is dit niet net als met banden? niet elke band past op elke velg...quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wij gebruiktte altijd pampers. Die zaten het beste, lekker dun, maar hielden haar toch droog.
Mijn moeder gebruiktte de AH luiers en ook die leken best oke, waren alleen wat stugger voor mijn gevoel.
Ik heb 1 keer die van de jumbo en 1x die van de kruitvat geprobeerd, maar ik vond het geen succes. Stugge luiers die niet goed aan leken te sluiten
quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:28 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
is dit niet net als met banden? niet elke band past op elke velg...gewoon uitproberen dus dan merk je het vanzelf
Zoals dit vaak is, aangezien geen kind hetzelfde isquote:Op donderdag 27 januari 2011 13:42 schreef Pvoesss het volgende:
ik merk dat bij hem alles anders zit..
Ja dat snap ik ook.. maar de luiers blijven hetzelfde dus sommige dingen zijn niet anders.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:43 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
Zoals dit vaak is, aangezien geen kind hetzelfde is
Ik heb daar dus geen fut voor, om dat in de gaten te houden.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:38 schreef Pvoesss het volgende:
Pampers koop ik in de aanbieding scheelt het niet heel veel met kruidvat
Ik heb hier een heerlijk winkelcentrum met kruidvat, etos, ah, jumbo Het is altijd wel ergens in de aanbiedingquote:Op donderdag 27 januari 2011 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb daar dus geen fut voor, om dat in de gaten te houden.![]()
En aangezien we tevreden zijn met het kv vind ik het wel zo makkelijk om die dan maar gewoon te houden. Wel zo overzichtelijk.
Formido? Dat is toch een bouwmarkt? Interessant uitstapje dan!quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:32 schreef SacreCoeur het volgende:
Altijd pampers gebruikt of soms huggies (deze vallen lekker smal)
Allebei tevreden mee geweest, niet heel lang nodig gehad.
Nooit last van doorlekken, geurtjes of iets anders.
Formido heeft nu een super pamper aanbieding toch?
Las 't gister, maar ik heb geen verstand meer van luiers geloof ik
Ja is een bouwmarkt, daarom viel 't me opquote:Op donderdag 27 januari 2011 15:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Formido? Dat is toch een bouwmarkt? Interessant uitstapje dan!
quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:15 schreef DaviniaHR het volgende:
Is er nog een verschil in breedte? Eli heeft nu maat 6 easy up dingesen van pampers, maar die zijn eigenlijk te smal. Welke zouden dan goed zijn?
(we hebben 1x huggies gehad, en daar lekte meneer prompt doorheen, dus dat is geen optie.
Ik vind die huggies wel heel schattig staan, ze doen hm vaak nog maatje 3 aan. Staat echt zo ienieminiquote:
Hm, dan hou je vast erg van sterke drank? Snap alleen niet waarom ze bij Hooghoudt luiers verkopen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:19 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb nu actifit. Boodschappen bij hooghoudt en bumblies zitten niet fijn vind ik. Babydry stinken zo, dus ik hoop dat deze dat niet doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ligt ook wel erg aan het gewicht, de grootte en bouw van je kindje denk ik.quote:Op maandag 7 maart 2011 11:21 schreef Zana het volgende:
en hoeveel maat 1 en maat 2 heb je nodig, want die kilo's overlappen voor een gedeelde bij beide maten...
Stiemie hoe bevallen die Lidl luiers?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:48 schreef Stiemie het volgende:
Vandaag eens luiers voor Esmee bij de Lidl meegenomen. Eens kijken wat dit avontuur ons gaat brengen
Hier ook lidl-fan, maar voor 4+ ben ik even overgestapt naar c1000 huismerk. Geloof 3 of 4 pakken, en daarna door naar 5 van de lidlquote:Op maandag 7 maart 2011 11:36 schreef Poppejans het volgende:
Ik vind het jammer dat de 4+maat niet bestaat (hier bij Lidl staat alleen 3,4 en maat 5)
Maar die van jou was ook wel kleinquote:Op maandag 7 maart 2011 11:44 schreef pessie het volgende:
Ik had 2 pakken maat 1 en 1 pak maat 2 ingekocht volgens mij. We begonnen met maat 0 en dat pak maat 2 heeft minimaal 2 maanden in de kast gelegen.
Ja eigenlijk erg goed! We hebben in de tussentijd ook een pak van ah eigen merk gehad en die bevielen ook heel goed. Esmee heeft nog maat 4 dus gelukkig hebben we het 4+ probleem bij Lidl nog nietquote:Op maandag 7 maart 2011 11:36 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Stiemie hoe bevallen die Lidl luiers?
Ik vind het jammer dat de 4+maat niet bestaat (hier bij Lidl staat alleen 3,4 en maat 5)
Ik heb gewoon 3x klein pakje luiers gekocht van maat 1. Van elk merk 1 om te kijken welke fijn en goed zaten. En 1x maat 2. Mijn zoon was al groot bij geboorte en was na die 3 pakken al toe aan maat 2 ook maar dat zal per kind verschillen. Gewoon dus van een paar merken een pakje newborn kopen en voor de zekerheid een maat 2 van een merk (ik had pampers maat 2 gekocht, die zitten volgens mij bij de meeste babies wel goed) voor het geval dat hij al bijna meteen aan maat 2 toe zou zijn..quote:Op maandag 7 maart 2011 11:21 schreef Zana het volgende:
ik weet eigentlijk niet zo goed of ik nu "groot" kan inslaan of dat ik beter wacht totdat die geboren is, want als ik hier zo lees zitten de luiers bij elke baby weer anders, en hoeveel maat 1 en maat 2 heb je nodig, want die kilo's overlappen voor een gedeelde bij beide maten...
Ik spaar/zoek/krijg van anderen kortingsbonnen en bij mijn etos mag ik die inleveren tegelijkertijd met acties. Laatst had de etos 3 pakken voor 22.50, met kortingsbon was dat dus 12.50. Ik heb nu nog 1 liggen maar volgens mij heb ik daarna weer 2 superbabykaarten vol dus das dan 2 megapakken voor 16 euro ofzo. En dan weer zoeken naar nieuwe bonnetjes.quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:26 schreef MamaPurk het volgende:
Waar had je die aanbieding pessie, das wel een hele goeie!
Overal staat ook dat het niet mag, hangt van de drogist af. Ik was laatst bij een etos waas ze het niet deden, toen ben ik naar mn eigen gegaan. Bij kruidvat doen ze het ook wel.quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:39 schreef MamaPurk het volgende:
Ow bij ons mag dat niet, kortingsbon op aanbieding helaas. Das wel lekker pampers inslaan zeg. Die dingen vliegen er hier op het moment daarheen!
De Duitse pamper website noemt ze als apart product naast de baby dry. Ze worden neergezet als de goedkope maar toch pampers kwaliteit luier. Ik ken ze verder niet maar ze lijken op het plaatje iets minder poespas en laagjes te hebben als de andere varianten zeg maar. Ik zou het gewoon proberenquote:Op maandag 2 mei 2011 14:29 schreef Vanyel het volgende:
Kent iemand Pampers Simply dry? Die liggen in duitsland bij de netto voor 6,95 per pak (48 stuks in maat 3), maar is het vergelijkbaar met baby dry?
Ik heb even gegoogled maar veel moeders hebben het over luieruitslag als gevolg van de simple dry. Ik weet niet of Dottir daar veel last van heeft?quote:Op maandag 2 mei 2011 14:29 schreef Vanyel het volgende:
Kent iemand Pampers Simply dry? Die liggen in duitsland bij de netto voor 6,95 per pak (48 stuks in maat 3), maar is het vergelijkbaar met baby dry?
Tja, als ik google op baby dry of active fit vind ik ook genoeg luieruitslag verhalen. Idem voor kruidvat, huggies etc. Dit verschilt zo per kind dat het gewoon uitproberen is.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:41 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik heb even gegoogled maar veel moeders hebben het over luieruitslag als gevolg van de simple dry. Ik weet niet of Dottir daar veel last van heeft?
Nou, jumbo luiers kosten 6,50 per pak, dus kom ik op 19,5 per 3... En als je eens nagaat hoeveel pakken erdoorheen gaan, dan is die 5 euro steeds toch een hoop geld... Ze zitten toch dik 2 tot 3 jaar in de luiers.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:09 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb eigenlijk alleen nog maar pampers gebruikt. Ze bevallen prima, dus why cange a winning team?
Rondom de geboorte van Anne waren er inderdaad héél veel 3 voor 2 aanbiedingen, nu moet je wat beter zoeken, maar ik heb nog nooit meer dan ¤25 betaald voor 3 pakken, en meestal minder. Uiteindelijk ben ik volgens mij helemaal niet zoveel meer geld kwijt dan wanneer ik Kruidvat/Jumbo/AH luiers zou gebruiken.
Volgens de kassa-test is het verschil tussen kruidvat en pampers dus 7 cent per luier. Dat is best veel als je bedenkt hoeveel luiers er in totaal doorheen gaan. En al helemaal als je bv gaat voor de lidl luier dan scheelt het per luier 12 cent vergeleken met pampersquote:Op maandag 2 mei 2011 16:09 schreef Fannetje het volgende:
Rondom de geboorte van Anne waren er inderdaad héél veel 3 voor 2 aanbiedingen, nu moet je wat beter zoeken, maar ik heb nog nooit meer dan ¤25 betaald voor 3 pakken, en meestal minder. Uiteindelijk ben ik volgens mij helemaal niet zoveel meer geld kwijt dan wanneer ik Kruidvat/Jumbo/AH luiers zou gebruiken.
Welke maat luier heeft Dottir nu?quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:49 schreef Vanyel het volgende:
Zijn er luiers die van achter een stuk hoger sluiten dan Pampers baby dry? Dottir spuit op het moment zo ongeveer elke tweede poepbeurt van achter uit haar luier, we worden een beetje moedeloos van het verschonen en de rompers worden er ook niet mooier op.
Bij ons werkte het wel, maar ik kan nu niet zeggen of het bij Dottir ook werkt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:18 schreef Vanyel het volgende:
Ze zit ergens rond de 6 kilo denk ik, maatje 3.
New baby vond ik minder fijn voelen, maar ik stap zo over als het werkt
Het gekke vind ik dat ze al zeker 3 pakken lang baby dry krijgt en dit pas nu gebeurt. Aan de andere kant hoor je het nu echt met kracht eruit/erin spuiten...
Maar die hebben geen 4+ (dan ga ik er even vanuit dat hij dezelfde maat als Wolf draagt)quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik kom zodadelijk bij de Lidle in de buurt. Ik ga meteen maar even een pak kopen, eens kijken of dat wat is.
Ik vind Huggies daar goed voor, die hebben een hoge rug met een elastiek.quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:49 schreef Vanyel het volgende:
Zijn er luiers die van achter een stuk hoger sluiten dan Pampers baby dry? Dottir spuit op het moment zo ongeveer elke tweede poepbeurt van achter uit haar luier, we worden een beetje moedeloos van het verschonen en de rompers worden er ook niet mooier op.
Zo rond 1990 hadden ze op luiergebied het ei van Columbus uitgevonden, en waren er ineens verschillende jongens- en meisjesluiers... omdat jongens anders plassen dan meisjes, en omdat je met iedere innovatie de prijs weer kunt verhogen.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:01 schreef Zana het volgende:
nu, ik hoop maar dat als reactie op de luiertest veel aanbiedingen komen, misschien ook van de merken die het minder goed deden en die zo de klanten willen overtuigen toch voor hun merk te kiezen
ik weet eigenlijk niet wat ik van de test moet vinden, op televisie kwam het niet zo heel duidelijk over wat ze nu eigentlijk hebben mee laten wegen...op zich hoeft er geen kilogrammen vocht te worden opgenomen als het vocht wat er is maar snel wordt opgenomen en verdeeld en niet meer weg kan, ook de plakstrips hoeven wat mij betreft niet supersterk te zijn, als ze maar gewoon sterk zijn en de boel bij elkaar houden...
ook heb ik niet gezien dat er een verschil gemaakt wordt tussen jongens en meisjes, maar ik kreeg wel de indruk dat de pasvorm soms wel ervan afhankelijk is....vroeger had je nog wel eens aparte luiers, maar die zijn van de markt verdwenen, of?
Je kunt boodschappen doen in Duitsland? Probeer dan eens Moltex Ökoquote:Op donderdag 5 mei 2011 09:29 schreef Vanyel het volgende:
Dat snap ik
Daarom wacht ik nog ff of er meer tips komen
Daar is echt helemaal niets over te zeggen.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:20 schreef Zana het volgende:
Kruidvat vanaf morgen actie met 2+1 gratis op de midpacks.
Hoeveel pakken newborn en groter gaan erdoor heen? Tja, dat is afhankelijk van het gewicht, maar zo ongeveer en wanneer stap je over op de volgende maat...
Dan moet het wel een erg harde drol zijn. Lente heeft al een paar keer in het zwembad in d'r zwemluier gepoept en alle keren liep het er langs d'r benen uit. Een keer boven op de glijbaan. Lekkah...quote:Op maandag 9 mei 2011 13:17 schreef Ticootje het volgende:
ik zoek gewoon een wasbare zwemluier. Die broekjes houden geen plas tegen en goede spuitpoep zal er ook goed uitspoelen. Alleen een keutel zal zo'n ding wel tegenhouden, dus een goede zwembroek houdt dat ook wel.
Jammie!quote:Op maandag 9 mei 2011 13:19 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dan moet het wel een erg harde drol zijn. Lente heeft al een paar keer in het zwembad in d'r zwemluier gepoept en alle keren liep het er langs d'r benen uit. Een keer boven op de glijbaan. Lekkah...
Mijn moeder had niet in de gaten dat je ze open kon scheuren: 'Wat een smerig gedoe, zo'n broekje als ze gepoept hebben, zijn hele beentjes zaten onder.'quote:Op maandag 9 mei 2011 13:18 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind het ook niet echt wat toevoegen. Het verschil is dat je ze staand aan kan trekken, maar als ze gepoept heeft moet ie toch liggend uit.
Ik wist dat van de zwemluiers ook niet.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mijn moeder had niet in de gaten dat je ze open kon scheuren: 'Wat een smerig gedoe, zo'n broekje als ze gepoept hebben, zijn hele beentjes zaten onder.'![]()
![]()
ik vraag mij alleen af, wanneer je overstapt, want die kilo's overlappen zoquote:Op maandag 9 mei 2011 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daar is echt helemaal niets over te zeggen.
Als je een kindje van 3000gr hebt doen ze er een stuk langer mee dan als je een kindje van 4500gr hebt. En de een groeit in de lengte, de ander is weer veel forser etc. etc.
Dit soort aanbiedingen heeft het Kruidvat (en elk ander luiermerk trouwens) minstens 4 keer per jaar, dus laat je alsjeblieft niet gek maken...
Het hangt heel erg van je kind af. Als je kind heel lang is maar niet zo dik kun je langer met maat 1 dan wanneer je een bolleke hebt. Wij hadden pas na een maand of 2 maat 2 nodig, toen was Nathan 5 kilo. En dat terwijl ik voor het begin 1 pak maat 1 en 2 pakken maat 2 had gekocht.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:17 schreef Zana het volgende:
[..]
ik vraag mij alleen af, wanneer je overstapt, want die kilo's overlappen zo
newborn met plasindicatie van 2-5
maat 1 van 3-6
maat 2 van 4-9
met een kind van 3,5 kilo zou je vrij snel maat 2 kunnen gebruiken en helemaal niet zo veel newborn of maat 1 nodig hebben, maar is dat ook zo?
Vind jij Huggies fijnquote:Op donderdag 7 juli 2011 11:56 schreef Zana het volgende:
Oh ja, wie weet misschien welke noname luierdoekjes dezelfde structuur hebben als die Huggies, het hoeft niet met die beertjes erop, maar gewoon net zo vochtig en glad. Ik had ook Zwitsal en bumblies, maar die Huggies vind ik tot nu toe toch het best, maar misschien is er nog een goedkoper alternatief.
Dat heb ik dus met huggiesdoekjesquote:Op donderdag 7 juli 2011 16:10 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind huggies doekjes top, alles is fijn aan die dingen behalve de verkrijgbaarheid (niet bij albert en onze kruidvat).
Hema vind ik echt ruk (helaas). Wil je een doekje pakken, heb je keer op keer het halve pak in je hand.
Ik merk echt totaal geen verschil als ik aan een Pamper voel of een Kruidvat luier!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:15 schreef Aventura het volgende:
Kruidvat is waardeloos ja! De Pampers waren op, dus pakte ik wat luiers uit zo'n proefpakje. Dat heb ik geweten. Tot 3x toe zat zijn plas op zijn buik en/of rug. Je zag de natte plek gewoon verschijnen! De eerste keer dacht ik nog dat baby's piemeltje niet recht lag, maar nee hoor. Gewoon een rare lekluier. Vind ze ook stug.
Ah luiers vind ik juist best fijn.. Vallen goed om het kontje van Leyla.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:49 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik merk echt totaal geen verschil als ik aan een Pamper voel of een Kruidvat luier!
Die van AH en Etos zijn echt enorm dik en stug als je die vergelijkt met bovengenoemde.
Die van de DA hebben een plastic laag en Huggies vallen lang en smal als je die naast een Pamper/Kruidvat luier legt.
Hier groot Kruidvat luier fan, ga ik bij een volgende echt veel eerder op over
Ik ookquote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:38 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb alleen in de kraamweek 's nachts verschoond volgens mij
Mijn spekkont past echt nog prima in maatje 4quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
![]()
Ik zweer juist bij pampers doekjes. Zwitsal vond k niet lekker ruiken en zo droog
Luiers zijn apart...over t algemeen heb k pampers. Hij heeft een tijd gehad dat ie doorlekte s nachts bij 4. Toen naar 4+ pampers voor de nacht gegaan. Toen ging ie daarmee doorlopen. Toen naar kruidvat 4 gegaan. Dat ging even goed. Toen naar kv 4+, ging ook even goed. Toen naar pampers 4 en toen lekte hij niet meer door ermee...
Beetje vreemd. Nu zit ie op pampers maar 4+ gaat goed TOT nu toe. Moet m wel heel strak om doen. Hij beweegt veel in zn.slaap
Wij hebben new baby gebruikt tot maat 3, toen we over moesten naar de volgende maat kreeg Nathan nog volledige borstvoeding en de baby dry variant trok dat hier niet, dat ging er erg vaak langs. We hebben een korte tijd active fit gebruikt omdat die beter aangesloten zitten en de bvpoep dus beter binnenboord bleef. Bij de introductie van vast voedsel zijn we langzaam overgegaan op baby dry, en dat gebruiken we nog steeds. Onderhand maat 4.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:03 schreef Poppejans het volgende:
Die New Baby heeft een urinestrip voorop zodat je kan zien of de baby geplast heeft+ ze nemen beter de allereerste poep op
Active Fit zou dunner zijn zodat bewegende baby's zich beter kunnen bewegen. Maar ik zie dat persoonlijk als afzetterij, er zit veel minder in zo'n Active Fit pak en met de Baby Dry hebben ze nou echt geen giga prop tussen de benen
Nou hij slaapt bij ons op de kamer en als de deken omhoog gaat komt de geur je wel tegemoet zeg maarquote:Op donderdag 22 september 2011 16:18 schreef Vanyel het volgende:
Wat een prijs. Die geur is alleen maar handig, dan weet je dat je weer moet.
Had ze tijd terug voor tijn ook,vond/vind ze nog fijne dan de kruidvat luiers.quote:Op donderdag 22 september 2011 16:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij hebben in de vakantie een pak Aldi luiers meegenomen en ze bevallen erg goedGeen ongelukjes mee gehad.
Als ik toch een minpuntje op moet noemen dan is het dat de geur er wat duidelijker door heen komt wel![]()
Maar in maat vier 80 luiers voor ¤11,50 dus je hoort mij niet klagen.
Ik heb na dat gratis proefpakketje van c1000 luiers geklaagd destijds, dat ze heel snel vol van urine leken te zijn, en dat ik bij allebei de luiers al bijna helemaal het plakstripje kapot scheurde.quote:Op maandag 19 december 2011 10:11 schreef pessie het volgende:
*Schop*
Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst C1000 luiers gekocht. Gisteren hebben we ze uitgeprobeerd. Na de eerste had Nathan opeens wat uitslag en kon ik hem omkleden omdat hij was doorgelekt, na de 2de was de uitslag alleen maar erger geworden. We hebben er maar weer een pamper omgedaan. Heeft iemand anders deze ervaring ook?
Ik heb de c1000 klantenservice gebeld en stuur nu een paar luiers terug zodat zij er naar kunnen kijken. Ook krijg ik een tegoedbon.
Ik heb altijd babydry. Active fit is voor bewegelijke kindjes, ze zouden beter aansluiten. Noah draagt ze nu omdat ze in de luiertaart zaten, maar er hangt echt een chemisch luchtje om hem heen als ik 'm 's morgens uit bed haal..quote:Op maandag 19 december 2011 11:15 schreef bitterend het volgende:
We gaan nu over naar pampers maat 2
ik heb 2 verschillende gekocht, geen idee wat het verschil is
in de ene zitten 48 luiers en in de andere verpakking 56...active fit vs baby dry
Ok, even een fail van mijn kant:quote:Op maandag 19 december 2011 10:47 schreef Orea het volgende:
Welke ze hier bij de opvang hebben geen idee eigk, er staan groene blaadjes op ofzo? Een of ander ecologisch gebeuren? Ik vind ze niet zo, want ze lekker vrij snel door heb ik het idee.. ze blijven altijd nattig voelen(wat op zich fijn is bij kindjes die bezig zijn met zindelijk worden
maar dat is hier nog lang niet aan de orde
)
Ja, dat!quote:Op maandag 19 december 2011 14:31 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik had een doos pampers gekocht (toen ik nog zwanger was) waar budget op staat en dat blijkt active fit te zijn. Nu heb ik de hele dag het idee dat ean gepoept heeft want ze stinken ontzettend. Helaas zitten er 144 luiers in dus moeten we nog even. Ze zijn wel dunner/soepeler dan de baby dry en new baby.
En volgens mij heb ik in maat 4 ook active fit staan. Wij zitten dus nog wel even in de chemische luchtjes.
maar weet je dat dat helemaal geen aanbieding is.. Als je het uitrekent zijn ze nog steeds duurder als de aanbieding van de Kruidvat...quote:Op woensdag 21 december 2011 12:42 schreef Nielsch het volgende:
Pampers en die kopen we altijd in de aanbieding bij de makro. Betaal je 75 euro maar kun je ook weer maanden vooruit (480 luiers ofzo).
Dat verandert vanzelf...lotte heeft vanaf 9 maanden tot haar 2e verjaardag in dezelfde maat gezeten...quote:Op woensdag 21 december 2011 12:44 schreef Aventura het volgende:
Ik koop er nooit zo veel vooruit, ivm maat.
Duurder dan... En boeiend, ik ga niet zeuren om een paar euro.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:44 schreef Vicky het volgende:
[..]
maar weet je dat dat helemaal geen aanbieding is.. Als je het uitrekent zijn ze nog steeds duurder als de aanbieding van de Kruidvat...
Super tip! ga ze morgen bij de Etos halen! inderdaad 2 halen 1 betalenquote:Op maandag 19 december 2011 20:22 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb vanaf de geboorte een combi van Pampers en Huggies gebruikt. Nu zijn alle Pampers op en gebruik ik sinds twee weken alleen nog maar Huggies. Zitten perfect, zijn dun en zacht en ze lekken nooit door. Er zit ook geen vies luchtje aan zoals bij de pampers.
En ik koop ze in de aanbieding, 2 voor de prijs van 1. Dus dat is 8 euro voor 60 luiers.
Kruidvat en Etos ook geprobeerd, vind ik veel te dik en stug.
Schlecker is (hier in Berlijn iig..) de duurste. Ik haal Pampers altijd bij de Kaufland. Normale prijs 8.65 voor een pak. De aanbieding is meestal 15,99/16,99 voor een doos. Met de kortingsbonnen die je hier het eerste levensjaar krijgt, krijg ik ook nog 4¤ korting. Ik schrik altijd weer als ik in Nederland een pak luiers moet kopen...quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:09 schreef Cyntiaa het volgende:
Voor de mensen die zelf dichtbij de Duitse grens wonen of er toevallig familie hebben wonen. Het loont zeker om daar je pampers te kopen. Ik heb gisteren 72 babydry pampers gekocht in maat 3 voor ¤ 14,00. Schlecker heeft daar hele gunstige prijzen!
Ik zou niet over stappen op maat 4+ de plus staat namelijk gewoon voor extra absorptie.quote:Op zondag 22 januari 2012 09:24 schreef Sannne het volgende:
Ik maak nu overdag de pampers simply dry op, en daarna alleen nog maar baby dry. Kom er steeds weer bij terug, die zijn toch echt het fijnst!
Maat 4 is nu halverwege, daarna nog 1 pak maat 4 (baby dry) en dan stappen we over op maat 4+.
hier ook vaak kruidvat; en Evie heeft ook een minikontje en zit bij haar ook prima.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:30 schreef mefke79 het volgende:
nts, mijn slanke jongens zitten altijd in Kruidvat en dat werkt prima. Ik weet niet welke maat je nu hebt? De grap is namelijk dat de sluitlipjes hier bijna over elkaar gesloten moeten worden, maar een maat kleiner absorbeert niet genoeg. Dus misschien is een maatje groter ook gewoon een oplossing.
+1quote:Op zondag 22 januari 2012 12:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vond in de kleine maatjes de kruidvat o.a. erg stug. Toen hebben we het bij pampers gehouden.
Pas vanaf maat 3 vind ik andere merken ook prima aanvoelen om het bevallige kontje van Puck te sieren
Ik heb laatst voor Noah een pak simply dry gehaald, maar daarin waren zn billetjes echt vies nat/klam na een uurtje of 3. De nacht redde hij er sowieso niet op. Let wel, hij is 4 maanden, misschien dat het nij jouw grotere dametjes anders is...quote:Op zondag 22 januari 2012 12:42 schreef Nijna het volgende:
Iemand al ervaring met die pampers simply dry (oranje verpakking) vs baby dry?
