nog niet gehoord op al jazeera...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:58 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Net bekend gemaakt op een Egyptisch tv kanaal.
Dat zegt niet dat we niet zonder ze kunnen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Een atoombom op het Pentagon nog wel. Wij zijn afhankelijker van ze dan je denkt hoor.
De Egyptische bevolking gematigd en heel behoorlijk opgeleid? Heb je daar een bron van, dacht dat een groot deel van de Egyptenaren zelfs analfabeet is. Misschien is de situatie in de steden zo, maar heb op het platteland erg veel armoede gezien. Eigenlijk in de steden ook trouwens.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:55 schreef delpit het volgende:
De Egyptische bevolking is over het algemeen gematigd en heel behoorlijk opgeleid. Ik geloof niet dat een Iran scenario heel waarschijnlijk is. Met een beetje mazzel (voor de bevolking) ontstaat er een soort Turkije situatie waarbij het leger een stabiliserende factor vormt, juist om de wat meer fundamentalistischer groepen in de greep te houden.
De Egyptenaren die ik door de jaren heb ontmoet (niet alleen in toeristenoorden) zijn over het algemeen mensen met een hele reële kijk op het leven. Niet voor niets wonen daar al eeuwen lang moslims en christenen in één land.
Of het een welvarend land gaat worden? Hmm er zijn wel kansen, maar het zal lastig worden. Groot land, maar klein echt bewoonbaar gebied. Ze hebben wel aardig wat grondstoffen (o.a. goud/kolen/fosfaten/ijzer). Maar vooral enorm veel (arme) bewoners. Een aardige groeimarkt indien een echt stabiel (enigszins) democratisch land ontstaat zou zonne-energie kunnen zijn. Het gebied westelijk van de nijl (richting Libië) leent zich daar volgens mij uitstekend voor.
Al Jazeera zou het hebben overgenomen van dat kanaal( Al Mehwar). Deze ontkent nu dat er een mededeling komt.quote:
Caïro staat vol met tanks. De spreker van het parlement komt binnenkort met een erg belangrijke mededeling.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:53 schreef KoosVogels het volgende:
Effe serieus, wat is de stand van zaken daar? Ik heb familie in Egypte zitten.
Mubarak is nog niet openlijk door amerika los gelaten, en dat hij weg is is ook niet zeker...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:59 schreef OllieA het volgende:
[..]
Caïro staat vol met tanks. De spreker van het parlement komt binnenkort met een erg belangrijke mededeling.
Verder, imho:
Amerika heeft Mubarak laten vallen. Mubarak en zijn croonies zijn hem gepeerd. We hebben een militaire coup.
Het is toch niet zeker dat Mubarak hem gepeerd is? Lijkt me eerder dat hij het leger in z'n macht heeft en anders Amerika wel.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:59 schreef OllieA het volgende:
[..]
Caïro staat vol met tanks. De spreker van het parlement komt binnenkort met een erg belangrijke mededeling.
Verder, imho:
Amerika heeft Mubarak laten vallen. Mubarak en zijn croonies zijn hem gepeerd. We hebben een militaire coup.
Nu weer livequote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Is er nog wat nieuws geweest in de laatste 11 paginas van het vorige topic, want me internet ging er ineens een half uur lang uit..
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee, ze zijn egoïstisch en denken dat ze machtig zijn, daar zit wel een verschil tussen. Amerika is zo failliet als ik weet niet wat en door het land waar jij zo trots op bent zijn de meeste nutteloze dingen opgevoerd en de meest nutteloze oorlogen gevoerd.
Stik in je Amerika en ik hoop dat er een atoombom op het pentago inclusief Washinton zal vallen en er een einde komt aan dat land. Wat mij betreft is Amerika de grootste dictatuur/oorlogsmisdadigers in de wereld en dat KUN je niet ontkennen.
Ze beschermen zelfs samen met het leger het nationale museum, het gaat allemaal erg netjes volgens mij... Alleen het hoofdgebouw is geplunderd...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:59 schreef FunFair het volgende:
Hoop niet dat het volk zwaar gaat plunderen...
Je hebt geen spektakel gemist.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Is er nog wat nieuws geweest in de laatste 11 paginas van het vorige topic, want me internet ging er ineens een half uur lang uit..
NLse traditionele media is te traag en te log.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:59 schreef Ludacriss het volgende:
Btw hulde aan FOK! voor snel reageren op de ontwikkelingen in Egypte in vergelijking met de andere media in NL. Het is me wel duidelijk dat NL media echt mijlen ver achter loopt op de nieuwe ontwikkelingen!
Een groot deel van de mensen interesseert het ook niet. Ons toevallig wel dan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:59 schreef Ludacriss het volgende:
Btw hulde aan FOK! voor snel reageren op de ontwikkelingen in Egypte in vergelijking met de andere media in NL. Het is me wel duidelijk dat NL media echt mijlen ver achter loopt op de nieuwe ontwikkelingen!
Ga de straat op!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ja, daarom staat het ook na imho.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:00 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Mubarak is nog niet openlijk door amerika los gelaten, en dat hij weg is is ook niet zeker...
Merkte ik vandaag op mijn werk ook idd...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Een groot deel van de mensen interesseert het ook niet. Ons toevallig wel dan.
Sorry dat had ik even gemist...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:02 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ja, daarom staat het ook na imho.
Mijn nederige mening dus.
Er wordt helaas wel geplunderd hier en daar. Vooral overheidsgebouwen moeten het ontgelden, maar ook banken. Een filiaal van de Makro in Cairo is ook leeg.....Niemand weet door wie, vele roepen dat het de thugs zijn die de politie hielpen de afgelopen dagen....quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:59 schreef FunFair het volgende:
Hoop niet dat het volk zwaar gaat plunderen...
Ik heb het er eigenlijk nog met niemand over gehad. M'n vriend even, maar ook die had andere dingen aan z'n hoofd.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:02 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Merkte ik vandaag op mijn werk ook idd...
Het fatalisme is de leer die aanneemt dat de mens geen enkele invloed heeft op zijn lot. ?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:01 schreef AryaMehr het volgende:
Overigens zijn de Egyptenare redelijk fatalistisch ingesteld.
Meeste mensen in Nederland hebben geen idee wat er daar aan de hand is, en als ze dat wel hebben dat vinden ze een hoofddoekjes verbod in gemeentehuizen veel belangrijker discussie materiaal.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:01 schreef karton het volgende:
[..]
NLse traditionele media is te traag en te log.
Verder lijkt het soms net alsof Nederlands nieuws belangrijker is dan welk buitenlands nieuws dan ook.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:59 schreef Ludacriss het volgende:
Bedankt voor de update. Blijf nog wakker dan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:03 schreef Loveless85 het volgende:
Volgens AJE komt er zo nog steeds een mededeling.
Alles is de wil van Allah.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:03 schreef Oorlogsheld het volgende:
[..]
Het fatalisme is de leer die aanneemt dat de mens geen enkele invloed heeft op zijn lot. ?
Weinig, mogelijk is Mubarak al weg maar meer eigenlijk nog niet...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:04 schreef Nibb-it het volgende:
Nog wat spannends gebeurd de afgelopen twee uur? Moest even weg
Dus je ontkent het, interessant.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Een prima reactie op jouw gebral.
Ja, de 'als God het wilt' mentaliteit.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:03 schreef Oorlogsheld het volgende:
[..]
Het fatalisme is de leer die aanneemt dat de mens geen enkele invloed heeft op zijn lot. ?
Ik zou deze volgen: http://english.aljazeera.net/watch_now/quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:04 schreef Kwaliteit het volgende:
waar komt die mededeling op????? welke zender
Zal gewoon op AJE komen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:04 schreef Kwaliteit het volgende:
waar komt die mededeling op????? welke zender
Ach, een paar winkels en wat geld is niet zo interessant. Belangrijker is dat ze geen musea gaan plunderen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:03 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Er wordt helaas wel geplunderd hier en daar. Vooral overheidsgebouwen moeten het ontgelden, maar ook banken. Een filiaal van de Makro in Cairo is ook leeg.....Niemand weet door wie, vele roepen dat het de thugs zijn die de politie hielpen de afgelopen dagen....
P&W met Sap van GL.quote:
Worden al beschermd door het leger en de demonstranten dus daar ben ik niet zo bang voorquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:05 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ach, een paar winkels en wat geld is niet zo interessant. Belangrijker is dat ze geen musea gaan plunderen.
Ja, ik ontken dat de wereld beter af is als er atoombommen op de VS vallen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dus je ontkent het, interessant.
Die thugs staken ook auto's in brand in Suez. .quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:03 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Er wordt helaas wel geplunderd hier en daar. Vooral overheidsgebouwen moeten het ontgelden, maar ook banken. Een filiaal van de Makro in Cairo is ook leeg.....Niemand weet door wie, vele roepen dat het de thugs zijn die de politie hielpen de afgelopen dagen....
Nee hopelijk niet. Gelukkig probeert het volk de boel ook te beschermenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:05 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ach, een paar winkels en wat geld is niet zo interessant. Belangrijker is dat ze geen musea gaan plunderen.
Ongeveer 25% is analfabeet geloof ik. (Vrouwen meer dan mannen). Is wel veel (bij ons functioneel ongeveer 8%). Echter er is ook een grote groep goed opgeleide mensen.quote:De Egyptische bevolking gematigd en heel behoorlijk opgeleid? Heb je daar een bron van, dacht dat een groot deel van de Egyptenaren zelfs analfabeet is. Misschien is de situatie in de steden zo, maar heb op het platteland erg veel armoede gezien. Eigenlijk in de steden ook trouwens.
Onder andere het doodsmasker van toetanchamonquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat ligt daar in het Nationale museum?
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Er staat een museum direct links naast het brandende HQ NDPquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:05 schreef Misstique het volgende:
[..]
Als de VS er niet is geweest was er geen economische crisis, die is toch door hen veroorzaakt, de meest kansloze oorlogen zijn door hun gevoerd dus die zouden er ook niet zijn, de meeste false flag operaties zijn door hun gevoerd, de CIA is een en al bedrog. Dus ja we zijn er zeker vooruit op gegaan met Amerika.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, ik ontken dat de wereld beter af is als er atoombommen op de VS vallen.
En verder heb ik niet zo veel zin in die discussie.
http://english.aljazeera.net/watch_now/ en gewoon je browser gebruikenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:07 schreef Kwaliteit het volgende:
wat was die stream van ALJ ook alweer? is er ook een alternatief om geen real player te hoeven installeren?
Volgens mij het meest waardevolle spulquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Egyptisch_Museum_%28Ca%C3%AFro%29quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Er konden maar 2 wagens komen, de rest kan er niet komen, ik heb zelfs beelden gezien waar demonstranten proberen de brandweerwagens om probeert te gooien...quote:
http://english.aljazeera.net/watch_now/quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:07 schreef Kwaliteit het volgende:
wat was die stream van ALJ ook alweer? is er ook een alternatief om geen real player te hoeven installeren?
dan krijg ik een real player melding, met firefoxquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:07 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
http://english.aljazeera.net/watch_now/ en gewoon je browser gebruiken
aha thanks! nu wel iddquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://english.aljazeera.net/watch_now/
Werkt ook zonder Realplayer.
Yup, kijk gewoon via de flash player.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://english.aljazeera.net/watch_now/
Werkt ook zonder Realplayer.
Ze houden moderne revoluties toch niet bij, moeten ze het ook niet proberen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:08 schreef clumsy_clown het volgende:
Ach jezus, P&W faalt echt heel hard vanavond.
De player is gewoon Flash, de Real melding is voor een of andere crap verder op de pagina. Heb je iig niet nodig voor de feedquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:09 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
dan krijg ik een real player melding, met firefox
In chrome niet...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:09 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Snap het, maar de museum is erg belangrijk voor de toerisme in Egypte!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:09 schreef WSquater het volgende:
Interessant om te lezen dat mensen zich hier zorgen maken om een museum, terwijl de mensen daar voor een doel aan het demonstreren zijn dat veel belangrijker is.
Nee, niemand kan dat ontkennen. Het is namelijk jouw mening en hoe kan een ander nu ontkennen dat iets jouw mening is?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat mij betreft is Amerika de grootste dictatuur/oorlogsmisdadigers in de wereld en dat KUN je niet ontkennen.
Mwa, was het niet dat de demonstranten de wagens probeerden te duwen? Ik bedoel, het volk probeert ook het museum te behouden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:08 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Er konden maar 2 wagens komen, de rest kan er niet komen, ik heb zelfs beelden gezien waar demonstranten proberen de brandweerwagens om probeert te gooien...
Flashplayer installerenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:09 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
lolquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[ afbeelding ]
Egypte's inet-verkeer.
Jup, das gewoon echt werelderfgoed en misschien wel de grootste verzameling van culturele schattenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:09 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Als dat museum in brand opgaat, is jaren werk en zo'n beetje elk belangrijks Egyptisch kunstwerk voor altijd verloren. Beters laten ze de brandweer gewoon door!
Niet alleen voor het toerisme. De overgebleven schatten van een van de oudste en interessantste beschavingen ligt daar. Het is niet in geld uit te drukken wat dit waard is, voor de mens.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:09 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Snap het, maar de museum is erg belangrijk voor de toerisme in Egypte!
wtf... hoe lang is dan de houdbaarheidsdatum van die dingen ?quote:Report: Tear gas canisters used on #Egypt protesters made in U.S., had surpassed expiration date - Al-Masry Al-Youm
Klopt, sorry vind het moeilijk volk en demonstranten gescheiden te zien...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:10 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mwa, was het niet dat de demonstranten de wagens probeerden te duwen? Ik bedoel, het volk probeert ook het museum te behouden.
net Live op de cam van AlJazeera, vlammen zijn dr nog een meter of 10-15 vanaf schat ikquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:11 schreef rakotto het volgende:
En waar zien jullie dat dat de museum in gevaar is?
What I said, Mubarak is nog steeds de baas.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:11 schreef Pistolebob het volgende:
Reuters zegt dat 'Egypt is in Mubarak's safe hands.
WHERE THE FUCK HALEN ZE DAT VANDAAN?
DIT WAS NOG NIET OP DE STAATSTV
Ik ben bang van niet...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
"matters are in save hands with pres..."?
Ze geven nog niet op?
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:12 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
Ze staan allemaal te kijken maar niemand doet wat... lekker laten branden dan dus
Ze kunnen niks doenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:12 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
Ze staan allemaal te kijken maar niemand doet wat... lekker laten branden dan dus
Ik denk dat het in niemands belang is dat dat museum afbrandt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:12 schreef Oorlogsheld het volgende:
als de regering het museum laat afbranden hebben de demonstranten daarvan de schuld!
Oh men inderdaad. Het schommelt zo erg, het ene moment lijkt het een gelopen race, en het andere moment lijkt het regime toch nog in het zadel te zittenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:13 schreef nattermann het volgende:
Als hij daadwerkelijk gaat spreken en hij geeft niet op, dan breekt daar de hel los.
zawi hawas staat in de deuropening met een brandblusserquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:12 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
Vooral als dat het moment is voor het leger om de macht terug te pakken van het volk...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:13 schreef nattermann het volgende:
Als hij daadwerkelijk gaat spreken en hij geeft niet op, dan breekt daar de hel los.
Ergens in een kamer in het museum, hij zal t wellicht al wat warm hebbenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:13 schreef AryaMehr het volgende:
Waar is Imhotep als je hem nodig hebt?
Nope, vuur komt dichtbij maar nog niet overgeslagenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:14 schreef Staal het volgende:
Staat het museum nu in de hens of niet?
Kan het niet streamen nu.
Op Al Jazeera English zeiden ze dat het gebouw links van de vlammen wél het museum was.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:13 schreef rakotto het volgende:
Dat gebouw wat links van dat vuur staat is niet de museum.
Burn baby burn!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:14 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nope, vuur komt dichtbij maar nog niet overgeslagen
Bedankt! Gelukkig maar.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:14 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nope, vuur komt dichtbij maar nog niet overgeslagen
Incorrect. Is het Nile persbureau, niet de staats-tv.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
NRC Live:
CNN: EGYPTIAN STATE-RUN TV SAYS: PRESIDENT MUBARAK WILL ADDRESS THE EGYPTIAN PEOPLE SHORTLY.
Dat zeiden ze 8 uur geleden ook, hehe.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
NRC Live:
CNN: EGYPTIAN STATE-RUN TV SAYS: PRESIDENT MUBARAK WILL ADDRESS THE EGYPTIAN PEOPLE SHORTLY.
Héél wat...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Doet me denken aan de directrice van zo'n museum in Bagdad, hoe die huilde toen het geplunderd werd. Ze stond er gewoon tussen terwijl allerlei kunstschatten werden gejat.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:15 schreef Oorlogsheld het volgende:
ik denk dat als het museum in brand dreigt te vliegen dat ze dan inbreken en alles eruit halen
Laten we het hopen voor Egypte. Erg belangrijk voor de toerisme!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:16 schreef rakotto het volgende:
Hmm, klopt. Ik keek even verkeerd... Het is inderdaad de museum, maar de afstand is wel groot en ik denk niet dat het zomaar over zal slaan.
Gelukkig hebben het leger en de demonstranten samen een cordon gevormd zodat dit niet gebeurtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Doet me denken aan de directrice van zo'n museum in Bagdad, hoe die huilde toen het geplunderd werd. Ze stond er gewoon tussen terwijl allerlei kunstschatten werden gejat.
Hopelijk komt het niet zover.
natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:18 schreef Black_Ninja het volgende:
Hij klinkt niet alsof hij het gaat opgeven...
De stream staat in het topic dat in de OP gelinked is. Meerdere streams zelfs.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:18 schreef Nibb-it het volgende:
Zet de stream anders even in de OP dan hoeft het niet steeds gevraagd te worden..
Inderdaad. Dit ziet er niet goed uit.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:18 schreef Black_Ninja het volgende:
Hij klinkt niet alsof hij het gaat opgeven...
Moet ook live gebeurenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:19 schreef Loveless85 het volgende:
Godverdomme wat een pauper vertaling.
Man je hebt geen flauw idee waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:17 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Gelukkig hebben het leger en de demonstranten samen een cordon gevormd zodat dit niet gebeurt. Dit museum is denk ik wel honderden keren belangrijker dan die van bagdad.
Je hebt gelijk. Die zit in het Egyptisch Museum Berlijn, zie ik.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Die is toch in Berlijn? of hebben ze die terug?
Yep, dat gaat een bloedbad worden morgen...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Het gaat dus los morgen, met tanks en alles.
Klopt. Misschien is in Egypte alleen meer bewaard gebleven.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:19 schreef AryaMehr het volgende:
@nubreektmijnklomp
Baghdad kent een oudere beschaving dan in Egypte.
Heet weekend.quote:
SST, live speech van dictator mubarak op Al Jazeeraquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:20 schreef TheFamousMan het volgende:
Ok, ik kom net binnenrollen en zag het staan.
Kan iemand een korte samenvatting geven van de situatie?
Ze zijn aan het vechten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:20 schreef TheFamousMan het volgende:
Mubarak blijftquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:20 schreef TheFamousMan het volgende:
maar doen ze dat? Het lijkt steeds meer dat hij het ECHT slim gespeeld heeft.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:20 schreef _The_General_ het volgende:
Als hij blijft zal het leger een coup moeten plegen. Anders is het een verloren zaak!
lang onduidelijk over Mubarak. Hij zou gaan spreken dit heeft uren geduurd voordat het ging gebeuren.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:20 schreef TheFamousMan het volgende:
Alleen door de presedentiele garde. Niet door het leger...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
maar doen ze dat? Het lijkt steeds meer dat hij het ECHT slim gespeeld heeft.
De stad staat nu vol met tanks op strategische plekken, wat willen die demonstranten nu gaan doen? Die dachten dat de buit binnen was.
Leger doet nog niets, Mubarak spreekt nu, hij gaat nog niet weg.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:20 schreef TheFamousMan het volgende:
Vanuit egypte? Uurtje of 8 vlieg je daar op.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Volgens mij is die daadwerkelijk in Amerika vandaar dat het zo lang duurde, vlucht + voorbereiding van z'n speech.
Gewoon het leger ook hoor.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:22 schreef FunFair het volgende:
[..]
Alleen door de presedentiele garde. Niet door het leger...
Misschien staat ie nu in zn vliegtuig te spreken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Volgens mij is die daadwerkelijk in Amerika vandaar dat het zo lang duurde, vlucht + voorbereiding van z'n speech.
inderdaad! hij is zó rustig...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:22 schreef karton het volgende:
Zou dit wel echt live zijn?
..vraag ik me ineens af
Goede...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:22 schreef karton het volgende:
..vraag ik me ineens af
En alleen in Cairo. Alexandrië en Suez is ie kwijt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:22 schreef FunFair het volgende:
[..]
Alleen door de presedentiele garde. Niet door het leger...
Dat gaat niet meer lukken, het leger heeft inmiddels alle belangrijke plaatsen ingenomenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:23 schreef Ludacriss het volgende:
Kook echt van woede nu. Wat een klootzak, hij snapt het echt niet he. Hoop dat de demonstranten het opnieuw gaan oppakken!
Wat zei ik je ninja.. deze man is slim.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:23 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Dat gaat niet meer lukken, het leger heeft inmiddels alle belangrijke plaatsen ingenomen
ik gok van niet...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:22 schreef karton het volgende:
..vraag ik me ineens af
Ja, echter het leger is niet loyaal aan hem, teminste zo lijkt het.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:23 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Dat gaat niet meer lukken, het leger heeft inmiddels alle belangrijke plaatsen ingenomen
Dat is het probleem dus. Wordt bloedvergieten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:23 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Het begint een beetje op roemenie 1989 te lijkenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En alleen in Cairo. Alexandrië en Suez is ie kwijt.
Klopt, en ik was daar ook bang voor...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat zei ik je ninja.. deze man is slim.
hij heeft ook zo'n treurig bureaulampje op z'n papier te verlichtenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:24 schreef Onverlaatje het volgende:
Je kan horen aan de echo in de opname dat dit in een lege kamer opgenomen is.
In zijn bunker.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:25 schreef karton het volgende:
[..]
hij heeft ook zo'n treurig bureaulampje op z'n papier te verlichten
Het leger heeft verder nog niks gedaan, omdat de bevolking vrolijk naast hun ging staan, niemand heeft geprobeerd langs het leger te gaan...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:24 schreef DroomFiguur het volgende:
[..]
Ja, echter het leger is niet loyaal aan hem, teminste zo lijkt het.
Hij snapt het prima hoor.. Alleen gaat hij door tot de laatste snik, de macht afstaan is niet zo makkelijk voor mensen die al jaren de macht hebben, helaas..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:23 schreef Ludacriss het volgende:
Kook echt van woede nu. Wat een klootzak, hij snapt het echt niet he. Hoop dat de demonstranten het opnieuw gaan oppakken!
Zeg dat niet te snel... het leger grijpt niet in misschien in opdracht van hem... om het eerst zo te proberen. Leger is altijd erg trouw geweest aan Moebarakquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:24 schreef DroomFiguur het volgende:
[..]
Ja, echter het leger is niet loyaal aan hem, teminste zo lijkt het.
Zou logisch kunnen zijn, maar zo moeilijk was dit plan niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:25 schreef intellectuele_user het volgende:
Die 'conspiracy' site had dus gewoon gelijk. Mubarak heeft met steun van CIA/Pentagon een plan opgesteld om hem aan de macht te houden.
Dat is wel een vrij verregaande conclusie uit deze inhoudsloze speechquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:25 schreef intellectuele_user het volgende:
Die 'conspiracy' site had dus gewoon gelijk. Mubarak heeft met steun van CIA/Pentagon een plan opgesteld om hem aan de macht te houden.
Hij heeft het goed hoor. Zag vanmiddag een foto van 'm, volgens mij heeft ie wel wat bezoekjes aan de plastisch chirurg achter de rug.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh nu komt het 'ik heb m'n leven voor jullie opgegeven'-deel.
Same here. Morgen om 7 uur werkenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:26 schreef Nibb-it het volgende:
Ik denk zomaar dat ik voorlopig nog niet naar bed ga
Ik voel me verraden. IK heb jullie alles gegeven en this is how you repay me?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh nu komt het 'ik heb m'n leven voor jullie opgegeven'-deel.
Hij zegt "respect my authority, or suffer - you silly people I love so much".quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:24 schreef raistlin6 het volgende:
Iemand? Wat zegt ie inhoudelijk? Ik kijk mee en volg het maar snap niet wat ie bedoelt. Hij wil vrijheid en veiligheid en die vrijheid lijkt hem niet zo heel erg te boeien. Maar wat gaat er nu gebeuren? Leger? Smeekt ie de demonstranten te stoppen of negeert ie ze volkomen?
Idd, tijd voor meer demonstraties dus!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Precies dezelfde speech als van die lul van Tunesie.
Valt het je niet op dat hij bijna op Obama's manier aan het speechen is ?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:25 schreef rakotto het volgende:
Wat clinton zei, herhaalt hij in het Arabisch.![]()
![]()
![]()
jij wil alleen maar vechten he:Pquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:27 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Idd, tijd voor meer demonstraties dus!
Zodat het leger je kop er af kan schieten?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:27 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Idd, tijd voor meer demonstraties dus!
Ik ben er ook sceptisch over. Wel is het zo dat het grootste gedeelte van het leger bestaat uit dienstplichtigen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zeg dat niet te snel... het leger grijpt niet in misschien in opdracht van hem... om het eerst zo te proberen. Leger is altijd erg trouw geweest aan Moebarak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |