Dat is inderdaad de papieren werkelijkheid waarin GroenLinks'ers hun hoop op vestigen (dat zegt ook genoeg over hun gevoel voor realisme). Echter kun je in Afghanistan niet geloven in de papieren werkelijkheid.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:34 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dus omdat ik geen alu-hoedjes draag, ben ik naīef ofzo?
Doe even normaal man, er worden wat agenten opgeleid, big deal. Als er nou daadwerkelijk militairen gingen dan kon ik me nog iets voorstellen bij alle drukte die nu gemaakt wordt.
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:39 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de papieren werkelijkheid waarin GroenLinks'ers hun hoop op vestigen (dat zegt ook genoeg over hun gevoel voor realisme). Echter kun je in Afghanistan niet geloven in de papieren werkelijkheid.
Uruzgan zou ook een opbouwmissie zijn, maar ontwikkelde zich tot een vechtmissie. Dit gaat ook het scenario worden in Kunduz.
quote:
quote:za 29 jan 2011, 11:09
Tweede man provincie Kandahar gedood
KANDAHAR - De vicegouverneur van de Zuid-Afghaanse provincie Kandahar is zaterdag omgekomen door een zelfmoordaanslag.
Dat meldden de lokale autoriteiten.
Abdul Latif Ashna werd gedood toen hij onderweg was naar zijn werk.
De aanslagpleger, een motorrijder, zou zich bij het konvooi met Ashna tot ontploffing hebben gebracht. Zeker vijf mensen raakten gewond.
De radicaalislamitische Talibanbeweging heeft de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëist.
Kandahar, aan de grens met Pakistan, is de bakermat van de Taliban. Amerikaanse en Britse militairen hebben hun troepenmacht in het gebied vorig jaar uitgebreid, om de extremistische opstand te kunnen bedwingen.
Ik had het wel verwacht, ik had het wel verwacht.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:15 schreef Reuzelbek het volgende:
Misschien is Jolande Sap wel een infiltrant van de PVV die als missie heeft de partij op te blazen
Door de PVV word je nog erger genaaid. De PVV was juist de partij die ervoor heeft gezorgd dat we naar Afghanistan gingen, nu hebben ze alleen om taktische redenen gekozen tegen te zijn (anders haalt het kabinet geen meerderheid bij de PS). Overigens heeft de PVV de motie om de missie tegen te houden ook niet getekend, ofwel ze zijn eigenlijk helemaal niet tegen een nieuwe missie.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:36 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik had het wel verwacht, ik had het wel verwacht.Mevrouw Sap van GroenLinks stond te trappelen om in het programma P en W te verschijnen. Dat deed ze dus ook gisteren.
Femke Halsema deed dat ook altijd.
Mevrouw Sap is geen knip voor de neus waard. Ze heeft totaal niet geluisterd naar haar achterban, net als Rosenmöller en Halsema in het verleden. In een onderonsje - zonder medeweten van Cohen - met Rutte heeft ze er voor gezorgd dat deze heilloze missie er nu komt. Dit is geen democratisch handelen maar dictatuur binnen haar zielige GroenLinks-partijtje.
Waarom lid zijn van GroenLinks? Waarom stemmen op GroenLinks? Totaal zinloos. Mevrouw Sap heeft haar leden/kiezers belazerd. Dat mag niet zonder gevolgen blijven.
Geef mij maar de PVV die bij haar standpunt is gebleven inzake Afghanistan. Een standvastige partij die levert wat zij beloofd. En pacifistischer dan GroenLinks. Dus moreel verhevener dan die rood-groene oorlogshitsers.
De druiven zijn zuur, kennelijk.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:40 schreef -jos- het volgende:
[..]
Door de PVV word je nog erger genaaid. De PVV was juist de partij die ervoor heeft gezorgd dat we naar Afghanistan gingen, nu hebben ze alleen om taktische redenen gekozen tegen te zijn (anders haalt het kabinet geen meerderheid bij de PS). Overigens heeft de PVV de motie om de missie tegen te houden ook niet getekend, ofwel ze zijn eigenlijk helemaal niet tegen een nieuwe missie.
Tuurlijk maar niemand wist exact wat er nou bedoeld werd. Staaltje kiezersbedrog want je zal maar een overtuigde pacifist zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:40 schreef du_ke het volgende:
Voice-Over wist je dat GL al ongeveer een jaar voor een politiemissie is?
Wel, sukkel. Dat staat gewoon in het voortel van GL en D66.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:42 schreef voice-over het volgende:
[..]
Tuurlijk maar niemand wist exact wat er nou bedoeld werd. Staaltje kiezersbedrog want je zal maar een overtuigde pacifist zijn.
Hah, heb ik even geluk als PvdA'er zijnde, ik kan nog steeds onbezwaard tegen zijnquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:56 schreef mlg het volgende:
In ieder geval kent GL een sterke politieke strategie. Toen er berichten verschenen dat GL tegen de missie was, toen waren de GL'ers ook allemaal tegen, en waren de rechtse partijen slecht bezig. Nu zijn ze voor, en zijn de GL'ers ook voor.
Ik heb geluk als VVD'er zijnde dat ik onbezwaard voor kan zijnquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hah, heb ik even geluk als PvdA'er zijnde, ik kan nog steeds onbezwaard tegen zijn![]()
Lijkt mij als PVV'er wel lastig aangezien Geertje zowel voor als tegen is, ik hoop dat ze lenig zijn anders doet zķ'n spagaat wel zeer.
Kan ja, maar ben jij ook voor?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:02 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik heb geluk als VVD'er zijnde dat ik onbezwaard voor kan zijn
Mij lijkt het vooral dat 70% op de verkeerde partij heeft gestemd als het ze zo aan het hart gaat.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:16 schreef Sakit-Gede het volgende:
Met een procent of 70 tegen een missie lijkt het me dat 70% van de kiezers genaaid worden.
In principe ben ik tegen het doel van de missie, maar aangezien we ook tot de NAVO behoren, vind ik dat we mee moeten doen. Dat is ook de essentie van de NAVO. Als je tegen de missie bent, dan moet je de NAVO ter discussie brengen, en niet de missie op zich. Ik denk bovendien dat dit vooral een geopolitieke missie is, en dat de politie missie slechts als reden geldt, om daar de komende 3 jaar te blijven. Uit de wikileaks documenten blijkt ook dat daar het een en ander meer speelt, vooral met betrekking tot Iran.quote:
Dat is ook het probleem,, niemand durft als eerste te zeggen, het is zinloos, we stoppen ermeequote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:17 schreef mlg het volgende:
[..]
In principe ben ik tegen het doel van de missie, maar aangezien we ook tot de NAVO behoren, vind ik dat we mee moeten doen. Dat is ook de essentie van de NAVO. Als je tegen de missie bent, dan moet je de NAVO ter discussie brengen, en niet de missie op zich. Ik denk bovendien dat dit vooral een geopolitieke missie is, en dat de politie missie slechts als reden geldt, om daar de komende 3 jaar te blijven. Uit de wikileaks documenten blijkt ook dat daar het een en ander meer speelt, vooral met betrekking tot Iran.
Waarom neem je Rutte niets kwalijk, voor hem geldt toch hetzelfde?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:36 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik had het wel verwacht, ik had het wel verwacht.Mevrouw Sap van GroenLinks stond te trappelen om in het programma P en W te verschijnen. Dat deed ze dus ook gisteren.
Femke Halsema deed dat ook altijd.
Mevrouw Sap is geen knip voor de neus waard. Ze heeft totaal niet geluisterd naar haar achterban, net als Rosenmöller en Halsema in het verleden. In een onderonsje - zonder medeweten van Cohen - met Rutte heeft ze er voor gezorgd dat deze heilloze missie er nu komt. Dit is geen democratisch handelen maar dictatuur binnen haar zielige GroenLinks-partijtje.
Waarom lid zijn van GroenLinks? Waarom stemmen op GroenLinks? Totaal zinloos. Mevrouw Sap heeft haar leden/kiezers belazerd. Dat mag niet zonder gevolgen blijven.
Geef mij maar de PVV die bij haar standpunt is gebleven inzake Afghanistan. Een standvastige partij die levert wat zij beloofd. En pacifistischer dan GroenLinks. Dus moreel verhevener dan die rood-groene oorlogshitsers.
Omdat de VVD en CDA duidelijk waren met hun verkiezingsprogramma. De draai van d66 en GroenLinks zijn puur kiezersbedrog.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:39 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Waarom neem je Rutte niets kwalijk, voor hem geldt toch hetzelfde?
Dit staat in het programma van GL:quote:Op zaterdag 29 januari 2011 19:04 schreef voice-over het volgende:
[..]
Omdat de VVD en CDA duidelijk waren met hun verkiezingsprogramma. De draai van d66 en GroenLinks zijn puur kiezersbedrog.
En hier D66quote:27. Nederland laat Afghanistan niet in de steek. De opbouw van een democratische, veilige rechtsstaat heeft er prioriteit. Dat vereist grotere inspanningen voor corruptiebestrijding, versterking van bestuur, rechtspraak, civiele organisaties en de positie van vrouwen, alsmede onderhandelingen met gematigde Taliban. Nederland draagt meer politietrainers bij aan de EU-opleidingsmissie. Ons land steunt geen offensieve militaire operaties
Tja dan valt alleen maar te concluderen dat Rutte dat bijna integraal heeft overgenomen.quote:Steun aan wederopbouw Afghanistan. D66 wil dat de NAVO de operatie in Afghanistan in samenspraak met de internationale partners geleidelijk afrondt.
Nederland blijft wat D66 betreft wel bij Afghanistan betrokken en levert een bijdrage op het gebied van (weder)opbouw, goed bestuur en opleiding van militairen en politie.
GL doet dat dus wel.quote:Ons land steunt geen offensieve militaire operaties
D66 verleent dus zijn steun aan een avontuur die een open einde heeft, een gebed zonder einde en zeker geen afronding.quote:D66 wil dat de NAVO de operatie in Afghanistan in samenspraak met de internationale partners geleidelijk afrondt.
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:02 schreef mlg het volgende:
Ik heb geluk als VVD'er zijnde dat ik onbezwaard voor kan zijn
Sorry, maar ik erger me mateloos aan die taalfout.quote:Als muzikant (zijnde)?
--------------------------------------------------------------------------------
Wat is er mis met als muzikant zijnde in een zin als deze: 'Als muzikant zijnde kan ik dit wel waarderen'?
--------------------------------------------------------------------------------
Als muzikant zijnde wordt gezien als een contaminatie (verhaspeling) van twee constructies: als muzikant en muzikant zijnde. Omdat die laatste formulering in modern Nederlands erg ouderwets overkomt, kun je volgens de taaladviesboeken het best zeggen: 'Als muzikant kan ik dit wel waarderen.'
Awel zullequote:
quote:Als muzikant zijnde wordt gezien als een contaminatie (verhaspeling) van twee constructies
Volgens mij heeft Rutte zo'n beetje alle politiek mogelijke toezeggingen gedaan om te garanderen dat het niet offensief militair zal worden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:01 schreef voice-over het volgende:
@ du_ke
[..]
GL doet dat dus wel.
[..]
Op zich deel ik die visie maar ik vind dat Nederland zijn deel gedaan heeft en dat 20 opleiders vergezellen van ruim 500 soldaten incluis 4 F-16's nogal onzinnig is, als men 4 Apache's had meegestuurd dan had ik daar nog enige logica in gezien maar F-16's? Kom nou, die gaan dus gewoon weer Combat Air Patrols uitvoeren en gronddoelen aanvallen, ongeacht of ze ook maar in de buurt zijn van politie instructeurs.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:17 schreef mlg het volgende:
[..]
In principe ben ik tegen het doel van de missie, maar aangezien we ook tot de NAVO behoren, vind ik dat we mee moeten doen. Dat is ook de essentie van de NAVO. Als je tegen de missie bent, dan moet je de NAVO ter discussie brengen, en niet de missie op zich. Ik denk bovendien dat dit vooral een geopolitieke missie is, en dat de politie missie slechts als reden geldt, om daar de komende 3 jaar te blijven. Uit de wikileaks documenten blijkt ook dat daar het een en ander meer speelt, vooral met betrekking tot Iran.
Het wordt oorlog voor die instructeurs, schieten of doodgeschoten worden. Iedereen weet dat. Of mogen ze van Rutte te allen tijde niet terugschieten als ze worden overvallen door een bende van 200 gewapende Taliban-strijders?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Rutte zo'n beetje alle politiek mogelijke toezeggingen gedaan om te garanderen dat het niet offensief militair zal worden.
Kijk de kans is aanwezig dat dit in de praktijk niet lukt maar dichter bij wat GL en D66 voorgesteld hebben komt het haast niet. Daarnaast zijn alle eisen en wensen van deze partijen ingewilligd door Rutte.
Het ergste is als er een aspirant politie/martelaar zich opblaast tussen de instructeurs, dan gaan in Nederland ff de lampies uit, voor GLquote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:20 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het wordt oorlog voor die instructeurs, schieten of doodgeschoten worden. Iedereen weet dat. Of mogen ze van Rutte te allen tijde niet terugschieten als ze worden overvallen door een bende van 200 gewapende Taliban-strijders?
GL is nu eenmaal een wereldvreemde partij met een verwrongen mens- en wereldbeeld. In hun opperste arrogantie menen zij te weten hoe mensen dienen te handelen in welke situatie dan ook.quote:Op zondag 30 januari 2011 06:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het ergste is als er een aspirant politie/martelaar zich opblaast tussen de instructeurs, dan gaan in Nederland ff de lampies uit, voor GL
Oh oke, dus als de Taliban gaat moorden moeten we dat belonen door de Taliban hun land weer terug te geven.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:43 schreef michaelmoore het volgende:
vandaag
De Taliban vermoorden wie ze maar willen
Aangesteld door de NAVO , weg ermee
[ afbeelding ]
[..]
Maar Rutte is natuurlijk nog wel steeds verantwoordelijk voor de missie. De VS en dus de NATO willen vechten, vechten, vechten, zodat er even een window komt waarin de Taliban zich terugtrekt om te hergroeperen. Dan kan de NATO zeggen dat er gewonnen is en dat ze veilig weg kunnen omdat de Afghanen 'het nu zelf kunnen' zodat niemand gezichtsverlies lijdt. Dat het dan daarna weer een puinhoop wordt is dan geheel buiten de schuld van de VS en de NATO uiteraard.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Rutte zo'n beetje alle politiek mogelijke toezeggingen gedaan om te garanderen dat het niet offensief militair zal worden.
Kijk de kans is aanwezig dat dit in de praktijk niet lukt maar dichter bij wat GL en D66 voorgesteld hebben komt het haast niet. Daarnaast zijn alle eisen en wensen van deze partijen ingewilligd door Rutte.
Dus als we niet naar Afghanistan willen, belonen we Rutte en Verhagen door aan een 2-jarige opbouwmissie 3 vecht-verlengingen te plakken.quote:Op zondag 30 januari 2011 11:34 schreef waht het volgende:
[..]
Oh oke, dus als de Taliban gaat moorden moeten we dat belonen door de Taliban hun land weer terug te geven.
Het is geen beloning voor Rutte of Verhagen. Dat zijn twee nietszeggende spelers in het geheel.quote:Op zondag 30 januari 2011 11:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus als we niet naar Afghanistan willen, belonen we Rutte en Verhagen door aan een 2-jarige opbouwmissie 3 vecht-verlengingen te plakken.
Gelul. Amerika koopt NL-politici om hun troep op te ruimen. Dat is juist de kern van de discussie. Als iemand verantwoordelijk is voor Terrorisme en oorlog is het USA wel.quote:Op zondag 30 januari 2011 11:52 schreef waht het volgende:
[..]
Het is geen beloning voor Rutte of Verhagen. Dat zijn twee nietszeggende spelers in het geheel.
quote:GroenLinks afgestraft in peiling voor steun missie
GroenLinks heeft door de steun aan de nieuwe missie in Afghanistan een flinke klap gekregen in de peiling van Maurice de Hond.
De partij van Jolande Sap verliest deze week drie zetels.
Met slechts acht zetels staat de partij nu op het laagste punt sinds de zomer van 2007.
Ook de andere partijen die de missie steunen staan in de min.
De regeringspartijen VVD en CDA verliezen allebei een zetel en houden er respectievelijk 34 en 16 over. D66, dat eveneens instemde met de politietrainingsmissie, raakt ook een zetel kwijt en houdt er twaalf over.
quote:Op zondag 30 januari 2011 11:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gelul. Amerika koopt NL-politici om hun troep op te ruimen. Dat is juist de kern van de discussie. Als iemand verantwoordelijk is voor Terrorisme en oorlog is het USA wel.
We gingen nooit vechten in Afghanistan, dus hebben ze er ons er in gelogen met een opbouwmissie. Die leugens moet je niet belonen met verlengingen.
Ja wacht maar tot er een Taliban de martelaar komt uithangenquote:Op zondag 30 januari 2011 15:11 schreef Halve_Maen het volgende:
Die oorlogzuchtige Groenlinksers ook
quote:vr 01 okt 2010, 20:16
Talibanleider dreigt Nederland met aanslagen
RIJSWIJK - De Pakistaanse Talibanleider Wali ur Rehman dreigt met aanslagen gericht tegen Nederland, als reactie op „wetten” die Nederland zou maken „tegen de islam” en het „belachelijk maken van de islam”.
Alsof je enige zeggenschap hebt over verkiezingsprogramma, wat een boe-roepers weerquote:Op donderdag 13 januari 2011 20:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
-De leden van GL hebben dat programma aangenomen
-De kiezers hebben dat programma gemandateerd
Dus ze waren er zelf bij
Ja, GroenLinks is een moreel laagstaande partij. Geef mij maar de PVV, die zijn vredelievend en stemden tegen de politie-missie. De PVV heeft het hart op de juiste plaats, namelijk rechts.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:11 schreef Halve_Maen het volgende:
Die oorlogzuchtige Groenlinksers ook
Jij hebt nog de illusie dat er geen akkoord gaat komen met de Taliban?quote:Op zondag 30 januari 2011 11:34 schreef waht het volgende:
[..]
Oh oke, dus als de Taliban gaat moorden moeten we dat belonen door de Taliban hun land weer terug te geven.
De PVV heeft niet tegengestemd, die is toen er bleek dat er een meerderheid voor was niet mee gaan stemmen met de motie PvdA/SP en zich onthouden om tegen te stemen , maar toen zou je wel al op bed gelegen hebben.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:27 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ja, GroenLinks is een moreel laagstaande partij. Geef mij maar de PVV, die zijn vredelievend en stemden tegen de politie-missie. De PVV heeft het hart op de juiste plaats, namelijk rechts.
PVV en vredelievend?quote:Op maandag 31 januari 2011 17:27 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ja, GroenLinks is een moreel laagstaande partij. Geef mij maar de PVV, die zijn vredelievend en stemden tegen de politie-missie. De PVV heeft het hart op de juiste plaats, namelijk rechts.
Niet binnen eigen land iig.quote:Op maandag 31 januari 2011 21:11 schreef Holograph het volgende:
[..]
Vooralsnog pacifistischer dan GroenLinks.
Ik ben benieuwd naar dat congres , of er een beetje ruggegraat zal zijn om Sap weg te sturenquote:Op maandag 31 januari 2011 21:11 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ga toch weg manquote:Op maandag 31 januari 2011 21:11 schreef Holograph het volgende:
[..]
In het zwaar linkse Nijmegen is al de helft voor de missie. Dat komt dus wel goed met die steun voor Sap.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 07:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar dat congres , of er een beetje ruggegraat zal zijn om Sap weg te sturen
knettergekquote:Op dinsdag 1 februari 2011 08:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
In het zwaar linkse Nijmegen is al de helft voor de missie. Dat komt dus wel goed met die steun voor Sap.
Tja men heeft zich in het verkiezingsprogramma al vastgelegd op een trainingsmissie in Afghanistan. Vind je dat niks dan had je geen GL moeten stemmen. Maar volgens mij overdrijf je de cijfers nu een beetje...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 08:33 schreef meth77 het volgende:
[..]
knettergek 1,5 miljard om 1000 analfabeten te leren schieten op hun landgenoten
Dat is 1.500.000 euro per persoon
Wat heeft dat nou weer voor zin? Alsof het haar beslissing is?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 07:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar dat congres , of er een beetje ruggegraat zal zijn om Sap weg te sturen
Inderdaad, dan had men Halsema niet met dit programma de verkiezingen in moeten sturen...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 08:37 schreef LBS het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou weer voor zin? Alsof het haar beslissing is?
Ja ze had alle vrijheid om de motie in te trekken hoor, daar is wel over gepraat binnen GLquote:Op dinsdag 1 februari 2011 08:37 schreef LBS het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou weer voor zin? Alsof het haar beslissing is?
Dat geld kunnen wij veel beter besteden aan het onderwijs. Ik zie de laatste tijd steeds meer mensen die niet kunnen rekenen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 08:33 schreef meth77 het volgende:
[..]
knettergek
3 jaar van 500.000 euro = 1,5 miljard om 1000 analfabeten te leren schieten op hun landgenoten
Dat is 1.500.000 euro per persoon
quote:di 01 feb 2011, 09:31
Dodental Irak hoogst in vier maanden tijd
BAGDAD - Het dodental door aanslagen in Irak was in januari het hoogst sinds september 2010. De Iraakse overheid melde dinsdag dat in januari 259 mensen door geweld werden gedood.
Door geweld in Irak zijn in janurai 259 mensen omgekomen.
Volgens gegevens van de ministeries van Gezondheid, Defensie en Binnenlandse Zaken kwamen door aanslagen in de eerste maand van 2011 159 burgers, 55 politiemensen en 45 militairen door aanslagen om het leven. Dat is het hoogste aantal sinds september, toen 273 mensen werden gedood.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |