Begin ik die Gekke Geert toch wel een beetje te geloven, dat ze daar onder die kaasstolp niet naar de bevolking luisteren...quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:16 schreef Chooselife het volgende:
Ik heb wederom het idee dat we in een schijndemocratie leven.
Want let op, ik voel aan alles: we gaan toch wel. Vooral die Sap van GroenLinks vind ik een goed barometer hiervoor. Ze is al bijna om. En ook Pechtold en Rouvoet waren al een stuk gematigder.
En toch is zo rond de 70% van de bevolking tegen en hebben een aantal politieke partijen ons misleid door tijdens de verkiezingen nog anti te zijn, maar nu ineens in te stemmen.
Hij zit even diep in het spelletje als de rest. Als hij het echt zo erg vindt, trekt hij zijn gedoogsteun in..quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Begin ik die Gekke Geert toch wel een beetje te geloven, dat ze daar in die kaasstolp niet naar de bevolking luisteren....
Hij is de enige die iets anders durft te zeggenquote:Op donderdag 27 januari 2011 11:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Begin ik die Gekke Geert toch wel een beetje te geloven, dat ze daar onder die kaasstolp niet naar de bevolking luisteren....
Ach, hij zou sowieso voor moeten zijn, want het is in essentie vechten tegen de islam. De PVV is dan ook niets meer dan een windvaan.quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:45 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hij zit even diep in het spelletje als de rest. Als hij het echt zo erg vindt, trekt hij zijn gedoogsteun in..
Uit Trouw 27/01/2011.quote:Laffe PVV
Nederland heeft nooit een al te beste reputatie gehad als het gaat om solidariteit met zijn partners inzake internationale interventies. Het engagement is vaak minimaal en de bezwaren in de publieke opinie zijn talrijk.
Ook nu er over een politietrainingsmissie in Afghanistan wordt gedebatteerd, zie je dat vele politici het hazenpad kiezen. Begrijpelijk, behalve als het gaat om PVV’ers. De partij die doorgaans alles wat los en vast zit voor laf uitmaakt, is in deze zaak zelf een toonbeeld van lafheid. Het argument is al eerder naar voren gebracht, maar toch nog een keer: de partij die zegt tegen islamisering, moslimfundamentalisme en –terrorisme te strijden, steekt geen vinger uit om de bakermat van deze kwalen te neutraliseren.
Want geen twijfel hierover: als alle partners die nu in Afghanistan actief zijn de PVV-mentaliteit zouden overnemen, zou de taliban weer binnen de kortste tijd heer en meester in dat land worden. Dan zouden de trainingskampen worden heropend, het internationale terrorisme nieuwe 9/11’s kunnen voorbereiden en Bin Laden worden gefêteerd. Hierover hoor je Wilders nooit ook maar het begin van een antwoord formuleren.
Maar misschien is de PVV vooral isolationist en bewaart zij de mantra over islamisering uitsluitend voor het eigen achtertuintje? Niets is minder waar. De pretenties van Wilders en co om de duistere kant van de islam tot in de verste uithoeken van de planeet te bestrijden, worden permanent blaffend en brullend uitgedragen. Als op de Turkse scholen de vrijheid van godsdienst ernstig wordt ondermijnd (volgens een mensenrechtenrapport dringt de Turkse overheid in het onderwijs de leer van de soennitische islam aan andersgelovigen op) dan moet volgens de PVV minister Rosenthal optreden. En als christenen in Egypte worden vermoord, moet de ambassadeur uit dat land ’op het matje worden geroepen’.
De PVV waarschuwt ook Jordanië een laatste keer dat ze alle Palestijnse vluchtelingen moeten opnemen. En het mooiste: in december eiste de PVV, de partij dus die geen politieman naar Afghanistan wil sturen, dat Iran preventief wordt gebombardeerd (!). De biceps van Wilders zijn zichtbaar opgezwollen, maar vooral met lucht gevuld. Binnenkort schrijft hij een boek: ’Over hoe wij de islamisering wereldwijd beter kunnen bestrijden. We kunnen in Nederland een hoop doen, maar we willen ook internationaal een signaal afgeven dat er stevig wordt teruggevochten door een partij die hier veel te vertellen heeft.’ Het signaal dat door deze blaaskaak richting de taliban wordt gegeven is helder: we doen niets, gaat u gang!
Er zijn hier verkiezingen, weet u, en we komen pas in actie als Maurice de Hond met andere opinieresultaten over de trainingsmissie komt. Dat de PVV niemand naar Afghanistan wil sturen is trouwens niet helemaal waar. Als enige partij eist de PVV dat het jonge meisje met dat prachtig niet-bedekte haar, de 14-jarige Sahar uit Friesland, terug naar haar boerka wordt gestuurd. Als het om Afghanistan gaat is de PVV niet alleen laf, maar ook kwaadaardig.
Uh nee.quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:52 schreef meth77 het volgende:
[..]
Hij is de enige die iets anders durft te zeggen
Daar heeft Geert inderdaad gelijk in. Helaas heeft Geert voor de overige 58 van de 60 punten in mijn ogen geen gelijk. Maar dat terzijde verder.quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Begin ik die Gekke Geert toch wel een beetje te geloven, dat ze daar onder die kaasstolp niet naar de bevolking luisteren....
Ja, klopt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:07 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Daar heeft Geert inderdaad gelijk in. Helaas heeft Geert voor de overige 58 van de 60 punten in mijn ogen geen gelijk. Maar dat terzijde verder.
Puur technisch zijn we een vertegenwoordigende democratie hè, dan kun je dit soort situaties krijgen. Maar of dat handig is.quote:En ik begrijp daar helemaal niets van. We zijn toch een democratie?! Waarom gaat dat toch aan iedereen voorbij. Waarom geen demonstraties, acties, stakingen? Die zouden in mijn ogen volledig gerechtvaardigd zijn.
De burger wordt wederom besodemieterd.
De partijen waren er tijdens de verkiezingen vrij helder over. Je had de keuze uit twee partijen destijds. Sterker nog, er zat een partij bij die zich zelfs sterk maakte voor zo'n missie maar nu per definitie tegen stemt. Dat zou je kiezersbedrog kunnen noemen, maar ik vermoed dat je het in dit geval minder erg vindt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:07 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Daar heeft Geert inderdaad gelijk in. Helaas heeft Geert voor de overige 58 van de 60 punten in mijn ogen geen gelijk. Maar dat terzijde verder.
En ik begrijp daar helemaal niets van. We zijn toch een democratie?! Waarom gaat dat toch aan iedereen voorbij. Waarom geen demonstraties, acties, stakingen? Die zouden in mijn ogen volledig gerechtvaardigd zijn.
De burger wordt wederom besodemieterd.
Nederlanders hebben dat niet in hun karakter helaas. Die zijn onverschillig en gelaten. Zelfs de Duitser kon hier -op een kaakslag en een truttig krantje na-, eenvoudig de dienst uitmaken.quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt.
[..]
Puur technisch zijn we een vertegenwoordigende democratie hè, dan kun je dit soort situaties krijgen. Maar of dat handig is.
Wat is dat toch met de wereld, met beschaving -zoals wij onszelf vaak noemen-. Om ergens in een onbeduidend ver land democratie op te dringen. Aan mensen die precies zo zijn als wij, maar lopen slechts een paar 100 jaar achter. Beschaving zal tot hen komen, maar geef het de tijd. Leven en laten leven. Laar die mensen de normen- en waarden van de "extremistische" Islam hanteren, zoals wij vroeger heksen op de brandstapel zetten. Maar ach, dit zijn de excessen. Wel eens op de Veluwe geweest? Zelfs in Nederland hebben we excessen als het gaat om religieuze opvattingen. Ook daar heeft de vrouw niets te zeggen en bestaan er geen homo's. Die lange jurk en die zwarte kousen zijn nog net niet over het gezicht heen getrokken, maar ze liggen maar 100 jaar van elkaar verwijderd.quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:11 schreef nikk het volgende:
[..]
De partijen waren er tijdens de verkiezingen vrij helder over. Je had de keuze uit twee partijen destijds. Sterker nog, er zat een partij bij die zich zelfs sterk maakte voor zo'n missie maar nu per definitie tegen stemt. Dat zou je kiezersbedrog kunnen noemen, maar ik vermoed dat je het in dit geval minder erg vindt.
Dat specifieke voorbeeld ben ik benieuwd naar.quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:32 schreef nikk het volgende:
Ja precies. Dat er in Urk geen winkel open is op zondag is inderdaad exact hetzelfde als het executeren van vrouwen omdat ze het gore lef hadden een arts te bezoeken.
1856quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:36 schreef Chooselife het volgende:
In 1856 kreeg een kerel hier in Nederland nog ene C. de Jong de doodstraf voor diefstal. Dus we leven niet zo héél ver uit elkaar!
Nee, slechts zo'n 150 jaar verschilquote:Op donderdag 27 januari 2011 12:36 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat specifieke voorbeeld ben ik benieuwd naar.
In 1856 kreeg een kerel hier in Nederland nog ene C. de Jong de doodstraf voor diefstal. Dus we leven niet zo héél ver uit elkaar!
Kun je in perspectief denken? Hoe lang is de ontwikkelde mens (Homo Sapiens) op Aarde? Teken dan eens 150 jaar af op die tijdsbalk.quote:
Gast...quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:42 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Kun je in perspectief denken? Hoe lang is de ontwikkelde mens (Homo Sapiens) op Aarde? Teken dan eens 150 jaar af op die tijdsbalk.
Bovendien voltrekt onze grootste kruisridder, de Verenigde Staten van Amerika, tot op de dag van vandaag vonissen door middel van de kogel. Dus we begeven ons in voorbeeldig gezelschap, als het gaat om rechten van de mens.
Aldus diezelfde site:quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:46 schreef nikk het volgende:
[..]
Gast...
Maar laat ik even meegaan in deze gedachtenkronkel, vertel jij mij eens wanneer "onze" westerse beschaving deze vormen van barbarij voorbij was:
http://www.rawa.org/rules_du.htm
Alle reden om weer te vertekken dus. Lood- om oud ijzer.quote:The US "War on terrorism" removed the Taliban regime in October 2001, but it has not removed religious fundamentalism which is the main cause of all our miseries. In fact, by reinstalling the warlords in power in Afghanistan, the US administration is replacing one fundamentalist regime with another. The US government and Mr.Karzai mostly rely on Northern Alliance criminal leaders who are as brutal and misogynist as the Taliban.
Het zal ook een geleidelijk proces zijn. In ieder geval kunnen meisjes nu naar school en een arts bezoeken. Heck, je mag nu zelfs naar de radio luisteren of tv kijken. En gelukkig zijn er nog mensen in de politiek die inzien dat het land juist meer steun nodig heeft om de situatie te verbeteren in plaats van terugtrekking.quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Aldus diezelfde site:
[..]
Alle reden om weer te vertekken dus. Lood- om oud ijzer.
Nee.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:00 schreef BobdeStreamer het volgende:
Als men zo graag politiemannen wil trainen, is het dan niet een stuk verstandiger en goedkoper de Afghaanse mannen naar Nederland te halen. In deze stageperiode kunnen ze een gedegen opleiding krijgen en daar voltijds mee bezig zijn. Daarnaast is het een stuk voordeliger aangezien er geen militaire inzet nodig is
Hoe trainen de militairen hier dan voor missies in het buitenland? Of gaan ze eerst trainen in het oorlogsgebied om vervolgens terug te keren hier afscheid nemen van familie en weer terug te vliegen?quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Nee.
Ten eerste kan je niet afdoende screenen wie je binnenhaalt. Ten tweede loop je het risico dat het grootste deel daarvan asiel aanvraagt en/of in de illegaliteit verdwijnt. Ten derde kan je nooit een opleiding verzorgen in Nederland die toegespitst is op de situatie in Afghanistan. En zo zijn er nog wel dertig andere redenen.
Domme columnquote:Op donderdag 27 januari 2011 11:56 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ach, hij zou sowieso voor moeten zijn, want het is in essentie vechten tegen de islam. De PVV is dan ook niets meer dan een windvaan.
Ephimenco had vandaag een column hierover:
[..]
Uit Trouw 27/01/2011.
Mensen die Afghanistan de bakermat van islamisering, terrorisme en fundamentalisme noemen hebben er zelf ook weinig van begrepen.quote:Het argument is al eerder naar voren gebracht, maar toch nog een keer: de partij die zegt tegen islamisering, moslimfundamentalisme en terrorisme te strijden, steekt geen vinger uit om de bakermat van deze kwalen te neutraliseren.
Dat gaat om een andere opleiding.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Hoe trainen de militairen hier dan voor missies in het buitenland? Of gaan ze eerst trainen in het oorlogsgebied om vervolgens terug te keren hier afscheid nemen van familie en weer terug te vliegen?![]()
Kan makkelijk die mensen hierheen halen als je wilt helpen.
Ik vind anders die oorlog aanzienlijk dwazer.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat gaat om een andere opleiding.
Het is een dwaas idee om duizenden ongeletterde ongescreende Afghanen naar Nederland te halen.
We zijn het eens.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Domme column
[..]
Mensen die Afghanistan de bakermat van islamisering, terrorisme en fundamentalisme noemen hebben er zelf ook weinig van begrepen.
Het probleem taliban heeft het westen zelf gemaakt door er indertijd alle fundamentalisten uit het Midden Oosten heen te brengen om tegen de Russen te vechten. Natuurlijk werden deze vriendelijke mensen ook rijkelijk voorzien van prachtig wapentuig. Je kunt immers niet tegen de Russen aankomen met je pijl en boog.
Waarom gaan we niet eens de echte boosdoeners aanpakken, dat tuig in SA. Daar zit het echte probleem. Niet voor niets waren 16 van de 19 kapers van 09/11 afkomstig uit SA. Maar ach die waren vast ontvoerd door de taliban en zijn pas in Afghanistan gehersenspoeld
Inderdaad. Hoe kan je de wet handhaven als je die niet eens kan lezen? Hoe kan je een proces-verbaal opmaken als je niet kan schrijven?quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:12 schreef nikk het volgende:
Het is een dwaas idee om duizenden ongeletterde ongescreende Afghanen politie agent te willen maken.
Dan heb je een naief idee van wat een politie agent in Afghanistan verwacht wordt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoe kan je de wet handhaven als je die niet eens kan lezen? Hoe kan je een proces-verbaal opmaken als je niet kan schrijven?
En dat gaan ze echt niet leren in 16 weken.
Dus nu gaan we lekker een minderheid in het zadel houden ten nadele van een meerderheid. Vergeet niet dat de Taliban de burgeroorlog had gewonnen van de noordelijke alliantie en burgeroorlogen win je niet zonder aanzienelijke steun van de bevolking.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Het zal ook een geleidelijk proces zijn. In ieder geval kunnen meisjes nu naar school en een arts bezoeken. Heck, je mag nu zelfs naar de radio luisteren of tv kijken. En gelukkig zijn er nog mensen in de politiek die inzien dat het land juist meer steun nodig heeft om de situatie te verbeteren in plaats van terugtrekking.
Waarop baseer je dat het gaan om een minderheid? En het schrikbewind van de taliban was er natuurlijk niet direct. De regels kwamen pas na verloop van tijd.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dus nu gaan we lekker een minderheid in het zadel houden ten nadele van een meerderheid. Vergeet niet dat de Taliban de burgeroorlog had gewonnen van de noordelijke alliantie en burgeroorlogen win je niet zonder aanzienelijke steun van de bevolking.
Gewoon op Taliban schieten hè? Maar dan moet je het (para)militairen noemen en geen politie.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:25 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan heb je een naief idee van wat een politie agent in Afghanistan verwacht wordt.
Omdat de Noordelijke alliantie gewoon een stel warlords/ criminelen is/ was die weinig steun onder de bevolking had, alleen in de thuisvallei konden ze misschien een deuk in een poakje boter slaan, maar voor de rest nada, nop. En de steun de ze hadden kwam voornamelijk voort uit angst.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:29 schreef nikk het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat het gaan om een minderheid? En het schrikbewind van de taliban was er natuurlijk niet direct. De regels kwamen pas na verloop van tijd.
Handhaven van de openbare orde zal de prioriteit zijn. Niet het schrijven van boetes. Het militairen of paramilitairen blijven noemen is (bewust) misleidend. Maar goed, ik had ook niet anders verwacht van een PvdA'er.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Gewoon op Taliban schieten hè? Maar dan moet je het (para)militairen noemen en geen politie.
Handhaven van de openbare orde in een conflictgebied is geen politietaakquote:Op donderdag 27 januari 2011 13:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Handhaven van de openbare orde zal de prioriteit zijn. Niet het schrijven van boetes. Het militairen of paramilitairen blijven noemen is (bewust) misleidend. Maar goed, ik had ook niet anders verwacht van een PvdA'er.
Nee, het politie blijven noemen is bewust misleidend. En dat is wat deze regering doet.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Handhaven van de openbare orde zal de prioriteit zijn. Niet het schrijven van boetes. Het militairen of paramilitairen blijven noemen is (bewust) misleidend. Maar goed, ik had ook niet anders verwacht van een PvdA'er.
Wacht even. Je stelde dat er nu sprake is van een minderheid. Waarop baseer je dat?quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Omdat de Noordelijke alliantie gewoon een stel warlords/ criminelen is/ was die weinig steun onder de bevolking had, alleen in de thuisvallei konden ze misschien een deuk in een poakje boter slaan, maar voor de rest nada, nop. En de steun de ze hadden kwam voornamelijk voort uit angst.
Ik ben benieuwd waarop je dergelijke cijfers baseert.quote:Maar vertel mij eens hoe jij een burgeroorlog denkt te winnen als jouw groep niet meer als 25% van de populatie omvat? Hoe ga je gevallen soldaten vervangen?
Dan begrijp je er weinig van. Militairen zorgen voor stabilisatie, openbare orde is altijd een taak voor de politie.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Handhaven van de openbare orde in een conflictgebied is geen politietaak
Afghaanse militairen:quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, het politie blijven noemen is bewust misleidend. En dat is wat deze regering doet.
Eigenlijk is het verbazingwekkend dat zo'n schraal, dood stukje land als Afghanistan telkens zoveel waarde lijkt te hebben voor buitenlandse mogendheden. Eerst schoten de Russen de boel overhoop en nu doet het westen het nog even dunnetjes over. En waarom? Ik werkelijk geen flauw benul. Mensen als nikk willen ons doen geloven dat wij het doen om de bevolking te helpen, maar dat is natuurlijk een leugen. Persoonlijk denk ik dat het meer te maken heeft met de Amerikanen die koste wat kost een vijandbeeld nodig hebben, anders kan het land (in de ogen van bepaalde politieke leiders) niet normaal functioneren.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dat diezelfde bevolking nu naar onze jongens glimlachen en ja knikken is maar om de simpele reden dat ze niet zitten te wachten op nog meer bommen op hun hoofd. De afgelopen 30 jaar is het land al genoeg gebombardeerd, die mensen willen gewoon een beetje rust en vrede.
Wat ik stel is dat er toen er sprake was van een burgeroorlog er in Afghanistan sprake was van meerdere partijen die met elkaar op de vuist gingen om zeggenschap in Afghanistan. Al die Warlords die eerst gezamenlijk tegen de russen hadden gevochten, gingen gewoon vrolijk door met vechten nadat de Russen weggingen, alleen vochten ze nu tegen elkaar. De taliban was gewoon een partijj in dat conflict. Pas toen de andere groepen zagen hoe snel de taliban het andere zootje ongeregeld versloeg, zijn ze gaan samenwerken als Noordelijke Alliantie. Toen was de opmars van de taliban al niet meer te stoppen omdat de bevolking de taliban wel steunde omdat deze betrekkelijke rust bracht in een land dat al 30 jaar in oorlog was.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Wacht even. Je stelde dat er nu sprake is van een minderheid. Waarop baseer je dat?
[..]
Ik ben benieuwd waarop je dergelijke cijfers baseert.
Ze zijn in ieder geval allemaal corrupt en kunnen lezen noch schrijven.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Afghaanse militairen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Afghan_National_Army
Afghaanse politie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Afghanistan_Police_Program
Met plaatjes, want woorden schijn je niet goed te begrijpen.
Die leeft ook nog.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:45 schreef remlof het volgende:
Kathleen Ferrier verwacht iig een lange avond:
KGFerrier Wat een geluk dat ik vanochtend de ingeving kreeg om met de auto naar Den Haag te gaan. Zal laat(en spannend!)worden met Afghanistan-debat.
Ik heb geen geschiedenisles nodig over Afghanistan. Ik weet daar genoeg over. Nogmaals, je beweert dat het Westen (om maar even die noemer te gebruiken) een minderheid in de zadel houdt op dit moment. En ik vraag aan jou waarop je dit baseert.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat ik stel is dat er toen er sprake was van een burgeroorlog er in Afghanistan sprake was van meerdere partijen die met elkaar op de vuist gingen om zeggenschap in Afghanistan. Al die Warlords die eerst gezamenlijk tegen de russen hadden gevochten, gingen gewoon vrolijk door met vechten nadat de Russen weggingen, alleen vochten ze nu tegen elkaar. De taliban was gewoon een partijj in dat conflict. Pas toen de andere groepen zagen hoe snel de taliban het andere zootje ongeregeld versloeg, zijn ze gaan samenwerken als Noordelijke Alliantie. Toen was de opmars van de taliban al niet meer te stoppen omdat de bevolking de taliban wel steunde omdat deze betrekkelijke rust bracht in een land dat al 30 jaar in oorlog was.
Wat wij hebben gedaan is de verslagen minderheid weer in het zadel helpen zodat ze vrolijk door kunnen gaan met hun corrupte praktijken. Maar ach, zo'n Karcay kun je in ieder geval goed sturen met een paar centen, zo'n baardman met zijn Koran in de hand een heel stuk minder
Waar baseer jij op dat de meerderheid zich achter het westen en Karzai schaart?quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik heb geen geschiedenisles nodig over Afghanistan. Ik weet daar genoeg over. Nogmaals, je beweert dat het Westen (om maar even die noemer te gebruiken) een minderheid in de zadel houdt op dit moment. En ik vraag aan jou waarop je dit baseert.
Op het feit dat de taliban de burgeroorlog heeft gewonnen en op het feit dat ze blijkbaar na 10 jaar niet te verslaan zijn. Om je schuil te houden in zo'n rotsachtig landschap zul je toch echt hulp ergens vandaan moeten hebben of ga je nou beweren dat ze geen vreten en slaapplekken nodig hebben? Slapen kunnen ze vast wel ergens in een grot, maar dan moeten ze nog steeds eten, wat ergens vandaan moet komen. Zelf hebben ze weinig tijd om het te vebouwen, dus iemand zal het moeten leveren. Als zij dus een minderheid zouden zijn en geen steun van de andere Afghanen zouden hebben zouden ze allang verdreven zijn. En je ziet juist weer een toename van Taliban. Rara waar komen al die volgelingen vandaan?quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik heb geen geschiedenisles nodig over Afghanistan. Ik weet daar genoeg over. Nogmaals, je beweert dat het Westen (om maar even die noemer te gebruiken) een minderheid in de zadel houdt op dit moment. En ik vraag aan jou waarop je dit baseert.
Zucht... Laat maar, ik ga de vraag niet voor de vierde keer stellen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Op het feit dat de taliban de burgeroorlog heeft gewonnen en op het feit dat ze blijkbaar na 10 jaar niet te verslaan zijn.
Het is geen ideologische steun waardoor de taliban het land wist te veroveren destijds hè. Het was het recht van de sterkste en de keuze tussen twee kwaden. Niemand beweert dat de taliban geen volgelingen heeft, natuurlijk hebben ze die. Ik stel jou alleen de vraag waarop jij baseert dat de meerderheid van de bevolking in Afghanistan achter de taliban staat. Op die vraag kan jij simpelweg geen antwoord geven. Het enige dat jij tot nu toe duidelijk maakt is dat jij liever weer de taliban aan de macht ziet in Afghanistan. Fuck mensenrechten of maar enige vorm van beschaving. Laat ze elkaar maar uitmoorden en laat degene met de meeste wapens en soldaten maar de oorlog winnen. Dat is pas solidariteit en je inzetten voor een betere en meer rechtvaardigere wereld.quote:Om je schuil te houden in zo'n rotsachtig landschap zul je toch echt hulp ergens vandaan moeten hebben of ga je nou beweren dat ze geen vreten en slaapplekken nodig hebben? Slapen kunnen ze vast wel ergens in een grot, maar dan moeten ze nog steeds eten, wat ergens vandaan moet komen. Zelf hebben ze weinig tijd om het te vebouwen, dus iemand zal het moeten leveren. Als zij dus een minderheid zouden zijn en geen steun van de andere Afghanen zouden hebben zouden ze allang verdreven zijn. En je ziet juist weer een toename van Taliban. Rara waar komen al die volgelingen vandaan?
maar de beste manier om te zien wie de minderheid en wie de meerderheid is, is alle buitenlandse troepen terugtrekken en de Afghanen het zelf laten uitvechten. Dan zie je direct wie de meeste steun heeft onder de bevolking heeft. Ik doe alvast een gok, binnen een half jaar hebben ze heel Afghanistan weer in handen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |