. van Reiki (bewust danwel onbewust) loopt te prutsen, dat te allen tijde ongestraft kan doen. Ook begrijp ik niet hoe men aan die 'getallen' komt dat er maar 'heel weinig' mee geprutst wordt. Zelfs in dat topic liepen mensen ermee te prutsen door de gouden regel te verbreken en het toch ongevraagd naar anderen te sturen:

quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:34 schreef Laysa het volgende:
Net uitgeprobeerd om op afstand reiki te doen...precies op de manier waarop jij het zei ToT! ik durf het alleen niet na te vragen want degene weet niet dat ik dit kan...Ik weet alleen dat ze heel veel liefde en kracht nodig heeft voor nu en in de nabije toekomst...weet ook niet of dit eigenlijk mag :@
Zelf voelde ik wel mn handen heel erg warm worden en mn vriendje zei dat ik bezweet er uit zag :D
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 01:17 schreef ToT het volgende:
Sommige mensen die ik al een aantal keren een behandeling heb gegeven en waarvan ik weet dat ze gewoon thuis zijn, wil ik soms wel even wat Reiki sturen als ik weet dat ze overstuur zijn of zo. Een tijdje geleden deed ik dat in combinatie met een troostende gedachte. Tijdens die behandeling kreeg ik een SMSje binnen: "Whoa! Ben jij me soms Reiki aan het sturen?" _O-

Het hielp goed! :P
Toen kwamen ook nog eens de non-argumenten dat de kosmos het wel tegenhoudt als iemand (bewust danwel onbewust) kwaad wil doen d.m.v. Reiki.

De hele discussie volgen en teruglezen kan dus vanaf hier:

[Reiki] De universele levensenergie deel 3

Maar laten we dan dat topic houden voor alleen de goede dingen van Reiki en dan kunnen we hier alles bespreken :)! Goede dingen, slechte dingen, en uiteraard ook scepsis *)!
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:09:19 #2
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_85385106
Waarom zou je met dit soort mensen in discussie willen gaan? Is net zoiets als een grefo willen overtuigen van de slechte kanten van het geloof...
Humans dont deserve to live...
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:11:48 #3
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85385180
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:09 schreef L3IPO het volgende:
Waarom zou je met dit soort mensen in discussie willen gaan? Is net zoiets als een grefo willen overtuigen van de slechte kanten van het geloof...
'Ze' kwamen er zelf mee dat het bij verkeerd gebruik ongelukken kan veroorzaken ;) en gingen het vervolgens bagatelliseren, wegwuiven, en afschuiven.

En vervolgens deden 'ze' alsof ik het topic ermee liep te verpesten, maar aangezien ik goede intenties heb, heb ik dan maar dit Reiki-discussietopic geopend waarin alles met betrekking tot Reiki besproken mag worden :).
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:12:01 #4
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_85385190
Ik snap eigenlijk niet hoe zoiets als Reiki kan werken.

Een hand op iemand hoofd houden als ie hoofdpijn heeft kan ik me voorstellen, alleen al om het placebo-effect.
Maar iemand energie sturen? Ik begrijp het niet.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_85385250
Oh puh-lease! Gebruik mijn uitspraken niet voor je eigen tegen-de-schenen-schop-feestje.

Ik denk dat we gewoon al duidelijk genoeg geweest zijn in het andere topic, Hier werk ik in ieder geval niet aan mee.

Succes met dit topic! :W
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:26:45 #6
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85385691
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:14 schreef ToT het volgende:
Oh puh-lease! Gebruik mijn uitspraken niet voor je eigen tegen-de-schenen-schop-feestje.
Het is niet per se 'tegen jou gericht', maar gewoon in het algemeen. De discussie is ontstaan naar aanleiding van een uitspraak jou, maar het gaat mij er niet om wie die uitspraak gedaan heeft, maar wel dat het blijkbaar zo is dat Reiki bij verkeerd gebruik ongelukken kan veroorzaken. Dat jij die uitspraak hebt gedaan, wil nog niet zeggen dat ik jou als een slechte-reiki-rik zie. Eerder andersom, jij bent er tenminste eerlijk over dat Reiki, bij verkeerd gebruik, ook kwaad kan doen.

quote:
Ik denk dat we gewoon al duidelijk genoeg geweest zijn in het andere topic, Hier werk ik in ieder geval niet aan mee.
Hoeft ook niet.

quote:
Succes met dit topic! :W
Bedankt, en 'jullie' veel succes met het Reiki-topic waarin alleen de goede dingen besproken worden :)!
pi_85386088
Ik weet wel dat je het niet tegen mij bedoelt, ik bedoel dat je mijn woorden gebruikt om tegen de schenen van het Reiki-wereldje te schoppen, en daar werk ik dus niet aan mee.

Ik denk niet dat er veel mensen zich geroepen voelen om Reiki tegenover jou te gaan zitten "verdedigen" in dit topic.
pi_85386281
Moet je niet tot een bepaalde gevoeligheidsgraad behoren om reiki te kunnen ontvangen of geven?
Mensen die deze graad hebben, gaan die zich nog bezighouden met negatieve energieën?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:46:12 #9
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85386405
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:37 schreef ToT het volgende:
Ik weet wel dat je het niet tegen mij bedoelt, ik bedoel dat je mijn woorden gebruikt om tegen de schenen van het Reiki-wereldje te schoppen, en daar werk ik dus niet aan mee.
Nee, heeft niks met tegen schenen schoppen te maken. Het heeft het er vooral mee te maken dat ik goede intenties heb en dus het Reiki-topic-over-de-goede-dingen niet wil 'verprutsen' met de discussie over de slechte dingen van Reiki. En zelfs in 'jullie' topic heb ik nog gepost dat ik heus geloof dat Reiki ook goeie dingen kan doen:

quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:41 schreef JoepiePoepie het volgende:
Tja, ik sta sowieso zeer sceptisch tegenover Reiki op afstand. Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen. Reiki 'van dichtbij' sta ik ook sceptisch tegenover, maar daar kan ik me nog iets bij voorstellen dat mensen (denken) daar baat (te) hebben. Alhoewel ik die effecten dan vooral wijt aan de ontspanning, aandacht, en placebo.
Nee, het is niet tegen schenen schoppen. Het is vooral dat ik graag van veel dingen het naadje van de netkous wil weten *)!

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:37 schreef ToT het volgende:
Ik denk niet dat er veel mensen zich geroepen voelen om Reiki tegenover jou te gaan zitten "verdedigen" in dit topic.
Ten eerste weet je dat niet, ten tweede hoeft dat ook helemaal niet :).
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:54:42 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85386710
Je wilt gewoon bepaalde zaken horen "schadelijk" "(per)ongeluk" en er dan dat uitlichten om iets in een kwaad licht te zetten.
Reiki heeft alleen niets kwaadmoedigs in zich zitten, maar als je graag in een kringetje blijft zitten om de woordkeuze van een ander.. veel plezier. :)
The truth was in here.
pi_85386933
JoepiePoepie heeft mss wat reiki nodig?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:03:48 #12
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85387039
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:54 schreef Bastard het volgende:
Je wilt gewoon bepaalde zaken horen "schadelijk" "(per)ongeluk" en er dan dat uitlichten om iets in een kwaad licht te zetten.
Eeeh nee, dat wil ik niet.

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:01 schreef Loppe het volgende:
JoepiePoepie heeft mss wat reiki nodig?
Nou, als iemand het me kan en wil sturen... Ik sta ervoor open hoor :9. De keer dat EINZ/vogeltjesdans het stuurde heb ik er helaas niks van gemerkt.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:04:04 #13
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85387049
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:42 schreef Loppe het volgende:
Moet je niet tot een bepaalde gevoeligheidsgraad behoren om reiki te kunnen ontvangen of geven?
Mensen die deze graad hebben, gaan die zich nog bezighouden met negatieve energieën?
Nee ontvangen mag altijd, geven ook.. ook zonder initiatie kunnen mensen (onbedoeld) reiki geven, initiatie zorgt er voor dat je kanalen open gaan en dat je een beter 'doorgeefluik' kan zijn.
The truth was in here.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:04:42 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85387068
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:03 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Eeeh nee, dat wil ik niet.

Wat zit je te zeiken dan? :)
The truth was in here.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:07:39 #15
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85387175
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:04 schreef Bastard het volgende:
Wat zit je te zeiken dan? :)
Ten eerste ben ik een wijf en wijven mogen zeiken :6, ten tweede zeg ik toch dat ik graag het naadje van de netkous wil weten :)!
pi_85387182
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:42 schreef Loppe het volgende:
Serieuze vragen over Reiki, zoals deze, kun je beter hier stellen: [Reiki] De universele levensenergie deel 3 :)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:08:48 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85387215
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:07 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ten eerste ben ik een wijf en wijven mogen zeiken :6, ten tweede zeg ik toch dat ik graag het naadje van de netkous wil weten :)!
Weet je die nu? :)
The truth was in here.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:10:06 #18
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85387282
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:07 schreef ToT het volgende:
Serieuze vragen over Reiki, zoals deze, kun je beter hier stellen: [Reiki] De universele levensenergie deel 3 :)
Whahahaha ToT :D! Is dit een oorlogsverklaring :D?!

De posters en vragen uit mijn topic wegtrekken naar 'jullie' topic ;)?
pi_85387303
Maar Joepie, wat voor discussie wil je hier nu voeren?
alle punten liggen al op tafel...
Wil je mensen porren die het met je eens zijn?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:12:57 #20
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85387403
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:10 schreef Nightanimal het volgende:
Maar Joepie, wat voor discussie wil je hier nu voeren?
alle punten liggen al op tafel...
Je bedoelt: alle drogredenaties, non-argumenten, wegwuivingen en afschuivingen liggen op tafel?

quote:
Wil je mensen porren die het met je eens zijn?
Nee hoor, gewoon iedereen en alle visies: Vandaar 'goede dingen, slechte dingen'.
pi_85387742
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:12 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Je bedoelt: alle drogredenaties, non-argumenten, wegwuivingen en afschuivingen liggen op tafel?
[..]

Nee hoor, gewoon iedereen en alle visies: Vandaar 'goede dingen, slechte dingen'.
Maar als je de goede dingen hier ook belicht, komt er niets terecht van je topic splitsing mevrouw :D
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:23:28 #22
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85387812
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:07 schreef ToT het volgende:
:') Want dit topic is niet serieus ?
Ook al vind jij dat wellicht & twijfel jij aan de intenties van JoepiePoepie, de vraag 'kan Reiki schade berokkenen' is naar mijn mening valide. De gegeven antwoorden (in dat andere topic) zijn dat echter niet.

Best jammer dat jij dit topic nu wegwuift, je was de enigste met een redelijk antwoord (Reiki is te subtiel).

Al te veel wilde ik me er in dat andere topic niet mee bemoeien, om het topic niet weer te laten verzanden in een soort wetenschappelijke discussie, maar moest er wel iets over kwijt gezien de onzinige reakties over 'intenties'.

Ik vraag me af of je Reiki uberhaubt kan verdedigen op dit punt.
Waarom zou het niet mis kunnen gaan, met b.v. dodelijke afloop ? Waarom dat niet gewoon serieus nemen en eventuele misvattingen o.i.d. wegnemen (ipv de stelling bagetalliseren) ?

Als 'wij' sceptici dat doen zijn de reakties ook niet van de lucht. Denken de 'Reiki' aanhamgers uberhaubt wel na over wat er zoal mis mee zou kunnen gaan ? Ik krijg namelijk de indruk van niet.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:26:25 #23
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85387926
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:21 schreef Nightanimal het volgende:

[..]

Maar als je de goede dingen hier ook belicht, komt er niets terecht van je topic splitsing mevrouw :D
Daar zit wel wat in :D
Maar voor de 'balans' zou het wel weer goed zijn. Maar ja, dan moet er wel serieus op ingegaan worden door ToT, Bastard e.d. ipv bagetalliseren :Y)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:28:16 #24
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85387992
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:21 schreef Nightanimal het volgende:
Het gaat er gewoon om dat hier alles besproken mag worden en dat hier ook discussies over gevoerd mogen worden door voor- en tegenstanders. In dat andere topic gaat het er vooral over van:

"Ik heb vandaag Reiki gedaan/gekregen."

"Oh meid, wat leuk voor je!"

"Ik ben vandaag naar een Reiki-cursus geweest."

"Waar heb jij Reiki geleerd?"

Maar dat topic heeft niet echt het doel om discussies te voeren over Reiki :).
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:32:17 #25
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85388142
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:23 schreef R0N1N het volgende:
:') Want dit topic is niet serieus ?
Inderdaad R0N1N. Dit topic is serieus bedoeld :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')