abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:39:16 #1
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_91517920
De bezuinigingen beginnen nu pas echt duidelijk te worden. Waar er eerst kleine dingetjes ontbraken, papieren handdoekjes voor het toilet, batterijen die op extreem rantsoen stonden tot gras wat niet meer gemaaid werd, ging het langzaam over naar een gebrek aan onderdelen en het schrappen van financiële compensaties.
Nu zijn we tot een punt gekomen dat complete bataljons worden opgegeven en lui bij het grofvuil worden gezet.

Dus wat merken jullie nu direct van de bezuinigingen?

Ik merk dat om mij heen iedereen met een aflopend contract dit, of volgend jaar, ruksichtlos op straat staat. En dat er wat in de oefendagen wordt geschrapt, maar schijnbaar niet zo veel als bij andere onderdelen..

Iig niet, zoals de luchtmobiele brigade met het compleet uitzetten van Assen zoals de plannen nu zijn..

Dus daarom de vraag, wat merkt de [DEF]fer nou van de bezuiniging?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_91519771
Alles gaat met de 4tonners, er mogen geen bussen meer worden ingezet om naar bijv. schietterreinen te gaan, ookal is dat 1.5 uur achter in de kou zitten.
Blood Sugar Sex Magik
pi_91519981
Ik vind die bezuinigingen zo erg. Zeker omdat ik ook graag bij het clubje wilde horen. Maar ik volg het nieuws nog altijd. Ik vind het zo klote om te lezen/horen wat er nu met defensie aan het gebeuren is.
pi_91520019
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:14 schreef hoogvlieger het volgende:
Alles gaat met de 4tonners, er mogen geen bussen meer worden ingezet om naar bijv. schietterreinen te gaan, ookal is dat 1.5 uur achter in de kou zitten.
is de jas ook al wegbezuinigd dan? :P
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_91521084
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:14 schreef hoogvlieger het volgende:
Kun je iig roken.
pi_91521213
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:39 schreef Rave_NL het volgende:
De bezuinigingen beginnen nu pas echt duidelijk te worden. Waar er eerst kleine dingetjes ontbraken, papieren handdoekjes voor het toilet, batterijen die op extreem rantsoen stonden tot gras wat niet meer gemaaid werd, ging het langzaam over naar een gebrek aan onderdelen en het schrappen van financiële compensaties.
Nu zijn we tot een punt gekomen dat complete bataljons worden opgegeven en lui bij het grofvuil worden gezet.

Dus wat merken jullie nu direct van de bezuinigingen?
Tot nu toe weinig, behalve dan 20% vtg'en stil etc.

quote:
Ik merk dat om mij heen iedereen met een aflopend contract dit, of volgend jaar, ruksichtlos op straat staat. En dat er wat in de oefendagen wordt geschrapt, maar schijnbaar niet zo veel als bij andere onderdelen..
Bij ons is er nog niets geschrapt en ja dat verbaast mij ook.

quote:
Iig niet, zoals de luchtmobiele brigade met het compleet uitzetten van Assen zoals de plannen nu zijn..
Ik moet het eerst zien. Er gingen wat "geruchten" rond, maar vooralsnog staat dat nog nergens in de planning.
pi_91521541
Je zou toch eigenlijk verwachten dat er iemand wel beslist
"Oh, we worden toch niet aangevallen per vliegtuig, dus die LUA jongens hoeven minder te oefenen"
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_91522114
Wat merken we dr van? Dat we hier in het uitzendgebied ook langer op onderdelen voor voertuigen wachten, bij pc onderdelen het vaak stuk blijft stuk is, er sinds dit jaar geen contract meer met martinair en de russen(cargo) is en de Klu dus zelf mag vliegen. Dit houd in dat we de komende 2 weken geen post krijgen, er een complete rotatie een week later van huis vertrok ivm uitvallen kdc10, dat ik een week langer mag blijven omdat er nu alleen in de even weken adaptie is in Kreta.

En in Garderen? geen oefeningen, geen opleidingen meer en voertuigen die stilgezet zijn.
pi_91523022
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:48 schreef Vronsky het volgende:
Je zou toch eigenlijk verwachten dat er iemand wel beslist
"Oh, we worden toch niet aangevallen per vliegtuig, dus die LUA jongens hoeven minder te oefenen"
Ja, is ook mijn idee... Wij zijn ondertussen nog zo'n beetje de enige club die bv. wel op volle sterkte naar Noorwegen gaat.

AchJa gaat niet mee... het bier is mij daar te duur.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:19:40 #10
168777 Rave_NL
pi_91523232
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 17:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, is ook mijn idee... Wij zijn ondertussen nog zo'n beetje de enige club die bv. wel op volle sterkte naar Noorwegen gaat.
Hoe groot is die club eigenlijk?
Dr gaat ook een bataljon marns en een compagnie luchtmobiel mee.. (die laatste slapen vannacht in de koelcel van de plaatselijke supermarkt voor acclimatisatie). Al gaan wij naar een ander gebied als jullie toch?

quote:
AchJa gaat niet mee... het bier is mij daar te duur.
Hertog Jan op de stempelkaart in de manschappen.. :W
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:25:37 #11
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91523502
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:19 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Hoe groot is die club eigenlijk?
Dr gaat ook een bataljon marns en een compagnie luchtmobiel mee.. (die laatste slapen vannacht in de koelcel van de plaatselijke supermarkt). Al gaan wij naar een ander gebied als jullie toch?
Volgens mij een man of 100/150 en ze zitten voor zover ik gehoord heb in de omgeving van Harstad (kan dat?) Ik bemoei me er niet zo mee omdat ik toch niet meega.

En na de vlindertuin nu de koelcel van de buurtsuper? _O- Even wat nieuws verzinnen... vlinderboy hadden we gehad... Is er een specifiek merk koelcel?

quote:
Hertog Jan op de stempelkaart in de manschappen.. :W
De KL kennende zal het wel weer drooggelegd worden... -O-
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:30:48 #12
168777 Rave_NL
pi_91523761
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 17:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgens mij een man of 100/150 en ze zitten voor zover ik gehoord heb in de omgeving van Harstad (kan dat?) Ik bemoei me er niet zo mee omdat ik toch niet meega.
Harstad idd. Oké, nou dan komt er nog een groep bij.. ^O^
quote:
[..]

De KL kennende zal het wel weer drooggelegd worden... -O-
Als het goed is is het kamp bij Harstad KM geleidt met KM-regels en voorzieningen.. Dus de verblijven, het bier en de raampara's zullen er weer zijn... ^O^

Maar goed ontopic:

Ik hoorde, ja hoorde, dat vooral bij de KL er gigantisch in de oefendagen gesnoeid wordt.. Wat weet jij daarvan?
pi_91523831
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:19 schreef m.k het volgende:

[..]

is de jas ook al wegbezuinigd dan? :P
kan je vertellen als het buiten -5 is en je 1.5 in een tochtende achterbak moet doorbrengen je aan een dikke parka niet genoeg hebt. Onze oplossing was een paar man die de M90 meenamen om die vervolgens over onze benen heen te leggen, en alles zo dicht mogelijk inpakken.
Blood Sugar Sex Magik
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:38:16 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91524130
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:30 schreef Rave_NL het volgende:

Ik hoorde, ja hoorde, dat vooral bij de KL er gigantisch in de oefendagen gesnoeid wordt.. Wat weet jij daarvan?
Klopt, er is ondertussen bij een hoop eenheden al gigantisch gesneden in oefeningen. Een vent bij mij in de buurt zit bij 43 Mechbrig en Noorwegen is voor hun gecanceld, ook Bison Bator die eerst ergens in Hongarije oid zou plaatsvinden gaat nu naar Guz... -O- (ook zo'n lam terrein van het merk goedkopie). Ook schietseries zijn een stuk minder geworden, enz enz.

Ja er is behoorlijk ingeleverd vwb oefendagen.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:40:15 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91524226
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:32 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

kan je vertellen als het buiten -5 is en je 1.5 in een tochtende achterbak moet doorbrengen je aan een dikke parka niet genoeg hebt. Onze oplossing was een paar man die de M90 meenamen om die vervolgens over onze benen heen te leggen, en alles zo dicht mogelijk inpakken.
Vroegah was dat standaard...

Clan is volgens mijn nog achter in de drietonner naar Frankrijk gereden.

http://www.lacourtine.com/
pi_91526501
Oefeningen die versoberd worden, oftewel 4u smiddags t bos in tot 0800, dan tot 1600 op je rek en dan weer t bos in.
Afgelopen maandag is er een ondersteuning gedraaid, zou eerst tijd voor tijd worden ivm overwerken, wordt dus gewoon ook niks mee gedaan.

Onderdelen/verbruiksartikelen bijna niet te krijgen.
PGU wat lang op zich laat wachten.
100 patronen de man voor de verplichte schietoefeningen.

En ga zo maar door.
pi_91526823
100 patronen is nog aardig wat afgelopen keer heb ik welgeteld 33 schoten gelost :')
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_91527670
Hoe vaak schiet iemand in een gevechtsfunctie eigenlijk (of zit je in een gevechtsfunctie hcwp)?
pi_91530311
Veel budgetten zijn nu nog steeds niet toegewezen.

Degene die wel toegewezen zijn vallen aanzienlijk lager uit.

De munitietoewijzing van 2011 is onvoldoende voor het geplande oefenprogramma.

Burger-medewerkers hun contracten worden niet meer verlengt, maar we mogen ook geen nieuwe medewerkers mee aannemen. Stoelen komen leeg te staan.

Vaartuigen liggen weken langer op de werf (bij gepland onderhoud :') )

Geen enkele beslissing inzake geld. Men wacht de bekendmakingen van de MinDef in maart af.

Zo kan ik nog wel even doorgaan...

offtopic: Raampara's _O_
ken wel wat lui die eerst het venster een kopje hebben gegeven alvorens te naar buiten vallen _O-
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_91532684
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vroegah was dat standaard...

Clan is volgens mijn nog achter in de drietonner naar Frankrijk gereden.

http://www.lacourtine.com/
La Courtine ben ik nooit geweest, wij lagen voor oefeningen met de Artillerie op de Lüneburgerheide ten zuiden van Hamburg, voor de Elbe ( NATO vak Nederland ) daar reden we dan met de YA 126 met aanhang heen. Wij van de Staf en verzorgingsbatterij hadden de radar en kabels voor de straalverbinding en kabelverbinding achter in de aanhang liggen, achterin de DAF lagen wij met allemaal slaapzakken over ons heen, en dat was dan behoorlijk warm.

http://de.wikipedia.org/wiki/L%C3%BCneburger_Heide

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
pi_91541412
@Sloggi: Niet bepaald, ik ben natresser, maar toch, mijn diemaco is nauwelijks ontmaagd :(
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_91542262
Daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Tenzij de Duitsers weer komen zul je dat ding in principe niet gebruiken in een gevechtssituatie.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:13:23 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91542938
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:30 schreef Clan het volgende:

La Courtine ben ik nooit geweest, wij lagen voor oefeningen met de Artillerie op de Lüneburgerheide ten zuiden van Hamburg, voor de Elbe ( NATO vak Nederland ) daar reden we dan met de YA 126 met aanhang heen. Wij van de Staf en verzorgingsbatterij hadden de radar en kabels voor de straalverbinding en kabelverbinding achter in de aanhang liggen, achterin de DAF lagen wij met allemaal slaapzakken over ons heen, en dat was dan behoorlijk warm.
Ik had toch wel verwacht dat jij naar La Courtine was geweest...

Maar idd, waar het mij meer om ging was dat jij en ook ik de nodige "lange" ritten achterin een tonner gemaakt hebben en nee geen YAP met rolbeugels. Wij gingen ook van Duitsland naar Nederland en andersom. Ook de schietseries in Den Helder werden prima afgelegd achterin de tonner. (Ede => Den Helder)

Ergo, Hoogvlieger moet niet zaniken.
pi_91544032
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik had toch wel verwacht dat jij naar La Courtine was geweest...

Maar idd, waar het mij meer om ging was dat jij en ook ik de nodige "lange" ritten achterin een tonner gemaakt hebben en nee geen YAP met rolbeugels. Wij gingen ook van Duitsland naar Nederland en andersom. Ook de schietseries in Den Helder werden prima afgelegd achterin de tonner. (Ede => Den Helder)

Ergo, Hoogvlieger moet niet zaniken.
Was qua oefenterrein helemaal niet geschikt voor artillerie, daarnaast waren wij een parate eenheid, dus bij calamiteiten moesten wij meteen op de Lünebergerheide, met de Cubacrisis stonden wij in 'no time' op de Lünerburgerheide, Heb jij daar nooit geoefend met de 41e?
  woensdag 19 januari 2011 @ 00:22:18 #25
168777 Rave_NL
pi_91546200
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 17:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt, er is ondertussen bij een hoop eenheden al gigantisch gesneden in oefeningen. Een vent bij mij in de buurt zit bij 43 Mechbrig en Noorwegen is voor hun gecanceld, ook Bison Bator die eerst ergens in Hongarije oid zou plaatsvinden gaat nu naar Guz... -O- (ook zo'n lam terrein van het merk goedkopie). Ook schietseries zijn een stuk minder geworden, enz enz.

Ja er is behoorlijk ingeleverd vwb oefendagen.
Had al begrepen dat de ene meer statische helft van de KL hun uren 'vrijwillig' hebben afgestaan aan de andere helft zodat zij nog gewoon enigszins kunnen trainen..

Gelukkig is het bij ons aardig gehandhaafd qua oefenuren betreft, maar ik vrees dat de 4 weken iskh een grote poppenkast gaan worden met elke dag op en neer reizen om onder de oefentoelage uit te komen... :{
  woensdag 19 januari 2011 @ 00:23:53 #26
168777 Rave_NL
pi_91546274
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 17:32 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Je was toch in opleiding?
Wat had je verwacht dan?
pi_91546345
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:23 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Wat had je verwacht dan?
...Verwarmde bedrijfswagen met eigen chauffeur? :+
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  woensdag 19 januari 2011 @ 00:25:48 #28
168777 Rave_NL
pi_91546348
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 18:38 schreef Vinz0r het volgende:
Oefeningen die versoberd worden, oftewel 4u smiddags t bos in tot 0800, dan tot 1600 op je rek en dan weer t bos in.
Afgelopen maandag is er een ondersteuning gedraaid, zou eerst tijd voor tijd worden ivm overwerken, wordt dus gewoon ook niks mee gedaan.

Onderdelen/verbruiksartikelen bijna niet te krijgen.
PGU wat lang op zich laat wachten.
100 patronen de man voor de verplichte schietoefeningen.

En ga zo maar door.
Dat eerste moet toch wel een van de belachelijkste dingen zijn die ik in lange tijd gehoord heb... Fokking hell.. :')
pi_91546442
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:36 schreef Clan het volgende:

[..]

Was qua oefenterrein helemaal niet geschikt voor artillerie, daarnaast waren wij een parate eenheid, dus bij calamiteiten moesten wij meteen op de Lünebergerheide, met de Cubacrisis stonden wij in 'no time' op de Lünerburgerheide, Heb jij daar nooit geoefend met de 41e?
Dat was onze achtertuin.
pi_91546572
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat was onze achtertuin.
Het is nu een natuurgebied las ik, dan zullen ze toch wel al die losse flodders hebben geruimd, daar lag het echt vol mee.
pi_91546962
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:23 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Wat had je verwacht dan?
Naja tot ongeveer november waren al onze uitstapjes, zowel schietdagen/meerdaagse oefeneningen als corps uitstapjes met de defensie bussen. Dat was van het een op het andere moment over. Het had natuurlijk wel wat, zo'n lange rit in de tonners. Trouwens een keer gehad dat ons kader en chauffeur onderweg zin hadden in koffie, dus wij met een heel peloton een tankstationshop geplunderd :P.
Blood Sugar Sex Magik
pi_91549050
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:42 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Naja tot ongeveer november waren al onze uitstapjes, zowel schietdagen/meerdaagse oefeneningen als corps uitstapjes met de defensie bussen. Dat was van het een op het andere moment over. Het had natuurlijk wel wat, zo'n lange rit in de tonners. Trouwens een keer gehad dat ons kader en chauffeur onderweg zin hadden in koffie, dus wij met een heel peloton een tankstationshop geplunderd :P.
Zorgen dat je 4tonner chauf word, kun je lekker warm achter t stuur zitten. verder idd niet zeiken, je bent toch militair?
Achter in een tonner kun je trouwens ook prima slapen!
  woensdag 19 januari 2011 @ 08:47:27 #33
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_91550302
Ik vraag me af hoeveel ze er daadwerkelijk mee besparen. Zo'n bus is de afgelopen honderd jaar doorontworpen om zo goedkoop mogelijk mensen van A naar B te brengen terwijl een viertonner meer ontworpen is om door zwaarder terrein te baggeren. Tel daar nog eens bij op dat je voor een volle bus aan mensen toch wel een viertonner of drie nodig hebt en het zou me niks verbazen als het geen hol uitmaakt.
pi_91551446
De 4tonners kosten geen cent meer hé, die zijn zo oud dat ze al helemaal betaald zijn, eigen goedkopere brandstof, een sld chauf is ook goedkoper dan een buspiloot en burgerbedrijven rekenen uiteraard burgerprijzen ;)
Defensie heeft ook een soepelere rij/rustijdenwet.

zeker voor die dingetjes als een dagje schieten met een peloton is een 4tonner goedkoper denk ik.
  woensdag 19 januari 2011 @ 09:52:42 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_91551517
Wut rijden burgers de bus bij jullie?
  woensdag 19 januari 2011 @ 10:14:46 #36
269091 Deathwings
No such thing as overkill
pi_91552021
Vaak zijn het burgers, soms militairen van DVVO
pi_91554602
9 van de 10 keer zijn het gewoon burger bedrijven ja.
pi_91555682
Bij de Marine valt het nog enigzins mee. De uitzendingen worden wel ingekort ( 4,5 maanden naar 3,5) maar voor de rest valt het vooralsnog wel mee geloof ik. Ja je kunt maanden wachten op je PSU spullen maar of dat nou aan de bezuinigingen ligt of aan de incompetente medewerkers bij het KPU is mij nog een raadsel.
Peace through power!!
pi_91556450
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:45 schreef hcwp het volgende:
100 patronen is nog aardig wat afgelopen keer heb ik welgeteld 33 schoten gelost :')
Is voor t complete jaar hea;)
Heb er vorige week denk al 50 uitgeschoten dus nog de helft te gaan
pi_91556538
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 04:10 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Zorgen dat je 4tonner chauf word, kun je lekker warm achter t stuur zitten. verder idd niet zeiken, je bent toch militair?
Achter in een tonner kun je trouwens ook prima slapen!
Tot je met je hele peloton gaat die allemaal chauf zijn, dan ken je alsnog achter in
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:39:46 #41
168777 Rave_NL
pi_91665556
Weet er iemand iets concreets over Assen?
pi_91666520
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:39 schreef Rave_NL het volgende:
Weet er iemand iets concreets over Assen?
Alleen dit;

donderdag 27 januari 2011 @ 00:32:50 #43
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_91925245
Ik loop trouwens al een half jaar te wachten op sokken in mijn maat.

Dat een een specialistisch uitrustingsstuk niet altijd op voorraad is ok, maar sokken?!
pi_91925886
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:32 schreef Erasmo het volgende:
Ik loop trouwens al een half jaar te wachten op sokken in mijn maat.

Dat een een specialistisch uitrustingsstuk niet altijd op voorraad is ok, maar sokken?!
In het leger hebben ze maar twee maten; te klein...
  donderdag 27 januari 2011 @ 00:51:59 #45
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_91925959
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:49 schreef Clan het volgende:

[..]

In het leger hebben ze maar twee maten; te klein...
Te klein hebben ze ook niet op maat nu :D

Maar zonder gekheid het is wel belangrijk om goed passende sokken van de baas te hebben. Ik kan wel eigen aanschaf gaan dragen maar mocht er dan wat gebeuren met je poten(denk aan brandwonden oid) dan heb je met een beetje pech houten kaak.
pi_91928469
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:29 schreef Vinz0r het volgende:

[..]

Tot je met je hele peloton gaat die allemaal chauf zijn, dan ken je alsnog achter in
Zorgen dat je als eerste bij de cabine bent :P

En gelukkig is er (iig bij ons) een chronisch gebrek aan 4tonner piloten :P
pi_91928488
TVP
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_91938248
Ik zat zo eens te denken... Het Defensiebudget is per jaar rond de 8 miljard euro. We moeten een miljard bezuinigen. (dit zijn geen exacte getallen - ben alleen aan het brainstormen)

Rond de 4 - 4,5 miljard euro van het Defensiebudget gaat op aan personele (constante) kosten (FLO, wachtgelden en salaris). Dit staat gewoon vast. Salarissen worden wel bevroren, maar gaan niet omlaag en FLO gelden gaan ook gewoon door. Dan houdt men 3,5 miljard over voor de OPCO's.

Nu moet je het met een miljard minder per jaar doen. Er staan 10000 banen op de tocht.

Ervan uitgaand dat de gemiddelde militair een jaarinkomen van 30000 bruto heeft is dat een besparing van 300 miljoen euro. Dan moeten we nog 700 miljoen. :X

Denk dat we een ijskoude douche krijgen aankomende maart :')
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  donderdag 27 januari 2011 @ 17:43:55 #49
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91949420
je vergeet weer een heleboel..

dat betekent ook geen kosten voor hun PGU, uitrusting, functies, opleidingen, voertuigen, leraren, legering..

etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pumatje op 27-01-2011 17:52:21 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_91949545
Ondanks bezuinigingen toch nieuwe speeltjes.

http://www.defensie.nl/ac(...)we_Chinook_succesvol
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')