is dit niet net als met banden? niet elke band past op elke velg...quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wij gebruiktte altijd pampers. Die zaten het beste, lekker dun, maar hielden haar toch droog.
Mijn moeder gebruiktte de AH luiers en ook die leken best oke, waren alleen wat stugger voor mijn gevoel.
Ik heb 1 keer die van de jumbo en 1x die van de kruitvat geprobeerd, maar ik vond het geen succes. Stugge luiers die niet goed aan leken te sluiten
quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:28 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
is dit niet net als met banden? niet elke band past op elke velg...gewoon uitproberen dus dan merk je het vanzelf
Zoals dit vaak is, aangezien geen kind hetzelfde isquote:Op donderdag 27 januari 2011 13:42 schreef Pvoesss het volgende:
ik merk dat bij hem alles anders zit..
Ja dat snap ik ook.. maar de luiers blijven hetzelfde dus sommige dingen zijn niet anders.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:43 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
Zoals dit vaak is, aangezien geen kind hetzelfde is
Ik heb daar dus geen fut voor, om dat in de gaten te houden.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:38 schreef Pvoesss het volgende:
Pampers koop ik in de aanbieding scheelt het niet heel veel met kruidvat
Ik heb hier een heerlijk winkelcentrum met kruidvat, etos, ah, jumbo Het is altijd wel ergens in de aanbiedingquote:Op donderdag 27 januari 2011 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb daar dus geen fut voor, om dat in de gaten te houden.![]()
En aangezien we tevreden zijn met het kv vind ik het wel zo makkelijk om die dan maar gewoon te houden. Wel zo overzichtelijk.
Formido? Dat is toch een bouwmarkt? Interessant uitstapje dan!quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:32 schreef SacreCoeur het volgende:
Altijd pampers gebruikt of soms huggies (deze vallen lekker smal)
Allebei tevreden mee geweest, niet heel lang nodig gehad.
Nooit last van doorlekken, geurtjes of iets anders.
Formido heeft nu een super pamper aanbieding toch?
Las 't gister, maar ik heb geen verstand meer van luiers geloof ik
Ja is een bouwmarkt, daarom viel 't me opquote:Op donderdag 27 januari 2011 15:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Formido? Dat is toch een bouwmarkt? Interessant uitstapje dan!
quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:15 schreef DaviniaHR het volgende:
Is er nog een verschil in breedte? Eli heeft nu maat 6 easy up dingesen van pampers, maar die zijn eigenlijk te smal. Welke zouden dan goed zijn?
(we hebben 1x huggies gehad, en daar lekte meneer prompt doorheen, dus dat is geen optie.
Ik vind die huggies wel heel schattig staan, ze doen hm vaak nog maatje 3 aan. Staat echt zo ienieminiquote:
Hm, dan hou je vast erg van sterke drank? Snap alleen niet waarom ze bij Hooghoudt luiers verkopen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:19 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb nu actifit. Boodschappen bij hooghoudt en bumblies zitten niet fijn vind ik. Babydry stinken zo, dus ik hoop dat deze dat niet doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ligt ook wel erg aan het gewicht, de grootte en bouw van je kindje denk ik.quote:Op maandag 7 maart 2011 11:21 schreef Zana het volgende:
en hoeveel maat 1 en maat 2 heb je nodig, want die kilo's overlappen voor een gedeelde bij beide maten...
Stiemie hoe bevallen die Lidl luiers?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:48 schreef Stiemie het volgende:
Vandaag eens luiers voor Esmee bij de Lidl meegenomen. Eens kijken wat dit avontuur ons gaat brengen
Hier ook lidl-fan, maar voor 4+ ben ik even overgestapt naar c1000 huismerk. Geloof 3 of 4 pakken, en daarna door naar 5 van de lidlquote:Op maandag 7 maart 2011 11:36 schreef Poppejans het volgende:
Ik vind het jammer dat de 4+maat niet bestaat (hier bij Lidl staat alleen 3,4 en maat 5)
Maar die van jou was ook wel kleinquote:Op maandag 7 maart 2011 11:44 schreef pessie het volgende:
Ik had 2 pakken maat 1 en 1 pak maat 2 ingekocht volgens mij. We begonnen met maat 0 en dat pak maat 2 heeft minimaal 2 maanden in de kast gelegen.
Ja eigenlijk erg goed! We hebben in de tussentijd ook een pak van ah eigen merk gehad en die bevielen ook heel goed. Esmee heeft nog maat 4 dus gelukkig hebben we het 4+ probleem bij Lidl nog nietquote:Op maandag 7 maart 2011 11:36 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Stiemie hoe bevallen die Lidl luiers?
Ik vind het jammer dat de 4+maat niet bestaat (hier bij Lidl staat alleen 3,4 en maat 5)
Ik heb gewoon 3x klein pakje luiers gekocht van maat 1. Van elk merk 1 om te kijken welke fijn en goed zaten. En 1x maat 2. Mijn zoon was al groot bij geboorte en was na die 3 pakken al toe aan maat 2 ook maar dat zal per kind verschillen. Gewoon dus van een paar merken een pakje newborn kopen en voor de zekerheid een maat 2 van een merk (ik had pampers maat 2 gekocht, die zitten volgens mij bij de meeste babies wel goed) voor het geval dat hij al bijna meteen aan maat 2 toe zou zijn..quote:Op maandag 7 maart 2011 11:21 schreef Zana het volgende:
ik weet eigentlijk niet zo goed of ik nu "groot" kan inslaan of dat ik beter wacht totdat die geboren is, want als ik hier zo lees zitten de luiers bij elke baby weer anders, en hoeveel maat 1 en maat 2 heb je nodig, want die kilo's overlappen voor een gedeelde bij beide maten...
Ik spaar/zoek/krijg van anderen kortingsbonnen en bij mijn etos mag ik die inleveren tegelijkertijd met acties. Laatst had de etos 3 pakken voor 22.50, met kortingsbon was dat dus 12.50. Ik heb nu nog 1 liggen maar volgens mij heb ik daarna weer 2 superbabykaarten vol dus das dan 2 megapakken voor 16 euro ofzo. En dan weer zoeken naar nieuwe bonnetjes.quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:26 schreef MamaPurk het volgende:
Waar had je die aanbieding pessie, das wel een hele goeie!
Overal staat ook dat het niet mag, hangt van de drogist af. Ik was laatst bij een etos waas ze het niet deden, toen ben ik naar mn eigen gegaan. Bij kruidvat doen ze het ook wel.quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:39 schreef MamaPurk het volgende:
Ow bij ons mag dat niet, kortingsbon op aanbieding helaas. Das wel lekker pampers inslaan zeg. Die dingen vliegen er hier op het moment daarheen!
De Duitse pamper website noemt ze als apart product naast de baby dry. Ze worden neergezet als de goedkope maar toch pampers kwaliteit luier. Ik ken ze verder niet maar ze lijken op het plaatje iets minder poespas en laagjes te hebben als de andere varianten zeg maar. Ik zou het gewoon proberenquote:Op maandag 2 mei 2011 14:29 schreef Vanyel het volgende:
Kent iemand Pampers Simply dry? Die liggen in duitsland bij de netto voor 6,95 per pak (48 stuks in maat 3), maar is het vergelijkbaar met baby dry?
Ik heb even gegoogled maar veel moeders hebben het over luieruitslag als gevolg van de simple dry. Ik weet niet of Dottir daar veel last van heeft?quote:Op maandag 2 mei 2011 14:29 schreef Vanyel het volgende:
Kent iemand Pampers Simply dry? Die liggen in duitsland bij de netto voor 6,95 per pak (48 stuks in maat 3), maar is het vergelijkbaar met baby dry?
Tja, als ik google op baby dry of active fit vind ik ook genoeg luieruitslag verhalen. Idem voor kruidvat, huggies etc. Dit verschilt zo per kind dat het gewoon uitproberen is.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:41 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik heb even gegoogled maar veel moeders hebben het over luieruitslag als gevolg van de simple dry. Ik weet niet of Dottir daar veel last van heeft?
Nou, jumbo luiers kosten 6,50 per pak, dus kom ik op 19,5 per 3... En als je eens nagaat hoeveel pakken erdoorheen gaan, dan is die 5 euro steeds toch een hoop geld... Ze zitten toch dik 2 tot 3 jaar in de luiers.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:09 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb eigenlijk alleen nog maar pampers gebruikt. Ze bevallen prima, dus why cange a winning team?
Rondom de geboorte van Anne waren er inderdaad héél veel 3 voor 2 aanbiedingen, nu moet je wat beter zoeken, maar ik heb nog nooit meer dan ¤25 betaald voor 3 pakken, en meestal minder. Uiteindelijk ben ik volgens mij helemaal niet zoveel meer geld kwijt dan wanneer ik Kruidvat/Jumbo/AH luiers zou gebruiken.
Volgens de kassa-test is het verschil tussen kruidvat en pampers dus 7 cent per luier. Dat is best veel als je bedenkt hoeveel luiers er in totaal doorheen gaan. En al helemaal als je bv gaat voor de lidl luier dan scheelt het per luier 12 cent vergeleken met pampersquote:Op maandag 2 mei 2011 16:09 schreef Fannetje het volgende:
Rondom de geboorte van Anne waren er inderdaad héél veel 3 voor 2 aanbiedingen, nu moet je wat beter zoeken, maar ik heb nog nooit meer dan ¤25 betaald voor 3 pakken, en meestal minder. Uiteindelijk ben ik volgens mij helemaal niet zoveel meer geld kwijt dan wanneer ik Kruidvat/Jumbo/AH luiers zou gebruiken.
Welke maat luier heeft Dottir nu?quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:49 schreef Vanyel het volgende:
Zijn er luiers die van achter een stuk hoger sluiten dan Pampers baby dry? Dottir spuit op het moment zo ongeveer elke tweede poepbeurt van achter uit haar luier, we worden een beetje moedeloos van het verschonen en de rompers worden er ook niet mooier op.
Bij ons werkte het wel, maar ik kan nu niet zeggen of het bij Dottir ook werkt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:18 schreef Vanyel het volgende:
Ze zit ergens rond de 6 kilo denk ik, maatje 3.
New baby vond ik minder fijn voelen, maar ik stap zo over als het werkt
Het gekke vind ik dat ze al zeker 3 pakken lang baby dry krijgt en dit pas nu gebeurt. Aan de andere kant hoor je het nu echt met kracht eruit/erin spuiten...
Maar die hebben geen 4+ (dan ga ik er even vanuit dat hij dezelfde maat als Wolf draagt)quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik kom zodadelijk bij de Lidle in de buurt. Ik ga meteen maar even een pak kopen, eens kijken of dat wat is.
Ik vind Huggies daar goed voor, die hebben een hoge rug met een elastiek.quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:49 schreef Vanyel het volgende:
Zijn er luiers die van achter een stuk hoger sluiten dan Pampers baby dry? Dottir spuit op het moment zo ongeveer elke tweede poepbeurt van achter uit haar luier, we worden een beetje moedeloos van het verschonen en de rompers worden er ook niet mooier op.
Zo rond 1990 hadden ze op luiergebied het ei van Columbus uitgevonden, en waren er ineens verschillende jongens- en meisjesluiers... omdat jongens anders plassen dan meisjes, en omdat je met iedere innovatie de prijs weer kunt verhogen.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:01 schreef Zana het volgende:
nu, ik hoop maar dat als reactie op de luiertest veel aanbiedingen komen, misschien ook van de merken die het minder goed deden en die zo de klanten willen overtuigen toch voor hun merk te kiezen
ik weet eigenlijk niet wat ik van de test moet vinden, op televisie kwam het niet zo heel duidelijk over wat ze nu eigentlijk hebben mee laten wegen...op zich hoeft er geen kilogrammen vocht te worden opgenomen als het vocht wat er is maar snel wordt opgenomen en verdeeld en niet meer weg kan, ook de plakstrips hoeven wat mij betreft niet supersterk te zijn, als ze maar gewoon sterk zijn en de boel bij elkaar houden...
ook heb ik niet gezien dat er een verschil gemaakt wordt tussen jongens en meisjes, maar ik kreeg wel de indruk dat de pasvorm soms wel ervan afhankelijk is....vroeger had je nog wel eens aparte luiers, maar die zijn van de markt verdwenen, of?
Je kunt boodschappen doen in Duitsland? Probeer dan eens Moltex Ökoquote:Op donderdag 5 mei 2011 09:29 schreef Vanyel het volgende:
Dat snap ik
Daarom wacht ik nog ff of er meer tips komen
Daar is echt helemaal niets over te zeggen.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:20 schreef Zana het volgende:
Kruidvat vanaf morgen actie met 2+1 gratis op de midpacks.
Hoeveel pakken newborn en groter gaan erdoor heen? Tja, dat is afhankelijk van het gewicht, maar zo ongeveer en wanneer stap je over op de volgende maat...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |