De rest van de wereld mag er onderhand ook wel wat van zeggen, journalisten worden stelselmatig opgezocht en uitgeschakeld.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:50 schreef shomila het volgende:
MohammedY Mohammed Yahia
I feel today's crackdown on journalists is in preparation for a major attack on protesters tomorrow #Jan25 But we will stay brave!
52 seconds ago
Nee, dat kan niet meer tegenwoordig. Kijk naar al die Twitter-berichten en er zijn nog genoeg journalisten die uitzicht hebben op het pleinquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:52 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Godzijdank
[..]
Ja, als er niemand is om het te filmen kun je gemakkelijk de hele boel afslachten/verjagen zonder dat de rest van de wereld er overheen valt
Apparatuur afgepakt, te gevaarlijk etc.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:53 schreef marcodej het volgende:
Maar de livestreams hebben geen livebeeld meer? Hoe dat?
Vannacht is wel prime time VS, moeten ze echt alle camera's weg hebben...quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:52 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Godzijdank
[..]
Ja, als er niemand is om het te filmen kun je gemakkelijk de hele boel afslachten/verjagen zonder dat de rest van de wereld er overheen valt
Nou ja, zoveel heeft hij niet meer te verliezen... denk ik.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:53 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het raakt altijd bekend. Mubarak is wel heel dom als hij dat doet. Of wanhopig.
Onduidelijk beeld nu bij AJE.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:53 schreef marcodej het volgende:
Maar de livestreams hebben geen livebeeld meer? Hoe dat?
Natuurlijk, maar ze kunnen hem een kans geven, weten nog niet wat zijn bedoelingen zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zeker al die mensen die nooit geleerd hebben kritisch te zijn op de malloten die aan de macht zijn wrs...
Hij was toch het hoofd van de geheime politie?quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:55 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar ze kunnen hem een kans geven, weten nog niet wat zijn bedoelingen zijn.
Enige die naar mijn weten harde woorden heeft uigesproken is volgens mij Cameron geweest gisterenquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:54 schreef yavanna het volgende:
En geen woord meer van andere regeringleiders, naties?
Klopt. Nu VP.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hij was toch het hoofd van de geheime politie?
Hard ja... Een hele harde "FOEI"quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:56 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Enige die naar mijn weten harde woorden heeft uigesproken is volgens mij Cameron geweest gisteren
Ja, maar iedereen die iets nuchterder is hoort dus de gewoonlijke demonstraties van nervositeit bij een autocratisch regime...quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:55 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar ze kunnen hem een kans geven, weten nog niet wat zijn bedoelingen zijn.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:36 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een lurker/fokker thug, met 4000 views per topic moet er wel een mongool tussen zitten
Ziet er netjes uit floxxxquote:
Ondertussen achter de schermen... Maar serieus, er zal achter de schemen wel druk gesproken worden, dat hoop ik althans.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hard ja... Een hele harde "FOEI"
quote:New cables released by Wikileaks reveal that the U.S. government has been quietly anticipating as well as cultivating Omar Suleiman, the Egyptian spy chief, as the top candidate to take over the country should anything happen to President Hosni Mubarak. On Saturday, this expectation was proved correct when Mubarak named Suleiman to the post of vice-president making him the first in line to assume power.
Er staan mensen op de daken te kijken naar journalisten vandaar waarschijnlijkquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:58 schreef Drifter__ het volgende:
Die CNN stream lijkt vanaf dezelfde locatie te zenden als gister. Alleen nu blijft het beeld op één positie staan, lijkt ook van achter een raam te filmen ofzo
Christus.....word steeds mooierquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://liveword.ca/egypt/2011/02/03/wikilieaks-cables-new-egyptian-vp-is-cia/
[..]
Mooi is dat.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ben benieuwd wie er gaat winnen bij de verkiezingen van septemberquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Logisch, Suleiman is een bijzonder goede vervanger, welliswaar niet voor de bevolking maar ok.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
mogen wel, maar da's link met die snipers & andere lui met verrekijkersquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:58 schreef Drifter__ het volgende:
Die CNN stream lijkt vanaf dezelfde locatie te zenden als gister(Hilton). Alleen nu blijft het beeld op één positie staan, lijkt ook van achter een raam te filmen ofzo
Mogen ze niet meer op het balkon komen?
quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:58 schreef Starm het volgende:
[..]
Er staan mensen op de daken te kijken naar journalisten vandaar waarschijnlijk
Ah...quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:01 schreef RvLaak het volgende:
[..]
mogen wel, maar da's link met die snipers & andere lui met verrekijkers
Inderdaad zeg, waar blijft de reactie van het westen? Tientallen journalisten aangevallen, opgepakt, in elkaar geslagen en iedereen houd zijn mond dicht.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:53 schreef RobertVH het volgende:
[..]
De rest van de wereld mag er onderhand ook wel wat van zeggen, journalisten worden stelselmatig opgezocht en uitgeschakeld.
Er wordt idd met telescopen en verrekijkers gezocht naar camera's.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:58 schreef Starm het volgende:
[..]
Er staan mensen op de daken te kijken naar journalisten vandaar waarschijnlijk
Niet te vergeten: verdwenenquote:Op donderdag 3 februari 2011 20:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, waar blijft de reactie van het westen? Tientallen journalisten aangevallen, opgepakt, in elkaar geslagen en iedereen houd zijn mond dicht.
En de VS dan? Die jaarlijks miljarden steun aan Mubarak geeft en hiermee in feite de huurlingen betaald. Waar blijft hun reactie?
Kan een mod mij helpen door de OP te verbeteren. De linkjes naar vorige dele kloppen ook al vier delen niet en ik weet niet hoe het moet en mijn prio is nu nog koken. Anders kan ik wrs. mijn koffers pakken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:29 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dit is een oude OP eigenlijk, zet deze er alsjeblieft in:
Revolutie in Egypte #97 zonder live streams :'(
Ik heb het bedacht. Floxxx, heeft het uitgewerkt, de held.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:01 schreef gehotseflotst het volgende:
Wie heeft btw gezorgd voor http://www.downwithmubarak.com?
niet dat wij weten, heb jij andere informatie?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:01 schreef Monidique het volgende:
Het regime heeft gewonnen, de demonstranten zullen wegsijpelen en uiteengeslagen worden en verdwijnen in gevangenissen en de miljarden dollars blijven binnenstromen?
quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:01 schreef gehotseflotst het volgende:
Wie heeft btw gezorgd voor http://www.downwithmubarak.com?
quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:01 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Ik heb het bedacht. Floxxx, heeft het uitgewerkt, de held.
Die komt pas serieus wanneer het kanaal dicht gaat.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, waar blijft de reactie van het westen? Tientallen journalisten aangevallen, opgepakt, in elkaar geslagen en iedereen houd zijn mond dicht.
En de VS dan? Die jaarlijks miljarden steun aan Mubarak geeft en hiermee in feite de huurlingen betaald. Waar blijft hun reactie?
Neeequote:Op donderdag 3 februari 2011 19:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik hoop het niet. Zwaar respect ook voor de mensen op het plein, die letterlijk vechten tot de dood.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:01 schreef Monidique het volgende:
Het regime heeft gewonnen, de demonstranten zullen wegsijpelen en uiteengeslagen worden en verdwijnen in gevangenissen en de miljarden dollars blijven binnenstromen?
quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:01 schreef Staal het volgende:
[..]
Kan een mod mij helpen door de OP te verbeteren. De linkjes naar vorige dele kloppen ook al vier delen niet en ik weet niet hoe het moet en mijn prio is nu nog koken. Anders kan ik wrs. mijn koffers pakken.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:01 schreef Monidique het volgende:
lijstje En daar moeten de NL journalisten nog bij volgens mij, niet zo snel gezien.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Als hij daar zin in heeft kan ik dat alleen maar toejuichenquote:Op donderdag 3 februari 2011 20:02 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
![]()
Mocht er interesse zijn, mijn vriendlief wil/kan wel snel een iets overzichtelijkere lay-out (
) in elkaar zetten
Dan moeten ze een Tiennaman squaretje doen, denk ik.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:01 schreef Monidique het volgende:
Weinig kans? Volgens mij steeds meer kans. Er komen berichten binnen dat er nog meer mensen komen naar Tahrir sq. En dat morgen DE GROTE DAG wordt!quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:04 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, ik hoop het niet, in tegendeel, maar ondertussen lijken de demonstranten nog maar weinig kans te hebben, hè?
de neuk?... Inventieve mensen, dat ze "veilig" langs de blokkades komenquote:Op donderdag 3 februari 2011 20:04 schreef yavanna het volgende:
alaa_X Alaa Mohamed
by stonekat
Numbers in #Tahrir Sq. Increasing , More Than 300 Thousands #Jan25 #Egypt #Mubarak
quote:"Oh, heb je er familie?"
Illustratief voor hoe veel van ons Nederlanders over de huidige onrust in Egypte denken. Een land met Moslims en Christenen die zij aan zij aangeven dat ze schoon genoeg hebben van de corruptie en onderdrukking onder Mubarak. Oppositiepartijen sluiten zich aan ipv dat ze de boel hebben georganiseerd - het volk is er klaar mee, en bezet nu al 10 fokking dagen het centrum van hun hoofdstad. Niet alleen zij, maar ook Westerse journalisten worden aangevallen door Mubaraksympathisanten. CNN, Al Jazeera e.a. hebben hun camera's in moeten leveren, hun journalisten worden gearresteerd, Mubaraksympathisanten blijken armen te zijn die worden betaald om voor Mubarak te demonstreren en ga zo nog maar even door.
En wij? Het boeit ons werkelijk geen flikker, en iedereen die het wel boeit wordt schouderophalend aangekeken als een of andere dorpsgek.
Ik zie duizenden Egyptenaren die al anderhalve week op een plein bivakkeren, zichzelf gebarricadeerd hebben, eigen securitycheckpoints hebben opgezet, burgerwachten hebben aangesteld en ga zo maar door. Ze zeggen dat het in de wijken zelf nog nooit zo veilig is geweest, omdat iedereen op elkaar let. Het Tharirplein heeft voedsel, water, gebedsdiensten voor beide geloven, een veldhospitaal en ga zo maar door - het is gewoon een dorp in een stad geworden. Een nederzetting, een kolonie van mensen die geloven in hunzelf en in een betere toekomst, en wat zichzelf onderhoudt en beschermt tegen de huurlingen die de vreedzame demonstratie in Tahrir willen neerslaan. Een waar voorbeeld voor de menselijke natuur, een ode aan de menselijke wilskracht. Een afspiegeling van de samenleving, die tesamen een dikke middelvinger maakt tegen een corrupte dictatuur. En die afspiegeling houdt het nu godbetert al 10 dagen vol, met de zwaarste 24 uur nog te gaan.
En dan denk ik aan Nederland, en aan meneer Wilders... want wij vinden al die stenengooiende, zandhappende, halalbedoeinen allemaal verderfelijk en een aanslag op ons land. En dan schaam ik me dood, want het boeit ons werkelijk geen flikker. Zoveel duizend jaar later zijn de Egyptenaren nog altijd vele malen beschaafder dan wij, en we zijn te verwend om dat onder ogen te zien. Als we nou eens godbetert de TV aan zouden zetten, maarnee, dan kijken we liever naar Popstars en De Wereld Draait Door. Diezelfde wereld die we met alle gemak maar lijken te negeren.
Tien dagen... ik denk dat de goede voornemens van velen het niet eens zo lang hebben volgehouden.
Jij hebt er totaal niets van begrepen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:01 schreef Monidique het volgende:
quote:
Exact de reactie die ik ook kreeg! Nee, ik heb er geen familie...quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:06 schreef Dekatria het volgende:
Eventjes m'n hart gelucht.
[."Oh, heb je er familie?".]
Was mij duidelijk geworden ja.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:04 schreef clumsy_clown het volgende:
Drifter: de Journalisten mógen inderdaad ook niet op de balkons van hotels, omdat dat thugs aantrekt. Ze worden geadviseerd hun gordijnen dicht te houden.
Hoe langer ze volhouden, hoe meer kans ze hebben.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:04 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, ik hoop het niet, in tegendeel, maar ondertussen lijken de demonstranten nog maar weinig kans te hebben, hè?
Whehe pakken egyptenaren het op???quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:08 schreef RvLaak het volgende:
seifito seif zaher
www.downwithmubarak.com #jan25 #Egypt Go ahead, click it
4 minutes ago Favorite Retweet Reply
Ben benieuwd.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:07 schreef yavanna het volgende:
camanpour Christiane Amanpour
Just spent 20 minutes interviewing President Mubarak at the palace. Details to come. #Egypt
Ben het niet met alles eens, maar verwoordt zeker de frustratie qua hoeveel het anderen om me heen kan schelen dat dit in Egypte gebeurtquote:Op donderdag 3 februari 2011 20:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Vind het nogal makkelijk en generaliserend.
Dat begrijp ik, maar er blijkt dat veel mensen het zat zijn en de kans dat voldoende mensen geïntimideerd zijn is groot en ik verwacht morgen weinig families in tegenstelling tot eerst. Ik hoop dat het een niet te bevatten zo grote en grootse demonstratie wordt morgen, maar als dat niet zo is, dan zie ik het somber in. Ik zie het nu al somber in: journalisten worden geïntimideerd, het leger doet niets tot vrijwel niets en behalve dat plein lijkt de geheime politie aanwezig genoeg in de stad om terreur te zaaien.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:05 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Weinig kans? Volgens mij steeds meer kans. Er komen berichten binnen dat er nog meer mensen komen naar Tahrir sq. En dat morgen DE GROTE DAG wordt!
quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:08 schreef RvLaak het volgende:
seifito seif zaher
Mooi initiatiefquote:Op donderdag 3 februari 2011 20:08 schreef RvLaak het volgende:
seifito seif zaher
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |