abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 januari 2011 @ 13:45:36 #91
104871 remlof
Europees federalist
pi_91939068
Kathleen Ferrier verwacht iig een lange avond:

KGFerrier Wat een geluk dat ik vanochtend de ingeving kreeg om met de auto naar Den Haag te gaan. Zal laat(en spannend!)worden met Afghanistan-debat.
pi_91939082
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dat diezelfde bevolking nu naar onze jongens glimlachen en ja knikken is maar om de simpele reden dat ze niet zitten te wachten op nog meer bommen op hun hoofd. De afgelopen 30 jaar is het land al genoeg gebombardeerd, die mensen willen gewoon een beetje rust en vrede.
Eigenlijk is het verbazingwekkend dat zo'n schraal, dood stukje land als Afghanistan telkens zoveel waarde lijkt te hebben voor buitenlandse mogendheden. Eerst schoten de Russen de boel overhoop en nu doet het westen het nog even dunnetjes over. En waarom? Ik werkelijk geen flauw benul. Mensen als nikk willen ons doen geloven dat wij het doen om de bevolking te helpen, maar dat is natuurlijk een leugen. Persoonlijk denk ik dat het meer te maken heeft met de Amerikanen die koste wat kost een vijandbeeld nodig hebben, anders kan het land (in de ogen van bepaalde politieke leiders) niet normaal functioneren.

Verder helemaal eens met eerdere postings van Boris_Karloff.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_91939089
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Wacht even. Je stelde dat er nu sprake is van een minderheid. Waarop baseer je dat?

[..]

Ik ben benieuwd waarop je dergelijke cijfers baseert.
Wat ik stel is dat er toen er sprake was van een burgeroorlog er in Afghanistan sprake was van meerdere partijen die met elkaar op de vuist gingen om zeggenschap in Afghanistan. Al die Warlords die eerst gezamenlijk tegen de russen hadden gevochten, gingen gewoon vrolijk door met vechten nadat de Russen weggingen, alleen vochten ze nu tegen elkaar. De taliban was gewoon een partijj in dat conflict. Pas toen de andere groepen zagen hoe snel de taliban het andere zootje ongeregeld versloeg, zijn ze gaan samenwerken als Noordelijke Alliantie. Toen was de opmars van de taliban al niet meer te stoppen omdat de bevolking de taliban wel steunde omdat deze betrekkelijke rust bracht in een land dat al 30 jaar in oorlog was.

Wat wij hebben gedaan is de verslagen minderheid weer in het zadel helpen zodat ze vrolijk door kunnen gaan met hun corrupte praktijken. Maar ach, zo'n Karcay kun je in ieder geval goed sturen met een paar centen, zo'n baardman met zijn Koran in de hand een heel stuk minder

[ Bericht 4% gewijzigd door Boris_Karloff op 27-01-2011 13:51:20 ]
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 27 januari 2011 @ 13:46:43 #94
104871 remlof
Europees federalist
pi_91939116
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:45 schreef nikk het volgende:

[..]

Afghaanse militairen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Afghan_National_Army

Afghaanse politie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Afghanistan_Police_Program

Met plaatjes, want woorden schijn je niet goed te begrijpen.
Ze zijn in ieder geval allemaal corrupt en kunnen lezen noch schrijven.
pi_91939168
quote:
14s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:45 schreef remlof het volgende:
Kathleen Ferrier verwacht iig een lange avond:

KGFerrier Wat een geluk dat ik vanochtend de ingeving kreeg om met de auto naar Den Haag te gaan. Zal laat(en spannend!)worden met Afghanistan-debat.
Die leeft ook nog.
pi_91939438
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:46 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat ik stel is dat er toen er sprake was van een burgeroorlog er in Afghanistan sprake was van meerdere partijen die met elkaar op de vuist gingen om zeggenschap in Afghanistan. Al die Warlords die eerst gezamenlijk tegen de russen hadden gevochten, gingen gewoon vrolijk door met vechten nadat de Russen weggingen, alleen vochten ze nu tegen elkaar. De taliban was gewoon een partijj in dat conflict. Pas toen de andere groepen zagen hoe snel de taliban het andere zootje ongeregeld versloeg, zijn ze gaan samenwerken als Noordelijke Alliantie. Toen was de opmars van de taliban al niet meer te stoppen omdat de bevolking de taliban wel steunde omdat deze betrekkelijke rust bracht in een land dat al 30 jaar in oorlog was.

Wat wij hebben gedaan is de verslagen minderheid weer in het zadel helpen zodat ze vrolijk door kunnen gaan met hun corrupte praktijken. Maar ach, zo'n Karcay kun je in ieder geval goed sturen met een paar centen, zo'n baardman met zijn Koran in de hand een heel stuk minder
Ik heb geen geschiedenisles nodig over Afghanistan. Ik weet daar genoeg over. Nogmaals, je beweert dat het Westen (om maar even die noemer te gebruiken) een minderheid in de zadel houdt op dit moment. En ik vraag aan jou waarop je dit baseert.
pi_91939504
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik heb geen geschiedenisles nodig over Afghanistan. Ik weet daar genoeg over. Nogmaals, je beweert dat het Westen (om maar even die noemer te gebruiken) een minderheid in de zadel houdt op dit moment. En ik vraag aan jou waarop je dit baseert.
Waar baseer jij op dat de meerderheid zich achter het westen en Karzai schaart?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_91940034
laat maar...
pi_91942238
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Op het feit dat de taliban de burgeroorlog heeft gewonnen en op het feit dat ze blijkbaar na 10 jaar niet te verslaan zijn. Om je schuil te houden in zo'n rotsachtig landschap zul je toch echt hulp ergens vandaan moeten hebben of ga je nou beweren dat ze geen vreten en slaapplekken nodig hebben? Slapen kunnen ze vast wel ergens in een grot, maar dan moeten ze nog steeds eten, wat ergens vandaan moet komen. Zelf hebben ze weinig tijd om het te vebouwen, dus iemand zal het moeten leveren. Als zij dus een minderheid zouden zijn en geen steun van de andere Afghanen zouden hebben zouden ze allang verdreven zijn. En je ziet juist weer een toename van Taliban. Rara waar komen al die volgelingen vandaan?

maar de beste manier om te zien wie de minderheid en wie de meerderheid is, is alle buitenlandse troepen terugtrekken en de Afghanen het zelf laten uitvechten. Dan zie je direct wie de meeste steun heeft onder de bevolking heeft. Ik doe alvast een gok, binnen een half jaar hebben ze heel Afghanistan weer in handen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_91942809
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:59 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Op het feit dat de taliban de burgeroorlog heeft gewonnen en op het feit dat ze blijkbaar na 10 jaar niet te verslaan zijn.
Zucht... Laat maar, ik ga de vraag niet voor de vierde keer stellen.

quote:
Om je schuil te houden in zo'n rotsachtig landschap zul je toch echt hulp ergens vandaan moeten hebben of ga je nou beweren dat ze geen vreten en slaapplekken nodig hebben? Slapen kunnen ze vast wel ergens in een grot, maar dan moeten ze nog steeds eten, wat ergens vandaan moet komen. Zelf hebben ze weinig tijd om het te vebouwen, dus iemand zal het moeten leveren. Als zij dus een minderheid zouden zijn en geen steun van de andere Afghanen zouden hebben zouden ze allang verdreven zijn. En je ziet juist weer een toename van Taliban. Rara waar komen al die volgelingen vandaan?

maar de beste manier om te zien wie de minderheid en wie de meerderheid is, is alle buitenlandse troepen terugtrekken en de Afghanen het zelf laten uitvechten. Dan zie je direct wie de meeste steun heeft onder de bevolking heeft. Ik doe alvast een gok, binnen een half jaar hebben ze heel Afghanistan weer in handen.
Het is geen ideologische steun waardoor de taliban het land wist te veroveren destijds hè. Het was het recht van de sterkste en de keuze tussen twee kwaden. Niemand beweert dat de taliban geen volgelingen heeft, natuurlijk hebben ze die. Ik stel jou alleen de vraag waarop jij baseert dat de meerderheid van de bevolking in Afghanistan achter de taliban staat. Op die vraag kan jij simpelweg geen antwoord geven. Het enige dat jij tot nu toe duidelijk maakt is dat jij liever weer de taliban aan de macht ziet in Afghanistan. Fuck mensenrechten of maar enige vorm van beschaving. Laat ze elkaar maar uitmoorden en laat degene met de meeste wapens en soldaten maar de oorlog winnen. Dat is pas solidariteit en je inzetten voor een betere en meer rechtvaardigere wereld. ^O^
pi_91943286
Uw opleiding tot politieman wordt even onderbroken,
sorry voor het ongemak...

Alles wat jij vindt is een realiteit
  donderdag 27 januari 2011 @ 17:05:36 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_91947830
ik wordt zo verdrietig van deze regering, ben benieuwd wat voor leuk baantje Femke nu gaat krijgen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 27 januari 2011 @ 17:11:24 #103
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_91948043
Maar als NL nu via de NATo in oorlog is met afghanistan, dan 'moeten we wel gaan'. . . ?
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_91953766
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:11 schreef fokthesystem het volgende:
Maar als NL nu via de NATo in oorlog is met afghanistan, dan 'moeten we wel gaan'. . . ?
Dat geldt alleen als een NATO land wordt aangevallen door een soeverein land. Wanneer is dat gebeurt dan?
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:38:41 #105
104871 remlof
Europees federalist
pi_91957614
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:23 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat geldt alleen als een NATO land wordt aangevallen door een soeverein land. Wanneer is dat gebeurt dan?
Dat ging imho wel op in 2001, de Taliban in Afghanistan aanvallen toen vond ik terecht. Maar we zitten nu al bijna langer dan de Sovjets in dat kutland. En je weet hoe het met hen is afgelopen.
pi_91958381
quote:
15s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat ging imho wel op in 2001, de Taliban in Afghanistan aanvallen toen vond ik terecht. Maar we zitten nu al bijna langer dan de Sovjets in dat kutland. En je weet hoe het met hen is afgelopen.
Totaal onterecht.

Waren het Afghanen die die klotetorens binnenvlogen? Nee dus, niet één. Maar liefst 15 daders kwamen uit Saoedi-Arabië. Kwam het geld uit Afghanistan? Ook niet. Wat is Osama Bin Laden? Een Arabier. En die zou -zogenaamd- zich in Afghanistan schuilhouden. Moet een complete natie daarvoor boeten? Dan zou ik ook even Zweden en GB binnenvallen en bezetten, omdat Assange daar zit.

Moeten de pijpleidingen door Afghanistan lopen om de Russen af te kunnen snijden? Ja! Dat wel!
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:03:32 #107
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_91958962
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:23 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Slechts -1- voorbeeldje , 9/11
Of natuurlijk 'onze jongens' in die regio/landen, welke daar nota bene waren voor opbouw missies.

Het Noord-Atlantisch Verdrag is een militair verdrag dat wederzijdse verdediging en samenwerking van de legers van de westerse landen regelt, aanvankelijk vooral als tegenkracht tegen de communistische landen in het Oostblok. Die vormden op hun beurt in 1955 het Warschaupact. De kern van het verdrag staat in artikel 5, dat stelt dat in geval van een aanval op een van de staten, deze door de andere zal worden opgevat als een aanval op allemaal en dat alle landen zullen meehelpen (samenwerken) om de aanvaller af te weren.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:04:29 #108
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91959017
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:03 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Slechts -1- voorbeeldje , 9/11
Of natuurlijk 'onze jongens' in die regio/landen, welke daar nota bene waren voor opbouw missies.
"We" werden toch aangevallen door Saudi-Arabië?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_91959225
Blijven ze nou tot 4 uur 's nachts om de hete brei heendraaien? De Kamerleden hebben volgens mij nogal een onrealistische kijk op het politiewerk in Afghanistan, dat bestaat echt niet uit bonnen schrijven. Stuur gewoon militairen, die zijn uitgerust en getraind voor dit soort situaties. Ik snap niet dat D66, CU en GL daar zo'n groot probleem van maken.
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:09:14 #110
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_91959313
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Lijkt mij stug, weet ik niets van, vertel.
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:10:43 #111
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_91959419
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:09 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Lijkt mij stug, weet ik niets van, vertel.
Ik denk dat hij er op doelt dat bin Laden een Saudi is/was.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_91959455
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Net zoals Nederland in de Tweede Wereldoorlog door Oostenrijk is aangevallen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_91959498
quote:
10s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
Blijven ze nou tot 4 uur 's nachts om de hete brei heendraaien? De Kamerleden hebben volgens mij nogal een onrealistische kijk op het politiewerk in Afghanistan, dat bestaat echt niet uit bonnen schrijven. Stuur gewoon militairen, die zijn uitgerust en getraind voor dit soort situaties. Ik snap niet dat D66, CU en GL daar zo'n groot probleem van maken.
Van dat laatste maakt nu eenmaal een meerderheid van de kamer een probleem dus zoekt met een alternatief dat wel te verkopen is. Een vechtmissie is dat simpelweg niet.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91959605
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:12 schreef du_ke het volgende:
Van dat laatste maakt nu eenmaal een meerderheid van de kamer een probleem dus zoekt met een alternatief dat wel te verkopen is. Een vechtmissie is dat simpelweg niet.
Er is geen alternatief, het labeltje dat de minister er aan hangt verandert echt niet de situatie ter plekke. Niet gaan is een alternatief, maar daar durft men ook niet aan.
pi_91959714
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er is geen alternatief, het labeltje dat de minister er aan hangt verandert echt niet de situatie ter plekke. Niet gaan is een alternatief, maar daar durft men ook niet aan.
Er is niet enkel maar militair werk dat het westen uit kan voeren in Afghanistan.
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:16:04 #116
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_91959745
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er is niet enkel maar militair werk dat het westen uit kan voeren in Afghanistan.
Het zal echter altijd gepaard moeten gaan met militair werk.
pi_91959818
quote:
10s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:16 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Het zal echter altijd gepaard moeten gaan met militair werk.
Dat ligt er aan.
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:17:34 #118
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_91959848
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat ligt er aan.
Ja, dat ligt eraan of de Taliban zich gedraagt zeker? :P
pi_91959889
quote:
10s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:17 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ja, dat ligt eraan of de Taliban zich gedraagt zeker? :P
Dat helpt wel ja :D.
pi_91960399
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:15 schreef du_ke het volgende:
Nee, Frank van Kappen en nog een oud-generaal waren daar heel duidelijk over op BNR. De politietaken zijn naar Nederlandse maatstaven volledig militair. Zij noemden een politiemissie uitgesloten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')