abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:39:16 #1
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_91517920
De bezuinigingen beginnen nu pas echt duidelijk te worden. Waar er eerst kleine dingetjes ontbraken, papieren handdoekjes voor het toilet, batterijen die op extreem rantsoen stonden tot gras wat niet meer gemaaid werd, ging het langzaam over naar een gebrek aan onderdelen en het schrappen van financiële compensaties.
Nu zijn we tot een punt gekomen dat complete bataljons worden opgegeven en lui bij het grofvuil worden gezet.

Dus wat merken jullie nu direct van de bezuinigingen?

Ik merk dat om mij heen iedereen met een aflopend contract dit, of volgend jaar, ruksichtlos op straat staat. En dat er wat in de oefendagen wordt geschrapt, maar schijnbaar niet zo veel als bij andere onderdelen..

Iig niet, zoals de luchtmobiele brigade met het compleet uitzetten van Assen zoals de plannen nu zijn..

Dus daarom de vraag, wat merkt de [DEF]fer nou van de bezuiniging?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_91519771
Alles gaat met de 4tonners, er mogen geen bussen meer worden ingezet om naar bijv. schietterreinen te gaan, ookal is dat 1.5 uur achter in de kou zitten.
Blood Sugar Sex Magik
pi_91519981
Ik vind die bezuinigingen zo erg. Zeker omdat ik ook graag bij het clubje wilde horen. Maar ik volg het nieuws nog altijd. Ik vind het zo klote om te lezen/horen wat er nu met defensie aan het gebeuren is.
pi_91520019
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:14 schreef hoogvlieger het volgende:
Alles gaat met de 4tonners, er mogen geen bussen meer worden ingezet om naar bijv. schietterreinen te gaan, ookal is dat 1.5 uur achter in de kou zitten.
is de jas ook al wegbezuinigd dan? :P
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_91521084
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:14 schreef hoogvlieger het volgende:
Kun je iig roken.
pi_91521213
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:39 schreef Rave_NL het volgende:
De bezuinigingen beginnen nu pas echt duidelijk te worden. Waar er eerst kleine dingetjes ontbraken, papieren handdoekjes voor het toilet, batterijen die op extreem rantsoen stonden tot gras wat niet meer gemaaid werd, ging het langzaam over naar een gebrek aan onderdelen en het schrappen van financiële compensaties.
Nu zijn we tot een punt gekomen dat complete bataljons worden opgegeven en lui bij het grofvuil worden gezet.

Dus wat merken jullie nu direct van de bezuinigingen?
Tot nu toe weinig, behalve dan 20% vtg'en stil etc.

quote:
Ik merk dat om mij heen iedereen met een aflopend contract dit, of volgend jaar, ruksichtlos op straat staat. En dat er wat in de oefendagen wordt geschrapt, maar schijnbaar niet zo veel als bij andere onderdelen..
Bij ons is er nog niets geschrapt en ja dat verbaast mij ook.

quote:
Iig niet, zoals de luchtmobiele brigade met het compleet uitzetten van Assen zoals de plannen nu zijn..
Ik moet het eerst zien. Er gingen wat "geruchten" rond, maar vooralsnog staat dat nog nergens in de planning.
pi_91521541
Je zou toch eigenlijk verwachten dat er iemand wel beslist
"Oh, we worden toch niet aangevallen per vliegtuig, dus die LUA jongens hoeven minder te oefenen"
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_91522114
Wat merken we dr van? Dat we hier in het uitzendgebied ook langer op onderdelen voor voertuigen wachten, bij pc onderdelen het vaak stuk blijft stuk is, er sinds dit jaar geen contract meer met martinair en de russen(cargo) is en de Klu dus zelf mag vliegen. Dit houd in dat we de komende 2 weken geen post krijgen, er een complete rotatie een week later van huis vertrok ivm uitvallen kdc10, dat ik een week langer mag blijven omdat er nu alleen in de even weken adaptie is in Kreta.

En in Garderen? geen oefeningen, geen opleidingen meer en voertuigen die stilgezet zijn.
pi_91523022
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:48 schreef Vronsky het volgende:
Je zou toch eigenlijk verwachten dat er iemand wel beslist
"Oh, we worden toch niet aangevallen per vliegtuig, dus die LUA jongens hoeven minder te oefenen"
Ja, is ook mijn idee... Wij zijn ondertussen nog zo'n beetje de enige club die bv. wel op volle sterkte naar Noorwegen gaat.

AchJa gaat niet mee... het bier is mij daar te duur.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:19:40 #10
168777 Rave_NL
pi_91523232
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 17:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, is ook mijn idee... Wij zijn ondertussen nog zo'n beetje de enige club die bv. wel op volle sterkte naar Noorwegen gaat.
Hoe groot is die club eigenlijk?
Dr gaat ook een bataljon marns en een compagnie luchtmobiel mee.. (die laatste slapen vannacht in de koelcel van de plaatselijke supermarkt voor acclimatisatie). Al gaan wij naar een ander gebied als jullie toch?

quote:
AchJa gaat niet mee... het bier is mij daar te duur.
Hertog Jan op de stempelkaart in de manschappen.. :W
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:25:37 #11
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91523502
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:19 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Hoe groot is die club eigenlijk?
Dr gaat ook een bataljon marns en een compagnie luchtmobiel mee.. (die laatste slapen vannacht in de koelcel van de plaatselijke supermarkt). Al gaan wij naar een ander gebied als jullie toch?
Volgens mij een man of 100/150 en ze zitten voor zover ik gehoord heb in de omgeving van Harstad (kan dat?) Ik bemoei me er niet zo mee omdat ik toch niet meega.

En na de vlindertuin nu de koelcel van de buurtsuper? _O- Even wat nieuws verzinnen... vlinderboy hadden we gehad... Is er een specifiek merk koelcel?

quote:
Hertog Jan op de stempelkaart in de manschappen.. :W
De KL kennende zal het wel weer drooggelegd worden... -O-
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:30:48 #12
168777 Rave_NL
pi_91523761
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 17:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgens mij een man of 100/150 en ze zitten voor zover ik gehoord heb in de omgeving van Harstad (kan dat?) Ik bemoei me er niet zo mee omdat ik toch niet meega.
Harstad idd. Oké, nou dan komt er nog een groep bij.. ^O^
quote:
[..]

De KL kennende zal het wel weer drooggelegd worden... -O-
Als het goed is is het kamp bij Harstad KM geleidt met KM-regels en voorzieningen.. Dus de verblijven, het bier en de raampara's zullen er weer zijn... ^O^

Maar goed ontopic:

Ik hoorde, ja hoorde, dat vooral bij de KL er gigantisch in de oefendagen gesnoeid wordt.. Wat weet jij daarvan?
pi_91523831
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:19 schreef m.k het volgende:

[..]

is de jas ook al wegbezuinigd dan? :P
kan je vertellen als het buiten -5 is en je 1.5 in een tochtende achterbak moet doorbrengen je aan een dikke parka niet genoeg hebt. Onze oplossing was een paar man die de M90 meenamen om die vervolgens over onze benen heen te leggen, en alles zo dicht mogelijk inpakken.
Blood Sugar Sex Magik
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:38:16 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91524130
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:30 schreef Rave_NL het volgende:

Ik hoorde, ja hoorde, dat vooral bij de KL er gigantisch in de oefendagen gesnoeid wordt.. Wat weet jij daarvan?
Klopt, er is ondertussen bij een hoop eenheden al gigantisch gesneden in oefeningen. Een vent bij mij in de buurt zit bij 43 Mechbrig en Noorwegen is voor hun gecanceld, ook Bison Bator die eerst ergens in Hongarije oid zou plaatsvinden gaat nu naar Guz... -O- (ook zo'n lam terrein van het merk goedkopie). Ook schietseries zijn een stuk minder geworden, enz enz.

Ja er is behoorlijk ingeleverd vwb oefendagen.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:40:15 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91524226
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:32 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

kan je vertellen als het buiten -5 is en je 1.5 in een tochtende achterbak moet doorbrengen je aan een dikke parka niet genoeg hebt. Onze oplossing was een paar man die de M90 meenamen om die vervolgens over onze benen heen te leggen, en alles zo dicht mogelijk inpakken.
Vroegah was dat standaard...

Clan is volgens mijn nog achter in de drietonner naar Frankrijk gereden.

http://www.lacourtine.com/
pi_91526501
Oefeningen die versoberd worden, oftewel 4u smiddags t bos in tot 0800, dan tot 1600 op je rek en dan weer t bos in.
Afgelopen maandag is er een ondersteuning gedraaid, zou eerst tijd voor tijd worden ivm overwerken, wordt dus gewoon ook niks mee gedaan.

Onderdelen/verbruiksartikelen bijna niet te krijgen.
PGU wat lang op zich laat wachten.
100 patronen de man voor de verplichte schietoefeningen.

En ga zo maar door.
pi_91526823
100 patronen is nog aardig wat afgelopen keer heb ik welgeteld 33 schoten gelost :')
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_91527670
Hoe vaak schiet iemand in een gevechtsfunctie eigenlijk (of zit je in een gevechtsfunctie hcwp)?
pi_91530311
Veel budgetten zijn nu nog steeds niet toegewezen.

Degene die wel toegewezen zijn vallen aanzienlijk lager uit.

De munitietoewijzing van 2011 is onvoldoende voor het geplande oefenprogramma.

Burger-medewerkers hun contracten worden niet meer verlengt, maar we mogen ook geen nieuwe medewerkers mee aannemen. Stoelen komen leeg te staan.

Vaartuigen liggen weken langer op de werf (bij gepland onderhoud :') )

Geen enkele beslissing inzake geld. Men wacht de bekendmakingen van de MinDef in maart af.

Zo kan ik nog wel even doorgaan...

offtopic: Raampara's _O_
ken wel wat lui die eerst het venster een kopje hebben gegeven alvorens te naar buiten vallen _O-
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_91532684
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vroegah was dat standaard...

Clan is volgens mijn nog achter in de drietonner naar Frankrijk gereden.

http://www.lacourtine.com/
La Courtine ben ik nooit geweest, wij lagen voor oefeningen met de Artillerie op de Lüneburgerheide ten zuiden van Hamburg, voor de Elbe ( NATO vak Nederland ) daar reden we dan met de YA 126 met aanhang heen. Wij van de Staf en verzorgingsbatterij hadden de radar en kabels voor de straalverbinding en kabelverbinding achter in de aanhang liggen, achterin de DAF lagen wij met allemaal slaapzakken over ons heen, en dat was dan behoorlijk warm.

http://de.wikipedia.org/wiki/L%C3%BCneburger_Heide

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
pi_91541412
@Sloggi: Niet bepaald, ik ben natresser, maar toch, mijn diemaco is nauwelijks ontmaagd :(
pi_91542262
Daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Tenzij de Duitsers weer komen zul je dat ding in principe niet gebruiken in een gevechtssituatie.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:13:23 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91542938
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:30 schreef Clan het volgende:

La Courtine ben ik nooit geweest, wij lagen voor oefeningen met de Artillerie op de Lüneburgerheide ten zuiden van Hamburg, voor de Elbe ( NATO vak Nederland ) daar reden we dan met de YA 126 met aanhang heen. Wij van de Staf en verzorgingsbatterij hadden de radar en kabels voor de straalverbinding en kabelverbinding achter in de aanhang liggen, achterin de DAF lagen wij met allemaal slaapzakken over ons heen, en dat was dan behoorlijk warm.
Ik had toch wel verwacht dat jij naar La Courtine was geweest...

Maar idd, waar het mij meer om ging was dat jij en ook ik de nodige "lange" ritten achterin een tonner gemaakt hebben en nee geen YAP met rolbeugels. Wij gingen ook van Duitsland naar Nederland en andersom. Ook de schietseries in Den Helder werden prima afgelegd achterin de tonner. (Ede => Den Helder)

Ergo, Hoogvlieger moet niet zaniken.
pi_91544032
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik had toch wel verwacht dat jij naar La Courtine was geweest...

Maar idd, waar het mij meer om ging was dat jij en ook ik de nodige "lange" ritten achterin een tonner gemaakt hebben en nee geen YAP met rolbeugels. Wij gingen ook van Duitsland naar Nederland en andersom. Ook de schietseries in Den Helder werden prima afgelegd achterin de tonner. (Ede => Den Helder)

Ergo, Hoogvlieger moet niet zaniken.
Was qua oefenterrein helemaal niet geschikt voor artillerie, daarnaast waren wij een parate eenheid, dus bij calamiteiten moesten wij meteen op de Lünebergerheide, met de Cubacrisis stonden wij in 'no time' op de Lünerburgerheide, Heb jij daar nooit geoefend met de 41e?
  woensdag 19 januari 2011 @ 00:22:18 #25
168777 Rave_NL
pi_91546200
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 17:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt, er is ondertussen bij een hoop eenheden al gigantisch gesneden in oefeningen. Een vent bij mij in de buurt zit bij 43 Mechbrig en Noorwegen is voor hun gecanceld, ook Bison Bator die eerst ergens in Hongarije oid zou plaatsvinden gaat nu naar Guz... -O- (ook zo'n lam terrein van het merk goedkopie). Ook schietseries zijn een stuk minder geworden, enz enz.

Ja er is behoorlijk ingeleverd vwb oefendagen.
Had al begrepen dat de ene meer statische helft van de KL hun uren 'vrijwillig' hebben afgestaan aan de andere helft zodat zij nog gewoon enigszins kunnen trainen..

Gelukkig is het bij ons aardig gehandhaafd qua oefenuren betreft, maar ik vrees dat de 4 weken iskh een grote poppenkast gaan worden met elke dag op en neer reizen om onder de oefentoelage uit te komen... :{
  woensdag 19 januari 2011 @ 00:23:53 #26
168777 Rave_NL
pi_91546274
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 17:32 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Je was toch in opleiding?
Wat had je verwacht dan?
pi_91546345
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:23 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Wat had je verwacht dan?
...Verwarmde bedrijfswagen met eigen chauffeur? :+
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  woensdag 19 januari 2011 @ 00:25:48 #28
168777 Rave_NL
pi_91546348
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 18:38 schreef Vinz0r het volgende:
Oefeningen die versoberd worden, oftewel 4u smiddags t bos in tot 0800, dan tot 1600 op je rek en dan weer t bos in.
Afgelopen maandag is er een ondersteuning gedraaid, zou eerst tijd voor tijd worden ivm overwerken, wordt dus gewoon ook niks mee gedaan.

Onderdelen/verbruiksartikelen bijna niet te krijgen.
PGU wat lang op zich laat wachten.
100 patronen de man voor de verplichte schietoefeningen.

En ga zo maar door.
Dat eerste moet toch wel een van de belachelijkste dingen zijn die ik in lange tijd gehoord heb... Fokking hell.. :')
pi_91546442
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:36 schreef Clan het volgende:

[..]

Was qua oefenterrein helemaal niet geschikt voor artillerie, daarnaast waren wij een parate eenheid, dus bij calamiteiten moesten wij meteen op de Lünebergerheide, met de Cubacrisis stonden wij in 'no time' op de Lünerburgerheide, Heb jij daar nooit geoefend met de 41e?
Dat was onze achtertuin.
pi_91546572
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat was onze achtertuin.
Het is nu een natuurgebied las ik, dan zullen ze toch wel al die losse flodders hebben geruimd, daar lag het echt vol mee.
pi_91546962
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:23 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Wat had je verwacht dan?
Naja tot ongeveer november waren al onze uitstapjes, zowel schietdagen/meerdaagse oefeneningen als corps uitstapjes met de defensie bussen. Dat was van het een op het andere moment over. Het had natuurlijk wel wat, zo'n lange rit in de tonners. Trouwens een keer gehad dat ons kader en chauffeur onderweg zin hadden in koffie, dus wij met een heel peloton een tankstationshop geplunderd :P.
Blood Sugar Sex Magik
pi_91549050
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:42 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Naja tot ongeveer november waren al onze uitstapjes, zowel schietdagen/meerdaagse oefeneningen als corps uitstapjes met de defensie bussen. Dat was van het een op het andere moment over. Het had natuurlijk wel wat, zo'n lange rit in de tonners. Trouwens een keer gehad dat ons kader en chauffeur onderweg zin hadden in koffie, dus wij met een heel peloton een tankstationshop geplunderd :P.
Zorgen dat je 4tonner chauf word, kun je lekker warm achter t stuur zitten. verder idd niet zeiken, je bent toch militair?
Achter in een tonner kun je trouwens ook prima slapen!
  woensdag 19 januari 2011 @ 08:47:27 #33
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_91550302
Ik vraag me af hoeveel ze er daadwerkelijk mee besparen. Zo'n bus is de afgelopen honderd jaar doorontworpen om zo goedkoop mogelijk mensen van A naar B te brengen terwijl een viertonner meer ontworpen is om door zwaarder terrein te baggeren. Tel daar nog eens bij op dat je voor een volle bus aan mensen toch wel een viertonner of drie nodig hebt en het zou me niks verbazen als het geen hol uitmaakt.
pi_91551446
De 4tonners kosten geen cent meer hé, die zijn zo oud dat ze al helemaal betaald zijn, eigen goedkopere brandstof, een sld chauf is ook goedkoper dan een buspiloot en burgerbedrijven rekenen uiteraard burgerprijzen ;)
Defensie heeft ook een soepelere rij/rustijdenwet.

zeker voor die dingetjes als een dagje schieten met een peloton is een 4tonner goedkoper denk ik.
  woensdag 19 januari 2011 @ 09:52:42 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_91551517
Wut rijden burgers de bus bij jullie?
  woensdag 19 januari 2011 @ 10:14:46 #36
269091 Deathwings
No such thing as overkill
pi_91552021
Vaak zijn het burgers, soms militairen van DVVO
pi_91554602
9 van de 10 keer zijn het gewoon burger bedrijven ja.
pi_91555682
Bij de Marine valt het nog enigzins mee. De uitzendingen worden wel ingekort ( 4,5 maanden naar 3,5) maar voor de rest valt het vooralsnog wel mee geloof ik. Ja je kunt maanden wachten op je PSU spullen maar of dat nou aan de bezuinigingen ligt of aan de incompetente medewerkers bij het KPU is mij nog een raadsel.
Peace through power!!
pi_91556450
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:45 schreef hcwp het volgende:
100 patronen is nog aardig wat afgelopen keer heb ik welgeteld 33 schoten gelost :')
Is voor t complete jaar hea;)
Heb er vorige week denk al 50 uitgeschoten dus nog de helft te gaan
pi_91556538
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 04:10 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Zorgen dat je 4tonner chauf word, kun je lekker warm achter t stuur zitten. verder idd niet zeiken, je bent toch militair?
Achter in een tonner kun je trouwens ook prima slapen!
Tot je met je hele peloton gaat die allemaal chauf zijn, dan ken je alsnog achter in
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:39:46 #41
168777 Rave_NL
pi_91665556
Weet er iemand iets concreets over Assen?
pi_91666520
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:39 schreef Rave_NL het volgende:
Weet er iemand iets concreets over Assen?
Alleen dit;

donderdag 27 januari 2011 @ 00:32:50 #43
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_91925245
Ik loop trouwens al een half jaar te wachten op sokken in mijn maat.

Dat een een specialistisch uitrustingsstuk niet altijd op voorraad is ok, maar sokken?!
pi_91925886
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:32 schreef Erasmo het volgende:

Dat een een specialistisch uitrustingsstuk niet altijd op voorraad is ok, maar sokken?!
In het leger hebben ze maar twee maten; te klein...
  donderdag 27 januari 2011 @ 00:51:59 #45
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_91925959
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:49 schreef Clan het volgende:

[..]

In het leger hebben ze maar twee maten; te klein...
Te klein hebben ze ook niet op maat nu :D

Maar zonder gekheid het is wel belangrijk om goed passende sokken van de baas te hebben. Ik kan wel eigen aanschaf gaan dragen maar mocht er dan wat gebeuren met je poten(denk aan brandwonden oid) dan heb je met een beetje pech houten kaak.
pi_91928469
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:29 schreef Vinz0r het volgende:

[..]

Tot je met je hele peloton gaat die allemaal chauf zijn, dan ken je alsnog achter in
Zorgen dat je als eerste bij de cabine bent :P

En gelukkig is er (iig bij ons) een chronisch gebrek aan 4tonner piloten :P
pi_91928488
TVP
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_91938248
Ik zat zo eens te denken... Het Defensiebudget is per jaar rond de 8 miljard euro. We moeten een miljard bezuinigen. (dit zijn geen exacte getallen - ben alleen aan het brainstormen)

Rond de 4 - 4,5 miljard euro van het Defensiebudget gaat op aan personele (constante) kosten (FLO, wachtgelden en salaris). Dit staat gewoon vast. Salarissen worden wel bevroren, maar gaan niet omlaag en FLO gelden gaan ook gewoon door. Dan houdt men 3,5 miljard over voor de OPCO's.

Nu moet je het met een miljard minder per jaar doen. Er staan 10000 banen op de tocht.

Ervan uitgaand dat de gemiddelde militair een jaarinkomen van 30000 bruto heeft is dat een besparing van 300 miljoen euro. Dan moeten we nog 700 miljoen. :X

Denk dat we een ijskoude douche krijgen aankomende maart :')
  donderdag 27 januari 2011 @ 17:43:55 #49
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91949420
je vergeet weer een heleboel..

dat betekent ook geen kosten voor hun PGU, uitrusting, functies, opleidingen, voertuigen, leraren, legering..

etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pumatje op 27-01-2011 17:52:21 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_91949545
Ondanks bezuinigingen toch nieuwe speeltjes.

http://www.defensie.nl/ac(...)we_Chinook_succesvol
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_91949787
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:43 schreef Pumatje het volgende:
je vergeet weer een heleboel..

dat betekent ook geen kosten voor hun PGU, uitrusting, functies, opleidingen, voertuigen, leraren, legering..

etc.
En natuurlijk de 'gewone' loonkosten. Wat jij als medewerker binnenkrijgt is maar de helft (natte vinger werk) van wat je baas uiteindelijk moet betalen...
  donderdag 27 januari 2011 @ 17:56:10 #52
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91949930
wij bij het Bataljon hebben er al grote problemen mee, terwijl wij de enige eenheid in 2012 zijn die Operationeel gereed is gezien het feit dat alle andere aan het bijkomen zijn van Uruz...

geen papier voor de printers, A eskadron heeft nog anderhalf peloton voor het gevechtsgedeelte....ipv 3. Heeft deels te maken met vervelende timingen van contracten maar ook op de aanname stop.

oefeningen die zijn geschrapt, of zijn verandert naar Oirschot van 08:00 tot 17:00 ....
onderdelen zijn er grappig genoeg wel, nieuwe eindaandrijving, nieuwe Warmtebeeld, 2 nieuwe rekenaars.. heb t allemaal in mijn tank zien/horen gaan..

dat zijn best dure onderdelen zeg maar :P aantal jaarsalarissen.
pi_91951605
Iemand heeft die dingen gewoon tijdig in voorraad gebracht ;)
pi_91998768
wat ik merk van de bezuinigingen;

-bij onze cie staat de helft van de voertuigen stil. 20% moest al stilstaan vanwege bezuinigingen, de overige 30% door defecten.
-hele maand februari geen opkomsten
-in maart maar 1 opkomstavond
-4 daagse+trainingen staat nog maar 52 uur aan vergoeding tegenover
-schoeisel, uitrusting en emblemen niet tot nauwelijks leverbaar
-instromers met ervaring worden niet meer op amo gestuurd (ahum)
Nastresser
pi_91999250
Geen opkomsten in feb? Welk bat?
pi_92000488
30 natres, e cie
Nastresser
pi_92000728
jammer! 50 a & b hebben redelijk wat te doen komende 2 maanden
  vrijdag 28 januari 2011 @ 19:31:30 #58
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_92003276
Die weinig opkomsten in feb/maart ligt denk ik aan jullie jaarplanning.
Alle Natresbat's hebben de normale 120 O&T uren gekregen, en hoe en wanneer die gegeven worden is gewoon afhankelijk van de eenheid.
pi_95470638
Niks toch?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 13 april 2011 @ 23:30:20 #60
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95471910
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:56 schreef Pumatje het volgende:
wij bij het Bataljon hebben er al grote problemen mee, terwijl wij de enige eenheid in 2012 zijn die Operationeel gereed is gezien het feit dat alle andere aan het bijkomen zijn van Uruz...

geen papier voor de printers, A eskadron heeft nog anderhalf peloton voor het gevechtsgedeelte....ipv 3. Heeft deels te maken met vervelende timingen van contracten maar ook op de aanname stop.

oefeningen die zijn geschrapt, of zijn verandert naar Oirschot van 08:00 tot 17:00 ....
onderdelen zijn er grappig genoeg wel, nieuwe eindaandrijving, nieuwe Warmtebeeld, 2 nieuwe rekenaars.. heb t allemaal in mijn tank zien/horen gaan..

dat zijn best dure onderdelen zeg maar :P aantal jaarsalarissen.
Nou, inmiddels dus .. is de situatie ietsie pietsie anders

no more hiding for infantry..
volgende bezuinigingen..

Ur next

de tanks zijn bijna weg. De complete krijgsmacht is in stille paniek, en soms actief effectief in paniek zoals in Havelte. Wat ik hoor is iedereen al bijna zijn spullen aan het pakken op het KCT na, van wie we een wervingspraatje hadden vandaag.

Het is fantastisch, aangezien wij de enige bataljons zijn die compleet worden geschrapt... dus bezig zijn met complete schoonmaak als voorbereiding op het stallen in een MOB complex, jullie weten hoe de voertuigen daar aan moeten komen. Helemaal compleet, in orde, en schoon.

Daar hebben we het druk zat mee, en er is verkondigd dat pas 9 mei actieve sollicatie kan plaatsvinden op een andere functie, en er totaal geen zorgen hoeft te worden gemaakt aangezien iedereen van dezelfde kansen genieten mag, en eerlijk wordt beoordeeld... dat is dus lekker fijn behalve voor ons, want het is al donders goed duidelijk dat iedereen aan het ronselen is waar maar een functie te krijgen valt op de Infanterie na.. want ja met dat voorstel komen ze nu ook.

Wil je naar de infanterie is het kappen met de tanks in an instant, 1 belletje en je zit in een cv90 als schutter, dat wordt ook collectief geregeld. Natuurlijk fijn voor die paar die dat willen.. maar er zit niemand in mijn peloton die daar maar intresse in heeft.

Wij zijn dus de sjaak.. want we hebben het te druk met de tanks om ook te ronselen, op zoek te gaan tussen de gelederen door naar een andere functie, een luxe die de andere eenheden die inkrimpen wel genieten.. die hoeven niet alles op te doeken.

Ik vind het kut, de tanks horen in de KL, wat is een leger nou zonder tanks.. kom op. Net een ziekenhuis zonder Ambulances. Maar het sociaal beleidskader gaan ze er ook nog eens bij inkrimpen.. ik hoorde zelfs dat Defensie wil gaan proberen te kijken of er iets aan de rechten van de Militair die op straat komt te staan gedaan kan worden.... want tjah.. bezuinigingen enzo.. Crisis.. moeten we maar slikken.

Ik dacht meteen, zijn ze helemaal lekker daar? Even in de rechten snijden.. tjah wat maakt het uit. Het is maar een Akte van aanstelling, die tot een verbintenis leid waar beide partijen aan zijn gebonden. Dit pik ik niet.. echt niet. Ik sta in den haag 16 juli. Wat willen ze nou van me ? Ik heb een werkgarantie tot 2015 van ze gekregen.. Ik hoorde al dat het de aangeboden keuze zou moeten worden, of pech.. en succes met een studie die bijna altijd overheids georiënteerd moet zijn.

En dan steekt het kader en PC het wel weer bovenuit. Heel mooi om te zien, dat de kracht van het trekken van de kar niet komt van het programma wat van de hogere leiding van de Krijgsmacht komt, maar van je directe leidinggevenden. Ze gaan echt heel goed met de situatie om.. erg professioneel. Was een eer om deel uit te maken van 11tank.. Vooral mijn luit, erg onervaren gast.. maar heeft personeelszorg erg hoog staan.. dat geeft wel wat hoop.. OPC is ook een echte tanker.. en pakt het allemaal best licht op. Hij had er denk ik heel veel van verwacht.

De sfeer is gedrukt, iedereen is redelijk sip. Eerst was er soort van gelukzang onder wat personeel. Kut tanks.. altijd dat onderhoud..slijtage, zware werk aan de voertuigen in weer en wind. Maar nu ze echt weg gaan.. is niemand meer blij.. en heb ik in lange tijd niet zoveel verborgen leed gezien van zoveel lui.

het is kut lui.. echt heel erg jammer.
pi_95472330
Waarom wil bijna niemand naar de infanterie?
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:58:30 #62
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95543522
mentaliteit verschil, zien de Cv90 heel anders als wij hem zouden zien komen we daar te werken, macho gedoe, Oeha je kent het wel, moeten we ons gaan bewijzen daar in de zin van, stomme tankers jullie denken bij de infanterie te kunnen, en daarnaast.. het is te veel lopen en te veel lichamelijke belasting. Dat is de hele reden waarom al die lui jaren geleden voor de Cav. hebben gekozen. De infanterie was er toen ook al.. zouden we dat leuk hebben gevonden hadden we destijds wel die keuze gemaakt.

Vandaag Generaal Bertholee gesproken.. Hij kwam in Oirschot. In de bioscoop. Iedereen zitten, en we konden aanhoren hoe goed het wel niet terecht zou komen allemaal.. en dat er nog een lichtpuntje was, en ach.. gaat wel lukken want uiteindelijk worden we weer een gezonde organisatie.

Grappig .. ik bedacht me hoevaak zullen voorgangers van mij hier al wel niet hebben gezeten, elke bezuiniging hebben aangehoord.. en nu zit ik er. Ben benieuwd wie er de volgende keer zit.. want dat ben ik niet meer. Ik denk dat ik er uit ga.... wil niet meer voor zo'n baas werken. Tenzij hij met een aantrekkelijk bod komt, als een functie die ik wil, of studie ofzo..
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:05:16 #63
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95543783
Infanterie helpt ook je hele lichaam de vernieling in. Je wilt niet weten hoeveel mensen er rondlopen die elke ochtend eerst tegen de verwarming aan moeten liggen om het lichaam weer te laten bewegen. :N

Maar je slaat we de spijker op z'n kop pumatje. Want ook na deze 'ombuigingsoperatie' zoals ze het noemen, die in 2014 moet zijn afgerond, komen er gewoon weer nieuwe bezuinigingen aan. Dus om de vier jaar mag je weer voor je baan vrezen net als onze voorgangers. :')
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:09:35 #64
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95543966
daarom..

ik had dolgraag mijn kist naar Generaal Bertholee willen gooien toen hij de hele situatie wilde goedpraten alsof we gingen knikkeren met zijn allen... Ook toen iemand iets zei over het ambitieniveau..

toen had je ineens een politiek en een militair ambitie niveau.. Ik dacht echt.. gast kom op. Zeg nou eens gewoon dat het kut is, en dat dit niet kan.
pi_95546790
Even over dat de rest van de KL wel kan ronselen voor een andere functie, das negatief! Vroegah kon de CC kiezen wie hij op een manschappen functie zette. Nu doet de RPD dat en ook alle bevorderingen zijn stopgezet.

betekend voor mij dat mn nieuwe functie voorlopig niet doorgaat en dat als ik soliciteer via de vacature bank dat ook jij puma kan soliciteren op een kpl verbindelaarsfunctie. En die ga jij dan krijgen omdat je van de tanks komt en voorrang krijgt, ookal ben ik de betere kandidaat voor die functie(ervaring, vooropleiding etc).
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:22:26 #66
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95546848
dude, als je denkt dat wij als tankers voorrang krijgen ben je echt niet helemaal lekker.
pi_95549214
Puma jij zult ook geen tanker meer zijn ofniet, omdat ik zag dat alle tanks weg gaan?
If not now, then when.
pi_97736047
"laat een tanker niet uitstijgen want hij breek meteen zn enkels" zegt men bij lumbl en painf :'(
Juist voor tankers met de specifieke kennis van het wapensysteem is het zuur dat alles wordt opgedoekt. Erg zonde, snel omscholen naar verbindingen of de burger!
  zondag 5 juni 2011 @ 19:27:58 #69
211797 Esses
Splendide mendax
pi_97750594
Over Assen dicht gaan... ik hoor geruchten dat het 45e naar Assen gaat omdat KMS verhuisd?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zondag 5 juni 2011 @ 19:38:35 #70
319525 Schild
pi_97751271
Had begrepen dat Ermelo soort van landelijk opleidingsinstituut moest gaan worden. Misschien dat de schoolbataljons hier dan ook heen verhuizen.
Dan zou schoolbat noord dus ook uit Assen vertrekken.
  zondag 5 juni 2011 @ 20:10:49 #71
211797 Esses
Splendide mendax
pi_97753058
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:38 schreef Schild het volgende:
Had begrepen dat Ermelo soort van landelijk opleidingsinstituut moest gaan worden. Misschien dat de schoolbataljons hier dan ook heen verhuizen.
Dan zou schoolbat noord dus ook uit Assen vertrekken.
Mnope.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
pi_97755403
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:32 schreef Erasmo het volgende:

Probleem had ik ook. Ze zijn inmiddels als het goed is (in bepaalde mate) weer op voorraad, ik kreeg vandeweek een brief van het KPU dat m'n sokken naar de eenheid zijn gestuurd.
  zondag 5 juni 2011 @ 21:49:16 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97759848
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:27 schreef Esses het volgende:
Over Assen dicht gaan... ik hoor geruchten dat het 45e naar Assen gaat omdat KMS verhuisd?
Een vaag gerucht, wat zou de reden zijn om 45 naar Assen te verplaatsen? Logischer zou zijn om ze naar Havelte te verplaatsen omdat ze toch onder 43 mechbrig vallen. De KMS gaat voor zover ik gehoord heb naar de Jan van Schaffelaar te Ermelo, en aangezien 45 op de Spoor zit, hoeven ze geen ruimte te maken voor de KMS.
  maandag 6 juni 2011 @ 07:33:17 #74
211797 Esses
Splendide mendax
pi_97774470
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een vaag gerucht, wat zou de reden zijn om 45 naar Assen te verplaatsen? Logischer zou zijn om ze naar Havelte te verplaatsen omdat ze toch onder 43 mechbrig vallen. De KMS gaat voor zover ik gehoord heb naar de Jan van Schaffelaar te Ermelo, en aangezien 45 op de Spoor zit, hoeven ze geen ruimte te maken voor de KMS.
Nee maar de hele bende daar moet uitbreiden om ruimte te creëren. Havelte is geen ruimte, loopbaanlint zou gaan uitbreiden. Daar schijnt dus het eea ook opgebouwd te zijn hiervoor. Ik hoorde iets van een eigen compound. Assen zou geen hele onlogische optie zijn, je ziet steeds vaker LMB op weg naar Havelte voor het oefenterrein daarbij is er dan een reden om deze kazerne toch open te houden wat historisch gezien goed te praten zal zijn. Maar inderdaad, zoals reeds al gezegd. Geruchten..
pi_97789942
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 6 juni 2011 @ 18:57:22 #76
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97798054
ik kende dat al..

maar wat las ik nu.. ze gaan toch die 2 patrouille vaartuigen niet afstoten, 5 cougar's behouden en Kmar ontzien.. ook de Sport wordt niet op bezuinigd...
  maandag 6 juni 2011 @ 18:59:46 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97798209
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:57 schreef Pumatje het volgende:
ik kende dat al..

maar wat las ik nu.. ze gaan toch die 2 patrouille vaartuigen niet afstoten, 5 cougar's behouden en Kmar ontzien.. ook de Sport wordt niet op bezuinigd...
FF tussendoor, ik heb sowieso het eerste deel van het debat gecapped. De rest moet ik morgen ff naar kijken. Als je er belang bij hebt hoor ik het wel.
  maandag 6 juni 2011 @ 19:03:01 #78
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97798457
die ken ik ja ....

:P

maarre.. hardstikke graag
  maandag 6 juni 2011 @ 19:09:57 #79
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97798879
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:03 schreef Pumatje het volgende:
die ken ik ja ....

:P

maarre.. hardstikke graag
Het eerste deel heb ik al op schijf. Het tweede deel is nu met 3 computers bezig, dus het lijkt me sterk dat het nu gaat mislukken. Of de stroom moet uitvallen...
  maandag 6 juni 2011 @ 19:13:27 #80
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97799068
Ik vertrouw op je afkomst kerel 8-)
  maandag 6 juni 2011 @ 19:14:43 #81
211797 Esses
Splendide mendax
pi_97799149
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:57 schreef Pumatje het volgende:
ik kende dat al..

Nja, defensie kan niet zo gek veel bij de KMar bezuinigen...
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:22:08 #82
319525 Schild
pi_97832196
Gister hadden ze het ook over de certificering van de onderofficier opleiding, wat moet ik mij daar bij voorstellen? Had d'r nog nooit iets over gehoord :?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:50:04 #83
211797 Esses
Splendide mendax
pi_97833097
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:22 schreef Schild het volgende:
Gister hadden ze het ook over de certificering van de onderofficier opleiding, wat moet ik mij daar bij voorstellen? Had d'r nog nooit iets over gehoord :?
Hebben ze het al jaren over toch
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:51:53 #84
319525 Schild
pi_97833152
Ken het alleen van de officiersopleidingen... maar nog nooit iets van gehoord bij onderofficiers opleidingen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:10:19 #85
211797 Esses
Splendide mendax
pi_97833683
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:51 schreef Schild het volgende:
Ken het alleen van de officiersopleidingen... maar nog nooit iets van gehoord bij onderofficiers opleidingen.
Bij de KMar roepen ze het iig al jaren.
pi_97952704
Volgens het HAMIL (laatste revisie) is alle PGU nu bruikleen, met uitzondering van een aantal artikelen. Voorheen was het zo dat het voor beroeps een gift was en enkel voor reservisten in bruikleen.

Daarnaast, Geen Colt's voor de Natres :(
pi_97954374
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:37 schreef hcwp het volgende:

Daarnaast, Geen Colt's voor de Natres :(
Ja dat vond ik ook ff flink bagger toen de CC dat zij eergister.
Blood Sugar Sex Magik
pi_97954545
Was te verwachten toch
pi_97955012
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:13 schreef Druid het volgende:
Was te verwachten toch
Dat wel maar toch...
Blood Sugar Sex Magik
pi_97963101
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:10 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Ja dat vond ik ook ff flink bagger toen de CC dat zij eergister.
Waarom vind je het erg dan? Denk je dat de Natres het ooit gaat gebruiken in een operationele omstandigheid?
pi_97964306
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:34 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Waarom vind je het erg dan? Denk je dat de Natres het ooit gaat gebruiken in een operationele omstandigheid?
Omdat het, naast alle afgedankte zooi waarmee we werken, ook wel eens leuk is om nieuw speelgoed te hebben. Net zoals jij een stijfje krijgt van een nieuwe brandstofpomp of luchtfilter voor je CH-47. :)
pi_97965254
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:54 schreef hcwp het volgende:

[..]

Omdat het, naast alle afgedankte zooi waarmee we werken, ook wel eens leuk is om nieuw speelgoed te hebben. Net zoals jij een stijfje krijgt van een nieuwe brandstofpomp of luchtfilter voor je CH-47. :)
Dat dus :p. Volgens de berichten zouden de diemaco's in batches worden omgebouwd, volgens mij in den Helder. Lijkt me dat ze de spullen ervoor al lang hebben ingekocht, maar dat het allemaal nog lekker op de planken ligt. Zelfde geld voor wel meer spullen.
Blood Sugar Sex Magik
pi_97965941
Lekker boeien die diemaco's? Zolang het werkt... c7 is toch een heerlijk wapen. Wat heb je liever: een wapen wat de peppie up-date niet heeft gehad of dat ze gaan knippen op je oefendagen of zelfs het beroeps leger gaan korten
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_97966272
Ik begrijp het ook wel, vind het alleen jammer :)
pi_97966657
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 00:33 schreef Thaboel het volgende:
Lekker boeien die diemaco's? Zolang het werkt... c7 is toch een heerlijk wapen. Wat heb je liever: een wapen wat de peppie up-date niet heeft gehad of dat ze gaan knippen op je oefendagen of zelfs het beroeps leger gaan korten
Goed punt. Alleen de inschuifbare kolf van de C8 zou ik prima vinden. En de frontgrip/bipod lijkt me ook super. Ook een mount voor een zaklamp aan de loop zou wel handig zijn. Voor de rest hoef ik eigenlijk niets nieuws.
Blood Sugar Sex Magik
pi_97966976
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 00:50 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Goed punt. Alleen de inschuifbare kolf van de C8 zou ik prima vinden. En de frontgrip/bipod lijkt me ook super. Ook een mount voor een zaklamp aan de loop zou wel handig zijn. Voor de rest hoef ik eigenlijk niets nieuws.
Want voordat die peppie zooi in het upgrade pakket zat miste je het ookal?

je zit bij de natres waarom zou je een bipod/lampmount/klapkolf nodig hebben? Kerel die bij het checkpoint de search uitvoert heeft toch beide handen vrij voor een lamp. Het voldoet gewoon hoor
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 01:54:48 #97
211797 Esses
Splendide mendax
pi_97967877
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 01:02 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Want voordat die peppie zooi in het upgrade pakket zat miste je het ookal?

je zit bij de natres waarom zou je een bipod/lampmount/klapkolf nodig hebben? Kerel die bij het checkpoint de search uitvoert heeft toch beide handen vrij voor een lamp. Het voldoet gewoon hoor
Zoals al gezegd, zonder lamp op men geweer ga ik geen checkpoint houden. Leuk bedacht, maar no way. bipod hoef ik dan niet... klapkolf hell yeah handig.
pi_97969261
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:54 schreef hcwp het volgende:

[..]

Uhhhhh, denk je dat nou serieus?

Wat is er afgedankt aan een C7 of C8? Die wapens voldoen meer dan prima voor natres.
pi_97975316
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 01:54 schreef Esses het volgende:

[..]

Zoals al gezegd, zonder lamp op men geweer ga ik geen checkpoint houden. Leuk bedacht, maar no way. bipod hoef ik dan niet... klapkolf hell yeah handig.
en waarom niet? als jij(zoals thaboel zei) de check uitvoert heb je toch beide handen vrij en loopt er een beveiliger achter je. en als jij al zonodig je wapen moet richten bij de search(waarom anders een lamp op je buks?), dan ben je er al zeker van dat er iets mis is. In dat geval laat ik iedereen gewoon uitstappen en person-searchen.

Leg mij maar eens uit waarom de natres een ander wapen dan de C7 voor nodig hebben? voor die keren dat ze een rondje om een mob-complex lopen? dat kan prima met een C7.

Opzich hebben wij bij de verbindingsdienst dat nieuwe wapen ook niet nodig, het gaat nu ook. het enige dat echt makkelijk is is de inschuifbare kolf. Dan heb je minder last van je wapen als je aan het werk bent en het ding op je rug bungelt.
pi_97975750
Die kolf was het enige waar ik op had gehoopt, om exact dezelfde redenen; de overige features zijn leuk maar voor NR werk totaal niet noodzakelijk.
pi_97976408
Ik heb een paar maanden met de C8 mogen werken, het werkt gewoon makkelijker als je wapen compacter is als hij op je rug bungelt, en een inschuifbare kolf kan een stuk handiger zijn bij optreden in gebouwen. Lamp eveneens handig daarvoor. Frontgrip is gewoon puur omdat het me lekkerder lijkt werken dan je hand horizontaal op de handgreep.
Blood Sugar Sex Magik
pi_97976701
Je hebt de amo mogen doen met een C8, dan heb je mss een keer een putje/sleuf gegraven met dat ding op je rug :') En optreden in gebouwen... hoe vaak doe je dat? Die enkele keer voor een oefening rechtvaardigd nou niet bepaald dat je de nieuwe colt en alle peppie shit nodig hebt.

Niks ten nadele van de Natres, maar er is een reden voor dat de natres onderaan de ladder zit mbt materieel en geld. Het geld dat er is kan beter gebruikt worden voor de operationele eenheden.
pi_97977839
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:26 schreef Bouke-p het volgende:
Je hebt de amo mogen doen met een C8, dan heb je mss een keer een putje/sleuf gegraven met dat ding op je rug :') En optreden in gebouwen... hoe vaak doe je dat? Die enkele keer voor een oefening rechtvaardigd nou niet bepaald dat je de nieuwe colt en alle peppie shit nodig hebt.

Niks ten nadele van de Natres, maar er is een reden voor dat de natres onderaan de ladder zit mbt materieel en geld. Het geld dat er is kan beter gebruikt worden voor de operationele eenheden.
Ben ik met je eens. Zeg ook niet dat we het specifiek nodig hebben, alleen dat het wel verdomde handig is.
Blood Sugar Sex Magik
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:11:10 #104
319525 Schild
pi_97980606
Zou bij de Natres liever een Glock, of ander pistool zien...
Veel handiger gezien het steeds meer blauwe optreden van de Natres.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:12:29 #105
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97980660
ik zou natres de Uzi geven...
hebben we er nog genoeg van.. klein, compact en meer geschikt voor de taak
pi_97980858
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 14:12 schreef Pumatje het volgende:
Eens.
Blood Sugar Sex Magik
pi_97980902
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 14:12 schreef Pumatje het volgende:
Ja? Je zou denken dat we die dingen al lang geleden verkocht hebben aan een of ander land.
pi_97980916
Ik dacht dat uzi's alleen door gangsters en Israëli's werden gebruikt?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 15:58:57 #109
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_97984936
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 14:18 schreef Sloggi het volgende:
Ik dacht dat uzi's alleen door gangsters en Israëli's werden gebruikt?
_O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:15:31 #110
110987 ErwinRommel
pi_97995731
In en in triest weer, op het NOS journaal.
Toen militairen demonstreerden tegen de bezuinigingen werd er vrijwel niks geen media aandacht aan besteed.
Nu op NOS journaal, bezuinigingen op cultuur, laten ze wel zien. Hun demonstraties wel uitgezonden. Geen enkel woord over de gigantische ingreep bij defensie, niks nakkes nada!!
Zegt dus ook weer hoe gekleurd de pubieke omroep is mbt Defensie.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:33:31 #111
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_97996580
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:15 schreef ErwinRommel het volgende:
In en in triest weer, op het NOS journaal.
Toen militairen demonstreerden tegen de bezuinigingen werd er vrijwel niks geen media aandacht aan besteed.
Nu op NOS journaal, bezuinigingen op cultuur, laten ze wel zien. Hun demonstraties wel uitgezonden. Geen enkel woord over de gigantische ingreep bij defensie, niks nakkes nada!!
Zegt dus ook weer hoe gekleurd de pubieke omroep is mbt Defensie.
Hoho op 1 vandaag ging het erover dat defensie veel meer moest inleveren. Maar zo gek is dat niet want volgens mij vangen die omroepen ook geld uit dat potje. Al ben ik het sommige mensen eens dat het geld niet erg eerlijk verdeeld is over de provincies en dat voor iets dat voor alle NLers zou moeten zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:37:11 #112
110987 ErwinRommel
pi_97996771
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hoho op 1 vandaag ging het erover dat defensie veel meer moest inleveren. Maar zo gek is dat niet want volgens mij vangen die omroepen ook geld uit dat potje. Al ben ik het sommige mensen eens dat het geld niet erg eerlijk verdeeld is over de provincies en dat voor iets dat voor alle NLers zou moeten zijn.
Dat heb ik dan weer niet gezien. Maar goed, alsnog, als men een vergelijk maakt komt defensie er alsnog erg zuur vanaf mbt protesten vanuit de burgermaatschappij ivm. de andere departementen waarop bezuinigd moet worden.
pi_97997373
Een of andere dansgroep in Amsterdam, die gaat waarschijnlijk over te kop door die bezuinigingen. Wat willen ze dan, daarmee het land verdedigen of belangen behartigen? :') "NATO, we the Dutch shall provide dance for Libyans"
  vrijdag 10 juni 2011 @ 21:07:02 #114
110987 ErwinRommel
pi_97998350
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:48 schreef hcwp het volgende:
Een of andere dansgroep in Amsterdam, die gaat waarschijnlijk over te kop door die bezuinigingen. Wat willen ze dan, daarmee het land verdedigen of belangen behartigen? :') "NATO, we the Dutch shall provide dance for Libyans"
Dat dus :')
Clubje van 10 man van een of andere "cultuurgroepje" geeft men in het hoofd-journaal meer aandacht dan bv 2 tankbataljons militairen.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:28:40 #115
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98293096
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:07 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat dus :')
Clubje van 10 man van een of andere "cultuurgroepje" geeft men in het hoofd-journaal meer aandacht dan bv 2 tankbataljons militairen.
Ik begrijp dat wel. TV-presentatoren zijn toch vrijwel allen afkomstig uit het cultuur wereldje.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 16:14:23 #116
168777 Rave_NL
pi_98297571
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:47 schreef Bouke-p het volgende:
het enige dat echt makkelijk is is de inschuifbare kolf. Dan heb je minder last van je wapen als je aan het werk bent en het ding op je rug bungelt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:00 schreef Druid het volgende:
Die kolf was het enige waar ik op had gehoopt, om exact dezelfde redenen; de overige features zijn leuk maar voor NR werk totaal niet noodzakelijk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:20 schreef hoogvlieger het volgende:
Ik heb een paar maanden met de C8 mogen werken, het werkt gewoon makkelijker als je wapen compacter is als hij op je rug bungelt, en een inschuifbare kolf kan een stuk handiger zijn bij optreden in gebouwen. Lamp eveneens handig daarvoor. Frontgrip is gewoon puur omdat het me lekkerder lijkt werken dan je hand horizontaal op de handgreep.
De kolf is volledig ingeschoven welgeteld 3 centimeter korter dan de normale, maar dan van baggerkwaliteit en zonder toegevoegde waarde.

Schoenmakers..

[ Bericht 21% gewijzigd door Rave_NL op 17-06-2011 16:25:45 ]
pi_98298181
roger
  vrijdag 17 juni 2011 @ 16:36:19 #118
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_98298493
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:20 schreef hoogvlieger het volgende:
Die onzekerheden en de totale indruk van je stukje tekst doen mij denken dat je totaal geen ervaring met het wapen of een ander wapen hebt :)
:-)
  vrijdag 17 juni 2011 @ 16:53:23 #119
168777 Rave_NL
pi_98299212
Oh, en de officiele handout vermeldt dat je diezelfde kolf moet aftapen als je hem rammelvrij wilt maken.. :')
  vrijdag 17 juni 2011 @ 16:57:26 #120
110987 ErwinRommel
pi_98299412
Gewoon de FAL terug!!!
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:11:37 #121
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98306482
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:14 schreef Rave_NL het volgende:
[..]

De kolf is volledig ingeschoven welgeteld 3 centimeter korter dan de normale, maar dan van baggerkwaliteit en zonder toegevoegde waarde.

Schoenmakers..
Vooral de rokers weten de oude kolf te waarderen :P
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:31:47 #122
211797 Esses
Splendide mendax
pi_98307336
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:11 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Vooral de rokers weten de oude kolf te waarderen :P
Ideaal om je meuk droog te houden ;)
pi_98307463
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:14 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

[..]

[..]

Schoenmakers..
hmm ok, dat wist ik dus niet. ik dacht dat ie net zoals een C8 zou worden, in Afghanistan had ik naast mn glock een C8 en die was toch echt praktischer/makkelijker dan een C7.

In dat geval mogen ze die upgrade houden en blijf ik wel rondwandelen met mn C7.
pi_98307979
Rave, ook de loop van een c8 is korter.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 21:35:37 #125
168777 Rave_NL
pi_98310462
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:34 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

hmm ok, dat wist ik dus niet. ik dacht dat ie net zoals een C8 zou worden, in Afghanistan had ik naast mn glock een C8 en die was toch echt praktischer/makkelijker dan een C7.

In dat geval mogen ze die upgrade houden en blijf ik wel rondwandelen met mn C7.
Hoevaak heb je je C8 daadwerkelijk gebruikt dan?
niet beledigend en/of denigrerend bedoeld
  vrijdag 17 juni 2011 @ 21:46:35 #126
168777 Rave_NL
pi_98310997
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:45 schreef Lightning_NL het volgende:
Rave, ook de loop van een c8 is korter.
No shit Sherlock.

Maar ik zag hier al 3 man geilen op een kolf die totaal geen toegevoegde waarde heeft:

- de C7 OAD is compleet ingeschoven 3 cm korter dan het origeel, uitgeschoven 7 (!) cm langer..
- Van inferieur plastic, incl cordonbeugel. Kan niet tegen een stootje, vooral icm extreem lage temperaturen -> breekt.
- geen opslag voor kolfsetje, alleen voor 2 batterijen.. Woopdidoo..
- en uiteraard in desert. Want dat heeft toegevoegde waarde.

O, en die bipod is ook fokking waardeloos. Tijdens de uitzending in Tsjaad waren er (zwarte) bipods uitgetest en goed bevonden, dus kijkt de baas vervolgens waar ze ze het goedkoopste zijn.. Met deze als gevolg..
pi_98311309
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 21:35 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Hoevaak heb je je C8 daadwerkelijk gebruikt dan?
niet beledigend en/of denigrerend bedoeld
als in geschoten omdat het nodig was, niet ;) verder gewoon als persoonlijk wapen.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:05:30 #128
168777 Rave_NL
pi_98311947
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 21:53 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

als in geschoten omdat het nodig was, niet ;) verder gewoon als persoonlijk wapen.
Als in gejusteerd, in de container gegooid en niet meer teruggezien of als in gejusteerd, naar je post lopen, in de hoek zetten en pas weer oppakken als je wacht af was.. :P
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:16:26 #129
110987 ErwinRommel
pi_98312525
@Rave_NL,

heb jij wel eens met de FAL geschoten cq operationeel gebruikt?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:18:35 #130
168777 Rave_NL
pi_98312616
Neen.

C7A1 opgeleid, daarna OAD en nu C8 OAD.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:22:19 #131
110987 ErwinRommel
pi_98312758
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:18 schreef Rave_NL het volgende:
Neen.

C7A1 opgeleid, daarna OAD en nu C8 OAD.
Jammer, FAL, zeer betrouwbare vrind.
Weet nog dat de Whiskey-Cie van het Kmarns de UZI met houten kolf gebruikte.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:23:05 #132
110987 ErwinRommel
pi_98312798
Ik ben een "oldie" aan het worden :')
pi_98325418
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 21:46 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

No shit Sherlock.

Maar ik zag hier al 3 man geilen op een kolf die totaal geen toegevoegde waarde heeft:

- de C7 OAD is compleet ingeschoven 3 cm korter dan het origeel, uitgeschoven 7 (!) cm langer..
- Van inferieur plastic, incl cordonbeugel. Kan niet tegen een stootje, vooral icm extreem lage temperaturen -> breekt.
- geen opslag voor kolfsetje, alleen voor 2 batterijen.. Woopdidoo..
- en uiteraard in desert. Want dat heeft toegevoegde waarde.

O, en die bipod is ook fokking waardeloos. Tijdens de uitzending in Tsjaad waren er (zwarte) bipods uitgetest en goed bevonden, dus kijkt de baas vervolgens waar ze ze het goedkoopste zijn.. Met deze als gevolg..
Ja ok, ik dacht al, jij moet dat zeker wel weten. Maar ik had effe snel het topic doorgescanned op mijn mobiel en toen gereageerd. Ik heb inderdaad al meerdere mensen flink horen klagen over al die desert ( :') ) rommel die erop aangeklikt zit, dat er net zo makkelijk weer af flikkert.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 09:54:48 #134
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98326046
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 09:36 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En wat heeft dit te maken met de bezuinigingen bij defensie?
Ik vermoed dat het een trol is die extreem-rechtse reactie's van militairen wil ontlokken, om zo te kunnen gaan gillen over de vermeende politieke overtuiging van militairen. :|W
  zaterdag 18 juni 2011 @ 09:58:37 #135
110987 ErwinRommel
pi_98326108
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 09:54 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het een trol is die extreem-rechtse reactie's van militairen wil ontlokken, om zo te kunnen gaan gillen over de vermeende politieke overtuiging van militairen. :|W
Denk het ook. Opbokken met dat soort gasten.
Heb heel goed samengewerkt met diverse culturen binnen defensie, kunnen gewone mensen nog wel eens een puntje aan zuigen.
En extreem rechts zul je verder weinig vinden binnen defensie.
pi_98341675
[niet meer van toepassing]

[ Bericht 85% gewijzigd door hcwp op 19-06-2011 12:56:32 ]
pi_98343380
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:05 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Als in gejusteerd, in de container gegooid en niet meer teruggezien of als in gejusteerd, naar je post lopen, in de hoek zetten en pas weer oppakken als je wacht af was.. :P
Nee, ik heb geen wachtdiensten gehad ;) maar als we de poort uit gingen nam ik m mee. En hij was idd niet ingeschoten, dus ik heb geen "praktijk" ervaring maar omdat het ding kleiner is is het voor de vbddn gewoon makkelijker. HIj past makkelijker in een voertuig(shelter) en als je m op je rug hebt en kabels trekt/gebouw bekabelt dan zit ie niet elke keer in de weg.
pi_98343425
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:16 schreef ErwinRommel het volgende:
@Rave_NL,

heb jij wel eens met de FAL geschoten cq operationeel gebruikt?
Wel mee geschoten, gewoon voor de fun maar dat ding is mij te zwaar :P schoot wel zuiver trouwens!
  zondag 19 juni 2011 @ 08:32:24 #139
110987 ErwinRommel
pi_98362501
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:35 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Wel mee geschoten, gewoon voor de fun maar dat ding is mij te zwaar :P schoot wel zuiver trouwens!
Het is idd wat zwaarder ja. Klopt helemaal. Maar als je daarmee schiet dan voel je ook echt dat je schiet :)
  zondag 19 juni 2011 @ 10:34:46 #140
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98363326
Jup, maar zet hem vooral niet in het kuiltje van je schouder zoals je met de C7 doet :D
  zondag 19 juni 2011 @ 12:12:08 #141
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_98365484
posts van phirephoenix gedelete.. geen toegevoegde waarde en erg vreeme binnenkomer...
  dinsdag 21 juni 2011 @ 21:46:13 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98483566
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:34 schreef Erasmo het volgende:
Jup, maar zet hem vooral niet in het kuiltje van je schouder zoals je met de C7 doet :D
Waarom niet? Ik schoot met de FAL net zoals ik met de C7 schiet. Het enige nadeel van de FAL is dat oogdop en korrel op gescheiden onderdelen zitten. Dus al je een beetje speling in het scharnier van je wapen hebt zitten heeft dit direct invloed op je trefferbeeld.

En nu krijgen we die zure Colt.... ik ben benieuwd... :')
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:15:40 #143
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_98485589
ding is zo innovatief en up-to-date dat alle ruimte die ze konden creëren uiteindelijk resulteerde in een opslag voor 2 micro batterijen...

had gewoon aparte statiefjes aangeschaft met red dots.. ook klaar?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:57:54 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')