Door de generalen/commandantenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Extern van waar? Door wie gestuurd?
In Tunesië was het leger een veel onafhankelijkere instantie. In Egypte staat het eigenlijk onder de directe controle van Mubarak. Het zou erg vreemd zijn dat ze kant kiezen tegen Mubarak eigenlijk ...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:13 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dit was in Tunesië toch ook al het geval?
Normaal gesproken wel, maar die kunnen makkelijk orders weigeren. Zonder de leger is Mubarak niets.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
En die staan niet onder bevel van de President?
Hoorde het net ook op de live-feed van Al Jazeeraquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het lijkt er op dat Alexandrië in handen van de demonstranten is?
[..]
In Alexandrië, of ook in andere steden?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:22 schreef AryaMehr het volgende:
Politie heeft zich teruggetrokken en de demonstranten zijn de baas nu.
Kunnen wij nog wat van leren in NL met elke kut regering maar zijn gang laten gaanquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:21 schreef AryaMehr het volgende:
Een paar dagen echte protesten en het regime staat op wankelen. Die ayatollahs hebben het wat dat betreft toch echt veel slimmer geregeld met hun eigen staatspolitie en eigen leger.
Het is natuurlijk niet zo dat de werkeloosheid, armoede en al die andere problemen in een klap voorbij zijn. Misschien gaan onze kinderen nog meemaken dat het een stabiel en veilig democratisch land is. Wij niet denk ik.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:22 schreef Scrummie het volgende:
Ik vind het bizar dat ik dit mag meemaken als levend persoon. Dit is zo'n situatie die je kleinkinderen over 50 jaar terug lezen in de geschiedenis boeken.
Lijkt erop, maar er zit een stalen plaat tussen dat brandje en de schutter.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:24 schreef Nibb-it het volgende:
Staat het dak van dat busje nou in de fik?
Idd, ik wacht op de revolutie in NL. De gulden terug en weg met de EU..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:24 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Kunnen wij nog wat van leren in NL met elke kut regering maar zijn gang laten gaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |