Aartsvijandenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Jij als bloed opgegroeide Nederlander zal nooit begrijpen waar die ideetjes vandaan komen, ik zeg niet dat alle Joden uitgeroeid moeten worden, maar Joden zijn de aartsvijanden van de Moslims, dat begrijp en voel je ook alleen als Moslim. Dit wilt natuurlijk niet zeggen dat ELKE Moslim er zo over denkt he, maar ga maar uit de meeste wel en ga er ook maar vanuit dat de Joden de Moslims net zo erg haten voordat we weer die uitspraken hier krijgen over dat Moslims radicaal etc etc blablalblalbla zijn.
En als ik zeg: Naar mijn mening moeten alle Chinezen uitgeroeid worden?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:04 schreef paddy het volgende:
[..]
Je mag een hekel aan Limburgers hebben, maar je mag niet zeggen. