ach waarvoor dan ??quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De wegenwacht is anders nog steeds broodnodig.
Want auto's krijgen nooit pannequote:Op woensdag 9 februari 2011 13:15 schreef meth77 het volgende:
[..]
ach waarvoor dan ??
Om de praatpalen te onderhouden ??
[ afbeelding ]
Oke, of je bent twaalf en hebt geen rijbewijs of je bent veertien en hebt geen rijbewijs. Ben je simpel ofzo? Til jij je auto op je rug naar huis als je panne hebt?quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:15 schreef meth77 het volgende:
[..]
ach waarvoor dan ??
Om de praatpalen te onderhouden ??
[ afbeelding
Dat zijn linksmensen, die mag je uiteraard te pas en te onpas beledigen, uitsluiten, en wat dies meer zijquote:Op woensdag 9 februari 2011 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
Frappant trouwens; na de verkiezingen klonk het constante gejank van de PVV. Criticasters van de partij zouden 1,5 miljoen mensen beledigen en weet ik het allemaal. Echter, sinds het kabinet is gevormd maakt de PVV minstens twee keer per maand een sneer naar de PvdA. Weet niet, maar volgens PVV-logica beledig je dan toch bijna twee miljoen mensen? Of zie ik dat verkeerd?
nee ik heb routemobiel tot vorig jaar en nu SOS pechhulp/academicaquote:Op woensdag 9 februari 2011 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, of je bent twaalf en hebt geen rijbewijs of je bent veertien en hebt geen rijbewijs. Ben je simpel ofzo? Til jij je auto op je rug naar huis als je panne hebt?
Ik heb niemand kunnen betrappen op een inhoudelijk verhaal waarom GroenLinks überhaupt tegen een missie zou moeten zijn.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:53 schreef meth77 het volgende:
Ach het falen van links, ik zou het meer noemen de regenteske houding van politici, zoals vooral Groen-Links laat zien.
Het laten varen van oude principes en alle kiezers in de stront laten zakken in de hoop op een toekomstige functie als minister
Integratie preken en je eigen kinderen op de meest rechtse ballenschool doen die er is
Dikke klimaatsubsidies voor van alles en nog wat en zelf in een oude stinkmercedes rijden
Holle politiek en zinloze retoriek
weet je wat PSP betekend ??quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:42 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik heb niemand kunnen betrappen op een inhoudelijk verhaal waarom GroenLinks überhaupt tegen een missie zou moeten zijn.
Ik vind dat je hier toch de bevolking onderschat hoor. Ik denk dat als er jaarlijks een aantal bindende referenda zijn, mensen zich meer zullen interesseren voor politiek. Ook wordt het moeilijker om dingen af te schuiven op "de politiek" aangezien je er veel dichterbij staat.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het bindende referendum is ongeveer het meest onwenselijk politieke instrument dat ooit is bedacht.
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, of je bent twaalf en hebt geen rijbewijs of je bent veertien en hebt geen rijbewijs. Ben je simpel ofzo? Til jij je auto op je rug naar huis als je panne hebt?
Weet je wat historische ontwikkelingen zijn?quote:
Ik dus ook niet, alleen maar wat geroep over dat het pacifisten zouden moeten zijn, maar daar hoorde ik niemand over toen groenlinks een voorstel deed voor een politiemissie of toen ze het doodleuk in hun partijprogramma hadden staan.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:42 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik heb niemand kunnen betrappen op een inhoudelijk verhaal waarom GroenLinks überhaupt tegen een missie zou moeten zijn.
Stemrecht dus ook?quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het bindende referendum is ongeveer het meest onwenselijk politieke instrument dat ooit is bedacht.
Stemmen mogen de mensen wel, maar de politici behouden zich het recht om je aan alle kanten te beduvelen.quote:
Ja dat ze zo stom zijn om te denken dat PVV ze niet gaat beduvelen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:59 schreef meth77 het volgende:
[..]
Stemmen mogen de mensen wel, maar de politici behouden zich het recht om je aan alle kanten te beduvelen.
En als men dan PVV gaat stemmen dan is iedereen stomverbaasd
Dat klopt.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk wel dat rechts daar net zo goed tot aan zijn nek in zit
We hebben niet voor niets een representatieve democratie. Ik weet dat jij, als zijnde een D66'er, het referendum een warm hart toedraagt. Het gros van de mensen is in mijn optiek echter niet geschikt om een weloverwogen beslissing te nemen.quote:
Het is niet voorbehouden aan links, dat geef ik grif toe. Laat onverlet dat er nog steeds voornamelijk uit de linkerhoek met het bezwerende vingertje wordt gezwaaid en bij bijvoorbeeld de pvda nog steeds op cruciale vraagstukken of een blanco uitdrukking verschijnt, of men het onder het tapijt wil vegen. Welkome uitzondering in Marcouch, die prompt weggepromoveerd is.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Erik, in de politiek worden nou eenmaal fouten gemaakt. Veel fouten. Soms uit eigenbelang, soms uit onvermogen en soms worden fouten gemaakt terwijl de politci in kwestie de intentie hebben om goed te doen. Daar is Nederland niet uniek in. Waar politiek wordt bedreven, worden fouten gemaakt. Vind het daarom ook erg flauw om 'het falen van links' in de mond te nemen.
Mafjoekelquote:Op woensdag 9 februari 2011 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
En ja, tot op zekere hoogte is stemrecht niet altijd wenselijk.
Waarom? Democratie is niet heilig in mijn optiek.quote:
Hij heeft gelijk.quote:
Een PvdA probeert het braafste jongetje van de klas te zijn. Dus loopt zij bijvoorbeeld op haar tenen door de porceleinenkast die het integratievraagstuk heet.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is niet voorbehouden aan links, dat geef ik grif toe. Laat onverlet dat er nog steeds voornamelijk uit de linkerhoek met het bezwerende vingertje wordt gezwaaid en bij bijvoorbeeld de pvda nog steeds op cruciale vraagstukken of een blanco uitdrukking verschijnt, of men het onder het tapijt wil vegen. Welkome uitzondering in Marcouch, die prompt weggepromoveerd is.
Wat boeit mij het nou hoe Kok blijk Clinton op bezoek ging. Ik zou het iig ook leuk vinden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar waren ze behoorlijk zelfvoldaan over, volgens mij. Ik weet niet of je je nog kunt herinneren hoe Kok ontvangen werd bij Clinton?
wees maar blij, ik kom veel in landen waar totaal geen democratie is, waar iedereen je kan afluisteren en verraden en nooit verkiezingen, ik beloof je dat is echt niet goed.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom? Democratie is niet heilig in mijn optiek.
Een totalitair regime is niet het enige alternatief. Ik ben bijvoorbeeld groot fan van een technocratie, waarbij het leiderschap mijns inziens niet per se moet worden herkozen. Groot nadeel van een democratie zoals wij die kennen is dat politieke partijen zich laten leiden door d e waan van de dag. Onbeduidende onderwerpen vormen meer dan eens het speerpunt van het debat. Het kan zoveel beter in mijn optiek.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:38 schreef meth77 het volgende:
[..]
wees maar blij, ik kom veel in landen waar totaal geen democratie is, waar iedereen je kan afluisteren en verraden
Groot nadeel van een technocratie is het gebrek aan controle. Waarom zou je uitgaan van de beste intenties van de leiders in een technocratie?quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een totalitair regime is niet het enige alternatief. Ik ben bijvoorbeeld groot fan van een technocratie, waarbij het leiderschap mijns inziens niet per se moet worden herkozen. Groot nadeel van een democratie zoals wij die kennen is dat politieke partijen zich laten leiden door d e waan van de dag. Onbeduidende onderwerpen vormen meer dan eens het speerpunt van het debat. Het kan zoveel beter in mijn optiek.
met een dikke kans dat die man zich tot koning laat bombarderen en dan nooit meer weg gaat, heel Afrika zit vol met zulke landenquote:Op woensdag 9 februari 2011 15:51 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Groot nadeel van een technocratie is het gebrek aan controle. Waarom zou je uitgaan van de beste intenties van de leiders in een technocratie?
Maar dat valt wel in te bouwen. Ik dacht dat Wikileaks wel heeft uitgewezen dat er in het huidige systeem ook niet altijd voldoende controle is. Persoonlijk ben ik gewoon niet zo'n fan van een orgaan als de Tweede Kamer. Zij laat zich te eenvoudig beinvloeden door de kiezer waardoor met regelmaat het grote plaatje uit het oog wordt verloren. Maar goed, aan een technocratie zitten inderdaad ook haken en ogen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:51 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Groot nadeel van een technocratie is het gebrek aan controle. Waarom zou je uitgaan van de beste intenties van de leiders in een technocratie?
In een technocratie zwaait niet een persoon de scepter.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:58 schreef meth77 het volgende:
[..]
met een dikke kans dat die man zich tot koning laat bombarderen en dan nooit meer weg gaat, heel Afrika zit vol met zulke landen
Een zakenkabinet moet ook goedkeuring krijgen van het parlement, gekozen door het volk..quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dat valt wel in te bouwen. Ik dacht dat Wikileaks wel heeft uitgewezen dat er in het huidige systeem ook niet altijd voldoende controle is. Persoonlijk ben ik gewoon niet zo'n fan van een orgaan als de Tweede Kamer. Zij laat zich te eenvoudig beinvloeden door de kiezer waardoor met regelmaat het grote plaatje uit het oog wordt verloren. Maar goed, aan een technocratie zitten inderdaad ook haken en ogen.
Misschien moeten we eerst maar eens beginnen met een zakenkabinet. Kijken hoe dat bevalt.
Ik snap de twijfels bij een technocratie, dat is ook de reden dat een zakenkabinet mij wel aanspreekt. Voordeel is dat je ministers krijgt die geen voorstellen lanceren in de hoop dat hun partij meer zetels scoort. Dat zou al een hele verbetering zijn.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:01 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Een zakenkabinet moet ook goedkeuring krijgen van het parlement, gekozen door het volk..
Maargoed, op zich ben ik ook voor, al is het maar omdat een zakenkabinet beoordeeld wordt op prestaties en niet op afkomst van de juiste partij.
Dit. Niet nadenken, gewoon bashen. Als maar iemand de schuld kan krijgen, dan blijft het volk wel rustig.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:03 schreef kingmob het volgende:
Aldus Bosma in WNL en nogmaals in de telegraaf
Fox news nederland...
Man man, een paar keer gezien 's morgens. Gelijk zuurbranden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:03 schreef kingmob het volgende:
Aldus Bosma in WNL en nogmaals in de telegraaf
Fox news nederland...
Vervolg je met:quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben niet voor niets een representatieve democratie.
We hebben dus wel voor niets een representatieve democratie?quote:Ik weet dat jij, als zijnde een D66'er, het referendum een warm hart toedraagt. Het gros van de mensen is in mijn optiek echter niet geschikt om een weloverwogen beslissing te nemen.
En ja, tot op zekere hoogte is stemrecht niet altijd wenselijk.
Misschien drukte ik mij ongelukkig uit. Ik constateer dat wij een representatieve democratie hebben en dat referenda daarom overbodig zijn. Immers, we kiezen onze vertegenwoordigers. En nogmaals, ik acht het gros van de mensen niet in staat een weloverwogen besluit te nemen tijdens een referendum.quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:15 schreef JoaC het volgende:
[..]
Vervolg je met:
[..]
We hebben dus wel voor niets een representatieve democratie?
Samenvattend: Jij schreef: "We hebben niet voor niets een representatieve democratie"
Waarvoor hebben we er dan een?
Maar wel tijdens verkiezingstijd? Ik denk dat door referenda de gemiddelde burger wat meer na zal gaan denken over politieke besluiten. Ook heeft het het voordeel dat je niet langer besluiten door je strot geduwd krijgt omdat de meeste politieke partijen er hetzelfde over denken of omdat je het gratis bij de andere standpunten van je partij krijgt.quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien drukte ik mij ongelukkig uit. Ik constateer dat wij een representatieve democratie hebben en dat referenda daarom overbodig zijn. Immers, we kiezen onze vertegenwoordigers. En nogmaals, ik acht het gros van de mensen niet in staat een weloverwogen besluit te nemen tijdens een referendum.
Tsja, ik betwijfel dat. Mijn gedachten gaan direct uit naar dikke Willem, die tijdens de zomermaanden met zijn kratje voor zn sociale huurwoning zit. Of aan Frank, de opgefokte schreeuwerd die dagelijks de Telegraaf-website volblaft met paranoide onzin. Denk niet dat die mensen langer nadenken over hun keus. Zij klampen zich juist meer vast aan hun dogmatische standpunten.quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:32 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Maar wel tijdens verkiezingstijd? Ik denk dat door referenda de gemiddelde burger wat meer na zal gaan denken over politieke besluiten. Ook heeft het het voordeel dat je niet langer besluiten door je strot geduwd krijgt omdat de meeste politieke partijen er hetzelfde over denken of omdat je het gratis bij de andere standpunten van je partij krijgt.
Tsja ik denk dat mensen van hun fouten zullen leren, maar jij hebt blijkbaar nog een iets negatiever beeld van de gemiddelde burger dan ik.quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik betwijfel dat. Mijn gedachten gaan direct uit naar dikke Willem, die tijdens de zomermaanden met zijn kratje voor zn sociale huurwoning zit. Of aan Frank, de opgefokte schreeuwerd die dagelijks de Telegraaf-website volblaft met paranoide onzin. Denk niet dat die mensen langer nadenken over hun keus. Zij klampen zich juist meer vast aan hun dogmatische standpunten.
Nee, ik krijg echt de kriebels van referenda.
Een referendum is overbodig omdat we een representatieve democratie hebben?quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien drukte ik mij ongelukkig uit. Ik constateer dat wij een representatieve democratie hebben en dat referenda daarom overbodig zijn. Immers, we kiezen onze vertegenwoordigers. En nogmaals, ik acht het gros van de mensen niet in staat een weloverwogen besluit te nemen tijdens een referendum.
Je laat mensen wel beslissen over het gehele politieke veld, maar niet beleidsspecifiek?quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik betwijfel dat. Mijn gedachten gaan direct uit naar dikke Willem, die tijdens de zomermaanden met zijn kratje voor zn sociale huurwoning zit. Of aan Frank, de opgefokte schreeuwerd die dagelijks de Telegraaf-website volblaft met paranoide onzin. Denk niet dat die mensen langer nadenken over hun keus. Zij klampen zich juist meer vast aan hun dogmatische standpunten.
Nee, ik krijg echt de kriebels van referenda.
Dat lijkt me ook logisch, omdat daar juist specifieke kennis voor nodig is die de meeste mensen ontberen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:55 schreef JoaC het volgende:
Je laat mensen wel beslissen over het gehele politieke veld, maar niet beleidsspecifiek?
Dat maakt de bevolking dan al helemaal ongeschikt om over de gehele linie te beslissen, dan komen er immers nog meer vakgebieden bij kijken.quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook logisch, omdat daar juist specifieke kennis voor nodig is die de meeste mensen ontberen.
Califonia als voorbeeld nemenquote:Op woensdag 9 februari 2011 17:59 schreef gelly het volgende:
Kijk maar naar Californië wat voor geweldigs je te wachten staat als je alles van referenda laat afhangen. De waan van de dag regeert. Mensen zijn namelijk over het algemeen niet in staat een keuze te maken voor het algemeen belang.
Er zit een heel groot gebied tussen alles van referenda laten afhangen en helemaal nooit een referendum uitvoeren.quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:59 schreef gelly het volgende:
Kijk maar naar Californië wat voor geweldigs je te wachten staat als je alles van referenda laat afhangen. De waan van de dag regeert. Mensen zijn namelijk over het algemeen niet in staat een keuze te maken voor het algemeen belang.
Dat is waar. Echter laat je dan alsnog de waan van de dag regeren. Voor de landelijke politiek zie ik het echt niet zitten. Lokale referenda voor bepaalde onderwerpen wel.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:01 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Er zit een heel groot gebied tussen alles van referenda laten afhangen en helemaal nooit een referendum uitvoeren.
Omdat jij vast wel begrijpt waarom California een slecht voorbeeld isquote:
Zoals er nu door de waan van de dag kutpartijen gekozen worden zodat we weer 4 jaar aan een kutkabinet vastzitten?quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat is waar. Echter laat je dan alsnog de waan van de dag regeren. Voor de landelijke politiek zie ik het echt niet zitten. Lokale referenda voor bepaalde onderwerpen wel.
Ik laat me graag goed inlichten. Vertel.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:03 schreef JoaC het volgende:
[..]
Omdat jij vast wel begrijpt waarom California een slecht voorbeeld is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |