abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92116439
Naar aanleiding van wat nieuwsberichten over discriminatie vraag ik me af hoe jullie daar tegen aan kijken. Ik heb zelf geleerd dat je mensen niet mag beoordelen op basis van hun uiterlijk, geslacht of geloofsovertuiging en ik handel daar ook altijd naar. Een nieuwsbericht van vanochtend is toch weer opmerkelijk te noemen omdat een hogeschool onderscheid tussen man en vrouw goedkeurt:
HvA-docent hoeft geen hand te schudden

Een ander interessant artikel gaat over het MDI dat klaagt over Geenstijl, waar een reactie staat van iemand die alle polen tuig vindt. Dezelfde reactie over reaguurders van geenstijl wordt echter geen discriminatie gevonden door het MDI.
http://www.geenstijl.nl/m(...)ers_allemaal_ma.html

Ook interessant is de veroordeling van AH medewerkers die een voorkeursbeleid voor autochtonen hebben:
Boetes geëist in discriminatiezaak AH to go
Daar tegenover staat weer de overheid die dat juist stimuleert, zolang je maar minderheden voortrekt, genaamd: "Stimuleren diversiteitsbeleid onder werkgevers."
http://www.rijksbegroting(...)ing,kst148634_8.html

De discussie gaat niet over het wel of niet toestaan van discriminatie want ik denk dat iedereen wel weet dat je niet moet discrimineren. Maar de hele discussie wordt natuurlijk wel steeds hypocrieter door selectieve discriminatie door de overheid en stichtingen als "Meldpunt Discriminatie Internet".

Hoe denken jullie daarover en dan vraag ik me vooral of positieve discriminatie (zoals stimuleringsbeleid) niet juist negatief werkt?
  maandag 31 januari 2011 @ 11:41:16 #2
333396 secondewijzer
Iedere seconde wijzer!
pi_92116559
K begin wel een beetje moe te worden van dat positieve discriminatie ja :r
  maandag 31 januari 2011 @ 11:45:40 #3
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_92116750
Mensen mogen van mij discrimineren zoveel ze willen. De overheid doet het tenslotte ook. Positieve discriminatie is ook discriminatie. Er wordt veel met 2 maten gemeten. Als een allochtoon discrimineert is het de cultuur en doet een autochtoon het dan is het een racist.

Ronduit zielig natuurlijk. Vandaar dat het tijd wordt de wet op discriminatie maar gewoon te schrappen.
  maandag 31 januari 2011 @ 11:51:00 #4
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_92116931
Ik neem het al niet meer serieus sinds sommige blanke mannen elke gelegenheid aan proberen te grijpen om te roepen dat zij eigenlijk het meeste gediscrimineerd worden. :')
pi_92116952
quote:
Vandaar dat het tijd wordt de wet op discriminatie maar gewoon te schrappen.
En dat is dus het gevaar als je positieve discriminatie toestaat
  maandag 31 januari 2011 @ 12:10:54 #6
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_92117669
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:51 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik neem het al niet meer serieus sinds sommige blanke mannen elke gelegenheid aan proberen te grijpen om te roepen dat zij eigenlijk het meeste gediscrimineerd worden. :')
Is ook zo. Gelukkig krijgen we daar maandelijks een +3% hogere vergoeding voor dan blanke vrouwen en +6% hogere vergoeding voor dan niet-Westerse medewerkers.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_92118100
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:37 schreef kakner2 het volgende:
Naar aanleiding van wat nieuwsberichten over discriminatie vraag ik me af hoe jullie daar tegen aan kijken. Ik heb zelf geleerd dat je mensen niet mag beoordelen op basis van hun uiterlijk, geslacht of geloofsovertuiging en ik handel daar ook altijd naar.
'moraal van jouw verhaal' : discriminatie kan aangeleerd worden en is dan niet alszodanig aan te merken. Elk mens is immers een vleesrobot die 'opgevoed' is, getraind, geïndoctrineerd e.d.?

quote:
Een nieuwsbericht van vanochtend is toch weer opmerkelijk te noemen omdat een hogeschool onderscheid tussen man en vrouw goedkeurt:
Maar ja, de wet he, elk land, volk, men hanteert het toch weer net ff anders, alle rapporten ten spijt.
quote:
Daar tegenover staat weer de overheid die dat juist stimuleert, zolang je maar minderheden voortrekt, genaamd: "Stimuleren diversiteitsbeleid onder werkgevers."
Daar hebbie m, de wet, in NL, de interpretatie en TOEPASSING van uitzonderingen rond in dit geval 'discriminatie'.

quote:
Hoe denken jullie daarover en dan vraag ik me vooral of positieve discriminatie (zoals stimuleringsbeleid) niet juist negatief werkt?
Van welke organistie gaat dit onderzoek uit? is het voor je studie/ welke?

Recent is overigens door een rechter de term kut-marokkaan toegestaan, dus het mag nu gewoon net zoals bijv. "val dood" zeggen zonder dat men dit hier in NL als bedreiging kenmerkt.
HEeeeelllll misschien komt dit overigens omdat de aanklacht was tegen... een andere rechter die een tuig-marocje kut marokkaan noemde...

De grootste grap is dat men in NL denkt individueel vrij te zijn, maar met al die regels en uitzonderingen, is dat eigenlijk niet zo.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 31 januari 2011 @ 13:29:14 #8
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_92120175
Iedereen discrimineert.

Iedereen heeft wel eens vooroordelen over andere rassen, terecht of onterecht.

Iedereen discrimineert elkaar, dus de wetgeving en het woord discriminatie heeft eigenlijk geen betekenis meer.
Misschien in extreme gevallen maar dan kun je het ook onder een andere wetgeving gooien.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_92121596
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:29 schreef ZodiaX het volgende:
Iedereen discrimineert.
Dat betwijfel ik. Er zijn mensen, veelal uit het 'wollen sokken circuit' die er van uitgaan dat alle mensen goed zijn.
Echter in het hoofd kan iedereen elke misdaad plegen, ook discriminatie. Het is maar net wat de massa in een land goed of fout acht (zoals burka's bijv.)
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 31 januari 2011 @ 14:09:19 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_92121614
Zonder discriminatie is onze maatschappij en waarschijnlijk de gehele planeet binnen 5 werkdagen helemaal naar de klote.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 31 januari 2011 @ 14:11:32 #11
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92121694
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:09 schreef SpecialK het volgende:
Zonder discriminatie is onze maatschappij en waarschijnlijk de gehele planeet binnen 5 werkdagen helemaal naar de klote.
Wil je die ietwat toelichten?
Werkt dat systeem dat jij intern hanteert kennelijk, ook voor micro 'werelden' zoals grote bedrijven bijv. ?
  maandag 31 januari 2011 @ 14:16:13 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_92121859
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:11 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Wil je die ietwat toelichten?
Werkt dat systeem dat jij intern hanteert kennelijk, ook voor micro 'werelden' zoals grote bedrijven bijv. ?
Zonder de aanwezigheid van discriminatie zit ik morgen achter de knopjes van een kerncentrale.

Vermenigvuldig dat eens met alle kerncentrales.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 31 januari 2011 @ 14:18:51 #13
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92121945
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:16 schreef SpecialK het volgende:

Zonder discriminatie zit ik morgen achter de knopjes van een kerncentrale.
Vermenigvuldig dat eens met alle kerncentrales.
Je kan tal van dingen bedoelen.
Een neger mag/kan niet in NL operator zijn in een kerncentrale....
Of:
Een mongool die een vliegtuig met 300 passagiers gaat proberen te vliegen van stijgen tot en met landen...
Maar hoe ik het ook probeer te snappen en de 'the blanks in vul', dat is geen discriminatie, dat is 'de juiste man/vrouw met dito succesvol afgeronde opleiding op de juiste plek'. (Iets dat voor de alles overkoepelende politiek helaas NIET geld)
  maandag 31 januari 2011 @ 14:26:25 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_92122212
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:18 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Je kan tal van dingen bedoelen.
Een neger mag/kan niet in NL operator zijn in een kerncentrale....
Of:
Een mongool die een vliegtuig met 300 passagiers gaat proberen te vliegen van stijgen tot en met landen...
Maar hoe ik het ook probeer te snappen en de 'the blanks in vul', dat is geen discriminatie, dat is 'de juiste man/vrouw met dito succesvol afgeronde opleiding op de juiste plek'. (Iets dat voor de alles overkoepelende politiek helaas NIET geld)
Zoek nog eens discriminatie op. Mensen denken altijd dat het over "onterechte discriminatie" gaat. Maar dat is niet zo. Natuurlijk discrimineren bedrijven op dingen als IQ en vaardigheden en diploma's... Die discriminatie is essentieel voor het voortbestaan van het menselijke soort.

Mensen die willen dat "er niet meer wordt gediscrimineerd" gaan dus een gigantische nuancediscussie voorbij.
  maandag 31 januari 2011 @ 14:31:59 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_92122393
"Ik stop vanaf nu met discrimineren (hetero, man)"
- Dat komt goed uit. Ik heb hier "toevallig" 2 gigantische homo's met HIV en een lust voor bekeren.
".. w..w.wacht.. wacht nee ik be..be"
- Ze komen straks langs.
"m..m..maar "
- Wat.. oh je gaat nu ineens wel discrimineren? Dat was van korte duur zeg.
  maandag 31 januari 2011 @ 14:33:04 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_92122421
- Ja maar persoonlijk discrimineren mag wel!
Oh.... maar waarom dan die affiches op straat? "Amsterdam is klaar met discriminatie".

Wat een discussie. :')
  maandag 31 januari 2011 @ 14:35:59 #17
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92122519
Prima dat die man dat niet wil. Niemand hoeft iets te doen tegen zijn zin. Maar dat geldt dan ook voor de werkgever. Eruit dus met die vent.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 31 januari 2011 @ 14:45:31 #18
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_92122820
Ze snappen ook niet dat het voortrekken van bepaalde bevolkingsgroepen een averechts effect heeft.
Iedereen had op de basisschool ook een hekel aan het lievertje van de juffrouw.
  maandag 31 januari 2011 @ 15:19:00 #19
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92124174
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:26 schreef SpecialK het volgende:

Mensen die willen dat "er niet meer wordt gediscrimineerd" gaan dus een gigantische nuancediscussie voorbij.
Oneens, want apart zetten gaat ook over 'in gelijke gevallen / omstandigheden'.
Ik zie toch liever een zeer lang opgeleide en begeleidde hartchirurg die diens werk doet, dan een vuilophaler zonder opleiding welke een by-pass gaat proberen.
Nogmaals zie ik wel de nuance: kennis en kunnen, versus wie je bent of waarvandaan, en je laat m.i. dus 'gelijke gevallen in gelijke omstandigheden' weg.
  maandag 31 januari 2011 @ 16:06:44 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_92126313
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:19 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Oneens, want apart zetten gaat ook over 'in gelijke gevallen / omstandigheden'.
Ik zie toch liever een zeer lang opgeleide en begeleidde hartchirurg die diens werk doet, dan een vuilophaler zonder opleiding welke een by-pass gaat proberen.
Discriminatie! :N

quote:
Nogmaals zie ik wel de nuance: kennis en kunnen, versus wie je bent of waarvandaan, en je laat m.i. dus 'gelijke gevallen in gelijke omstandigheden' weg.
Kennis en kunnen. Zullen we daar eens op focussen? Waar komt kennis en vaardigheid vandaan? Van school. Van de genen van je ouders. Zelfs van je plek binnen het gezin. Zo zijn eerstgeboornen vaker op universiteiten te vinden dan laatkomertjes. Bovendien heeft een groot gedeelte van je vaardigheden een wortel in je genetische opmaak.

Infeite is het bedrijfsleven dus een constructie waarbinnen categorisch wordt geselecteerd (gediscrimineerd) tegen laatkomertjes en de genetisch minder onderlegden. Kunnen die mensen daar iets tegen doen? Nee. Keuren we het goed? Ja. Immers discriminatie is dermate belangrijk dat al de mooie principes van de meritocratie, de gelijkheidsbeginsels infeite opzij worden geduwt.

Discriminatie. Geen wereld zonder.

Gelijke situaties? 2 modellen, eentje blank, eentje donker. Voor het doel van dit voorbeeld even aantrekkelijk en fotogeniek.

Echter de fotograaf zoekt specifiek een BLANK meisje voor de doeleinden van het kunstproject.

Discriminatie? Ja. Onterecht? Nee.

Het enige waar je een zaak tegen kunt spannen is:

Discriminatie op eigenschappen die niet relevant zijn voor de positie.

En dat is ook iets waar de overheid op controleert.
  maandag 31 januari 2011 @ 16:14:02 #21
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92126651
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2011 16:06 schreef SpecialK het volgende:

[quote]FTS : Oneens, want apart zetten gaat ook over 'in gelijke gevallen / omstandigheden'.
quote:
Jij "Discriminatie! :N
Dan wil ik van je horen of je volgende keer dat je acute zorg nodig hebt voor je lichaam en/of geest dat je naar de kwik-fit, febo of gamma bent gegaan.
  maandag 31 januari 2011 @ 16:15:42 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_92126740
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 16:14 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

[..]

Dan wil ik van je horen of je volgende keer dat je acute zorg nodig hebt voor je lichaam en/of geest dat je naar de kwik-fit, febo of gamma bent gegaan.
Thank you for making my point. Ik claim natuurlijk niet dat discriminatie iets slechts is. Het is essentueel. Sterker nog. Als discriminatie z'n eigen facebook fan page had zou ik 'em adden.
  maandag 31 januari 2011 @ 16:15:56 #23
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92126755
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zoek nog eens discriminatie op.
Doe ik, voor jou! :)

Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis; in die context wordt onder discriminatie verstaan: "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen". Bij de vraag of het maken van onderscheid tussen mensen discriminatoir is, is het van belang om na te gaan of gelijke gevallen ook [b]gelijk behandeld worden.[/b]
pi_92126840
quote:
Discriminatie op eigenschappen die niet relevant zijn voor de positie.

En dat is ook iets waar de overheid op controleert.
Maar aan de andere kant discrimineert de overheid zelf door sommige mensen voor te trekken. En dat maakt het hele verhaal zo hypocriet omdat de overheid blijkbaar zo goed is dat ze weten wanneer discriminatie goed is. En omdat het om "irrelevante" verschillen gaat kun je dat onderscheid nooit op een postieve manier maken.
  maandag 31 januari 2011 @ 16:19:05 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_92126898
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 16:15 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Doe ik, voor jou! :)

Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis; in die context wordt onder discriminatie verstaan: "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen". Bij de vraag of het maken van onderscheid tussen mensen discriminatoir is, is het van belang om na te gaan of gelijke gevallen ook [b]gelijk behandeld worden.[/b]
Fijn dat je nu eindelijk door gaat krijgen wat ik bedoel.
  maandag 31 januari 2011 @ 16:57:45 #26
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92128828
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2011 16:19 schreef SpecialK het volgende:

Fijn dat je nu eindelijk door gaat krijgen wat ik bedoel.
De helft die jij snapt , niet ee eens bent, zag ik gelijk al, nu jij mijn deel, inbreng, nog.
  maandag 31 januari 2011 @ 17:03:23 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_92129090
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 16:57 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

De helft die jij snapt , niet ee eens bent, zag ik gelijk al, nu jij mijn deel, inbreng, nog.
Ik heb al precies aangegeven binnen welke parameters discriminatie aan banden gelegt moet worden. Laat dit nou precies gelijk staan aan de juridische definitie van discriminatie. Echter discriminatie an sich blijft mijn definitie nog steeds een breed begrip dat ook als breed begrip behandeld dient te worden. Lees voor de gein mijn posts nog eens en bedenk dan welke elementair standpunt van mij je het niet eens bent. Ik voorspel nu vast dat je die niet zult vinden. Ik heb nl. gewoon gelijk.

Het enige verschil zit 'em tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Ik snap dat het moeilijk is om even pas op de plaats te doen. Zo ook in je perpetuum mobile topic :')
  maandag 31 januari 2011 @ 20:07:34 #28
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92138962
En deze, discriminatie of niet? :

Polen misbruiken Amsterdamse daklozenopvang
maandag 31 januari 2011 16:23

Daklozencentra in Amsterdam moeten steeds vaker Polen wegsturen die in
de stad werken en naar de opvang komen om goedkoop te overnachten.

Poolse arbeiders die ergens een klus hebben, proberen te overnachten
in de daklozenopvang

De Haagse wethouder Marnix Norder (PvdA) wil Oost-Europese werk- en
daklozen repatriëren. Het zijn er teveel en ze zorgen in toenemende
mate voor overlast. Dat zegt Norder vandaag tegen elsevier.nl. Hij
vindt dat migranten zonder werk en inkomen moeten terugkeren naar hun
land van herkomst. In een nieuwe integratienota pleit Norder voor een
hardere aanpak: 'De vrijblijvendheid is voorbij.'
Dat schrijft AT5 maandag.

Hotel
Volgens de Amsterdamse stadszender komt het regelmatig voor dat Oost-
Europeanen die in de opvang willen overnachten, niet dakloos zijn. Zij
besparen veel geld op een hotel door bijna gratis te slapen bij onder
meer het Leger des Heils.

Ook het afgelopen weekend kwam een Pool bij het Leger des Heils voor
een slaapplaats. Bij navraag werd duidelijk dat de man de volgende dag
gewoon moest werken in de stad en prima voor zichzelf kon zorgen. Hij
is naar een hotel gestuurd.

Soepbus
Eerder bleek ook al dat veel Poolse gelukszoekers gebruikmaken van de
soepbus van het Leger des Heils. Negentig procent van de 'daklozen'
bij de soepbus van het Leger des Heils is Oost-Europeaan, bleek uit
onderzoek van Het Parool.

Hulpinstellingen en de gemeente vrezen dat daardoor de echte
hulpbehoevende daklozen niet meer naar de verstrekker van maaltijden
komen.

Vanwege de kou ging afgelopen donderdag de winterregeling in. Dat
betekent dat er in de opvang extra bedden beschikbaar zijn voor
daklozen.

Door Arne Hankel
pi_92148989
quote:
Naar aanleiding van wat nieuwsberichten over discriminatie vraag ik me af hoe jullie daar tegen aan kijken. Ik heb zelf geleerd dat je mensen niet mag beoordelen op basis van hun uiterlijk, geslacht of geloofsovertuiging en ik handel daar ook altijd naar. Een nieuwsbericht van vanochtend is toch weer opmerkelijk te noemen omdat een hogeschool onderscheid tussen man en vrouw goedkeurt:

Een ander interessant artikel gaat over het MDI dat klaagt over Geenstijl, waar een reactie staat van iemand die alle polen tuig vindt. Dezelfde reactie over reaguurders van geenstijl wordt echter geen discriminatie gevonden door het MDI.

Ook interessant is de veroordeling van AH medewerkers die een voorkeursbeleid voor autochtonen hebben:

De discussie gaat niet over het wel of niet toestaan van discriminatie want ik denk dat iedereen wel weet dat je niet moet discrimineren. Maar de hele discussie wordt natuurlijk wel steeds hypocrieter door selectieve discriminatie door de overheid en stichtingen als "Meldpunt Discriminatie Internet".

Kijk je kan je kop dan wel in het zand steken maar het gebeurt, maar helaas houden sommige mensen er een aantal racistische/seksistische denkbeelden op na. Je maakt een fout die veel anderen ook maken. Je gaat er van uit dat anderen in principe net zo denken en handelen als jij. Helaas is dit niet altijd zo...

De overheid probeert deze discriminatie te compenseren door de zogenaamde 'positieve discriminatie' waardoor vrouwen en allochtonen betere kansen krijgen op de arbeidsmarkt. Dit is natuurlijk ook onzin maar het is makkelijker dan een mentaliteitsverandering af te dwingen, dat soort dingen gaan nu eenmaal langzaam.

Op het moment is er veel discussie over de grenzen tussen te vrijheid te handelen naar wat je gelooft en de gelijke behandeling. Over beide dingen valt wel wat te zeggen, maar het is bvoor de samenleving gewoon beter als er duidelijkheid is; of de niet-Nederlandse medelanders moeten een ondergeschikt zijn of ze moeten gelijkwaardig zijn. Anders verspil je middelen.
“An interesting thing is a good thing.”
  maandag 31 januari 2011 @ 22:36:15 #30
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_92149590
Tsjah, wat is discriminatie, kiezen voor de zwarte auto en niet de witte?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_92150396
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:36 schreef phpmystyle het volgende:
Tsjah, wat is discriminatie, kiezen voor de zwarte auto en niet de witte?
:O Dat is wel heel simpel verwoord.
pi_92159301
Mensen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk. Ook die hele discussie dat vrouwen betere autobestuurders zijn dan mannen. Leuk en aardig, maar iedereen is een goede bestuurder als die zijn rijbewijs heeft. Deelnemen aan verkeer is een tweede, en daar heb ik bij één geslacht echt mijn bedenkingen.
pi_92230152
De mensen die voor hun gevoel in de minderheid zijn, weten het woord discriminatie soms handig te gebruiken om in een slachtofferrol te kruipen.
Alles wat niet naar wens gaat zal wel komen omdat ze in de minderheid zijn....

Tja... zo werkt het niet. :N
Ik wou dat iedereen zo goed was als ik...
pi_92231746
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:40 schreef Blush-1 het volgende:
De mensen die voor hun gevoel in de minderheid zijn, weten het woord discriminatie soms handig te gebruiken om in een slachtofferrol te kruipen.
Alles wat niet naar wens gaat zal wel komen omdat ze in de minderheid zijn....

Tja... zo werkt het niet. :N
Lachen met jou, waarom zijn het dan constant de laatste jaren blanke mannen die in de slachtofferrol kruipen?
pi_92232204
Misschien moet eerst definitie van discriminatie eens juist toegepast worden. Je hebt discriminatie in de zin van onderscheid maken, de letterlijke betekenis, en je hebt de juridische betekenis die inhoudt dat er op oneigenlijke gronden onderscheid wordt gemaakt. Dat je iemand dus niet aanneemt omdat ie een neger is, of vrouw, gehandicapt terwijl hij of zij over gelijkwaardige kwalificaties beschikt.

Het gaat ook helemaal niet over wat iemand in z'n persoonlijke levenssfeer doet.
  woensdag 2 februari 2011 @ 17:27:52 #36
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_92232845
Begrijp me niet verkeerd, discriminatie is best acceptabel als het maar niet gaat over huidskleur en geaardheid. Je moet mensen vrij laten in zijn of haar keuze.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_92232923
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:27 schreef phpmystyle het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, discriminatie is best acceptabel als het maar niet gaat over huidskleur en geaardheid. Je moet mensen vrij laten in zijn of haar keuzes.
Je laatste zin klopt niet met de eerste :P
  woensdag 2 februari 2011 @ 17:30:13 #38
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_92232977
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom niet?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 2 februari 2011 @ 17:30:57 #39
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92233017
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Scherp.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_92233337
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom niet?
Lees het maar eens terug :)

Hint, je kan niets verbieden als je mensen echt vrij wilt laten kiezen, he?
  woensdag 2 februari 2011 @ 17:39:14 #41
177885 JoaC
Het is patat
pi_92233421
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar als mensen benadeelt worden op zaken waar ze geen invloed hebben, zijn ze niet vrij
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_92234333
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:39 schreef JoaC het volgende:

[..]

Maar als mensen benadeelt worden op zaken waar ze geen invloed hebben, zijn ze niet vrij
Ook dat is waar, ik pleit ook niet om discriminatie vrij te geven, integendeel. Ik wijs php er alleen maar op dat hij nogal inconsequent is ;)
pi_92238171
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:27 schreef phpmystyle het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, discriminatie is best acceptabel als het maar niet gaat over huidskleur en geaardheid. Je moet mensen vrij laten in zijn of haar keuze.
Bedoel je dat als in mensen vrij laten in de keuze of ze onderscheid maken, of als in mensen vrij laten in de keuze over wat hun huidskleur is of met wat ze neuken?

Over beide mogelijke interpretaties valt wel wat te zeggen natuurlijk (als ik kon kiezen met welke huidskleur ik geboren zou worden zou ik sowieso pimpelpaars kiezen), maarhé daar ga ik me nu even niet over uitlaten.
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:23:03 #44
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_92238384
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat jij mij verkeerd snapt, ik vind dat discriminatie tolereerbaar is zolang het maar niet op grond van huidskleur of geaardheid is. Dat zijn immers dingen waar je niets aan kan doen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_92241140
quote:

Natuurlijk doet het dat, door het jarenlange negeren van sentimenten binnen de samenleving gaan mensen het nu luider afreageren. Wanneer je er dan nog wat schepjes bovenop doet door iedereen met een andere mening weg te zetten als fascist en racist is het al helemaal gebeurt met de fatsoensnormen binnen de samenleving.

Discriminatie is intrinsiek verkeerd, maar als het nodig is om eens de zooi wakker te schoppen en wat vuil op te ruimen dan ja, ik knijp wel een oogje toe.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92241349
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik denk dat jij mij verkeerd snapt, ik vind dat discriminatie tolereerbaar is zolang het maar niet op grond van huidskleur of geaardheid is. Dat zijn immers dingen waar je niets aan kan doen.
Ok, dus mannen of vrouwen mogen gediscrimeerd worden? Prima, vertel dat maar eens aan je vriendin zodra je er een hebt :D
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:28:10 #47
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_92242051
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, dus mannen of vrouwen mogen gediscrimeerd worden? Prima, vertel dat maar eens aan je vriendin zodra je er een hebt :D
Volgens jouw wereldbeeld mag hij niet eens per se kiezen voor een vriendin. Hij moet beide opties even veel kans geven toch? Anders is het discriminatie.
pi_92250193
quote:
3s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:14 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Natuurlijk doet het dat, door het jarenlange negeren van sentimenten binnen de samenleving gaan mensen het nu luider afreageren. Wanneer je er dan nog wat schepjes bovenop doet door iedereen met een andere mening weg te zetten als fascist en racist is het al helemaal gebeurt met de fatsoensnormen binnen de samenleving.
Iedereen heeft het volste recht de meningen te negeren van een stel domme asociale boeren in Limburg die zich alleen bekommeren om hun eigen pensioen en ondanks dat ze nog nooit van hun hele leven een Turk hebben gezien weten ze wel leuk te vertellen dat het enge misvormde misbaksels zijn omdat ze Frank Miller's 300 toevallig wel gezien hebben. :')

Een mening kan niet fout zijn. Als je zegt: ik ben van mening dat... Dan heb je altijd gelijk want je bent dan vast ook wel van mening dat... Helaas berusten veel meningen op misverstanden en misinformatie, moet je daar echt naar handelen? Moet je daar een media campagne voor opzetten om die ideeën de wereld uit te helpen? Ten tijden van crisis? Ik vind van niet.

quote:
Discriminatie is intrinsiek verkeerd, maar als het nodig is om eens de zooi wakker te schoppen en wat vuil op te ruimen dan ja, ik knijp wel een oogje toe.
Juist want dat heeft in het verleden tot veel goeds geleid, is het niet?
pi_92250938
quote:
7s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:28 schreef SpecialK het volgende:

Volgens jouw wereldbeeld mag hij niet eens per se kiezen voor een vriendin. Hij moet beide opties even veel kans geven toch? Anders is het discriminatie.
Waar geef ik mijn wereldbeeld aan? Ik stel een vraag naar aanleiding van zijn post, doe niet zo gefixeerd, aub.
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:31:34 #50
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_92254247
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar geef ik mijn wereldbeeld aan? Ik stel een vraag naar aanleiding van zijn post, doe niet zo gefixeerd, aub.
Dat lees ik uit je posts. Je gaat (net zoals de meeste mensen hier) er vanuit dat discriminatie per definitie iets slechts is.

Deze hele discussie staat en valt bij de juiste definitie van discriminatie. Dan kan je me gefixeerd noemen maar ik zie gewoo niet hoe je andere conclusies kunt trekken voordat je basisaanames kloppen.
pi_92254376
quote:
16s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat lees ik uit je posts. Je gaat (net zoals de meeste mensen hier) er vanuit dat discriminatie per definitie iets slechts is.
Als je van de juridische term uitgaat dan is dat het inderdaad.
quote:
Deze hele discussie staat en valt bij de juiste definitie van discriminatie. Dan kan je me gefixeerd noemen maar ik zie gewoo niet hoe je andere conclusies kunt trekken voordat je basisaanames kloppen.
Volgens mij is de definitie die je in het woordenboek zal vinden alles behalve onjuist.
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:44:07 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_92254822
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:34 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Als je van de juridische term uitgaat dan is dat het inderdaad.

[..]

Volgens mij is de definitie die je in het woordenboek zal vinden alles behalve onjuist.
Discriminatie is letterlijk "het maken van onderscheid". Ik doe dat elke dag op 100-den momenten. Ik kies wel die tandpasta en niet die tandpasta in de supermarkt. Ik kijk wel dat blanke meisje na maar niet dat donkere meisje. Ik pak vandaag wel bus 21 en niet tram 14.

Volgens de definitie van de meeste mensen hier ben ik een keiharde crimineel.
pi_92254902
quote:
7s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Discriminatie is letterlijk "het maken van onderscheid". Ik doe dat elke dag op 100-den momenten. Ik kies wel die tandpasta en niet die tandpasta in de supermarkt. Ik kijk wel dat blanke meisje na maar niet dat donkere meisje. Ik pak vandaag wel bus 21 en niet tram 14.

Volgens de definitie van de meeste mensen hier ben ik een keiharde crimineel.
Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis

Is het zo duidelijk? we praten dus niet over de letterlijke betekenis en iedereen in dit topic had daar vrede mee totdat jij langskwam.
pi_92255126
Mooi, 3 pagina's over de definitie van discriminatie. SpecialK heeft natuurlijk volkomen gelijk daarin. Wat maakt het verschil tussen de discriminatie zoals SpecialK die noemde (tandpastamerk) en discriminatie op andere eigenschappen (geslacht)? Beide discriminaties worden door mensen gemaakt op basis van al dan niet rationele redeneringen. Je kunt echter niet voor iemand bepalen of zijn redenen terecht zijn. Want als je daarmee begint, kun je ook zeggen: je mag tandpasta A niet zomaar kiezen, want je vergeet dat tandpasta B goed is voor je tandvlees. Zoiets is onzin: consumenten mogen eigen keuzes maken.
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:51:14 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_92255138
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis

Is het zo duidelijk? we praten dus niet over de letterlijke betekenis en iedereen in dit topic had daar vrede mee totdat jij langskwam.
Reden dat ik er geen vrede mee heb is omdat discriminatie zoals jullie er over praten enkele interessante conflicten gaat vertonen met de letterlijke definitie.

Is het bijvoorbeeld (jullie versie van) discriminatie als een fotograaf specifiek zoekt naar een blank meisje als model? Zo nee waarom is dit ineens zo'n arbitraire grens geworden. Dit wel, dit niet. Het is mij compleet onduidelijk.

Ik ben hier niet aan het zieken ik vraag me echt oprecht af waar dit nog over gaat.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:51 schreef twaalf het volgende:
Mooi, 3 pagina's over de definitie van discriminatie. SpecialK heeft natuurlijk volkomen gelijk daarin. Wat maakt het verschil tussen de discriminatie zoals SpecialK die noemde (tandpastamerk) en discriminatie op andere eigenschappen (geslacht)? Beide discriminaties worden door mensen gemaakt op basis van al dan niet rationele redeneringen. Je kunt echter niet voor iemand bepalen of zijn redenen terecht zijn. Want als je daarmee begint, kun je ook zeggen: je mag tandpasta A niet zomaar kiezen, want je vergeet dat tandpasta B goed is voor je tandvlees. Zoiets is onzin: consumenten mogen eigen keuzes maken.
Precies dit. Dank je.

[ Bericht 9% gewijzigd door SpecialK op 02-02-2011 23:56:36 ]
pi_92260129
quote:

Kan een mod de TT corrigeren.
Discriminatie: nemen we haar nog serieus?

Discriminatie is tegenwoordig een zogenaamd de-woord en er kan dus sowieso niet naar terugverwezen worden met het.
Dat het woord vrouwelijk is, zal velen onbekend zijn. Maar dan valt het gewoon op te zoeken in een of ander woordenboek of een Groen Boekje
(O.a.: alle woorden op -tie zijn vrouwelijk.)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_92265092
quote:
7s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Reden dat ik er geen vrede mee heb is omdat discriminatie zoals jullie er over praten enkele interessante conflicten gaat vertonen met de letterlijke definitie.

Is het bijvoorbeeld (jullie versie van) discriminatie als een fotograaf specifiek zoekt naar een blank meisje als model? Zo nee waarom is dit ineens zo'n arbitraire grens geworden. Dit wel, dit niet. Het is mij compleet onduidelijk.

Ik ben hier niet aan het zieken ik vraag me echt oprecht af waar dit nog over gaat.

[..]

Precies dit. Dank je.
Hear, hear!
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_92287177
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:51 schreef twaalf het volgende:
Consumenten mogen hun eigen keuzes maken... Tja, hoe vrij ze zijn in die keuzes is een hele andere discussie, maar je hebt gelijk. Het zal mij en waarschijnlijk wie dan ook een zorg zijn wat voor tandpasta jij gebruikt en als jij perse een super slechte tandpasta wilt gebruiken en je tanden gaat verliezen zal niemand waarschijnlijk meer zeggen dan: "aah gossie arm kind" of iets in die trant.

Het wordt een héél ander verhaal zodra, je onderscheid gaat maken tussen andere mensen op basis van kenmerken die niet (direct) ter zake doen. Ik wil je er daarom op wijzen dat een mens iets heel anders is dan een tube tandpasta en mocht je dit verschil niet zien dan wens ik je een spoedige opname toe.

Of op zijn allerminst een straf in het geval dat je handelt naar jouw onvermogen het verschil tussen een mens en een tube tandpasta te zien.
pi_92295139
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:09 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Het wordt een héél ander verhaal zodra, je onderscheid gaat maken tussen andere mensen op basis van kenmerken die niet (direct) ter zake doen. Ik wil je er daarom op wijzen dat een mens iets heel anders is dan een tube tandpasta en mocht je dit verschil niet zien dan wens ik je een spoedige opname toe.

Of op zijn allerminst een straf in het geval dat je handelt naar jouw onvermogen het verschil tussen een mens en een tube tandpasta te zien.
En de baas van de tandpastafabriek dan? Wordt die niet gediscrimineerd?
pi_92296673
Moet ik hieruit concluderen dat je een gevaarlijke psychopaat bent die geen verschil ziet tussen mensen en dingen...?

Godverdomme fok! waarom trek je zo veel gekken aan!? :(
pi_92299634
quote:
15s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:56 schreef Repelsteeltju het volgende:
Moet ik hieruit concluderen dat je een gevaarlijke psychopaat bent die geen verschil ziet tussen mensen en dingen...?

Godverdomme fok! waarom trek je zo veel gekken aan!? :(
Achter ieder ding zit een mens. Jij zegt dat je wel voorwerpen mag discrimineren, maar geen mensen op basis van kenmerken die niet ter zake doen. Jij vergeet daarbij dat de verkoper van een voorwerp gewoon een mens is.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:04:38 #62
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92322631
EPD, kinderdossiers, allerlei privacy is gone in a minute, maar dit mag niet:
CBP verbiedt etnische registratie

` De Rotterdamse deelgemeente Charlois
moet stoppen met het registreren van
ras en etniciteit van probleemjongeren.
Volgens het CBP,het College Bescherming
Persoonsgegevens,is niet aangetoond dat
de registratie helpt om de achterstand
van de jongeren te bestrijden.

De deelgemeente krijgt drie dagen de
tijd om de gegevens te schrappen.Als
dat niet gebeurt,volgt een boete van
2000 euro per dag.

Het CBP had Charlois al eerder op de
vingers getikt.De aanpak is toen op een
paar punten gewijzigd,maar het CBP wil
dat de deelgemeente helemaal stopt met
de etnische registratie.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
" Volgens het CBP,het College Bescherming Persoonsgegevens,is niet aangetoond dat
de registratie helpt om de achterstand van de jongeren te bestrijden. "

Dat is het doel ook niet domme politici......
pi_92339228
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:04 schreef fokthesystem het volgende:

CBP
O+
quote:
Wat is het doel dan wel? Ik zie de toegevoegde waarde niet...
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:01:10 #64
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_92339782
Allochtonen zeuren altijd dat ze gediscrimineerd worden maar discrimeren zelf ook Joden en homo's. Daar heb ik weinig respect voor. Verder moet je als hulpverlener in Amsterdam tegenwoordig minimaal een kleurtje hebben bij je sollicitatie want anders kunnen de (overwegend allochtone) cliënten geen aansluiting bij je vinden. Beetje jammer dit. Allochtoon, autochtoon, gewoon met elkaar omgaan, je moet elkaar niet gaan lopen ontwijken.
pi_92354116
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:01 schreef Mishu het volgende:
Allochtonen zeuren altijd dat ze gediscrimineerd worden maar discrimeren zelf ook Joden en homo's.
Dat is een drogredenering. ;)
quote:
Daar heb ik weinig respect voor.
Leuk...
quote:
Verder moet je als hulpverlener in Amsterdam tegenwoordig minimaal een kleurtje hebben bij je sollicitatie want anders kunnen de (overwegend allochtone) cliënten geen aansluiting bij je vinden.
Zal wel van het soort hulpverlening afhangen... want de hulpverleners die ik ken zijn voor het grootste deel blank. Niet dat dit iets uitmaakt...
quote:
Beetje jammer dit.
Jah vind ik ook.
quote:
Allochtoon, autochtoon, gewoon met elkaar omgaan, je moet elkaar niet gaan lopen ontwijken.
Eensch!
pi_92357664
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:40 schreef twaalf het volgende:

Achter ieder ding zit een mens. Jij zegt dat je wel voorwerpen mag discrimineren, maar geen mensen op basis van kenmerken die niet ter zake doen. Jij vergeet daarbij dat de verkoper van een voorwerp gewoon een mens is.
Deze en gene kunnen zich maar beter gaan verhangen, ze plegen niet beseffende om de haverklap discriminatie. Zo is er ook positieve 'discriminatie' inzake de gedachte "producten = ook mensen", bepaalde bananen, max havelaar koffie e.d.
Die lieden zullen ook wel naakt lopen, immers, spijkerbroek, of zijde? denim jasje of leer...?

We zullen maar zeggen : "overdrijven is ook een vak".
En een tube tandpasta is voor de wet geen persoon in een gelijk geval of omstandigheid. In NL (en ver daar buiten) is dat overigens 'stiekum' opgelost door de beemsterboeren en unilever e.d. groot-bedrijven van paraplu merken. Denk je een discriminerende keuze te doen, komen beide producten waarvan je er maar 1 koopt bij het zelfde bedrijf en dus personeel vandaan! :)
pi_92357761
discriminatie is een mensenrecht

(onderdak, onderwijs en genoeg te vreten zijn dat niet, bytheway)
pi_92357908
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 01:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:
discriminatie is een mensenrecht

(onderdak, onderwijs en genoeg te vreten zijn dat niet, bytheway)
Zijn er ueberhaupt rechten? Waar haal je dat rare idee vandaan? Is discriminatie in de sterren geschreven? Zeer zeker niet, het is een uiting der natuur. Onderdak en onderwijs en genoeg te vreten niet. Of toch wel? Immers, als we dat willen, hoeveel meer recht heeft dat als het ander?

Er is geen recht op iets. Niet op onderdak, maar ook niet op discriminatie. Het recht wordt verkregen door kracht en macht, meer niet.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 01:30:06 #69
177885 JoaC
Het is patat
pi_92358034
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:04 schreef fokthesystem het volgende:
EPD, kinderdossiers, allerlei privacy is gone in a minute, maar dit mag niet:
CBP verbiedt etnische registratie

` De Rotterdamse deelgemeente Charlois
moet stoppen met het registreren van
ras en etniciteit van probleemjongeren.
Volgens het CBP,het College Bescherming
Persoonsgegevens,is niet aangetoond dat
de registratie helpt om de achterstand
van de jongeren te bestrijden.

De deelgemeente krijgt drie dagen de
tijd om de gegevens te schrappen.Als
dat niet gebeurt,volgt een boete van
2000 euro per dag.

Het CBP had Charlois al eerder op de
vingers getikt.De aanpak is toen op een
paar punten gewijzigd,maar het CBP wil
dat de deelgemeente helemaal stopt met
de etnische registratie.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
" Volgens het CBP,het College Bescherming Persoonsgegevens,is niet aangetoond dat
de registratie helpt om de achterstand van de jongeren te bestrijden. "

Wat is het doel dan?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_92358155
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 01:26 schreef Monidique het volgende:
Zijn er ueberhaupt rechten?
Ja maar het zijn er maar erg weinig. Lijf, eigendom en vruchten van arbeid die zonder andermans lijf en eigendom te schaden zijn verkregen zijn soeverein, imho,

quote:
Waar haal je dat rare idee vandaan?
Libertariers hanteren axioma's inderdaad. Dat is in deze postmoderne alles-is-relatief (een zéér absolutistische uitspraak!) wereld zeldzaam, dat besef ik maar al te goed. Sommige mensen noemen dat dogmatisch of zelfs religieus. Jij bent intelligent genoeg het verschil te kunnen zien.

quote:
Is discriminatie in de sterren geschreven? Zeer zeker niet, het is een uiting der natuur. Onderdak en onderwijs en genoeg te vreten niet. Of toch wel? Immers, als we dat willen, hoeveel meer recht heeft dat als het ander?

Er is geen recht op iets. Niet op onderdak, maar ook niet op discriminatie. Het recht wordt verkregen door kracht en macht, meer niet.
Het recht op discriminatie verplicht anderen tot niets. Rechten op onderdak etc. wel. Dat is het verschil. Wederom acht ik je intelligent genoeg het verschil te zien, het ermee eens zijn is wat anders.
pi_92358229
Mij intelligent genoeg vinden is een leuke en vleiende vorm van argumentatie, maar het zegt niets, natuurlijk.
pi_92358358
Dat gezegd hebbende, en het zit in een andere post juist daarom, lijf, eigendom en des arbeids vruchten zijn soeverein? O? Ja, ik vind van ook, ja, ik ben het ermee eens. Ik snap het verschil, maar dat maakt het nog geen recht. Een recht, immers, impliceert een hogere autoriteit die dat recht verleent; hoogstens kun je zeggen dat je er niemand schade mee doet -o, is dat zo?-, maar récht? Nee, dat heb je niet, hoor. Ik kan jouw hoofd net zo goed, ik zeg maar wat, van je lichaam afklieven, welk recht heb jij om dat tegen te gaan en bij wie ga jij ten rade?
pi_92358431
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 01:36 schreef Monidique het volgende:
Mij intelligent genoeg vinden is een leuke en vleiende vorm van argumentatie, maar het zegt niets, natuurlijk.
Eens, het maakt dan ook geen deel uit van mijn argumentatie, soms ben ik gewoon aardig ;-)
pi_92358467
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 01:40 schreef Monidique het volgende:
Een recht, immers, impliceert een hogere autoriteit die dat recht verleent
Daar zit je essentiële denkfout.

Ok, ok, ik bedoel natuurlijk daar zit de crux van ons meningsverschil.
pi_92358541
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 01:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Daar zit je essentiële denkfout.

Ok, ok, ik bedoel natuurlijk daar zit de crux van ons meningsverschil.
Wat is de denkfout dan? Ik ga uit van "situatie nul": er is niets, niemand verlangt iets, niemand eist iets. In die situatie zijn geen rechten. Stel: ik loop over de Europese vlakte tienduizend jaar geleden, welk recht heb ik dat een andere stam mij niet neerslaat? Geen.

Geen.

Dat recht is hol, dat recht dat bestaat niet. Dat recht, élk recht, bestaat pas als een hogere autoriteit jou dat gunt. Anders blijft het gewoon "situatie nul". Geen probleem, maar noem het geen recht.
pi_92358545
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 01:30 schreef JoaC het volgende:

Wat is het doel dan?
N.v.t. voor nu.

Politici moeten gewoon eens ophouden te denken dat als ze dingen noteren dat daar dan automagisch 1 of meer universele oplossingen uitrollen voor de genoteerden.
Noteren is statistieken bijhouden, EKD's, EPD's, stempassen, je OV gedrag, je kilometers in afstand en snelheid enz.
pi_92358633
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 01:47 schreef Monidique het volgende:
Wat is de denkfout dan? Ik ga uit van "situatie nul": er is niets, niemand verlangt iets, niemand eist iets. In die situatie zijn geen rechten. Stel: ik loop over de Europese vlakte tienduizend jaar geleden, welk recht heb ik dat een andere stam mij niet neerslaat? Geen.

Geen.

Dat recht is hol, dat recht dat bestaat niet. Dat recht, élk recht, bestaat pas als een hogere autoriteit jou dat gunt. Anders blijft het gewoon "situatie nul". Geen probleem, maar noem het geen recht.
Daar zit 'm de kneep idd. Ik noem het wél recht. Ik ben me er zeer van bewust dat dat een dogma (ik prefereer de term axioma) is. Maar wel eentje die meer perspectief biedt dan het relativerings-virus, dat evenzogoed een axioma is, zij het eentje in disguise. De problemen beginnen juist als je voor die basis rechten de noodzaak van een hogere autoriteit veronderstelt.

[ Bericht 2% gewijzigd door HenriOsewoudt op 05-02-2011 03:06:40 ]
pi_92358673
quote:

Metacommunicatie, wetten zijn inkt op papier. Zonder politie in de buurt is de buurman een heimelijke inbreker, seriemoordenaar, of veels-te-hard-rijder.

Het spreekwoord recht van de sterkste gaat op in jouw voorbeeld.
In de natuur zit "recht" gebakken, iets wel of niet willen (de leeuw wil wel een karibuutje, de karibu kudde wil dat niet ) is al een vorm van recht en mogelijke sancties.
heej leeuw, wie geeft jou dat recht? niemand? wij ook niet! En dus dag dag tegen het 'recht van de leeuw'.
pi_92358801
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 01:52 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Daar zit 'm de kneep idd. Ik noem het wél recht. Ik ben me er zeer van bewust dat dat een dogma (ik prefereer de term axioma) is. Maar wel eentje die meer perspectief biedt dan het relativerings-virus, imho imho imho. De problemen beginnen juist als je voor die basic rechten de noodzaak van een hogere autoriteit veronderstelt.
Tsja, ik weet het niet...

Ik vind wel dat het inderdaad een axioma is en geen dogma: (Veronder)stellen dat jouw recht jouw recht is, dat acht ik geen dogma. Maar in feite is dat dus juist wat ik bedoel: Noem het zoals je wilt, maar noem het géén recht. Want een recht, per definitie, wordt je gegund.

Jij vindt dat jij het recht hebt op het een en ander, dat jij de vrijheid om het dit en dat, maar dat maakt het geen recht. Cynisch gezien maakt alleen geweld en macht het voor jou een recht. Laten we wel wezen, zelfs in ons inferieure burgerbestaan werkt het zo: recht is wat je neemt.

Is het jouw recht vrij van interventie te leven? Akkoord. Is het het recht van dat varken zonder interventie te leven? Nee, natuurlijk niet! Nu, ik kijk gelijk naar de mens en het beest als het gaat om het recht.
pi_92358824
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 01:54 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Metacommunicatie, wetten zijn inkt op papier. Zonder politie in de buurt is de buurman een heimelijke inbreker, seriemoordenaar, of veels-te-hard-rijder.

Het spreekwoord recht van de sterkste gaat op in jouw voorbeeld.
In de natuur zit "recht" gebakken, iets wel of niet willen (de leeuw wil wel een karibuutje, de karibu kudde wil dat niet ) is al een vorm van recht en mogelijke sancties.
heej leeuw, wie geeft jou dat recht? niemand? wij ook niet! En dus dag dag tegen het 'recht van de leeuw'.
Deze post is eerder dan die van mij geplaatst, maar inderdaad: recht is een fictie, recht is slechts tijdelijke vrijheid die je neemt met macht.
pi_92358997
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 02:00 schreef Monidique het volgende:
Want een recht, per definitie, wordt je gegund.
Dan wordt het een woordspelletje. Want ik vind dat een recht, de enige rechten die een mens heeft, en zoals gezegd zijn dat er niet veel, je per definitie niet wordt gegund. Wat jij bedoelt zijn privileges.

quote:
Jij vindt dat jij het recht hebt op het een en ander, dat jij de vrijheid om het dit en dat, maar dat maakt het geen recht. Cynisch gezien maakt alleen geweld en macht het voor jou een recht. Laten we wel wezen, zelfs in ons inferieure burgerbestaan werkt het zo: recht is wat je neemt.
Je bent cynischer dan ik dacht. Ik hoop dat je beseft dat jij hier nu degene bent die het recht van de sterkste als iets onvermijdelijks, natuurlijks beschouwt.

quote:
Is het jouw recht vrij van interventie te leven? Akkoord. Is het het recht van dat varken zonder interventie te leven? Nee, natuurlijk niet! Nu, ik kijk gelijk naar de mens en het beest als het gaat om het recht.
Beestenrechten zijn niet mn sterkste punt geef ik onmiddellijk toe. Moet ik nog ns goed over nadenken, ik vind foie gras bijv echt ontzettend lekker. Maakt dat me in principe een onmens/fascist/jodenvergasser? Serieuze vraag.
pi_92359134
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 02:10 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Dan wordt het een woordspelletje. Want ik vind dat een recht, de enige rechten die een mens heeft, en zoals gezegd zijn dat er niet veel, je per definitie niet wordt gegund. Wat jij bedoelt zijn privileges.
Privileges of recht, wat is het verschil? Ik vind het geen woordspelletje, ik vind daadwerkelijk dat er geen universeel principe of recht is dat mij of jou ervan weerhoudt respectievelijk jou of mij als slaaf te houden. Kijk naar de geschiedenis: waar is het recht? Dat bestond eerst niet en toen opeens, floep?

Overbodig, maar ter zijde: ik wil jou niet als slaaf houden.

*Ik* *vind* het niets.

quote:
Je bent cynischer dan ik dacht. Ik hoop dat je beseft dat jij hier nu degene bent die het recht van de sterkste als iets onvermijdelijks, natuurlijks beschouwt.
Dat besef ik mij terdege. Heb je onlangs nog Egypte gezien?

quote:
Beestenrechten zijn niet mn sterkste punt geef ik onmiddellijk toe. Moet ik nog ns goed over nadenken, ik vind foie gras bijv echt ontzettend lekker. Maakt dat me in principe een onmens/fascist/jodenvergasser? Serieuze vraag.
Nee. Serieus: nee. Wat moet ik ervan denken?
pi_92359351
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 02:16 schreef Monidique het volgende:
Privileges of recht, wat is het verschil?
Nogmaals: het eerste veronderstelt plichten van een ander, het laatste niet.

quote:
Ik vind het geen woordspelletje, ik vind daadwerkelijk dat er geen universeel principe of recht is dat mij of jou ervan weerhoudt respectievelijk jou of mij als slaaf te houden.
En ik dus wel, en dat is dus wat ik het allermoeilijkste vind om goed aan anderen over te brengen. Het is uiteindelijk namelijk niet te beargumenteren. Het is diepgeworteld vinden. Sommige mensen zullen dat geloven noemen. En dat is voor een doorgewinterd atheist als ik natuurlijk lastig te verteren.

quote:
Overbodig, maar ter zijde: ik wil jou niet als slaaf houden.
Ik jou wel, maar ik heb het recht niet.

quote:
Dat besef ik mij terdege. Heb je onlangs nog Egypte gezien?
Een land in ontreddering door hardnekkig geloof in de noodzaak van autoriteiten.

quote:
Nee. Serieus: nee. Wat moet ik ervan denken?
Je zou ervan kunnen denken dat mensen die vinden dat ganzen met grof geweld volgepropt mogen worden teneinde hun lever tot absurde, maar erg lekkere, proporties op te blazen het doodschoppen niet waard zijn.
pi_92359468
Wel, dan komen we toch uit op wat jij dogma's of axioma's noemt. Wélk recht heb jij? Je hebt er geen. Je bent totaal rechteloos. Recht op leven? Waar haal je de waanzin vandaan, als het ware?

Hey, met mij zou je een goede commune kunnen stichten, hoor.

Maar je kunt... je ideeën zijn totaal afhankelijk van wie het hoort.
pi_92359537
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 02:36 schreef Monidique het volgende:
Wel, dan komen we toch uit op wat jij dogma's of axioma's noemt. Wélk recht heb jij? Je hebt er geen. Je bent totaal rechteloos. Recht op leven? Waar haal je de waanzin vandaan, als het ware?
U is een nihilist. Ik niet, maar uiteindelijk kunnen we geen van beiden ons gelijk met behulp van de rede beargumenteren. Mijn lichaam niet soeverein? Waar haal je de waanzin vandaan, als het ware? Hoe durft u.

Hey, ik ben naar bed, leuk weer even de degens gekruisd te hebben met een waardig tegenstander, goed weekend!!
pi_92392550
quote:

[..]

Geen.

Je hebt een punt, maar niet genoeg.

In eerste aanleg is het recht een zaak van onderlinge afspraken. (In nulde aanleg een zaak van macht en kracht.)
In eerste aanleg spreken betrokkenen af wat ze een redelijke manier van omgaan met elkaar vinden en ze spreken af, zich aan die overeenkomst te houden. (In dat stadium is veel internationaal recht nu.)
Daarna wordt een deel van de macht tot handhaving overgedragen aan een hogere macht. Die vervolgens rechten kan uitdelen of toestaan.
Het tweede stadium wordt ook wel overgeslagen, als bijvoorbeeld een feodale staat met een koning overgaat in een democratie, terwijl allerlei rechten behouden blijven.

In een democratie is het de onderdaan die zelf zijn zelfbeschikkingsrecht overdraagt aan een hogere macht. Binnen de EU zijn de staten daarmee bezig.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_92403712
quote:
Eigenlijk het is vrij gemakkelijk. Zoals ik discriminatie wet begrijp je kan niet kiezen om een Pool te zijn of niet. Als je dus alle Polen over een kam scheert en zich denigrerend uitlaat dan ben je aan het discrimineren. Maar je kan wel dus kiezen om een reaguurder te zijn of niet. Het is dus geen discriminatie als je zegt "Alle PvdA'ers zijn malloten" je kan wel voor kiezen om een lid van PvdA te zijn of niet. Maar als je zegt "Alle Nederlanders zijn malloten" (ik zeg het hier als een voorbeeld en ik meen het niet) dan ben je wel degelijk de Nederlanders aan het discrimineren. Je bent namelijk als een Nederlander geboren en je kan het niet kiezen. Volgens de wet nationaliteit maakt hier niets uit je kan Nederlanders in Nederland op zelfde manier discrimineren als alle andere nationaliteiten. Als je de rapporten van MDI leest dan zou je zien dat ze ook deze vormen van discriminatie aan het bestrijden zijn d.w.z. discriminatie van de Nederlanders ook.
Maar discriminatie van de Nederlanders in Nederland is heel klein in verhouding met andere soorten van discriminatie want meestal het is zo dat de meerderheid de minderheden discrimineert.

Wat GeenStijl had gezegd en gedaan heeft helemaal niets met positieve discriminatie te maken. Je moet dus twee zaken door elkaar niet halen.

De doel van positieve discriminatie is de effecten van echte discriminatie te verminderen omdat de wortels van de echte discriminatie heel moeilijk om aan te pakken zijn. Het is onmogelijk een PVV'er overtuigen dat moslims lief zijn maar je kan wel helpen een moslim om een ban te vinden. Positieven discriminatie is dus noodgedwongen symptoombestrijding want de oorzaken van de echte discriminatie zijn meestal te haard geworteld in de samenleving om ze aan te kunnen pakken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mutacy op 06-02-2011 11:56:32 ]
pi_92403792
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:07 schreef fokthesystem het volgende:
En deze, discriminatie of niet? :

Polen misbruiken Amsterdamse daklozenopvang
maandag 31 januari 2011 16:23

Daklozencentra in Amsterdam moeten steeds vaker Polen wegsturen die in
de stad werken en naar de opvang komen om goedkoop te overnachten.
(...)
Door Arne Hankel

Dat is geen discriminatie. Het artikel is tendentieus maar niet discriminerend. De discriminatie is als jij beweerd dat een bepaalde etnische groepering minderwaardig is. Dit artikel probeert Polen zwart maken maar het beweert niet dat Polen minderwaardige mensen zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mutacy op 06-02-2011 11:52:15 ]
pi_92450363
Ik zie niet waarom het artikel polen probeert zwart te maken, blijkbaar is dit geconstateerd door de daklozenopvang dus hoezo worden polen zwartgemaakt en hoezo is het tendentieus volgens jou?
pi_92453091
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 10:30 schreef kakner2 het volgende:

Ik zie niet waarom het artikel polen probeert zwart te maken, blijkbaar is dit geconstateerd door de daklozenopvang dus hoezo worden polen zwartgemaakt en hoezo is het tendentieus volgens jou?
Wij gaan hier off-topic maar OK.

De hele discussie rond dakloze Polen is niet zuiver. Voor zo ver als ik het weet het gaat over een heel beperk aantal mensen. Misschien 5 of 10 of zo. Door het met percentages googelen en niet de absolute gelaten opgeven proberen journalisten en Norder een indruk wekken dat het probleem groter is dan werkelijk.

Bij voorbeeld:

Eerder bleek ook al dat veel Poolse gelukszoekers gebruikmaken van de soepbus van het Leger des Heils. Negentig procent van de 'daklozen' bij de soepbus van het Leger des Heils is Oost-Europeaan, bleek uit onderzoek van Het Parool.

De titel van het artikel verwijst naar Polen maar enige getal die hier valt zeg iets over Oost-Europeaan. Maar Oost-Europeaan is veel meer dan Polen. Oekrainers, Georgiërs, Russen, Litouwen, Wit Russen, Hongaren etc. zijn ook Oost-Europeaan. Hier wordt dus weer met cijfers gegoocheld. Ik weet tot nu toe nog steeds niet hoveel Polen maken gebruik van soep bus.

Een waarom zijn ze 'dakloos' met ' '. Da's voor mij niet duidelijk.

Door het absolute aantallen van dakloze Polen te verzwijgen laten de journalisten de lezers zelf niet beoordelen of het een groot probleem is maar in plaats daarvan proberen ze eigen mening opdringen. En dat is dus tendentieus. Je verzwijgt deel van de informatie en je laat de lezer zelf niet beoordelen over hoe groot het probleem eigenlijk is.

Ook het afgelopen weekend kwam een Pool bij het Leger des Heils voor een slaapplaats. Bij navraag werd duidelijk dat de man de volgende dag gewoon moest werken in de stad en prima voor zichzelf kon zorgen. Hij is naar een hotel gestuurd.

Een man afgelopen week? Is dat de schaal van het probleem? Zo wie zo hebben ze hem weggestuurd. Fijn. Dus heeft hij misbruik gemaakt of niet? Volgens mij niet.
Voor de rest het is niet bewezen of andere Polen misbruik maken maar toch zonder enkel bewijs de auteur zegt dat het zo is. Zou hij mij een bewezen aantal opgeven hoeveel Polen hebben een misbruik van gemaakt? Zodat ik het zelf zou kunnen beoordelen? Ik kon het in dit artikel niet vinden. Dat is dus weer tendentieus zwart maken.

Goede journalist zou zeggen.
Er zijn X gevallen van misbruik van daklozen opvang afgelopen mand door Polen bewezen. 90% van mensen bij de soep bus komen uit Oost-Europa waarvan Y uit Polen.
Maar dat kan ik nergens vinden. Dus dat is tendentieus. Journalist moet objectief zijn en over feiten informeren maar in deze artikel zie ik nauwelijks feiten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mutacy op 07-02-2011 12:58:25 ]
  maandag 7 februari 2011 @ 13:19:16 #91
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_92456035
Men noemt het vaak positieve discriminatie terwijl het in veel gevallen om "positief" racisme gaat.

De NPO is bijvoorbeeld nu van mening dat er teveel blanken op TV zijn en dat er dus een rassenquotum moet komen om het aantal blanken te beperken.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_92460858
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:19 schreef ZureMelk het volgende:
Men noemt het vaak positieve discriminatie terwijl het in veel gevallen om "positief" racisme gaat.

De NPO is bijvoorbeeld nu van mening dat er teveel blanken op TV zijn en dat er dus een rassenquotum moet komen om het aantal blanken te beperken.
Tja. Zoals ik zei. Positieve discriminatie is symptoombestrijding maar niemand heeft iets beters bedacht. Ik heb het zelf gezien dat een paar roomblanke Nederlanders een CV van een hoogopgeleid Marokkaan hebben uitgegooid met een commentaar daarbij "Wij hebben hier geen kut-Marokkanen nodig". Als jij een beter oplossing kent om zulke gedrag aan te pakken dan laat het aan ons en overheid weten.
  maandag 7 februari 2011 @ 15:28:44 #93
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_92461149
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:20 schreef Mutacy het volgende:

[..]

Tja. Zoals ik zei. Positieve discriminatie is symptoombestrijding maar niemand heeft iets beters bedacht. Ik heb het zelf gezien dat een paar roomblanke Nederlanders een CV van een hoogopgeleid Marokkaan hebben uitgegooid met een commentaar daarbij "Wij hebben hier geen kut-Marokkanen nodig". Als jij een beter oplossing kent om zulke gedrag aan te pakken dan laat het aan ons en overheid weten.
Iemand is vrij om aan te nemen wie hij wilt. De overheid moet zich met zijn eigen zaken bemoeien.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_92461931
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:28 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Iemand is vrij om aan te nemen wie hij wilt. De overheid moet zich met zijn eigen zaken bemoeien.
Wat je zegt klopt deels. Maar iemand afwijzen op basis van etniciteit is in Nederland (of eigenlijk hele civilized wereld) strafbaar: http://rechtennieuws.nl/3(...)e-sollicitanten.html
Vandaar de overheid gaat zich mee bemoeien.
  maandag 7 februari 2011 @ 15:49:34 #95
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_92464366
quote:
Multi-culti heeft hiermee helemaal niets te maken. Het is OK te zeggen dat de Nederlandse cultuur is dominant in Nederland (vind ik trouwen logisch) en dat multiculti is dood maar juist daarom moet je discriminatie bestrijden. Ik dacht dat de dominantie van de Nederlandse cultuur juist de tolerantie moet garanderen. Of is er iets wat ik niet weet?
  maandag 7 februari 2011 @ 17:00:22 #97
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_92465400
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:36 schreef Mutacy het volgende:

[..]

Multi-culti heeft hiermee helemaal niets te maken. Het is OK te zeggen dat de Nederlandse cultuur is dominant in Nederland (vind ik trouwen logisch) en dat multiculti is dood maar juist daarom moet je discriminatie bestrijden. Ik dacht dat de dominantie van de Nederlandse cultuur juist de tolerantie moet garanderen. Of is er iets wat ik niet weet?
Door multiculti maak je de wereld juist minder multicultureel.

De nederlandse cultuur van de afgelopen 40 jaar vind ik ook nogal discutabel.
  maandag 7 februari 2011 @ 17:31:49 #98
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92466748
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:00 schreef Berlitz het volgende:

Door multiculti maak je de wereld juist minder multicultureel.
De nederlandse cultuur van de afgelopen 40 jaar vind ik ook nogal discutabel.
De hele politiek in deze is uber discutabel, en wel boterbergen hoog.
Niks vraag en aanbod, luisteren als het lokale volk mort wegens misstanden. (Dus heel anders dan wat je kan overkomen als je in een afgelegen dorp ergens ter wereld komt waar men je vraagt om met de vrouwen te slapen i.v.m. gewenste nieuwe baby's / genen)
En dan opeens noemt de politiek NL multicultureel. Maar roepen en de praktijk, die liggen niet zelden ver van elkaar. Multi- is namelijk niet zelden-, ook hier, afgescheiden. Naast elkaar in 1 land, ja zelfs tegenover elkaar en dat in negatieve zin helaas. Aan ons NLers heeft het bij meerderheid niet gelegen.
pi_92469234
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:36 schreef Mutacy het volgende:

[..]

Probleem is vaak dat mensen die terughoudend zijn tegen over multiculti zouden discrimineren. Dat is niets meer dan de mond dichtsnoeren.
pi_92469304
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:45 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Mensen mogen van mij discrimineren zoveel ze willen. De overheid doet het tenslotte ook. Positieve discriminatie is ook discriminatie. Er wordt veel met 2 maten gemeten. Als een allochtoon discrimineert is het de cultuur en doet een autochtoon het dan is het een racist.

Ronduit zielig natuurlijk. Vandaar dat het tijd wordt de wet op discriminatie maar gewoon te schrappen.
helemaal mee eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')