Ander drinken dan melk... Ja rond de 7 of 8 maanden ofzo.. Ze krijgen toch nog flink melk binnen en het is niet echt nodig zeg maar.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:13 schreef Solagratia het volgende:
Wij maken Amy's flessen altijd aan met cola in plaats van water. Ze keek zooo geïnteresseerd naar de cola toen iemand dat dronk. En ze wordt er zo lekker actief van![]()
/grapjes
Ik lust nog steeds geen prik. Zelfs dubbelfriss met 0,1% koolzuur vind ik om die reden smerig. We hebben ook nooit cola in huis, eigenlijk alleen sapjes, thee en bier maar dat laatste dat mag Amy nog even niet (zo'n 16 jaar) Ik drink sowieso te weinig, heb ook nooit dorst, hopelijk krijg ik mezelf meer in een regelmaat met drinken als ik straks met Amy mee drink of zo. Ik denk dat wij Amy water, thee en wat roosvicee ofzo gaan geven. Wanneer begin je daar eigenlijk mee met ander soorten drinken?
Rond de 8 maanden (zeg ik uit mn hoofd hoor) heb je de richtlijn dat ze nog maar 300cc aan melk hoeven te drinken, dan kun je makkelijk wat water of thee gaan geven.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:34 schreef Solagratia het volgende:
Als de boterham in plaats van de fles komt zeker? Dan geef je er ander drinken bij.
Ja rijstbloem staat op de verpakking vanaf 4 maanden, maar ook pap is bijvoeding. Zeker als je meiske nu goed moet groeien heeft ze meer aan gewoon melk dan aan pap. Die pap voegt niets toe behalve een vol buikje en dus minder flessen melk.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:57 schreef Silmarwen het volgende:
Ik zei diksap, bedoel roosvicee.
Zelf drink ik water/thee en 2 keer per dag een cappucino en in het weekend soms een glas sap.
Maar goed, pap? 4 maanden toch? Ik weet het allemaal niet meer.Wat gaat dat snel weer uit je hoofd zeg.
quote:Op maandag 24 januari 2011 10:22 schreef Pvoesss het volgende:
Hier ook geen cola![]()
V. is wennen bij de opvang.. wat een ramp wat een ramp ik vind het niet leuk![]()
Mjahquote:Op maandag 24 januari 2011 13:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou er niet aan moeten denken.... hij is nog zo klein.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En OMG ik ben hier over een aantal maanden ook gewoon weer![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door Takkembah op 25-01-2011 09:04:28 ]Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
In de familie van mijn vriend gaat het gerucht dat mijn schoonmoeder ook zo'n vlek heeft.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:40 schreef Shirley het volgende:
Trouwens, J. heeft een mongolenvlek boven z'n billen precies. Vind het een vreselijke benaming,maar het is een soort blauwe, donkere plek. Heb er wat over opgezocht, en het blijkt vooral bij donkere en Aziatische mensen voor te komen. Terwijl wij toch echt blank zijn en ook geen donkere voorouders hebben, naar we weten dan. Toch wel apart....
Meer kindjes hier die zo'n vlek hebben?
En al aangekleed ?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:15 schreef Claudia_x het volgende:
Op mijn eerste ochtend alleen met twee kinderen heb ik gewoon al een wasje gedraaid, de afwasmachine uitgeruimd, gestofzuigd en gedweild. Ik heb zelfs ontbeten!
Nu bijlezen.
Jaaah gezien en hij is zo mooi en leukquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:47 schreef Hik het volgende:
Jeetje Claudia, take it easy... anders gaan wij ons zo schamen allemaal!![]()
By the way: iemand deze film al gezien?! Hij komt binnenkort op DVD, ik kan bijna niet wachten!
Het is een docu die het eerste jaar volgt van 4 babytjes in 4 verschillende landen.![]()
Heb je al geprobeerd de afzuigkap op max te zetten en dan de wipper erbij in de buurt. Babies houden van dat harde zoemgeluidquote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:28 schreef Sugarsnap het volgende:
Ze slaapt 's nachts heerlijk in haar wiegje en overdag of in de kinderwagen of op papa/mama. Ik zou graag willen dat Eline als ze wakker is ook in het wipstoeltje wil, maar ze wil alleen maar bij je zijn. En ik stond van de week ook te koken met Bram op mijn rug en J. die maar rondjes liep met Eline tot ik klaar was.
Ik ben al weer heel bedreven in het met 1 hand eten, en lauwwarm is ook nog niet eens zo vies...
Al sla je me dood. Ik geloof vanwege de kosten van dat spul, omdat het zo bizar duur is. En misschien om te kijken of de lactose intolerantie weer weggaat? We moesten het iig drie maanden proberen. Dus pot leeg, hypo allergeen proberen. Na drie maanden geen verbetering, weer terug.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:44 schreef Ticootje het volgende:
Ja ze gaat opeens hard. Ze is lang!
Sil, op de nutramigen deed ze het toch goed, waarom willen ze haar dan weer van die voeding af hebben? Ik snap dat niet zo goed.
Nee hoor. Leyla slaapt ook prima in een eigen bedje. Kwestie van neerleggen en maffen maar. Leuk he dat kindjes zo verschillend kunnen zijn?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:49 schreef Claudia_x het volgende:
Gaaf jurkje ook, Tico! Mooie kleur. En wat heeft ze blauwe ogen!
Sola, ik vind het fijn om te horen dat je zorgen serieus genomen worden. Het is allemaal niet leuk, maar van geruststelling en aan blijven modderen word je ook niet gelukkiger. Hoe gaat het de laatste weken eigenlijk met haar gewichtstoename? Ik had begrepen dat ze ineens in korte tijd wel goed aangekomen was.
Wat ik me afvraag: is het mogelijk dat er baby's bestaan die je niet hoeft te leren om alleen te slapen? Als ik Lena in haar bed leg slaapt ze gewoon en daar hoef ik niets voor te doen. Dit gaat zeker heel rap over?
Dus 3 maanden aanmodderen met een kind dat pijn heeft als ze dus intolerant is en blijft. Dat vind ik vrij hard...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:50 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Al sla je me dood. Ik geloof vanwege de kosten van dat spul, omdat het zo bizar duur is. En misschien om te kijken of de lactose intolerantie weer weggaat? We moesten het iig drie maanden proberen. Dus pot leeg, hypo allergeen proberen. Na drie maanden geen verbetering, weer terug.
Moeilijk!! Maar ik was mn haar niet vaak, heel goed spoelen... Anders wordt het een droge pluisbol. Wassen doe ik liever zonder Leyla.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:29 schreef Solagratia het volgende:
Oh Leyla wat goed van je! Staat ze op je schoot of zo?
Trouwens Tico, als jij met de dames gaat douchen, hoe was je dan je haar? Of doe je dat dan niet?
fantomalt heb ik ook nog staan..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:28 schreef Solagratia het volgende:
De difraxliefde is over hier, maar een andere fles wilde ze wel gelukkig.
Na de fles is inderdaad een beter idee, maar ik dacht dan kan ze het met de fles wegspoelen. Ze zat daarna de fles echt met haar handen weg te duwen.
Wij moeten 10 mg per dag geven (2x5 mg) Maar eens proberen met meer water dan.
Ik heb de diëtiste gebeld en omdat ik pas 9 februari terecht kan kreeg ik een consult aan de telefoon. Ik moet nu fantomalt gebruiken bij 4 flessen. Ook moet ik met fruit beginnen met babyliga er door heen. Zo veel mogelijk calorieën verzamelen. Ook warm aankleden, niet meer met blote benen liggen want door kou verliest ze calorieën. Genoeg laten slapen, niet teveel mee slepen zodat ze haar slaapjes overslaat enzovoort. Bijhouden wat ze binnenkrijgt en hoe het gaat. Bellen als het niet lukt of als ik bezorgd ben. En verder niet gestrest raken
Ik dacht eerst dat je bedoelde zonder haar als in kaal zijnquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:32 schreef Saffier het volgende:
Sola wat fijn dat je zo serieus genomen wordt! En wat heb je veel spulletjes meegekregen. Fijne consult aan de telefoon!
Haar wassen met Ylana onder de douche lukt me wel, een hand gebruiken en veeeeeeel spoelen. Maar makkelijker is zonder haar. Of eerst samen douchen en als M. thuis is neemt hij haar van me over en dan was ik mijn haar nog even.
daaromquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:41 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Fijn zo'n moeder ticoo! Hier koopt mijn moeder iig alleen zeeman spul. Soms zit er wel wat leuks tussen maar er zijn ook zat dingen die zo de zak in kunnen!
Ach Son, als je het voor jezelf kan rechtvaardigen
Wij hebben hem in de bioscoop gezien (hoewel "bioscoop" een groot woord is voor een zaaltje waar nog geen 50 man inkanquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:47 schreef Hik het volgende:
Jeetje Claudia, take it easy... anders gaan wij ons zo schamen allemaal!![]()
By the way: iemand deze film al gezien?! Hij komt binnenkort op DVD, ik kan bijna niet wachten!
Het is een docu die het eerste jaar volgt van 4 babytjes in 4 verschillende landen.![]()
Ja.. Vandaar.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:04 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Nice! Jouw moeder heeft toch ook de eerste keus in de kleding die naar de kringloop gaat of was dat iemand anders? Dat jurkje is in ieder geval super schattig als je hem in 68 weg doet..
Neusje kan je vrij maken met een neusspray voor babies. Dat lucht vaak ook op omdat een dichte neus ook druk op de oren geeft. Bij het drinken is dat heel vervelend voor een kleintje.quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:33 schreef Sugarsnap het volgende:
Blegh, mijn meisje is ziekjes![]()
Ze knort als een varkentje, niest wat af (met snottebelletjes) en zit duidelijk niet lekker in haar velletje. Ze heeft geen koorts en drinkt gelukkig wel goed.
Dat weet ik niet. Ik spray gewoon dan komt het ook lekker bovenin.. Leyla vind het niet eens heel vervelend, ze vindt het vervelend dat ik haar heel goed vasthou, dan spay ik snel en dan meteen lekker bij me en dan is ze ook meteen stil en hoor ik gewoon het snot verdwijnen of ze gaat niezen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:36 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik ga dadelijk even naar de kruidvat. Zullen ze daar ook druppels hebben met pipetje? Ik heb nl alleen spray in huis en vind dat zo sneu voor zo'n kleintje
Gewoon bij de kruidvat dio verkrijgbaar?quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:28 schreef Pvoesss het volgende:
[ afbeelding ]
Deze dingen dus.ik wil nooit meer een spray
Ja, ook die van otrivin.quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon bij de kruidvat dio verkrijgbaar?
Nee, het zijn puur extra calorieën, het is geen 'loze' vulling zoals bijvoorbeeld rijstebloem. Wel goed mengen want het zorgt voor flink wat extra klonten!quote:Op woensdag 26 januari 2011 16:51 schreef Solagratia het volgende:
Die Fantomalt, die door haar flessen gaat, zorgt dat ook voor een vol gevoel? Dat ze daardoor sneller vol zit?
Ik moet van de dietist babyliga erdoor heen verkruimelen, dus dan neem ik aan dat het in dit geval wel magquote:Op donderdag 27 januari 2011 08:28 schreef Silmarwen het volgende:
Ik dat raplyen maar naar. Dat constante gekokhals. Ik geef het wel met een lepeltje, vind het zelf ook niet fijn elke 2 minuten te moeten kokken.
Ik dacht dat liga in fruithap niet meer mocht ofzo trouwens?
Orea en Pessie, je kindjes zijn al weer veel groter! Gaat snel he, op naar het kruipen/staan/lopen etcetera nu!
Zijn gluten juist niet het hele punt ofzo? Geen idee hoor, ben geen dieetist. xD En als het voorgeschreven is, zal het inderdaad wel goed zijn ja.quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:12 schreef Solagratia het volgende:
[..]
Ik moet van de dietist babyliga erdoor heen verkruimelen, dus dan neem ik aan dat het in dit geval wel magIk weet niet hoe het verder zit Volgens mij bestaan de babyliga alleen uit gluten ofzo.
Hou eens op! Dat betekend dat wij over.... iets meer dan 2 weken al over moetenquote:Op donderdag 27 januari 2011 08:36 schreef Orea het volgende:
Van de 7 dagen dat Leia 2 keer per dag wat krijgt heeft ze misschien 2 keer ge'kokt' hoorin totaal bij elkaar dus he!
Dus het valt wel mee. En heb toch liever dat ze zelf leert zo snel mogelijk iets eruit te werken! En ze heeft nu sowieso zelf controle over wat erin gaat. Dat vind ik ook fijner! Eten wordt een actief iets ipv een passief iets!
Ja laatste dagje hier, gek. En pessie's baby is vandaag al een half jaar!
quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:03 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb echt serieus het leukste kind van de wereld!
Gewoon nog even bellen of ze al een indicatie voor je hebbenquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:55 schreef Fannetje het volgende:
Helemaal geen contact mee eigenlijk, dus dat is niet echt een optie. En ik wil best naar mijn ouders gaan om daar op te warmen, maar ja... die monteur kan natuurlijk opeens op de stoep staan.
Dat gekokhals stel je dan toch uit.. of wil je echt alleen maar prut gaan geven?quote:Op donderdag 27 januari 2011 08:28 schreef Silmarwen het volgende:
Ik dat raplyen maar naar. Dat constante gekokhals. Ik geef het wel met een lepeltje, vind het zelf ook niet fijn elke 2 minuten te moeten kokken.
In de potjes vanaf 8 maanden zitten ook stukjes om te leren kauwen, daar gaan ze ook van kokhalzen... Sterker nog, die stukjes zijn zo klein dat ze er zelfs in kunnen blijven.quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:40 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat gekokhals stel je dan toch uit.. of wil je echt alleen maar prut gaan geven?
Bovendien is er niets mis met dat "gekokhals" dat is heel natuurlijk.
En hier kwam dat maar zelden voor. Alleen bij vlees
Prachtige foto's Pessie.. Veel plezier bij de grote baby's
We stofzuigen nu toch dagelijks na het eten en boenen wat dan nog vies is. Dus messy maakt niet zoveel uitquote:Op donderdag 27 januari 2011 13:03 schreef Pvoesss het volgende:
stamppot kan ook goed met de handenbeetje messy alleen
Ik heb een hond *o*quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:14 schreef pessie het volgende:
[..]
We stofzuigen nu toch dagelijks na het eten en boenen wat dan nog vies is. Dus messy maakt niet zoveel uit
Bietjes <3quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:21 schreef Pvoesss het volgende:
Macaroni zelf laten eten is mijn favoriet
Hup, weg jij! Had je maar wat later moeder moeten wordenquote:Op donderdag 27 januari 2011 13:23 schreef pessie het volgende:
Ik wil terug bij jullie, het is saai bij de grote baby's.
Leuk om te lezenquote:Op donderdag 27 januari 2011 13:23 schreef pessie het volgende:
Whaha, de hond! Helaas, manlief heeft een hekel aan huisdieren...
Dat is niet moeilijkquote:
Wij hadden een zuurkool ovenschotel, maar wat zuurkool apart gehouden, en gewoon een hoopje op haar kinderstoelblad (leuk galgje woordquote:Op donderdag 27 januari 2011 12:46 schreef pessie het volgende:
Orea, hoe heb jij het gedaan met zuurkool? gewoon stamppot?
En toch wordt ie niet pafferig ofzo, dat vind ik wel opvallend eigenlijk....quote:
waarom denk je dat ik hier nog mee post hahaquote:Op donderdag 27 januari 2011 13:23 schreef pessie het volgende:
Whaha, de hond! Helaas, manlief heeft een hekel aan huisdieren...
Ik ga daar in elk geval ook effe binnenstappen van de week ja, even kijken of ze ze hier ook hebben...quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:50 schreef Sonnetje85 het volgende:
Die vind ik helemaal rot, ook omdat die te groot zijn bij zn nek. Kan ik net zo goed geen slab omdoen
Die van de kruidvat hebben touwtjes, kan ik m goed insnoeren
kijk jij legt t duidelijker uitquote:Op donderdag 27 januari 2011 20:58 schreef Orea het volgende:
Gewoon van Bambino is hetdus in het schap met de bambino spullies
Soms moet je gewoon een beetje overdrijven. Dat hadden wij toen onze boiler stuk was. Ik stond idd met Ilse onder de douche toen het water ineens koud werd, maar gelukkig was N thuis, en die heeft hem weer aangezet. Maar idd tegen het bedrijf gezegd dat we met een pasgeboren baby zaten die toch echt in bad moest, en we daar warm water voor nodig hadden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:31 schreef Fannetje het volgende:
Leia, gefeliciteerd met je halfjaardag! Wat een mooi foto overzichtHeel veel plezier in het grote babietjestopic! We zullen jullie hier nog wel gaan missen hier! En tot over 7 weken!
Noa, vervelend dat Isabelle zo verkouden is. Anne is ook al veel verkouden geweest, ben blij dat het nu sinds een maand echt een stuk minder is! Ik zie dat alle tips al gegeven zijn dus daar heb ik niets meer aan toe te voegen![]()
Haha Kaatje, is bij jou het haarverlies ook begonnen? Bij mij begon dat een week of vier geleden, echt álles zat onder de haren... het is inmiddels wel iets minder geworden, maar ik vind nog steeds veel haren overal. En Anne heeft inmiddels ook wat haren verloren, dat vind ik wel erg jammer
Onze verwarming doet het sinds gisteren kwart voor 12 's middags weer gelukkig. Om 11.10 had ik gebeld omdat ik het wel erg lang vond duren, een beetje overdreven dat ik met een kleine baby zat die het koud had (wat niet waar was, maar ik had het zelf koud) en toen waren ze er binnen een kwartier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |