abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92911501
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:50 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijke BS :')
Volgens mij heb je over mijn sarcasme heengekeken, want het is ook BS, inbrekers / overvallers zijn er niet op uit om mensen te vermoorden zodat ze ongestoord kunnen roven en pikken.
  donderdag 17 februari 2011 @ 13:03:33 #102
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_92911599
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:01 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Volgens mij heb je over mijn sarcasme heengekeken, want het is ook BS, inbrekers / overvallers zijn er niet op uit om mensen te vermoorden zodat ze ongestoord kunnen roven en pikken.
Dan heb ik inderdaad over je sarcasme heen gekeken :P
pi_92911793
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:03 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Dan heb ik inderdaad over je sarcasme heen gekeken :P
En om mijn punt te verduidelijken, ik denk niet dat inbrekers / overvallers bereid zullen zijn het geweld te laten escaleren alleen om aan buit x te komen door nu zelf wapens mee te brengen. Eerder zal een verhoogde weerbaarheid van de burger een crimineel afschrikken om zijn daad te doen, iets wat blijkt uit het feit dat winkels beter beveiligd zijn en daarom ook minder in trek zijn bij criminelen (meer risico op een mislukking = minder overvallen).

Niemand argumenteert ook dat nu winkels beter beveiligd zijn de overvallers opeens meer geweld gaan gebruiken.
pi_92912648
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:07 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

En om mijn punt te verduidelijken, ik denk niet dat inbrekers / overvallers bereid zullen zijn het geweld te laten escaleren alleen om aan buit x te komen door nu zelf wapens mee te brengen. Eerder zal een verhoogde weerbaarheid van de burger een crimineel afschrikken om zijn daad te doen, iets wat blijkt uit het feit dat winkels beter beveiligd zijn en daarom ook minder in trek zijn bij criminelen (meer risico op een mislukking = minder overvallen).

Niemand argumenteert ook dat nu winkels beter beveiligd zijn de overvallers opeens meer geweld gaan gebruiken.
op zich heb je wel een punt. maar je gaat er van uit dat wanneer de wapenwet wordt versoepeld, iedereen een vuurwapen gaat aanschaffen... ik kan me heel goed voorstellen dat heel veel mensen geen wapen in huis willen (toch wel een ruime meerderheid lijkt me zo). Inbrekers weten dit waarschijnlijk ook heel goed, ze zijn immers niet allemaal achterlijk. ik persoonlijk zou me als inbreker gaan richten op bejaarden, die zullen niet zo snel een geweer kopen en hebben altijd cash in huis.

bovendien zijn ze niet te beroerd op met een pistool tegen hun hoofd eventjes een paar duizend euro te pinnen.

in mijn dorp is ooit de eigenaar van een restaurant na zijn werk opgewacht door een of andere crimineel en die had een maat in het huis van die eigenaar zitten met een wapen gericht op zn vrouw en kinderen. 1 minuutje aan de telefoon en die eigenaar scheet 7 kleuren stront en pinde al het geld van zn rekening.... dan kun je je moeilijk verdedigen met je geweer thuis in de kluis.

dus ik denk niet dat het criminaliteit tegen zal gaan,.. misschien wel een beetje, maar er zitten altijd een paar diehards tussen die andere manieren vinden. en uiteindelijk gaan anderen dat nadoen en ben je weer terug bij af...
pi_92926548
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:45 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee hoor, elke inbreker die steekt tegenwoordig meteen de bewoner dood, stel je voor dat ze een vuurwapen zouden meenemen, dat heb je allemaal schietpartijen!

Tis de vraag wie hier nu wie probeert bang te maken.
Je overdrijft maar de kans op gebruik van groot geweld neemt gewoon toe als er meer wapens in omloop zijn (en daarmee makkelijker voor handen)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_92989157
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Van mij mogen ze die schietverenigingen opdoeken; als je wil schieten dan doe je dat maar op de kermis met een luchtbuks. Of koop een GTA spelletje oid. Er lopen al genoeg gevaarlijke gekken rond zonder vuurwapen.
Ja precies, er zijn wel 3 incidenten geweest in de afgelopen 15 jaar waar legale vuurwapens van burgers bij zijn gebruikt. Dit is een geniaal doordacht plan van jou! Zeker als je bedenkt dat er ca. tussen de 10.000 a 15.000 incidenten zijn geweest met illegale wapens gedurende de laatste 15 jaar. Dat is wel 0,005% ongeveer!

Nee even serieus, zelfs wapens van politieagenten worden zelfs vaker gebruikt voor foute doeleinden in de privésfeer. En dat terwijl die personen het gewelds- en wapenmonopolie delen met de criminelen in Nederland.

Legaal bezit van een vuurwapen komt met een hoop verantwoordelijkheid. Iedere legale wapenbezitter in Nederland weet dit, en zal zich in 99,9999% van de gevallen aan de regels houden. Ze komen nooit in aanraking met de politie, en weten veilig om te gaan met de wapens. Dit is dan ook de reden waarom de meeste landen met veel legaal wapenbezit weinig criminaliteit of minder criminaliteit dan Nederland hebben (Tjechië, Zwitserland, Duitsland, Noorwegen, Zweden, Finland, Letland, Canada, Nieuw Zeeland etc. ) De VS is dan een uitschieter, maar die moeten het hebben van illegale wapens in verotte steden als Detroit, Washington DC en Chicago, waar vuurwapens voor nagenoeg iedereen verboden zijn.

Do your research!
pi_92989328
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je overdrijft maar de kans op gebruik van groot geweld neemt gewoon toe als er meer wapens in omloop zijn (en daarmee makkelijker voor handen)
Tja..

Engeland, bijna een verdubbeling van illegaal vuurwapengeweld na het verbod op handvuurwapens:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/1440764.stm
http://www.dailymail.co.u(...)-goes-89-decade.html
http://www.liberty-page.com/issues/firearms/control/ukutopia.html
http://www.fff.org/comment/com0512f.asp
http://archive.newsmax.co(...)01/3/21/205139.shtml
--
Detroit, FBI rapporteert meer gewelddadige misdaden na het verbannen van vuurwapens:

http://www.mlive.com/news(...)me_up_detroit_a.html
--
Australië, resultaten van het verbod op wapens ter behoeve van zelfverdediging:

http://www.geoffmetcalf.com/aus.html
http://www.wnd.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=15304
http://www.gunsandcrime.org/aussiegc.html
--
Zwitserland, ondanks 6 miljoen inwoners en ~ 1,5 miljoen wapens bijna geen criminaliteit:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/1566715.stm

En wat geeft jou het recht om burgers zonder antecedenten weerloos te maken tegenover gewelddadige criminelen? Zeker als je weet dat meer legale wapens zorgen voor minder criminaliteit?

Er zijn wel mensen die het met je eens zijn hoor, GUN CONTROL WORKS!

Gelukkig merk ik echter dan mensen steeds zelfstandiger gaan nadenken over het belachelijke gewelds- en wapenmonopolie van de overheid en criminelen (waarschijnlijk door internet) Het zal een lange weg zijn, maar hoe meer het uit de klauwen loopt en hoe meer we doen om mensen te informeren over de waarheid hoe sneller we rechtvaardigheid kunnen krijgen.

quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja want als er een vuurwapen wordt getrokken wordt deze altijd afgevuurd :'( Totale onzin, vaak is het tonen al voldoende.

[ Bericht 8% gewijzigd door kontknager op 18-02-2011 22:33:14 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 18 februari 2011 @ 22:35:54 #108
13368 NiGeLaToR
pi_92990371
Het heeft wel wat als de eerste de beste lamlul een snackbar in loopt en z'n pistool in de rondte gaat zwaaien en alle twintig bezoekers.. hetzelfde doen met het vriendelijke verzoek even op den buik te gaan liggen.

Zelfde als dat ik vorig jaar toen ik met de KLM vloog gewoon metalen bestek kreeg met het eten. De stewardess zei toen 'tjah, je zal het proberen te gebruiken om een vliegtuig te kapen, dan zijn er in ene 400 mensen met zo'n zelfde mes en vork die je er van zullen willen weerhouden' :+
pi_93003112
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:19 schreef kontknager het volgende:

[..]

Tja..

Engeland, bijna een verdubbeling van illegaal vuurwapengeweld na het verbod op handvuurwapens:

--
Detroit, FBI rapporteert meer gewelddadige misdaden na het verbannen van vuurwapens:

--

--
Zwitserland, ondanks 6 miljoen inwoners en ~ 1,5 miljoen wapens bijna geen criminaliteit:

En wat geeft jou het recht om burgers zonder antecedenten weerloos te maken tegenover gewelddadige criminelen? Zeker als je weet dat meer legale wapens zorgen voor minder criminaliteit?

[ afbeelding ]

Gelukkig merk ik echter dan mensen steeds zelfstandiger gaan nadenken over het belachelijke gewelds- en wapenmonopolie van de overheid en criminelen (waarschijnlijk door internet) Het zal een lange weg zijn, maar hoe meer het uit de klauwen loopt en hoe meer we doen om mensen te informeren over de waarheid hoe sneller we rechtvaardigheid kunnen krijgen.

[..]

Ja want als er een vuurwapen wordt getrokken wordt deze altijd afgevuurd :'( Totale onzin, vaak is het tonen al voldoende.
Het geweldsmonopolie van de overheid is het belangrijkste collectief goed denkbaar vriend. Kom nu maar uit die typisch conservatief Amerikaanse hoek van je, want in Nederland denken we er nu eenmaal anders over. Jij vind het misschien prettiger om je met hand en tand te kunnen 'verdedigen', de rest niet. Het vergelijkende landen onderzoek dat je constant aandraagt is veel complexer dan alleen maar 'meer wapens = minder criminaliteit'. Ga nou maar lekker in Zwitserland of Texas wonen als je dit zo belangrijk vindt.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_93003827
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 07:54 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Het geweldsmonopolie van de overheid is het belangrijkste collectief goed denkbaar vriend. Kom nu maar uit die typisch conservatief Amerikaanse hoek van je, want in Nederland denken we er nu eenmaal anders over. Jij vind het misschien prettiger om je met hand en tand te kunnen 'verdedigen', de rest niet.
Interessante conclusie, op basis van welke cijfers/onderzoek trek je die? Verder is wapenbezit een recht, geen plicht. Het staat dus ten alle tijde vrij.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 10:05:03 #111
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_93004262
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 07:54 schreef Compatibel het volgende:
... Ga nou maar lekker in Zwitserland of Texas wonen als je dit zo belangrijk vindt.
Woon ik al.
Land of the Free. ^O^

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_93004324
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:05 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Woon ik al.
Land of the Free. ^O^

[ afbeelding ]
Het ziet er stoer uit, dat dan weer wel.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_93004341
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 09:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Interessante conclusie, op basis van welke cijfers/onderzoek trek je die? Verder is wapenbezit een recht, geen plicht. Het staat dus ten alle tijde vrij.
Wat denk je nu zelf? Wedden dat de meerderheid van Nederland tegen vrij wapenbezit is? Anders had dit allang op de politieke agenda gestaan (of niet, maar dan nog).
  zaterdag 19 februari 2011 @ 10:25:28 #114
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_93004585
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:09 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Het ziet er stoer uit, dat dan weer wel.
Foto van ze interwebz :P
Mijn legerwapens liggen in de kluis.
En de munitie op de schietbaan/kazerne
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_93005758
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:19 schreef kontknager het volgende:

[..]

Gezond verstand geeft mij dat recht. Neem de starter van deze topicreeks. Die heeft ongetwijfeld geen strafblad of iets dergelijks maar ik zou hem gewoon geen wapen toevertrouwen omdat zijn buren dan het leven niet meer zeker zijn. En eigenlijk gaat het voor zeker 90% van de Nederlanders op dat ik hen geen wapen toevertrouw.
En wetenschappelijk bewijs dat meer legale wapens voor minder criminaliteit zorgen is er niet.
quote:

[ afbeelding ]
:')
quote:
Sorry maar ik vertrouw tokkies geen wapen toe. Zeker niet wanneer je het wilt gebruiken als afschrikking en het dus niet veilig achter slot en grendel ligt. dan krijgen we gewoon veel meer wapendrama's.
[..]
quote:
De kans dat er vuurwapens gebruikt worden neemt nu eenmaal toe als er meer wapens in omloop zijn en al helemaal als ze eenvoudig voor handen zijn. Dat is toch niet meer dan logisch? Ooit van statistiek gehoord?
pi_93006613
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:11 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Wat denk je nu zelf? Wedden dat de meerderheid van Nederland tegen vrij wapenbezit is? Anders had dit allang op de politieke agenda gestaan (of niet, maar dan nog).
De meerderheid van Nederland is waarschijnlijk ook tegen verlaging van de accijns op brandstof, wordt dit besproken in Den Haag? Ik vind dat jij vage conclusies trekt op basis van vermoedens, derhalve zijn het dan ook geen steekhoudende argumenten. Sowieso komt de geweldsmonopolie weinig ter sprake, behalve dan recentelijk bij het eigenhandig wegjagen van boefjes die huisvredebreuk plegen.
pi_93006910
quote:
13s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Gezond verstand geeft mij dat recht. Neem de starter van deze topicreeks. Die heeft ongetwijfeld geen strafblad of iets dergelijks maar ik zou hem gewoon geen wapen toevertrouwen omdat zijn buren dan het leven niet meer zeker zijn. En eigenlijk gaat het voor zeker 90% van de Nederlanders op dat ik hen geen wapen toevertrouw.
En wetenschappelijk bewijs dat meer legale wapens voor minder criminaliteit zorgen is er niet.

[..]

:')

[..]

[..]

[..]

Er is niet niemand die voor zijn of haar leven hoeft te vrezen. Ik startte deze topic reeks, omdat iedere burger het recht moet hebben zich te kunnen verdedigen. En niets anders dan dat.

Verder: ook zonder wapens is andermans leven te nemen hoor. Daar heb je geen vuurwapen voor nodig.
pi_93007418
quote:
13s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Er is niet niemand die voor zijn of haar leven hoeft te vrezen. Ik startte deze topic reeks, omdat iedere burger het recht moet hebben zich te kunnen verdedigen. En niets anders dan dat.
Dat kan ook prima zonder wapens, geef je hieronder aan ^O^.
quote:
Verder: ook zonder wapens is andermans leven te nemen hoor. Daar heb je geen vuurwapen voor nodig.
Dat kan maar met wapens is de kans dat het gebeurt en erger nog dat er onschuldigen door sterven wel veel en veel groter
pi_93007675
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat kan ook prima zonder wapens, geef je hieronder aan ^O^.

Nee schat, dat zei is dus niet. Ik gaf aan dat je een andermans leven ook kan nemen op een andere manier dan met een wapen. Ik doel dan n.m. op het plegen van een moord. Met een wapen kan je bovendien veel effectiever verdedigen. :) Het bezit van wapen moet daarom een basisrecht zijn. (ja na wapenrijbewijs)
quote:
[..]

Dat kan maar met wapens is de kans dat het gebeurt en erger nog dat er onschuldigen door sterven wel veel en veel groter
Als je auto rijdt, dan heb je ook kans dat een ander slachtoffer van je wordt.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 12:22:09 #120
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93007784
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee schat, dat zei is dus niet. Ik gaf aan dat je een andermans leven ook kan nemen op een andere manier dan met een wapen. Ik doel dan n.m. op het plegen van een moord. Met een wapen kan je bovendien veel effectiever verdedigen. :) Het bezit van wapen moet daarom een basisrecht zijn. (ja na wapenrijbewijs)

[..]

Een vuurwapen is een aanvalswapen geen verdedigingsschild. Het wordt juist riskant als je een wapen trekt.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93007925
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee schat, dat zei is dus niet. Ik gaf aan dat je een andermans leven ook kan nemen op een andere manier dan met een wapen. Ik doel dan n.m. op het plegen van een moord. Met een wapen kan je bovendien veel effectiever verdedigen. :)
En je kan ook veel effectiever aanvallen en daar zit natuurlijk het probleem. Gewoon heel simpel, zoals jij over je buren praat vertrouw ik jou gewoon nooit een wapen toe. De kans dat dit tot een verschrikkelijk drama leidt is gewoon veel te groot...
quote:
Het bezit van wapen moet daarom een basisrecht zijn. (ja na wapenrijbewijs)
No way. Daarvoor ben ik mijn leven en dat van mijn dierbaren veel te lief.
[..]
quote:
Totaal onzinnige vergelijking en dat weet je. Daarnaast is een wapen ontworpen om te moorden een auto bepaald niet. Die zijn er zelfs op ontworpen om zo veilig mogelijk te zijn, ook voor eventuele slachtoffers van een aanrijding..

Een wapen dat onder handbereik ligt (hoe wil je het anders gebruiken ter verdediging?) kan ook door een kind gevonden worden bijvoorbeeld..
pi_93008040
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:22 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Een vuurwapen is een aanvalswapen geen verdedigingsschild. Het wordt juist riskant als je een wapen trekt.
Ik denk dat de politie het vuurwapen juist ook als verdedigingswapen gebruikt. :Y

En ja ook om iemand uit te schakelen.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 12:32:38 #123
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93008113
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik denk dat de politie het vuurwapen juist ook als verdedigingswapen gebruikt. :Y

En ja ook om iemand uit te schakelen.
De politie mag van mij ook best een wapen dragen. 8-)
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93008166
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

En je kan ook veel effectiever aanvallen en daar zit natuurlijk het probleem. Gewoon heel simpel, zoals jij over je buren praat vertrouw ik jou gewoon nooit een wapen toe. De kans dat dit tot een verschrikkelijk drama leidt is gewoon veel te groot...
Nee hoor. De casus die jij er steeds bijhaalt, tja jammer van de timing, staat hier los van. Ik zou het wapen alleen trekken als mijn buren mij zouden bedreigen. Anders niet. :)
quote:
[..]

No way. Daarvoor ben ik mijn leven en dat van mijn dierbaren veel te lief.
[..]

Je dierenbaren zouden je dankbaar zijn als je hun aanvallers kon verdedigen met het vuurwapen dat jij niet wilt. :)
quote:
[..]

Totaal onzinnige vergelijking en dat weet je. Daarnaast is een wapen ontworpen om te moorden een auto bepaald niet. Die zijn er zelfs op ontworpen om zo veilig mogelijk te zijn, ook voor eventuele slachtoffers van een aanrijding..

Een auto wordt soms ook als wapen gebruikt. Je weet toch ook dat soms ingereden wordt op anderen? Een wapen heeft imo tot hoofddoel jezelf te verdedigen tegen kwaad van buitenaf. En ja, er is altijd een risico tot misbruik.
quote:
Een wapen dat onder handbereik ligt (hoe wil je het anders gebruiken ter verdediging?) kan ook door een kind gevonden worden bijvoorbeeld..
Kwestie van goed opbergen. Dat moet je met medicijnen ook, kan ook door kindjes als snoepjes worden aangezien. :)
pi_93008228
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:32 schreef Zeeland het volgende:

[..]

De politie mag van mij ook best een wapen dragen. 8-)
Die komt niet (op tijd) als jij aangevallen wordt. :)
pi_93008373
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee hoor. De casus die jij er steeds bijhaalt, tja jammer van de timing, staat hier los van. Ik zou het wapen alleen trekken als mijn buren mij zouden bedreigen. Anders niet. :)

[..]
Tja met hoe je in bepaalde topics daarover reageert ben ik daar niet zo zeker van. En er zijn veel meer mensen die makkelijk doordraaien en die een wapenrijbewijsje echt wel binnenhalen.
quote:
Je dierenbaren zouden je dankbaar zijn als je hun aanvallers kon verdedigen met het vuurwapen dat jij niet wilt. :)
De kans op een ongeluk of negatieve aanraking met vuurwapens is vele malen groter.

[..]
quote:
Een auto wordt soms ook als wapen gebruikt. Je weet toch ook dat soms ingereden wordt op anderen?
En is daarin weinig effectief. Omdat het er niet op gemaakt is om mee te moorden. Daar zit het probleem EG. Wapens zijn gemaakt om mee te vermoorden, te doden, af te schieten. Auto's zijn gemaakt om mee te rijden. dat is echt wezenlijk anders. Je vergelijking slaat echt volkomen de plank mis. Het idee alleen al :{.
quote:
Een wapen heeft imo tot hoofddoel jezelf te verdedigen tegen kwaad van buitenaf. En ja, er is altijd een risico tot misbruik.
Ja dat risico is nogal groot en daarom moeten we er niet aan beginnen. Het middel is veel erger dan de kwaal.

[..]
quote:
Kwestie van goed opbergen. Dat moet je met medicijnen ook, kan ook door kindjes als snoepjes worden aangezien. :)
En daar gaat het ook vaak genoeg mis. Je moet dit niet willen, de risico's zijn gewoon heel groot en kinderen inventief.
pi_93008413
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die komt niet (op tijd) als jij aangevallen wordt. :)
Oh?

En als dat al zo is, kunnen we daar dan niet beter wat aan doen? Eigenrichting is iets voor achterlijke culturen, wij zouden verder moeten zijn dan dat...
pi_93009240
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja met hoe je in bepaalde topics daarover reageert ben ik daar niet zo zeker van.

Ik wel. Niemand heeft van mij te vrezen. Want nogmaals zonder wapen kan je een ander heel makkelijk wat aandoen. Je zal het niet in de krant lezen hoor. :)
quote:
En er zijn veel meer mensen die makkelijk doordraaien en die een wapenrijbewijsje echt wel binnenhalen.

[..]

De kans op een ongeluk of negatieve aanraking met vuurwapens is vele malen groter.

Het leven is toch al een groot risico ;)
quote:
[..]

[..]

En is daarin weinig effectief. Omdat het er niet op gemaakt is om mee te moorden. Daar zit het probleem EG. Wapens zijn gemaakt om mee te vermoorden, te doden, af te schieten. Auto's zijn gemaakt om mee te rijden. dat is echt wezenlijk anders. Je vergelijking slaat echt volkomen de plank mis. Het idee alleen al :{.

Auto's zijn er niet op gemaakt, maar een ander ermee doden is geen punt hoor. Toegeven, met een wapen of aardappelschilmesje gaat het nog makkelijker.
quote:
[..]

Ja dat risico is nogal groot en daarom moeten we er niet aan beginnen. Het middel is veel erger dan de kwaal.

Misschien een tussenoplossing, Du_ke? :)

Een stroomstoot wapen? Pepperspray? Of rubberen kogels? :)
quote:
[..]

[..]

En daar gaat het ook vaak genoeg mis. Je moet dit niet willen, de risico's zijn gewoon heel groot en kinderen inventief.
Tja, geen wapen is veiliger. Maar onveiliger als je je niet kan verdedigen. :)
pi_93009294
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh?

We heten niet allemaal Femke Halsema!

Als jij belt dan zijn ze wrs niet zo snel. :')

quote:
En als dat al zo is, kunnen we daar dan niet beter wat aan doen? Eigenrichting is iets voor achterlijke culturen, wij zouden verder moeten zijn dan dat...
Het is iig mooie stof tot nadenken.
  † In Memoriam † zaterdag 19 februari 2011 @ 13:16:51 #130
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_93009567
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh?

Hee du_ke, misschien moet je die boodschap eens gaan verkondigen in Egypte.

Ik heb niets te maken met wat ambtenaren beslissen als ik mijn familie/vrienden/mijzelf wil verdedigen tegen mensen die ze wat aan willen doen.
Carpe Libertatem
pi_93009597
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik heb niets te maken met wat ambtenaren beslissen als ik mijn familie/vrienden/mijzelf wil verdedigen tegen mensen die ze wat aan willen doen.
Ik ga van je houden. O+
pi_93009625
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Was het daar beter gegaan als er veel meer wapens in omloop waren geweest?
quote:
We hebben een samenleving waarin we samen afspraken maken daarover.
pi_93009863
Maar du_ke, ga je ook even op mijn tussenoplossing in?
pi_93011861
Pepperspray moet kunnen naar mijn idee.
pi_93012039
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:28 schreef du_ke het volgende:
Pepperspray moet kunnen naar mijn idee.
Mooi ^O^
pi_93012286
Pepperspray is ook gevaarlijk.
pi_93012399
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Pepperspray is ook gevaarlijk.
Maar wel puur als verdedigingsmechanisme bedoeld en daarin erg effectief
pi_93012633
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

De grens tussen verdediging en aanval is naar mijn mening vrij theoretisch.
pi_93013715
quote:
13s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:15 schreef du_ke het volgende:

De kans dat er vuurwapens gebruikt worden neemt nu eenmaal toe als er meer wapens in omloop zijn en al helemaal als ze eenvoudig voor handen zijn. Dat is toch niet meer dan logisch? Ooit van statistiek gehoord?
Genoeg bewijs voor je?

--

--

--

En als je de tijd hebt om echt een pil aan statistieken en onderzoeken te lezen:

http://law.bepress.com/cg(...)212&context=expresso

Of wil je nog een paar honderd bronnen en statistieken zien? Wees sportief en geef toe dat je ernaast zit.

Verder ga jer ervan uit dat iedereen zomaar een wapen kan krijgen. Het tegendeel is waar. Net zoals nu in Nederland mag je geen antecedenten hebben, moet je ermee om kunnen gaan en moet er geen vrees voor misbruik zijn. Zogenaamde "tokkies" komen dus niet in aanmerking. Besef je wel dat er momenteel ongeveer 50.000 mensen met een legaal wapen zijn? (exclusief politieagenten etc.) Volgens jouw logica had het een bloedbad in Nederland moeten zijn door legale wapens.

Nog een leuke, een stadje waar het verplicht is voor nette burgers om een wapen te bezitten:

http://www.wnd.com/?pageId=41196

25 jaar geen moorden geweest, en vrijwel geen criminaliteit. Verklaar aub.
  FOK!fotograaf zaterdag 19 februari 2011 @ 15:23:17 #140
145146 Andyy
pi_93013951
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Genoeg mensen die kunnen doorvechten na pepperspray.
En adrenaline of drugs kunnen de effecten behoorlijk doen verminderen.
  FOK!fotograaf zaterdag 19 februari 2011 @ 15:28:47 #141
145146 Andyy
pi_93014114
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 15:16 schreef kontknager het volgende:

[..]

Genoeg bewijs voor je?

--

--

--

En als je de tijd hebt om echt een pil aan statistieken en onderzoeken te lezen:

http://law.bepress.com/cg(...)212&context=expresso

Of wil je nog een paar honderd bronnen en statistieken zien? Wees sportief en geef toe dat je ernaast zit.

Verder ga jer ervan uit dat iedereen zomaar een wapen kan krijgen. Het tegendeel is waar. Net zoals nu in Nederland mag je geen antecedenten hebben, moet je ermee om kunnen gaan en moet er geen vrees voor misbruik zijn. Zogenaamde "tokkies" komen dus niet in aanmerking. Besef je wel dat er momenteel ongeveer 50.000 mensen met een legaal wapen zijn? (exclusief politieagenten etc.) Volgens jouw logica had het een bloedbad in Nederland moeten zijn door legale wapens.

Nog een leuke, een stadje waar het verplicht is voor nette burgers om een wapen te bezitten:

http://www.wnd.com/?pageId=41196

25 jaar geen moorden geweest, en vrijwel geen criminaliteit. Verklaar aub.
Anders kom je met neutrale bronnen aanzetten :')
En de UK hebben ze het allemaal over gangs, iets dat totaal los staat met het verbod op vuurwapens :')
En zo moeilijk is het niet om een FAC te krijgen in de uk
quote:
The statistic will fuel fears that the police are struggling to contain gang-related violence, in which the carrying of a firearm has become increasingly common place.
pi_93014416
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 15:28 schreef Andyy het volgende:

[..]

Anders kom je met neutrale bronnen aanzetten :')
En de UK hebben ze het allemaal over gangs, iets dat totaal los staat met het verbod op vuurwapens :')
En zo moeilijk is het niet om een FAC te krijgen in de uk

[..]

Ok dus statistieken van de britse overheid, de FBI en de Nederlandse overheid zijn niet neutraal en kloppen niet.Je hebt toch wel goed naar de bronnen gekeken hoop ik?... Kan je mij een tip geven welke bronnen dan wel neutraal zijn? Ok dan moet het toeval zijn dat er keer op keer bizarre misdaadgolven zijn na het verbannen van legale wapens?

Blijf jij jezelf maar verstoppen hoor als de waarheid je niet bevalt. Er zijn duizenden en duizenden bronnen die keer op keer dezelfde conclusies hebben.
  FOK!fotograaf zaterdag 19 februari 2011 @ 15:40:46 #143
145146 Andyy
pi_93014549
Oke, stel dat dat dan waar is. Wat schieten wij ermee op om vrij wapenbezit in te voeren? Wij kennen toch al geen vrij wapen bezit :') Er zijn ook duizenden bronnen die wapenbezit juist aan criminaliteit linken :Y
En daarnaast, ik ken genoeg mensen met een vuurwapen in huis, niemand zit te wachten op vrij wapenbezit :r
pi_93018046
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vertrouw je hem dan wel een messenblok toe? Als hij tijdens een woedeaanval zijn buurman wil vermoorden dan trekt hij nu gewoon een mes uit het messenblok en steekt z'n buurman neer.

Of vind je dat geen risico?
pi_93019229
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 15:40 schreef Andyy het volgende:
Oke, stel dat dat dan waar is. Wat schieten wij ermee op om vrij wapenbezit in te voeren? Wij kennen toch al geen vrij wapen bezit :') Er zijn ook duizenden bronnen die wapenbezit juist aan criminaliteit linken :Y
En daarnaast, ik ken genoeg mensen met een vuurwapen in huis, niemand zit te wachten op vrij wapenbezit :r
Bijna nergens in de wereld is er zoiets als "vrij" wapenbezit. Dit zou betekenen dat iedereen zomaar een wapen kan kopen. Dit is niet wenselijk. Het doel moet zijn om mensen zonder antecedenten en voldoende training de mogelijkheid te geven zichzelf en anderen te verdedigen. Strafblad? Geen wapen Agressieve persoonlijkheid? Geen wapen. Mensen met een criminele achtergrond in het gezin? Geen wapen. Alle wapens laten registreren zodat lekken onmogelijk is, net zoals nu het geval is. De regels die we nu hebben omtrent legaal wapenbezit zijn eigenlijk al uitstekend. Het enige verschil is dat je de wapens dan ook defensief mag inzetten in situaties waar je geen andere uitweg hebt. Een vuurwapen is altijd een laatste redmiddel. Net zoals in ieder ander land moet je het eventuele gebruik verantwoorden aan het OM/rechter, en terecht.

Daarnaast illegaal wapenbezit keihard aanpakken, dus echt zorgen dat er serieuze consequenties aan vast zitten (10 jaar brommen bijvoorbeeld) Reken maar dat je dan een soort 2e Zwitserland krijgt. Het is dan bijzonder onaantrekkelijk om nog slachtoffers te maken als crimineel zijnde. Je loopt A: een groot risico om verwond te worden door het slachtoffer of eventuele omstanders B: een groot risico om jaren lang vastgezet te worden. Iemand met een beetje hersens laat het dan wel. Een vereiste is wel dat de verzorgingsstaat blijft bestaan, anders krijg je situaties zoals in amerikaanse ghetto's. Daar is het de criminaliteit in of sterven. Dat soort steden/wijken verklaren ook de hoge misdaadcijfers.
pi_93019292
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 17:30 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Vertrouw je hem dan wel een messenblok toe? Als hij tijdens een woedeaanval zijn buurman wil vermoorden dan trekt hij nu gewoon een mes uit het messenblok en steekt z'n buurman neer.

Of vind je dat geen risico?
Zelf vind ik een mes een beter moordwapen. Vuurwapens maken teveel lawaai. Daarnaast komen mensen met woedeaanvallen niet in aanmerking voor een legaal wapen. Je bent dan meestal al bekend bij de autoriteiten. Ben je nog steeds zo stom om je buren te lijf te gaan, dan is je leven voorbij. Je gaat de bak in en kan een normaal leven verder wel vergeten. Je verliest alles.
pi_93019346
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:14 schreef kontknager het volgende:

[..]

Zelf vind ik een mes een beter moordwapen. Vuurwapens maken teveel lawaai. Daarnaast komen mensen met woedeaanvallen niet in aanmerking voor een legaal wapen. Je bent dan meestal al bekend bij de autoriteiten.
Daar gaat het mij even niet om, alleen het argument dat men met vuurwapens sneller iemand overhoop knalt of verhaal gaat halen vind ik niet valide.

Want als iemand met geweld verhaal gaat halen, eventueel met dodelijke intenties, dan kan die persoon nu ook al een wapen meenemen om iemand overhoop te steken.
pi_93019528
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:16 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Daar gaat het mij even niet om, alleen het argument dat men met vuurwapens sneller iemand overhoop knalt of verhaal gaat halen vind ik niet valide.

Want als iemand met geweld verhaal gaat halen, eventueel met dodelijke intenties, dan kan die persoon nu ook al een wapen meenemen om iemand overhoop te steken.
Precies. Ik heb ook weleens ruzie (niet vaak) en heb ook nog nooit iemand doodgeschoten met mijn verlofwapens en duizenden stuks munitie. De andere 50.000 legale wapenbezitters ook niet. We weten dondersgoed wat de gevolgen zijn. Helaas zijn veel mensen hier eigenwijs en geloven ze niet in betrouwbare statistieken als het ze uitkomt.
  FOK!fotograaf zaterdag 19 februari 2011 @ 18:43:21 #149
145146 Andyy
pi_93020335
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:20 schreef kontknager het volgende:

[..]

Precies. Ik heb ook weleens ruzie (niet vaak) en heb ook nog nooit iemand doodgeschoten met mijn verlofwapens en duizenden stuks munitie. De andere 50.000 legale wapenbezitters ook niet. We weten dondersgoed wat de gevolgen zijn. Helaas zijn veel mensen hier eigenwijs en geloven ze niet in betrouwbare statistieken als het ze uitkomt.
Die 50.000 zijn sportschutters, ze hebben niet een vuurwapen voor zelfverdediging en kunnen ze dan ook niet zomaar pakken als ze ze willen. (er vanuitgaande dat je gewoon netjes je vuurwapen en munitie in aparte delen van een kluis hebt :+ )
pi_93022671
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:43 schreef Andyy het volgende:

[..]

Die 50.000 zijn sportschutters, ze hebben niet een vuurwapen voor zelfverdediging en kunnen ze dan ook niet zomaar pakken als ze ze willen. (er vanuitgaande dat je gewoon netjes je vuurwapen en munitie in aparte delen van een kluis hebt :+ )
Ik kan er altijd bij om vervolgens misbruik van te maken. Maar dat doen we niet omdat we ons aan de wet houden, en de afspraken nakomen die we met de politie hebben gemaakt. Mensen die echt kwaad in de zin hebben komen wel aan een illegaal wapen of gebruik een alternatief legaal wapen zoals een kruisboog bijvoorbeeld. En wat moeten we van een overheid vinden (of mensen) die andere wetsgetrouwe nette burgers niet vertrouwen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')