Discriminatie is letterlijk "het maken van onderscheid". Ik doe dat elke dag op 100-den momenten. Ik kies wel die tandpasta en niet die tandpasta in de supermarkt. Ik kijk wel dat blanke meisje na maar niet dat donkere meisje. Ik pak vandaag wel bus 21 en niet tram 14.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:34 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Als je van de juridische term uitgaat dan is dat het inderdaad.
[..]
Volgens mij is de definitie die je in het woordenboek zal vinden alles behalve onjuist.
Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenisquote:Op woensdag 2 februari 2011 23:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Discriminatie is letterlijk "het maken van onderscheid". Ik doe dat elke dag op 100-den momenten. Ik kies wel die tandpasta en niet die tandpasta in de supermarkt. Ik kijk wel dat blanke meisje na maar niet dat donkere meisje. Ik pak vandaag wel bus 21 en niet tram 14.
Volgens de definitie van de meeste mensen hier ben ik een keiharde crimineel.
Reden dat ik er geen vrede mee heb is omdat discriminatie zoals jullie er over praten enkele interessante conflicten gaat vertonen met de letterlijke definitie.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis
Is het zo duidelijk? we praten dus niet over de letterlijke betekenis en iedereen in dit topic had daar vrede mee totdat jij langskwam.
Precies dit. Dank je.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:51 schreef twaalf het volgende:
Mooi, 3 pagina's over de definitie van discriminatie. SpecialK heeft natuurlijk volkomen gelijk daarin. Wat maakt het verschil tussen de discriminatie zoals SpecialK die noemde (tandpastamerk) en discriminatie op andere eigenschappen (geslacht)? Beide discriminaties worden door mensen gemaakt op basis van al dan niet rationele redeneringen. Je kunt echter niet voor iemand bepalen of zijn redenen terecht zijn. Want als je daarmee begint, kun je ook zeggen: je mag tandpasta A niet zomaar kiezen, want je vergeet dat tandpasta B goed is voor je tandvlees. Zoiets is onzin: consumenten mogen eigen keuzes maken.
Kan een mod de TT corrigeren.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:37 schreef kakner2 het volgende:
Naar aanleiding van wat nieuwsberichten over discriminatie vraag ik me af hoe jullie daar tegen aan kijken. Ik heb zelf geleerd dat je mensen niet mag beoordelen op basis van hun uiterlijk, geslacht of geloofsovertuiging en ik handel daar ook altijd naar. Een nieuwsbericht van vanochtend is toch weer opmerkelijk te noemen omdat een hogeschool onderscheid tussen man en vrouw goedkeurt:
HvA-docent hoeft geen hand te schudden
Een ander interessant artikel gaat over het MDI dat klaagt over Geenstijl, waar een reactie staat van iemand die alle polen tuig vindt. Dezelfde reactie over reaguurders van geenstijl wordt echter geen discriminatie gevonden door het MDI.
http://www.geenstijl.nl/m(...)ers_allemaal_ma.html
Ook interessant is de veroordeling van AH medewerkers die een voorkeursbeleid voor autochtonen hebben:
Boetes geëist in discriminatiezaak AH to go
Daar tegenover staat weer de overheid die dat juist stimuleert, zolang je maar minderheden voortrekt, genaamd: "Stimuleren diversiteitsbeleid onder werkgevers."
http://www.rijksbegroting(...)ing,kst148634_8.html
De discussie gaat niet over het wel of niet toestaan van discriminatie want ik denk dat iedereen wel weet dat je niet moet discrimineren. Maar de hele discussie wordt natuurlijk wel steeds hypocrieter door selectieve discriminatie door de overheid en stichtingen als "Meldpunt Discriminatie Internet".
Hoe denken jullie daarover en dan vraag ik me vooral of positieve discriminatie (zoals stimuleringsbeleid) niet juist negatief werkt?
Hear, hear!quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Reden dat ik er geen vrede mee heb is omdat discriminatie zoals jullie er over praten enkele interessante conflicten gaat vertonen met de letterlijke definitie.
Is het bijvoorbeeld (jullie versie van) discriminatie als een fotograaf specifiek zoekt naar een blank meisje als model? Zo nee waarom is dit ineens zo'n arbitraire grens geworden. Dit wel, dit niet. Het is mij compleet onduidelijk.
Ik ben hier niet aan het zieken ik vraag me echt oprecht af waar dit nog over gaat.
[..]
Precies dit. Dank je.
Consumenten mogen hun eigen keuzes maken... Tja, hoe vrij ze zijn in die keuzes is een hele andere discussie, maar je hebt gelijk. Het zal mij en waarschijnlijk wie dan ook een zorg zijn wat voor tandpasta jij gebruikt en als jij perse een super slechte tandpasta wilt gebruiken en je tanden gaat verliezen zal niemand waarschijnlijk meer zeggen dan: "aah gossie arm kind" of iets in die trant.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:51 schreef twaalf het volgende:
Mooi, 3 pagina's over de definitie van discriminatie. SpecialK heeft natuurlijk volkomen gelijk daarin. Wat maakt het verschil tussen de discriminatie zoals SpecialK die noemde (tandpastamerk) en discriminatie op andere eigenschappen (geslacht)? Beide discriminaties worden door mensen gemaakt op basis van al dan niet rationele redeneringen. Je kunt echter niet voor iemand bepalen of zijn redenen terecht zijn. Want als je daarmee begint, kun je ook zeggen: je mag tandpasta A niet zomaar kiezen, want je vergeet dat tandpasta B goed is voor je tandvlees. Zoiets is onzin: consumenten mogen eigen keuzes maken.
En de baas van de tandpastafabriek dan? Wordt die niet gediscrimineerd?quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:09 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Het wordt een héél ander verhaal zodra, je onderscheid gaat maken tussen andere mensen op basis van kenmerken die niet (direct) ter zake doen. Ik wil je er daarom op wijzen dat een mens iets heel anders is dan een tube tandpasta en mocht je dit verschil niet zien dan wens ik je een spoedige opname toe.
Of op zijn allerminst een straf in het geval dat je handelt naar jouw onvermogen het verschil tussen een mens en een tube tandpasta te zien.
Achter ieder ding zit een mens. Jij zegt dat je wel voorwerpen mag discrimineren, maar geen mensen op basis van kenmerken die niet ter zake doen. Jij vergeet daarbij dat de verkoper van een voorwerp gewoon een mens is.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:56 schreef Repelsteeltju het volgende:
Moet ik hieruit concluderen dat je een gevaarlijke psychopaat bent die geen verschil ziet tussen mensen en dingen...?
Godverdomme fok! waarom trek je zo veel gekken aan!?
quote:
Wat is het doel dan wel? Ik zie de toegevoegde waarde niet...quote:Dat is het doel ook niet domme politici......
Dat is een drogredenering.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:01 schreef Mishu het volgende:
Allochtonen zeuren altijd dat ze gediscrimineerd worden maar discrimeren zelf ook Joden en homo's.
Leuk...quote:Daar heb ik weinig respect voor.
Zal wel van het soort hulpverlening afhangen... want de hulpverleners die ik ken zijn voor het grootste deel blank. Niet dat dit iets uitmaakt...quote:Verder moet je als hulpverlener in Amsterdam tegenwoordig minimaal een kleurtje hebben bij je sollicitatie want anders kunnen de (overwegend allochtone) cliënten geen aansluiting bij je vinden.
Jah vind ik ook.quote:Beetje jammer dit.
Eensch!quote:Allochtoon, autochtoon, gewoon met elkaar omgaan, je moet elkaar niet gaan lopen ontwijken.
Deze en gene kunnen zich maar beter gaan verhangen, ze plegen niet beseffende om de haverklap discriminatie. Zo is er ook positieve 'discriminatie' inzake de gedachte "producten = ook mensen", bepaalde bananen, max havelaar koffie e.d.quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:40 schreef twaalf het volgende:
Achter ieder ding zit een mens. Jij zegt dat je wel voorwerpen mag discrimineren, maar geen mensen op basis van kenmerken die niet ter zake doen. Jij vergeet daarbij dat de verkoper van een voorwerp gewoon een mens is.
Zijn er ueberhaupt rechten? Waar haal je dat rare idee vandaan? Is discriminatie in de sterren geschreven? Zeer zeker niet, het is een uiting der natuur. Onderdak en onderwijs en genoeg te vreten niet. Of toch wel? Immers, als we dat willen, hoeveel meer recht heeft dat als het ander?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:
discriminatie is een mensenrecht
(onderdak, onderwijs en genoeg te vreten zijn dat niet, bytheway)
Wat is het doel dan?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:04 schreef fokthesystem het volgende:
EPD, kinderdossiers, allerlei privacy is gone in a minute, maar dit mag niet:
CBP verbiedt etnische registratie
***************************************
` De Rotterdamse deelgemeente Charlois
moet stoppen met het registreren van
ras en etniciteit van probleemjongeren.
Volgens het CBP,het College Bescherming
Persoonsgegevens,is niet aangetoond dat
de registratie helpt om de achterstand
van de jongeren te bestrijden.
De deelgemeente krijgt drie dagen de
tijd om de gegevens te schrappen.Als
dat niet gebeurt,volgt een boete van
2000 euro per dag.
Het CBP had Charlois al eerder op de
vingers getikt.De aanpak is toen op een
paar punten gewijzigd,maar het CBP wil
dat de deelgemeente helemaal stopt met
de etnische registratie.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
" Volgens het CBP,het College Bescherming Persoonsgegevens,is niet aangetoond dat
de registratie helpt om de achterstand van de jongeren te bestrijden. "
Dat is het doel ook niet domme politici......
Ja maar het zijn er maar erg weinig. Lijf, eigendom en vruchten van arbeid die zonder andermans lijf en eigendom te schaden zijn verkregen zijn soeverein, imho,quote:
Libertariers hanteren axioma's inderdaad. Dat is in deze postmoderne alles-is-relatief (een zéér absolutistische uitspraak!) wereld zeldzaam, dat besef ik maar al te goed. Sommige mensen noemen dat dogmatisch of zelfs religieus. Jij bent intelligent genoeg het verschil te kunnen zien.quote:Waar haal je dat rare idee vandaan?
Het recht op discriminatie verplicht anderen tot niets. Rechten op onderdak etc. wel. Dat is het verschil. Wederom acht ik je intelligent genoeg het verschil te zien, het ermee eens zijn is wat anders.quote:Is discriminatie in de sterren geschreven? Zeer zeker niet, het is een uiting der natuur. Onderdak en onderwijs en genoeg te vreten niet. Of toch wel? Immers, als we dat willen, hoeveel meer recht heeft dat als het ander?
Er is geen recht op iets. Niet op onderdak, maar ook niet op discriminatie. Het recht wordt verkregen door kracht en macht, meer niet.
Eens, het maakt dan ook geen deel uit van mijn argumentatie, soms ben ik gewoon aardig ;-)quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:36 schreef Monidique het volgende:
Mij intelligent genoeg vinden is een leuke en vleiende vorm van argumentatie, maar het zegt niets, natuurlijk.
Daar zit je essentiële denkfout.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:40 schreef Monidique het volgende:
Een recht, immers, impliceert een hogere autoriteit die dat recht verleent
Wat is de denkfout dan? Ik ga uit van "situatie nul": er is niets, niemand verlangt iets, niemand eist iets. In die situatie zijn geen rechten. Stel: ik loop over de Europese vlakte tienduizend jaar geleden, welk recht heb ik dat een andere stam mij niet neerslaat? Geen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Daar zit je essentiële denkfout.
Ok, ok, ik bedoel natuurlijk daar zit de crux van ons meningsverschil.
N.v.t. voor nu.quote:
Daar zit 'm de kneep idd. Ik noem het wél recht. Ik ben me er zeer van bewust dat dat een dogma (ik prefereer de term axioma) is. Maar wel eentje die meer perspectief biedt dan het relativerings-virus, dat evenzogoed een axioma is, zij het eentje in disguise. De problemen beginnen juist als je voor die basis rechten de noodzaak van een hogere autoriteit veronderstelt.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:47 schreef Monidique het volgende:
Wat is de denkfout dan? Ik ga uit van "situatie nul": er is niets, niemand verlangt iets, niemand eist iets. In die situatie zijn geen rechten. Stel: ik loop over de Europese vlakte tienduizend jaar geleden, welk recht heb ik dat een andere stam mij niet neerslaat? Geen.
Geen.
Dat recht is hol, dat recht dat bestaat niet. Dat recht, élk recht, bestaat pas als een hogere autoriteit jou dat gunt. Anders blijft het gewoon "situatie nul". Geen probleem, maar noem het geen recht.
Metacommunicatie, wetten zijn inkt op papier. Zonder politie in de buurt is de buurman een heimelijke inbreker, seriemoordenaar, of veels-te-hard-rijder.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:47 schreef Monidique het volgende:
Wat is de denkfout dan? Ik ga uit van "situatie nul": er is niets, niemand verlangt iets, niemand eist iets. In die situatie zijn geen rechten. Stel: ik loop over de Europese vlakte tienduizend jaar geleden, welk recht heb ik dat een andere stam mij niet neerslaat? Geen.
Tsja, ik weet het niet...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:52 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Daar zit 'm de kneep idd. Ik noem het wél recht. Ik ben me er zeer van bewust dat dat een dogma (ik prefereer de term axioma) is. Maar wel eentje die meer perspectief biedt dan het relativerings-virus, imho imho imho. De problemen beginnen juist als je voor die basic rechten de noodzaak van een hogere autoriteit veronderstelt.
Deze post is eerder dan die van mij geplaatst, maar inderdaad: recht is een fictie, recht is slechts tijdelijke vrijheid die je neemt met macht.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:54 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Metacommunicatie, wetten zijn inkt op papier. Zonder politie in de buurt is de buurman een heimelijke inbreker, seriemoordenaar, of veels-te-hard-rijder.
Het spreekwoord recht van de sterkste gaat op in jouw voorbeeld.
In de natuur zit "recht" gebakken, iets wel of niet willen (de leeuw wil wel een karibuutje, de karibu kudde wil dat niet ) is al een vorm van recht en mogelijke sancties.
heej leeuw, wie geeft jou dat recht? niemand? wij ook niet! En dus dag dag tegen het 'recht van de leeuw'.
Dan wordt het een woordspelletje. Want ik vind dat een recht, de enige rechten die een mens heeft, en zoals gezegd zijn dat er niet veel, je per definitie niet wordt gegund. Wat jij bedoelt zijn privileges.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 02:00 schreef Monidique het volgende:
Want een recht, per definitie, wordt je gegund.
Je bent cynischer dan ik dacht. Ik hoop dat je beseft dat jij hier nu degene bent die het recht van de sterkste als iets onvermijdelijks, natuurlijks beschouwt.quote:Jij vindt dat jij het recht hebt op het een en ander, dat jij de vrijheid om het dit en dat, maar dat maakt het geen recht. Cynisch gezien maakt alleen geweld en macht het voor jou een recht. Laten we wel wezen, zelfs in ons inferieure burgerbestaan werkt het zo: recht is wat je neemt.
Beestenrechten zijn niet mn sterkste punt geef ik onmiddellijk toe. Moet ik nog ns goed over nadenken, ik vind foie gras bijv echt ontzettend lekker. Maakt dat me in principe een onmens/fascist/jodenvergasser? Serieuze vraag.quote:Is het jouw recht vrij van interventie te leven? Akkoord. Is het het recht van dat varken zonder interventie te leven? Nee, natuurlijk niet! Nu, ik kijk gelijk naar de mens en het beest als het gaat om het recht.
Privileges of recht, wat is het verschil? Ik vind het geen woordspelletje, ik vind daadwerkelijk dat er geen universeel principe of recht is dat mij of jou ervan weerhoudt respectievelijk jou of mij als slaaf te houden. Kijk naar de geschiedenis: waar is het recht? Dat bestond eerst niet en toen opeens, floep?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 02:10 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Dan wordt het een woordspelletje. Want ik vind dat een recht, de enige rechten die een mens heeft, en zoals gezegd zijn dat er niet veel, je per definitie niet wordt gegund. Wat jij bedoelt zijn privileges.
Dat besef ik mij terdege. Heb je onlangs nog Egypte gezien?quote:Je bent cynischer dan ik dacht. Ik hoop dat je beseft dat jij hier nu degene bent die het recht van de sterkste als iets onvermijdelijks, natuurlijks beschouwt.
Nee. Serieus: nee. Wat moet ik ervan denken?quote:Beestenrechten zijn niet mn sterkste punt geef ik onmiddellijk toe. Moet ik nog ns goed over nadenken, ik vind foie gras bijv echt ontzettend lekker. Maakt dat me in principe een onmens/fascist/jodenvergasser? Serieuze vraag.
Nogmaals: het eerste veronderstelt plichten van een ander, het laatste niet.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 02:16 schreef Monidique het volgende:
Privileges of recht, wat is het verschil?
En ik dus wel, en dat is dus wat ik het allermoeilijkste vind om goed aan anderen over te brengen. Het is uiteindelijk namelijk niet te beargumenteren. Het is diepgeworteld vinden. Sommige mensen zullen dat geloven noemen. En dat is voor een doorgewinterd atheist als ik natuurlijk lastig te verteren.quote:Ik vind het geen woordspelletje, ik vind daadwerkelijk dat er geen universeel principe of recht is dat mij of jou ervan weerhoudt respectievelijk jou of mij als slaaf te houden.
Ik jou wel, maar ik heb het recht niet.quote:Overbodig, maar ter zijde: ik wil jou niet als slaaf houden.
Een land in ontreddering door hardnekkig geloof in de noodzaak van autoriteiten.quote:Dat besef ik mij terdege. Heb je onlangs nog Egypte gezien?
Je zou ervan kunnen denken dat mensen die vinden dat ganzen met grof geweld volgepropt mogen worden teneinde hun lever tot absurde, maar erg lekkere, proporties op te blazen het doodschoppen niet waard zijn.quote:Nee. Serieus: nee. Wat moet ik ervan denken?
U is een nihilist. Ik niet, maar uiteindelijk kunnen we geen van beiden ons gelijk met behulp van de rede beargumenteren. Mijn lichaam niet soeverein? Waar haal je de waanzin vandaan, als het ware? Hoe durft u.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 02:36 schreef Monidique het volgende:
Wel, dan komen we toch uit op wat jij dogma's of axioma's noemt. Wélk recht heb jij? Je hebt er geen. Je bent totaal rechteloos. Recht op leven? Waar haal je de waanzin vandaan, als het ware?
Je hebt een punt, maar niet genoeg.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat is de denkfout dan? Ik ga uit van "situatie nul": er is niets, niemand verlangt iets, niemand eist iets. In die situatie zijn geen rechten. Stel: ik loop over de Europese vlakte tienduizend jaar geleden, welk recht heb ik dat een andere stam mij niet neerslaat? Geen.
Geen.
Dat recht is hol, dat recht dat bestaat niet. Dat recht, élk recht, bestaat pas als een hogere autoriteit jou dat gunt. Anders blijft het gewoon "situatie nul". Geen probleem, maar noem het geen recht.
Eigenlijk het is vrij gemakkelijk. Zoals ik discriminatie wet begrijp je kan niet kiezen om een Pool te zijn of niet. Als je dus alle Polen over een kam scheert en zich denigrerend uitlaat dan ben je aan het discrimineren. Maar je kan wel dus kiezen om een reaguurder te zijn of niet. Het is dus geen discriminatie als je zegt "Alle PvdA'ers zijn malloten" je kan wel voor kiezen om een lid van PvdA te zijn of niet. Maar als je zegt "Alle Nederlanders zijn malloten" (ik zeg het hier als een voorbeeld en ik meen het niet) dan ben je wel degelijk de Nederlanders aan het discrimineren. Je bent namelijk als een Nederlander geboren en je kan het niet kiezen. Volgens de wet nationaliteit maakt hier niets uit je kan Nederlanders in Nederland op zelfde manier discrimineren als alle andere nationaliteiten. Als je de rapporten van MDI leest dan zou je zien dat ze ook deze vormen van discriminatie aan het bestrijden zijn d.w.z. discriminatie van de Nederlanders ook.quote:Een ander interessant artikel gaat over het MDI dat klaagt over Geenstijl, waar een reactie staat van iemand die alle polen tuig vindt. Dezelfde reactie over reaguurders van geenstijl wordt echter geen discriminatie gevonden door het MDI.
http://www.geenstijl.nl/m(...)ers_allemaal_ma.html
Dat is geen discriminatie. Het artikel is tendentieus maar niet discriminerend. De discriminatie is als jij beweerd dat een bepaalde etnische groepering minderwaardig is. Dit artikel probeert Polen zwart maken maar het beweert niet dat Polen minderwaardige mensen zijn.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:07 schreef fokthesystem het volgende:
En deze, discriminatie of niet? :
Polen misbruiken Amsterdamse daklozenopvang
maandag 31 januari 2011 16:23
Daklozencentra in Amsterdam moeten steeds vaker Polen wegsturen die in
de stad werken en naar de opvang komen om goedkoop te overnachten.
(...)
Door Arne Hankel
Wij gaan hier off-topic maar OK.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:30 schreef kakner2 het volgende:
Ik zie niet waarom het artikel polen probeert zwart te maken, blijkbaar is dit geconstateerd door de daklozenopvang dus hoezo worden polen zwartgemaakt en hoezo is het tendentieus volgens jou?
Tja. Zoals ik zei. Positieve discriminatie is symptoombestrijding maar niemand heeft iets beters bedacht. Ik heb het zelf gezien dat een paar roomblanke Nederlanders een CV van een hoogopgeleid Marokkaan hebben uitgegooid met een commentaar daarbij "Wij hebben hier geen kut-Marokkanen nodig". Als jij een beter oplossing kent om zulke gedrag aan te pakken dan laat het aan ons en overheid weten.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:19 schreef ZureMelk het volgende:
Men noemt het vaak positieve discriminatie terwijl het in veel gevallen om "positief" racisme gaat.
De NPO is bijvoorbeeld nu van mening dat er teveel blanken op TV zijn en dat er dus een rassenquotum moet komen om het aantal blanken te beperken.
Iemand is vrij om aan te nemen wie hij wilt. De overheid moet zich met zijn eigen zaken bemoeien.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:20 schreef Mutacy het volgende:
[..]
Tja. Zoals ik zei. Positieve discriminatie is symptoombestrijding maar niemand heeft iets beters bedacht. Ik heb het zelf gezien dat een paar roomblanke Nederlanders een CV van een hoogopgeleid Marokkaan hebben uitgegooid met een commentaar daarbij "Wij hebben hier geen kut-Marokkanen nodig". Als jij een beter oplossing kent om zulke gedrag aan te pakken dan laat het aan ons en overheid weten.
Wat je zegt klopt deels. Maar iemand afwijzen op basis van etniciteit is in Nederland (of eigenlijk hele civilized wereld) strafbaar: http://rechtennieuws.nl/3(...)e-sollicitanten.htmlquote:Op maandag 7 februari 2011 15:28 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Iemand is vrij om aan te nemen wie hij wilt. De overheid moet zich met zijn eigen zaken bemoeien.
Multi-culti heeft hiermee helemaal niets te maken. Het is OK te zeggen dat de Nederlandse cultuur is dominant in Nederland (vind ik trouwen logisch) en dat multiculti is dood maar juist daarom moet je discriminatie bestrijden. Ik dacht dat de dominantie van de Nederlandse cultuur juist de tolerantie moet garanderen. Of is er iets wat ik niet weet?quote:
Door multiculti maak je de wereld juist minder multicultureel.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:36 schreef Mutacy het volgende:
[..]
Multi-culti heeft hiermee helemaal niets te maken. Het is OK te zeggen dat de Nederlandse cultuur is dominant in Nederland (vind ik trouwen logisch) en dat multiculti is dood maar juist daarom moet je discriminatie bestrijden. Ik dacht dat de dominantie van de Nederlandse cultuur juist de tolerantie moet garanderen. Of is er iets wat ik niet weet?
De hele politiek in deze is uber discutabel, en wel boterbergen hoog.quote:Op maandag 7 februari 2011 17:00 schreef Berlitz het volgende:
Door multiculti maak je de wereld juist minder multicultureel.
De nederlandse cultuur van de afgelopen 40 jaar vind ik ook nogal discutabel.
Probleem is vaak dat mensen die terughoudend zijn tegen over multiculti zouden discrimineren. Dat is niets meer dan de mond dichtsnoeren.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:36 schreef Mutacy het volgende:
[..]
Multi-culti heeft hiermee helemaal niets te maken. Het is OK te zeggen dat de Nederlandse cultuur is dominant in Nederland (vind ik trouwen logisch) en dat multiculti is dood maar juist daarom moet je discriminatie bestrijden. Ik dacht dat de dominantie van de Nederlandse cultuur juist de tolerantie moet garanderen. Of is er iets wat ik niet weet?
helemaal mee eens.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:45 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Mensen mogen van mij discrimineren zoveel ze willen. De overheid doet het tenslotte ook. Positieve discriminatie is ook discriminatie. Er wordt veel met 2 maten gemeten. Als een allochtoon discrimineert is het de cultuur en doet een autochtoon het dan is het een racist.
Ronduit zielig natuurlijk. Vandaar dat het tijd wordt de wet op discriminatie maar gewoon te schrappen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |