Zoals filmpjes kijken op dinsdagochtend. Jouw leven rocktquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:04 schreef ethiraseth het volgende:
Ik heb wel wat beters te doen dan mijn leven te verspillen aan werken voor een bedrijf.
Ieder z'n eigen keuze, toch? Liberaal van jequote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:06 schreef ethiraseth het volgende:
Och, het is een keuze. Heel veel geld heb ik daardoor niet, maar dat vind ik niet erg.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:04 schreef ethiraseth het volgende:
Ik heb wel wat beters te doen dan mijn leven te verspillen aan werken voor een bedrijf.
quote:
Laat haar toch, Picchiaquote:
Moeten ze maar carrière makenquote:
Dan moeten ze een (betere) baan zoeken. Misschien zoekt ethisareth nog collega's.quote:
Dat is niet voor iedereen weggelegd. Overigens is het ook onmogelijk dat iedereen carriere maakt. Er zullen altijd onderbetaalde, IQ-loze kansarmen bestaan.quote:
Misschien ontbeert Edje nog een zaaddonor, is dit een aanbod van je, Tem?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:14 schreef Tem het volgende:
Vrouwen moeten kinderen baren en het huishouden doen, niks carrière!
eens. Voor nazaten zorgen gaat vóór carrière. Is goed voor de wereld.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:14 schreef Tem het volgende:
Vrouwen moeten kinderen baren en het huishouden doen, niks carrière!
Nee, ik doe niet aan polygamie. Teveel gedoequote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Misschien ontbeert Edje nog een zaaddonor, is dit een aanbod van je, Tem?
Dus die moeten we meer geld geven voor werk dat het eigenlijk niet waard is?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is niet voor iedereen weggelegd. Overigens is het ook onmogelijk dat iedereen carriere maakt. Er zullen altijd onderbetaalde, IQ-loze kansarmen bestaan.
ik dacht dat dat aan mij lag, maar gelukkig niet!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:16 schreef betyar het volgende:
ó sinds wanneer is dit er? best irritant.
Als je niet wilt dat die armen jou beroven, ja.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus die moeten we meer geld geven voor werk dat het eigenlijk niet waard is?
Nederland heeft een van de hoogste Europese minimumlonen. Het wettelijk minimumloon loopt uiteen van 92 euro per maand in Bulgarije tot 1570 euro in Luxemburg. In Nederland is het minimumloon met 1301 euro per maand relatief hoog. In Duitsland, Oostenrijk, Denemarken, Finland, Zweden, Italië en Cyprus bestaat helemaal geen wettelijk minimumloon.
In Bulgarije liggen de kosten voor het levensonderhoud ook een stuk lager he. Die kut rechtse wijzen altijd naar het buitenland, behalve als iets daar beter is. Dan geven ze niet thuis.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nederland heeft een van de hoogste Europese minimumlonen. Het wettelijk minimumloon loopt uiteen van 92 euro per maand in Bulgarije tot 1570 euro in Luxemburg. In Nederland is het minimumloon met 1301 euro per maand relatief hoog. In Duitsland, Oostenrijk, Denemarken, Finland, Zweden, Italië en Cyprus bestaat helemaal geen wettelijk minimumloon.
Want in Duitsland worden alle rijken beroofd door de armen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:17 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Als je niet wilt dat die armen jou beroven, ja.
Je hebt gelijk; we kunnen die mensen beter een spuitje geven.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wie heeft het nu weer over spuitjes?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt gelijk; we kunnen die mensen beter een spuitje geven.
Dat zouden ze meer moeten doen ja.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Want in Duitsland worden alle rijken beroofd door de armen.
Wat een bananenrepubliek, die Oosterburen van ons.
Wonen is duur? We zijn door de EU op onze vingers getikt omdat we wonen teveel subsidiëren.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:18 schreef ethiraseth het volgende:
Verder is het minimumloon hier hoog omdat de levenskosten ook erg hoog zijn, zeker kijkend naar wonen.
Ben ik ineens een kutrechtse omdat ik ons minimumloon hoog vind?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:18 schreef betyar het volgende:
[..]
In Bulgarije liggen de kosten voor het levensonderhoud ook een stuk lager he. Die kut rechtse wijzen altijd naar het buitenland, behalve als iets daar beter is. Dan geven ze niet thuis.
Want iedereen moet in de Randstad zittenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:20 schreef ethiraseth het volgende:
Verder kan je het minimumloon wel verlagen, maar dan? Dan moeten die mensen nog steeds worden geholpen om hun inkomen naar een bepaald minimum te krijgen, anders valt er niet eens te wonen in Nederland.
waarom schieten we zwervers niet dood?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt gelijk; we kunnen die mensen beter een spuitje geven.
Ja, leuk, en de prijzen buiten de sociale sector wel eens gezien? Wonen in Nederland is belachelijk duur zodra je buiten de sociale sector komt (die al steeds meer afneemt).quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wonen is duur? We zijn door de EU op onze vingers getikt omd
Ik vind dat werkgevers ook wel een sociale verplichting hebben tegenover hun werknemers. Want ik zou het onzin vinden als iemand voor 40 uur in dienst genomen kan worden, waarna die persoon zichzelf nog steeds niet kan onderhouden. Dit dwingt werkgevers wel om mensen enigszins op een productieve wijze in te zetten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Buiten de sociale sector? Wat hebben uitkeringstrekkers en de minima te zoeken buiten de sociale sector?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:21 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, leuk, en de prijzen buiten de sociale sector wel eens gezien? Wonen in Nederland is belachelijk duur zodra je buiten de sociale sector komt (die al steeds meer afneemt).
ja, want in de rest van het land is veel minder werk, dus dan krijgen die mensen een uitkering hè. En dan ga je weer huilen dat die mensen eens moeten verhuizen naar plekken waar werk is.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Want iedereen moet in de Randstad zitten
Zonder gekheid; ik vind dat 'jullie rechtsen' echt een ongezonde geld-obsessie hebben. Nooit wordt een voorstel benaderd met de vraag 'wat voor positief effect sorteert die maatregel?' Nee, het kostenplaatje is het eerste wat door jullie wordt bekeken. Met zo'n instelling vergiftig je de wereld.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wie heeft het nu weer over spuitjes?
Heb je enig idee wat dat kost?
Aangezien de sociale sector steeds kleiner en beperkter wordt, en de woningen die er zijn veelal bewoond worden door mensen die veel meer verdienen dan nodig is, helaas erg veel. Maarja, als er dan plannen komen om de huur van sociale woningen te laten stijgen met het loon (om zo doorstroom te bevorderen) staat rechts weer vooraan om te roepen dat we dan ook net zo goed de prijs van brood inkomensafhankelijk kunnen maken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Buiten de sociale sector? Wat hebben uitkeringstrekkers en de minima te zoeken buiten de sociale sector?
Koos, ik ken je aversie jegens geld, maar die obsessie valt echt mee, bij de meeste rechtsen die ik ken. Punt is dat rechtsen - voor zover je hierin over een uniforme groep kunt spreken - sceptischer zijn over belastinggeld, waarbij linksen vaker de baten van een investering of de positieve effecten van maatregelen benaderen. Dat geld is bijzaak, als het doel hoog genoeg is voor "jullie" zal het een zorg zijn door wie het betaald wordt, of dit nu je kinderen zijn in de vorm van hogere schulden, of de rijkeren door middel van hogere belastingen. Dat vind ik ongezond en met zo'n instelling vergiftig je de wereld.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zonder gekheid; ik vind dat 'jullie rechtsen' echt een ongezonde geld-obsessie hebben. Nooit wordt een voorstel benaderd met de vraag 'wat voor positief effect sorteert die maatregel?' Nee, het kostenplaatje is het eerste wat door jullie wordt bekeken. Met zo'n instelling vergiftig je de wereld.
Zegt degene die staat te juichen dat het collegegeld omhoog gaat, waardoor volgende generaties met steeds grotere schulden het volwassen leven betreden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Koos, ik ken je aversie jegens geld, maar die obsessie valt echt mee, bij de meeste rechtsen die ik ken. Punt is dat rechtsen - voor zover je hierin over een uniforme groep kunt spreken - sceptischer zijn over belastinggeld, waarbij linksen vaker de baten van een investering of de positieve effecten van maatregelen benaderen. Dat geld is bijzaak, als het doel hoog genoeg is voor "jullie" zal het een zorg zijn door wie het betaald wordt, of dit nu je kinderen zijn in de vorm van hogere schulden, of de rijkeren door middel van hogere belastingen. Dat vind ik ongezond en met zo'n instelling vergiftig je de wereld.
Is het je nooit opgevallen dat veel rechts-georienteerde figuren een topic binnenstormen met de opmerking 'weet je hoeveel dat kost?' En ik heb geen aversie jegens geld, wel denk ik dat geld onze evolutie remt (niet onze biologische evolutie).quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Koos, ik ken je aversie jegens geld, maar die obsessie valt echt mee, bij de meeste rechtsen die ik ken. Punt is dat rechtsen - voor zover je hierin over een uniforme groep kunt spreken - sceptischer zijn over belastinggeld, waarbij linksen vaker de baten van een investering of de positieve effecten van maatregelen benaderen. Dat geld is bijzaak, als het doel hoog genoeg is voor "jullie" zal het een zorg zijn door wie het betaald wordt, of dit nu je kinderen zijn in de vorm van hogere schulden, of de rijkeren door middel van hogere belastingen. Dat vind ik ongezond en met zo'n instelling vergiftig je de wereld.
34% van het woningbezit is in handen van corporaties, vaak binnen de oude stadsgrenzen en slechts 4% ontvangt in Nederland het minimumloon. Je kan wel gemakkelijk huizen gaan bouwen voor de minima, maar die kennen een kortere levensloop en zijn vaak naar 1-2 cycli veroudert. Je hebt geen benul wat een sociale huurwoning kost en hoe hoog de onrendabele top kost, maar wel zeuren over villasubsidies, hoewel dit ecologisch en demografisch een veel nuttiger besteding van stenen is. Een kwalitatief hoogstaand huis (300k - 400k) gaat 4-5 levenslopen mee. De HAT-woningen uit de jaren '80 worden nu gesloopt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Aangezien de sociale sector steeds kleiner en beperkter wordt, en de woningen die er zijn veelal bewoond worden door mensen die veel meer verdienen dan nodig is, helaas erg veel. Maarja, als er dan plannen komen om de huur van sociale woningen te laten stijgen met het loon (om zo doorstroom te bevorderen) staat rechts weer vooraan om te roepen dat we dan ook net zo goed de prijs van brood inkomensafhankelijk kunnen maken.
Ja, natuurlijk sta ik te juichenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:26 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Zegt degene die staat te juichen dat het collegegeld omhoog gaat, waardoor volgende generaties met steeds grotere schulden het volwassen leven betreden.
Geld vertegenwoordigd natuurlijk een bepaalde waarde. Als je die andere positieve effecten op geld waardeert kun je een mooie vergelijking maken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is het je nooit opgevallen dat veel rechts-georienteerde figuren een topic binnenstormen met de opmerking 'weet je hoeveel dat kost?' En ik heb geen aversie jegens geld, wel denk ik dat geld onze evolutie remt (niet onze biologische evolutie).
Ook daarbij geldt: dat is een individuele keuze. Als je je enkel tot doel stelt zo rijk mogelijk te worden, prima; zolang je maar niet valsspeelt en belasting blijft betalen. Je kunt daarentegen ook prima een soberder levensstijl kiezen waarbij je vermogen beperkt blijft maar je je minder druk hoeft te maken om de accumulatie van geld. Beiden zijn keuzes, en het lijkt me nou juist een moderne verworvenheid dat we daar elkaar niet eindeloos de les over lezen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Alles draait om geld in een kapitalisme. Dat is een beetje het ziekelijke. Geld niet als middel maar het ultieme doel.
Waarom denk je dat ik dat net zei op jouw opmerking over spuitjes?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is het je nooit opgevallen dat veel rechts-georienteerde figuren een topic binnenstormen met de opmerking 'weet je hoeveel dat kost?' En ik heb geen aversie jegens geld, wel denk ik dat geld onze evolutie remt (niet onze biologische evolutie).
Precies. Geld is oorspronkelijk bedacht als ruilmiddel om waarde door te geven. Inmiddels streeft het gros van de mensen naar het vergaren van zoveel mogelijk kapitaal. Daarmee worden uiteraard ook oplossingen bedacht voor bestaande problemen, maar het is een perverse instelling.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Alles draait om geld in een kapitalisme. Dat is een beetje het ziekelijke. Geld niet als middel maar het ultieme doel.
Dat is natuurlijk onzin. Je wordt praktisch verplicht om het spelletje mee te spelen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Ook daarbij geldt: dat is een individuele keuze. Als je je enkel tot doel stelt zo rijk mogelijk te worden, prima; zolang je maar niet valsspeelt en belasting blijft betalen. Je kunt daarentegen ook prima een soberder levensstijl kiezen waarbij je vermogen beperkt blijft maar je je minder druk hoeft te maken om de accumulatie van geld. Beiden zijn keuzes, en het lijkt me nou juist een moderne verworvenheid dat we daar elkaar niet eindeloos de les over lezen.
Wie verplicht dat?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Je wordt praktisch verplicht om het spelletje mee te spelen.
Waar zeg ik dat de overheid geld moet bijdrukken. Er valt genoeg te zeggen voor bezuinigingen en ons monetaire beleid, maar wat ik stel is dat die in beginsel al verkeerd is. Of beter gezegd; geworden is.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik dat net zei op jouw opmerking over spuitjes?
Ik had graag gewild dat links wat meer besef voor schulden en belastingverhogingen had, in plaats van te menen dat de overheid met haar monopolie op de grote geldprintmachine wel even wat biljetjes bij laat drukken. We moeten zorgvuldig omgaan met ons beperkte budget, zeker nu en geen gekke dingen doen die onnodig geld kosten.
Praktisch verplicht. er is niemand die een wet heeft gemaakt nee, maar de hele samenleving is wel zo ingericht dat er een hoop druk is om mee te draaien in een bepaald stramien.quote:
Inderdaad, anders ben je outcast, een uitvreter, lapzwans, links tuig etc etc etcquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:36 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Praktisch verplicht. er is niemand die een wet heeft gemaakt nee, maar de hele samenleving is wel zo ingericht dat er een hoop druk is om mee te draaien in een bepaald stramien.
Ja, je ziet het al bij mensen die parttime werken. Die worden al haast als luie niksnutten gezien door een hoop mensen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:37 schreef Tem het volgende:
[..]
Inderdaad, anders ben je outcast, een uitvreter, lapzwans, links tuig etc etc etc
Of verplicht Kerst vieren bij hun schoonouders.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:37 schreef Picchia het volgende:
Net zoals die mensen die verplicht zijn om mee te doen aan de postcode loterij.
Nooit iets van gemerkt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, je ziet het al bij mensen die parttime werken. Die worden al haast als luie niksnutten gezien door een hoop mensen.
De postcode speelde in op de gevoelens van de buurman zonder lot.Dit heeft toen tot een relletje geleid omdat het niet verantwoord is om mensen jaloezie aan te praten, de postcodeloterij werving methode is een spiegel voor de huidige maatschappij en al helemaal voor het kapitalisme.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:37 schreef Picchia het volgende:
Net zoals die mensen die verplicht zijn om mee te doen aan de postcode loterij.
Druk, bijna net zo verschrikkelijk als BOEKEN.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:36 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Praktisch verplicht. er is niemand die een wet heeft gemaakt nee, maar de hele samenleving is wel zo ingericht dat er een hoop druk is om mee te draaien in een bepaald stramien.
BOEKEN. MET MENINGEN.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Druk, bijna net zo verschrikkelijk als BOEKEN.
succes.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:40 schreef betyar het volgende:
En nu maar weer eens naar de orthopeed.
![]()
![]()
![]()
Alleen van het kantoorwerk?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:39 schreef ethiraseth het volgende:
Verder heb ik een zere reet van al dat kantoorwerk gekregen.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:54 schreef GSbrder het volgende:
Goh, ik heb nooit gemerkt dat ik verplicht geld in rekening moest brengen voor vrijwilligerswerk.
Helaas wel!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |