abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 januari 2011 @ 13:21:48 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91937948
Ik dacht, ik zal eens een topic openen over wegwerpluiers.

Mijn vraag is het volgende, welke wegwerpluier gebruik je en waarom?

Nathan heeft tot gisteren bijna volledig pampers new baby gedragen omdat die de spuitpoep het beste tegen hielden. Tussendoor hebben we nog even baby dry geprobeerd maar die hebben we toch maar weer even, tot gisteren dus, in de kast gelegd. Nu heb ik vanuit de baby doos 2 active fit luiertjes gekregen welke ik ook echt goed vind zitten bij Nathan. De spuitpoep is trouwens verleden tijd, Nathan krijgt bijvoeding.

Dit topic gaat dus niet over de stank van pampers, maar over de werking van wegwerpluiers!
pi_91938137
Wij gebruiktte altijd pampers. Die zaten het beste, lekker dun, maar hielden haar toch droog.
Mijn moeder gebruiktte de AH luiers en ook die leken best oke, waren alleen wat stugger voor mijn gevoel.

Ik heb 1 keer die van de jumbo en 1x die van de kruitvat geprobeerd, maar ik vond het geen succes. Stugge luiers die niet goed aan leken te sluiten
pi_91938208
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wij gebruiktte altijd pampers. Die zaten het beste, lekker dun, maar hielden haar toch droog.
Mijn moeder gebruiktte de AH luiers en ook die leken best oke, waren alleen wat stugger voor mijn gevoel.

Ik heb 1 keer die van de jumbo en 1x die van de kruitvat geprobeerd, maar ik vond het geen succes. Stugge luiers die niet goed aan leken te sluiten
is dit niet net als met banden? niet elke band past op elke velg... :{ gewoon uitproberen dus dan merk je het vanzelf ^O^
Gewoon, omdat het kan.
pi_91938263
Ik vind active fit niks absorberen vind ik veel minder en 'S nachts lekt alles sowieso door hier.
Ik gebruik nu ruim 2,5 jaar pampers eerst newbaby en daarna pas baby dry.
Ik vind de recentelijke aanpassingen van babydry ook niet fijn. X lekt nu door.

de etos en AH luiers vind ik ook afschuwelijk met borstvoeding poep.
Huggies vind ik te nat.
Kruidvat is het ook net niet, pasvorm niet fijn en stug
pi_91938341
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:28 schreef -AnneX- het volgende:

[..]

is dit niet net als met banden? niet elke band past op elke velg... :{ gewoon uitproberen dus dan merk je het vanzelf ^O^
:D leuke vergelijking, maar ja, ik denk wel dat het klopt.
pi_91938442
Hier gebruiken we altijd de luiers van Happy baby (colruyt-merk). Ik denk dat we waarschijnlijk nog maar 5 accidentjes hebben gehad op bijna 11 maanden tijd. Pampers zitten ook wel goed :Y Maar die gebruikte ik eigenlijk enkel voor de allerkleinste maat.

Lidl, Aldi en Kruidvat geprobeerd, maar die zaten nooit goed genoeg (en waarschijnlijk hadden we met die de ongelukjes ;) ).
  donderdag 27 januari 2011 @ 13:33:04 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91938478
Hier kruidvat en nooit iets anders.
Ja, die gekregen bumblies uit de blije dozen en die vond ik vreselijk.

Pampers passen prima maar vind ik gewoon te duur, ze zijn voor mijn gevoel niet beter dan die van het kruidvat.

Altijd tevreden geweest over kruidvat luiers, dus nooit de behoefte gehad andere te proberen.
pi_91938551
En idd, Pampers vind ik gewoon te duur :@
pi_91938685
AH luiers FTW.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91938729
Pampers koop ik in de aanbieding scheelt het niet heel veel met kruidvat :)
pi_91938799
pampers meuren vreselijk sinds ze vernieuwd zijn. Gister had Leyla toevallig een pamper aan en echt toen ik dr verschoonde kwam er een hele gore zeiklucht van haar af, dat heb ik dus helemaal niet met huggies of AH.. Geen pampers meer tot ze ze weer vernieuwen.
pi_91938933
ja idd ik vind het ook niets het vernieuwde..
Maar voor haar heb ik nog 2 paken en voor hem nog 4 :+
aanbiedingen he _O- ik ga daarna met hem kijken of ah of kruidvat bij hem wel lekker zit..
ik merk dat bij hem alles anders zit..
pi_91938979
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:42 schreef Pvoesss het volgende:

ik merk dat bij hem alles anders zit..
Zoals dit vaak is, aangezien geen kind hetzelfde is :')
Gewoon, omdat het kan.
pi_91939212
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:43 schreef -AnneX- het volgende:

[..]

Zoals dit vaak is, aangezien geen kind hetzelfde is :')
Ja dat snap ik ook.. maar de luiers blijven hetzelfde dus sommige dingen zijn niet anders.
Zoals het natte of de geur dus ik bedoelde meer dat ik dan maar even de pasvormen ga bekijken.
  donderdag 27 januari 2011 @ 13:49:01 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91939244
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:38 schreef Pvoesss het volgende:
Pampers koop ik in de aanbieding scheelt het niet heel veel met kruidvat :)
Ik heb daar dus geen fut voor, om dat in de gaten te houden. :@
En aangezien we tevreden zijn met het kv vind ik het wel zo makkelijk om die dan maar gewoon te houden. Wel zo overzichtelijk. :D
pi_91939245
Rienk heeft nu pampers, baby dry en die stinken idd. Maar als de pampers niet in de aanbieding zijn gebruiken we Aldi, Kruidvat of Albert Heijn. Allemaal prima!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 27 januari 2011 @ 13:55:13 #17
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91939513
Alexa heeft Pampers, 's nachts baby dry en overdag active fit. We hebben regelmatig KV of AH geprobeerd, maar ze krijgt bij die luiers na een dag meteen weer uitslag :'(. Hier wordt ook alles in de aanbieding gekocht! Elke week wel een andere aanbieding.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_91939559
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb daar dus geen fut voor, om dat in de gaten te houden. :@
En aangezien we tevreden zijn met het kv vind ik het wel zo makkelijk om die dan maar gewoon te houden. Wel zo overzichtelijk. :D
Ik heb hier een heerlijk winkelcentrum met kruidvat, etos, ah, jumbo Het is altijd wel ergens in de aanbieding :Y
En mijn moeder belt het vaak lief door. *O* *O*
Vorige week stond ze met 4 pakken op de stoep O+ want ze had een goede aanbieding gezien _O-
pi_91940184
Wij gebruiken altijd Pampers, maar ik moet zeggen dat ik geen idee heb van welke nu beter is ofzo. active fit, baby dry, we kopen altijd maar wat. Wel altijd in de aanbieding: etos, kruidvat, ah, vomar allemaal in de omgeving dus dat komt altijd wel goed.

Het stinken was me nog niet opgevallen. Kruidvat luiers hebben we geprobeerd, maar vond ik niets, veel te stug en ze krijgt er eerder rode en kapotte billen van. Verder eigenlijk nooit iets geprobeerd, Pampers bevallen gewoon goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91940728
Hier een LIDL-fan..
We hebben ook bumblies gebruikt, maar die zaten raar bij Chris, en geven luieruitslag.
Pampers van het KDV, geven ook lichte uitslag. 1 dagje gaat prima, maar meer is niet fijn.
c1000 hebben we even gebruikt bij 4+. Maatje 5 van de c1000 zat weer niet fijn. Dus terug naar de LIDL.
Die hebben een goede pasvorm, en geven geen uitslag..
  donderdag 27 januari 2011 @ 14:50:40 #21
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_91941874
Hier gebruiken we luiers van de Aldi, Lidl, Pampers, C1000 en AH. Pampers alleen als het echt een goede aanbieding is. Voor de rest afhankelijk waar ik de boodschappen haal op het moment dat de luiers (bijna) op zijn.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 27 januari 2011 @ 14:52:39 #22
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91941961
c1000 luiers FTW
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_91942277
Vroeger gebruikte ik altijd pampers, die vond ik het fijnste. AH en Kruidvat vind ik te stug. Sinds een tijdje gebruik ik c1000 luiers. Die bevallen echt heel goed eigenlijk. Geen last meer van doorlekken etc.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_91943144
Pampers koop ik alleen als ze in de aanbieding zijn. Heb nu huggies in de aanbieding gekocht en die zitten ook prima. Meestal koop ik die van de c1000 of kruitvat.
De enige luiers die mn zoon echt niet goed past zijn die van de etos. Daar lekt alles doorheen en ze zijn ontzettend stug.
pi_91943635
c1000 luiers hier meestal. een enkele keer die van de coop of pampers, maar ik merk er allemaal weinig verschil mee eerlijk gezegd. selene heeft altijd snel luieruitslag en ravi niet. ongeacht welk merk eigenlijk.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:32:07 #26
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_91943660
Altijd pampers gebruikt of soms huggies (deze vallen lekker smal)
Allebei tevreden mee geweest, niet heel lang nodig gehad.
Nooit last van doorlekken, geurtjes of iets anders.

Formido heeft nu een super pamper aanbieding toch?
Las 't gister, maar ik heb geen verstand meer van luiers geloof ik :')
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:49:21 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91944468
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:32 schreef SacreCoeur het volgende:
Altijd pampers gebruikt of soms huggies (deze vallen lekker smal)
Allebei tevreden mee geweest, niet heel lang nodig gehad.
Nooit last van doorlekken, geurtjes of iets anders.

Formido heeft nu een super pamper aanbieding toch?
Las 't gister, maar ik heb geen verstand meer van luiers geloof ik :')
Formido? Dat is toch een bouwmarkt? Interessant uitstapje dan! :D
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:53:53 #28
298315 SacreCoeur
pi_91944677
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Formido? Dat is toch een bouwmarkt? Interessant uitstapje dan! :D
Ja is een bouwmarkt, daarom viel 't me op :P
't staat ook op de site zie ik.
http://www.formido.nl/act(...)=wblaqyBsHovOjcPTIGA
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:55:30 #29
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91944743
maar al die mensen die Pampers gebruiken. Zijn jullie niet bang dat het zindelijk worden daardoor langer duurt? zo heb ik het altijd begrepen, dat ze doordat ze niet meer voelen nat te zijn langer gebruik maken van die luier.
(niet dat die van mij met kruidvatluiers wél snel zindelijk waren hoor :') )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:58:47 #30
298315 SacreCoeur
pi_91944865
Ik denk dat 't een fabeltje is.. als ik het zo lees her en der.
Is Isa nog eerder zindelijk dan sommige kids met wasbare luiers.
Ligt denk ik meer aan de instelling van ouder en kind.
Sommige vinden een luier ook gewoon lekker makkelijk he :P

Maar, ik heb er natuurlijk maar 1 en weet niet beter.
pi_91946003
Tot hij ongeveer 10 mnd was alleen maar Pampers gebruikt, daarna wel eens gebruikt: AH,Etos,Huggies en c1000 luiers.
Momenteel Kruidvat. Moet zeggen dat ik werkelijk geen enkel verschil merk in luier hoor :D die van de AH zijn wat dikker en stugger dan een Pamper, maar eigenlijk alle luiers houden hier flinke plas/poep luiers prima

Qua luierdoekjes kan Wolf trouwens wel weinig hebben, snel geirriteerde huid krijgt hij van de meeste merken.Hierin dus ook veel merk/nonmerk geprobeerd en blijf hier toch zweren bij de Pampers Sensitive doekjes

In dat ''minder snel zindelijk zijn door een goed absorberende luier'' geloof ik eerlijk gezegd niet
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:15:14 #32
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91963922
Is er nog een verschil in breedte? Eli heeft nu maat 6 easy up dingesen van pampers, maar die zijn eigenlijk te smal. Welke zouden dan goed zijn?
(we hebben 1x juffies gehad, en daar lekte meneer prompt doorheen, dus dat is geen optie.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:15:58 #33
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91963966
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 22:15 schreef DaviniaHR het volgende:
Is er nog een verschil in breedte? Eli heeft nu maat 6 easy up dingesen van pampers, maar die zijn eigenlijk te smal. Welke zouden dan goed zijn?
(we hebben 1x huggies gehad, en daar lekte meneer prompt doorheen, dus dat is geen optie.
pi_91965138
Davinia: volgens mij zit er zeker een breedte verschil tussen verschillende merken.
Ik heb bij de oudste echt Pampers moeten gebruiken omdat andere merken te breed bij hem zaten (ze lekten door, dus echt te wijd). Geen idee wat het beste is voor E, wij zijn hier bij maat 5 geeindigd.
De jongste heeft ook het figuur van zn broer en ik ga bij hem al niet eens meer andere merken uitproberen. Altijd pampers hier dus, behalve op kdv daar hebben ze huggies. Die huggies vind ik zelf vrij stug aanvoelen en heb het gevoel dat die het 's nachts ook niet zouden houden (maar nooit uitgeprobeerd, dus kan ik ook fout hebben ;)).
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:38:02 #35
298315 SacreCoeur
pi_91965343
Huggies vallen zo klein he.
Ik ben bij pampers nooit verder gekomen van 4.

Maar er zit wel zeker verschil in de merken qua breedte.
pi_91965450
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:38 schreef SacreCoeur het volgende:
Huggies vallen zo klein he.
Ik vind die huggies wel heel schattig staan, ze doen hm vaak nog maatje 3 aan. Staat echt zo ieniemini :D Thuis heeft hij maat 4 van pampers.
pi_91966266
Ik heb eigenlijk alleen maar pampers
heb in t begin kruidvat gekregen en die bevielen op zich wel. Althand de newborn, de grotere vond ik stugger dus vond ik minder prettig.
Heb ook luiers gekregen waar hij hele rode billen van kreeg, vandaar dat ik ook niet meer durf over te stappen :D

Ik heb de baby dry, die vind ik niet stinken trouwens. Ik las hier dat mensen dan dachten dat hun kind gepoept had terwijl dat niet zo was en ik merk de laatste tijd juist niet dat ie gepoept heeft :')
pi_91966900
Die aanbieding bij formido, is dat een goede aanbieding? We hebben nog niet zo vaak pampers hoeven kopen. Hadden veel gehad, en gratis gekregen.
Als dat nou een goede aanbieding is, kijk ik morgen of ze ze nog hebben.
We hebben nu de active fit van pampers, maar wil weer over naar de baby dry. Ik vind kruidvat luiers op zich ook wel ok, maar N vindt ze verschrikkelijk. Die pakt ze dus niet. En om nou 2 soorten te gebruiken.
*poef* nu is het weg
pi_91967036
Hier gebruiken we pampers, kruidvat en huggies door elkaar. Zit weinig verschil in merk ik. Ligt er net aan waar ik boodschappen doe en wat er in de aanbieding is.
pi_91967704
Mijn kinderen hebben alleen de eerste weken pampers aangehad, uit de babydozen. Daarna etos of kruidvat. Sinds kruidvat verbeterd is (paar jaar geleden) vindt ik ze veel p pampers lijken en dus niet fijn. Ik vin pampers veel sneller vol aanvoelen/zien dan andere luiers.Mijn kinderen krijgen er luieruitslag van en idd ze stinken maar dat vind ik al jaren.
Ook hebben we bumblies gebruikt maar die vind ik voor de nacht wat minder omdat die bij een volle luier gaan doorzweten.
Dus meestal etos of ah maar als we ergens anders boodschappen doen nemen we gewoon mee wat daar het goedkoopste is.
Ik heb ook nog een keer joppies gebruikt, ik vind ze normaal teduur maar ze waren nu sterk afgeprijsd omdat ze uit het assortiment gingen. Best fijne luiers, je moet ze wel vrij secuur omdoen anders lekt het bij dunne poep.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_91979444
Ik heb sinds Anne's geboorte eigenlijk alleen maar pampers gebruikt, van maat 1 en 2 had ik de new baby en sinds ze in maat 3 zit de baby dry. Ze bevallen prima, dus heb ik geen behoefte om een ander merk uit te proberen. Heb nog nooit de volledige prijs betaald voor een pak, ze zijn altijd wel ergens in de aanbieding.
pi_91979886
Bij Amber eigenlijk altijd Pampers gebruikt. 1x kruidvat gehad maar daar kreeg ze onwijze luieruitslag van. Toen we op vakantie waren haddenz e nergens Pampers, alleen Huggies. Pak huggies gekocht maar die vond ik waardeloos!

Bij Tess begonnen met Pampers, toen overgestapt op Aldi maar daar kreem mevrouw schimmelinfecties van, nu weer over op Pampers.

Ik koop ze ook altijd in de aanbieding.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91980135
Alleen maar C1000.
Ik doe er verder geen boodschappen en moet er dus apart heen, maar de luiers zijn ideaal.
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2011 @ 13:01:39 #44
37843 lady-wrb
kortaf
pi_91986250
er zwerft ook ergens een verhaal+foto's+filmpje rond van wat 'heren' die zo'n luierverzamelemmer proberen te legen ala man. ik zal eens ff zoeken.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:05:40 #46
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92012703
Thomas heeft tot maat 3 Pampers Newborn gedragen en Etos luiers. Tijdens maat 3 zijn we overgegaan naar C1000 en die vind ik ideaal: lekken bijna niet, ze zijn niet te dik of stug, en prijstechnisch ook fijn.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_92013021
Hier Pampers! Bevallen tot nu toe het allerbeste. Kruitvat ook geprobeerd en die zitten haar ook prima. Tot nu toe Pampers steeds uit de aanbieding gekocht.

Met alleen de bv poep stonken de Pampers vreselijk, maar ik vond dat eigenlijk wel handig. Zo merkte ik meteen als ze gepoept had. Nu haar ontlasting wat vaster wordt stinken ze niet meer zo. Doorlekken nog nooit gehad, alleen een enkele keer als we zelf de luier niet goed om hadden gedaan (van die nachtelijke, half in het donker luiers zeg maar :D ) en de paar keer echte spuitpoep bij ziekte :X maar volgens mij had geen enkele luier dat tegengehouden..
pi_92013631
Ik heb nu actifit. Boodschappen bij hooghoudt en bumblies zitten niet fijn vind ik. Babydry stinken zo, dus ik hoop dat deze dat niet doen.
pi_92046980
Vandaag eens luiers voor Esmee bij de Lidl meegenomen. Eens kijken wat dit avontuur ons gaat brengen :+
pi_92049234
Pampers, eerst de new baby en daarna de baby-dry. Ik vind die active fit ook goed zitten, maar daarvan zitten er minder in de verpakking, dus nemen we baby-dry.
Ik vind ze minder stinken sinds ze vernieuwd zijn, maar misschien ben ik stiekum gewoon verkouden...

Heb wel andere luiers geprobeerd, maar kom toch steeds terug op de pampers. Ze zitten goed, zijn dun en soepel. Ik vind andere merken best vaak stug of behoorlijk dik. Lijkt me dan niet lekker zitten.
En ik ben ook een beetje van het "never change a winning team". Ze bevallen goed, dus waarom zou ik iets anders proberen.
Stiekum hoop ik dat de oudste binnenkort toch eens interesse gaat krijgen in zindelijk worden... ;).
Fake it till you make it...
  zaterdag 29 januari 2011 @ 19:34:04 #51
259886 pessie
pi_92050807
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:19 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb nu actifit. Boodschappen bij hooghoudt en bumblies zitten niet fijn vind ik. Babydry stinken zo, dus ik hoop dat deze dat niet doen.
Hm, dan hou je vast erg van sterke drank? Snap alleen niet waarom ze bij Hooghoudt luiers verkopen.

:P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_92052015
Hoogvliet dus. Actifit stinkt niet.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:06:19 #53
259886 pessie
pi_92052099
Ik heb gisteren ook een pak activefit gekocht, de poep blijft binnen *O* . Wat wel onhandig is, volgens mij gaan ze Nathan's plas 's nachts niet trekken dus dan nog baby-dry...
Ik had ze geprobeerd uit de felicitas doos en vond ze mooi zitten, dus toch maar even een par gehaald om verder te proberen.
pi_92052213
De eerste maanden had ik Huggies voor Mika. Onze supermarkt had een superaanbieding dus gelijk de hele zolder vol gestort. Helaas kreeg Mika toen poep problemen en daardoor een opgezet buikkie. Toen heb ik van de pampers genomen die zo'n rekbaar buikstuk hebben'. Ik heb dus nog steeds een zolder vol huggies die hopelijk bij dit kindje wel van pas komen.
pi_92052407
Pessie ook de nacht vond ik meevallen. Ik had het niet verwacht omdat de luier zo dun is, maar ze blijven droger dan huggies.
pi_92052680
Hier Lidl luiers bevallen heel goed. Huggies lekken door. En DA slechte pasvorm en daardoor snel doorlekken.
Bij mijn ouders was het vaak C1000, beviel ook goed. En daar hebben ze maat 6 voor Kim voor s nachts. Pampers vind ik te duur.
pi_92057198
Liddl luiers zij idd ook goed, maar de liddl zit te ver weg voor ons. We doen we altijd boodschappen daar als we in Frankrijk zijn.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 22:23:03 #58
259886 pessie
pi_92057461
Ik heb sowieso nog een heel pak babydry liggen. Ik heb een pak activefit gehaald vanwege de 20% actie bij etos en een volle spaarkaart. Pak pampers voor 6.50 o.i.d. vind ik wel een goede deal.
pi_93762148
heeft iemand ervaring met de newborn van DA eigen merk?

wat is trouwens een "goede" aanbieding, nu heb je bij Kruidvat 3+1 gratis op de eigen merk, bij Da 2+1 gratis, en soms zijn ook newborn pampers en newborn huggies in de aanbieding, ik weet eigentlijk niet zo goed of ik nu "groot" kan inslaan of dat ik beter wacht totdat die geboren is, want als ik hier zo lees zitten de luiers bij elke baby weer anders, en hoeveel maat 1 en maat 2 heb je nodig, want die kilo's overlappen voor een gedeelde bij beide maten... -O-

[ Bericht 2% gewijzigd door Zana op 07-03-2011 11:28:57 ]
pi_93762543
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 11:21 schreef Zana het volgende:
en hoeveel maat 1 en maat 2 heb je nodig, want die kilo's overlappen voor een gedeelde bij beide maten... -O-
Dat ligt ook wel erg aan het gewicht, de grootte en bouw van je kindje denk ik.
Wij hebben destijds 2 pakken Pampers Newborn maat 1 gebruikt+ die uit de Blije Doos (iets van 12 stuks ofzo) en daarna overgegaan op de Pampers Baby Dry maat 2 (mini) variant.

Zou als ik jou was dus niet al te enthousiast inslaan in het begin, maar eersy even uitproberen wat goed bevalt.
Met die overlapping qua gewicht is hier de ervaring dat we vaak overstappen op een grotere maat als hij daarvoor het minimum gewicht heeft, het maximum gewicht wat op zo'n verpakking staat haal je vaak echt totaal niet.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 7 maart 2011 @ 11:34:23 #61
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93762572
Overal zit overlap ;)

Maat 1 is gewoon voor het begin... Ik denk dat wij bij een maand of 1 a 1,5 al zijn overgestapt naar maat 2...

Nu zit madam eigenlijk in 3 en zou volgens de maataanduiding maat 4 nog iets ruim zijn, maar ik koop gewoon 4.

Ik haal nu luiers bij de jumbo, ik dacht iets van 7 euro voor een pak.
pi_93762650
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:48 schreef Stiemie het volgende:
Vandaag eens luiers voor Esmee bij de Lidl meegenomen. Eens kijken wat dit avontuur ons gaat brengen :+
Stiemie hoe bevallen die Lidl luiers?
Ik vind het jammer dat de 4+maat niet bestaat (hier bij Lidl staat alleen 3,4 en maat 5)
  maandag 7 maart 2011 @ 11:44:12 #63
259886 pessie
pi_93763000
Ik had 2 pakken maat 1 en 1 pak maat 2 ingekocht volgens mij. We begonnen met maat 0 en dat pak maat 2 heeft minimaal 2 maanden in de kast gelegen.
  maandag 7 maart 2011 @ 11:47:33 #64
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93763132
Grotere luiers kun je makkelijk wel wat groter inkopen, het is niet alsof ze bederven ofzo.
pi_93764501
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 11:36 schreef Poppejans het volgende:
Ik vind het jammer dat de 4+maat niet bestaat (hier bij Lidl staat alleen 3,4 en maat 5)
Hier ook lidl-fan, maar voor 4+ ben ik even overgestapt naar c1000 huismerk. Geloof 3 of 4 pakken, en daarna door naar 5 van de lidl :)
  maandag 7 maart 2011 @ 12:52:34 #66
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93765368
Onze maat6 luierbroekjes voor Eli waren op, dus ik had Kruidvat luiers gekocht, waren prima.

Nu heeft hij Jumboluiers (6,49 euro per pak), gaat ook prima, beter zelfs. Ze vallen wat breder, en dat is fijn voor Eli. Ze ruiken minder chemisch, en doen wat er nodig is.

Ben dus blij verrast.
  maandag 7 maart 2011 @ 12:56:07 #67
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93765514
Ja jumbo valt groot he? Ik denk er toch over als dit pak op is een maatje terug te gaan... De klittenbandjes zitten nu over elkaar heen zeg maar en ook de avondplas zou misschien nog wel in een 3 passen...

Of ik koop een maat 3 erbij en een 4 voor de nacht.

Tijd voor goed weer! Dan haal ik mn katoentjes lekker uit de kast.
pi_93775509
Ik ben nu overgestapt op Kruidvat, tijdelijk, omdat er nergens een fijne Pampers aanbieding was ;) vaak heb ik de aanbieding 3 megapakken (van die dubbele eigenlijk) voor de prijs van 2. In maat 4 is dat 210 luiers voor een euro of 32, dat vind ik prima te doen!

Maar nergens nu, dus dan maar kruidvat. Zitten er ook nog eens meer in. Tot nu toe nog prima!

Leia zit al een poosje in maat 4 :') maar die is ook al een tijdje 9+ kilo :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Orea op 07-03-2011 17:39:34 ]
pi_93776360
Ik heb nu een pak lidl luiers gekocht. Om eens uit te proberen.
*poef* nu is het weg
pi_93776885
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 11:44 schreef pessie het volgende:
Ik had 2 pakken maat 1 en 1 pak maat 2 ingekocht volgens mij. We begonnen met maat 0 en dat pak maat 2 heeft minimaal 2 maanden in de kast gelegen.
Maar die van jou was ook wel klein :P

Hier gingen we met een maand over naar 2. Toen was ie al wel over de 5 kg, maar 2 was daarvoor nog echt te groot.

Ik heb nog steeds pampers. Op zich zijn kruidvat luiers ook prima, maar hij heeft al zo snel rode billen dus ik verander niets :')
  maandag 7 maart 2011 @ 18:35:33 #71
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_93779380
Hier eigenlijk vanaf het begin van R (3,5jr) pampers gebruikt, heel kort huggies want goede aanbieding (2pakken halen 1 betalen, en dan is 4,95 echt niet duur :P )
Nu voor R eigenlijk alleen nog ter ondersteuning etos eigen merk, hebben toch bijna niets te absorberen... tot de volgende ziekte periode, maar dan gebruiken we toch weer de pampers 4+ activefit.

D heeft eerste dagen vooral Pampers gebruikt, toen ook tijdelijk huggies, en vervolgens vanaf het ziekenhuis weer pampers. als reserve wel altijd nog een pak etos eigenmerk liggen rondslingerend bij die en gene voor t geval dat.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  maandag 7 maart 2011 @ 21:01:20 #72
45621 Suzanna
Mama van...
pi_93787582
Wij gebruiken hier Lidl, Pampers en Huggies door elkaar. Allemaal prima te doen, zolang je ze goed aandoet... ;)
(of ik heb gewoon een makkelijk kind ofzo :P )
pi_93788705
Ik heb net de huggies toch maar weer een kans gegeven.
Ik vind het echt kut luiers, ook veel en veel te smal.
En ze had er luieruitslag van.. dat heeft ze nooit echt gehad.
  maandag 7 maart 2011 @ 21:18:17 #74
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93788754
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 11:36 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Stiemie hoe bevallen die Lidl luiers?
Ja eigenlijk erg goed! We hebben in de tussentijd ook een pak van ah eigen merk gehad en die bevielen ook heel goed. Esmee heeft nog maat 4 dus gelukkig hebben we het 4+ probleem bij Lidl nog niet :P
  maandag 7 maart 2011 @ 21:35:52 #75
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93789935
Bij Bram zijn we begonnen met pampers 1&2&3, Kruidvat tussendoor nog eens geprobeerd, maar die zaten veel te strak bij zijn beentjes. AH uitgeprobeerd, maar die lekten bij een klein plasje al door. In het kader van bezuinigen bij C1000 boodschappen gaan doen en daar eens luiers meegenomen. Deze bleken perfect te zijn en hebben we lange tijd gebruikt. Uiteindelijk bleek C1000 bij de boodschappen niet zoveel voordeel te leveren (en we moesten ervoor omrijden) en op het kdv kreeg Bram Kruidvat luiers. Die zitten nu een stuk beter en sinds ze vernieuwd zijn, gebruiken we ze naar alle tevredenheid. Hij zit nu in maat 5.

Bij Eline gebruiken we op het moment nog vanalles door elkaar. Pampers zitten goed, maar stinken idd, Kruidvat zit bij haar heel goed en we hebben van mijn moeder en zusje een luiertaart gekregen van c1000 luiers en die zitten eigenlijk perfect, maar ik heb geen zin in omrijden. Eline zal het moeten doen met Kruidvat.
Wasbare luiers heb ik aan zitten denken, maar J. wil er niet aan. Heel jammer
  maandag 7 maart 2011 @ 21:40:52 #76
100412 mefke79
komt goed!
pi_93790251
Omdat het kdv op kruidvat zit en die hier om de hoek zitten, krijgt Driekus Kruidvat. En die zitten prima, maar ik lees hier dat ze smal zijn...aha....daarom zitten ze natuurlijk ook goed!
En wij kopen ze inderdaad telkens in de aanbieding. Vorige week was het 4 halen 3 betalen voor alle kruidvatspullen. Wij hebben ingeslagen:(zwem)luiers, gezichtsdoekjes, luiers...hamsteren! Actie geldt deze week ook nog zie ik, en je mag combineren zolang het maar eigen merk is...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 7 maart 2011 @ 21:45:19 #77
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93790545
Ik had in het begin pampers voor Thomas, later etos luiers. Dat ging prima totdat ik weer moest gaan werken, en toen bleek etos ineens wel lastig bereikbaar te liggen (midden in voetgangerszone) dus minder makkelijk even snel een pak bijhalen. Toen kreeg Thomas een keer C1000 luiers aan op het kinderdagverblijf omdat zijn eigen bakje leeg was, en die zaten mooi. Ik vind ze ook lekker dun en soepeler dan de lidl-luiers die we 1 keer geprobeerd hebben.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_93810501
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 11:21 schreef Zana het volgende:
ik weet eigentlijk niet zo goed of ik nu "groot" kan inslaan of dat ik beter wacht totdat die geboren is, want als ik hier zo lees zitten de luiers bij elke baby weer anders, en hoeveel maat 1 en maat 2 heb je nodig, want die kilo's overlappen voor een gedeelde bij beide maten... -O-
Ik heb gewoon 3x klein pakje luiers gekocht van maat 1. Van elk merk 1 om te kijken welke fijn en goed zaten. En 1x maat 2. Mijn zoon was al groot bij geboorte en was na die 3 pakken al toe aan maat 2 ook maar dat zal per kind verschillen. Gewoon dus van een paar merken een pakje newborn kopen en voor de zekerheid een maat 2 van een merk (ik had pampers maat 2 gekocht, die zitten volgens mij bij de meeste babies wel goed) voor het geval dat hij al bijna meteen aan maat 2 toe zou zijn.. :)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:53:17 #79
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_93811028
Pampers, waarom? Grof gezegd, de rest vind ik kut en ik heb alle maten, kleuren en soorten gezien op het KDV waar ik werkte. De meeste worden te nat, sluiten niet goed aan, sneller luieruitslag etc etc. Yade 1 keer andere luiers gehad, en hop luieruitslag, en ze heeft een heel gevoelige huid. Jasmin tot nu toe niets anders gedaan.

En over zindelijkheid. Yade is met 2 jaar en 10 maanden zindelijk. En dus pampers. Lijkt me niet slecht.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:37:15 #80
259886 pessie
pi_93816892
Silmarwen wat lekker dat Yade zindelijk is!
pi_96183225
Zojuist bij Kassa de luiertest gezien.

Kruidvat scoorde als beste, pampers op 2 en Lidl op 3. Slechtst waren huggies.

http://kassa.vara.nl/tv/a(...)t-luiertest/speel/1/

Grappig want wij gebruiken juist al deze 4 merken heel graag :D
pi_96184171
ik zag het ook, tot nu toe zelfs nog geen ervaring, maar dat gaat zeer binnenkort veranderen, jammer dat ze niet alle beschikbare merken hebben meegepakt in de test...
toen ik mij probeerde in te lezen op internet, kwam ik er in elk geval niet uit, bijna iedereen zegt iets anders...
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:56:19 #83
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96184358
ik heb de test ook gezien... en hier gebruiken we eigenlijk best vaak Huggies ;) zonder problemen!
maar misschien dat ik die van de kruidvat ook een keertje ga testen nu. Kom daar best veel, dus misschien wel makkelijk.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_96184593
Hier altijd pampers en sinds een poosje Kruidvat (was even geen toffe pampers aanbieding..) maar inderdaad, de Kruidvat luiers zijn heel fijn!

Hier denk ik dat we standaard bij Kruidvat blijven en als er geen goede aanbieding voor is (ook voor Kruidvat luiers zijn regelmatig aanbiedingen ;) al zijn ze op zichzelf al redelijk goedkoop) dan kijk ik of er voor Pampers een aanbieding is.

De uitkomst verbaasd mij dan ook niks!
pi_96184888
Ik vind de kruidvat luiers dus echt niet fijn :@
Ze hebben ze op de creche en Jelle draagt ze daar dus nu, maar maat 3 is te klein en maat 4 te ruim, ook vind ik ze erg dik en stug. Lotte krijgt daar pampers omdat ze niet tegen de kruidvat luiers kon.
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:12:37 #86
57497 happyme28
I'm so happy
pi_96184958
Hier ook slechte ervaring met Kruidvat. Daan draagt altijd Pampers, 1 keer Kruitvat aangehad op het KDV, gelijk luieruitslag. Dus geen Kruidvat hier. Verder eigenlijk nooit wat anders dan Pampers geprobeerd eigenlijk.
pi_96185122
Ik zweer bij bumblies
pampers luiers absorberen hier slecht, stinken het huis uit en zorgden voor enorme luieruitslag bij jongste.
Lidl luiers waren ongeveer even duur en zelfde aantal als bumblies maar bij lidl kom ik bijna niet.
Kruidvat luiers waren redelijk goede vervanger maar weer ietsje duurder dan de bumblies.
pi_96185232
Hier bevalt kruidvat ook niet, toen ik ze gebruikte meteen rode billen en als er gepoept werd bijna altijd alles boven de luier enzo, kortom een zooitje..

Pamper bevalt hier heel goed.

Verder heb ik ook nog de DA luiers hier die gaan nog wel redelijk, wel wat rode billen maar verder okee.

Dan hebben wij ook nog Etos luiers gehad hier maar die hebben we na een half pak gebruikt te hebben zo de andere helft de container in dat was echt een vreselijke luier.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:25:06 #89
259886 pessie
pi_96185387
Wij hebben 1 keer kruidvat gehad en dat pakje hebben we na een paar luiers de container in gegooid. Ik hoorde laatst van iemand die een jongetje had die standaard door de kruidvat luiers heen lekte ermee terug was gegaagn. Bij kruidvat zeiden ze dat ze die klacht vaak horen van moeders van jongetjes. Dus misschien dat kruidvat meisjesluiers zijn?

Hier nog steeds pampers, laatst 3 pakken voor 12.50.
pi_96185428
Waar had je die aanbieding pessie, das wel een hele goeie!
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:36:32 #91
259886 pessie
pi_96185870
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 21:26 schreef MamaPurk het volgende:
Waar had je die aanbieding pessie, das wel een hele goeie!
Ik spaar/zoek/krijg van anderen kortingsbonnen en bij mijn etos mag ik die inleveren tegelijkertijd met acties. Laatst had de etos 3 pakken voor 22.50, met kortingsbon was dat dus 12.50. Ik heb nu nog 1 liggen maar volgens mij heb ik daarna weer 2 superbabykaarten vol dus das dan 2 megapakken voor 16 euro ofzo. En dan weer zoeken naar nieuwe bonnetjes.
pi_96185991
Ow bij ons mag dat niet, kortingsbon op aanbieding helaas. Das wel lekker pampers inslaan zeg. Die dingen vliegen er hier op het moment daarheen!
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:41:20 #93
259886 pessie
pi_96186086
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 21:39 schreef MamaPurk het volgende:
Ow bij ons mag dat niet, kortingsbon op aanbieding helaas. Das wel lekker pampers inslaan zeg. Die dingen vliegen er hier op het moment daarheen!
Overal staat ook dat het niet mag, hangt van de drogist af. Ik was laatst bij een etos waas ze het niet deden, toen ben ik naar mn eigen gegaan. Bij kruidvat doen ze het ook wel.
pi_96187406
We gebruiken thuis pampers, op de opvang hebben ze kruidvatluiers en die vallen me ook wel mee. Ik vind ze wat stug vergeleken bij de pampers (baby dry) die ze normaal hebben.
pi_96199690
Kruidvat luiers wat stug? Ik merk echt totaal geen verschil tussen Pampers en Kruidvat luiers. Ja, de prijs :)
Huggies hebben hier ook nooit lekproblemen gegeven. Wel vind ik de pasvorm wat minder. Ze zijn heel lang en smal als je ze naast een pamper/kruidvat luier legt.
AH/Etos vind ik erg dikke luiers, maar ook nooit doorlek problemen mee gehad.

Bij Kassa was gister een luiertest
edit: spuit 11
http://kassa.vara.nl/tv/a(...)t-luiertest/speel/1/
  zondag 1 mei 2011 @ 11:20:02 #96
100412 mefke79
komt goed!
pi_96200328
wij hebben alleen in het allereerste begin Pampers gebruikt vanwege de indicatiestrip voor het plassen. Daarna overgegaan op Kruidvat omdat het kdv dat ook doet en echt nooit problemen meer gehad. Ik kan dus ook niet zeggen dat ze stugger zijn ofzo, ik heb geen vergelijkingsmateriaal. En ja, soms een lekkage in de nacht, maar dat is meestal als we zelf de luier niet al te goed hebben omgedaan (wat heel belangrijk is bij een smal jochie dat op zijn knietjes/buikje slaapt)
pi_96200774
Ik heb met de lekker in het leven bonnen 3 pakken pampers gehaald (twijfel nog of ik er 3 bij moet halen en welke maat dan..) maar omdat ik boven de kruidvat woon denk ik straks op kruidvat over te gaan. Was dus wel blij met de kassa-uitslag.
Maar goed alles moet in augustus eerst getest worden ;)
pi_96201443
Nou, ik heb vorige week een paar pakken kruidvat luiers gehaald maar ze bevallen helemaal niet meer -O- Ze zaten eerder wel goed en het kdv gebruikt ze ook. Maar ze hebben ze nu weer vernieuwd en de pasvorm is gewoon niet meer goed bij Hannah. Ze lekt nu ook vaak door.

Toch maar weer over naar pampers activefit. Die vind ik voor haar het fijnst.
  zondag 1 mei 2011 @ 12:57:15 #99
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96203032
Wij hebben echt nog nooit problemen gehad zowel met kruivat. pampers, lidl en met huggies. De luiers van etos bevielen hier neit, maar dat komt gewoon omdat die wat breder zijn en onze kinderen niet :+

Overigens lieten ze bij de test van kassa zien dat de kruidvatluiers het minste vocht in aanraking laten komen met de huid, dus die zouden juist bij luieruitslag heel geschikt moeten zijn :)
  zondag 1 mei 2011 @ 13:59:05 #100
1762 YPPY
Yppiaans
pi_96204946
Wij hebben bijna altijd kruidvat gehad, ging prima. Maar wel een smal meisje, wie weet zijn ze daarvoor gemaakt. ;)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_96212519
nu, ik hoop maar dat als reactie op de luiertest veel aanbiedingen komen, misschien ook van de merken die het minder goed deden en die zo de klanten willen overtuigen toch voor hun merk te kiezen

ik weet eigenlijk niet wat ik van de test moet vinden, op televisie kwam het niet zo heel duidelijk over wat ze nu eigentlijk hebben mee laten wegen...op zich hoeft er geen kilogrammen vocht te worden opgenomen als het vocht wat er is maar snel wordt opgenomen en verdeeld en niet meer weg kan, ook de plakstrips hoeven wat mij betreft niet supersterk te zijn, als ze maar gewoon sterk zijn en de boel bij elkaar houden...
ook heb ik niet gezien dat er een verschil gemaakt wordt tussen jongens en meisjes, maar ik kreeg wel de indruk dat de pasvorm soms wel ervan afhankelijk is....vroeger had je nog wel eens aparte luiers, maar die zijn van de markt verdwenen, of?
pi_96217701
Pampers hier omdat kruidvat in het begin rode billen opleverde. Op t kdv wel kruidvat en dat lijkt prima te gaan, dus stappen we misschien nog wel over.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 1 mei 2011 @ 21:47:24 #103
100412 mefke79
komt goed!
pi_96224349
@ zana, er zijn geen jongens en meisjesluiers meer, tenminste, ik heb ze nooit meer ergens gezien. En ja, je wilt soms wel dat ze heel veel vocht opnemen, er komt een moment dat ze doorslapen en dan wil je niet elke ochtend dat bed hoeven verschonen. Wij hebben geluk, Driekus plast alleen 's nachts, maar als ze er ook bij poepen, moet je al snel heel veel vocht kunnen opnemen.

Ik denk dat het gewoon even zoeken wordt welke luiers het bedste bij je kindje passen. En dat verschilt soms per maat.
pi_96248777
Kent iemand Pampers Simply dry? Die liggen in duitsland bij de netto voor 6,95 per pak (48 stuks in maat 3), maar is het vergelijkbaar met baby dry?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 2 mei 2011 @ 14:37:10 #105
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_96249110
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:29 schreef Vanyel het volgende:
Kent iemand Pampers Simply dry? Die liggen in duitsland bij de netto voor 6,95 per pak (48 stuks in maat 3), maar is het vergelijkbaar met baby dry?
De Duitse pamper website noemt ze als apart product naast de baby dry. Ze worden neergezet als de goedkope maar toch pampers kwaliteit luier. Ik ken ze verder niet maar ze lijken op het plaatje iets minder poespas en laagjes te hebben als de andere varianten zeg maar. Ik zou het gewoon proberen :s)
http://www.pampers.de/de_(...)dry/id/9/sectionid/0
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 2 mei 2011 @ 14:41:16 #106
259886 pessie
pi_96249258
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:29 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb even gegoogled maar veel moeders hebben het over luieruitslag als gevolg van de simple dry. Ik weet niet of Dottir daar veel last van heeft?
  maandag 2 mei 2011 @ 14:44:26 #107
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_96249393
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:41 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik heb even gegoogled maar veel moeders hebben het over luieruitslag als gevolg van de simple dry. Ik weet niet of Dottir daar veel last van heeft?
Tja, als ik google op baby dry of active fit vind ik ook genoeg luieruitslag verhalen. Idem voor kruidvat, huggies etc. Dit verschilt zo per kind dat het gewoon uitproberen is.
The way you rock'n'roll
pi_96250155
Wij gebruiken al heel wat jaren de kruidvat luiers.
Bij Sarah altijd gebruikt, weleens via vrienden met kinderen andere luiers uitgetest, maar bleef bij de kruidvat luiers.

Met Kevin gebruik ik ook altijd de luiers van de kruidvat.

Als ik geen zin of tijd heb om naar de kruidvat te gaan, koop ik de bumblies. Maar dit was echt de laatste keer, wat een rotdingen. Zakken van z'n billen waardoor plas en poep ernaast gaat en sluit niet goed. Volgende keer dan maar pampers of zin maken om naar de kruidvat te gaan :)

Huggies vond ik te stug. Mijn ouders gebruiken pampers, goede luiers maar voor mij niet zo goed als die van kruidvat.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_96251239
Bedankt voor het opzoeken, dat is met de telefoon altijd zo'n gedoe. Toch maar proberen dan, is budgettair toch wel erg verantwoord.
pi_96251274
Ik ben fan van Kruidvat luiers :Y

Ik heb nog een half pak Bumblies over in maat 4, als iemand ze wil hebben?
Alleen bedenk ik me net dat de verzendkosten duurder zijn dan een pak luiers... }:|
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 2 mei 2011 @ 15:59:19 #111
48000 Vlinder
Vlinder
pi_96252650
Wij hadden ook steeds Kruidvat tot we een keer 3 pakken op een rij hadden waarvan de sluiting niet goed opende en je dus moest pielen om hem goed open te krijgen :{
Nu hebben we Albert Heijn en Jumbo. Ook prima, maar denk dat ik binnenkort de Kruidvat weer koop. Mocht ik weer een mispak kopen ben ik er klaar mee. (en ja, ik heb een keer een pak geruild en toen was de andere kant die niet open ging :') )

Pampers vind ik eigenlijk het fijnst, maar ik vind ze gewoon veel te duur. En de leuke actie 3 halen 2 betalen is er nooit mee -O-
pi_96252998
Niels krijgt van Pampers rode billen, terwijl hij daar eigenlijk nooit last van heeft.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_96253199
Ik heb eigenlijk alleen nog maar pampers gebruikt. Ze bevallen prima, dus why cange a winning team?

Rondom de geboorte van Anne waren er inderdaad héél veel 3 voor 2 aanbiedingen, nu moet je wat beter zoeken, maar ik heb nog nooit meer dan ¤25 betaald voor 3 pakken, en meestal minder. Uiteindelijk ben ik volgens mij helemaal niet zoveel meer geld kwijt dan wanneer ik Kruidvat/Jumbo/AH luiers zou gebruiken.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:42:53 #114
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96254928
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:09 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb eigenlijk alleen nog maar pampers gebruikt. Ze bevallen prima, dus why cange a winning team?

Rondom de geboorte van Anne waren er inderdaad héél veel 3 voor 2 aanbiedingen, nu moet je wat beter zoeken, maar ik heb nog nooit meer dan ¤25 betaald voor 3 pakken, en meestal minder. Uiteindelijk ben ik volgens mij helemaal niet zoveel meer geld kwijt dan wanneer ik Kruidvat/Jumbo/AH luiers zou gebruiken.
Nou, jumbo luiers kosten 6,50 per pak, dus kom ik op 19,5 per 3... En als je eens nagaat hoeveel pakken erdoorheen gaan, dan is die 5 euro steeds toch een hoop geld... Ze zitten toch dik 2 tot 3 jaar in de luiers.
pi_96257691
Pampers heeft volgens mij nog maar weinig 3 voor de prijs van 2, ik zie meer 4 voor de prijs van 3... minder voordelig dus... :{
  maandag 2 mei 2011 @ 19:48:21 #116
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96263966
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:09 schreef Fannetje het volgende:
Volgens de kassa-test is het verschil tussen kruidvat en pampers dus 7 cent per luier. Dat is best veel als je bedenkt hoeveel luiers er in totaal doorheen gaan. En al helemaal als je bv gaat voor de lidl luier dan scheelt het per luier 12 cent vergeleken met pampers :o
pi_96376069
Zijn er luiers die van achter een stuk hoger sluiten dan Pampers baby dry? Dottir spuit op het moment zo ongeveer elke tweede poepbeurt van achter uit haar luier, we worden een beetje moedeloos van het verschonen en de rompers worden er ook niet mooier op.
  donderdag 5 mei 2011 @ 08:55:59 #118
259886 pessie
pi_96376154
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 08:49 schreef Vanyel het volgende:
Zijn er luiers die van achter een stuk hoger sluiten dan Pampers baby dry? Dottir spuit op het moment zo ongeveer elke tweede poepbeurt van achter uit haar luier, we worden een beetje moedeloos van het verschonen en de rompers worden er ook niet mooier op.
Welke maat luier heeft Dottir nu?
Ik ben om deze reden weer heel snel teruggegaan naar New baby omdat die spuitpoep beter opvangen (is mijn ervaring). Zodra Nathan vast voedsel kreeg werd zijn ontlasting iets dikker waardoor baby dry ook goed zat. Tussendoor ook nog active fit gebruikt, dat was ook goed. Nadeel, zowel active fit als new baby zijn behoorlijk duurder dan baby dry.
pi_96376169
Mijn zoon poept ALTIJD naast zijn kruidvatluier. Misschien moet ik ook eens een ander merk proberen.

Iemand met dezelfde ervaring? Bij mijn dochter was de kruidvatluier juist perfect ^O^ .
pi_96376532
Ze zit ergens rond de 6 kilo denk ik, maatje 3.
New baby vond ik minder fijn voelen, maar ik stap zo over als het werkt :)
Het gekke vind ik dat ze al zeker 3 pakken lang baby dry krijgt en dit pas nu gebeurt. Aan de andere kant hoor je het nu echt met kracht eruit/erin spuiten...
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:20:31 #121
100412 mefke79
komt goed!
pi_96376583
Groofsken, dan moet je die luier ook wel goed omdoen he ;) Effe serieus, welke maat heeft ie nu en waar lekt ie? Wij zitten een beetje te klooien met de ene keer 4, dan weer 4+ en dan weer 5. Past allemaal, maar poep lijkt het beste binnen gehouden te worden door 4, terwijl ie daarbij in de nacht wel nat wordt.
pi_96376637
Pampers is in elk geval geen optie. Die lekken altijd door kwa plas. Kruidvatluiers kunnen in mijn ervaring veel meer hebben wat dat betreft. Hij 'lekt' poep bij zijn beentjes. Ik moet dus een luier hebben denk ik die strakker bij zijn beentjes zit. Hij draagt de blauwe van de kruidvat. Geen idee welke maat dat is eigenlijk. Iets met 4 wel. :o :@
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:27:46 #123
259886 pessie
pi_96376721
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:18 schreef Vanyel het volgende:
Ze zit ergens rond de 6 kilo denk ik, maatje 3.
New baby vond ik minder fijn voelen, maar ik stap zo over als het werkt :)
Het gekke vind ik dat ze al zeker 3 pakken lang baby dry krijgt en dit pas nu gebeurt. Aan de andere kant hoor je het nu echt met kracht eruit/erin spuiten...
Bij ons werkte het wel, maar ik kan nu niet zeggen of het bij Dottir ook werkt.
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:27:58 #124
100412 mefke79
komt goed!
pi_96376723
volgens mij is blauw 4....4+ is tegenwoordig paars geloof ik...(al die kleurtjes ook, niet bij te houden)
pi_96376751
Dat snap ik :)
Daarom wacht ik nog ff of er meer tips komen :D
pi_96376772
Ik kom zodadelijk bij de Lidle in de buurt. Ik ga meteen maar even een pak kopen, eens kijken of dat wat is. :Y
pi_96377832
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik kom zodadelijk bij de Lidle in de buurt. Ik ga meteen maar even een pak kopen, eens kijken of dat wat is. :Y
Maar die hebben geen 4+ (dan ga ik er even vanuit dat hij dezelfde maat als Wolf draagt)
pi_96378934
Ik heb twee pakken gekocht net. 7 tot 18 kilo, lijkt me prima. Ik ben heel benieuwd.
pi_96381819
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 08:49 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind Huggies daar goed voor, die hebben een hoge rug met een elastiek.
pi_96382809
Gaan we daar ook weer een pak van proberen. Dank je :)
pi_96383340
Vanyel, dat hebben wij hier ook een tijdje gehad. Ben toen tijdelijk overgestapt naar een grotere maat, tot de poep iets vaster begon te worden.

Over de Simply dry kan ik je niks vertellen... met die goede acties hier is baby dry voor ons goedkoper als de simply dry (die worden niet in de actie meegenomen). Hier scheelt een pamper ong. 1ct met een eigen merk luier, door de couponnetjes die je krijgt van Pampers bij de geboorte. Een pak kost 8,95. Bij aankoop van 2 pakken, of een doos krijg je 4¤ korting. En billendoekjes met 2¤ korting per pak ^O^
Lotte!
Noah!
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:52:45 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96383696
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:01 schreef Zana het volgende:
nu, ik hoop maar dat als reactie op de luiertest veel aanbiedingen komen, misschien ook van de merken die het minder goed deden en die zo de klanten willen overtuigen toch voor hun merk te kiezen

ik weet eigenlijk niet wat ik van de test moet vinden, op televisie kwam het niet zo heel duidelijk over wat ze nu eigentlijk hebben mee laten wegen...op zich hoeft er geen kilogrammen vocht te worden opgenomen als het vocht wat er is maar snel wordt opgenomen en verdeeld en niet meer weg kan, ook de plakstrips hoeven wat mij betreft niet supersterk te zijn, als ze maar gewoon sterk zijn en de boel bij elkaar houden...
ook heb ik niet gezien dat er een verschil gemaakt wordt tussen jongens en meisjes, maar ik kreeg wel de indruk dat de pasvorm soms wel ervan afhankelijk is....vroeger had je nog wel eens aparte luiers, maar die zijn van de markt verdwenen, of?
Zo rond 1990 hadden ze op luiergebied het ei van Columbus uitgevonden, en waren er ineens verschillende jongens- en meisjesluiers... omdat jongens anders plassen dan meisjes, en omdat je met iedere innovatie de prijs weer kunt verhogen.

Een paar jaar geleden hebben ze het ei van Columbus opnieuw uitgevonden; unisexluiers... wederom een "geweldige" innovatie die een prijsverhoging rechtvaardigde.

Met andere woorden: iedere 15 a 20 jaar vinden ze het wiel opnieuw uit, en gebruiken ze die uitvinding als excuus de prijzen te verhogen (of in het geval van luiers; het aantal luiers in een pak te verlagen).

Oh, en Pampers hier, heb in 1991/1992 het hele luiercircus al een keer doorlopen en kwam toch na iedere ander-merk-poging weer bij Pampers uit, dus die moeite bespaar ik me dit keer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_96394458
Het is idd een periode die poep op rug,haha, nu gebruiken we weer Kruidvat of AH.
Pampers vind ik niet beter dan andere luiers,alleen maar duurder..oja en een leuker plaatje erop.

Toen mijn zusje een baby was had ze idd meisjesluiers, ik ging dan ook in m'n zwangerschap op zoek naar jongensluiers, maar zag het niet meer,haha
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:23:39 #134
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_96423359
Wij zijn van 4 (pamper dry) weer terug naar newborn 3 :( a) omdat m'n ventje erg is afgevallen, maar ook omdat de newborn iets geschikter is voor absorbtie bij spuitluiers. Dus aan mij niet veel in deze discussie.

Tip : Als je erg vaak toch doorlekkers hebt kan het slim zijn gedurende deze periode donkere rompers te gebruiken waarin de moeilijk/nauwelijks uitwasbare vlekken een stuk minder opvallen. Denk bv aan donkerbaluw, zwart en voor meiden aan paars, fel rood etc. Na het ongelukje gelijk in een emmer met koud water spoelen, steradenttabletje erbij en 15min laten intrekken dan je wasmachine in... vlekken zijn dan beperkt tot het minimum zonder dat je met aggresieve middelen aan de slag hoeft.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  Licht Ontvlambaar vrijdag 6 mei 2011 @ 10:27:20 #135
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96423500
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:29 schreef Vanyel het volgende:
Dat snap ik :)
Daarom wacht ik nog ff of er meer tips komen :D
Je kunt boodschappen doen in Duitsland? Probeer dan eens Moltex Öko

Passen perfect om smalle meisjesbillen, stinken niet en geen last van luieruitslag. Althans dat was bij Isa het geval :) Een pak kost ongeveer 9 euro bij bijvoorbeeld Kaufland.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:34:11 #136
37248 BertV
Klei indiaan
pi_96423737
Kruitvat, niet duur, werkt perfect. (dochter 3.5 maanden)
Af en toe is het vreemd om te zien hoeveel vocht zo'n ding vasthoudt als je het gewicht vergelijkt met een schone luier.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_96424404
Steradenttabletje? Bedankt, die ga ik proberen!
pi_96537372
Kruidvat vanaf morgen actie met 2+1 gratis op de midpacks.

Hoeveel pakken newborn en groter gaan erdoor heen? Tja, dat is afhankelijk van het gewicht, maar zo ongeveer en wanneer stap je over op de volgende maat...
  maandag 9 mei 2011 @ 11:05:55 #139
48000 Vlinder
Vlinder
pi_96538625
Ik heb weer wat luiers getest:

Jumbo; Houdt plas prima tegen, maar de poep gaat er standaard bij langs als je niet snel genoeg bent.

AH: Neemt de plas niet goed op, soms was de romper bij zijn buik helemaal nat terwijl de luier lang niet 'vol' was. En zijn piemel lag gewoon naar bendeden :{ Houdt de poep ook niet binnen de randjes.

Lidl, Neemt de plas goed op, houdt de poep binnen de randjes ^O^ Is alleen wel ietsie dikker dan bovenstaande luiers. Maar niet heel hinderlijk.
  maandag 9 mei 2011 @ 11:09:53 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96538734
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:20 schreef Zana het volgende:
Kruidvat vanaf morgen actie met 2+1 gratis op de midpacks.

Hoeveel pakken newborn en groter gaan erdoor heen? Tja, dat is afhankelijk van het gewicht, maar zo ongeveer en wanneer stap je over op de volgende maat...
Daar is echt helemaal niets over te zeggen.
Als je een kindje van 3000gr hebt doen ze er een stuk langer mee dan als je een kindje van 4500gr hebt. En de een groeit in de lengte, de ander is weer veel forser etc. etc.

Dit soort aanbiedingen heeft het Kruidvat (en elk ander luiermerk trouwens) minstens 4 keer per jaar, dus laat je alsjeblieft niet gek maken...
  maandag 9 mei 2011 @ 11:54:14 #141
100412 mefke79
komt goed!
pi_96540179
Kruidvat doet die aanbiedingen inderdaad om de zeg 10 weken ofzo. Wij slaan dan altijd groot in namelijk, maar dat kan ook omdat het nu iets makkelijker inschatten is.
Ik ga wel wat luiers halen voor Tienus, maar niet heel veel, dat komt later wel. En wij beginnen met Pampers met die strip die aangeeft of ze plassen, dat is makkelijk als je het moet opschrijven voor de kraam. En laat ik daarvan nou net een pak over hebben van de vorige keer. Bovendien, alle bonnen (in van die gratis dozen) moeten eerst op, dat is allemaal pampers.
  maandag 9 mei 2011 @ 12:51:14 #142
259886 pessie
pi_96542245
Mefke, bonnen combineren met aanbiedingen, dat levert altijd leuke prijsjes op. Ik heb nog een bon liggen voor 10 euro korting bij 3 pakken. Nu is de aanbieding bij de etos 4 pakken voor 30 euro, combinatie levert me euro per pak op! Doen ze bij mijn etos, niet overal helaas.
pi_96542281
Zeg, die Pampers instapbroekjes... Moet dat hechtstripje nou aan de voor- of aan de achterkant..?
  maandag 9 mei 2011 @ 12:53:54 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96542345
Bij die van het kruidvat zit dat op de achterkant.
Maar daar kan je het ook aan de afbeelding zien, aan de voorkant zie je het gezichtje, aan de achterkant de staart.
  maandag 9 mei 2011 @ 12:55:48 #145
100412 mefke79
komt goed!
pi_96542412
o, en hoe zit het dan bij de zwemluiers van de kruidvat? Wij doen altijd maar wat, geen idee wat voor en achter is...(overigens...nog steeds in de kleinste maat daarvan...al anderhalf jaar!)
pi_96542671
Bij de zwemluiers weet ik het ook nog steeds niet, Mef. Volgens mij maakt het weinig uit.

Thanks Be, ik denk ook de achterkant. Ik vind de achterkant vrij laag zitten, maar als ik 'm omdraai zit ie nog lager. Heb een pak dat over was van een vriendinnetje gekregen, vandaar.
  maandag 9 mei 2011 @ 13:13:22 #147
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_96543117
Hier ook Lidl-fan, we hebben veel merken geprobeerd en Pampers en Lidl werken het best. Waarbij ik nu dus voor Lidl kies omdat die goedkoper zijn...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 9 mei 2011 @ 13:13:24 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96543120
Zwemluiers heb ik nooit gebruikt.
En die broekjes ook niet veel. Ik heb ooit een pak gekregen van mijn zus, 2 jaar terug ofzo, en dat pak heb ik nu nog steeds. Ik vond gewone luiers net zo makkelijk en Sasha maakte ook geen bezwaar.
  maandag 9 mei 2011 @ 13:17:35 #149
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96543316
ik zoek gewoon een wasbare zwemluier. Die broekjes houden geen plas tegen en goede spuitpoep zal er ook goed uitspoelen. Alleen een keutel zal zo'n ding wel tegenhouden, dus een goede zwembroek houdt dat ook wel.
pi_96543346
Ik vind het ook niet echt wat toevoegen. Het verschil is dat je ze staand aan kan trekken, maar als ze gepoept heeft moet ie toch liggend uit.

Ik vind de Nature Babycare-luiers van de Etos van begin af aan al het fijnst. Ze zijn wat stugger, maar voelen zoveel ademender en natuurlijker aan dan andere luiers. Ik vind Pampers echt eng en plastic aanvoelen daardoor.
pi_96543399
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:17 schreef Ticootje het volgende:
ik zoek gewoon een wasbare zwemluier. Die broekjes houden geen plas tegen en goede spuitpoep zal er ook goed uitspoelen. Alleen een keutel zal zo'n ding wel tegenhouden, dus een goede zwembroek houdt dat ook wel.
Dan moet het wel een erg harde drol zijn. Lente heeft al een paar keer in het zwembad in d'r zwemluier gepoept en alle keren liep het er langs d'r benen uit. Een keer boven op de glijbaan. Lekkah...
  maandag 9 mei 2011 @ 13:22:42 #152
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96543534
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:19 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Dan moet het wel een erg harde drol zijn. Lente heeft al een paar keer in het zwembad in d'r zwemluier gepoept en alle keren liep het er langs d'r benen uit. Een keer boven op de glijbaan. Lekkah...
Jammie!
Nou precies dat dus dat een zwemluier niet echt veel toevoegd.
  maandag 9 mei 2011 @ 13:32:26 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96543933
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:18 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind het ook niet echt wat toevoegen. Het verschil is dat je ze staand aan kan trekken, maar als ze gepoept heeft moet ie toch liggend uit.
Mijn moeder had niet in de gaten dat je ze open kon scheuren: 'Wat een smerig gedoe, zo'n broekje als ze gepoept hebben, zijn hele beentjes zaten onder.'

:') :X :D
pi_96544100
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mijn moeder had niet in de gaten dat je ze open kon scheuren: 'Wat een smerig gedoe, zo'n broekje als ze gepoept hebben, zijn hele beentjes zaten onder.'

:') :X :D
Ik wist dat van de zwemluiers ook niet. :@ Heb in het zwembad daardoor onwijs staan kliederen. Gelukkig had ik een extra handdoek bij me want alles zat onder... :X
  maandag 9 mei 2011 @ 13:55:10 #155
100412 mefke79
komt goed!
pi_96544897
Ik heb dus een Happy Nappy voor Driekus, dus zo'n wasbaar ding. Maar omdat onze zwemles nu zo vroeg is, zit dat ook in 'poeptijd' zeg maar.

En geloof me, zo'n broekje houdt dan wel een drolletje binnen, maar het geeft me een zooitje als je het weer moet uittrekken enzo. Dus nu zwemluier onder de Happy Nappy als Driekus nog niet gepoept heeft. Poept ie dan alsnog, dan is het zwemluier uit (met poep erin), Happy Nappy weer aan en klaar is kees. Bovendien...onze HN is nog steeds te ruim bij de beentjes terwijl een maat kleiner te klein is voor zijn buikje. HN heeft zelf wel inlegvelletjes, maar die blijven dan weet niet liggen.
pi_96545837
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Daar is echt helemaal niets over te zeggen.
Als je een kindje van 3000gr hebt doen ze er een stuk langer mee dan als je een kindje van 4500gr hebt. En de een groeit in de lengte, de ander is weer veel forser etc. etc.

Dit soort aanbiedingen heeft het Kruidvat (en elk ander luiermerk trouwens) minstens 4 keer per jaar, dus laat je alsjeblieft niet gek maken...
ik vraag mij alleen af, wanneer je overstapt, want die kilo's overlappen zo

newborn met plasindicatie van 2-5
maat 1 van 3-6
maat 2 van 4-9

met een kind van 3,5 kilo zou je vrij snel maat 2 kunnen gebruiken en helemaal niet zo veel newborn of maat 1 nodig hebben, maar is dat ook zo?
pi_96545941
De maat 2 luiers zijn wel weer groter zana. Ik heb bij Jelle (4380 bij geboorte) ongeveer een maand nr 1 gebruikt. Daarna new baby 2 (1 of 2 pakken) en toen gewoon babydry 2.
Nu zitten we inmiddels in maat 4 (4 maanden en 8,5 kg)
  maandag 9 mei 2011 @ 14:22:48 #158
259886 pessie
pi_96546077
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:17 schreef Zana het volgende:

[..]

ik vraag mij alleen af, wanneer je overstapt, want die kilo's overlappen zo

newborn met plasindicatie van 2-5
maat 1 van 3-6
maat 2 van 4-9

met een kind van 3,5 kilo zou je vrij snel maat 2 kunnen gebruiken en helemaal niet zo veel newborn of maat 1 nodig hebben, maar is dat ook zo?
Het hangt heel erg van je kind af. Als je kind heel lang is maar niet zo dik kun je langer met maat 1 dan wanneer je een bolleke hebt. Wij hadden pas na een maand of 2 maat 2 nodig, toen was Nathan 5 kilo. En dat terwijl ik voor het begin 1 pak maat 1 en 2 pakken maat 2 had gekocht.

edit: Wij hebben tot en met maat 3 newborn luiers gebruikt omdat die volgens mij bv-poep beter aan konden.
  maandag 9 mei 2011 @ 14:25:28 #159
100412 mefke79
komt goed!
pi_96546191
wat de anderen al zeggen Zana, het is niet zo zwart-wit. Bovendien, de ene luier is de andere niet, wie weet bevalt merk x je helemaal niet en wil je overstappen op een ander merk, zit je met al die pakken.
pi_99144645
Meuh, kick..

Afgelopen 2 weken heeft Isabel elke nacht een natte slaapzak gehad.. :X Ze draagt overdag maat 4 van de kruidvatluiers, en ik heb voor 's nachts vorige week de 4+ gehaald. Helaas maakt dat geen verschil. Isabel is een slanke dame, en beweegt best veel in d'r slaap, en ze plast heel veel 's nachts.
Ze komt ook zeker nog 1 keer 's nachts voor een voeding, en in theorie zou ik haar dan kunnen verschonen. Maar eerlijk gezegd heb ik daar niet altijd zin in, omdat ze er erg chagrijnig van wordt midden in de nacht. :X }:|
Iemand een goede luiertip?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 7 juli 2011 @ 11:17:28 #161
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99145020
Hoe slaapt ze? Op haar buik? We hebben bij Bram een poosje of de luier achterstevoren of een luierbroekje eroverheen gedaan omdat hij 's morgens telkens nat was.
pi_99145956
Goede tip, die ga ik onthouden.
Hier inmiddels eigen "luierervaring" met baby.
Eerlijk gezegd merk ik niet zo veel verschil tussen de verschillende soorten (Kruidvat, da, pampers, bumblies), ja ze zijn soms dikker (da en bumblies komen volgens mij uit dezelfde fabriek) of dunner (Kruidvat, pampers), maar ik kan niet zeggen dat ik met de een meer ongelukjes heb meegemaakt dan met de ander tot nu toe.
Die plasindicatie bij de newbornluiers werkt volgens mij ook alleen als ze al behoorlijk hebben geplast (maar dan merk je het ook aan het gewicht) en nog niet zo goed voor de iniminiplasjes in het begin, waarvoor het eigenlijk is gedacht(?).
Ik was wel blij dat ik vooraf een beetje op de aanbiedingen had gelet en een paar pakken in huis had, maar het is wel goed calculeren met het verwachte gewicht van de baby en sommige zeggen ook vanwege luieruitslag bij bepaalde merken. De newborn/ maat 1 waren na vier weken op en toen ben ik overgestapt op maat 2.
pi_99146205
Sugarsnap, normaal slaapt ze op haar zij of rug. Heeeeel soms (vanmorgen) op haar buik, en d'r buik was dus ook nat nu. Maar dat is zeker niet haar favoriete houding.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_99146314
Oh ja, wie weet misschien welke noname luierdoekjes dezelfde structuur hebben als die Huggies, het hoeft niet met die beertjes erop, maar gewoon net zo vochtig en glad. Ik had ook Zwitsal en bumblies, maar die Huggies vind ik tot nu toe toch het best, maar misschien is er nog een goedkoper alternatief.
  donderdag 7 juli 2011 @ 12:12:24 #165
100412 mefke79
komt goed!
pi_99146923
zana ik ken die van de huggies niet, maar ik gebruik zelf altijd die van de Hema of van de Kruidvat (net welke in de aanbieding is) en die bevallen prima.

Tienus had vannacht weer eens pampers om (voorraadje opmaken dat ik op zolder vond) en pff, wat stinken die dingen toch als ze geplast hebben. Ik moet er maar effe aan wennen, de voorraad moet gewoon op. Daarna maar weer naar kruidvat.
  donderdag 7 juli 2011 @ 12:41:35 #166
259886 pessie
pi_99148109
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:56 schreef Zana het volgende:
Oh ja, wie weet misschien welke noname luierdoekjes dezelfde structuur hebben als die Huggies, het hoeft niet met die beertjes erop, maar gewoon net zo vochtig en glad. Ik had ook Zwitsal en bumblies, maar die Huggies vind ik tot nu toe toch het best, maar misschien is er nog een goedkoper alternatief.
Vind jij Huggies fijn :o ? Nou ja, ieder zn eigen ding. Bij de action kosten ze 98 cent per pakje. Ik vind die van pampers het beste! Maar nu maar Hema, 1.50 per pakje vind ik toch wel een beetje veel, als andere bijna net zo goed zijn en 1 euro per pakje kosten.

Mefke, wanneer heb je die gekocht? Een tijdje terug stonken de pampers inderdaad, heb het al een tijd helemaal niet meer geroken. Wij gebruiken altijd pampers.

Geen ervaring met kindjes die nat uit hun bed komen.
pi_99149110
Pampersdoekjes heb ik nog niet geprobeerd, ik had een doos Huggies natural care gekocht en vind die tot nu toe het best, net iets vochtiger en gladder of zo, maar misschien veranderd dat ook weer. Ik ben niet zo merkvast.

Ik heb wel af en toe ongelukjes met luiers die aan mijzelf te wijten zijn, piemel niet goed naar beneden of luier niet strak genoeg dicht, soms dat het bij de beentjes lekt als een grote hoeveelheid borstvoedingspoep niet snel genoeg van de luier wordt opgenomen en natuurlijk tijdens het verschonen dat het mannetje fonteintje speelt of het leuk vindt te poepen en het bijna tegen de muur zit... :r :Y
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:11:05 #168
259886 pessie
pi_99149265
Zana, ik had een keer van een vriendin huggies aloe vera. Die stonken zo erg dat ik elke ochtendluier misselijk werd van de geur. Jakkie. Natural care ruikt niet nee, maar ze blijven bij mij altijd aan elkaar plakken, vind ik vervelend.
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:13:20 #169
100412 mefke79
komt goed!
pi_99149361
de doekjes van de hema zijn maar een euro per pakje. En dan koop ik meestal groot in als ze in de aanbieding zijn, want met twee mannen in de luiers gaat er hier heel wat doorheen. Kruidvat gaat ook prima trouwens.

De pampers zijn 'oud'. Deze waren over van Driekus en lagen op zolder, dus zeker een anderhalf jaar oud.
pi_99150986
Ik vind de geur van de pampers weer meevallen, volgens mij hebben ze wat veranderd!
Wij gebruiken ook de doekjes van pampers, die sensitive. Geen geur enzo, prima te doen.
pi_99157458
Ik vind huggies doekjes top, alles is fijn aan die dingen behalve de verkrijgbaarheid (niet bij albert en onze kruidvat).
Hema vind ik echt ruk (helaas). Wil je een doekje pakken, heb je keer op keer het halve pak in je hand.
pi_99159586
Ik heb dat met de kruidvatdoekjes die blijven aan elkaar plakken.
Ik heb ook nog zwitsal en pampersdoekjes staan en kijk dan wel welke ik het fijnst vind. Ik koop ze wel als ze in de aanbieding zijn

mbt luiers wij hebben pampers en kruidvat. Ik vind de pampers zachter maar merk voor de rest weinig verschil en een paar proefluiers van de c1000 gekregen die voelen heel anders dan kv en pampers maar geen ongelukjes meegehad.
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:53:52 #173
259886 pessie
pi_99165833
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:10 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind huggies doekjes top, alles is fijn aan die dingen behalve de verkrijgbaarheid (niet bij albert en onze kruidvat).
Hema vind ik echt ruk (helaas). Wil je een doekje pakken, heb je keer op keer het halve pak in je hand.
Dat heb ik dus met huggiesdoekjes :') .

Wij hebben in het allereerste begin 1 keer kruidvat luiers gehad, na 5 luiers hebben we de rest in de container gegooid. Nathan ging erlangs met zn spuitpoep. Ook hebben we een keer etos gehad, hele fijne luiers maar nogal dik waardoor ik niet meer kon voelen of ze nou nat waren of niet en ik 10 keer per dag een andere luier om deed. Dat bespaard niet denk ik.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 15:15:29 #174
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100272558
Kruidvat is waardeloos ja! De Pampers waren op, dus pakte ik wat luiers uit zo'n proefpakje. Dat heb ik geweten. Tot 3x toe zat zijn plas op zijn buik en/of rug. Je zag de natte plek gewoon verschijnen! De eerste keer dacht ik nog dat baby's piemeltje niet recht lag, maar nee hoor. Gewoon een rare lekluier. Vind ze ook stug.
pi_100273004
Ik vond die kruidvatluiers ook erg stug, maar lang niet zo stug als die van AH. Als je kind nog niet zelfstandig kan zitten, lukt dat wel met een appieluier aan zeg maar. Ik heb wel gemerkt dat het ontzettend afhankelijk is van je kind welke luier het prettigst is. Emma doet het goed op Pampers, vrijwel nooit lekkage, maar haar nichtje heeft dat juist weer met de Kruidvatluiers.
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 15:27:48 #176
5428 crew  miss_sly
pi_100273076
Wij hebben altijd Pampers gebruikt, en nooit een lekkage of anderszins problemen.
Op het kdv gebruiken ze Kruidvat luiers en dat geeft geen problemen, tot ze te lang met een natte of poepluier heeft gelopen. Bij de kv luiers heeft ze heel snel rode pijnlijke billen, zo erg dat ze heel har dmoet huilen als ik haar moet schoonmaken. Dus wij houden het nog even bij Pampers :Y
pi_100273145
Ik ben nu alle gekregen kruidvat luiers aan het opmaken. Dochter plast of poept er niet langs maar ik vind ze echt niet fijn/mooi zitten bij haar.. Heb al 2 pakken pampers gebruikt en wilde de nieuwe openen maar ga toch eerst de KV luiers opmaken..
Grappig dat de meesten dit zo ervaren, op mijn werk heb ik altijd gedacht dat kruidvatluiers prima waren, tot ik zelf mama werd ;)
pi_100274032
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:15 schreef Aventura het volgende:
Kruidvat is waardeloos ja! De Pampers waren op, dus pakte ik wat luiers uit zo'n proefpakje. Dat heb ik geweten. Tot 3x toe zat zijn plas op zijn buik en/of rug. Je zag de natte plek gewoon verschijnen! De eerste keer dacht ik nog dat baby's piemeltje niet recht lag, maar nee hoor. Gewoon een rare lekluier. Vind ze ook stug.
Ik merk echt totaal geen verschil als ik aan een Pamper voel of een Kruidvat luier!
Die van AH en Etos zijn echt enorm dik en stug als je die vergelijkt met bovengenoemde.
Die van de DA hebben een plastic laag en Huggies vallen lang en smal als je die naast een Pamper/Kruidvat luier legt.
Hier groot Kruidvat luier fan, ga ik bij een volgende echt veel eerder op over
pi_100274425
Ik vond kruidvat newborn ook waardeloos en heel stug en anders dan pampers.
Maar Puck krijgt nu op het kdv kruidvat luiers aan en ik merk dat in de grotere maat het verschil minder aanwezig is. Ik vind ze wel dikker. Het is een veel grotere luierkont met een kruidvat luier aan.
The way you rock'n'roll
pi_100274477
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:49 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik merk echt totaal geen verschil als ik aan een Pamper voel of een Kruidvat luier!
Die van AH en Etos zijn echt enorm dik en stug als je die vergelijkt met bovengenoemde.
Die van de DA hebben een plastic laag en Huggies vallen lang en smal als je die naast een Pamper/Kruidvat luier legt.
Hier groot Kruidvat luier fan, ga ik bij een volgende echt veel eerder op over
Ah luiers vind ik juist best fijn.. Vallen goed om het kontje van Leyla.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 16:34:28 #181
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100276135
wij hebben ook een hele poos pampers gebruikt bij Evie; en nu al maaaaande KV, en die bevallen ons juist prima, net als Poppejans dus.
Heb nu voor beeb 2.0 ook een aantal gratis newbornpakken en die ga ik ook gewoon proberen.
Doekjes overigens nog wel steeds Zwitsal sensitive, heb een hekel aan die geparfumeerde doekjes.
pi_100276426
Maat 5 van Kruidvat valt een stuk groter dan maat 5 van Pampers en dat heb ik geweten. :')
Blijven hier gewoon trouw aan Pampers, geen lekkages!
pi_100276722
Wij hadden een kortingsbon voor pamper doekjes dus we hadden wel 6 van die pakken in huis maar wat een ondingen. Puck zijn derrière was er gewoon helemaal nat van en zelfs de sudo pakte niet eens lekker zo nat.
Ze zijn eindelijk op _O_ dus nu weer gewoon terug naar Zwitsal doekjes.
The way you rock'n'roll
pi_100276963
:D
Ik zweer juist bij pampers doekjes. Zwitsal vond k niet lekker ruiken en zo droog :D

Luiers zijn apart...over t algemeen heb k pampers. Hij heeft een tijd gehad dat ie doorlekte s nachts bij 4. Toen naar 4+ pampers voor de nacht gegaan. Toen ging ie daarmee doorlopen. Toen naar kruidvat 4 gegaan. Dat ging even goed. Toen naar kv 4+, ging ook even goed. Toen naar pampers 4 en toen lekte hij niet meer door ermee...
Beetje vreemd. Nu zit ie op pampers maar 4+ gaat goed TOT nu toe. Moet m wel heel strak om doen. Hij beweegt veel in zn.slaap
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:02:41 #185
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100277339
Evie zit nu ook nog in 4+, heeft maar een klein kontje denk ik :D
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:10:41 #186
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100277617
Pampers en KV luiers vallen goed. Het liefst gebruiken we hier KV luiers, want ik kan dan 's nachts makkelijk voelen (door de pyjama heen) of ze geplast heeft (wordt de luier harder van).

De pampers blijven zacht dus dan zit ik nog wel eens voor niets 's nachts te verschonen (ze plast 's nachts nauwelijks) + dan wordt Larissa erg boos :P Misschien een rare reden voor mijn voorkeur van KV luiers, maar Larissa wil je 's nachts niet boos meemaken :P

Ik heb van de week DA luiers gekocht. Ze lekt er vaak in, en ligt het nou aan mij, of zijn die luiers superdik? Ik kreeg zowat haar rompertje niet dicht :')
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_100278875
Maar als ze nauwelijks plast kan je dat verschonen toch ook gewoon laten Tankgirl?
The way you rock'n'roll
pi_100281014
Ik heb alleen in de kraamweek 's nachts verschoond volgens mij :)
pi_100281747
O, niet plassen 's nachts, dat is fijn! Tienus plast zich suf, juist ook in de nacht. Dus wij moeten verschonen, anders lekt het. En dan te bedenken dat we al in luiers maat 3 zitten, want 2 van kv was te klein en de pampers wilde ook niet. Laten we zeggen dat Tienus vooral naar voren plast, iets anatomisch :P en dat werkt niet met kleine luiers.
pi_100282266
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:38 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb alleen in de kraamweek 's nachts verschoond volgens mij :)
Ik ook

BJ, Wolf zit ook in de maat 4+
Al heeeeel lang trouwens, al bijna een jaar nu geloof ik
pi_100282897
Thomas zit nu net in 4+ (pampers), ik denk een weekje of 2. Voor 's nachts heeft hij wel 5, en die zijn 's ochtends loodzwaar.

OP het kdv heeft hij kruidvat, de maat varieert van 4 tot 5, hangt een beetje vanaf wie hem verschoont. Zelf hebben we kv geprobeerd toen hij net geboren was. Hij lekte werkelijk elke keer door, dus die zijn ook zo in de kliko verdwenen. Daarna alleen maar pampers.

Van doekjes hadden we eerst etos. Die hadden een hele tijd geleden een goede aanbieding en toen hebben we 8 dozen van 6 pakjes gekocht ( :o ), die zijn nu bijna op (na 1,5 jaar). Nu hebben we Hema en kruidvat, ook prima. Hoewel ik die van de hema wel sterk vind ruiken.
pi_100282984
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
:D
Ik zweer juist bij pampers doekjes. Zwitsal vond k niet lekker ruiken en zo droog :D

Luiers zijn apart...over t algemeen heb k pampers. Hij heeft een tijd gehad dat ie doorlekte s nachts bij 4. Toen naar 4+ pampers voor de nacht gegaan. Toen ging ie daarmee doorlopen. Toen naar kruidvat 4 gegaan. Dat ging even goed. Toen naar kv 4+, ging ook even goed. Toen naar pampers 4 en toen lekte hij niet meer door ermee...
Beetje vreemd. Nu zit ie op pampers maar 4+ gaat goed TOT nu toe. Moet m wel heel strak om doen. Hij beweegt veel in zn.slaap
Mijn spekkont past echt nog prima in maatje 4 :D (wel de kv's!)

Hier heel lang pampers gebruikt, vonden we toch het fijnst.. maar hoe groter ze werd hoe minder goed de pampers aansloten, dat vind ik bij de kv's weer veel fijner :) dus we gebruiken nu alleen nog maar kv's!

Qua doekjes zwitsal.. vind ik het fijnst tot nu toe!
pi_100283570
Oh floris past 4 ook prima :) heb 4+ omdat mn moeder die uit duitsland had meegenomen ipv 4.
TOT een paar dagen geleden had k 4, ging ook s nachts prima...
Maar eerder had k 4+ ivm t lekken s nachts. 2maten luiers vond k irritant.
Kruidvat lijken trouwens ook groter, de 4+ van kruidvat zijn echt te groot.
pi_100285971
Hoe groot is het verschil eigenlijk tussen 4, 4+ en 5 van Pampers? Emma zit nu nog nét in 4, maar het volgende pak moet een maat groter worden. Maar is 4+ nou echt een nuttige tussenstap of kan ik net zo goed 5 halen?
pi_100286377
In een pak maat 5 zitten iets minder luiers, heb 4+ wel een hele tijd gebruikt, vond het wel een fijne tussenstap want 5 sloot nog niet zo goed aan, nu wel dus nu ben ik over op 5.
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 20:46:36 #196
5428 crew  miss_sly
pi_100286527
Wij hebben nu die luierbroekjes van pampers, maat 4 of 4+ geloof ik. OP het kdv krijgt ze altijd 4+ van kruidvat.
pi_100286914
wat is nu eigenlijk het verschil tussen de verschillende soorten pampers
active fit/baby dry/new baby?

Wat mij wel opviel ik heb al een paar maanden geleden wat pakken pampers baby dry maat 2 gekocht daar zitten er 58 in. In de huidige pakken zitten er maar 56 maar ze zijn niet goedkoper geworden
pi_100287359
Die New Baby heeft een urinestrip voorop zodat je kan zien of de baby geplast heeft+ ze nemen beter de allereerste poep op

Active Fit zou dunner zijn zodat bewegende baby's zich beter kunnen bewegen. Maar ik zie dat persoonlijk als afzetterij, er zit veel minder in zo'n Active Fit pak en met de Baby Dry hebben ze nou echt geen giga prop tussen de benen
pi_100287462
Nou precies poppejans! Ik heb één keer active fit gekocht totdat ik zag dat er minder in een pak zaten. Baby dry voldoet prima ^O^
The way you rock'n'roll
  zondag 7 augustus 2011 @ 10:50:03 #200
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_100416125
Hier altijd pampers voor de nacht (maat 4) & als we op pad gaan...
En Bebino van Aldi overdag...
Deze vallen net iets mooier dan die van het kruitvat bij haar!

en pamper doekjes... die zijn echt veruit het fijnst!

Bij t kdv krijgt ze huggies of etos maat 4
Dan krijgt ze wel sneller rode billen...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:18:11 #201
259886 pessie
pi_100433126
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:03 schreef Poppejans het volgende:
Die New Baby heeft een urinestrip voorop zodat je kan zien of de baby geplast heeft+ ze nemen beter de allereerste poep op

Active Fit zou dunner zijn zodat bewegende baby's zich beter kunnen bewegen. Maar ik zie dat persoonlijk als afzetterij, er zit veel minder in zo'n Active Fit pak en met de Baby Dry hebben ze nou echt geen giga prop tussen de benen
Wij hebben new baby gebruikt tot maat 3, toen we over moesten naar de volgende maat kreeg Nathan nog volledige borstvoeding en de baby dry variant trok dat hier niet, dat ging er erg vaak langs. We hebben een korte tijd active fit gebruikt omdat die beter aangesloten zitten en de bvpoep dus beter binnenboord bleef. Bij de introductie van vast voedsel zijn we langzaam overgegaan op baby dry, en dat gebruiken we nog steeds. Onderhand maat 4.
pi_100638970
gratis proefpakket luiers of luierbroekjes van C1000
http://www.c1000.nl/luiers
pi_102263005
Wij hebben in de vakantie een pak Aldi luiers meegenomen en ze bevallen erg goed ^O^ Geen ongelukjes mee gehad.
Als ik toch een minpuntje op moet noemen dan is het dat de geur er wat duidelijker door heen komt wel :+

Maar in maat vier 80 luiers voor ¤11,50 dus je hoort mij niet klagen.
The way you rock'n'roll
pi_102263277
Wat een prijs. Die geur is alleen maar handig, dan weet je dat je weer moet.
pi_102263362
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:18 schreef Vanyel het volgende:
Wat een prijs. Die geur is alleen maar handig, dan weet je dat je weer moet.
Nou hij slaapt bij ons op de kamer en als de deken omhoog gaat komt de geur je wel tegemoet zeg maar :P
Gelukkig poept hij pas als het toch tijd is om op te staan :D
The way you rock'n'roll
pi_102264675
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij hebben in de vakantie een pak Aldi luiers meegenomen en ze bevallen erg goed ^O^ Geen ongelukjes mee gehad.
Als ik toch een minpuntje op moet noemen dan is het dat de geur er wat duidelijker door heen komt wel :+

Maar in maat vier 80 luiers voor ¤11,50 dus je hoort mij niet klagen.
Had ze tijd terug voor tijn ook,vond/vind ze nog fijne dan de kruidvat luiers.
In maat 1&2 vond ik ze te stug.
pi_102275534
Wij hebben laatst bij lidl luiers meegenomen. Nog goedkoper dan kruidvatluiers en wat mij betreft net zo goed!
pi_102937690
Stomme vraag misschien, maar wat voor soort luiers gebruik je voor een baby van 5 maanden in een zwembad. Wij willen gewoon een keertje gaan en kijken of die het leuk vindt, maar niet direct naar babyzwemmen.
Zwemluiers of niets (omdat ze toch vaak niet in het water poepen en een klein plasje "niet zo erg is" of een minizwembroekje met plastieklaagje ( die zat tussen de babyspullen van Marktplaats)?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 11-10-2011 01:29:17 ]
pi_102938229
zana, vraag bij het zwembad na wat zij verplicht stellen. Bij ons mag je zonder zwemluier zwemmen. Onze jochies gaan welke elke week naar babyzwemmen en die hebben allebei een happy napper, een soort surfmateriaalbroekje dat vrij strak rond buik benen zit. Ik doe daar bij de oudste meestal wel een zwemluier onder, die heeft nogal de neiging om dan net in het zwembad te poepen. Maar, ze zijn vrij prijzig, dus dat doe je niet voor een keertje.

Zwemluiers van de kruidvat voldoen prima.
pi_102965136
Kruidvatzwemluiers zijn echt supergoedkoop! Kan ej geen miskoop noemen als je er maar 1 gebruikt.
  maandag 19 december 2011 @ 10:11:28 #211
259886 pessie
pi_105762699
*Schop*

Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst C1000 luiers gekocht. Gisteren hebben we ze uitgeprobeerd. Na de eerste had Nathan opeens wat uitslag en kon ik hem omkleden omdat hij was doorgelekt, na de 2de was de uitslag alleen maar erger geworden. We hebben er maar weer een pamper omgedaan. Heeft iemand anders deze ervaring ook?

Ik heb de c1000 klantenservice gebeld en stuur nu een paar luiers terug zodat zij er naar kunnen kijken. Ook krijg ik een tegoedbon.
pi_105762802
Nee, de testluiers van de C1000 heeft ze geen enkele reactie op gehad of doorgelekt.

Hier zijn nog steeds de kruidvat luiers favo! Ze lekt momenteel met een flinke poepbroek overal wel doorheen ;) lang leve doorkomende kiezen :)
  maandag 19 december 2011 @ 10:24:57 #213
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105763029
kruitvatluiers zitten hier juist niet fijn... altijd lekkage..

Etos krijgt ze op t kdv nu... das wel te pruimen, maar krijgt ze wel sneller rode billen van...

'snachts hier pampers maat 4+
en overdag ook de Bambino van Aldi... maatje 4...

Ik vind de geur juist erg meevallen! Wel als het een waterbommetje is.. maar gewoon bij 'standaard' plasjes geen luchtjes..
We'll have love aplenty
You and me
pi_105763428
Wij wisselen overdag tussen Kruidvat, Aldi en Jumbo eigen merk. In de grotere maten vind ik ze prima. In maatje 1 vond ik ze veel te stug.
Voor de nacht nog steeds pampers baby dry.

De C1000 testluiers hebben wij ook geen problemen mee gehad.
The way you rock'n'roll
pi_105763543
Dat ben ik wel met je eens, maat 1 en 2 vonden we pampers het allerfijnst, want lekker zacht! Maar vanaf maat 3 aan de kruidvats, was even wennen omdat ze wat stugger zijn, maar gaat echt prima! :Y
  maandag 19 december 2011 @ 10:47:17 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105763573
Wij hebben eig. van het begin af aan kruidvat gehad.
Eventjes bumblies geprobeerd, want die zaten in zo'n blije doos, maar dat was één groot lek-drama en daarna eig. nooit iets anders geprobeerd...
pi_105763577
Welke ze hier bij de opvang hebben geen idee eigk, er staan groene blaadjes op ofzo? Een of ander ecologisch gebeuren? Ik vind ze niet zo, want ze lekker vrij snel door heb ik het idee.. ze blijven altijd nattig voelen :? (wat op zich fijn is bij kindjes die bezig zijn met zindelijk worden :+ maar dat is hier nog lang niet aan de orde :P)
pi_105763820
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:11 schreef pessie het volgende:
*Schop*

Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst C1000 luiers gekocht. Gisteren hebben we ze uitgeprobeerd. Na de eerste had Nathan opeens wat uitslag en kon ik hem omkleden omdat hij was doorgelekt, na de 2de was de uitslag alleen maar erger geworden. We hebben er maar weer een pamper omgedaan. Heeft iemand anders deze ervaring ook?

Ik heb de c1000 klantenservice gebeld en stuur nu een paar luiers terug zodat zij er naar kunnen kijken. Ook krijg ik een tegoedbon.
Ik heb na dat gratis proefpakketje van c1000 luiers geklaagd destijds, dat ze heel snel vol van urine leken te zijn, en dat ik bij allebei de luiers al bijna helemaal het plakstripje kapot scheurde.
Heb niks hoeven op te sturen, maar kreeg een behoorlijke c1000 boodschappen waardebon met de post!

Ik las op internet alleen maar negatieve verhalen over de Action luiers, merk Neh-Neh en ben ze gaan uitproberen(Wolf dan he :P ) (maat 5) en zitten hier perfect! Echt net zoals Kruidvatluiers.En stug of heel dik vind ik ze ook niet en een hele nacht gaat ook prima, en dat voor maar 3,89 of 3,99 zoiets kost 1 pak _O_
Had nu net 4 pakken Huggies ingeslagen bij een aanbieding, maar die vallen stukje kleiner dan Kruidvat of Neh Neh en sluiten minder mooi aan. Dus daarna weer terug naar de Action luiers!
pi_105764002
Sofie heeft de maat 4+ van de kruidvat, maar lekt daar in de nacht doorheen. (geen wonder, ze slaapt van 19.30-10.00 regelmatig) Nu heb ik van de week pampers gekocht, maat 5, in de hoop dat die het in de nacht wel zouden houden, maar toen ik haar uit bed haalde zat ze helemaal vol met die vieze gel. Die krijgt ze dus maar niet meer in de nacht aan.
Misschien voor de nacht toch over op de 5 van de kruidvat.
*poef* nu is het weg
pi_105764190
Hier Pampers van de Aldi geloof 11,49 voor 80 luiers nog geen ongelukken gehad ook niet in de nacht en vaak slaapt ze van 7 tot 9!
pi_105764329
We gaan nu over naar pampers maat 2
ik heb 2 verschillende gekocht, geen idee wat het verschil is
in de ene zitten 48 luiers en in de andere verpakking 56...active fit vs baby dry :?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105764389
baby dry is fijner en dus goedkoper in mijn ogen
The way you rock'n'roll
pi_105764455
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:15 schreef bitterend het volgende:
We gaan nu over naar pampers maat 2
ik heb 2 verschillende gekocht, geen idee wat het verschil is
in de ene zitten 48 luiers en in de andere verpakking 56...active fit vs baby dry :?
Ik heb altijd babydry. Active fit is voor bewegelijke kindjes, ze zouden beter aansluiten. Noah draagt ze nu omdat ze in de luiertaart zaten, maar er hangt echt een chemisch luchtje om hem heen als ik 'm 's morgens uit bed haal..
Lotte!
Noah!
pi_105767132
Mmm ik zit een beetje met een luierdillema. Maat 4+ is wat krap, maar maat 5 gaat slobberen. Ik heb nu al een aantal merken uitgeprobeerd. Vorige week eens een pak bumblies meegenomen bij de buurtsuper. Ze leken goed te zitten, maar mevrouw is dus echt al een stuk of 4 keer doorgelekt -O-
pi_105767187
Huggies 5 of Lidl luiers 5 al geprobeerd Octo?
Die zijn echt een stuk kleiner dan de Kruidvat maat 5.
pi_105767445
Hier eigenlijk altijd pampers luiers. Nu maat 4+. Laatst een pak huggies gekocht maar daar krijgt J. Snel rode billen! Ook Een keer action luiers geprobeerd maar die lekten aan alle kanten. Blijven dus mooi bij pampers!
29/10/'10 - 25/03/'13
  maandag 19 december 2011 @ 13:20:01 #227
259886 pessie
pi_105768276
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:47 schreef Orea het volgende:
Welke ze hier bij de opvang hebben geen idee eigk, er staan groene blaadjes op ofzo? Een of ander ecologisch gebeuren? Ik vind ze niet zo, want ze lekker vrij snel door heb ik het idee.. ze blijven altijd nattig voelen :? (wat op zich fijn is bij kindjes die bezig zijn met zindelijk worden :+ maar dat is hier nog lang niet aan de orde :P)
Ok, even een fail van mijn kant:
Nathan moest na in plassen gestampt te hebben even een andere broek aan en meteen even een droge luier. Na een uurtje zegt manlief "hoe zit het eigenlijk met die natte broek", dus ik zeg "die hangt boven over de verwarming" manlief :? , bleek dat Nathan's broek die hij schoon aan had gekregen in het kruis nat was. Ik was vergeten hem een luier om te doen :@ :') . Ik denk dat ik em zindelijk wil hebben ofzo 8)7 :P
pi_105770703
Ik had een doos pampers gekocht (toen ik nog zwanger was) waar budget op staat en dat blijkt active fit te zijn. Nu heb ik de hele dag het idee dat ean gepoept heeft want ze stinken ontzettend. Helaas zitten er 144 luiers in dus moeten we nog even. Ze zijn wel dunner/soepeler dan de baby dry en new baby.
En volgens mij heb ik in maat 4 ook active fit staan. Wij zitten dus nog wel even in de chemische luchtjes.
  maandag 19 december 2011 @ 14:35:32 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105770845
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:31 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik had een doos pampers gekocht (toen ik nog zwanger was) waar budget op staat en dat blijkt active fit te zijn. Nu heb ik de hele dag het idee dat ean gepoept heeft want ze stinken ontzettend. Helaas zitten er 144 luiers in dus moeten we nog even. Ze zijn wel dunner/soepeler dan de baby dry en new baby.
En volgens mij heb ik in maat 4 ook active fit staan. Wij zitten dus nog wel even in de chemische luchtjes.
Ja, dat!
Ik had in een ander topic pas precies hetzelfde gepost.... wat een verschrikkelijk nare lucht komt er van die dingen, zodra er geplast is zit je constant te controleren of er gepoept is, want zo ruikt het.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105771666
Ja echt een gore lucht. maar ik maak ze wel op. Weggooien vind ik zonde.
pi_105771742
Ik heb nu een pak simply dry van pampers, eens kijken of het wat is! Prijsverschil is groot (kan ze in Duitsland halen, ¤ 6,99 per pak van 40 stuks)
pi_105774437
De ervaring die ik met simple dry heb, is niet echt positief. (eerder vandaag gepost)
*poef* nu is het weg
pi_105775334
Die van gisteravond heeft het goed gehouden allemaal, 19:00 aan – 07:00 uit!
Flinke luier + verrassing, allemaal binnen boord. Vanavond wederom even een aan. :+
pi_105780057
Ik heb voor Rienk gisteren ook simply dry gekocht. Maar een hele nacht in die luier is dus geen succes. Hij was op zn rug helemaal nat :(
Rienk lekt nooit door. :N
We hebben normaal baby-dry en die houdt wel. Dus overdag voorlopig in de simply-dry en savonds in zn eigen vertrouwde baby-dry :Y

En simply-dry komt er dus ook niet meer in. Simpel zat :+
  maandag 19 december 2011 @ 20:22:57 #235
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105786944
Ik heb vanaf de geboorte een combi van Pampers en Huggies gebruikt. Nu zijn alle Pampers op en gebruik ik sinds twee weken alleen nog maar Huggies. Zitten perfect, zijn dun en zacht en ze lekken nooit door. Er zit ook geen vies luchtje aan zoals bij de pampers.

En ik koop ze in de aanbieding, 2 voor de prijs van 1. Dus dat is 8 euro voor 60 luiers. :)

Kruidvat en Etos ook geprobeerd, vind ik veel te dik en stug.
pi_105860081
Ik gebruik al vanaf de geboorte Pampers, koop ze vaak in de aanbieding, Huggies lekten bij mijn dochter wel langs net als kruidvat en da.
Heb nu de simply dry maar die gebruik ik alleen op de dag omdat ze voor 's nachts niet goed genoeg absorberen.
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
  woensdag 21 december 2011 @ 11:41:22 #237
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105860370
Ik koop altijd Pampers, na een paar uitsptapjes naar Lidl en Bumblies. Ze zijn bijna altijd wel ergens in de aanbieding. Ze hebben tot nu toe altijd nog hun werk goed gedaan, ik heb gewoon geen zin om iets anders te proberen :)
pi_105862265
Pampers en die kopen we altijd in de aanbieding bij de makro. Betaal je 75 euro maar kun je ook weer maanden vooruit (480 luiers ofzo).
PWBF
pi_105862303
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:42 schreef Nielsch het volgende:
Pampers en die kopen we altijd in de aanbieding bij de makro. Betaal je 75 euro maar kun je ook weer maanden vooruit (480 luiers ofzo).
maar weet je dat dat helemaal geen aanbieding is.. Als je het uitrekent zijn ze nog steeds duurder als de aanbieding van de Kruidvat...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 21 december 2011 @ 12:44:43 #240
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105862325
Ik koop er nooit zo veel vooruit, ivm maat.
pi_105862389
Inderdaad, voor je het weet dan moet je weer een andere maat hebben! :)
pi_105862396
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:44 schreef Aventura het volgende:
Ik koop er nooit zo veel vooruit, ivm maat.
Dat verandert vanzelf...lotte heeft vanaf 9 maanden tot haar 2e verjaardag in dezelfde maat gezeten...
Lotte!
Noah!
  woensdag 21 december 2011 @ 12:49:10 #243
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105862476
Maud zit al 3 jaar in maatje 5 van de Etos...alleen het aantal neemt af, omdat ze nu 's nachts zo af en toe droog is. Dus wat dat betreft ben ik blij dat ik op die acties let. Hier geen andere winkels in de buurt die goedkoper zijn, dus vandaar mijn keuze voor Etos eigenmerk.
pi_105863761
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:44 schreef Vicky het volgende:

[..]

maar weet je dat dat helemaal geen aanbieding is.. Als je het uitrekent zijn ze nog steeds duurder als de aanbieding van de Kruidvat...
Duurder dan... En boeiend, ik ga niet zeuren om een paar euro.

Wat betreft maat nog nooit last gehad.
PWBF
pi_105866055
ik heb laatst nog 4 pakken pampers voor 19,50 gekocht.
Inclusief kortingsbon dat wel maar als je een beetje goed shopt is dat wel mogelijk :Y
pi_107061118
Voor de mensen die zelf dichtbij de Duitse grens wonen of er toevallig familie hebben wonen. Het loont zeker om daar je pampers te kopen. Ik heb gisteren 72 babydry pampers gekocht in maat 3 voor ¤ 14,00. Schlecker heeft daar hele gunstige prijzen!
pi_107074616
Zijn de Schlecker winkels nog wel open, ze zijn een dezer dagen toch valid verklaard (nog een keertje opgezocht ze gaan uitstel van betaling aanvragen en zijn van plan winkels te sluiten)

[ Bericht 38% gewijzigd door Zana op 21-01-2012 19:58:39 (Toch (nog) niet valid) ]
pi_107075143
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:22 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb vanaf de geboorte een combi van Pampers en Huggies gebruikt. Nu zijn alle Pampers op en gebruik ik sinds twee weken alleen nog maar Huggies. Zitten perfect, zijn dun en zacht en ze lekken nooit door. Er zit ook geen vies luchtje aan zoals bij de pampers.

En ik koop ze in de aanbieding, 2 voor de prijs van 1. Dus dat is 8 euro voor 60 luiers. :)

Kruidvat en Etos ook geprobeerd, vind ik veel te dik en stug.
Super tip! ga ze morgen bij de Etos halen! inderdaad 2 halen 1 betalen *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_107077788
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 11:09 schreef Cyntiaa het volgende:
Voor de mensen die zelf dichtbij de Duitse grens wonen of er toevallig familie hebben wonen. Het loont zeker om daar je pampers te kopen. Ik heb gisteren 72 babydry pampers gekocht in maat 3 voor ¤ 14,00. Schlecker heeft daar hele gunstige prijzen!
Schlecker is (hier in Berlijn iig..) de duurste. Ik haal Pampers altijd bij de Kaufland. Normale prijs 8.65 voor een pak. De aanbieding is meestal 15,99/16,99 voor een doos. Met de kortingsbonnen die je hier het eerste levensjaar krijgt, krijg ik ook nog 4¤ korting. Ik schrik altijd weer als ik in Nederland een pak luiers moet kopen...
Lotte!
Noah!
  zaterdag 21 januari 2012 @ 21:26:11 #250
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107078106
Die van de Aldi (bebino) zijn ook fijn vind ik.. Niet zo stug en Oona krijgt er geen uitslag van.
Op t kdv krijgt ze die van Etos.. in grotere maten zijn die niet meer zo stug gelukkig.. wel vind ik haar wat sneller rode billen krijgen in de etosluiers
We'll have love aplenty
You and me
  zaterdag 21 januari 2012 @ 22:12:08 #251
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_107079781
Die (bebino) ga ik ook eens proberen, Aldi zit hier vlak bij :) . Alleen viel het me op dat ze bijna altijd alleen maar de grotere maten hebben... eens goed in de gaten gaan houden...

Etos, kruidvat vond ik te stug, maar moet eerlijk zeggen dat ik deze alleen in het begin heb geprobeerd, wellicht vallen ze nu wat beter. Tot nu toe verder alleen Pampers Baby Dry gebruikt, prijzig, maar wel lekker soepel en nooit rode billetjes.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_107083470
Kruidvat is in de grotere maten minder stug maar voor de nacht blijven we bij pampers.
The way you rock'n'roll
pi_107088812
Geen idee of de schlecker failliet is ?! Mocht het wel zo zijn dan stuur ik mijn mams of haar buurvrouw nog even er naar toe komende week :+
pi_107088960
Ik heb nu ook een pak bij de Aldi gehaald, ben benieuwd. Hij lekte de laatste tijd veel door.

Volgens mij komen rode billen meer door zure poep en te laat verschonen. Ik heb met pampers ook wel eens luieruitslag gehad.
pi_107089036
Ik maak nu overdag de pampers simply dry op, en daarna alleen nog maar baby dry. Kom er steeds weer bij terug, die zijn toch echt het fijnst!

Maat 4 is nu halverwege, daarna nog 1 pak maat 4 (baby dry) en dan stappen we over op maat 4+.
  zondag 22 januari 2012 @ 09:41:45 #256
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107089134
De luiers van de Aldi vind ik echt te plastic... Werkte dan ook niet. Lidl is wel favoriet hier en ik heb nu onlangs ook Jumbo eigen merk gekocht wat goed bevalt...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 22 januari 2012 @ 10:00:21 #257
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_107089269
Iemand hier nog suggesties voor een lange, maar vooral smalle baby? Ik merk dat bij Kruidvat als bij Pampers New Baby het bij de beentjes niet zo lekker aansluit. Niet onoverkomelijk, maar af en toe wel de aanleiding voor complete verkleedpartijtjes...

Kruidvat is hier overigens ook een no-go voor de nacht... Ze lekt van boven tot beneden door dan.
pi_107090225
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 09:24 schreef Sannne het volgende:
Ik maak nu overdag de pampers simply dry op, en daarna alleen nog maar baby dry. Kom er steeds weer bij terug, die zijn toch echt het fijnst!

Maat 4 is nu halverwege, daarna nog 1 pak maat 4 (baby dry) en dan stappen we over op maat 4+.
Ik zou niet over stappen op maat 4+ de plus staat namelijk gewoon voor extra absorptie.
Er zit bij andere merken inderdaad maatverschil in maar bij pampers niet. ;)
  zondag 22 januari 2012 @ 11:30:52 #259
100412 mefke79
komt goed!
pi_107090546
nts, mijn slanke jongens zitten altijd in Kruidvat en dat werkt prima. Ik weet niet welke maat je nu hebt? De grap is namelijk dat de sluitlipjes hier bijna over elkaar gesloten moeten worden, maar een maat kleiner absorbeert niet genoeg. Dus misschien is een maatje groter ook gewoon een oplossing.
  zondag 22 januari 2012 @ 11:55:30 #260
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_107091019
Dankjewel Mefke! Ze zit nog in maat 1 nu, maar gelukkig heb ik vorige week tijdens de actie ook 2 pakken maat 2 meegebracht, dus dan zullen we die maar eens proberen.
pi_107092202
Trekpleister heeft a.s. week de huggies in de aanbieding 1 + 1 Gratis :)
pi_107092267
Iemand al ervaring met die pampers simply dry (oranje verpakking) vs baby dry?
  zondag 22 januari 2012 @ 12:43:09 #263
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107092301
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 11:30 schreef mefke79 het volgende:
nts, mijn slanke jongens zitten altijd in Kruidvat en dat werkt prima. Ik weet niet welke maat je nu hebt? De grap is namelijk dat de sluitlipjes hier bijna over elkaar gesloten moeten worden, maar een maat kleiner absorbeert niet genoeg. Dus misschien is een maatje groter ook gewoon een oplossing.
hier ook vaak kruidvat; en Evie heeft ook een minikontje en zit bij haar ook prima.
En anders dragen ze pampers:
nu bij zowel kruidvat als trekpleister 2 +1 gratis... wij hebben dus weer voorraad.
pi_107092468
Hier echt alleen nog maar pampers, ik wijk niet meer af! Laats toch nog eens huggies geprobeerd (tja aanbieding, erg goedkoop), maar had het beter niet kunnen doen want hij lekte continu door.

Naja over een paar maanden hopen we er vanaf te zijn ;)

Nijna, oranje pamperverpakking zegt me niets!

Pvoes, handig om te weten dat 4+ dus niet groter is! Hier gebruiken we al een tijdje 4+.
pi_107092624
Ik heb laatst de Huggies gekocht, maar het is het toch net niet. Sluit niet helemaal mooi aan. Dus als ze op zijn blijven we bij kruidvat. Zelfs mijn spekkont past daar nog altijd het beste in :Y

Ik denk dat we bij de baby niet eens meer moeilijk gaan doen en gewoon gelijk aan de kruidvats gaan... :)
pi_107092815
Ik vond in de kleine maatjes de kruidvat o.a. erg stug. Toen hebben we het bij pampers gehouden.

Pas vanaf maat 3 vind ik andere merken ook prima aanvoelen om het bevallige kontje van Puck te sieren :+
The way you rock'n'roll
  zondag 22 januari 2012 @ 13:02:48 #267
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107092962
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vond in de kleine maatjes de kruidvat o.a. erg stug. Toen hebben we het bij pampers gehouden.

Pas vanaf maat 3 vind ik andere merken ook prima aanvoelen om het bevallige kontje van Puck te sieren :+
+1

idd is kruidvat ook pas vanaf mt 3 acceptabel hier ;)
pi_107093059
Ja das waar, dat was ik alweer vergeten :+

Bij de baby gaan we vanaf maat 3 weer gewoon aan de kruidvats O-)
pi_107093860
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:42 schreef Nijna het volgende:
Iemand al ervaring met die pampers simply dry (oranje verpakking) vs baby dry?
Ik heb laatst voor Noah een pak simply dry gehaald, maar daarin waren zn billetjes echt vies nat/klam na een uurtje of 3. De nacht redde hij er sowieso niet op. Let wel, hij is 4 maanden, misschien dat het nij jouw grotere dametjes anders is...
Lotte!
Noah!
pi_107093995
Het is zo jammer dat het wel in veel foldertjes staat maar niet duidelijk op het pak.
Wij zijn vanwege meneer zijn grote plas productie dus al snel overgegaan op 4+

Kruidvat luiers kan Vtje dus echt niet tegen heel zijn billen kapot.. :'(
pi_107099638
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2012 13:35 schreef Pvoesss het volgende:
Het is zo jammer dat het wel in veel foldertjes staat maar niet duidelijk op het pak.
Wij zijn vanwege meneer zijn grote plas productie dus al snel overgegaan op 4+

Kyllian heeft nooit 4+ gehad, die is van 4 nog even overgegaan op 5 en daarbij geëindigd, maar Dyon begon meer door te lekker bij 4 en toen de 4+ geprobeerd aangezien 5 nog veel te groot zou zijn. Nu snap ik ook waarom de 4+ wel prima zat/zit, hij is dus gewoon niet groter maar kan wel meer houden.
  zondag 22 januari 2012 @ 16:41:04 #272
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107102385
ohh ook nooit geweten van 4 en 4+
Oona heeft ook 4+

meimel hoe gaat t met de etos van t kdv bij Dyon?
We'll have love aplenty
You and me
pi_107102641
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 16:41 schreef Reilain het volgende:
ohh ook nooit geweten van 4 en 4+
Oona heeft ook 4+

meimel hoe gaat t met de etos van t kdv bij Dyon?
Heb nooit gehoord dat hij daar vaak doorlekt, dus zal wel goed gaan. Ik vind het zelf alleen stugge dingen. Hij heeft op het kdv meestal maat 4 aan, maar thuis drinkt hij volgens mij meer ;)
Zit nu toevallig tegen het kdv aan te kijken (ben aan het werk).
  zondag 22 januari 2012 @ 16:47:37 #274
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_107102680
Voor de Kruidvatluiersliefhebbers (dubbele woordwaarde ;) ) de luiers van de Jumbo zijn van vergelijkbare kwaliteit en ongeveer de helft goedkoper *O* (Ylana d'r persoonlijke ervaring vanaf maat 3)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_107103860
Hoeveel vieze luiers per dag hebben jullie eigenlijk? Hier met ruim 7 maanden maar 3 tot 4 per dag, waarvan 1-2 inklusieve poep. Ik geef bv en daarnaast weinig tot geen extra drinken en vraag mij eigenlijk al een tijdje af of dat wel genoeg is. Ik heb nog maat 3 en hij is ook maar rond de 7,5 kg.
  zondag 22 januari 2012 @ 17:27:18 #276
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107104459
Ik zit hier wel op 5 luiers per dag in ieder geval, soms 6. Ze poept momenteel in 2 a 3 keer...
Ik heb sinds afgelopen week mindere ervaring met Huggies, ze is me al een keer of 4 doorgelekt.
Nog niet eerder last van gehad, maar ze sluiten niet helemaal lekker meer aan met haar spekbuikje en billen, het is niet zo dat ie te vol zit ofzo.

Dus, nog twee pakken opmaken en dan haal ik toch nog maar eens een pak Kruidvat luiers.
Of een goede pampers aanbieding, ik twijfel nog.... :X
  zondag 22 januari 2012 @ 18:00:19 #277
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107105743
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 15:47 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Kyllian heeft nooit 4+ gehad, die is van 4 nog even overgegaan op 5 en daarbij geëindigd, maar Dyon begon meer door te lekker bij 4 en toen de 4+ geprobeerd aangezien 5 nog veel te groot zou zijn. Nu snap ik ook waarom de 4+ wel prima zat/zit, hij is dus gewoon niet groter maar kan wel meer houden.
+ 1; ik wist dat ook niet; maar om dezelfde reden gingen wij over naar 4+.. raar dat ik dat nooit gemerkt heb haha
  zondag 22 januari 2012 @ 19:19:48 #278
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107108872
Ik vind de kruidvatluiers juist veel stugger en dikker vanaf de grotere maten. Voor de mini's vond ik het nog wel gaan. Wij gebruiken eigenlijk altijd pampers. Mijn schoonouders hebben wel eens een pak kruidvat gekocht maar dan heeft Harry meteen uitslag dus wij hebben gezegd dat ze het gewoon bij pampers moeten houden.
pi_107470682
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:00 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

+ 1; ik wist dat ook niet; maar om dezelfde reden gingen wij over naar 4+.. raar dat ik dat nooit gemerkt heb haha
Er staat toch gewoon een andere gewichtsklasse op de luiers? Dan zijn ze toch ook iets groter..
Lotte!
Noah!
pi_107470866
Mijn schoonouders hebben Bumblies, ik vind ze echt zwaar irritant, heel stug en ruim... Zelf gebruik ik nogsteeds pampers, ben er erg blij mee en de kleine meid heeft nog nooit luieruitslag gehad!
Ik gebruik voor overdag nummer 3 en voor 's nachts de 4, dit omdat ze er precies tussen in zit en de 4 neemt net wat meer op, overdag kan ik optijd verschonen maar 's nachts begin ik daar echt niet aan ;).
pi_107470943
Ik zweer bij Lidl. Geen doorlekken,geen stank en ze zijn goedkoop ^O^
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_107471042
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:35 schreef TripleS het volgende:
Ik zweer bij Lidl. Geen doorlekken,geen stank en ze zijn goedkoop ^O^
Wij hebben helaas geen Lidl in de buurt... Heb toen ze baby was allerlei soorten gebruikt, Jumbo, DA, Kruidvat... Maar kwam toch elke keer terug bij Pampers.
pi_107471338
Ja, dat heb ik dus ook. We proberen ook wel soms anderen, maar ze vallen altijd zo tegen. De stug, te breed of je trekt ze steeds kapot..

Maar nu Jelte al in maat 3 zit ga ik toch maar weer eens om mij heen kijken. Tis zo rete duur die pampers :X
(Al hadden we de laatste bubs met 3 halen 2 betalen *O* Toch 30 euro korting op 6 pakken luiers! *O* )
pi_107471369
Ik koop ze ook bijna altijd in de aanbieding...
pi_107471456
Ik stap toch af van simply dry.. Helaas nog een hele lading hiervan over -O- Cas krijgt er rode billen van. Gewoon weer Baby dry halen vrijdag. ( ¤ 8,65 per pak in Duitsland)
pi_107471518
Oh, dat is lekker goedkoop Cyntia! Wij hebben ook de babydry. Werken bij ons perfect. De Active fit vind ik te duur. Te weinig luier voor de veel geld.

En de Simply dry is idd waardeloos :X Rienk werd steeds drijfnat en als je ze goed bekijkt zie je ook wel dat de Simply goedkoper is. Er zit veel minder van de groene opneemlaag in. Dat verschil merk je direct!
pi_107471685
Het is dat je niet in de buurt woont, anders had ik wat pakken mee genomen :+ Het scheelt echt daar. (Schlecker is echt een uitkomst! De kleine filialen gaan sluiten, de grote blijven open)
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:16:05 #288
364382 Aemelia
*bla bla bla bla*
pi_107472084
check www.truus.nl voor een pamper 2+1 gratis aanbieding *O*
pi_107472099
Je kan bij de Schlecker ook op de site bestellen, weet niet of het in Nederland wordt bezorgd, maar je zou het kunnen proberen...
pi_107472155
Wij gaan over op maat 5. Fietje is dan wel geen 11 kilo, maar ze heeft de striemen op haar benen staan van de luiers.
*poef* nu is het weg
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:28:36 #291
259886 pessie
pi_107472452
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:51 schreef Vlindur het volgende:
Ja, dat heb ik dus ook. We proberen ook wel soms anderen, maar ze vallen altijd zo tegen. De stug, te breed of je trekt ze steeds kapot..

Maar nu Jelte al in maat 3 zit ga ik toch maar weer eens om mij heen kijken. Tis zo rete duur die pampers :X
(Al hadden we de laatste bubs met 3 halen 2 betalen *O* Toch 30 euro korting op 6 pakken luiers! *O* )
14.99 voor 2 midpakken bij de DA deze week (hoorde ik vanochtend op de radio).
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:44:28 #292
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107516683
Gisteren 3 grote pakken pampers gehaald bij Etos.... 2+1 gratis...
Met stickers erbij 1x 20% en 1x 10% en een volle babyzegelkaart = 6 euro korting ;)

Best leuk! (21 nog wat ipv 49 nog wat)
We'll have love aplenty
You and me
pi_109888246
Ik ben net overgestapt op maat 4 van Kruidvat, die zijn vanaf 7 -18 kg, zoontje is rond de 8,5 kg, maar op een of ander manier lijken die minder goed aan te sluiten, vooral als er al een plasje inzit. Dan lijken de korreltjes in de luier meer te schuiven en zakt de luier ook een beetje uit, waardoor meer ruimte bij de benen komt. Ik wil nu niet bij elk klein plasje de luier direct moeten vervangen.
Is er nog een merk met tussenmaat of andere pasform? Bij maat 3 van Kruidvat had ik weinig problemen, dan had ik nog een keertje maat 3 van etos, die leken net ietsje groter en daar scheurte af en toe een sluiting af.
Als ik gisteren goed heb gekeken zijn er luiers bij de action van 4-10 kg, is dat wat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 04-04-2012 11:55:02 ]
pi_110125545
Ik kom zo snel niet in het aanbiedingen topic via mobiel; maar bij Limango.nl pampers maat 3 (60 luiers) voor 7,95! (ipv 16,95)

Ik zat al helemaal klaar maar ik krijg mijn dikkont echt niet meer in maat 3.... Helaas!
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:43:19 #295
100412 mefke79
komt goed!
pi_110132085
zana, wat is er mis met maat 3 dan? Want op die kilo's ga ik al lang niet meer af, ik kijk gewoon wat past.
pi_110132433
Gerb, je mini komt snel genoeg in maat 3 hoor. Mia zit nu al een paar weken in maat 3 :o

Overigens vind ik die simply dry ook best OK :Y Ze zijn alleen niet bestand tegen de spuitluiers die madam eens in de paar dagen heeft. Dan zijn de newborns toch net wat beter. Beetje jammer dat ze daar na een paar uur zo'n afdruk van het 'netje' in de billen heeft staan :')
pi_110133020
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:43 schreef mefke79 het volgende:
zana, wat is er mis met maat 3 dan? Want op die kilo's ga ik al lang niet meer af, ik kijk gewoon wat past.
nu eerlijk gezegd, ik had maat 4 al in de aanbieding gekocht en maat 3 was net op, dus ik dacht vanwege de kilo's "mag" ik toch al overstappen, maar er zit denk ik verschil in het binnenwerk, misschien omdat de babies meer kruipen en lopen op die leeftijd, als je de flappen van de voorkant goed naar achteren vouwt gaat het ook wel, maar het is even wennen en mijn zoontje is meestal zo weg als het gaat om luiers wisselen, er is geen houden aan, ook een speeltje in zijn handen helpt vaak niet, hij draait zich om en kruipt weg en dan is het lastig de luier mooi dicht te krijgen

ik heb ook snel de neiging alleen de luier te vervangen als er poep in zit, want plas wordt redelijk goed opgevangen, het is alleen geen goed idee, wanneer er al een goede plasluier is en die al niet meer heel strak zit en dan poep erbij komt
pi_110133678
Dan toch op de commode verschonen. Geen kan op weg kruipen. Wij hebben daardoor nooit lek luiers.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:35:33 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_110133981
Zolang een kleinere maat past de kleinere maat blijven gebruiken, ongeacht of ze al "mogen overstappen" qua kilo's.
In iedere volgende maat zitten minder luiers en dus is het gewoon voordeliger een kleine maat te gebruiken als die nog past.

We gebruiken hier 4 en 4+ door elkaar nu we weer even (door Pvoesss?) met de neus op de feiten gedrukt werden dat de 4+ niet groter is maar meer vocht kan opvangen; dus de 4 voor overdag en de 4+ voor 's nachts.
Het kost allemaal al meer dan genoeg, en als er 5 luiers minder in een pak zitten dan scheelt dat bijna een dag qua luiergebruik.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_110134936
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dan toch op de commode verschonen. Geen kan op weg kruipen. Wij hebben daardoor nooit lek luiers.
Op de commode is het helaas net zo erg en in mijn ogen nog gevaarlijker ook, daarom nu vaak op de bank of in ons bed.

Ik weet ook niet zo goed, wanneer een luier niet meer past...vaker doorlekken? Wij hadden dat niet echt met maat 3, maar de voorkant was 's ochtends altijd goed vol.
In de maat 4 pakjes zitten minder luiers dat klopt, maar de pasvorm dat weet je eerst als je de luiers ook gebruikt en nu heb je zo een lege prop bij het kontje. Ze gaan ook tot 18 kg, daar zou best wel veel verschil zitten in de hoeveelheid wat moet worden opgevangen...

Kan trouwens iemand anders een nieuw topic openen ik kan dit op dit moment niet, anders vanavond wel.
pi_110135071
De luier past hier niet goed meer als de flappen van de voorkant i.c.m. de flappen van de achterkant niet goed meer aansluiten en er daardoor een te groot gat ontstaat wat doorlekken veroorzaakt.
Of als de luier 's nachts ondanks passen niet meer houdt en je dus een grotere maat nodig hebt voor het absorptievermogen.

Op de commode blijft kind hier liggen, ergens anders niet. Interessante dingen in het handje geven of liedje zingen, hydrofielluier erbij voor kiekeboe werkt hier allemaal erg goed.
The way you rock'n'roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')