abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92422493
Another update in just over 1 hour after surgeons are finished saving Kubicas future. All the best hope it goes well #F1
5 minutes ago via Twitter for Android
http://twitter.com/Formula1_com#

quote:
7s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik gok zomaar dat hij minstens 20 miljoen bij elkaar geformule-eendt heeft :)
Hij racet pas sinds Hongarije 2006 in de F1, weet niet eens meer wie hij precies verving destijds. Dat was (toevallig?) op 6 augustus, dus dat is precies 4,5 jaar geleden. Hij zal ongetwijfeld een heel boel verdiend hebben maar een autocoureur wil maar één ding, dat blijkt vandaag wel weer.

Wel een gaaf maar lastig debuut... zie hier:
http://www.dailymotion.co(...)ary-2006-onboar_auto

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2011 19:25:09 ]
pi_92424216
Eric Boullier has said Robert will not have too have his hand amputated but he has lost a lot of blood threw the injuries #F1
20 minutes ago via Twitter for Android

Over the past half an hour surgeons have been working on Kubicas ligaments from a polish source #F1
less than 5 seconds ago via Twitter for Android

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2011 20:00:45 ]
pi_92425210
Kubica verdiende in 2010 7,5 miljoen, dus die 20 miljoen heeft ie wel gehaald denk ik zomaar :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_92425434
In 2009 4,5 miljoen dus hij zal zeker een end op weg zijn :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_92425541
@ vosss, maar of het ze daar echt om te doen is? een miljoen meer of minder.... who cares als je volop in je carriere bezig bent. ;)

Zit nu op google die realtime te lezen maar daar word ik niet veel wijzer van, ik denk dat we voorlopig moeten wachten op nieuws van de officiële F1 twitter en/of Renault's twitter.
pi_92427092
Robert should be out of surgery soon. We hope to be able to give you another update in a couple of hours.
1 minute ago via Sprout Social
http://twitter.com/OfficialLRGP

Wie verstaat Italiaans?


[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2011 20:39:40 ]
pi_92427710
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:08 schreef Nober het volgende:
@ vosss, maar of het ze daar echt om te doen is? een miljoen meer of minder.... who cares als je volop in je carriere bezig bent. ;)
Als je sommige F1 coureurs ziet rijden dan denk ik echt dat die er puur voor het geld zitten.
Datzelfde denk ik ook over een groot aantal voetballers overigens.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_92427827
quote:
7s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Als je sommige F1 coureurs ziet rijden dan denk ik echt dat die er puur voor het geld zitten.
Datzelfde denk ik ook over een groot aantal voetballers overigens.

:)
en voetballers kunnen ook nog eens zo dom zijn als het achtereind van [vul maar in] :D
  zondag 6 februari 2011 @ 20:49:51 #110
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_92428482
quote:
7s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Als je sommige F1 coureurs ziet rijden dan denk ik echt dat die er puur voor het geld zitten.
Datzelfde denk ik ook over een groot aantal voetballers overigens.

:)
Kubica lijkt me nou niet echt het type coureur die er puur voor het geld zit. Het is een vechter, een racer. Dat hij er nou miljoenen voor vangt, tja, daar gaan we niet moeilijk over doen ;)

Maar dat terzijde, wat is en blijft die gozer lelijk :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_92428791
Op naar de BBC2, misschien weten ze bij Top Gear nog wat te melden.
  zondag 6 februari 2011 @ 20:56:32 #112
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_92429005
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:53 schreef Nober het volgende:
Op naar de BBC2, misschien weten ze bij Top Gear nog wat te melden.
BBC2 nog ergens online live te zien? Heb Digitenne en daar zit geen BBC1 en 2 bij :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_92429254
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:56 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

BBC2 nog ergens online live te zien? Heb Digitenne en daar zit geen BBC1 en 2 bij :(
Ja dat krijg je met een abbonement van 8,50 p/mnd... over een jaar is het op Veronica, heb geduld!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 6 februari 2011 @ 21:00:09 #114
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92429307
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:53 schreef Nober het volgende:
Op naar de BBC2, misschien weten ze bij Top Gear nog wat te melden.
Word dat niet op een woensdag opgenomen?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_92429337
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Word dat niet op een woensdag opgenomen?
yup
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 6 februari 2011 @ 21:01:56 #116
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_92429442
quote:
10s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:59 schreef Nober het volgende:

[..]

Ja dat krijg je met een abbonement van 8,50 p/mnd... over een jaar is het op Veronica, heb geduld!
Och, ik kijk weinig TV en heb nog een bakbeest TV dus meestal is Digitenne voldoende voor mij.

Maar nu dus niet :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_92430966
http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/

hij heeft echt bizar veel geluk gehad, je kan gewoon door de wagen heenkijken..
pi_92431632
Als zanardi kan racen zonder benen dan moet kubica het toch zeker wel kunnen doen met 1 hand.
Ik heb goede hoop
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zondag 6 februari 2011 @ 21:35:32 #119
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_92431902
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:31 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Als zanardi kan racen zonder benen dan moet kubica het toch zeker wel kunnen doen met 1 hand.
Dat zeker, maar ik denk weet wel zeker dat als zijn hand niet volledig herstelt dat dat racen voor hem niet meer in de F1 zal zijn.

Maar we blijven duimen voor hem :Y

-Edit: dit is mijn 6000e post *O* w/
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 6 februari 2011 @ 22:10:30 #120
34586 kepler
No bounce, no play
pi_92434430
quote:
"We have to wait at least a week to see if his hand survives. " This is the first comment of Professor Igor Rossello after the operation that led right limb of Robert Kubica Hospital Santa Corona. At best, the twenty-six pilot Lotus Renault will again use his right arm only in one year. The limb has undergone a delicate operation to implant bone reconstruction, and reconnection of tissue vascularization.
Nog geen goede bron, maar dit seizoen (en volgend seizoen) lijkt dus over... Sterker nog, ik ben bang dat zijn hele carriere nu voorbij is :{
The line is a dot to you!
pi_92435014
Over Zanardi gesproken, in de Indycar hoef je geen 10 tot 15 knopjes op je stuur te bedienen, Je kan meer functies van je benen overnemen met je handen dan andersom in een racewagen. Clay Regazzoni is een andere rijder die met hand-gasgeven nog leuke dingen heeft gedaan met een racewagen. Je hoort nooit iets over een coureur met maar 1 arm die leuke dingen doet met een racewagen.

Van de kerk die steeds genoemd werd in de berichten is op de video beelden van de crash plek niets te vinden. In het persbericht van de manager staat dan ook dat Kubica de controle verloor op een oneffenheid in de weg en dat hij tegen de vangrail is gebotst en dat daarbij een stuk rail in de wagen/door de bodem is gegaan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 februari 2011 @ 22:20:25 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92435129
quote:
2s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:10 schreef kepler het volgende:

[..]

Nog geen goede bron, maar dit seizoen (en volgend seizoen) lijkt dus over... Sterker nog, ik ben bang dat zijn hele carriere nu voorbij is :{
Adam Cooper heeft iets op zijn blog geschreven nu:

http://adamcooperf1.com/2(...)says-kubica-surgeon/
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 6 februari 2011 @ 22:20:56 #123
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_92435169
Zanardi reed ook WTCC en geen Cart/Indycar/whatever die serie heet meer afaik na zijn ongeluk.

En waarom een coureur in je auto zetten, waar je auto voor omgebouwd moet worden, als je ook een 'gezond' coureur achter het stuur kan doen, of moet zijn dattie met 2 vingers in de neus kampioen kan worden... maar denk niet dat je nog mee kan komen met de top.
pi_92435730
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:18 schreef Alleskids het volgende:
Je hoort nooit iets over een coureur met maar 1 arm die leuke dingen doet met een racewagen.
Volgens mij moest Alonso een paar jaar terug met een hand sturen omdat hij een knop in moest drukken voor KERS (dacht ik) en dat zat ergens aan de zijkant.


Edit:
Jenson Button has moved to diffuse the consternation surrounding footage of Fernando Alonso apparently taking one - or even both - of his hands off the steering wheel in order to operate Ferrari's F-duct during the Spanish Grand Prix.

Only introduced in Barcelona, the Scuderia's system is different to the one in Button's McLaren in that it requires the driver to use the back of his left hand - rather than the driver's knee - to block a vent and help stall the rear wing for improved straight-line speed, and, with Alonso unable to complete the manoeuvre and keep his hand fully on the wheel at the same time, on-board footage appeared to show him driving effectively 'no handed' as he also reached down to adjust the F10's brake bias.

Asked during Wednesday's FIA press conference whether he felt that the film highlighted a conflict with the governing body's 'Make Roads Safe' campaign, Button insisted that too much was being made of the situation.

"We're in a controlled environment, this is very different from driving on the road," the reigning world champion pointed out, "We are professionals, this is what we've grown up doing and we are supposed to be the best in the world at what we do. I think it's wrong to compare it to driving on the road.

"I think the way that we drive on the road is very different to the way we work on the circuit, and the way that we drive on the circuit. I'm a little bit surprised that you try to make out that they are the same.

"I think youngsters are probably more intelligent than [the media are] letting on. I think that they understand that driving on the road is very different than driving in a racing car. It hasn't changed for the last 50 years. There have been professionals in motorsport and there have been kids growing up and driving on the roads. That's not changed. I think kids these days understand the difference between what we do and driving on the M25 around London, for example."

Ferrari, meanwhile, has announced that it will not be using the F-duct at this weekend's Monaco Grand Prix [HERE] because the circuit does not have a straight where its employment would benefit the drivers.

"We're not using it for a reason," Felipe Massa confirmed, "It depends on the track when we use it, and it depends on the track when we don't use it. We always prepare the best for every track we go to so, if we don't have the F-duct on this track, it's because it's better without it. But, for sure, we're going to use it in other races."

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2011 22:37:08 ]
pi_92436220
Dat Renault Senna een geschikte vervanger vindt mocht Kubica toevallig een keer een race missen, ok.

Maar het lijkt er op dat Kubica een groot deel van het seizoen is uitgeschakeld, of zelfs langer. Kan me niet voorstellen dat Renault dit seizoen van Petrov en Senna (met allebei maar 1 seizoen ervaring) af wil laten hangen. Wie gaat die auto ontwikkelen?

Zou Heidfeld morgen een telefoontje krijgen?
pi_92436393
[quote]1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:30 schreef Nober het volgende:

[..]

Volgens mij moest Alonso een paar jaar terug met een hand sturen omdat hij een knop in moest drukken voor KERS (dacht ik) en dat zat ergens aan de zijkant.

zie jij het al voor je dat hij de HELE race met 1 hand stuurt en tegelijk de knopjes bedient en de bocht in stuurt? is vrij lastig denk ik :)
pi_92436460
Het is heel sneu, maar schrijf Kubica maar af voor 2011.

VERY IMPORTANT NEWS FROM LOCAL MEDIA

shortly after 21, after seven hours , complex surgery was concluded in Santa Corona di Pietra Ligure on the Formula One driver Robert Kubica, involved in a serious accident this morning at the rally "Ronde di Andora. " Just out of surgery, Professor Igor Rossello has commented on the action: "The patient reported two major injuries, but about the action performed by me, I can say that we managed to retrieve the limb. Now, what we can do is wait, the patient is hospitalized in intensive care, of course it cannot be excluded that in case of complications, new interventions might be needed .

While the chief surgeon of the hand of the San Paolo di Savona operated on the upper limb of Kubica, a second team took care of the leg, groped again to reform the severe trauma reported nell'icidente, occurred 12 hours now ago.

Robert Kubica will now be recovering at the hospital Santa Corona in the intensive care unit for at least five days. The prognosis, at least for the moment, is absolutely secure. To questions from reporters, addressed to Professor Rossello on the possible return to the track of Kubica, the specialist said: [b]"It is not for me to make, but I can say that for the rehabilitation of the limb will take at least a year [/b]

Ascolta
Trascrizione foneticaDizionario - Visualizza dizionario dettagliatoGoogle Traduttore per miei elementi quali:RicercheVideoEmailTelefonoChatAttivitàInform azioni su Google TraduttoreDisattiva traduzione istantaneaPrivacyGuida
©2010Strumenti per aziendeTranslator ToolkitInformazioni su Google TraduttoreBlogPrivacyGuida
pi_92436752
Voordat ie zn hand weer volledig kan gebruiken duurt een jaar dus.

Ik ben bang dat we Kubica nooit meer terug gaan zien in de F1 :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 februari 2011 @ 22:49:53 #129
862 Arcee
Look closer
pi_92436977
quote:
7s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:46 schreef vosss het volgende:
Voordat ie zn hand weer volledig kan gebruiken duurt een jaar dus.
Lijkt me dat dat dan erg meevalt als ze ook nog overwogen hebben om z'n hand te amputeren...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_92437025
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:41 schreef Alleskids het volgende:

To questions from reporters, addressed to Professor Rossello on the possible return to the track of Kubica, the specialist said: "It is not for me to make, but I can say that for the rehabilitation of the limb will take at least a year
Ik vind het niet geloofwaardig om daar nu al uitspraken over te doen. De coureurs zijn iets fitter dan de gemiddelde mens, dus herstel kan ook best sneller gaan.
pi_92437067
Ik heb hier een video (weer Italiaans, leer toch is Engels!) en op 9:48 zie je Alonso ter plaatste.

pi_92437388
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:50 schreef Light het volgende:

[..]

Ik vind het niet geloofwaardig om daar nu al uitspraken over te doen. De coureurs zijn iets fitter dan de gemiddelde mens, dus herstel kan ook best sneller gaan.
De beste man is professor en heeft net de hand van Kubica weer in elkaar gezet, dus ik ga er van uit dat hij er meer verstand van heeft dan jou.
pi_92437408
ja alonso en kubica zijn goede vrienden! Hebben dezelfde trajecten afgelegd om er te komen..alonso was alleen een jaartje eerder dacht ikzo.

En ik denk dat een prof. wel redelijk een schatting kan maken hoelang zoiets gaat duren om te herstellen hoor.
pi_92437639
Leer toch 's de Nederlandse taal. Is is een werkwoord.

Dikke f.ck dit: hoopte Kubica toch snel naast Alonso in een Ferrari F1 te zien om dat Spaanse mietje 's raceles te geven.

Nog twitter follow tips btw?
Calmer than you are
pi_92438173
Jaaa, Engels... he he!

Grazie Mille
pi_92438254
quote:
14s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:57 schreef roelofjan het volgende:

[..]

De beste man is professor en heeft net de hand van Kubica weer in elkaar gezet, dus ik ga er van uit dat hij er meer verstand van heeft dan jou.
En hij geeft zelf al aan dat hij er eigenlijk niets over kan zeggen. Ik denk dat het te vroeg is om er nu iets zinnigs over te zeggen.
  zondag 6 februari 2011 @ 23:13:11 #137
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_92438369
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:18 schreef Alleskids het volgende:
Over Zanardi gesproken, in de Indycar hoef je geen 10 tot 15 knopjes op je stuur te bedienen, Je kan meer functies van je benen overnemen met je handen dan andersom in een racewagen. Clay Regazzoni is een andere rijder die met hand-gasgeven nog leuke dingen heeft gedaan met een racewagen. Je hoort nooit iets over een coureur met maar 1 arm die leuke dingen doet met een racewagen.

Van de kerk die steeds genoemd werd in de berichten is op de video beelden van de crash plek niets te vinden. In het persbericht van de manager staat dan ook dat Kubica de controle verloor op een oneffenheid in de weg en dat hij tegen de vangrail is gebotst en dat daarbij een stuk rail in de wagen/door de bodem is gegaan.
Als dat zo is dan heeft ie nog ontzettend veel mazzel gehad dat ie überhaupt nog leeft :{
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_92438603
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:09 schreef Nober het volgende:
Jaaa, Engels... he he!

Grazie Mille
Hij zegt het zelf al, coureurs zijn bijzondere patienten die veel sneller genezen dan gewone mensen.
pi_92438621
Haal dan nog maar even Kimi terug: Senna en die Ho-Pin zijn toch een paar maatjes te klein in vergelijking met Kubica.
Calmer than you are
pi_92438853
http://www.flickr.com/pho(...)zes/l/in/photostream

hier kan je zien hoeveel geluk ze beiden hebben gehad
pi_92439181
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:22 schreef rooneyelst het volgende:
http://www.flickr.com/pho(...)zes/l/in/photostream

hier kan je zien hoeveel geluk ze beiden hebben gehad
Maar dan vooral de bijrijder, Kubica's carriere is misschien wel over.
pi_92439353
ja maar ze leven allebei nog zo bedoelde ik het eigenlijk..als die vangrail meer naar rechts of links was gegaan dan was het gewoon over en uit gweest voor 1 van de 2..
pi_92439670
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:33 schreef rooneyelst het volgende:
ja maar ze leven allebei nog zo bedoelde ik het eigenlijk..als die vangrail meer naar rechts of links was gegaan dan was het gewoon over en uit gweest voor 1 van de 2..
Dat zeker, en ik snap dan ook niet waarom mensen al gaan speculeren over wie z'n stoeltje overneemt, Bahrain is pas 11 maart (VT's).
  zondag 6 februari 2011 @ 23:51:29 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_92440130
quote:
Op zondag 6 februari 2011 23:41 schreef Nober het volgende:

[..]

Dat zeker, en ik snap dan ook niet waarom mensen al gaan speculeren over wie z'n stoeltje overneemt, Bahrain is pas 11 maart (VT's).
De berichten zijn nu dat zijn revalidatie naar F1 (indien al mogelijk) een jaar gaat duren, dus speculeren over zijn stoeltje lijkt me onvermijdelijk
pi_92440214
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:29 schreef Nober het volgende:

[..]

Maar dan vooral de bijrijder, Kubica's carriere is misschien wel over.
Wat is belangrijker? Carrière of leven?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_92440754
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

De berichten zijn nu dat zijn revalidatie naar F1 (indien al mogelijk) een jaar gaat duren, dus speculeren over zijn stoeltje lijkt me onvermijdelijk
De revaldidatie van dat specifieke ledemaat gaat minimaal een jaar duren. De arst heeft nergens gezegd dat de revalidatie naar F1 een jaar gaat duren. Voordat hij zn hand weer volledig kan gebruiken gaat een jaar duren en dat is wat anders dan goed genoeg hersteld zijn om een F1 bolide te besturen, me dunkt. :{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Trouwste user 2022 maandag 7 februari 2011 @ 00:47:47 #147
7889 tong80
Spleenheup
pi_92442556
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 00:05 schreef vosss het volgende:

[..]

De revaldidatie van dat specifieke ledemaat gaat minimaal een jaar duren. De arst heeft nergens gezegd dat de revalidatie naar F1 een jaar gaat duren. Voordat hij zn hand weer volledig kan gebruiken gaat een jaar duren en dat is wat anders dan goed genoeg hersteld zijn om een F1 bolide te besturen, me dunkt. :{
Ben bang dat we hem niet meer terug zien.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_92446920
The accident happened on the first special stage, not on the roadsection. These Italian "Rally Rondes" use the same special stage driven four times.

Nothing confirmed but combining various sources the blueprints for the accident were the following: A mid-high-speed right hand corner 4,6 kilometres into the stage. The tarmac was just a little bit damp (there wasn't definately any standing water). The weather had been and was "normal", atleast what I checked from Capo Mele (very close to Andora) weather station's METAR history. Temperature was around 10 centigrades, no indication of rain, some broken or few clouds. Ofcourse the stage was a bit more into the mainland and it's mountaineous area.

Some say that in the beginning of the corner there's some tree roots that have penetrated the tarmac and caused little bumps and that Kubica would have lost the control because of those. Others say that the reason was simply too high speed entering the corner. I guess the most precise guess is to combine those two. Maybe a bit too high speed combined with an external factor. The guardrail's end had to be straight and not embedded to the ground. When the impact happened, the guardrail penetrated the car's firewall passing the engine from the left side and entered the cabin with the consequences we all know.

Clearly there has been some problems with the rescue efforts because Mauro Moreno, the driver who started after Kubica, told that competitors didn't stop to the accident site (don't they have SOS signs (which when shown order to stop) in Italy?!) Therefore, the message hasn't reached the organizers fast enough and possibly it had to be done with a telephone. Then adding the time which it took for the rescue equipment to reach the scene (most probably driven from the start). So it really took some time. The chopper came from Turin, some 75 kilometres away.
  maandag 7 februari 2011 @ 09:14:08 #149
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_92448567
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:41 schreef Nober het volgende:

[..]

Dat zeker, en ik snap dan ook niet waarom mensen al gaan speculeren over wie z'n stoeltje overneemt, Bahrain is pas 11 maart (VT's).
Senna is contractueel de derde man dus speculeren lijkt me zinloos.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_92449204
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 09:14 schreef Toekito het volgende:

[..]

Senna is contractueel de derde man dus speculeren lijkt me zinloos.
Kubica rijdt waarschijnlijk het hele seizoen niet, dus dan zou ik absoluut Senna niet in die wagen zetten. Misschien dat dan toch Heidfeld geluk heeft?
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_92449340
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 09:14 schreef Toekito het volgende:

[..]

Senna is contractueel de derde man dus speculeren lijkt me zinloos.
Maar geldt dat ook als een rijder een heel seizoen niet kan rijden?
pi_92449343
De Telegraaf meldt dat de hand van Kubica warm aanvoelde, dus dat is een goed teken. Hij ligt nog wel steeds in coma.
's Avonds een man, overdags rustig an
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 februari 2011 @ 09:50:29 #153
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92449391
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 09:48 schreef Burnie88 het volgende:
De Telegraaf meldt dat de hand van Kubica warm aanvoelde, dus dat is een goed teken. Hij ligt nog wel steeds in coma.
Doorbloeding is er wel.
Maar nu gaat het cruciaal worden of z'n motoriek nog goed is.
Zo ver ik weet wordt hij kunstmatig in coma gehouden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_92450263
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:31 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Als zanardi kan racen zonder benen dan moet kubica het toch zeker wel kunnen doen met 1 hand.
Ik heb goede hoop
Betere vergelijking is Allessando Nannini die in 1990 zijn hand verloor bij een helicopter ongeluk. Die hand is er weer aangezet, en het lukte Nannini weer om toerwagens en FIA GT te gaan rijden in de jaren '90.

Een terugkeer naar de F1 zat er echter niet meer in. Hopelijk heeft Kubica meer geluk en kan hij dit of volgend seizoen weer F1 rijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_92450445
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:20 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Zanardi reed ook WTCC en geen Cart/Indycar/whatever die serie heet meer afaik na zijn ongeluk.


Jawel hoor, hij maakte zijn race gewoon af op de Lausitzring :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_92450547
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 10:29 schreef Everlong het volgende:
Foto inclusief vangrail..bah

http://www.gry-online.pl/Galeria/Forum/2/350348059.jpg
Wilde m net gaan plaatsen, dus zo is dat gegaan...



Onboard de deelnemer die na Kubica de proef deed, je ziet Kubica's Skoda staan rond 3:10 en zijn bijrijder is behoorlijk in paniek met maar een gebaar, bellen, bellen!!



[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2011 10:52:09 ]
pi_92451254
Dan kloppen eerdere berichten dus ook niet dat deelnemers na hem gewoon doorreden. Deze stoppen in elk geval.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 7 februari 2011 @ 11:10:02 #159
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_92451491
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:02 schreef vosss het volgende:
Dan kloppen eerdere berichten dus ook niet dat deelnemers na hem gewoon doorreden. Deze stoppen in elk geval.
Vanwege een gele vlag ja. Niet vanwege de crash. In het filmpje hierboven rijden ze uiteindelijk gewoon door, stappen niet eens uit.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_92451542
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:10 schreef Xebber het volgende:

[..]

Vanwege een gele vlag ja. Niet vanwege de crash. In het filmpje hierboven rijden ze uiteindelijk gewoon door, stappen niet eens uit.
En terecht. Daar zijn de marshals voor.

Kubica heeft geluk gehad dat hij ook niet het ravijn in is gedonderd.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_92451620
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:10 schreef Xebber het volgende:

[..]

Vanwege een gele vlag ja. Niet vanwege de crash. In het filmpje hierboven rijden ze uiteindelijk gewoon door, stappen niet eens uit.
De bijrijder stapte in ieder geval uit.

@Burrie die afgerond viel wel mee, er liep een weg langs volgens mij, als ik die eerdere foto's erbij pak.
pi_92451632
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:10 schreef Xebber het volgende:

[..]

Vanwege een gele vlag ja. Niet vanwege de crash. In het filmpje hierboven rijden ze uiteindelijk gewoon door, stappen niet eens uit.
Heb je geen bril nodig?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_92451644
https://twitter.com/andrewbensonf1/status/34554836074627072

quote:
Renault team boss Eric Boullier tells BBC Sport they may need to find a new driver, not reserve, if Kubica out for most of season. More soon
Kimi :D
Calmer than you are
pi_92451813
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:10 schreef Xebber het volgende:

[..]

Vanwege een gele vlag ja. Niet vanwege de crash. In het filmpje hierboven rijden ze uiteindelijk gewoon door, stappen niet eens uit.
Op 3 minuut 48 ie ik ze toch echt gewoon uitstappen hoor.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 7 februari 2011 @ 11:22:23 #165
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_92451881
Ja, ik neem mijn woorden terug, ik keek tot 3.40 of zo, en toen reden ze net door. :') Wist ik veel dat ze 5 seconden later toch nog zouden stoppen en uit zouden stappen?
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_92453231
Geeft niks Xebber, ik ben niet boos op je hoor :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_92454279
quote:
Alsjeblieft niet, die arrogante saaie lul hoef ik niet meer te zien in de F1. Ik zou serieus overwegen of Heidfeld geen goede optie is. Hij heeft ervaring en ik ben overtuigd van zijn snelheid.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_92454487
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 12:29 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet, die arrogante saaie lul hoef ik niet meer te zien in de F1. Ik zou serieus overwegen of Heidfeld geen goede optie is. Hij heeft ervaring en ik ben overtuigd van zijn snelheid.
Hmm..niet mee eens! Kimi _O_
  maandag 7 februari 2011 @ 12:36:29 #169
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_92454546
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:10 schreef Xebber het volgende:

[..]

Vanwege een gele vlag ja. Niet vanwege de crash. In het filmpje hierboven rijden ze uiteindelijk gewoon door, stappen niet eens uit.
Gele vlag is langzaam rijden (ivm. ongeluk), rode vlag is stoppen, zo zijn die afspraken nou eenmaal.
pi_92455690
Kimi saai noemen en dan Heidfeld naar voren schuiven _O-
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  FOK!fotograaf maandag 7 februari 2011 @ 13:12:35 #171
842 Zorro
Z
pi_92455765
Jos :+
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_92455817
Jammer, ik hoopte toch een beetje op Grosjean... ook al is het geen partij voor Kubica, ik vind het van de testrijders die Renault heeft, in iedergeval de meest spraakmakende qua rijstijl.

Geen Kimi en ook geen Heidfeld ajb... Kimi is te arrogant... Heidfeld is te saai (maar wel net zo vloeiende rijstijl als Button en weet de auto thuis te brengen + veel technische feedback.

Dan hoop ik toch het meest op De Hulk :) Was eerst een beetje sceptisch over deze jonge hond, maar leuke coureur om naar te kijken (met z'n helm op).

Maar als het Heidfeld word...ook oké !

*Eigenlijk best wel sneu inderdaad om over de opvolgers te praten en speculazen... terwijl Kubica pas net het ongeluk achter zich heeft*.
pi_92455980
vind dat niet sneu maar gewoon een logisch gevolg..Zit een hoop geld achter 1 zo`n f1 auto dus om die niet te laten rijden is nog veel dommer! actie --> reactie
pi_92456301
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:12 schreef Zorro het volgende:
Jos :+
Ben wel benieuwd wat Jos te zeggen heeft in zijn column in de Telegraaf !! Voornamelijk wat betreft het coureur zijn en het hebben van hobbies naast het Formule 1 racen.

Olav Mol heeft in zijn twitter gesproken over een 8 weken-regel en was het daarmee wel eens. Met de rest echter niet. Want je kan wel blijven verbieden dat coureurs geen hobbies hebben naast het F1 racen, je belemmerd je coureur wel enorm met een grote last. Het voelt als een huis-arrest... Ook als mensen mij het auto rijden op zich zouden afpakken, ook al was het tijdelijk, zou ik mij ook erg belemmerd en benauwd voelen...
Maar Hamilton is dus ook een keer net aan een vliegtuig of helicopter crash ontsnapt, dus dat huis-arrest lijkt er nu (voor een handvol coureurs) misschien toch te gaan komen na de crash van Kubica.
pi_92456313
Zit die vangrail nu echt dwars door die auto heen o.0? Wel apart dat dan op het uitstekende stukje (achter de auto) geen bloed of zo zit...
pi_92456365
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:14 schreef Meike26 het volgende:
Jammer, ik hoopte toch een beetje op Grosjean... ook al is het geen partij voor Kubica, ik vind het van de testrijders die Renault heeft, in iedergeval de meest spraakmakende qua rijstijl.

Geen Kimi en ook geen Heidfeld ajb... Kimi is te arrogant... Heidfeld is te saai (maar wel net zo vloeiende rijstijl als Button en weet de auto thuis te brengen + veel technische feedback.

Dan hoop ik toch het meest op De Hulk :) Was eerst een beetje sceptisch over deze jonge hond, maar leuke coureur om naar te kijken (met z'n helm op).

Maar als het Heidfeld word...ook oké !

*Eigenlijk best wel sneu inderdaad om over de opvolgers te praten en speculazen... terwijl Kubica pas net het ongeluk achter zich heeft*.
Inderdaad, Heidfeld is ook wel saai, maar hij is een zeer ondergewaardeerde coureur. Hij deed destijds (2001 ofzo?) niets onder voor Kimi bij Sauber. En ja vervolgens deed hij het bij Jordan ondanks alles nog best goed. Bij BMW was hij wel veel minder dan Kubica, oke. Maar hij is de juiste man.

Hülkenberg zou ook prima kunnen, maar die zit nu vast aan zijn contract bij Force India lijkt me.. Als Renault maar geen paydriver gaat inzetten.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_92456539
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:25 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd wat Jos te zeggen heeft in zijn column in de Telegraaf !! Voornamelijk wat betreft het coureur zijn en het hebben van hobbies naast het Formule 1 racen.

Olav Mol heeft in zijn twitter gesproken over een 8 weken-regel en was het daarmee wel eens. Met de rest echter niet. Want je kan wel blijven verbieden dat coureurs geen hobbies hebben naast het F1 racen, je belemmerd je coureur wel enorm met een grote last. Het voelt als een huis-arrest... Ook als mensen mij het auto rijden op zich zouden afpakken, ook al was het tijdelijk, zou ik mij ook erg belemmerd en benauwd voelen...
Maar Hamilton is dus ook een keer net aan een vliegtuig of helicopter crash ontsnapt, dus dat huis-arrest lijkt er nu (voor een handvol coureurs) misschien toch te gaan komen na de crash van Kubica.
Weet je wat het is. Die jongens verdienen echt miljoenen euro's per jaar, daar moeten ze nu eenmaal bepaalde privileges voor opgeven. Ik snap best dat een rally rijden leuk is en het houdt je scherp, maar ga alsjeblieft liever in de sportschool zitten of in een simulator bij Renault. Als je klaar bent met je F1-carriere ga je maar lekker gek doen wat mij betreft. Mark Webber ging de fout ook al in, echt dom, vooral omdat hij kampioen kon worden. Ik gaf Kubica (nu al) goeie kans om mee te doen in het WK dit jaar en dan zou je toch spaarzaam op jezelf moeten zijn qua lichaam en geest. Daar hoor een rally dan gewoon niet bij. Niet tijdens de belangrijke testperiode althans. En oké, een crash zoals deze komt niet vaak voor, maar je weet dat het risico er altijd is ondanks de veiligheidskooien enz.

Moraal van het verhaal; ik vind het erg sneu voor Kubica en ik hoop dat hij ooit nog in een F1-bolide terecht komt. Maar ik hoop tegelijkertijd dat andere coureurs hier van leren en zuinig zijn op zichzelf. Tijdens je F1-carriere ben je goud waard voor je team en de sport, zet dat niet onnodig op het spel. En nee, je hoeft niet te leven als een kluizenaar, dat bedoel ik niet, maar ga onnodige risico's wel uit de weg.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_92456593
Maar Force India zou hem wel kunnen uithuren aan Renault. De waarde van Hulkenberg zal door zijn stage bij Renault in iedergeval aardig kunnen steigen, dus het is win-win voor Force India !!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 februari 2011 @ 13:32:44 #179
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92456627
Hulkenberg of Heidfeld......
Hmmmm.......
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_92456685
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:26 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Inderdaad, Heidfeld is ook wel saai, maar hij is een zeer ondergewaardeerde coureur. Hij deed destijds (2001 ofzo?) niets onder voor Kimi bij Sauber. En ja vervolgens deed hij het bij Jordan ondanks alles nog best goed. Bij BMW was hij wel veel minder dan Kubica, oke. Maar hij is de juiste man.

Hülkenberg zou ook prima kunnen, maar die zit nu vast aan zijn contract bij Force India lijkt me.. Als Renault maar geen paydriver gaat inzetten.
Hulkenberg mist de ervaring. Kunnen ze net zo goed Senna inzetten. Ze zoeken een ervarener coureur naast Petrov. Er schijnen al gesprekken te zijn met Heidfeld en De la Rosa.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_92457020
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:30 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Weet je wat het is. Die jongens verdienen echt miljoenen euro's per jaar, daar moeten ze nu eenmaal bepaalde privileges voor opgeven. Ik snap best dat een rally rijden leuk is en het houdt je scherp, maar ga alsjeblieft liever in de sportschool zitten of in een simulator bij Renault. Als je klaar bent met je F1-carriere ga je maar lekker gek doen wat mij betreft. Mark Webber ging de fout ook al in, echt dom, vooral omdat hij kampioen kon worden. Ik gaf Kubica (nu al) goeie kans om mee te doen in het WK dit jaar en dan zou je toch spaarzaam op jezelf moeten zijn qua lichaam en geest. Daar hoor een rally dan gewoon niet bij. Niet tijdens de belangrijke testperiode althans. En oké, een crash zoals deze komt niet vaak voor, maar je weet dat het risico er altijd is ondanks de veiligheidskooien enz.

Moraal van het verhaal; ik vind het erg sneu voor Kubica en ik hoop dat hij ooit nog in een F1-bolide terecht komt. Maar ik hoop tegelijkertijd dat andere coureurs hier van leren en zuinig zijn op zichzelf. Tijdens je F1-carriere ben je goud waard voor je team en de sport, zet dat niet onnodig op het spel. En nee, je hoeft niet te leven als een kluizenaar, dat bedoel ik niet, maar ga onnodige risico's wel uit de weg.
Ik vind dit totale onzin. Dan moeten ze de coureurs ook niet meer laten vliegen of zelf naar huis laten rijden. Er kan altijd wel wat gebeuren. En hoe vaak gebeurt er zoiets bij het rally rijden. Niet vaker dan dat er een vliegtuig crasht of er een fietser wordt aangereden of zoiets.

Als teams er echt zo over denken, dan kunnen ze hun coureur beter opsluiten in een onbreekbare cocon, want ik zie geen andere mogelijkheden om ze beschermen tegen de gevaren van het leven.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_92457206
Die mening deel ik dus ook, samen met die 8-weken regel van Olav Mol. Want dat is zo goed als begin van het nieuwe jaar. Wanneer je als coureur dan eind December nog even een been breekt met de lange latten, heb je alsnog 2 maanden te herstellen van een bot breuk en heeft een team meer tijd om tijdelijke vervanging te regelen voor de eerste race, als het herstel net wat uitloopt.

Dit ongeluk van Kubica is echter zo uitzonderlijk ernstig en zeldzaam, dat ik het ook hoogst onlogisch vind als teams hun rijders totaal gaan verbieden om hobbies te hebben, maar die 8 weken moeten ze het toch wel uit kunnen houden !!
pi_92457537
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik vind dit totale onzin. Dan moeten ze de coureurs ook niet meer laten vliegen of zelf naar huis laten rijden. Er kan altijd wel wat gebeuren. En hoe vaak gebeurt er zoiets bij het rally rijden. Niet vaker dan dat er een vliegtuig crasht of er een fietser wordt aangereden of zoiets.

Als teams er echt zo over denken, dan kunnen ze hun coureur beter opsluiten in een onbreekbare cocon, want ik zie geen andere mogelijkheden om ze beschermen tegen de gevaren van het leven.
Ik heb het ook over onnodige risico's. In een vliegtuig zitten is dat niet, omdat het praktisch gezien niet anders kan. Rallyrijden is iets heel anders, dat begrijp je toch wel?

Maar waarom denk je dat er coureurs zijn die hun handen verzekeren? Die zijn ook niet achterlijk. Ik ben benieuwd of Kubica dat ook heeft gedaan.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_92457743
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:54 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Ik heb het ook over onnodige risico's. In een vliegtuig zitten is dat niet, omdat het praktisch gezien niet anders kan. Rallyrijden is iets heel anders, dat begrijp je toch wel?

Maar waarom denk je dat er coureurs zijn die hun handen verzekeren? Die zijn ook niet achterlijk. Ik ben benieuwd of Kubica dat ook heeft gedaan.
En denk je dat, als Kubica dat gedaan heeft, de verzekering ook uitbetaald ? :')
pi_92458019
quote:
Manager heeft vanochtend met Kubica gesproken
De manager van Robert Kubica is erg opgelucht, nadat hij vanochtend met de Pool heeft gesproken. Kubica is bij kennis geweest en uit de kunstmatige coma gehaald. Daniel Morelli verklaarde tegenover de Italiaanse pers dat hij erg opgelucht is na het gesprek.

“Ik heb eindelijk met Robert gesproken en het lijkt erop dat hij precies in de gaten heeft wat er gebeurd is. Zijn mentale vermogen is in orde en dat is voor een ons een grote opluchting. Dat geeft ons hoop. Natuurlijk heeft hij veel pijn in zijn been en hand. Het heeft tijd nodig.”
Redelijk goed nieuws, al blijft het afwachten natuurlijk :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 februari 2011 @ 14:19:16 #186
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92458504
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Redelijk goed nieuws, al blijft het afwachten natuurlijk :)
En nu komt het meest kloterige voor 'm, revalidatie.....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 februari 2011 @ 14:21:35 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92458601
Klopt. Het kan trouwens zijn dat hij met de elleboog en schouder langer problemen heeft dan met zijn hand waar hij aan geopereerd is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92458762
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:59 schreef Meike26 het volgende:

[..]

En denk je dat, als Kubica dat gedaan heeft, de verzekering ook uitbetaald ? :')
Denk jij dat een Kubica alleen WA-verzekerd is. All-Risk, dus ja, dan zal hij uitbetaald worden. Waarom zou je anders je handen laten verzekeren. Met pokeren zal Robert niets oplopen.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_92461123
Ik zeg: Koba ipv Kubi in de Renault!

Force Kobayashi-san!
Calmer than you are
  maandag 7 februari 2011 @ 15:41:47 #190
67174 Dos37
Come on Twente
pi_92461697
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Redelijk goed nieuws, al blijft het afwachten natuurlijk :)
Goed nieuws. :Y
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_92462314
Kubica wacht nog meer operaties

quote:
The patient will have to undergo more surgery: not only on the parts already treated, but also for other problems and traumas he suffered, for which we couldn't work on because of the emergency," he said. "The important thing was to stabilise the patient and to pad the biggest wounds.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_92462592
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:54 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Ik heb het ook over onnodige risico's. In een vliegtuig zitten is dat niet, omdat het praktisch gezien niet anders kan. Rallyrijden is iets heel anders, dat begrijp je toch wel?

Maar waarom denk je dat er coureurs zijn die hun handen verzekeren? Die zijn ook niet achterlijk. Ik ben benieuwd of Kubica dat ook heeft gedaan.
Formule 1 rijden is ook een onnodig risico. Stel dat hij zwaar gecrasht was bij de test van vorige week, dan had Renault nu hetzelfde probleem gehad.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_92463274
onnodig risico buiten zijn baan om! F1 auto rijden is zijn werk. Denk dat een f1 auto rijden tegenwoordig veiliger is dan dagelijks de a2 op in de spits.
pi_92463560
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Formule 1 rijden is ook een onnodig risico. Stel dat hij zwaar gecrasht was bij de test van vorige week, dan had Renault nu hetzelfde probleem gehad.
Of je wil het niet begrijpen of je begrijpt me punt echt niet...

Formule 1 rijden is toch hetgeen waar hij zijn brood mee verdient, niet met rallyrijden. Natuurlijk, gevaar is inherent aan de sport. Maar Formule 1 rijden is geen onnodig risico omdat hij een contract heeft en in dienst is van Renault.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_92465022
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:42 schreef sasquatsch het volgende:
En hoe vaak gebeurt er zoiets bij het rally rijden. Niet vaker dan dat er een vliegtuig crasht of er een fietser wordt aangereden of zoiets.
Ja, precies, wanneer crasht een rally auto nou dan? Dat komt toch nooit voor? :')

pi_92465061
Wel tof dat ie als 1e vroeg hoe het met zijn co-driver is :)
pi_92466682
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:20 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Of je wil het niet begrijpen of je begrijpt me punt echt niet...

Formule 1 rijden is toch hetgeen waar hij zijn brood mee verdient, niet met rallyrijden. Natuurlijk, gevaar is inherent aan de sport. Maar Formule 1 rijden is geen onnodig risico omdat hij een contract heeft en in dienst is van Renault.
En Renault heeft aangegeven dat ze in overleg met Kubica goed gevonden hebben dat hij Rally ging rijden. Dus ik neem aan dat beide partijen wisten dat er een risico aan vast zit/zat.

En tja.. dit keer heeft het verkeerd uitgepakt.. kan gebeuren.. je doet er niets meer aan, nu is het zaak voor Kubica om volledig te herstellen en voor Renault om een vervanger te halen en Kubica bij te staan in zijn herstel.
pi_92467834
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:25 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Denk jij dat een Kubica alleen WA-verzekerd is. All-Risk, dus ja, dan zal hij uitbetaald worden. Waarom zou je anders je handen laten verzekeren. Met pokeren zal Robert niets oplopen.
Tuurlijk, hij is verzekerd bij Ditzo...

Denk je nu werkelijk dat hier echt all-risk verzekeringen voor zijn ? Autosport valt haast niet te verzekeren... ook het leven en de levensstijl van een coureur niet. Waar een tennisser nog zijn armen kan verzekeren, zo heeft een auto coureur er veel moeilijker mee om zijn armen te verzekeren....omdat : Autosport gevaarlijk is.
Zelfs als er al een verzekering is speciaal gericht op autosport en de coureurs, dan zal er nog geen all-risk verzekering bestaan, om de "onzin" die de coureur uit wil halen buiten zijn contracten, maar te blijven betalen...

Als ik het mis heb, zeg het mij dan even, maar dan wil ik ook keihard bewijs oO<
pi_92467927
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:54 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Ik heb het ook over onnodige risico's. In een vliegtuig zitten is dat niet, omdat het praktisch gezien niet anders kan. Rallyrijden is iets heel anders, dat begrijp je toch wel?

Maar waarom denk je dat er coureurs zijn die hun handen verzekeren? Die zijn ook niet achterlijk. Ik ben benieuwd of Kubica dat ook heeft gedaan.
Volkomen mee eens. Volslagen amateuristisch dat dit mag een maand voor het seizoenstart. Kubica = Renault ennu hebben ze een enorm probleem.
pi_92467959
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Formule 1 rijden is ook een onnodig risico. Stel dat hij zwaar gecrasht was bij de test van vorige week, dan had Renault nu hetzelfde probleem gehad.
Ja, maar dat is zijn werk natuurlijk. Daar wordt hij miljoenen voor betaald. Die rally hobby is nergens voor nodig.
pi_92468016
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:20 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Of je wil het niet begrijpen of je begrijpt me punt echt niet...

Formule 1 rijden is toch hetgeen waar hij zijn brood mee verdient, niet met rallyrijden.
Dat rallyrijden doet'ie vast niet voor niets hoor.
pi_92468309
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:59 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Tuurlijk, hij is verzekerd bij Ditzo...

Denk je nu werkelijk dat hier echt all-risk verzekeringen voor zijn ? Autosport valt haast niet te verzekeren... ook het leven en de levensstijl van een coureur niet. Waar een tennisser nog zijn armen kan verzekeren, zo heeft een auto coureur er veel moeilijker mee om zijn armen te verzekeren....omdat : Autosport gevaarlijk is.
Zelfs als er al een verzekering is speciaal gericht op autosport en de coureurs, dan zal er nog geen all-risk verzekering bestaan, om de "onzin" die de coureur uit wil halen buiten zijn contracten, maar te blijven betalen...

Als ik het mis heb, zeg het mij dan even, maar dan wil ik ook keihard bewijs oO<
Eh, F1 rijders sluiten ook een verzekering af hoor. Alleen niet bij Ditzo.

En ze betalen alleen iets meer premie dan jij en ik. :')

http://www.insureyourmotor.com/news/formula-1-motor-insurance.htm

Of dit rally ongeluk ook onder een verzekering valt? Geen idee, moet je aan z'n verzekeringsagent vragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')