Dan heb ik nog evenquote:Op zondag 6 februari 2011 23:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Pas bij je 40e - 50e komt de zilvervloot binnen.
Daarom laat ik het ook maar gaan. Maar echt let eens op je postgedrag af en toe. Daar heb je je bans aan te danken namelijk.quote:
Ah, belastingen verlagen. Daar ben ik uiteraard voor. Nog iets van een suggestie welke belasting dat zou moeten zijn? En voor wie?quote:Op zondag 6 februari 2011 23:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Belastingen verlagen natuurlijk, en eens kritisch te kijken naar belastingen waar iedereen gebruik van maakt.
Met jou heeft discussiëren echt geen zin he?quote:Op zondag 6 februari 2011 23:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Geen noodzaak? was de staatsschuld al bijna afgelost dan?
Alles voor iedereen.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ah, belastingen verlagen. Daar ben ik uiteraard voor. Nog iets van een suggestie welke belasting dat zou moeten zijn? En voor wie?
Sorry, toen zat ik nog in m'n pa's balzakquote:Op zondag 6 februari 2011 23:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Zalm, is dat niet die man die 30 miljard heeft "geleend" van het ABP eind jaren negentig?
Voor wie zou je denken?quote:Op zondag 6 februari 2011 23:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ah, belastingen verlagen. Daar ben ik uiteraard voor. Nog iets van een suggestie welke belasting dat zou moeten zijn? En voor wie?
Mwah, het gaat nu om inkomsten.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan heb ik nog even. hoewel dat juist de tijd is dat veel mensen krap zitten met opgroeiende kinderen en dergelijke.
Als goed rentmeester moest hij weten dat de vergrijzing er aan kwam en dat de overheidsfinanciën nog lang niet op orde waren om dat op te vangen. Ook was een buffer om een crisis op te vangen niet gek geweest.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met jou heeft discussiëren echt geen zin he?
Toen Bos aantrad was er een klein begrotingsoverschot, en de staatsschuld viel ook nog wel mee, helemaal als je dat vergelijkt met andere landen om ons heen. Sorry duke maar dit soort dingen hoor je gewoon te weten.
De rente op 10 jarige staatsobligaties was fors, de rente op de staatsschuld ook. Financiering was vrij lastig, dan is een accijns en btw verhoging het beste. Brengt het minste schade toe.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met jou heeft discussiëren echt geen zin he?
Toen Bos aantrad was er een klein begrotingsoverschot, en de staatsschuld viel ook nog wel mee, helemaal als je dat vergelijkt met andere landen om ons heen. Sorry duke maar dit soort dingen hoor je gewoon te weten.
Het is liberaal naar Thorbeckes maatstaven, maar die maatstaven komen dan ook uit de 19de eeuw.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
jeanine hp is ook vrij liberaal. Zo lopen er wel meer rond, maar de koers van het huidige kabinet is met name klootjesvolkconservatief.
Check gewoon mijn post eens, ik poneer niet ''zomaar'' wat. Bij een echt discussie zal ik altijd mijn stellingnamen onderbouwen. Let wel, bij echte discussies. Niet in PVV bash topics.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarom laat ik het ook maar gaan. Maar echt let eens op je postgedrag af en toe. Daar heb je je bans aan te danken namelijk.
Ik heb geen idee. Jij roept het. Ook voor mensen met een uitkering? En weet je hoeveel het verlagen van elke schijf met 1% kost?quote:
Nu ga ik naar bed, mensen die een paar posts hier boven vragen met vragen beantwoorden en dan zoiets durven te posten.......quote:Op zondag 6 februari 2011 23:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Check gewoon mijn post eens, ik poneer niet ''zomaar'' wat. Bij een echt discussie zal ik altijd mijn stellingnamen onderbouwen. Let wel, bij echte discussies. Niet in PVV bash topics.
Ik heb toch echt de indruk dat je veel te vaak zomaar wat roept. Ik beticht je niet zomaar van trollen. Misschien is dat het niet, maar zo komt het wel over.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Check gewoon mijn post eens, ik poneer niet ''zomaar'' wat. Bij een echt discussie zal ik altijd mijn stellingnamen onderbouwen. Let wel, bij echte discussies. Niet in PVV bash topics.
Nee dat geld hebben we gestoken in dingen als:quote:Op zondag 6 februari 2011 23:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als goed rentmeester moest hij weten dat de vergrijzing er aan kwam en dat de overheidsfinanciën nog lang niet op orde waren om dat op te vangen. Ook was een buffer om een crisis op te vangen niet gek geweest.
Ja hier word ik ook moe van.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Nu ga ik naar bed, mensen die een paar posts hier boven vragen met vragen beantwoorden en dan zoiets durven te posten.......
Nee, niet voor mensen met een uitkering. En ik weet dat het heel moeilijk is om de belastingen voor de middeninkomens te verlagen. Daar zit namelijk het gewicht.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Jij roept het. Ook voor mensen met een uitkering? En weet je hoeveel het verlagen van elke schijf met 1% kost?
En dat allemaal van een beetje duurdere peukenquote:Op zondag 6 februari 2011 23:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee dat geld hebben we gestoken in dingen als:
Extra geld naar vogelaarwijken
milieu subsidies
bureau voor gezin en jeugd
als je wil scheiden moet je eerst in relatie therapie
en zo kan ik lang doorgaan. Er is geen cent extra gegaan voor het dekken van de vergrijzing.
Klinkt wel leuk inderdaadquote:Op zondag 6 februari 2011 23:40 schreef Tem het volgende:
Tip mensen. Morgen in Tegenlicht. wat zou er gebeuren wanneer de euro valt. 20:55
Loop eens wat topics van mij na waarin ik wel serieus ben. En als je de discussie hierboven bedoelt met Erik, tsjah, de antwoorden hoeven niet van een kant te komen.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb toch echt de indruk dat je veel te vaak zomaar wat roept. Ik beticht je niet zomaar van trollen. Misschien is dat het niet, maar zo komt het wel over.
Genoteerd.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:40 schreef Tem het volgende:
Tip mensen. Morgen in Tegenlicht. wat zou er gebeuren wanneer de euro valt. 20:55
Om even bot te zijn, je mist gewoon het niveau om een serieus coherent betoog neer te zetten.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Loop eens wat topics van mij na waarin ik wel serieus ben. En als je de discussie hierboven bedoelt met Erik, tsjah, de antwoorden hoeven niet van een kant te komen.
Als je gewoon belastingen gaat verlagen geldt dat ook voor mensen met een uitkering. Weg prikkel. Hoe pak je dat aan?quote:Op zondag 6 februari 2011 23:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, niet voor mensen met een uitkering. En ik weet dat het heel moeilijk is om de belastingen voor de middeninkomens te verlagen. Daar zit namelijk het gewicht.
Tja, ik kan ook wel roepen "de belastingen moeten omlaag". Prima. En dan?quote:Op zondag 6 februari 2011 23:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Loop eens wat topics van mij na waarin ik wel serieus ben. En als je de discussie hierboven bedoelt met Erik, tsjah, de antwoorden hoeven niet van een kant te komen.
Het gaat niet alleen daarom,quote:Op zondag 6 februari 2011 23:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dat allemaal van een beetje duurdere peuken![]()
Immigratie is een probaat middel tegen vergrijzing.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee dat geld hebben we gestoken in dingen als:
Extra geld naar vogelaarwijken
milieu subsidies
bureau voor gezin en jeugd
als je wil scheiden moet je eerst in relatie therapie
en zo kan ik lang doorgaan. Er is geen cent extra gegaan voor het dekken van de vergrijzing.
Met bier, peuken en diverse belastingen betalen we allesquote:Op zondag 6 februari 2011 23:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen daarom,
alcohol
brandstof
diverse belastingen
Nee dan waren de uitgaven wel gestegen. Daarnaast was het overschot ook weer niet zo groot...quote:kortom iedereen werd weer eens goed genaaid. En dat terwijl Bos ook de mogelijkheid had om niets te doen, dan daalde de staatsschuld ook.
Met een fiscalist hierover in discussie schiet niet op geloof ikquote:Op zondag 6 februari 2011 23:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tja, ik kan ook wel roepen "de belastingen moeten omlaag". Prima. En dan?
Zodra we een probaat middel tegen de islamisering hebben gevonden is dat misschien nog wel een optie, of misschien moeten we een manier vinden om alleen immigranten uit west Europese landen en Amerikanen aan te trekken.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Immigratie is een probaat middel tegen vergrijzing.
Dan lijk je net op Reaganquote:Op zondag 6 februari 2011 23:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tja, ik kan ook wel roepen "de belastingen moeten omlaag". Prima. En dan?
Mwoah. Weinig eer aan te behalen. Tenzij je een eigen bedrijfje hebt.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Met een fiscalist hierover in discussie schiet niet op geloof ik.
Doe je ook belastingaangiftes?
Ik zou er morgen best eens een topic over willen openen. Maar sowieso is dit betoog hier nogal paradoxaal met jouw vorige post waarin jij zegt ''En weet je hoeveel het verlagen van elke schijf met 1% kost?''. Alsof dat impliceert dat het veel geld kost om de IB te verlagen voor de middeninkomens.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als je gewoon belastingen gaat verlagen geldt dat ook voor mensen met een uitkering. Weg prikkel. Hoe pak je dat aan?
En de middeninkomens betalen procentueel gezien nagenoeg niets aan de IB inkomsten. Alhoewel de IB als geheel sowieso een kostenpost voor de overheid is door de HRA.
De middeninkomens kan je ontzien als je meer vraagt in schijf 3. Of wil je box 3 verhogen?
Totdat je er achter komt dat de straatverlichting niet meer werkt en er te weinig politie op straat is om hangjongeren weg te schoppen.quote:
Welke islamisering? Die ene die wordt gevoed door het wegzetten als minderwaardig en gevaarlijk van alle moslims door de PVV?quote:Op zondag 6 februari 2011 23:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Zodra we een probaat middel tegen de islamisering hebben gevonden is dat misschien nog wel een optie, of misschien moeten we een manier vinden om alleen immigranten uit west Europese landen en Amerikanen aan te trekken.
Ik zie niet in waar dit elkaar bijt. De mensen in schijf 3 betalen verhoudingsgewijs het meest, laat onverlet dat alle 3 de schijven omlaag in totaal ongeveer 6 miljard kost, ruwweg. Das een hoop geld.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zou er morgen best eens een topic over willen openen. Maar sowieso loopt is dit betoog hier nogal paradoxaal met jouw vorige post waarin jij zegt ''En weet je hoeveel het verlagen van elke schijf met 1% kost?''.
was ik al bang voor. Zal bij mij ook wel bij de HRA als aftrekpost blijven.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mwoah. Weinig eer aan te behalen. Tenzij je een eigen bedrijfje hebt.
Zal wel aan het eind van mijn bachelor een kvk-nummertje aanvragen, dan doe ik als bijverdienste wel wat fiscaal invulwerk
Ik kom niet op straat en betaal graag voor diensten die ikzelf gebruikquote:Op zondag 6 februari 2011 23:47 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Totdat je er achter komt dat de straatverlichting niet meer werkt en er te weinig politie op straat is om hangjongeren weg te schoppen.
Voor jouw utopie is dit topic bedacht Lidmaatschap van Nederland opzeggen?quote:Op zondag 6 februari 2011 23:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik kom niet op straat en betaal graag voor diensten die ikzelf gebruik
Dat soort zaken zijn altijd ideaal verdienen. Ik doe ook wel eens wat freelance klusjes à 100 euro per uur.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mwoah. Weinig eer aan te behalen. Tenzij je een eigen bedrijfje hebt.
Zal wel aan het eind van mijn bachelor een kvk-nummertje aanvragen, dan doe ik als bijverdienste wel wat fiscaal invulwerk
Dit neem je serieusquote:
Ik heb m'n PC in de woonkamer gezet.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dit neem je serieus?
Ik kom m'n zolderkamertje niet af, welke Fok!ker wel?
Die uitgaven had ie kunnen compenseren door de uitgaves te verminderen of door een kleine belastingverhoging door te voeren.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Met bier, peuken en diverse belastingen betalen we alles
[..]
Nee dan waren de uitgaven wel gestegen. Daarnaast was het overschot ook weer niet zo groot...
Ik heb een laptop, geen PC.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb m'n PC in de woonkamer gezet.
Je wilde juist verlaging zei je net.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die uitgaven had ie kunnen compenseren door de uitgaves te verminderen of door een kleine belastingverhoging door te voeren.
Nee, die andere, je weet wel die; waar moslims de Sharia willen invoeren, homo's en joden discrimineren, met sjalen over hun hoofden heen over straat gaan en waarbij je steeds meer niet Nederlands uitziende mensen over straat ziet lopen. De islamisering waardoor Rotterdam meer op het buitenland lijkt dan op Nederland.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Welke islamisering? Die ene die wordt gevoed door het wegzetten als minderwaardig en gevaarlijk van alle moslims door de PVV?
Hoeveel procent heb je die dan omlaag?quote:Op zondag 6 februari 2011 23:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zie niet in waar dit elkaar bijt. De mensen in schijf 3 betalen verhoudingsgewijs het meest, laat onverlet dat alle 3 de schijven omlaag in totaal ongeveer 6 miljard kost, ruwweg. Das een hoop geld.
Heb je nog studiekosten ofzo? Reis je met OV? Monumentenpand? Geef je aan goede doelen?quote:Op zondag 6 februari 2011 23:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
was ik al bang voor. Zal bij mij ook wel bij de HRA als aftrekpost blijven.
Rotterdam heeft nooit op nederland geleken.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:52 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Nee, die andere, je weet wel die; waar moslims de Sharia willen invoeren, homo's en joden discrimineren, met sjalen over hun hoofden heen over straat gaan en waarbij je steeds meer niet Nederlands uitziende mensen over straat ziet lopen. De islamisering waardoor Rotterdam meer op het buitenland lijkt dan op Nederland.
Ja, maar als Bos de uitgavenkant had willen compenseren met een kleine belastingverhoging dan had dat gekund. Alleen stonden die belastingverhogingen niet in proportie met de stijging van uitgavenkant. Bos had destijds gewoon moeten kiezen om bijv geen:quote:Op zondag 6 februari 2011 23:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je wilde juist verlaging zei je net.
1 gok ik zo. D66 wilde ooit schijf 1 en 2 verlagen met 2 en 1% en die kwamen tot een kostenpost van 4.9 miljard. Alle 3 1 procent omlaag schijnt 6 miljard te kosten. Zal morgen eens wat zoeken.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoeveel procent heb je die dan omlaag?
Het waren dan ook kleine verhogingen.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die uitgaven had ie kunnen compenseren door de uitgaves te verminderen of door een kleine belastingverhoging door te voeren.
Die waar we voor Fortuijn nauwelijks last van hadden, die?quote:Op zondag 6 februari 2011 23:52 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Nee, die andere, je weet wel die; waar moslims de Sharia willen invoeren, homo's en joden discrimineren, met sjalen over hun hoofden heen over straat gaan en waarbij je steeds meer niet Nederlands uitziende mensen over straat ziet lopen. De islamisering waardoor Rotterdam meer op het buitenland lijkt dan op Nederland.
Goede doelen wel wat. En ik heb vorig jaar een fiets gekocht maar dat schiet allemaal niet op gok ikquote:Op zondag 6 februari 2011 23:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heb je nog studiekosten ofzo? Reis je met OV? Monumentenpand? Geef je aan goede doelen?
Bij een economisch gunstig klimaat zou er best wel het eea te regelen zijn dunkt me.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
1 gok ik zo. D66 wilde ooit schijf 1 en 2 verlagen met 2 en 1% en die kwamen tot een kostenpost van 4.9 miljard. Alle 3 1 procent omlaag schijnt 6 miljard te kosten. Zal morgen eens wat zoeken.
Dus belastingverlagingen zijn vrij kostbaar. Ik zou inzetten op het versimpelen van de IB.
Dat was niet aan Bos om te beslissen.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar als Bos de uitgavenkant had willen compenseren met een kleine belastingverhoging dan had dat gekund. Alleen stonden die belastingverhogingen niet in proportie met de stijging van uitgavenkant. Bos had destijds gewoon moeten kiezen om bijv geen:
Stimulerende maatregelen moeten nemen zoals ''green deals''
windmolenparken
vogelaarwijken
etc
Toen daar nog niets over gezegd mocht worden.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Die waar we voor Fortuijn nauwelijks last van hadden, die?
Voor Fortuijn had men last van extreem linksen die makros of pvda politici probeereden op te blazen.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Die waar we voor Fortuijn nauwelijks last van hadden, die?
En als moslims de sharia voor zichzelf willen invoeren moeten ze dat lekker doen. Uiteindelijk geldt alleen de Nederlandse wet.
Bos zat toch achter de rekenmachine?quote:Op zondag 6 februari 2011 23:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat was niet aan Bos om te beslissen.
Om zo de economie wat extra te laten oververhittenquote:Op zondag 6 februari 2011 23:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bij een economisch gunstig klimaat zou er best wel het eea te regelen zijn dunkt me.
Gaat om heel veel mensen..quote:Ik moet wel zeggen dat het mij heel sterk lijkt dat als je box 1 verlaagt met 1 procent dat dat meteen 1 a 2 miljard kost.
Het zijn inderdaad allemaal leuke plannetjes, maar zolang er niet drastisch gesneden wordt in het takenpakket van de overheid is het niet echt realistisch.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
1 gok ik zo. D66 wilde ooit schijf 1 en 2 verlagen met 2 en 1% en die kwamen tot een kostenpost van 4.9 miljard. Alle 3 1 procent omlaag schijnt 6 miljard te kosten. Zal morgen eens wat zoeken.
Dus belastingverlagingen zijn vrij kostbaar. Ik zou inzetten op het versimpelen van de IB.
Schijf 1. En geldt voor een hoop mensen zoals Du_ke zegt.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bij een economisch gunstig klimaat zou er best wel het eea te regelen zijn dunkt me.
Ik moet wel zeggen dat het mij heel sterk lijkt dat als je box 1 verlaagt met 1 procent dat dat meteen 1 a 2 miljard kost.
Ja maar hij bepaalde niet in zijn eentje het beleid.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bos zat toch achter de rekenmachine?
Ik wil morgen best eens nazoeken hoeveel belastingverhogingen hij heeft doorgevoerd, ik ben dan zelfs zo eerlijk om de belastingverlagingen eraf te trekken. Zo ben ik dan weer wel.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het waren dan ook kleine verhogingen.
Met hooguit anderhalve kilometer enkele reis schiet dat niet opquote:Op zondag 6 februari 2011 23:59 schreef eriksd het volgende:
Mja, als je periodiek aan een ANBI-goed doel geeft kan je het gewoon aftrekken zonder drempel. Losse donaties geldt een drempeltje.
Alle beetjes helpen!
Ik had toen ik nog bij mijn ouders woonde en in Amsterdam werkte een fijne aftrekpost, want ik reisde gratis met mijn OV kaart maar kon wel aanspraak maken op de kilometeraftrek.
Veel te complex, lukt je niet.quote:Op maandag 7 februari 2011 00:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik wil morgen best eens nazoeken hoeveel belastingverhogingen hij heeft doorgevoerd, ik ben dan zelfs zo eerlijk om de belastingverlagingen eraf te trekken. Zo ben ik dan weer wel.
Tenminste als mijn topic niet direct verzand in een zandbak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |