abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92045110
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:02 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik heb geluk als VVD'er zijnde dat ik onbezwaard voor kan zijn :D
Kan ja, maar ben jij ook voor?
  zaterdag 29 januari 2011 @ 17:06:33 #252
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_92045255
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 16:16 schreef Sakit-Gede het volgende:
Met een procent of 70 tegen een missie lijkt het me dat 70% van de kiezers genaaid worden. :(
Mij lijkt het vooral dat 70% op de verkeerde partij heeft gestemd als het ze zo aan het hart gaat.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 17:17:42 #253
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_92045743
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kan ja, maar ben jij ook voor?
In principe ben ik tegen het doel van de missie, maar aangezien we ook tot de NAVO behoren, vind ik dat we mee moeten doen. Dat is ook de essentie van de NAVO. Als je tegen de missie bent, dan moet je de NAVO ter discussie brengen, en niet de missie op zich. Ik denk bovendien dat dit vooral een geopolitieke missie is, en dat de politie missie slechts als reden geldt, om daar de komende 3 jaar te blijven. Uit de wikileaks documenten blijkt ook dat daar het een en ander meer speelt, vooral met betrekking tot Iran.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 17:50:36 #254
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_92047072
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:17 schreef mlg het volgende:

[..]

In principe ben ik tegen het doel van de missie, maar aangezien we ook tot de NAVO behoren, vind ik dat we mee moeten doen. Dat is ook de essentie van de NAVO. Als je tegen de missie bent, dan moet je de NAVO ter discussie brengen, en niet de missie op zich. Ik denk bovendien dat dit vooral een geopolitieke missie is, en dat de politie missie slechts als reden geldt, om daar de komende 3 jaar te blijven. Uit de wikileaks documenten blijkt ook dat daar het een en ander meer speelt, vooral met betrekking tot Iran.
Dat is ook het probleem,, niemand durft als eerste te zeggen, het is zinloos, we stoppen ermee
[..]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_92048802
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 16:36 schreef voice-over het volgende:

[..]

Ik had het wel verwacht, ik had het wel verwacht. w/ Mevrouw Sap van GroenLinks stond te trappelen om in het programma P en W te verschijnen. Dat deed ze dus ook gisteren.

Femke Halsema deed dat ook altijd.

Mevrouw Sap is geen knip voor de neus waard. Ze heeft totaal niet geluisterd naar haar achterban, net als Rosenmöller en Halsema in het verleden. In een onderonsje - zonder medeweten van Cohen - met Rutte heeft ze er voor gezorgd dat deze heilloze missie er nu komt. Dit is geen democratisch handelen maar dictatuur binnen haar zielige GroenLinks-partijtje.

Waarom lid zijn van GroenLinks? Waarom stemmen op GroenLinks? Totaal zinloos. Mevrouw Sap heeft haar leden/kiezers belazerd. Dat mag niet zonder gevolgen blijven.

Geef mij maar de PVV die bij haar standpunt is gebleven inzake Afghanistan. Een standvastige partij die levert wat zij beloofd. En pacifistischer dan GroenLinks. Dus moreel verhevener dan die rood-groene oorlogshitsers.
Waarom neem je Rutte niets kwalijk, voor hem geldt toch hetzelfde?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  zaterdag 29 januari 2011 @ 19:00:25 #256
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_92049510
Volgens mij stond het gewoon in het verkiezingsprogramma waar we met zijn allen op gestemd hebben?
Ik ben tegen de missie, maar beide partijen waar ik me enigzins bij thuis voel (D66 en GL) zijn voor de missie. Ik ben tegen, maar ik accepteer dat zij niet naar mijn stem luisteren in deze, omdat het in het programma staat...
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zaterdag 29 januari 2011 @ 19:04:03 #257
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_92049649
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 19:00 schreef Tanin het volgende:
omdat het in het programma staat...
..en in de grondwet.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  zaterdag 29 januari 2011 @ 19:04:40 #258
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_92049677
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 18:39 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Waarom neem je Rutte niets kwalijk, voor hem geldt toch hetzelfde?
Omdat de VVD en CDA duidelijk waren met hun verkiezingsprogramma. De draai van d66 en GroenLinks zijn puur kiezersbedrog.
pi_92049833
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 19:04 schreef voice-over het volgende:

[..]

Omdat de VVD en CDA duidelijk waren met hun verkiezingsprogramma. De draai van d66 en GroenLinks zijn puur kiezersbedrog.
Dit staat in het programma van GL:

quote:
27. Nederland laat Afghanistan niet in de steek. De opbouw van een democratische, veilige rechtsstaat heeft er prioriteit. Dat vereist grotere inspanningen voor corruptiebestrijding, versterking van bestuur, rechtspraak, civiele organisaties en de positie van vrouwen, alsmede onderhandelingen met gematigde Taliban. Nederland draagt meer politietrainers bij aan de EU-opleidingsmissie. Ons land steunt geen offensieve militaire operaties
En hier D66
quote:
Steun aan wederopbouw Afghanistan. D66 wil dat de NAVO de operatie in Afghanistan in samenspraak met de internationale partners geleidelijk afrondt.
Nederland blijft wat D66 betreft wel bij Afghanistan betrokken en levert een bijdrage op het gebied van (weder)opbouw, goed bestuur en opleiding van militairen en politie.
Tja dan valt alleen maar te concluderen dat Rutte dat bijna integraal heeft overgenomen.
En leg eens uit hoe D66 en GL hier gedraaid zijn sinds deze programma's zijn vastgesteld?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 19:10:33 #260
294269 mlg
pi_92049874
GL wou toch alleen deelnemen aan een Eupol missie?
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:01:25 #261
268409 voice-over
pi_92051891
@ du_ke

quote:
Ons land steunt geen offensieve militaire operaties
GL doet dat dus wel.

quote:
D66 wil dat de NAVO de operatie in Afghanistan in samenspraak met de internationale partners geleidelijk afrondt.
D66 verleent dus zijn steun aan een avontuur die een open einde heeft, een gebed zonder einde en zeker geen afronding.

Allebei kiezersbedrog dus.

Gl ontpopt zich dus als een oorlogszuchtige bende van krakers en ex-communisten en d66 wil het slaafje zijn van de VS.

Bah.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:02:44 #262
268409 voice-over
pi_92051949
...
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:05:24 #263
198365 Morendo
The Real Deal
pi_92052062
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:02 schreef mlg het volgende:
Ik heb geluk als VVD'er zijnde dat ik onbezwaard voor kan zijn :D
quote:
Als muzikant (zijnde)?
--------------------------------------------------------------------------------
Wat is er mis met als muzikant zijnde in een zin als deze: 'Als muzikant zijnde kan ik dit wel waarderen'?
--------------------------------------------------------------------------------
Als muzikant zijnde wordt gezien als een contaminatie (verhaspeling) van twee constructies: als muzikant en muzikant zijnde. Omdat die laatste formulering in modern Nederlands erg ouderwets overkomt, kun je volgens de taaladviesboeken het best zeggen: 'Als muzikant kan ik dit wel waarderen.'
Sorry, maar ik erger me mateloos aan die taalfout. }:|
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:18:38 #264
294269 mlg
pi_92052599
Het is geen taalfout :P
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:26:17 #265
323876 michaelmoore
pi_92052857
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:18 schreef mlg het volgende:
Het is geen taalfout :P
Awel zulle
quote:
Als muzikant zijnde wordt gezien als een contaminatie (verhaspeling) van twee constructies
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_92054185
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:01 schreef voice-over het volgende:
@ du_ke

[..]

GL doet dat dus wel.

[..]
Volgens mij heeft Rutte zo'n beetje alle politiek mogelijke toezeggingen gedaan om te garanderen dat het niet offensief militair zal worden.

Kijk de kans is aanwezig dat dit in de praktijk niet lukt maar dichter bij wat GL en D66 voorgesteld hebben komt het haast niet. Daarnaast zijn alle eisen en wensen van deze partijen ingewilligd door Rutte.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_92054304
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:17 schreef mlg het volgende:

[..]

Op zich deel ik die visie maar ik vind dat Nederland zijn deel gedaan heeft en dat 20 opleiders vergezellen van ruim 500 soldaten incluis 4 F-16's nogal onzinnig is, als men 4 Apache's had meegestuurd dan had ik daar nog enige logica in gezien maar F-16's? Kom nou, die gaan dus gewoon weer Combat Air Patrols uitvoeren en gronddoelen aanvallen, ongeacht of ze ook maar in de buurt zijn van politie instructeurs.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:20:11 #268
268409 voice-over
pi_92055052
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Rutte zo'n beetje alle politiek mogelijke toezeggingen gedaan om te garanderen dat het niet offensief militair zal worden.

Kijk de kans is aanwezig dat dit in de praktijk niet lukt maar dichter bij wat GL en D66 voorgesteld hebben komt het haast niet. Daarnaast zijn alle eisen en wensen van deze partijen ingewilligd door Rutte.
Het wordt oorlog voor die instructeurs, schieten of doodgeschoten worden. Iedereen weet dat. Of mogen ze van Rutte te allen tijde niet terugschieten als ze worden overvallen door een bende van 200 gewapende Taliban-strijders?
  zondag 30 januari 2011 @ 06:26:26 #269
323876 michaelmoore
pi_92067331
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:20 schreef voice-over het volgende:

[..]

Het wordt oorlog voor die instructeurs, schieten of doodgeschoten worden. Iedereen weet dat. Of mogen ze van Rutte te allen tijde niet terugschieten als ze worden overvallen door een bende van 200 gewapende Taliban-strijders?
Het ergste is als er een aspirant politie/martelaar zich opblaast tussen de instructeurs, dan gaan in Nederland ff de lampies uit, voor GL
  zondag 30 januari 2011 @ 07:56:22 #270
268409 voice-over
pi_92067583
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 06:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het ergste is als er een aspirant politie/martelaar zich opblaast tussen de instructeurs, dan gaan in Nederland ff de lampies uit, voor GL
GL is nu eenmaal een wereldvreemde partij met een verwrongen mens- en wereldbeeld. In hun opperste arrogantie menen zij te weten hoe mensen dienen te handelen in welke situatie dan ook.
pi_92069963
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 11:43 schreef michaelmoore het volgende:
vandaag

De Taliban vermoorden wie ze maar willen
Aangesteld door de NAVO , weg ermee
[ afbeelding ]

[..]

Oh oke, dus als de Taliban gaat moorden moeten we dat belonen door de Taliban hun land weer terug te geven.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_92070214
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar Rutte is natuurlijk nog wel steeds verantwoordelijk voor de missie. De VS en dus de NATO willen vechten, vechten, vechten, zodat er even een window komt waarin de Taliban zich terugtrekt om te hergroeperen. Dan kan de NATO zeggen dat er gewonnen is en dat ze veilig weg kunnen omdat de Afghanen 'het nu zelf kunnen' zodat niemand gezichtsverlies lijdt. Dat het dan daarna weer een puinhoop wordt is dan geheel buiten de schuld van de VS en de NATO uiteraard.

Wat D66 en GL nu bereikt hebben is dat NL aan de andere kant gaat hangen, meer gericht op duurzame zelfredzaamheid en het nemen van verantwoordelijkheid voor de structuren. Op zich niet verkeerd om het die kant op te trekken.

Alleen of het haalbaar is of slechts gebaseerd is op politiek wenselijke ficties, dat is Rutte zijn verantwoordelijkheid. Hij zit bij de uitvoerende macht, het is de missie van de regering en niet die van het parlement. Hij had ook kunnen zeggen: "sorry, dat gaat niet werken". En dat had hij ook moeten doen als hij er zo over denkt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 30 januari 2011 @ 11:50:07 #273
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_92070401
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 11:34 schreef waht het volgende:

[..]

Oh oke, dus als de Taliban gaat moorden moeten we dat belonen door de Taliban hun land weer terug te geven.
Dus als we niet naar Afghanistan willen, belonen we Rutte en Verhagen door aan een 2-jarige opbouwmissie 3 vecht-verlengingen te plakken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 30 januari 2011 @ 11:51:32 #274
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92070452
Rutte heeft met zijn toezeggingen zijn eigen graf gegraven, Verhagen daar in tegen heeft zijn contracten al getekend.
pi_92070489
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2011 11:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus als we niet naar Afghanistan willen, belonen we Rutte en Verhagen door aan een 2-jarige opbouwmissie 3 vecht-verlengingen te plakken.
Het is geen beloning voor Rutte of Verhagen. Dat zijn twee nietszeggende spelers in het geheel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')