En dat is dus het gevaar als je positieve discriminatie toestaatquote:Vandaar dat het tijd wordt de wet op discriminatie maar gewoon te schrappen.
Is ook zo. Gelukkig krijgen we daar maandelijks een +3% hogere vergoeding voor dan blanke vrouwen en +6% hogere vergoeding voor dan niet-Westerse medewerkers.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:51 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik neem het al niet meer serieus sinds sommige blanke mannen elke gelegenheid aan proberen te grijpen om te roepen dat zij eigenlijk het meeste gediscrimineerd worden.
'moraal van jouw verhaal' : discriminatie kan aangeleerd worden en is dan niet alszodanig aan te merken. Elk mens is immers een vleesrobot die 'opgevoed' is, getraind, geïndoctrineerd e.d.?quote:Op maandag 31 januari 2011 11:37 schreef kakner2 het volgende:
Naar aanleiding van wat nieuwsberichten over discriminatie vraag ik me af hoe jullie daar tegen aan kijken. Ik heb zelf geleerd dat je mensen niet mag beoordelen op basis van hun uiterlijk, geslacht of geloofsovertuiging en ik handel daar ook altijd naar.
Maar ja, de wet he, elk land, volk, men hanteert het toch weer net ff anders, alle rapporten ten spijt.quote:Een nieuwsbericht van vanochtend is toch weer opmerkelijk te noemen omdat een hogeschool onderscheid tussen man en vrouw goedkeurt:
HvA-docent hoeft geen hand te schudden
Daar hebbie m, de wet, in NL, de interpretatie en TOEPASSING van uitzonderingen rond in dit geval 'discriminatie'.quote:Daar tegenover staat weer de overheid die dat juist stimuleert, zolang je maar minderheden voortrekt, genaamd: "Stimuleren diversiteitsbeleid onder werkgevers."
http://www.rijksbegroting(...)ing,kst148634_8.html
Van welke organistie gaat dit onderzoek uit? is het voor je studie/ welke?quote:Hoe denken jullie daarover en dan vraag ik me vooral of positieve discriminatie (zoals stimuleringsbeleid) niet juist negatief werkt?
Dat betwijfel ik. Er zijn mensen, veelal uit het 'wollen sokken circuit' die er van uitgaan dat alle mensen goed zijn.quote:
Wil je die ietwat toelichten?quote:Op maandag 31 januari 2011 14:09 schreef SpecialK het volgende:
Zonder discriminatie is onze maatschappij en waarschijnlijk de gehele planeet binnen 5 werkdagen helemaal naar de klote.
Zonder de aanwezigheid van discriminatie zit ik morgen achter de knopjes van een kerncentrale.quote:Op maandag 31 januari 2011 14:11 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Wil je die ietwat toelichten?
Werkt dat systeem dat jij intern hanteert kennelijk, ook voor micro 'werelden' zoals grote bedrijven bijv. ?
Je kan tal van dingen bedoelen.quote:Op maandag 31 januari 2011 14:16 schreef SpecialK het volgende:
Zonder discriminatie zit ik morgen achter de knopjes van een kerncentrale.
Vermenigvuldig dat eens met alle kerncentrales.
Zoek nog eens discriminatie op. Mensen denken altijd dat het over "onterechte discriminatie" gaat. Maar dat is niet zo. Natuurlijk discrimineren bedrijven op dingen als IQ en vaardigheden en diploma's... Die discriminatie is essentieel voor het voortbestaan van het menselijke soort.quote:Op maandag 31 januari 2011 14:18 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Je kan tal van dingen bedoelen.
Een neger mag/kan niet in NL operator zijn in een kerncentrale....
Of:
Een mongool die een vliegtuig met 300 passagiers gaat proberen te vliegen van stijgen tot en met landen...
Maar hoe ik het ook probeer te snappen en de 'the blanks in vul', dat is geen discriminatie, dat is 'de juiste man/vrouw met dito succesvol afgeronde opleiding op de juiste plek'. (Iets dat voor de alles overkoepelende politiek helaas NIET geld)
Oneens, want apart zetten gaat ook over 'in gelijke gevallen / omstandigheden'.quote:Op maandag 31 januari 2011 14:26 schreef SpecialK het volgende:
Mensen die willen dat "er niet meer wordt gediscrimineerd" gaan dus een gigantische nuancediscussie voorbij.
Discriminatie!quote:Op maandag 31 januari 2011 15:19 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Oneens, want apart zetten gaat ook over 'in gelijke gevallen / omstandigheden'.
Ik zie toch liever een zeer lang opgeleide en begeleidde hartchirurg die diens werk doet, dan een vuilophaler zonder opleiding welke een by-pass gaat proberen.
Kennis en kunnen. Zullen we daar eens op focussen? Waar komt kennis en vaardigheid vandaan? Van school. Van de genen van je ouders. Zelfs van je plek binnen het gezin. Zo zijn eerstgeboornen vaker op universiteiten te vinden dan laatkomertjes. Bovendien heeft een groot gedeelte van je vaardigheden een wortel in je genetische opmaak.quote:Nogmaals zie ik wel de nuance: kennis en kunnen, versus wie je bent of waarvandaan, en je laat m.i. dus 'gelijke gevallen in gelijke omstandigheden' weg.
quote:Op maandag 31 januari 2011 16:06 schreef SpecialK het volgende:
[quote]FTS : Oneens, want apart zetten gaat ook over 'in gelijke gevallen / omstandigheden'.
Ik zie toch liever een zeer lang opgeleide en begeleidde hartchirurg die diens werk doet, dan een vuilophaler zonder opleiding welke een by-pass gaat proberen.
Dan wil ik van je horen of je volgende keer dat je acute zorg nodig hebt voor je lichaam en/of geest dat je naar de kwik-fit, febo of gamma bent gegaan.quote:Jij "Discriminatie!![]()
Thank you for making my point. Ik claim natuurlijk niet dat discriminatie iets slechts is. Het is essentueel. Sterker nog. Als discriminatie z'n eigen facebook fan page had zou ik 'em adden.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:14 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
[..]
Dan wil ik van je horen of je volgende keer dat je acute zorg nodig hebt voor je lichaam en/of geest dat je naar de kwik-fit, febo of gamma bent gegaan.
Doe ik, voor jou!quote:
Maar aan de andere kant discrimineert de overheid zelf door sommige mensen voor te trekken. En dat maakt het hele verhaal zo hypocriet omdat de overheid blijkbaar zo goed is dat ze weten wanneer discriminatie goed is. En omdat het om "irrelevante" verschillen gaat kun je dat onderscheid nooit op een postieve manier maken.quote:Discriminatie op eigenschappen die niet relevant zijn voor de positie.
En dat is ook iets waar de overheid op controleert.
Fijn dat je nu eindelijk door gaat krijgen wat ik bedoel.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:15 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Doe ik, voor jou!![]()
Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis; in die context wordt onder discriminatie verstaan: "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen". Bij de vraag of het maken van onderscheid tussen mensen discriminatoir is, is het van belang om na te gaan of gelijke gevallen ook [b]gelijk behandeld worden.[/b]
De helft die jij snapt , niet ee eens bent, zag ik gelijk al, nu jij mijn deel, inbreng, nog.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:19 schreef SpecialK het volgende:
Fijn dat je nu eindelijk door gaat krijgen wat ik bedoel.
Ik heb al precies aangegeven binnen welke parameters discriminatie aan banden gelegt moet worden. Laat dit nou precies gelijk staan aan de juridische definitie van discriminatie. Echter discriminatie an sich blijft mijn definitie nog steeds een breed begrip dat ook als breed begrip behandeld dient te worden. Lees voor de gein mijn posts nog eens en bedenk dan welke elementair standpunt van mij je het niet eens bent. Ik voorspel nu vast dat je die niet zult vinden. Ik heb nl. gewoon gelijk.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:57 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
De helft die jij snapt , niet ee eens bent, zag ik gelijk al, nu jij mijn deel, inbreng, nog.
Kijk je kan je kop dan wel in het zand steken maar het gebeurt, maar helaas houden sommige mensen er een aantal racistische/seksistische denkbeelden op na. Je maakt een fout die veel anderen ook maken. Je gaat er van uit dat anderen in principe net zo denken en handelen als jij. Helaas is dit niet altijd zo...quote:Op maandag 31 januari 2011 11:37 schreef kakner2 het volgende:
Naar aanleiding van wat nieuwsberichten over discriminatie vraag ik me af hoe jullie daar tegen aan kijken. Ik heb zelf geleerd dat je mensen niet mag beoordelen op basis van hun uiterlijk, geslacht of geloofsovertuiging en ik handel daar ook altijd naar. Een nieuwsbericht van vanochtend is toch weer opmerkelijk te noemen omdat een hogeschool onderscheid tussen man en vrouw goedkeurt:
Een ander interessant artikel gaat over het MDI dat klaagt over Geenstijl, waar een reactie staat van iemand die alle polen tuig vindt. Dezelfde reactie over reaguurders van geenstijl wordt echter geen discriminatie gevonden door het MDI.
http://www.geenstijl.nl/m(...)ers_allemaal_ma.html
Ook interessant is de veroordeling van AH medewerkers die een voorkeursbeleid voor autochtonen hebben:
Boetes geëist in discriminatiezaak AH to go
Daar tegenover staat weer de overheid die dat juist stimuleert, zolang je maar minderheden voortrekt, genaamd: "Stimuleren diversiteitsbeleid onder werkgevers."
De discussie gaat niet over het wel of niet toestaan van discriminatie want ik denk dat iedereen wel weet dat je niet moet discrimineren. Maar de hele discussie wordt natuurlijk wel steeds hypocrieter door selectieve discriminatie door de overheid en stichtingen als "Meldpunt Discriminatie Internet".
Hoe denken jullie daarover en dan vraag ik me vooral of positieve discriminatie (zoals stimuleringsbeleid) niet juist negatief werkt?
quote:Op maandag 31 januari 2011 22:36 schreef phpmystyle het volgende:
Tsjah, wat is discriminatie, kiezen voor de zwarte auto en niet de witte?
Lachen met jou, waarom zijn het dan constant de laatste jaren blanke mannen die in de slachtofferrol kruipen?quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:40 schreef Blush-1 het volgende:
De mensen die voor hun gevoel in de minderheid zijn, weten het woord discriminatie soms handig te gebruiken om in een slachtofferrol te kruipen.
Alles wat niet naar wens gaat zal wel komen omdat ze in de minderheid zijn....
Tja... zo werkt het niet.
Je laatste zin klopt niet met de eerstequote:Op woensdag 2 februari 2011 17:27 schreef phpmystyle het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, discriminatie is best acceptabel als het maar niet gaat over huidskleur en geaardheid. Je moet mensen vrij laten in zijn of haar keuzes.
Waarom niet?quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je laatste zin klopt niet met de eerste
Scherp.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je laatste zin klopt niet met de eerste
Lees het maar eens terugquote:
Maar als mensen benadeelt worden op zaken waar ze geen invloed hebben, zijn ze niet vrijquote:Op woensdag 2 februari 2011 17:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lees het maar eens terug
Hint, je kan niets verbieden als je mensen echt vrij wilt laten kiezen, he?
Ook dat is waar, ik pleit ook niet om discriminatie vrij te geven, integendeel. Ik wijs php er alleen maar op dat hij nogal inconsequent isquote:Op woensdag 2 februari 2011 17:39 schreef JoaC het volgende:
[..]
Maar als mensen benadeelt worden op zaken waar ze geen invloed hebben, zijn ze niet vrij
Bedoel je dat als in mensen vrij laten in de keuze of ze onderscheid maken, of als in mensen vrij laten in de keuze over wat hun huidskleur is of met wat ze neuken?quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:27 schreef phpmystyle het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, discriminatie is best acceptabel als het maar niet gaat over huidskleur en geaardheid. Je moet mensen vrij laten in zijn of haar keuze.
Ik denk dat jij mij verkeerd snapt, ik vind dat discriminatie tolereerbaar is zolang het maar niet op grond van huidskleur of geaardheid is. Dat zijn immers dingen waar je niets aan kan doen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lees het maar eens terug
Hint, je kan niets verbieden als je mensen echt vrij wilt laten kiezen, he?
Natuurlijk doet het dat, door het jarenlange negeren van sentimenten binnen de samenleving gaan mensen het nu luider afreageren. Wanneer je er dan nog wat schepjes bovenop doet door iedereen met een andere mening weg te zetten als fascist en racist is het al helemaal gebeurt met de fatsoensnormen binnen de samenleving.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:37 schreef kakner2 het volgende:
De discussie gaat niet over het wel of niet toestaan van discriminatie want ik denk dat iedereen wel weet dat je niet moet discrimineren. Maar de hele discussie wordt natuurlijk wel steeds hypocrieter door selectieve discriminatie door de overheid en stichtingen als "Meldpunt Discriminatie Internet".
Hoe denken jullie daarover en dan vraag ik me vooral of positieve discriminatie (zoals stimuleringsbeleid) niet juist negatief werkt?
Ok, dus mannen of vrouwen mogen gediscrimeerd worden? Prima, vertel dat maar eens aan je vriendin zodra je er een hebtquote:Op woensdag 2 februari 2011 19:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat jij mij verkeerd snapt, ik vind dat discriminatie tolereerbaar is zolang het maar niet op grond van huidskleur of geaardheid is. Dat zijn immers dingen waar je niets aan kan doen.
Volgens jouw wereldbeeld mag hij niet eens per se kiezen voor een vriendin. Hij moet beide opties even veel kans geven toch? Anders is het discriminatie.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus mannen of vrouwen mogen gediscrimeerd worden? Prima, vertel dat maar eens aan je vriendin zodra je er een hebt
Iedereen heeft het volste recht de meningen te negeren van een stel domme asociale boeren in Limburg die zich alleen bekommeren om hun eigen pensioen en ondanks dat ze nog nooit van hun hele leven een Turk hebben gezien weten ze wel leuk te vertellen dat het enge misvormde misbaksels zijn omdat ze Frank Miller's 300 toevallig wel gezien hebben.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Natuurlijk doet het dat, door het jarenlange negeren van sentimenten binnen de samenleving gaan mensen het nu luider afreageren. Wanneer je er dan nog wat schepjes bovenop doet door iedereen met een andere mening weg te zetten als fascist en racist is het al helemaal gebeurt met de fatsoensnormen binnen de samenleving.
Juist want dat heeft in het verleden tot veel goeds geleid, is het niet?quote:Discriminatie is intrinsiek verkeerd, maar als het nodig is om eens de zooi wakker te schoppen en wat vuil op te ruimen dan ja, ik knijp wel een oogje toe.
Waar geef ik mijn wereldbeeld aan? Ik stel een vraag naar aanleiding van zijn post, doe niet zo gefixeerd, aub.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:28 schreef SpecialK het volgende:
Volgens jouw wereldbeeld mag hij niet eens per se kiezen voor een vriendin. Hij moet beide opties even veel kans geven toch? Anders is het discriminatie.
Dat lees ik uit je posts. Je gaat (net zoals de meeste mensen hier) er vanuit dat discriminatie per definitie iets slechts is.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar geef ik mijn wereldbeeld aan? Ik stel een vraag naar aanleiding van zijn post, doe niet zo gefixeerd, aub.
Als je van de juridische term uitgaat dan is dat het inderdaad.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat lees ik uit je posts. Je gaat (net zoals de meeste mensen hier) er vanuit dat discriminatie per definitie iets slechts is.
Volgens mij is de definitie die je in het woordenboek zal vinden alles behalve onjuist.quote:Deze hele discussie staat en valt bij de juiste definitie van discriminatie. Dan kan je me gefixeerd noemen maar ik zie gewoo niet hoe je andere conclusies kunt trekken voordat je basisaanames kloppen.
Discriminatie is letterlijk "het maken van onderscheid". Ik doe dat elke dag op 100-den momenten. Ik kies wel die tandpasta en niet die tandpasta in de supermarkt. Ik kijk wel dat blanke meisje na maar niet dat donkere meisje. Ik pak vandaag wel bus 21 en niet tram 14.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:34 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Als je van de juridische term uitgaat dan is dat het inderdaad.
[..]
Volgens mij is de definitie die je in het woordenboek zal vinden alles behalve onjuist.
Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenisquote:Op woensdag 2 februari 2011 23:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Discriminatie is letterlijk "het maken van onderscheid". Ik doe dat elke dag op 100-den momenten. Ik kies wel die tandpasta en niet die tandpasta in de supermarkt. Ik kijk wel dat blanke meisje na maar niet dat donkere meisje. Ik pak vandaag wel bus 21 en niet tram 14.
Volgens de definitie van de meeste mensen hier ben ik een keiharde crimineel.
Reden dat ik er geen vrede mee heb is omdat discriminatie zoals jullie er over praten enkele interessante conflicten gaat vertonen met de letterlijke definitie.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis
Is het zo duidelijk? we praten dus niet over de letterlijke betekenis en iedereen in dit topic had daar vrede mee totdat jij langskwam.
Precies dit. Dank je.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:51 schreef twaalf het volgende:
Mooi, 3 pagina's over de definitie van discriminatie. SpecialK heeft natuurlijk volkomen gelijk daarin. Wat maakt het verschil tussen de discriminatie zoals SpecialK die noemde (tandpastamerk) en discriminatie op andere eigenschappen (geslacht)? Beide discriminaties worden door mensen gemaakt op basis van al dan niet rationele redeneringen. Je kunt echter niet voor iemand bepalen of zijn redenen terecht zijn. Want als je daarmee begint, kun je ook zeggen: je mag tandpasta A niet zomaar kiezen, want je vergeet dat tandpasta B goed is voor je tandvlees. Zoiets is onzin: consumenten mogen eigen keuzes maken.
Kan een mod de TT corrigeren.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:37 schreef kakner2 het volgende:
Naar aanleiding van wat nieuwsberichten over discriminatie vraag ik me af hoe jullie daar tegen aan kijken. Ik heb zelf geleerd dat je mensen niet mag beoordelen op basis van hun uiterlijk, geslacht of geloofsovertuiging en ik handel daar ook altijd naar. Een nieuwsbericht van vanochtend is toch weer opmerkelijk te noemen omdat een hogeschool onderscheid tussen man en vrouw goedkeurt:
Een ander interessant artikel gaat over het MDI dat klaagt over Geenstijl, waar een reactie staat van iemand die alle polen tuig vindt. Dezelfde reactie over reaguurders van geenstijl wordt echter geen discriminatie gevonden door het MDI.
http://www.geenstijl.nl/m(...)ers_allemaal_ma.html
Ook interessant is de veroordeling van AH medewerkers die een voorkeursbeleid voor autochtonen hebben:
Boetes geëist in discriminatiezaak AH to go
Daar tegenover staat weer de overheid die dat juist stimuleert, zolang je maar minderheden voortrekt, genaamd: "Stimuleren diversiteitsbeleid onder werkgevers."
Hear, hear!quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Reden dat ik er geen vrede mee heb is omdat discriminatie zoals jullie er over praten enkele interessante conflicten gaat vertonen met de letterlijke definitie.
Is het bijvoorbeeld (jullie versie van) discriminatie als een fotograaf specifiek zoekt naar een blank meisje als model? Zo nee waarom is dit ineens zo'n arbitraire grens geworden. Dit wel, dit niet. Het is mij compleet onduidelijk.
Ik ben hier niet aan het zieken ik vraag me echt oprecht af waar dit nog over gaat.
[..]
Precies dit. Dank je.
Consumenten mogen hun eigen keuzes maken... Tja, hoe vrij ze zijn in die keuzes is een hele andere discussie, maar je hebt gelijk. Het zal mij en waarschijnlijk wie dan ook een zorg zijn wat voor tandpasta jij gebruikt en als jij perse een super slechte tandpasta wilt gebruiken en je tanden gaat verliezen zal niemand waarschijnlijk meer zeggen dan: "aah gossie arm kind" of iets in die trant.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:51 schreef twaalf het volgende:
Mooi, 3 pagina's over de definitie van discriminatie. SpecialK heeft natuurlijk volkomen gelijk daarin. Wat maakt het verschil tussen de discriminatie zoals SpecialK die noemde (tandpastamerk) en discriminatie op andere eigenschappen (geslacht)? Beide discriminaties worden door mensen gemaakt op basis van al dan niet rationele redeneringen. Je kunt echter niet voor iemand bepalen of zijn redenen terecht zijn. Want als je daarmee begint, kun je ook zeggen: je mag tandpasta A niet zomaar kiezen, want je vergeet dat tandpasta B goed is voor je tandvlees. Zoiets is onzin: consumenten mogen eigen keuzes maken.
En de baas van de tandpastafabriek dan? Wordt die niet gediscrimineerd?quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:09 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Het wordt een héél ander verhaal zodra, je onderscheid gaat maken tussen andere mensen op basis van kenmerken die niet (direct) ter zake doen. Ik wil je er daarom op wijzen dat een mens iets heel anders is dan een tube tandpasta en mocht je dit verschil niet zien dan wens ik je een spoedige opname toe.
Of op zijn allerminst een straf in het geval dat je handelt naar jouw onvermogen het verschil tussen een mens en een tube tandpasta te zien.
Achter ieder ding zit een mens. Jij zegt dat je wel voorwerpen mag discrimineren, maar geen mensen op basis van kenmerken die niet ter zake doen. Jij vergeet daarbij dat de verkoper van een voorwerp gewoon een mens is.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:56 schreef Repelsteeltju het volgende:
Moet ik hieruit concluderen dat je een gevaarlijke psychopaat bent die geen verschil ziet tussen mensen en dingen...?
Godverdomme fok! waarom trek je zo veel gekken aan!?
quote:
Wat is het doel dan wel? Ik zie de toegevoegde waarde niet...quote:Dat is het doel ook niet domme politici......
Dat is een drogredenering.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:01 schreef Mishu het volgende:
Allochtonen zeuren altijd dat ze gediscrimineerd worden maar discrimeren zelf ook Joden en homo's.
Leuk...quote:Daar heb ik weinig respect voor.
Zal wel van het soort hulpverlening afhangen... want de hulpverleners die ik ken zijn voor het grootste deel blank. Niet dat dit iets uitmaakt...quote:Verder moet je als hulpverlener in Amsterdam tegenwoordig minimaal een kleurtje hebben bij je sollicitatie want anders kunnen de (overwegend allochtone) cliënten geen aansluiting bij je vinden.
Jah vind ik ook.quote:Beetje jammer dit.
Eensch!quote:Allochtoon, autochtoon, gewoon met elkaar omgaan, je moet elkaar niet gaan lopen ontwijken.
Deze en gene kunnen zich maar beter gaan verhangen, ze plegen niet beseffende om de haverklap discriminatie. Zo is er ook positieve 'discriminatie' inzake de gedachte "producten = ook mensen", bepaalde bananen, max havelaar koffie e.d.quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:40 schreef twaalf het volgende:
Achter ieder ding zit een mens. Jij zegt dat je wel voorwerpen mag discrimineren, maar geen mensen op basis van kenmerken die niet ter zake doen. Jij vergeet daarbij dat de verkoper van een voorwerp gewoon een mens is.
Zijn er ueberhaupt rechten? Waar haal je dat rare idee vandaan? Is discriminatie in de sterren geschreven? Zeer zeker niet, het is een uiting der natuur. Onderdak en onderwijs en genoeg te vreten niet. Of toch wel? Immers, als we dat willen, hoeveel meer recht heeft dat als het ander?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:
discriminatie is een mensenrecht
(onderdak, onderwijs en genoeg te vreten zijn dat niet, bytheway)
Wat is het doel dan?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:04 schreef fokthesystem het volgende:
EPD, kinderdossiers, allerlei privacy is gone in a minute, maar dit mag niet:
CBP verbiedt etnische registratie
` De Rotterdamse deelgemeente Charlois
moet stoppen met het registreren van
ras en etniciteit van probleemjongeren.
Volgens het CBP,het College Bescherming
Persoonsgegevens,is niet aangetoond dat
de registratie helpt om de achterstand
van de jongeren te bestrijden.
De deelgemeente krijgt drie dagen de
tijd om de gegevens te schrappen.Als
dat niet gebeurt,volgt een boete van
2000 euro per dag.
Het CBP had Charlois al eerder op de
vingers getikt.De aanpak is toen op een
paar punten gewijzigd,maar het CBP wil
dat de deelgemeente helemaal stopt met
de etnische registratie.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
" Volgens het CBP,het College Bescherming Persoonsgegevens,is niet aangetoond dat
de registratie helpt om de achterstand van de jongeren te bestrijden. "
Dat is het doel ook niet domme politici......
Ja maar het zijn er maar erg weinig. Lijf, eigendom en vruchten van arbeid die zonder andermans lijf en eigendom te schaden zijn verkregen zijn soeverein, imho,quote:
Libertariers hanteren axioma's inderdaad. Dat is in deze postmoderne alles-is-relatief (een zéér absolutistische uitspraak!) wereld zeldzaam, dat besef ik maar al te goed. Sommige mensen noemen dat dogmatisch of zelfs religieus. Jij bent intelligent genoeg het verschil te kunnen zien.quote:Waar haal je dat rare idee vandaan?
Het recht op discriminatie verplicht anderen tot niets. Rechten op onderdak etc. wel. Dat is het verschil. Wederom acht ik je intelligent genoeg het verschil te zien, het ermee eens zijn is wat anders.quote:Is discriminatie in de sterren geschreven? Zeer zeker niet, het is een uiting der natuur. Onderdak en onderwijs en genoeg te vreten niet. Of toch wel? Immers, als we dat willen, hoeveel meer recht heeft dat als het ander?
Er is geen recht op iets. Niet op onderdak, maar ook niet op discriminatie. Het recht wordt verkregen door kracht en macht, meer niet.
Eens, het maakt dan ook geen deel uit van mijn argumentatie, soms ben ik gewoon aardig ;-)quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:36 schreef Monidique het volgende:
Mij intelligent genoeg vinden is een leuke en vleiende vorm van argumentatie, maar het zegt niets, natuurlijk.
Daar zit je essentiële denkfout.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:40 schreef Monidique het volgende:
Een recht, immers, impliceert een hogere autoriteit die dat recht verleent
Wat is de denkfout dan? Ik ga uit van "situatie nul": er is niets, niemand verlangt iets, niemand eist iets. In die situatie zijn geen rechten. Stel: ik loop over de Europese vlakte tienduizend jaar geleden, welk recht heb ik dat een andere stam mij niet neerslaat? Geen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Daar zit je essentiële denkfout.
Ok, ok, ik bedoel natuurlijk daar zit de crux van ons meningsverschil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |