Betere vergelijking is Allessando Nannini die in 1990 zijn hand verloor bij een helicopter ongeluk. Die hand is er weer aangezet, en het lukte Nannini weer om toerwagens en FIA GT te gaan rijden in de jaren '90.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:31 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Als zanardi kan racen zonder benen dan moet kubica het toch zeker wel kunnen doen met 1 hand.
Ik heb goede hoop
quote:Op zondag 6 februari 2011 22:20 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Zanardi reed ook WTCC en geen Cart/Indycar/whatever die serie heet meer afaik na zijn ongeluk.
Wilde m net gaan plaatsen, dus zo is dat gegaan...quote:Op maandag 7 februari 2011 10:29 schreef Everlong het volgende:
Foto inclusief vangrail..bah
http://www.gry-online.pl/Galeria/Forum/2/350348059.jpg
Vanwege een gele vlag ja. Niet vanwege de crash. In het filmpje hierboven rijden ze uiteindelijk gewoon door, stappen niet eens uit.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:02 schreef vosss het volgende:
Dan kloppen eerdere berichten dus ook niet dat deelnemers na hem gewoon doorreden. Deze stoppen in elk geval.
En terecht. Daar zijn de marshals voor.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:10 schreef Xebber het volgende:
[..]
Vanwege een gele vlag ja. Niet vanwege de crash. In het filmpje hierboven rijden ze uiteindelijk gewoon door, stappen niet eens uit.
De bijrijder stapte in ieder geval uit.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:10 schreef Xebber het volgende:
[..]
Vanwege een gele vlag ja. Niet vanwege de crash. In het filmpje hierboven rijden ze uiteindelijk gewoon door, stappen niet eens uit.
Heb je geen bril nodig?quote:Op maandag 7 februari 2011 11:10 schreef Xebber het volgende:
[..]
Vanwege een gele vlag ja. Niet vanwege de crash. In het filmpje hierboven rijden ze uiteindelijk gewoon door, stappen niet eens uit.
Kimiquote:Renault team boss Eric Boullier tells BBC Sport they may need to find a new driver, not reserve, if Kubica out for most of season. More soon
Op 3 minuut 48 ie ik ze toch echt gewoon uitstappen hoor.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:10 schreef Xebber het volgende:
[..]
Vanwege een gele vlag ja. Niet vanwege de crash. In het filmpje hierboven rijden ze uiteindelijk gewoon door, stappen niet eens uit.
Alsjeblieft niet, die arrogante saaie lul hoef ik niet meer te zien in de F1. Ik zou serieus overwegen of Heidfeld geen goede optie is. Hij heeft ervaring en ik ben overtuigd van zijn snelheid.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
https://twitter.com/andrewbensonf1/status/34554836074627072
[..]
Kimi
Hmm..niet mee eens! Kimiquote:Op maandag 7 februari 2011 12:29 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet, die arrogante saaie lul hoef ik niet meer te zien in de F1. Ik zou serieus overwegen of Heidfeld geen goede optie is. Hij heeft ervaring en ik ben overtuigd van zijn snelheid.
Gele vlag is langzaam rijden (ivm. ongeluk), rode vlag is stoppen, zo zijn die afspraken nou eenmaal.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:10 schreef Xebber het volgende:
[..]
Vanwege een gele vlag ja. Niet vanwege de crash. In het filmpje hierboven rijden ze uiteindelijk gewoon door, stappen niet eens uit.
Ben wel benieuwd wat Jos te zeggen heeft in zijn column in de Telegraaf !! Voornamelijk wat betreft het coureur zijn en het hebben van hobbies naast het Formule 1 racen.quote:
Inderdaad, Heidfeld is ook wel saai, maar hij is een zeer ondergewaardeerde coureur. Hij deed destijds (2001 ofzo?) niets onder voor Kimi bij Sauber. En ja vervolgens deed hij het bij Jordan ondanks alles nog best goed. Bij BMW was hij wel veel minder dan Kubica, oke. Maar hij is de juiste man.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:14 schreef Meike26 het volgende:
Jammer, ik hoopte toch een beetje op Grosjean... ook al is het geen partij voor Kubica, ik vind het van de testrijders die Renault heeft, in iedergeval de meest spraakmakende qua rijstijl.
Geen Kimi en ook geen Heidfeld ajb... Kimi is te arrogant... Heidfeld is te saai (maar wel net zo vloeiende rijstijl als Button en weet de auto thuis te brengen + veel technische feedback.
Dan hoop ik toch het meest op De HulkWas eerst een beetje sceptisch over deze jonge hond, maar leuke coureur om naar te kijken (met z'n helm op).
Maar als het Heidfeld word...ook oké !
*Eigenlijk best wel sneu inderdaad om over de opvolgers te praten en speculazen... terwijl Kubica pas net het ongeluk achter zich heeft*.
Weet je wat het is. Die jongens verdienen echt miljoenen euro's per jaar, daar moeten ze nu eenmaal bepaalde privileges voor opgeven. Ik snap best dat een rally rijden leuk is en het houdt je scherp, maar ga alsjeblieft liever in de sportschool zitten of in een simulator bij Renault. Als je klaar bent met je F1-carriere ga je maar lekker gek doen wat mij betreft. Mark Webber ging de fout ook al in, echt dom, vooral omdat hij kampioen kon worden. Ik gaf Kubica (nu al) goeie kans om mee te doen in het WK dit jaar en dan zou je toch spaarzaam op jezelf moeten zijn qua lichaam en geest. Daar hoor een rally dan gewoon niet bij. Niet tijdens de belangrijke testperiode althans. En oké, een crash zoals deze komt niet vaak voor, maar je weet dat het risico er altijd is ondanks de veiligheidskooien enz.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:25 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat Jos te zeggen heeft in zijn column in de Telegraaf !! Voornamelijk wat betreft het coureur zijn en het hebben van hobbies naast het Formule 1 racen.
Olav Mol heeft in zijn twitter gesproken over een 8 weken-regel en was het daarmee wel eens. Met de rest echter niet. Want je kan wel blijven verbieden dat coureurs geen hobbies hebben naast het F1 racen, je belemmerd je coureur wel enorm met een grote last. Het voelt als een huis-arrest... Ook als mensen mij het auto rijden op zich zouden afpakken, ook al was het tijdelijk, zou ik mij ook erg belemmerd en benauwd voelen...
Maar Hamilton is dus ook een keer net aan een vliegtuig of helicopter crash ontsnapt, dus dat huis-arrest lijkt er nu (voor een handvol coureurs) misschien toch te gaan komen na de crash van Kubica.
Hulkenberg mist de ervaring. Kunnen ze net zo goed Senna inzetten. Ze zoeken een ervarener coureur naast Petrov. Er schijnen al gesprekken te zijn met Heidfeld en De la Rosa.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:26 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Inderdaad, Heidfeld is ook wel saai, maar hij is een zeer ondergewaardeerde coureur. Hij deed destijds (2001 ofzo?) niets onder voor Kimi bij Sauber. En ja vervolgens deed hij het bij Jordan ondanks alles nog best goed. Bij BMW was hij wel veel minder dan Kubica, oke. Maar hij is de juiste man.
Hülkenberg zou ook prima kunnen, maar die zit nu vast aan zijn contract bij Force India lijkt me.. Als Renault maar geen paydriver gaat inzetten.
Ik vind dit totale onzin. Dan moeten ze de coureurs ook niet meer laten vliegen of zelf naar huis laten rijden. Er kan altijd wel wat gebeuren. En hoe vaak gebeurt er zoiets bij het rally rijden. Niet vaker dan dat er een vliegtuig crasht of er een fietser wordt aangereden of zoiets.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:30 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Weet je wat het is. Die jongens verdienen echt miljoenen euro's per jaar, daar moeten ze nu eenmaal bepaalde privileges voor opgeven. Ik snap best dat een rally rijden leuk is en het houdt je scherp, maar ga alsjeblieft liever in de sportschool zitten of in een simulator bij Renault. Als je klaar bent met je F1-carriere ga je maar lekker gek doen wat mij betreft. Mark Webber ging de fout ook al in, echt dom, vooral omdat hij kampioen kon worden. Ik gaf Kubica (nu al) goeie kans om mee te doen in het WK dit jaar en dan zou je toch spaarzaam op jezelf moeten zijn qua lichaam en geest. Daar hoor een rally dan gewoon niet bij. Niet tijdens de belangrijke testperiode althans. En oké, een crash zoals deze komt niet vaak voor, maar je weet dat het risico er altijd is ondanks de veiligheidskooien enz.
Moraal van het verhaal; ik vind het erg sneu voor Kubica en ik hoop dat hij ooit nog in een F1-bolide terecht komt. Maar ik hoop tegelijkertijd dat andere coureurs hier van leren en zuinig zijn op zichzelf. Tijdens je F1-carriere ben je goud waard voor je team en de sport, zet dat niet onnodig op het spel. En nee, je hoeft niet te leven als een kluizenaar, dat bedoel ik niet, maar ga onnodige risico's wel uit de weg.
Ik heb het ook over onnodige risico's. In een vliegtuig zitten is dat niet, omdat het praktisch gezien niet anders kan. Rallyrijden is iets heel anders, dat begrijp je toch wel?quote:Op maandag 7 februari 2011 13:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik vind dit totale onzin. Dan moeten ze de coureurs ook niet meer laten vliegen of zelf naar huis laten rijden. Er kan altijd wel wat gebeuren. En hoe vaak gebeurt er zoiets bij het rally rijden. Niet vaker dan dat er een vliegtuig crasht of er een fietser wordt aangereden of zoiets.
Als teams er echt zo over denken, dan kunnen ze hun coureur beter opsluiten in een onbreekbare cocon, want ik zie geen andere mogelijkheden om ze beschermen tegen de gevaren van het leven.
En denk je dat, als Kubica dat gedaan heeft, de verzekering ook uitbetaald ?quote:Op maandag 7 februari 2011 13:54 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Ik heb het ook over onnodige risico's. In een vliegtuig zitten is dat niet, omdat het praktisch gezien niet anders kan. Rallyrijden is iets heel anders, dat begrijp je toch wel?
Maar waarom denk je dat er coureurs zijn die hun handen verzekeren? Die zijn ook niet achterlijk. Ik ben benieuwd of Kubica dat ook heeft gedaan.
Redelijk goed nieuws, al blijft het afwachten natuurlijkquote:Manager heeft vanochtend met Kubica gesproken
De manager van Robert Kubica is erg opgelucht, nadat hij vanochtend met de Pool heeft gesproken. Kubica is bij kennis geweest en uit de kunstmatige coma gehaald. Daniel Morelli verklaarde tegenover de Italiaanse pers dat hij erg opgelucht is na het gesprek.
“Ik heb eindelijk met Robert gesproken en het lijkt erop dat hij precies in de gaten heeft wat er gebeurd is. Zijn mentale vermogen is in orde en dat is voor een ons een grote opluchting. Dat geeft ons hoop. Natuurlijk heeft hij veel pijn in zijn been en hand. Het heeft tijd nodig.”
En nu komt het meest kloterige voor 'm, revalidatie.....quote:Op maandag 7 februari 2011 14:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Redelijk goed nieuws, al blijft het afwachten natuurlijk
Denk jij dat een Kubica alleen WA-verzekerd is. All-Risk, dus ja, dan zal hij uitbetaald worden. Waarom zou je anders je handen laten verzekeren. Met pokeren zal Robert niets oplopen.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
En denk je dat, als Kubica dat gedaan heeft, de verzekering ook uitbetaald ?
Goed nieuws.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Redelijk goed nieuws, al blijft het afwachten natuurlijk
quote:The patient will have to undergo more surgery: not only on the parts already treated, but also for other problems and traumas he suffered, for which we couldn't work on because of the emergency," he said. "The important thing was to stabilise the patient and to pad the biggest wounds.
Formule 1 rijden is ook een onnodig risico. Stel dat hij zwaar gecrasht was bij de test van vorige week, dan had Renault nu hetzelfde probleem gehad.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:54 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Ik heb het ook over onnodige risico's. In een vliegtuig zitten is dat niet, omdat het praktisch gezien niet anders kan. Rallyrijden is iets heel anders, dat begrijp je toch wel?
Maar waarom denk je dat er coureurs zijn die hun handen verzekeren? Die zijn ook niet achterlijk. Ik ben benieuwd of Kubica dat ook heeft gedaan.
Of je wil het niet begrijpen of je begrijpt me punt echt niet...quote:Op maandag 7 februari 2011 16:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Formule 1 rijden is ook een onnodig risico. Stel dat hij zwaar gecrasht was bij de test van vorige week, dan had Renault nu hetzelfde probleem gehad.
Ja, precies, wanneer crasht een rally auto nou dan? Dat komt toch nooit voor?quote:Op maandag 7 februari 2011 13:42 schreef sasquatsch het volgende:
En hoe vaak gebeurt er zoiets bij het rally rijden. Niet vaker dan dat er een vliegtuig crasht of er een fietser wordt aangereden of zoiets.
En Renault heeft aangegeven dat ze in overleg met Kubica goed gevonden hebben dat hij Rally ging rijden. Dus ik neem aan dat beide partijen wisten dat er een risico aan vast zit/zat.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:20 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Of je wil het niet begrijpen of je begrijpt me punt echt niet...
Formule 1 rijden is toch hetgeen waar hij zijn brood mee verdient, niet met rallyrijden. Natuurlijk, gevaar is inherent aan de sport. Maar Formule 1 rijden is geen onnodig risico omdat hij een contract heeft en in dienst is van Renault.
Tuurlijk, hij is verzekerd bij Ditzo...quote:Op maandag 7 februari 2011 14:25 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Denk jij dat een Kubica alleen WA-verzekerd is. All-Risk, dus ja, dan zal hij uitbetaald worden. Waarom zou je anders je handen laten verzekeren. Met pokeren zal Robert niets oplopen.
Volkomen mee eens. Volslagen amateuristisch dat dit mag een maand voor het seizoenstart. Kubica = Renault ennu hebben ze een enorm probleem.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:54 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Ik heb het ook over onnodige risico's. In een vliegtuig zitten is dat niet, omdat het praktisch gezien niet anders kan. Rallyrijden is iets heel anders, dat begrijp je toch wel?
Maar waarom denk je dat er coureurs zijn die hun handen verzekeren? Die zijn ook niet achterlijk. Ik ben benieuwd of Kubica dat ook heeft gedaan.
Ja, maar dat is zijn werk natuurlijk. Daar wordt hij miljoenen voor betaald. Die rally hobby is nergens voor nodig.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Formule 1 rijden is ook een onnodig risico. Stel dat hij zwaar gecrasht was bij de test van vorige week, dan had Renault nu hetzelfde probleem gehad.
Dat rallyrijden doet'ie vast niet voor niets hoor.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:20 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Of je wil het niet begrijpen of je begrijpt me punt echt niet...
Formule 1 rijden is toch hetgeen waar hij zijn brood mee verdient, niet met rallyrijden.
Eh, F1 rijders sluiten ook een verzekering af hoor. Alleen niet bij Ditzo.quote:Op maandag 7 februari 2011 17:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Tuurlijk, hij is verzekerd bij Ditzo...
Denk je nu werkelijk dat hier echt all-risk verzekeringen voor zijn ? Autosport valt haast niet te verzekeren... ook het leven en de levensstijl van een coureur niet. Waar een tennisser nog zijn armen kan verzekeren, zo heeft een auto coureur er veel moeilijker mee om zijn armen te verzekeren....omdat : Autosport gevaarlijk is.
Zelfs als er al een verzekering is speciaal gericht op autosport en de coureurs, dan zal er nog geen all-risk verzekering bestaan, om de "onzin" die de coureur uit wil halen buiten zijn contracten, maar te blijven betalen...
Als ik het mis heb, zeg het mij dan even, maar dan wil ik ook keihard bewijs
60 crashes uit, wat zal het zijn, de laatste 30 jaar? En in hoeveel van die crashes hebben coureur en/of copiloot zwaar letsel opgelopen, waarbij ze meer dan 1 week uitgeschakeld waren?quote:Op maandag 7 februari 2011 16:50 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja, precies, wanneer crasht een rally auto nou dan? Dat komt toch nooit voor?
Er zijn de afgelopen 10 jaar meer WRC coureurs dodelijk verongelukt dan F1 coureus.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:16 schreef Light het volgende:
[..]
60 crashes uit, wat zal het zijn, de laatste 30 jaar? En in hoeveel van die crashes hebben coureur en/of copiloot zwaar letsel opgelopen, waarbij ze meer dan 1 week uitgeschakeld waren?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |