abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85260989
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Doe jij reiki Laysa?
En pas je het op jezelf toe?
Of alleen op anderen?
Deze winter geleerd :Y en tot nu toe zijn alleen mensen die heel dicht bij me stonden mn ''slachtoffer'' ;) ervan geweest...ben dr zelf nog niet uit wat het is....Maar degeeen bij wie ik het heb gedaan voelden wel veel.....en mn vriendje kan dr heerlijk op slapen
pi_85261181
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:53 schreef Laysa het volgende:

[..]

Deze winter geleerd :Y en tot nu toe zijn alleen mensen die heel dicht bij me stonden mn ''slachtoffer'' ;) ervan geweest...ben dr zelf nog niet uit wat het is....Maar degeeen bij wie ik het heb gedaan voelden wel veel.....en mn vriendje kan dr heerlijk op slapen
Dan zou ik er zeker mee doorgaan!
Mijn zus doet het ook en die behandelt me soms als ik niet weet dát ze het doet, en het werkt ook nog. Zeker als ik pijn in mijn rug heb.
pi_85261255
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan zou ik er zeker mee doorgaan!
Mijn zus doet het ook en die behandelt me soms als ik niet weet dát ze het doet, en het werkt ook nog. Zeker als ik pijn in mijn rug heb.
bij kinderen gaat het ook gewoon automatisch....heel apart...en ik vind het ook erg boeiend.... :Y
pi_85262707
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:58 schreef Laysa het volgende:

[..]

bij kinderen gaat het ook gewoon automatisch....heel apart...en ik vind het ook erg boeiend.... :Y
Ik ook!
pi_85263169
Heb je zelf nooit interesse gehad om het te leren?
pi_85263326
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:41 schreef Laysa het volgende:
Heb je zelf nooit interesse gehad om het te leren?
Nee, maar wie weet, ooit. Vind het wel frappant, al deze dingen.
pi_85263352
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, maar wie weet, ooit. Vind het wel frappant, al deze dingen.
Wat vindt je frappant dan
pi_85263448
Whehehe, met Reiki maak je regelmatig echt wazige shizzle mee! ;)
pi_85263489
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:48 schreef ToT het volgende:
Whehehe, met Reiki maak je regelmatig echt wazige shizzle mee! ;)
dat had ik zonder reiki ook al :P
maar nu ben ik wel nwsgierig. Wil je het delen?
pi_85263522
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:46 schreef Laysa het volgende:

[..]

Wat vindt je frappant dan
Bijvoorbeeld dat mijn zus met me bezig is en dat dan mijn rugpijn zakt.
En dan heb ik geen idee dát ze bezig is met me.
pi_85263594
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld dat mijn zus met me bezig is en dat dan mijn rugpijn zakt.
En dan heb ik geen idee dát ze bezig is met me.
:Y bizar ja....ik snap dr ook geen donder van hoor...ik doe het eigenlijk maar en men zegt wat te voelen....zelf kan ik meestal wel erg lekker slapen :P
op afstand kan ik ( nog ) niet :N
pi_85264724
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:52 schreef Laysa het volgende:

[..]

:Y bizar ja....ik snap dr ook geen donder van hoor...ik doe het eigenlijk maar en men zegt wat te voelen....zelf kan ik meestal wel erg lekker slapen :P
op afstand kan ik ( nog ) niet :N
ToT kan je er nog veel meer over vertellen, die is meester geloof ik.

En nu ga ik lekker pitten, mijn luikjes vallen dicht.
Zal mijn zus wel weer zijn, die vindt dat ik veel te laat naar bed ga ;)

Truste allemaal en slaap lekker.
Laysa :*
pi_85271819
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:47 schreef ToT het volgende:
OMGWTFBBQ! Over het necroën van een oud topic gesproken! Geweldig! :D
Niesl, zonder het doorlezen van het topic herinner ik me gewoon dat jij er behoorlijk mee bezig bent he? :)
Hehe, ik vond het zo jammer dat hier al maanden niet gepost was en ik dacht: "daar moet iets aan gebeuren!". En het heeft gewerkt, meer posts sinds mijn kick dan in de vele maanden daarvoor!

Ondanks dat ik weinig met Reiki doe de laatste tijd ben ik nog steeds gevoelig voor energie. Een aardig voorbeeld hiervan was een frisse ochtend in april. Met een groep mensen kregen we een Qigong/Tai Chi workshop buiten. Iedereen had z'n jas aan en ik stond daar in mijn T-shirt en kreeg regelmatig de vraag of ik toch niet iets warmers wilde aantrekken. Enkele seconde na de start van de workshop voelde ik de energie door mijn lichaam heen stromen (en daar de overtreffende trap van) en kreeg ik het heel warm. Na de workshop was ik warmer dan de rest, terwijl zij warme kleding aan hadden. Erg grappig en een zeer fijn gevoel!
pi_85272644
Coolcool Niesl! :) Tja ik kan ook heel sterke warmte opwekken. Momenteel doe ik er ook weinig mee, maar ik weet dat het er is. Heel af en toe leg ik mijn handen ff op mijn buik of zo om het toch even te laten stromen, maar verder niet zo veel meer.

Laysa, officieel leer je afstandsbehandelingen pas met Reiki II, maar feitelijk kun je het nu ook al wat. :) Concentreer je op degene die je wil behandelen en zeg zijn/haar naam (en evt woonplaats) 3x. Hou die persoon in gedachten en laat de energie stromen.
Daar zijn verschillende technieken voor: visualiseer die persoon in het klein tussen je handen, of behandel een knuffelbeest met de gedachte dat dat knuffelbeest die persoon is, maar mijn voorkeur heeft een methode die ik mezelf heb aangeleerd: visualiseer de persoon voor je en hou zo je handen telkens op de juiste plaatsen. Werkt voor mij het allerkrachtigst.

Tja, weirde shizzle wat ik heb meegemaakt met Reiki....pfff, een aantal mensen die na een behandeling of inwijding volkomen andere mensen werden (in positieve zin), heftige emotionele recties tijdens behandelingen, wat geklooi met wat geesten, mensen die voelden hoe sterk de energie bij mij was, zonder dat ze wisten dat ik Tera Mai Reiki & Seichem master ben enz.
Dat laatste was wel humor: ik ben naar een Magnified Healing viering gegaan. (EXTREEM zweverig zoiets, gaat me VEEL te ver, maar je drijft wel op een roze wolk terug naar huis toe! _O- ).
Op die viering krijg je bepaalde (tijdelijke) inwijdingen van meerdere masters. Eentje ging bij iedereen de chakra's balanceren. Hup, nummer 1, klaar, next! Volgende, klaar, next! Volgende, klaar, next! En toen was ik aan de beurt, hij begon weer op dezelfde nonchalante vlugge wijze en ineens trok hij keihard zijn handen weg: "WHOA! Wat zijn jouw chakra's krachtig zeg!!!"
- "Ehhh...ja, ik ben Reiki master."
Komt een ander naar mij toe: "Tera Mai?"
- "Yup!"
Zij beiden tegelijik: "Ohhhh, dat verklaart het!"

_O- :P

Okee, dit klinkt allemaal wel aardig als mezelf op de borst kloppen! :@ Maar tjah, dit zijn wel opvallende dingen die ik heb meegemaakt.
pi_85272780
Nee joh, ik vind het wel leuk om te lezen ^O^.

Zit zelf ook nog steeds te dubben of ik iets als Reiki of een andere vorm van energiewerk zal gaan leren. Druk de laatste tijd, maar waarschijnlijk is het het wel waard.
pi_85272968
Ja er zijn zoveel soorten energiewerk.
Usui Reiki
Tera Mai Reiki & Seichem
(Talloze andere Reiki soorten)
Karuna
Karuna Ki
Magnified Healing
Shamballa
Taijiwuxigong
Qi Gong
Tai Chi
enz enz enz enz
pi_85274206
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 10:39 schreef ToT het volgende:
Ja er zijn zoveel soorten energiewerk.
Usui Reiki
Tera Mai Reiki & Seichem
(Talloze andere Reiki soorten)
Karuna
Karuna Ki
Magnified Healing
Shamballa
Taijiwuxigong
Qi Gong
Tai Chi
enz enz enz enz
Ik ervaar het bij Yoga ook heel sterk en op een bepaalde manier ook meditatie.

Bah, ik wou dat ik meer tijd had om er meer mee bezig te zijn. Aan de andere kant, tijd maken is een keuze en blijkbaar kies ik er niet voor om er meer tijd voor vrij te maken... *ponder*
pi_85274405
Ik zat idd er ook aan te denken om yoga er bij te zetten, maar er zijn verschillende vormen van yoga: de één is meer op energiestromingen gericht, de ander weer puur op de spieren enz. Ik weet niet welke daarvan de aandacht op de energie vestigt.
Overigens kun je zowel met yoga als met Reiki op den duur je kundalini op gang krijgen. (Krachtige energiestroom.)
pi_85274414
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 10:17 schreef ToT het volgende:
Coolcool Niesl! :) Tja ik kan ook heel sterke warmte opwekken. Momenteel doe ik er ook weinig mee, maar ik weet dat het er is. Heel af en toe leg ik mijn handen ff op mijn buik of zo om het toch even te laten stromen, maar verder niet zo veel meer.

Laysa, officieel leer je afstandsbehandelingen pas met Reiki II, maar feitelijk kun je het nu ook al wat. :) Concentreer je op degene die je wil behandelen en zeg zijn/haar naam (en evt woonplaats) 3x. Hou die persoon in gedachten en laat de energie stromen.
Daar zijn verschillende technieken voor: visualiseer die persoon in het klein tussen je handen, of behandel een knuffelbeest met de gedachte dat dat knuffelbeest die persoon is, maar mijn voorkeur heeft een methode die ik mezelf heb aangeleerd: visualiseer de persoon voor je en hou zo je handen telkens op de juiste plaatsen. Werkt voor mij het allerkrachtigst.

Tja, weirde shizzle wat ik heb meegemaakt met Reiki....pfff, een aantal mensen die na een behandeling of inwijding volkomen andere mensen werden (in positieve zin), heftige emotionele recties tijdens behandelingen, wat geklooi met wat geesten, mensen die voelden hoe sterk de energie bij mij was, zonder dat ze wisten dat ik Tera Mai Reiki & Seichem master ben enz.
Dat laatste was wel humor: ik ben naar een Magnified Healing viering gegaan. (EXTREEM zweverig zoiets, gaat me VEEL te ver, maar je drijft wel op een roze wolk terug naar huis toe! _O- ).
Op die viering krijg je bepaalde (tijdelijke) inwijdingen van meerdere masters. Eentje ging bij iedereen de chakra's balanceren. Hup, nummer 1, klaar, next! Volgende, klaar, next! Volgende, klaar, next! En toen was ik aan de beurt, hij begon weer op dezelfde nonchalante vlugge wijze en ineens trok hij keihard zijn handen weg: "WHOA! Wat zijn jouw chakra's krachtig zeg!!!"
- "Ehhh...ja, ik ben Reiki master."
Komt een ander naar mij toe: "Tera Mai?"
- "Yup!"
Zij beiden tegelijik: "Ohhhh, dat verklaart het!"

_O- :P

Okee, dit klinkt allemaal wel aardig als mezelf op de borst kloppen! :@ Maar tjah, dit zijn wel opvallende dingen die ik heb meegemaakt.
Dank je wel Tot....Ik ga het eens uit proberen....Ik heb wel opvallend vaak dat kinderen heel relaxed en rustig bij mij worden...daar doe ik dan niet eens moeite voor....dat vind ik zelf erg apart...of bij baby's met buikkrampjes, daar leg ik mn handen op en dan slapen ze echt serieus binnen een paar minuten....erg mooi...

Thanx voor de uitleg....ik ga op zoek naar een leuk knuffelbeest ;)
pi_85274507
Whehehe okee dan! :P
Ow, en een foto kan overigens ook gewoon.

Een manier die ik ook vaak heb toegepast is.....*Drumroll*...via MSN! _O- :')

Serieus: foto van de persoon op m'n ene scherm, MSN-scherm van die persoon open op mijn andere scherm en ondertussen maar die foto behandelen en kijken of diegene er iets van voelt en er op reageert.
Met 1 persoon was het echt bizar:
"Oh, je bent nu met mijn schouders bezig, zalig!"
Dat klopte. Ik wilde in ieder geval niet het standaard rijtje af gaan van de chakra's en liet me gewoon leiden door wat er bij me op kwam.
"Oh, nu ben je bij mijn buik bezig."
En echt een paar seconden nadat dat ik van de buik naar de voeten ging, zei ze dat ze heerlijk warme voetjes kreeg!
Ik was helemaal perplex en liet me achterover vallen in mijn stoel, en meteen typte ze: "Hey, mijn voetjes worden weer koud!"

:o
pi_85274584
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 11:50 schreef ToT het volgende:
Whehehe okee dan! :P
Ow, en een foto kan overigens ook gewoon.

Een manier die ik ook vaak heb toegepast is.....*Drumroll*...via MSN! _O- :')

Serieus: foto van de persoon op m'n ene scherm, MSN-scherm van die persoon open op mijn andere scherm en ondertussen maar die foto behandelen en kijken of diegene er iets van voelt en er op reageert.
Met 1 persoon was het echt bizar:
"Oh, je bent nu met mijn schouders bezig, zalig!"
Dat klopte. Ik wilde in ieder geval niet het standaard rijtje af gaan van de chakra's en liet me gewoon leiden door wat er bij me op kwam.
"Oh, nu ben je bij mijn buik bezig."
En echt een paar seconden nadat dat ik van de buik naar de voeten ging, zei ze dat ze heerlijk warme voetjes kreeg!
Ik was helemaal perplex en liet me achterover vallen in mijn stoel, en meteen typte ze: "Hey, mijn voetjes worden weer koud!"

:o
Haha :o ....Ik ben dr maar mee gestopt om te willen snappen hoe het werkt....veel mensen zijn ook sceptisch....ook daar ben ik mee gestopt om het uit te leggen....als iemand het wil doe ik het ....maar ik begin dr zelf nooit over
pi_85274818
Tja je moet idd niet proberen het te begrijpen, want dan word je gek. Okee, tot op zekere hoogte kun je het wel een beetje beredeneren, maar dan kom je op een gegeven moment echt op een stuk uit waarop je weer echt diep spiritueel dingen moet gaan verklaren, en dan komt het echt op een kwestie van geloof neer.
De ene master weet gewoon 100% zeker dat het absoluut ZO is, en de ander heeft pertinent een compleet andere mening over hoe de zaken in elkaar steken en weer een ander heeft ook een eigen idee over hoe de spirituele wereld in elkaar zit.
pi_85276001
Mijn Reiki master heeft na ons kenningsmakingsgesprek niet meer ''geprobeerd'' om haar kijk op de spirtuele wereld aan mij voor te leggen...Ik heb zelf heftige dingen meegemaakt en dat was haar na 5 minuten al gelijk duidelijk....ik had ook gelijk de 1e dag al hele krachtige reiki ( wat staat dat er stom :@ ) maar dat verbaasde haar niks...ik deed de cursus samen met nog een vrouw en die zei dat mijn reiki net zo krachtig voelde als die van onze reikimeester
pi_85278294
Beterrrr! :D

Ja dat kan best hoor: met een Reiki II - inwijding wordt de Reiki krachtiger en verfijnder (hoger trillingsgetal) en met Reiki III gaat het op beide vlakken nóg een stapje hoger.
Echter, ais je van nature al een goede aanleg hebt om met energieën te werken, kun je met Reiki 1 al krachtiger zijn dan sommige masters.

Sowieso zitten er ook minder goede masters tussen, die bijvoorbeeld in één weekendcursus hun 1e, 2e en 3e graads inwijdingen hebben gekregen. Daarbij zijn er ook mensen die de inwijdingen geheel op hun eigen wijze doen: dit symbooltje tekenen i.p.v. dat symbooltje, en dan op die-en-die plaatsen in plaats van op de gebruikelijke plaatsen enz....met alle gevolgen van dien.

Dat spreekt mij ook weer aan van Tera Mai: iedere master is verplicht om het op 1 vastgelegde manier te doen, anders mag je het geen Tera Mai meer noemen! :)
pi_85283241
Net uitgeprobeerd om op afstand reiki te doen...precies op de manier waarop jij het zei ToT! ik durf het alleen niet na te vragen want degene weet niet dat ik dit kan...Ik weet alleen dat ze heel veel liefde en kracht nodig heeft voor nu en in de nabije toekomst...weet ook niet of dit eigenlijk mag :@
Zelf voelde ik wel mn handen heel erg warm worden en mn vriendje zei dat ik bezweet er uit zag :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')