Kyllian heeft nooit 4+ gehad, die is van 4 nog even overgegaan op 5 en daarbij geëindigd, maar Dyon begon meer door te lekker bij 4 en toen de 4+ geprobeerd aangezien 5 nog veel te groot zou zijn. Nu snap ik ook waarom de 4+ wel prima zat/zit, hij is dus gewoon niet groter maar kan wel meer houden.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:35 schreef Pvoesss het volgende:
Het is zo jammer dat het wel in veel foldertjes staat maar niet duidelijk op het pak.
Wij zijn vanwege meneer zijn grote plas productie dus al snel overgegaan op 4+
Heb nooit gehoord dat hij daar vaak doorlekt, dus zal wel goed gaan. Ik vind het zelf alleen stugge dingen. Hij heeft op het kdv meestal maat 4 aan, maar thuis drinkt hij volgens mij meerquote:Op zondag 22 januari 2012 16:41 schreef Reilain het volgende:
ohh ook nooit geweten van 4 en 4+
Oona heeft ook 4+
meimel hoe gaat t met de etos van t kdv bij Dyon?
+ 1; ik wist dat ook niet; maar om dezelfde reden gingen wij over naar 4+.. raar dat ik dat nooit gemerkt heb hahaquote:Op zondag 22 januari 2012 15:47 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Kyllian heeft nooit 4+ gehad, die is van 4 nog even overgegaan op 5 en daarbij geëindigd, maar Dyon begon meer door te lekker bij 4 en toen de 4+ geprobeerd aangezien 5 nog veel te groot zou zijn. Nu snap ik ook waarom de 4+ wel prima zat/zit, hij is dus gewoon niet groter maar kan wel meer houden.
Er staat toch gewoon een andere gewichtsklasse op de luiers? Dan zijn ze toch ook iets groter..quote:Op zondag 22 januari 2012 18:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
+ 1; ik wist dat ook niet; maar om dezelfde reden gingen wij over naar 4+.. raar dat ik dat nooit gemerkt heb haha
Wij hebben helaas geen Lidl in de buurt... Heb toen ze baby was allerlei soorten gebruikt, Jumbo, DA, Kruidvat... Maar kwam toch elke keer terug bij Pampers.quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:35 schreef TripleS het volgende:
Ik zweer bij Lidl. Geen doorlekken,geen stank en ze zijn goedkoop
14.99 voor 2 midpakken bij de DA deze week (hoorde ik vanochtend op de radio).quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:51 schreef Vlindur het volgende:
Ja, dat heb ik dus ook. We proberen ook wel soms anderen, maar ze vallen altijd zo tegen. De stug, te breed of je trekt ze steeds kapot..
Maar nu Jelte al in maat 3 zit ga ik toch maar weer eens om mij heen kijken. Tis zo rete duur die pampers![]()
(Al hadden we de laatste bubs met 3 halen 2 betalenToch 30 euro korting op 6 pakken luiers!
)
nu eerlijk gezegd, ik had maat 4 al in de aanbieding gekocht en maat 3 was net op, dus ik dacht vanwege de kilo's "mag" ik toch al overstappen, maar er zit denk ik verschil in het binnenwerk, misschien omdat de babies meer kruipen en lopen op die leeftijd, als je de flappen van de voorkant goed naar achteren vouwt gaat het ook wel, maar het is even wennen en mijn zoontje is meestal zo weg als het gaat om luiers wisselen, er is geen houden aan, ook een speeltje in zijn handen helpt vaak niet, hij draait zich om en kruipt weg en dan is het lastig de luier mooi dicht te krijgenquote:Op dinsdag 10 april 2012 12:43 schreef mefke79 het volgende:
zana, wat is er mis met maat 3 dan? Want op die kilo's ga ik al lang niet meer af, ik kijk gewoon wat past.
Op de commode is het helaas net zo erg en in mijn ogen nog gevaarlijker ook, daarom nu vaak op de bank of in ons bed.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dan toch op de commode verschonen. Geen kan op weg kruipen. Wij hebben daardoor nooit lek luiers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |