is de jas ook al wegbezuinigd dan?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:14 schreef hoogvlieger het volgende:
Alles gaat met de 4tonners, er mogen geen bussen meer worden ingezet om naar bijv. schietterreinen te gaan, ookal is dat 1.5 uur achter in de kou zitten.
Kun je iig roken.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:14 schreef hoogvlieger het volgende:
Alles gaat met de 4tonners, er mogen geen bussen meer worden ingezet om naar bijv. schietterreinen te gaan, ookal is dat 1.5 uur achter in de kou zitten.
Tot nu toe weinig, behalve dan 20% vtg'en stil etc.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:39 schreef Rave_NL het volgende:
De bezuinigingen beginnen nu pas echt duidelijk te worden. Waar er eerst kleine dingetjes ontbraken, papieren handdoekjes voor het toilet, batterijen die op extreem rantsoen stonden tot gras wat niet meer gemaaid werd, ging het langzaam over naar een gebrek aan onderdelen en het schrappen van financiële compensaties.
Nu zijn we tot een punt gekomen dat complete bataljons worden opgegeven en lui bij het grofvuil worden gezet.
Dus wat merken jullie nu direct van de bezuinigingen?
Bij ons is er nog niets geschrapt en ja dat verbaast mij ook.quote:Ik merk dat om mij heen iedereen met een aflopend contract dit, of volgend jaar, ruksichtlos op straat staat. En dat er wat in de oefendagen wordt geschrapt, maar schijnbaar niet zo veel als bij andere onderdelen..
Ik moet het eerst zien. Er gingen wat "geruchten" rond, maar vooralsnog staat dat nog nergens in de planning.quote:Iig niet, zoals de luchtmobiele brigade met het compleet uitzetten van Assen zoals de plannen nu zijn..
Ja, is ook mijn idee... Wij zijn ondertussen nog zo'n beetje de enige club die bv. wel op volle sterkte naar Noorwegen gaat.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:48 schreef Vronsky het volgende:
Je zou toch eigenlijk verwachten dat er iemand wel beslist
"Oh, we worden toch niet aangevallen per vliegtuig, dus die LUA jongens hoeven minder te oefenen"
Hoe groot is die club eigenlijk?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, is ook mijn idee... Wij zijn ondertussen nog zo'n beetje de enige club die bv. wel op volle sterkte naar Noorwegen gaat.
Hertog Jan op de stempelkaart in de manschappen..quote:AchJa gaat niet mee... het bier is mij daar te duur.
Volgens mij een man of 100/150 en ze zitten voor zover ik gehoord heb in de omgeving van Harstad (kan dat?) Ik bemoei me er niet zo mee omdat ik toch niet meega.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:19 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Hoe groot is die club eigenlijk?
Dr gaat ook een bataljon marns en een compagnie luchtmobiel mee.. (die laatste slapen vannacht in de koelcel van de plaatselijke supermarkt). Al gaan wij naar een ander gebied als jullie toch?
De KL kennende zal het wel weer drooggelegd worden...quote:Hertog Jan op de stempelkaart in de manschappen..
Harstad idd. Oké, nou dan komt er nog een groep bij..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij een man of 100/150 en ze zitten voor zover ik gehoord heb in de omgeving van Harstad (kan dat?) Ik bemoei me er niet zo mee omdat ik toch niet meega.
Als het goed is is het kamp bij Harstad KM geleidt met KM-regels en voorzieningen.. Dus de verblijven, het bier en de raampara's zullen er weer zijn...quote:[..]
De KL kennende zal het wel weer drooggelegd worden...
kan je vertellen als het buiten -5 is en je 1.5 in een tochtende achterbak moet doorbrengen je aan een dikke parka niet genoeg hebt. Onze oplossing was een paar man die de M90 meenamen om die vervolgens over onze benen heen te leggen, en alles zo dicht mogelijk inpakken.quote:
Klopt, er is ondertussen bij een hoop eenheden al gigantisch gesneden in oefeningen. Een vent bij mij in de buurt zit bij 43 Mechbrig en Noorwegen is voor hun gecanceld, ook Bison Bator die eerst ergens in Hongarije oid zou plaatsvinden gaat nu naar Guz...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:30 schreef Rave_NL het volgende:
Ik hoorde, ja hoorde, dat vooral bij de KL er gigantisch in de oefendagen gesnoeid wordt.. Wat weet jij daarvan?
Vroegah was dat standaard...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:32 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
kan je vertellen als het buiten -5 is en je 1.5 in een tochtende achterbak moet doorbrengen je aan een dikke parka niet genoeg hebt. Onze oplossing was een paar man die de M90 meenamen om die vervolgens over onze benen heen te leggen, en alles zo dicht mogelijk inpakken.
La Courtine ben ik nooit geweest, wij lagen voor oefeningen met de Artillerie op de Lüneburgerheide ten zuiden van Hamburg, voor de Elbe ( NATO vak Nederland ) daar reden we dan met de YA 126 met aanhang heen. Wij van de Staf en verzorgingsbatterij hadden de radar en kabels voor de straalverbinding en kabelverbinding achter in de aanhang liggen, achterin de DAF lagen wij met allemaal slaapzakken over ons heen, en dat was dan behoorlijk warm.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vroegah was dat standaard...
Clan is volgens mijn nog achter in de drietonner naar Frankrijk gereden.
http://www.lacourtine.com/
Ik had toch wel verwacht dat jij naar La Courtine was geweest...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:30 schreef Clan het volgende:
La Courtine ben ik nooit geweest, wij lagen voor oefeningen met de Artillerie op de Lüneburgerheide ten zuiden van Hamburg, voor de Elbe ( NATO vak Nederland ) daar reden we dan met de YA 126 met aanhang heen. Wij van de Staf en verzorgingsbatterij hadden de radar en kabels voor de straalverbinding en kabelverbinding achter in de aanhang liggen, achterin de DAF lagen wij met allemaal slaapzakken over ons heen, en dat was dan behoorlijk warm.
Was qua oefenterrein helemaal niet geschikt voor artillerie, daarnaast waren wij een parate eenheid, dus bij calamiteiten moesten wij meteen op de Lünebergerheide, met de Cubacrisis stonden wij in 'no time' op de Lünerburgerheide, Heb jij daar nooit geoefend met de 41e?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik had toch wel verwacht dat jij naar La Courtine was geweest...
Maar idd, waar het mij meer om ging was dat jij en ook ik de nodige "lange" ritten achterin een tonner gemaakt hebben en nee geen YAP met rolbeugels. Wij gingen ook van Duitsland naar Nederland en andersom. Ook de schietseries in Den Helder werden prima afgelegd achterin de tonner. (Ede => Den Helder)
Ergo, Hoogvlieger moet niet zaniken.
Had al begrepen dat de ene meer statische helft van de KL hun uren 'vrijwillig' hebben afgestaan aan de andere helft zodat zij nog gewoon enigszins kunnen trainen..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, er is ondertussen bij een hoop eenheden al gigantisch gesneden in oefeningen. Een vent bij mij in de buurt zit bij 43 Mechbrig en Noorwegen is voor hun gecanceld, ook Bison Bator die eerst ergens in Hongarije oid zou plaatsvinden gaat nu naar Guz...(ook zo'n lam terrein van het merk goedkopie). Ook schietseries zijn een stuk minder geworden, enz enz.
Ja er is behoorlijk ingeleverd vwb oefendagen.
Je was toch in opleiding?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:32 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
kan je vertellen als het buiten -5 is en je 1.5 in een tochtende achterbak moet doorbrengen je aan een dikke parka niet genoeg hebt. Onze oplossing was een paar man die de M90 meenamen om die vervolgens over onze benen heen te leggen, en alles zo dicht mogelijk inpakken.
...Verwarmde bedrijfswagen met eigen chauffeur?quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:23 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Je was toch in opleiding?
Wat had je verwacht dan?
Dat eerste moet toch wel een van de belachelijkste dingen zijn die ik in lange tijd gehoord heb... Fokking hell..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:38 schreef Vinz0r het volgende:
Oefeningen die versoberd worden, oftewel 4u smiddags t bos in tot 0800, dan tot 1600 op je rek en dan weer t bos in.
Afgelopen maandag is er een ondersteuning gedraaid, zou eerst tijd voor tijd worden ivm overwerken, wordt dus gewoon ook niks mee gedaan.
Onderdelen/verbruiksartikelen bijna niet te krijgen.
PGU wat lang op zich laat wachten.
100 patronen de man voor de verplichte schietoefeningen.
En ga zo maar door.
Dat was onze achtertuin.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:36 schreef Clan het volgende:
[..]
Was qua oefenterrein helemaal niet geschikt voor artillerie, daarnaast waren wij een parate eenheid, dus bij calamiteiten moesten wij meteen op de Lünebergerheide, met de Cubacrisis stonden wij in 'no time' op de Lünerburgerheide, Heb jij daar nooit geoefend met de 41e?
Het is nu een natuurgebied las ik, dan zullen ze toch wel al die losse flodders hebben geruimd, daar lag het echt vol mee.quote:
Naja tot ongeveer november waren al onze uitstapjes, zowel schietdagen/meerdaagse oefeneningen als corps uitstapjes met de defensie bussen. Dat was van het een op het andere moment over. Het had natuurlijk wel wat, zo'n lange rit in de tonners. Trouwens een keer gehad dat ons kader en chauffeur onderweg zin hadden in koffie, dus wij met een heel peloton een tankstationshop geplunderdquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:23 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Je was toch in opleiding?
Wat had je verwacht dan?
Zorgen dat je 4tonner chauf word, kun je lekker warm achter t stuur zitten. verder idd niet zeiken, je bent toch militair?quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:42 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Naja tot ongeveer november waren al onze uitstapjes, zowel schietdagen/meerdaagse oefeneningen als corps uitstapjes met de defensie bussen. Dat was van het een op het andere moment over. Het had natuurlijk wel wat, zo'n lange rit in de tonners. Trouwens een keer gehad dat ons kader en chauffeur onderweg zin hadden in koffie, dus wij met een heel peloton een tankstationshop geplunderd.
Is voor t complete jaar hea;)quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:45 schreef hcwp het volgende:
100 patronen is nog aardig wat afgelopen keer heb ik welgeteld 33 schoten gelost
Tot je met je hele peloton gaat die allemaal chauf zijn, dan ken je alsnog achter inquote:Op woensdag 19 januari 2011 04:10 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Zorgen dat je 4tonner chauf word, kun je lekker warm achter t stuur zitten. verder idd niet zeiken, je bent toch militair?
Achter in een tonner kun je trouwens ook prima slapen!
Alleen dit;quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:39 schreef Rave_NL het volgende:
Weet er iemand iets concreets over Assen?
In het leger hebben ze maar twee maten; te klein...quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:32 schreef Erasmo het volgende:
Ik loop trouwens al een half jaar te wachten op sokken in mijn maat.
Dat een een specialistisch uitrustingsstuk niet altijd op voorraad is ok, maar sokken?!
Te klein hebben ze ook niet op maat nuquote:Op donderdag 27 januari 2011 00:49 schreef Clan het volgende:
[..]
In het leger hebben ze maar twee maten; te klein...
Zorgen dat je als eerste bij de cabine bentquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:29 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Tot je met je hele peloton gaat die allemaal chauf zijn, dan ken je alsnog achter in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |