Achter ieder ding zit een mens. Jij zegt dat je wel voorwerpen mag discrimineren, maar geen mensen op basis van kenmerken die niet ter zake doen. Jij vergeet daarbij dat de verkoper van een voorwerp gewoon een mens is.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:56 schreef Repelsteeltju het volgende:
Moet ik hieruit concluderen dat je een gevaarlijke psychopaat bent die geen verschil ziet tussen mensen en dingen...?
Godverdomme fok! waarom trek je zo veel gekken aan!?
quote:
Wat is het doel dan wel? Ik zie de toegevoegde waarde niet...quote:Dat is het doel ook niet domme politici......
Dat is een drogredenering.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:01 schreef Mishu het volgende:
Allochtonen zeuren altijd dat ze gediscrimineerd worden maar discrimeren zelf ook Joden en homo's.
Leuk...quote:Daar heb ik weinig respect voor.
Zal wel van het soort hulpverlening afhangen... want de hulpverleners die ik ken zijn voor het grootste deel blank. Niet dat dit iets uitmaakt...quote:Verder moet je als hulpverlener in Amsterdam tegenwoordig minimaal een kleurtje hebben bij je sollicitatie want anders kunnen de (overwegend allochtone) cliënten geen aansluiting bij je vinden.
Jah vind ik ook.quote:Beetje jammer dit.
Eensch!quote:Allochtoon, autochtoon, gewoon met elkaar omgaan, je moet elkaar niet gaan lopen ontwijken.
Deze en gene kunnen zich maar beter gaan verhangen, ze plegen niet beseffende om de haverklap discriminatie. Zo is er ook positieve 'discriminatie' inzake de gedachte "producten = ook mensen", bepaalde bananen, max havelaar koffie e.d.quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:40 schreef twaalf het volgende:
Achter ieder ding zit een mens. Jij zegt dat je wel voorwerpen mag discrimineren, maar geen mensen op basis van kenmerken die niet ter zake doen. Jij vergeet daarbij dat de verkoper van een voorwerp gewoon een mens is.
Zijn er ueberhaupt rechten? Waar haal je dat rare idee vandaan? Is discriminatie in de sterren geschreven? Zeer zeker niet, het is een uiting der natuur. Onderdak en onderwijs en genoeg te vreten niet. Of toch wel? Immers, als we dat willen, hoeveel meer recht heeft dat als het ander?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:
discriminatie is een mensenrecht
(onderdak, onderwijs en genoeg te vreten zijn dat niet, bytheway)
Wat is het doel dan?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:04 schreef fokthesystem het volgende:
EPD, kinderdossiers, allerlei privacy is gone in a minute, maar dit mag niet:
CBP verbiedt etnische registratie
***************************************
` De Rotterdamse deelgemeente Charlois
moet stoppen met het registreren van
ras en etniciteit van probleemjongeren.
Volgens het CBP,het College Bescherming
Persoonsgegevens,is niet aangetoond dat
de registratie helpt om de achterstand
van de jongeren te bestrijden.
De deelgemeente krijgt drie dagen de
tijd om de gegevens te schrappen.Als
dat niet gebeurt,volgt een boete van
2000 euro per dag.
Het CBP had Charlois al eerder op de
vingers getikt.De aanpak is toen op een
paar punten gewijzigd,maar het CBP wil
dat de deelgemeente helemaal stopt met
de etnische registratie.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
" Volgens het CBP,het College Bescherming Persoonsgegevens,is niet aangetoond dat
de registratie helpt om de achterstand van de jongeren te bestrijden. "
Dat is het doel ook niet domme politici......
Ja maar het zijn er maar erg weinig. Lijf, eigendom en vruchten van arbeid die zonder andermans lijf en eigendom te schaden zijn verkregen zijn soeverein, imho,quote:
Libertariers hanteren axioma's inderdaad. Dat is in deze postmoderne alles-is-relatief (een zéér absolutistische uitspraak!) wereld zeldzaam, dat besef ik maar al te goed. Sommige mensen noemen dat dogmatisch of zelfs religieus. Jij bent intelligent genoeg het verschil te kunnen zien.quote:Waar haal je dat rare idee vandaan?
Het recht op discriminatie verplicht anderen tot niets. Rechten op onderdak etc. wel. Dat is het verschil. Wederom acht ik je intelligent genoeg het verschil te zien, het ermee eens zijn is wat anders.quote:Is discriminatie in de sterren geschreven? Zeer zeker niet, het is een uiting der natuur. Onderdak en onderwijs en genoeg te vreten niet. Of toch wel? Immers, als we dat willen, hoeveel meer recht heeft dat als het ander?
Er is geen recht op iets. Niet op onderdak, maar ook niet op discriminatie. Het recht wordt verkregen door kracht en macht, meer niet.
Eens, het maakt dan ook geen deel uit van mijn argumentatie, soms ben ik gewoon aardig ;-)quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:36 schreef Monidique het volgende:
Mij intelligent genoeg vinden is een leuke en vleiende vorm van argumentatie, maar het zegt niets, natuurlijk.
Daar zit je essentiële denkfout.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:40 schreef Monidique het volgende:
Een recht, immers, impliceert een hogere autoriteit die dat recht verleent
Wat is de denkfout dan? Ik ga uit van "situatie nul": er is niets, niemand verlangt iets, niemand eist iets. In die situatie zijn geen rechten. Stel: ik loop over de Europese vlakte tienduizend jaar geleden, welk recht heb ik dat een andere stam mij niet neerslaat? Geen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Daar zit je essentiële denkfout.
Ok, ok, ik bedoel natuurlijk daar zit de crux van ons meningsverschil.
N.v.t. voor nu.quote:
Daar zit 'm de kneep idd. Ik noem het wél recht. Ik ben me er zeer van bewust dat dat een dogma (ik prefereer de term axioma) is. Maar wel eentje die meer perspectief biedt dan het relativerings-virus, dat evenzogoed een axioma is, zij het eentje in disguise. De problemen beginnen juist als je voor die basis rechten de noodzaak van een hogere autoriteit veronderstelt.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:47 schreef Monidique het volgende:
Wat is de denkfout dan? Ik ga uit van "situatie nul": er is niets, niemand verlangt iets, niemand eist iets. In die situatie zijn geen rechten. Stel: ik loop over de Europese vlakte tienduizend jaar geleden, welk recht heb ik dat een andere stam mij niet neerslaat? Geen.
Geen.
Dat recht is hol, dat recht dat bestaat niet. Dat recht, élk recht, bestaat pas als een hogere autoriteit jou dat gunt. Anders blijft het gewoon "situatie nul". Geen probleem, maar noem het geen recht.
Metacommunicatie, wetten zijn inkt op papier. Zonder politie in de buurt is de buurman een heimelijke inbreker, seriemoordenaar, of veels-te-hard-rijder.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:47 schreef Monidique het volgende:
Wat is de denkfout dan? Ik ga uit van "situatie nul": er is niets, niemand verlangt iets, niemand eist iets. In die situatie zijn geen rechten. Stel: ik loop over de Europese vlakte tienduizend jaar geleden, welk recht heb ik dat een andere stam mij niet neerslaat? Geen.
Tsja, ik weet het niet...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:52 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Daar zit 'm de kneep idd. Ik noem het wél recht. Ik ben me er zeer van bewust dat dat een dogma (ik prefereer de term axioma) is. Maar wel eentje die meer perspectief biedt dan het relativerings-virus, imho imho imho. De problemen beginnen juist als je voor die basic rechten de noodzaak van een hogere autoriteit veronderstelt.
Deze post is eerder dan die van mij geplaatst, maar inderdaad: recht is een fictie, recht is slechts tijdelijke vrijheid die je neemt met macht.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:54 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Metacommunicatie, wetten zijn inkt op papier. Zonder politie in de buurt is de buurman een heimelijke inbreker, seriemoordenaar, of veels-te-hard-rijder.
Het spreekwoord recht van de sterkste gaat op in jouw voorbeeld.
In de natuur zit "recht" gebakken, iets wel of niet willen (de leeuw wil wel een karibuutje, de karibu kudde wil dat niet ) is al een vorm van recht en mogelijke sancties.
heej leeuw, wie geeft jou dat recht? niemand? wij ook niet! En dus dag dag tegen het 'recht van de leeuw'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |