ga ergens anders lopen zeiken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee oke, maar dan mag je wel wat respect tonen, dat is toch wel minste wat ik verwacht van een Iranier.
Waarom zou ik respect voor de islam moeten hebben?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nee oke, maar dan mag je wel wat respect tonen, dat is toch wel minste wat ik verwacht van een Iranier.
was verslageefster aan de telefoon.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:39 schreef abdalfawaz het volgende:
[..]
Komen helemaal geen beelden van tot nu toe ..
Voor elk geloof, maar nu ontopic oke..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:40 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Waarom zou ik respect voor de islam moeten hebben?
Dus moeten de mensen maar blijven zitten met een dictator die alleen z'n eigen zakken vult.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:38 schreef ElectricEye het volgende:
Slechte ontwikkelingen.
Straks zitten Tunesië, Egypte en andere oproer-landen onder de knoet van fundamentalistische baarden die hier misbruik van gaan maken. Dan willen ze maar wat graag hun oude 'dictator' terug.
Zeker voor ons Westerlingen is dit heel bedreigend. De gematigde en licht pro-Westerse leiders gaan verdwijnen en zullen wel plaats maken voor religieuze anti-Westerse hardliners. Meer onrust in de regio, meer kans op allerlei gezeik, meer kans op oorlog.
Ik heb trouwens nooit gezien dat mensen spontaan gingen bidden. Iedereen ging gewoon door met waar ie mee bezig was.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:38 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Inderdaad, je hebt daar om de zoveel uur het luchtalarm wat aankondigt dat er gebeden moet worden.
Naar welke stad kijk je?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:42 schreef Toverheks het volgende:
voor mensen die geen stream hebben, de avond valt in, en er komt me toch een kolone wagens aanrijden met Poltie of ME ( weet niet hoe ze dat in Egypte noemen.)
Iraniers in het buitenland zijn vrijwel allemaal gevlucht voor het geweld van de Islam. Veel sympathie of zelfs maar respect voor de Islam kun je in die hoek niet verwachtenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Voor elk geloof, maar nu ontopic oke..
Cairoquote:
Vooralsnog lijkt El Baradei de enige politieke leider van formaat bij de oppositie.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:38 schreef ElectricEye het volgende:
Slechte ontwikkelingen.
Zeker voor ons Westerlingen is dit heel bedreigend. De gematigde en licht pro-Westerse leiders gaan verdwijnen en zullen wel plaats maken voor religieuze anti-Westerse hardliners. Meer onrust in de regio, meer kans op allerlei gezeik, meer kans op oorlog.
De meesten zijn toch nog wel over het algemeen gelovig? Misschien met uitzondering van de communisten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Iraniers in het buitenland zijn vrijwel allemaal gevlucht voor het geweld van de Islam. Veel sympathie of zelfs maar respect voor de Islam kun je in die hoek niet verwachten.
Ik denk dat dit langer moet gaan duren. Vele dagen meer.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
Benieuwd hoe dit afloopt. De betogers hebben de regering weliswaar aan het wankelen gebracht. Maar of Mubarak toegeeft, ik durf het te betwijfelen.
Zuidelijk Egypte? Het midden van Egypte toch?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt El Baradei de enige politieke leider van formaat bij de oppositie.
Tijdens de verkiezingen zou de Moslimbroederschap natuurlijk wel kunnen winnen, zeker alles uit zuidelijk Egypte zal daarvoor gaan.
Gezelligquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh bugger, bestel maar 2 tickets dan
Geen idee, misschien ken ik zelf alleen de rooien.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:44 schreef Vasilevski het volgende:
De meesten zijn toch nog wel over het algemeen gelovig? Misschien met uitzondering van de communisten.
In steden als Cairo en Alexdrandrie is men mijns inziens toch een tikkeltje meer verlicht. En in de Sinai moeten ze allemaal niets hebben van de Moslim Broederschap.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt El Baradei de enige politieke leider van formaat bij de oppositie.
Tijdens de verkiezingen zou de Moslimbroederschap natuurlijk wel kunnen winnen, zeker alles uit zuidelijk Egypte zal daarvoor gaan.
Lijkt me niet, die gaat in het holst van de nacht weg, gaat in dat geval echt geen persconferentie geven. Dus waarschijnlijk inderdaad zeggen dat het welletjes is geweest en dat het leger nu op iedereen gaat schieten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:45 schreef rakotto het volgende:
De leger staat inderdaad aan de kant van Mubarak... Anders zou hij geen persconferentie geven... Of gaat hij opstappen=
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:44 schreef Vasilevski het volgende:
De meesten zijn toch nog wel over het algemeen gelovig? Misschien met uitzondering van de communisten.
Tweederde ongelovig dus.quote:De eerste Iraniërs kwamen rond 1985 naar Nederland. Ze zijn meestal seculier; slechts eenderde van hen is gelovig. Ze komen overwegend uit de grote steden in Iran en zijn goed opgeleid, modern, westers en individualistisch.
Volgens mij gewoon alles onder de lijn van de Sinai, is het in het verre zuiden dan anders?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zuidelijk Egypte? Het midden van Egypte toch?
quote:patman023 RT @parvezsharma: #Suez belongs to the people. strategic oil city-police flee #AlArbain square taken over-History TODAY more than 1977 #Jan25 #Jan28 #Egypt 3 minutes ago via bitly
Alles ten zuiden van de delta is redelijk streng.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon alles onder de lijn van de Sinai, is het in het verre zuiden dan anders?
quote:US govt: Events unfolding in Egypt are of deep concern. Fundamental rights must be respected,violence avoided & open communications allowed.
Egypte heeft inderdaad te maken met een toename van conservatisme.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:48 schreef Daniel1976 het volgende:
Alles ten zuiden van de delta is redelijk streng.
In cairo mag een vrouw auto rijden, dat moet een vrouw in luxor of aswan niet proberen.
En je ziet er heel veel zwarte burka's tegenwoordig.
bijna. verslaggever blijft zo lang mogelijk onlinequote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:50 schreef Wokkel het volgende:
Politie valt kantoor Al Yazeerah binnen?
Rot op man.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:50 schreef IHVK het volgende:
Ja genoeg over Iraniërs het gaat nu over Egyptenaren.
Yepquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:50 schreef Wokkel het volgende:
Politie valt kantoor Al Yazeerah binnen?
denk het welquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:52 schreef remlof het volgende:
Ik hoop niet dat ze Al-Jazeera uit de lucht halen omdat ze er om 6 uur vol op gaan
Die verslaggever zegt net dat hij alleen zijn camera van het balkon moest halen, hij staat nu van achter de ramen te filmen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:52 schreef Toverheks het volgende:
ze willen Al Jeezera uit de lucht halen, de politie is al in het gebouw, verslaggever dot nog wel verslag maar kan elk moment weg vallen.
Wat me opvalt is dat de US fel tegen dictaturen zijn, zo hebben ze er ook voor gezorgd dat Yoegslavie nu in stukken is verdeeld en bij meer landen is dit zo, nu Egypte aan de beurt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:51 schreef Opa2012 het volgende:
Volgens WikiLeaks heeft de evil USA dit in gang gezet.
Zei toch dat Cairo bij nacht fraai is.quote:
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat me opvalt is dat de US fel tegen dictaturen zijn
oke, nee hoor net poltie heeft beneden gezegt nokken tegen collega`s???? maar verslaggever zegt het is erg chaotisch, hij is er nog steeds dus zal wel in de lucht blijven.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:53 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Die verslaggever zegt net dat hij alleen zijn camera van het balkon moest halen, hij staat nu van achter de ramen te filmen.
en de social mediaquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:54 schreef AryaMehr het volgende:
Wat die Tunesische groenteman wel niet heeft veroorzaakt.
Time magazine man of the year nu alquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:54 schreef AryaMehr het volgende:
Wat die Tunesische groenteman wel niet heeft veroorzaakt zeg.
Een held is het.
Wel lullig, die mensen verwelkomen het leger met gejuich enzo terwijl het misschien helemaal niet zo mooi uitpakt voor die mensen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:56 schreef Scrutinizer het volgende:
Het leger komt nu met serieus materieel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |