De vraag is alleen wat de volgende regimes gaan geven ... In bv Turkije en Libanon bracht de komst van de "democratie" vooral een ruk richting Moslimextremisme teweeg. En een ruk richting een samenleving die geen dictatuur van de staat meer is , maar een dictatuur vanuit de Moskee ...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zo dat de werkeloosheid, armoede en al die andere problemen in een klap voorbij zijn. Misschien gaan onze kinderen nog meemaken dat het een stabiel en veilig democratisch land is. Wij niet denk ik.
Yep, in Iran heb je twee machtsbases die je omver moet werpen, de president en de hoeders, dat maakt het wel wat stabieler.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:21 schreef AryaMehr het volgende:
Een paar dagen echte protesten en het regime staat op wankelen. Die ayatollahs hebben het wat dat betreft toch echt veel slimmer geregeld met hun eigen staatspolitie en eigen leger.
Joh, zelfs een studentenprotest wordt bij ons een picknick, stel je van de nederlander op de barricades weinig voor alsjeblieft.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:24 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Kunnen wij nog wat van leren in NL met elke kut regering maar zijn gang laten gaan
Al Jazeera kan je ook online kijkenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:27 schreef Brawler het volgende:
Ik kijk nu de CNN stream, bij gebrek aan beter. Maar ik heb het idee dat ik nog steeds van alles misMaar goed, het is in ieder geval beter dan vanavond een item van max.1 minuut tijdens het NOS Journaal.
http://english.aljazeera.net/watch_now/quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:27 schreef Brawler het volgende:
Ik kijk nu de CNN stream, bij gebrek aan beter. Maar ik heb het idee dat ik nog steeds van alles misMaar goed, het is in ieder geval beter dan vanavond een item van max.1 minuut tijdens het NOS Journaal.
ik las dat net ook. Reuters meldde datquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:27 schreef rakotto het volgende:
ok
Op het nationale Egyptische zender werd net verklaard dat de Generaal de leger heeft opgedragen om de politie te helpen.
Ik weet niet wat ik moet geloven... De beelden die ik net zag, of de aankondiging op de nationale zender.
I know. Maar die stream werkt bij mij nietquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:28 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Al Jazeera kan je ook online kijken
Ik doe mee, als ik ook minister mag worden ofzo.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ja idd Daniel, Ik wacht op de revolutie in NL, de Gulden terug en de EU weg.
http://www.livestation.com/ deze ook niet?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:28 schreef Brawler het volgende:
[..]
I know. Maar die stream werkt bij mij niet
die 40 man pfffff ik zou ze niet willen zijnquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:29 schreef no1uknow het volgende:
Die riotpolice ziet er hopeloos uit, alsof ze er zelf ook geen zin meer in hebben.
Ze gooien stenen terugquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:29 schreef no1uknow het volgende:
Die riotpolice ziet er hopeloos uit, alsof ze er zelf ook geen zin meer in hebben.
Server overloadquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:29 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
http://www.livestation.com/ deze ook niet?
Gevangenen inzetten om tegen demonstranten te vechten?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:29 schreef superworm het volgende:
Volgens FP (AP):
Het leger zou inmiddels zijn ingezet tegen de demonstranten en de Egyptische regering zou naar verluidt gevangenen inzetten om te vechten tegen de demonstranten, zo meldden verslaggevers van CNN.
Denk zomaar dat niet veel mensen zich daaraan zullen houden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:30 schreef rakotto het volgende:
Een avondklok is ingesteld vanaf 6 uur tot 7 uur in de ochtend
De president stelt eigenlijk niet veel voor. De Hoogste Leider daarentegen wel. Overigens begint de Revolutionaire Garde steeds meer macht te krijgen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:27 schreef speknek het volgende:
Yep, in Iran heb je twee machtsbases die je omver moet werpen, de president en de hoeders, dat maakt het wel wat stabieler.
Oeiii. Ik hoop dat ze deserteren.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:27 schreef rakotto het volgende:
ok
Op het nationale Egyptische zender werd net verklaard dat de Generaal de leger heeft opgedragen om de politie te helpen.
Ik weet niet wat ik moet geloven... De beelden die ik net zag, of de aankondiging op de nationale zender.
Wat een onzin, de egyptenaren hebben dit ook tig jaar over zich heen laten komen. Het is een samenwerking van vele factoren, alle zijn niet aanwezig in Nederland, 1 van de welvarendste landen ter wereld...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Joh, zelfs een studentenprotest wordt bij ons een picknick, stel je van de nederlander op de barricades weinig voor alsjeblieft.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:32 schreef remlof het volgende:
Uh oh, veiligheidspolitie in het gebouw van Al Jazeerah. We zouden de beelden van Cairo zo wel eens kwijt kunnen zijn.
Schandaligquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:32 schreef remlof het volgende:
Uh oh, veiligheidspolitie in het gebouw van Al Jazeerah. We zouden de beelden van Cairo zo wel eens kwijt kunnen zijn.
Lees even terug waar ik op reageer...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:31 schreef kingmob het volgende:
[..]
Wat een onzin, de egyptenaren hebben dit ook tig jaar over zich heen laten komen. Het is een samenwerking van vele factoren, alle zijn niet aanwezig in Nederland, 1 van de welvarendste landen ter wereld...
Boek een vliegtuigquote:
Hoezo?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:34 schreef AryaMehr het volgende:
Dat bidden.Godverdomme, ze leren het ook nooit daar.
ik dacht ze gaan een linie vormen, gaan ze gewoon zitten biddenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:33 schreef Wokkel het volgende:
Wat grappig, iedereen aan het bidden en over 5 minuten gaan ze weer los.
En de politie laat ze ook biddenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:34 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ik dacht ze gaan een linie vormen, gaan ze gewoon zitten bidden
Omdat de islam wat mij betreft even achterlijk is als het regime van Mubarak. Maar goed, wat Egypte nodig heeft is allesbehalve politieke islam.quote:
Kom kom Yvonne, je bent net zo ramptoerist als ik en de rest, ik kom er tenminste eerlijk voor uit.quote:
In dit geval schept het eenheid en dus ben ik in dit geval even voor religie.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:34 schreef AryaMehr het volgende:
Jij was toch ook een moslim?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:35 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Omdat de islam wat mij betreft even achterlijk is als het regime van Mubarak. Maar goed, wat Egypte nodig heeft is allesbehalve politieke islam.
De politie is ook gestopt met het gooien van stenen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:35 schreef Cubewood. het volgende:
Wel die hards, hele dag rellen en dan gewoon gaan bidden wanneer het tijd ervoor is
Eens.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
In dit geval schept het eenheid en dus ben ik in dit geval even voor religie.
Ik vind het nogal overdreven dat je de AKP onder het moslimextremisme schaart en dat je de democratie in Turkije tussen aanhalingstekentjes schrijft. En ik vind het nogal arrogant dat je suggereert dat de Egyptenaren niet mogen zeuren dat ze onder een dictatuur leven.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De vraag is alleen wat de volgende regimes gaan geven ... In bv Turkije en Libanon bracht de komst van de "democratie" vooral een ruk richting Moslimextremisme teweeg. En een ruk richting een samenleving die geen dictatuur van de staat meer is , maar een dictatuur vanuit de Moskee ...
Zeker in Egypte en Tunesië vraag ik mij af of ze met deze revoluties ergens hun eigen ruiten niet gaan ingooien , ze willen meer werk en welvaart , maar hun voornaamste inkomstenbron is het toerisme ... En als toeristen ergens niet van houden is het wel van instabiele regimes en potentiële onveiligheid als ze hun vakantie boeken ... En als de toeristen thuisblijven zal de armoede alleen maar toenemen ...
Ga eens langs de opticien. Ik moslim?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Jij was toch ook een moslim?En dan zeg je zoiets.
Je was toch Iranees ofzo?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:36 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ga eens langs de opticien. Ik moslim?
Oh bugger, bestel maar 2 tickets danquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:35 schreef IHVK het volgende:
[..]
Kom kom Yvonne, je bent net zo ramptoerist als ik en de rest, ik kom er tenminste eerlijk voor uit.
Wat is er mis met een moslim die inziet dat moskee en staat gescheiden moet blijven? Laten we hopen dat dat de insteek zal worden van de nieuwe regering. Dat mensen ineens ophouden met geloven of bidden is niet realistisch.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Jij was toch ook een moslim?En dan zeg je zoiets.
Wel eens in Egypte geweest? Zelfs als het nu een verlichte democratie wordt (fat chance) duurt het nog wel een eeuw voordat ze iets gaan leren.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:34 schreef AryaMehr het volgende:
Eenheid schept de bezorgdheid om het land Egypte, niet een religie.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:35 schreef Daniel1976 het volgende:
In dit geval schept het eenheid en dus ben ik in dit geval even voor religie.
Jap nog 23 minuten. Dan is het daar ook donker.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:36 schreef Toverheks het volgende:
Avondklok ingesteld
De Egyptische staatstelevisie meldt dat er een avondklok wordt ingesteld vanaf zes uur Egyptische tijd (zeven uur Nederlandse tijd). De avondklok geldt tot zes uur morgenochtend
Militaire voertuigen
Militaire voertuigen rijden het centrum van Caïro in. Er zou ook een brug in brand staan.
Zou dat inhouden dat er hard ingegrepen gaat worden als ze door blijven protesteren?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:35 schreef no1uknow het volgende:
mpoppel Michael van Poppel
State TV says the decision to impose a curfew was taken by the military.
Inderdaad, je hebt daar om de zoveel uur het luchtalarm wat aankondigt dat er gebeden moet worden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Wel eens in Egypte geweest? Zelfs als het nu een verlichte democratie wordt (fat chance) duurt het nog wel een eeuw voordat ze iets gaan leren.
Nee maar hij heeft een ondertitel wat me deed lijken alsof hij Moslim is, en zijn usernaam.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:37 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ben je dan automatische een moslim als je een Iraniër bent?
Weet je dat zeker?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh bugger, bestel maar 2 tickets dan
Nee, nog nooit in Egypte geweest. Had enigszins gehoopt op wat verlichting in Egypte, maar daar zullen we dan inderdaad lang op moeten wachten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:37 schreef speknek het volgende:
Wel eens in Egypte geweest? Zelfs als het nu een verlichte democratie wordt (fat chance) duurt het nog wel een eeuw voordat ze iets gaan leren.
Nee oke, maar dan mag je wel wat respect tonen, dat is toch wel minste wat ik verwacht van een Iranier.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:38 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Iranier, maar dat maakt mij nog geen moslim slimpie.
Komen helemaal geen beelden van tot nu toe ..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:38 schreef Toverheks het volgende:
In Alexandrie staat er een politieburo in de hens en nog meer branden, dus gaat aardig los daar.
Mijn username islamitisch.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nee maar hij heeft een ondertitel wat me deed lijken alsof hij Moslim is, en zijn usernaam.
On-topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |