abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91932434
Arme Jasmin. Maar even geen hypo-allergeen meer dan?

Onze verwarming is kapot en de monteur beloofde om 8.15 "zo snel mogelijk" langs te komen. En er is dus nog steeds niemand geweest. Ik ga zo nog maar eens bellen... heb geen zin om de hele dag in de kou te zitten met een baby!
pi_91932446
hoe goed ben je met je buuf? Anders daar ff opwarmen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91932574
Helemaal geen contact mee eigenlijk, dus dat is niet echt een optie. En ik wil best naar mijn ouders gaan om daar op te warmen, maar ja... die monteur kan natuurlijk opeens op de stoep staan.
  donderdag 27 januari 2011 @ 10:55:21 #204
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91932591
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:36 schreef Orea het volgende:
Van de 7 dagen dat Leia 2 keer per dag wat krijgt heeft ze misschien 2 keer ge'kokt' hoor :D in totaal bij elkaar dus he!

Dus het valt wel mee. En heb toch liever dat ze zelf leert zo snel mogelijk iets eruit te werken! En ze heeft nu sowieso zelf controle over wat erin gaat. Dat vind ik ook fijner! Eten wordt een actief iets ipv een passief iets!

Ja laatste dagje hier, gek. En pessie's baby is vandaag al een half jaar!
Hou eens op! Dat betekend dat wij over.... iets meer dan 2 weken al over moeten :o Dakkanheulniejoh!! Mijn baby is nog maar 5 weken, toch????

quote:
17s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:03 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb echt serieus het leukste kind van de wereld!
O+

Ik ook O+ O+

Veel plezier bij de grote baby's Nathan! :W
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 27 januari 2011 @ 10:55:53 #205
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91932615
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:55 schreef Fannetje het volgende:
Helemaal geen contact mee eigenlijk, dus dat is niet echt een optie. En ik wil best naar mijn ouders gaan om daar op te warmen, maar ja... die monteur kan natuurlijk opeens op de stoep staan.
Gewoon nog even bellen of ze al een indicatie voor je hebben :Y
Ylana
pi_91934055
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:28 schreef Silmarwen het volgende:
Ik dat raplyen maar naar. Dat constante gekokhals. Ik geef het wel met een lepeltje, vind het zelf ook niet fijn elke 2 minuten te moeten kokken.

Dat gekokhals stel je dan toch uit.. of wil je echt alleen maar prut gaan geven?
Bovendien is er niets mis met dat "gekokhals" dat is heel natuurlijk.
En hier kwam dat maar zelden voor. Alleen bij vlees

Prachtige foto's Pessie.. Veel plezier bij de grote baby's :D
pi_91934201
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:40 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat gekokhals stel je dan toch uit.. of wil je echt alleen maar prut gaan geven?
Bovendien is er niets mis met dat "gekokhals" dat is heel natuurlijk.
En hier kwam dat maar zelden voor. Alleen bij vlees

Prachtige foto's Pessie.. Veel plezier bij de grote baby's :D
In de potjes vanaf 8 maanden zitten ook stukjes om te leren kauwen, daar gaan ze ook van kokhalzen... Sterker nog, die stukjes zijn zo klein dat ze er zelfs in kunnen blijven.
pi_91934686
Jazzy O+ Leuk koosnaampje! Krijg je die nutragimin nou niet vergoed?
Dag Nathan, grote jongen, wat eet je daar al goed zeg!!

Hoe gaat het Sola, lukt het allemaal een beetje met de medicijnen?
Rapley vind ik een mooie methode, maar gepureerd van een lepeltje vind ik niet echt passief hoor, je kan dan juist ook heel leuk bezig zijn met je kindje.

Mex voelt zich alweer wat beter, alleen s'middags komt de koorts nog terug, maar een zetpil helpt goed. Ik weet nu iig dat hij ook heel hard kan huilen :o
Op de bank kan hij nu rollen, want de zitting is wat rond, dus het begin is er, hij oefent nu de hele tijd in de box door zijn benen omhoog te gooien.
  donderdag 27 januari 2011 @ 12:01:04 #209
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_91934734
Medicijntip voor Sola, haal nutritron in huis, gebruik een heel klein beetje water (wel per 30ml) om de capsule in op te lossen en dik het een klein beetje in met Nutritron en lepel het naar binnen. Wel een engelenklusje, maar wel het makkelijkste en je voorkomt dat het snel terug komt. niet zo dik als kwark maken natuurlijk, maar daar moet je dus wel even op oefenen welke dikte werkt voor jouw liefje. (deze tip kregen wij namelijk ook voor de Losec en Antibiotica vanuit het ziekenhuis.
(mag ook door andere mama's en papa's gebruikt worden natuurlijk _O- )
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_91934737
O, fanntje, wij hadden het laatst hier ook dat de kachel de hele dag uit moest, ik heb Mex lekker in een slaapzak gedaan en hij had er helemaal geen last van, alleen ik had het ijskoud.
pi_91935839
Mooie foto's Pessie! Veel plezier bij de grote baby's!

Beterschap Mex! En Amy hoe gaat het met jou? Toch weer terug naar de oude voeding, Sil?
Hopelijk is de verwarming snel gemaakt Fannetje! En ticootje mijn kind is het allerleukste hoor :6

Wij gaan ook de rapley methode doen. Heerlijk dat je kindje erbij zit aan tafel en zelf eten aan het ontdekken is. Net zoals Orea zegt vindt ik het ook fijn dat wij gewoon ons eten kunnen eten zonder dat het koud wordt. Ik kan niet wachten om te beginnen!
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 27 januari 2011 @ 12:46:28 #212
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91936417
Orea, hoe heb jij het gedaan met zuurkool? gewoon stamppot?
pi_91937133
stamppot kan ook goed met de handen :+ beetje messy alleen :D
  donderdag 27 januari 2011 @ 13:14:54 #214
259886 pessie
pi_91937605
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:03 schreef Pvoesss het volgende:
stamppot kan ook goed met de handen :+ beetje messy alleen :D
We stofzuigen nu toch dagelijks na het eten en boenen wat dan nog vies is. Dus messy maakt niet zoveel uit :P
pi_91937854
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:14 schreef pessie het volgende:

[..]

We stofzuigen nu toch dagelijks na het eten en boenen wat dan nog vies is. Dus messy maakt niet zoveel uit :P
Ik heb een hond *o*
pi_91937934
Macaroni zelf laten eten is mijn favoriet :')
  donderdag 27 januari 2011 @ 13:23:21 #217
259886 pessie
pi_91938018
Whaha, de hond! Helaas, manlief heeft een hekel aan huisdieren...

Ik wil terug bij jullie, het is saai bij de grote baby's. :')
pi_91938028
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:21 schreef Pvoesss het volgende:
Macaroni zelf laten eten is mijn favoriet :')
Bietjes <3
pi_91938415
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:23 schreef pessie het volgende:

Hup, weg jij! Had je maar wat later moeder moeten worden ;)
pi_91938791
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bietjes <3
Aah dat leren mijn kinderen maar eten als ze het huis uit zijn :Y)
  donderdag 27 januari 2011 @ 13:55:14 #221
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_91939514
Nou Jasmin begint gelukkig weer te normaliseren nu!

En nu wordt Yade getest op coeliakie, lactose intolerantie en koemelk allergie. We blijven aan de gang zo.
pi_91942562
Fijn dat het weer begint te normaliseren Silmarwen, is toch een duidelijk teken lijkt me.
Isabelle heeft vandaag haar dagje niet zo, ze is jengelig/huilerig en kan niet goed slapen. Ze zal wel veel last hebben van haar verkoudheid ofzo. Vandaag maar even geen boodschappen doen enz. Maar jeetje wat duurt een dag lang als je de hele dag binnen zit.
pi_91942769
quote:

Leuk om te lezen ;)
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:17:21 #224
259886 pessie
pi_91942982
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:12 schreef leonieke het volgende:

[..]

Leuk om te lezen ;)
Hier zijn meer mensen :P
pi_91943083
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:17 schreef pessie het volgende:

[..]

Hier zijn meer mensen :P
Dat is niet moeilijk :D ;)
Maar het is ook met momenten. Thomas zit in een periode dat hij niet zoveel nieuwe dingen doet en dan post ik ook minder (maar nu spreek ik natuurlijk voor mezelf ;) ).
pi_91946029
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 12:46 schreef pessie het volgende:
Orea, hoe heb jij het gedaan met zuurkool? gewoon stamppot?
Wij hadden een zuurkool ovenschotel, maar wat zuurkool apart gehouden, en gewoon een hoopje op haar kinderstoelblad (leuk galgje woord :+) gelegd. Het was wel afgespoelde zuurkool (moest voor de ovenschotel :P) dus iets minder zuur dan normaal. Maar het ging ook weer schoon op!

Bietjes (ik tikte Biertjes :')) wil ik binnenkort ook proberen. Maar dan wil ik eerst even zo'n plastig aantrek schort voor haar hebben! Voordat alles rood is en niet meer schoon te krijgen is..

Moet wel zeggen, ik ben altijd vrij peu nerveus met schoonmaken enzo :@ maar dit is een goede oefening om soms dingen even los te laten, je kind laten kliederen met eten ;) ze geniet er zo van dat dat ook behoorlijk goed gaat :P
  donderdag 27 januari 2011 @ 18:53:11 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91952291
Pessie, leuke fotoreeks O+
Veel plezier bij de grote babies, en tot over een tijdje :W
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:50:26 #228
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_91955206
Woei, Pessie en Nathan bij de grote babietjes al *O*

Tot over ruim een week ;)

Hier zijn het nog potjes wat de klok slaat, ik wilde pas echt vanaf 6 maanden met Rapley te beginnen, maar zo te lezen kan dat ook best wel wat eerder. Morgen maar eens een stuk banaan in z'n handjes duwen dan...

Vandaag weer rondje CB gedaan, 8200 gram en 69cm, hij begint weer terug te groeien naar het bovenste lijntje geloof ik...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_91955446
Zo lekkere beer die Willem!! O+
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:05:39 #230
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_91955895
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:55 schreef Orea het volgende:
Zo lekkere beer die Willem!! O+
En toch wordt ie niet pafferig ofzo, dat vind ik wel opvallend eigenlijk....

Al heeft ie op deze foto wel een lekker onderkinnetje :')

pi_91955971
OMG wat kijkt ie wijs O+ en hij loenst ook een beetje op de foto :D Leia heeft dat ook, vind ik echt heel schattig!

Wat een ventje is hij al zeg O+ O+

En inderdaad helemaal niet pafferig! Maar dat merk ik ook niet bij Leia.. Die is inmiddels zo'n 7900 gram bij 68 cm :)
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:12:23 #232
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_91956196
Bij Willem is het echt het haar wat hem een stuk ouder doet lijken. En het feit dat hij vrij fors is helpt natuurlijk ook een beetje :')

Leia groeit ook goed zeg, voor een meid is ze toch aardig flink :Y
pi_91956644
quote:

waarom denk je dat ik hier nog mee post haha
pi_91956652
Yup, mijn eigen speklap O+ :D vriendinnetje zei van de week al: toch zie je het niet aan haar af! Ze is veel petiter dan je zou denken met dat gewicht! :D

En ja! Zijn haar! Leia is ik ben jaloers :D

Mijn speklap (beide vandaag! Avocado nomnomnom :Y) )

(eten is een serieuze zaak!)
pi_91956823
Haha, jij hebt ook zo;n slab van de kruidvat of niet??
dat pyama'tje ook O+
pi_91957205
Pyjama hebben we van Progje gekregen O+ (is een oud collega en vriendinnetje van me en zit ook op Fok! alleen niet in OUD :P) hij is zo super leuk!

En die slab kwam ik inderdaad vanmiddag bij Kruidvat tegen.. Ideaal! :D moet er meer van hebben (ze hadden nog 2 blauwe en een roze. En blauw kan natuurlijk niet hè :{w )
pi_91957275
Ik heb 2 blauwe :D
Maar echt makkelijk vind k m niet voor floris..maar dat ligt meer aan hem denk ikhaha
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:48:14 #238
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_91958127
Avocado :D

Ik heb de slabben van de IKEA, die zijn hetzelfde als deze, maar dan van plastic...
pi_91958260
Die vind ik helemaal rot, ook omdat die te groot zijn bij zn nek. Kan ik net zo goed geen slab omdoen :')
Die van de kruidvat hebben touwtjes, kan ik m goed insnoeren >:)
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:53:32 #240
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_91958426
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:50 schreef Sonnetje85 het volgende:
Die vind ik helemaal rot, ook omdat die te groot zijn bij zn nek. Kan ik net zo goed geen slab omdoen :')
Die van de kruidvat hebben touwtjes, kan ik m goed insnoeren >:)
Ik ga daar in elk geval ook effe binnenstappen van de week ja, even kijken of ze ze hier ook hebben...
pi_91958669
zal toch wel, ze hangen bij de spullen die ze altijd hebben zeg maar.
althans de onze heeft ook zo'n stukje met alleen dingen die in t krantje staat en daar zijn ze dus niet :P
pi_91958687
Gewoon van Bambino is het ;) dus in het schap met de bambino spullies :P
pi_91959011
Leia heeft ook best wel lange haartjes hoor, ik ken een meisje van net 1 jaar en die is nog kaal. het staat d'r wel gelukkig ;)
Ziet er lekker uit ook die advocado!

Wat een leuk ventje Willem.

Al opgewarmd Fannetje??
pi_91959058
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:58 schreef Orea het volgende:
Gewoon van Bambino is het ;) dus in het schap met de bambino spullies :P
kijk jij legt t duidelijker uit :P
mja de folder spullen zijn ook altijd wel van bambino, maar toch anders :P
pi_91963829
Op de valreep: pessie, wat een mooi foto-overzicht! Veel plezier gewenst met je grote baby in het volgende topic. Er staat jullie nog zoveel moois te wachten. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:57:30 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91966503
Fluugs, wat groeit Willem hard! En wat is het toch een lekker ding O+

Leia aan de avocado, ze is zo mooi dat dat haar zelfs goed staat O+

Deze week twee aankopen gedaan waar ik heel blij mee ben:

En vooral die automatic bouncer is een hit *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_91966845
Zo net thuis van een (te) lange dag.
Morgen lees ik weer helemaal bij en reageer ik even.

Voor nu:
Ylana is echt een hele mooie baby O+
Zij en Amy hebben handjes vastgehouden O+
pi_91967085
Mooie bouncer idd!

O,had Saffier vandaag opgepast? Wat lief zeg!
pi_91977622
Gruwelijke halfjaars-spam :@

28 juli 2010... vandaag een half jaar geleden.. stond ik om 6 uur 's morgens nog zo voor de spiegel.. De laatste keer die buik, de laatste keer die kont die heen en weer schoof onder mijn ribben. Die dag zou speklap aka Roelofje geboren worden, die dag zou ik mama worden....

Na een voorspoedige bevalling, met een klein beetje hulp (vacuum) was het moment dan daar! 15:28: Leia Jolie is geboren! Met 38 weken en 1 dag, Leia weegt 3675 gram en is ongeveer 49 cm lang.

Overweldigd, trots, emotioneel. Wat een achtbaan, ouders worden. Een fijne achtbaan, dat wel! Wat is ze mooi, wat zijn we trots! Al na 6 weken begint het (schater)lachen en dat heb ik vast kunnen leggen...

De eerste pasfoto met een week of 8 :D

Na 3 maanden zitten de spekkies er inmiddels goed op! B-)

Lachen kunnen we ook heel erg goed. Leia ontpopt zich echt als een lachebek. Schateren kan ze als de beste en de mondhoeken staan nooit naar beneden!

Gek doen houdt ze ook van, net zoals papa en mama. Met 5 maanden doet ze een rockimitatie!

En dan zijn we aangekomen bij een half jaar. Dat eerste half jaar, waarin er zoveel gebeurd. Je kindje zich zo ontzettend ontwikkeld naar een heus mensje met al zoveel karakter! Leia is een meisje met een heel vriendelijk, open karakter. Heel vrolijk. Uiteraard, als ze iets NIET of NU wil laat ze zich horen. Maar het is een meisje hè ;) dus dat mag!

Dag lieve mensen en kindjes. We hebben hier een heel fijn half jaar gehad. We gaan jullie missen, maar komen nog regelmatig neuzen hoe het met jullie is hoor! Hopelijk volgen jullie ons snel naar de grote babies! :W O+

pi_91977766
Wat een prachtig overzich orea! Wat een mooie foto's! Wat ontwikkelen ze toch ontzettend snel he in dat eerste half jaar!

Hier even een vraaje...isabelle is nu al een paar dagen echt goed verkouden, ze knort er gewoon van. Ook is ze nu 2 dagen aan het hoesten. Ik gebruik spray maar dat werkt maar een klein beetje eigenlijk. Wil straks even van die druppels halen waar pvoess? een tip overgaf. Kan ik verder nog wat doen? Ik las ergens dat ik beter even niet naar buiten kon gaan met haar? Zou ik hiervoor naar de dokter moeten? Ze heeft geen koorts en t drinken gaat iets minder maar nog niet te weinig. FF een onzekere moeder hier.
pi_91977841
tot over 3 maandjes Pessie en orea:)
*poef* nu is het weg
pi_91977919
Volgens mij mag je prima met haar naar buiten hoor Noa! Wel even goed inpakken, vooral nu het zo koud is. Je kunt nog Luuf halen en haar daar lekker mee insmeren. Eventueel bedje aan het hoofdeinde wat hoger zetten!

En als jij de huisarts wilt bellen en je daardoor beter voelt, dan moet je dat gewoon lekker doen!!
  vrijdag 28 januari 2011 @ 09:05:11 #253
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_91978131
Orea ook al een topic verder *O*

Tot volgende week :W

Noa, als je je ongerust maakt gewoon even bellen hoor. Wat Orea ook al zegt, verder wil een ui op het kamertje nog wel eens helpen en hoofdeinde beetje omhoog ook wel...
pi_91978163
Ah, de grote leegloop is begonnen! Orea, gefeliciteerd met je prachtige grote baby. :* Veel plezier met alle ontwikkelingen die nog komen gaan, ze zijn zo geweldig!
pi_91978419
noa, ik heb van die dingen gekocht bij de da drogist. Ik heb ze van otrivin. De monodose. Ik ben toen Ilse zo verkouden was wel naar buiten geweest met dr, maar wel lekker ingepakt.

Ilse was vroeg wakker vanmorgen, ze was niet echt hongerig, maar slapen lukte haar ook niet meer, tot ik haar bij me pakte. Ze viel zo in slaap. Zo heeft ze nog een uurtje bij me liggen slapen.

Verliezen jullie ook zoveel haar? Ik verlies het met plukken, heb het idee dat ik niks meer over hou. Al mijn kleren zitten onder, het doucheputje zit na het haren wassen helemaal vol. En Ilse zit ook altijd vol met haren van mij. :{

[ Bericht 30% gewijzigd door kaatjejannie op 28-01-2011 09:29:52 ]
*poef* nu is het weg
pi_91978661
Leia, gefeliciteerd met je halfjaardag! Wat een mooi foto overzicht O+ Heel veel plezier in het grote babietjestopic! We zullen jullie hier nog wel gaan missen hier! En tot over 7 weken!

Noa, vervelend dat Isabelle zo verkouden is. Anne is ook al veel verkouden geweest, ben blij dat het nu sinds een maand echt een stuk minder is! Ik zie dat alle tips al gegeven zijn dus daar heb ik niets meer aan toe te voegen :)

Haha Kaatje, is bij jou het haarverlies ook begonnen? Bij mij begon dat een week of vier geleden, echt álles zat onder de haren... het is inmiddels wel iets minder geworden, maar ik vind nog steeds veel haren overal. En Anne heeft inmiddels ook wat haren verloren, dat vind ik wel erg jammer :{

Onze verwarming doet het sinds gisteren kwart voor 12 's middags weer gelukkig. Om 11.10 had ik gebeld omdat ik het wel erg lang vond duren, een beetje overdreven dat ik met een kleine baby zat die het koud had (wat niet waar was, maar ik had het zelf koud :')) en toen waren ze er binnen een kwartier.
pi_91978823
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 09:31 schreef Fannetje het volgende:
Leia, gefeliciteerd met je halfjaardag! Wat een mooi foto overzicht O+ Heel veel plezier in het grote babietjestopic! We zullen jullie hier nog wel gaan missen hier! En tot over 7 weken!

Noa, vervelend dat Isabelle zo verkouden is. Anne is ook al veel verkouden geweest, ben blij dat het nu sinds een maand echt een stuk minder is! Ik zie dat alle tips al gegeven zijn dus daar heb ik niets meer aan toe te voegen :)

Haha Kaatje, is bij jou het haarverlies ook begonnen? Bij mij begon dat een week of vier geleden, echt álles zat onder de haren... het is inmiddels wel iets minder geworden, maar ik vind nog steeds veel haren overal. En Anne heeft inmiddels ook wat haren verloren, dat vind ik wel erg jammer :{

Onze verwarming doet het sinds gisteren kwart voor 12 's middags weer gelukkig. Om 11.10 had ik gebeld omdat ik het wel erg lang vond duren, een beetje overdreven dat ik met een kleine baby zat die het koud had (wat niet waar was, maar ik had het zelf koud :')) en toen waren ze er binnen een kwartier.
Soms moet je gewoon een beetje overdrijven. Dat hadden wij toen onze boiler stuk was. Ik stond idd met Ilse onder de douche toen het water ineens koud werd, maar gelukkig was N thuis, en die heeft hem weer aangezet. Maar idd tegen het bedrijf gezegd dat we met een pasgeboren baby zaten die toch echt in bad moest, en we daar warm water voor nodig hadden.

Ik verlies het nu al een maand of 2, maar zo enorm is het net een week of 2/3. Bij Ilse lijkt het wel te blijven zitten, het wordt bij haar alleen een stuk lichter. Het was echt zwart, en het lijkt nu blonder te worden. Haar wenkbrauwen zijn wat rossig, dus ik ben benieuwd wat haar uiteindelijke haarkleur gaat worden.
*poef* nu is het weg
pi_91978908
Hallo allemaal! Wat hebben jullie allemaal lieve kleine dotjes van babies O+ O+

Ik kom even het Draagdoeken op reis topic promoten!! Ik stuur namelijk 2 doeken op reis!! 2 hele fijne, zachte, mooie doeken. Ook zeer stijlvol voor eventueel dragende papa's.
Misschien dragen jullie al of ben je juist wel geinteresseerd erna maar vind je de stap om gelijk een doek te kopen zo groot, doe dan mee aan de reis. Vrijblijvend en heel erg leuk!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 28 januari 2011 @ 10:18:43 #259
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91979849
Orea wat een geweldig overzicht O+ O+
Wat een ontwikkelingen het eerste half jaar al he? Het tweede half jaar is minstens zo leuk met nóg veel meer ontwikkelingen O+ O+
Tot snel een topic verder! :W

Amy is een heel makkelijk en lief grietje O+ Lekker lachen naar iedereen, tobias vond het geweldig om gister 2 zusjes te hebben :D
Op het kleed moesten Ylana en Amy steeds even voelen aan elkaar, handjes vasthouden O+ Als het nog eens nodig is, dan breng je haar maar hoor Sola! Ging ze wel lief slapen gister na al die indrukken?
Ylana
pi_91980491
Goedemorgen!

Eerst maar even afscheid nemen van Orea en Leia! Dag dames tot over 2 weken in het volgende topic :W Wat een leuke fotospam :Y Lieve meid is het!

KJ, hier ook zo vreselijke haaruitval. Hele plukken die eruit vielen tijdens het wassen. Ik ben de hele onderlaag van mijn haar kwijt. Op een gegeven moment heb ik het maar afgeknipt want ik moest bij een staart in doen de plukken zo kammen dat ik geen kale plekken had. Nu begint het weer wat te groeien, maar mooi is het niet echt. Volgens mij heb ik een extreme variant van haaruitval gehad, maar ja het hoort er wel bij.

Fannetje, wat naar dat je het zo koud heb gehad gister, gelukkig had Anne het niet koud :D Fijn dat de kachel weer gemaakt is!

Noa, vervelend dat Isabelle zo verkouden is! Volgens mij zijn alle tips die ik zelf ook had al gegeven. Moet ze ook erg hoesten? Dan kun je een slokje water geven na de fles zodat het slijm wat wegspoelt, scheelde bij ons weer 1 hoestbui. Verder nog een vraagje over de Losec, na hoe lang zagen jullie resultaat? Spuugde ze helemaal niet meer?

Leandra, die bouncer lijkt me handig ja. Volgens mij is dat echt heerlijk voor een kleine baby. Wat is dat andere ding? Iets met slaapliedjes zo te zien?

En Willem! wat een knullie is het toch. Ergens zie je nog wel dat het een baby is, maar hij kijkt alsof hij een stuk ouder is. Heeft hij alweer met zijn mond onder de kraan gehangen? :D

Silmarwen, Ging het dan niet om de sinaasappel in dat hapje? Dat mag Amy nog niet namelijk.

Saffier, Amy werd gelijk heel vaak wakker vannacht. Dus we hebben het geweten ;) ze was ook een beetje koud dus dan kan er ook mee te maken hebben. Ach vandaag weer lekker het ritme er in en dan slaapt ze vannacht weer als een engeltje ;) Ze heeft het gister echt heel goed gedaan bij jullie. Zo fijn!

Verder gaat het hier steeds beter met de medicijnen :Y dat antibioticagedoetje spuiten we zo in haar mond met een grote pipet. Dat vind ze minder eng dat het spuitje. En de Losec doen we nu in 30 cc melk, dat gaat aardig. En ik zag nog een tip van Maffemuts, tnx! dat gaan we proberen als dit ook niet genoeg werkt :Y Flessen gaan aardig, maar ben er niet kapot van. Ze drinkt nu gemiddeld zo'n 750 cc per dag. Ik zit er sterk aan te denken om een weegschaal te halen om zelf haar gewicht in de gaten te houden, zonder dat ik steeds naar het CB moet. Maar dan ben ik bang dat ik elke dag wil wegen, weet niet of dat wel zo verstandig is.. twijfel twijfel.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 11:47:45 #261
259886 pessie
pi_91982946
De haaruitval begon hier met 3.5 maanden en begint nu weer normaal te worden. Ik heb geen kale plekken maar moest echt dagelijks zuigen vanwege alle haren.

Wickie ik ga kijken!
pi_91983351
haaruitval.. Ik had eerst lang haar en dan waste ik het en bij het uitspoelen voelde ik gewoon hele plukken uit mijn haar glijden en zo in de douchebak vallen *ril* En die hele ratten die je dan uit het putje moest vissen echt 5 keer per douchebeurt.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 12:09:41 #263
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_91983803
Ik heb een vollere haardos dan voor m'n zwangerschap en dan had ik al heel veel haar...

Er is best wel wat uitgevallen hoor, maar ik heb meer dan genoeg over nog...
pi_91985840
Bedankt voor de tips, ik koop straks ook even Luuf erbij:)

Oej hier valt mijn haar ook met bossen uit, echt al 1.5 maand en het stopt niet. Heb de helft over ofzo:S

Maar wat ik ff heel snel tussendoor wil vragen is: Ik wil straks even de stad in met isabelle en ik vroeg me af vanaf welke leeftijd ze al in het zitstuk van de maxi cosi kunnen? En dan niet helemaal zittend natuurlijk, maar half zittend? Ik merk namelijk steeds meer dat ze graag om zich heen wil kijken en niet meer wil liggen. Nou kan ik haar natuurlijk in de maxi cosi zetten, maar dat is al te lang ook niet goed.
pi_91986219
Ik neem aan dat je de wandelwageninzet bedoeld? Volgens mij moeten ze dan wel echt goed kunnen zitten, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Heb je dus niets aan :P
Ga je veel langer dan 2 uur weg? Anders dan kan het prima voor een keer. Ik zou gewoon de Mcosi doen.

Als ik Amy in de voetenzak in de wandelwageninzet zou doen, dan zie ik haar denk ik niet meer :D
pi_91987318
De wandelwageninzet kan vaak behoorlijk plat, met Lotte hebben we die vanaf 5 maanden denk ik gebruikt, zo plat mogelijk ;)

Vanmorgen met Jelle naar de chiropractor geweest voor een screening en hij blijkt best wat vast te hebben zitten. Dinsdag krijgt hij daarvoor een behandeling, hopelijk gaat het op zn rug slapen dan ook beter!
pi_91988114
Ik vind het zo heerlijk als Lena met haar buik op mijn buik ligt met haar armen om me heen gespreid. O+
pi_91988259
Orea, wat een prachtige foto's van jullie grote Leia! Ik zal het missen hoe je altijd zo vol liefde over je kleine meid schreef! Veel plezier bij de grote baby's!

Noa, ik zou de kinderwageninzet gewoon zo plat mogelijk zetten!

Ach Jelle toch, hopelijk helpen de behandelingen snel!

Ik ben pas echt haar gaan verliezen toen ik naar de kapper ben geweest. Niet zoveel als sommige hier beschrijven.

Dat deed Bientje vanmorgen ook Claudia, ik heb er manlief voor wakker gemaakt omdat ik het zo schattig vond. Haha daar was ie iets minder blij mee.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91988826
Ik doe mijn lief geen groter plezier dan hem vooral niet wakker te maken. :Y) Vooralsnog lukt dat goed en daardoor zijn we allemaal happy troopers hier.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:29:07 #270
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_91988939
Eline ligt zo ook het liefste, beentjes helemaal ingeklapt en armpjes zo wijd mogelijk
pi_91994622
Ik heb 1x een wagenbak gebruikt, verder ligt leyla vanaf het begin in de buggy of draag ik haar.
pi_91994736
Manlief was ook niet echt blij dat ik hem wakker maakte. Maarrr hij heeft over een half uurtje vakantie dus hij had een goed humeur ;)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91994885
Ik gebruik meestal de maxicosi als ik alleen even weg ga, dat is dus ook nooit lang. We wonen boven en dan haal ik boven aan de trap de maxicosi van het onderstel en breng ik ze een voor een naar beneden. Ik moet nog verzinnen hoe ik dat ga doen als Amy in de wandelwageninzet zit.
Hmm, of gewoon dragen natuurlijk.

Amy heeft best veel gespuugd vandaag, gewoon de golfjes zoals altijd. Ook 2 uur later kwam haar fruithap er weer uit nadat ze haar fles al had gedronken. Ik had verwacht van de Losec dat ze niet meer zou spugen of heel soms een mondje ofzo. Of duurt het gewoon een tijd voor het werkt?

[ Bericht 18% gewijzigd door Solagratia op 28-01-2011 18:13:00 ]
pi_92010398
Dag Leia!! Veel plezier bij de grote baby's! Wat kan zij toch leuk in de camera kijken zeg met d'r mooie ogen.

haaruitval is hier ook begonnen, het zit zelfs in Mex z'n luier. En wat er uit het putje kwam was niet normaal..

Hoe leg je een kleine baby in een buggy?
Ik zou voor ff in de stad de Maxicosi wel gebruiken, zolang dat niet elke dag is kan het best.

Moet ze misschien ook niet even wennen aan de fruithapjes en de medicijnen? Zijn wel veel nieuwe dingen ineens natuurlijk
pi_92010577
Mijn buggy kan helemaal plat. En dan doe ik er een zak in dus maak ik er een bedje van. Ik gebruik de buggy zo weinig, dus ik ga echt geen wagen kopen voor die paar keer. Ik heb 2 buggies, jen wil er soms ook nog even in zitten. Chicco is het merk trouwens, geen goedkope wegwerpbuggy dus.
pi_92010971
Maar maak je haar ook vast dan? Want als ik zie hoe Mex ligt te hobbelen ben ik altijd blij met die hoge rand :P
Ik vind het dragen ook wel leuk, maar boodschappen doen met de wandelwagen vind ik wel erg relaxed, niet meer sjouwen!
pi_92011131
Ja de ene keer wel de andere keer niet. Nu ze gaat draaien wel dus, maar die zakken hebben ook gaten om de gordels vast te kunnen maken. Op de kleinste stand ligt ze redelijk vast.
pi_92011395
Ah, handig dan!
Het is dat ik mijn bugaboo gekregen heb hoor, anders had ik zoiets ook niet gekocht, ze groeien er zo snel uit. Hier in de buurt is het toch niks om te wandelen en het blijft maar koud. Heb echt zin in de zomer om dan lekker veel te gaan wandelen langs de boulevard en in Delfste hout enzo.

Ik heb trouwens verschrikkelijk gedroomd over luiers, geen losse luiers, maar pakken luiers, het sloeg echt nergens op!
pi_92011491
Met dit koude weer vind ik het fijner haar tegen me aan te dragen, dan ben ik haar persoonlijke kacheltje. Bij de sneeuw vond ik het een beetje eng dus ging ze mee op de slee in de maxi cosi.
pi_92012855
Ja, dat is wel lekker, maar ik heb een Walloboo en hij blijft gelukkig heerlijk warm. Iedereen vraagt altijd of het van Uggs is, het is hetzelfde spul namelijk.
Tis eigenlijk voor in de maxicosi maar ik leg hem ook altijd in de wagen, geen gedoe met dekentjes.
Met de sneeuw kwam ik er gelukkig ook goed doorheen door de grote wielen voor te doen en hij sliep heerlijk met het gehobbel.

Heb je een foto van de slee? Ik vind het slim bedacht!
pi_92012917
Ik zal ff zoeken.
pi_92013128
pi_92013256
Zo geniaal O+
pi_92013367
I know! Ik kreeg heel veel commentaar erop dat het zo slim bedacht was.
pi_92013401
o zo'n sleetje!!! Ziet er leuk uit,haha

Volgens mij ligt er iemand te spelen in zijn bedje....
pi_92013402
Ik moest met 2 kinderen door de sneeuw voor de boodschappen dus.
pi_92013565
Jen lijkt hier echt een kleuter, heel groot. Maar ze is nog geen 3 toch?
pi_92013673
Jen wordt 9 feb 3. Dus over 2 weekjes ofzo.
pi_92013869
Ja dat is al snel, 9 feb is Amy precies 6 maanden.
Ik ga morgen peer uitproberen. Eerst wat spelen en dan wat lepelen.
pi_92032339
Geniaal tico!
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:04:59 #291
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92042879
Jeetje, ik heb wel het een en ander gemist... allemaal grote babies die over zijn ineens... wat gaat dat hard! Heel veel plezier jongens en tot over een maand of 3! :)
Was trouwens zo jaloers op jullie eet-verhalen dat ik een Rapley-boek heb gekocht. :)

Hier nog een verkouden kindje (en een erg verkouden mama). Wij hebben ook die zoutoplossing, maar ik ben er niet weg van hoor. Ik doe het echt alleen als Neve enorme last heeft en dat is met name bij het drinken zo. Het spoelen vindt ze afschuwelijk en ze raakt zo overstuur dat ik niet het idee heb dat we er echt wat mee op schieten.

Gisteren weer CB. Ze heeft weer prikjes gehad, wat een stuk beter ging dan de vorige keer. Ze is echt lang nu, 61 cm, maar het gewicht blijft een beetje achter. Had ik ook wel verwacht omdat ze gewoon slecht drinkt. Maar voldoende plasluiers, dus in feite geen probleem. Ik merk wel dat de bv nu echt op z'n eind loopt. Ik gaf vorige week nog 4 voedingen (van de 7) aan de borst, deze week nog 3. En ik vrees dat het binnen een paar dagen gewoon echt "op" is. :{
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_92043192
Is haar gewicht erg achtergebleven Hik? Maak je er zorgen over? Of kan je het wel loslaten? Balen dat ze zo slecht drinkt. Ik zou anders even in het borstvoedingstopic vragen hoe je je productie op kan krikken, daar hebben ze wel ervaring mee. Als je dat wilt tenminste :)
pi_92043305
Vervelend dat haar gewicht een beetje stagneert Hik. Drinkt ze nog steeds zo weinig uit haar flesjes?
7 voedingen klinkt voor mij echt als heel veel, Anne drinkt er nog maar 4 per dag.
Wij moeten donderdag naar het CB, ben benieuwd of ze voldoende is aangekomen, maar maak me er niet zoveel zorgen om, ze ziet er gewoon lekker mollig uit.

Sola, hoe vindt Amy de fruit-en groentenhapjes? :)

Wij hebben vandaag een tripp trapp kinderstoel voor Anne gekocht, ik had kortingstickers van de Wij jonge ouders en dat scheelt dan toch weer 15%, voor stoel, baby-inzet en kussentjes was dat meer dan 30 euro! :) En Anne heeft even proefgezeten en vond het wel leuk! :)
pi_92043532
Wij hebben er van de week ook 1 gekocht Fannetje, ook met de kortingsstickers.

Ilse heeft natuurlijk ook even proef gezeten (zie fototopic)

Vervelend zeg dat Neve niet zo lekker drinkt..

Ik heb zo het vermoeden dat Ilse haar kamer te koud vind. Vanmorgen was het er 13 graden en toen hebben we de verwarming maar even aangezet. En zowaar, ze sliep zomaar daarna door tot 12 uur (vanaf 8 uur). Terwijl ze de laatste dagen na de ochtend voeding niet echt meer slaapt. Ze is dan ook echt chagrijnig. Misschien dat ik vannacht de verwarming maar uitlaat, maar dan wel een extra dekentje pak voor haar. Ze heeft een dikke slaapzak met mouwen, een romper met lange mouwen en een broekje aan.
*poef* nu is het weg
pi_92043909
13 graden zou ik ook koud vinden :D Wij doen ook wel eens de verwarming aan als het heel koud wordt. Ze slaapt dan niet lekker en kost haar ook energie. Ik pak er nu ook wel eens een extra deken bij dat helpt ook. Amy draagt een romper met halve mouwtjes of lange, een pyama, sokken en een dikke slaapzak.

Amy vindt de hapjes nog maar niets. Ik heb haar vandaag stukken peer gegeven, die stak ze wel met een blij gezicht in haar mond maar was te hard en ze kon er niet echt iets mee. Toen daarna gepureerd en daar moest ze niets van hebben. Ze doet haar mond dan ook stijf dicht, haha.

Wat ziet Anne er schattig uit zo in de stoel! Wij hebben ook proefgezeten vandaag in de stokke maar ik vond Amy er niet mooi in zitten. Ze hing heel erg naar voren. Heeft Anne dat ook? En wat een lange benen heeft ze! Of lijkt dat maar zo?

Hebben jullie baby's vaak koude handjes?
pi_92044085
Hmm, jammer dat ze de hapjes nog niets vindt. Heb je foto's? :D

Anne heeft niet naar voren gehangen (daar was ik idd ook bang voor toen ik haar erin zette), wel een beetje naar de zijkant. Maar goed, ze hoeft er eigenlijk nog niet in te zitten, ze is nog niet eens 4,5 maand. En volgens mij heeft ze geen enorm lange benen, dus dat zal wel door de compositie van de foto komen ;)

Anne heeft 's morgens als ik haar uit bed haal meestal wel koude handjes, verder gedurende de dag eigenlijk niet.
pi_92044373
Ik heb wel filmpjes gemaakt vandaag en woensdag. Die van vandaag staan op de telefoon van J. Op die van woensdag zit ik er heel hard door heen te tetteren dus die zijn niet echt geschikt voor internet :P :+ zal straks eens kijken of ik wat kan uploaden.

Het lijkt net of haar benen heel lang zijn doordat ze over het plankje heen hangen :P Voor 4,5 maand zit ze er echt al netjes in! Lekker stevig. Amy zat beter in stoelen met tuigje, dus ik denk dat we dan een tuigje erbij moeten kopen of zo. Of komende tijd gewoon nog niet in de kinderstoel.
pi_92044535
Hier staat de verwarming op 18 graden in de nacht. Leyla heeft dan een pyjama een slaapzak en een dekentje nog. En nog vind ik haar dan niet warm.
pi_92044664
Het is balen dat we geen thermostaat hebben. We moeten de radiatoren open draaien. Nadat we hem vanmorgen een klein stukje open gedraaid hadden, was het 19,5 op haar kamer. Lastig te regelen dus.
*poef* nu is het weg
pi_92044770
Ik heb overdag de verwarming aan en dan is hij op haar kamer ook aan. Om het niet te warm te laten worden en de lucht niet te droog, zet ik altijd het raam een klein stukje open. Dat helpt ook wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')