abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 februari 2011 @ 17:39:14 #41
177885 JoaC
Het is patat
pi_92233421
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Lees het maar eens terug :)

Hint, je kan niets verbieden als je mensen echt vrij wilt laten kiezen, he?
Maar als mensen benadeelt worden op zaken waar ze geen invloed hebben, zijn ze niet vrij
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_92234333
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:39 schreef JoaC het volgende:

[..]

Maar als mensen benadeelt worden op zaken waar ze geen invloed hebben, zijn ze niet vrij
Ook dat is waar, ik pleit ook niet om discriminatie vrij te geven, integendeel. Ik wijs php er alleen maar op dat hij nogal inconsequent is ;)
pi_92238171
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:27 schreef phpmystyle het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, discriminatie is best acceptabel als het maar niet gaat over huidskleur en geaardheid. Je moet mensen vrij laten in zijn of haar keuze.
Bedoel je dat als in mensen vrij laten in de keuze of ze onderscheid maken, of als in mensen vrij laten in de keuze over wat hun huidskleur is of met wat ze neuken?

Over beide mogelijke interpretaties valt wel wat te zeggen natuurlijk (als ik kon kiezen met welke huidskleur ik geboren zou worden zou ik sowieso pimpelpaars kiezen), maarhé daar ga ik me nu even niet over uitlaten.
“An interesting thing is a good thing.”
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:23:03 #44
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_92238384
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Lees het maar eens terug :)

Hint, je kan niets verbieden als je mensen echt vrij wilt laten kiezen, he?
Ik denk dat jij mij verkeerd snapt, ik vind dat discriminatie tolereerbaar is zolang het maar niet op grond van huidskleur of geaardheid is. Dat zijn immers dingen waar je niets aan kan doen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_92241140
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:37 schreef kakner2 het volgende:

De discussie gaat niet over het wel of niet toestaan van discriminatie want ik denk dat iedereen wel weet dat je niet moet discrimineren. Maar de hele discussie wordt natuurlijk wel steeds hypocrieter door selectieve discriminatie door de overheid en stichtingen als "Meldpunt Discriminatie Internet".

Hoe denken jullie daarover en dan vraag ik me vooral of positieve discriminatie (zoals stimuleringsbeleid) niet juist negatief werkt?
Natuurlijk doet het dat, door het jarenlange negeren van sentimenten binnen de samenleving gaan mensen het nu luider afreageren. Wanneer je er dan nog wat schepjes bovenop doet door iedereen met een andere mening weg te zetten als fascist en racist is het al helemaal gebeurt met de fatsoensnormen binnen de samenleving.

Discriminatie is intrinsiek verkeerd, maar als het nodig is om eens de zooi wakker te schoppen en wat vuil op te ruimen dan ja, ik knijp wel een oogje toe.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92241349
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik denk dat jij mij verkeerd snapt, ik vind dat discriminatie tolereerbaar is zolang het maar niet op grond van huidskleur of geaardheid is. Dat zijn immers dingen waar je niets aan kan doen.
Ok, dus mannen of vrouwen mogen gediscrimeerd worden? Prima, vertel dat maar eens aan je vriendin zodra je er een hebt :D
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:28:10 #47
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_92242051
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, dus mannen of vrouwen mogen gediscrimeerd worden? Prima, vertel dat maar eens aan je vriendin zodra je er een hebt :D
Volgens jouw wereldbeeld mag hij niet eens per se kiezen voor een vriendin. Hij moet beide opties even veel kans geven toch? Anders is het discriminatie.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_92250193
quote:
3s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:14 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Natuurlijk doet het dat, door het jarenlange negeren van sentimenten binnen de samenleving gaan mensen het nu luider afreageren. Wanneer je er dan nog wat schepjes bovenop doet door iedereen met een andere mening weg te zetten als fascist en racist is het al helemaal gebeurt met de fatsoensnormen binnen de samenleving.
Iedereen heeft het volste recht de meningen te negeren van een stel domme asociale boeren in Limburg die zich alleen bekommeren om hun eigen pensioen en ondanks dat ze nog nooit van hun hele leven een Turk hebben gezien weten ze wel leuk te vertellen dat het enge misvormde misbaksels zijn omdat ze Frank Miller's 300 toevallig wel gezien hebben. :')

Een mening kan niet fout zijn. Als je zegt: ik ben van mening dat... Dan heb je altijd gelijk want je bent dan vast ook wel van mening dat... Helaas berusten veel meningen op misverstanden en misinformatie, moet je daar echt naar handelen? Moet je daar een media campagne voor opzetten om die ideeën de wereld uit te helpen? Ten tijden van crisis? Ik vind van niet.

quote:
Discriminatie is intrinsiek verkeerd, maar als het nodig is om eens de zooi wakker te schoppen en wat vuil op te ruimen dan ja, ik knijp wel een oogje toe.
Juist want dat heeft in het verleden tot veel goeds geleid, is het niet?
pi_92250938
quote:
7s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:28 schreef SpecialK het volgende:

Volgens jouw wereldbeeld mag hij niet eens per se kiezen voor een vriendin. Hij moet beide opties even veel kans geven toch? Anders is het discriminatie.
Waar geef ik mijn wereldbeeld aan? Ik stel een vraag naar aanleiding van zijn post, doe niet zo gefixeerd, aub.
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:31:34 #50
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_92254247
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar geef ik mijn wereldbeeld aan? Ik stel een vraag naar aanleiding van zijn post, doe niet zo gefixeerd, aub.
Dat lees ik uit je posts. Je gaat (net zoals de meeste mensen hier) er vanuit dat discriminatie per definitie iets slechts is.

Deze hele discussie staat en valt bij de juiste definitie van discriminatie. Dan kan je me gefixeerd noemen maar ik zie gewoo niet hoe je andere conclusies kunt trekken voordat je basisaanames kloppen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_92254376
quote:
16s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat lees ik uit je posts. Je gaat (net zoals de meeste mensen hier) er vanuit dat discriminatie per definitie iets slechts is.
Als je van de juridische term uitgaat dan is dat het inderdaad.
quote:
Deze hele discussie staat en valt bij de juiste definitie van discriminatie. Dan kan je me gefixeerd noemen maar ik zie gewoo niet hoe je andere conclusies kunt trekken voordat je basisaanames kloppen.
Volgens mij is de definitie die je in het woordenboek zal vinden alles behalve onjuist.
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:44:07 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_92254822
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:34 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Als je van de juridische term uitgaat dan is dat het inderdaad.

[..]

Volgens mij is de definitie die je in het woordenboek zal vinden alles behalve onjuist.
Discriminatie is letterlijk "het maken van onderscheid". Ik doe dat elke dag op 100-den momenten. Ik kies wel die tandpasta en niet die tandpasta in de supermarkt. Ik kijk wel dat blanke meisje na maar niet dat donkere meisje. Ik pak vandaag wel bus 21 en niet tram 14.

Volgens de definitie van de meeste mensen hier ben ik een keiharde crimineel.
pi_92254902
quote:
7s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Discriminatie is letterlijk "het maken van onderscheid". Ik doe dat elke dag op 100-den momenten. Ik kies wel die tandpasta en niet die tandpasta in de supermarkt. Ik kijk wel dat blanke meisje na maar niet dat donkere meisje. Ik pak vandaag wel bus 21 en niet tram 14.

Volgens de definitie van de meeste mensen hier ben ik een keiharde crimineel.
Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis

Is het zo duidelijk? we praten dus niet over de letterlijke betekenis en iedereen in dit topic had daar vrede mee totdat jij langskwam.
pi_92255126
Mooi, 3 pagina's over de definitie van discriminatie. SpecialK heeft natuurlijk volkomen gelijk daarin. Wat maakt het verschil tussen de discriminatie zoals SpecialK die noemde (tandpastamerk) en discriminatie op andere eigenschappen (geslacht)? Beide discriminaties worden door mensen gemaakt op basis van al dan niet rationele redeneringen. Je kunt echter niet voor iemand bepalen of zijn redenen terecht zijn. Want als je daarmee begint, kun je ook zeggen: je mag tandpasta A niet zomaar kiezen, want je vergeet dat tandpasta B goed is voor je tandvlees. Zoiets is onzin: consumenten mogen eigen keuzes maken.
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:51:14 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_92255138
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis

Is het zo duidelijk? we praten dus niet over de letterlijke betekenis en iedereen in dit topic had daar vrede mee totdat jij langskwam.
Reden dat ik er geen vrede mee heb is omdat discriminatie zoals jullie er over praten enkele interessante conflicten gaat vertonen met de letterlijke definitie.

Is het bijvoorbeeld (jullie versie van) discriminatie als een fotograaf specifiek zoekt naar een blank meisje als model? Zo nee waarom is dit ineens zo'n arbitraire grens geworden. Dit wel, dit niet. Het is mij compleet onduidelijk.

Ik ben hier niet aan het zieken ik vraag me echt oprecht af waar dit nog over gaat.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:51 schreef twaalf het volgende:
Mooi, 3 pagina's over de definitie van discriminatie. SpecialK heeft natuurlijk volkomen gelijk daarin. Wat maakt het verschil tussen de discriminatie zoals SpecialK die noemde (tandpastamerk) en discriminatie op andere eigenschappen (geslacht)? Beide discriminaties worden door mensen gemaakt op basis van al dan niet rationele redeneringen. Je kunt echter niet voor iemand bepalen of zijn redenen terecht zijn. Want als je daarmee begint, kun je ook zeggen: je mag tandpasta A niet zomaar kiezen, want je vergeet dat tandpasta B goed is voor je tandvlees. Zoiets is onzin: consumenten mogen eigen keuzes maken.
Precies dit. Dank je.

[ Bericht 9% gewijzigd door SpecialK op 02-02-2011 23:56:36 ]
pi_92260129
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:37 schreef kakner2 het volgende:
Naar aanleiding van wat nieuwsberichten over discriminatie vraag ik me af hoe jullie daar tegen aan kijken. Ik heb zelf geleerd dat je mensen niet mag beoordelen op basis van hun uiterlijk, geslacht of geloofsovertuiging en ik handel daar ook altijd naar. Een nieuwsbericht van vanochtend is toch weer opmerkelijk te noemen omdat een hogeschool onderscheid tussen man en vrouw goedkeurt:
HvA-docent hoeft geen hand te schudden

Een ander interessant artikel gaat over het MDI dat klaagt over Geenstijl, waar een reactie staat van iemand die alle polen tuig vindt. Dezelfde reactie over reaguurders van geenstijl wordt echter geen discriminatie gevonden door het MDI.
http://www.geenstijl.nl/m(...)ers_allemaal_ma.html

Ook interessant is de veroordeling van AH medewerkers die een voorkeursbeleid voor autochtonen hebben:
Boetes geëist in discriminatiezaak AH to go
Daar tegenover staat weer de overheid die dat juist stimuleert, zolang je maar minderheden voortrekt, genaamd: "Stimuleren diversiteitsbeleid onder werkgevers."
http://www.rijksbegroting(...)ing,kst148634_8.html

De discussie gaat niet over het wel of niet toestaan van discriminatie want ik denk dat iedereen wel weet dat je niet moet discrimineren. Maar de hele discussie wordt natuurlijk wel steeds hypocrieter door selectieve discriminatie door de overheid en stichtingen als "Meldpunt Discriminatie Internet".

Hoe denken jullie daarover en dan vraag ik me vooral of positieve discriminatie (zoals stimuleringsbeleid) niet juist negatief werkt?
Kan een mod de TT corrigeren.
Discriminatie: nemen we haar nog serieus?

Discriminatie is tegenwoordig een zogenaamd de-woord en er kan dus sowieso niet naar terugverwezen worden met het.
Dat het woord vrouwelijk is, zal velen onbekend zijn. Maar dan valt het gewoon op te zoeken in een of ander woordenboek of een Groen Boekje
(O.a.: alle woorden op -tie zijn vrouwelijk.)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_92265092
quote:
7s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Reden dat ik er geen vrede mee heb is omdat discriminatie zoals jullie er over praten enkele interessante conflicten gaat vertonen met de letterlijke definitie.

Is het bijvoorbeeld (jullie versie van) discriminatie als een fotograaf specifiek zoekt naar een blank meisje als model? Zo nee waarom is dit ineens zo'n arbitraire grens geworden. Dit wel, dit niet. Het is mij compleet onduidelijk.

Ik ben hier niet aan het zieken ik vraag me echt oprecht af waar dit nog over gaat.

[..]

Precies dit. Dank je.
Hear, hear!
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_92287177
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:51 schreef twaalf het volgende:
Consumenten mogen hun eigen keuzes maken... Tja, hoe vrij ze zijn in die keuzes is een hele andere discussie, maar je hebt gelijk. Het zal mij en waarschijnlijk wie dan ook een zorg zijn wat voor tandpasta jij gebruikt en als jij perse een super slechte tandpasta wilt gebruiken en je tanden gaat verliezen zal niemand waarschijnlijk meer zeggen dan: "aah gossie arm kind" of iets in die trant.

Het wordt een héél ander verhaal zodra, je onderscheid gaat maken tussen andere mensen op basis van kenmerken die niet (direct) ter zake doen. Ik wil je er daarom op wijzen dat een mens iets heel anders is dan een tube tandpasta en mocht je dit verschil niet zien dan wens ik je een spoedige opname toe.

Of op zijn allerminst een straf in het geval dat je handelt naar jouw onvermogen het verschil tussen een mens en een tube tandpasta te zien.
pi_92295139
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:09 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Het wordt een héél ander verhaal zodra, je onderscheid gaat maken tussen andere mensen op basis van kenmerken die niet (direct) ter zake doen. Ik wil je er daarom op wijzen dat een mens iets heel anders is dan een tube tandpasta en mocht je dit verschil niet zien dan wens ik je een spoedige opname toe.

Of op zijn allerminst een straf in het geval dat je handelt naar jouw onvermogen het verschil tussen een mens en een tube tandpasta te zien.
En de baas van de tandpastafabriek dan? Wordt die niet gediscrimineerd?
pi_92296673
Moet ik hieruit concluderen dat je een gevaarlijke psychopaat bent die geen verschil ziet tussen mensen en dingen...?

Godverdomme fok! waarom trek je zo veel gekken aan!? :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')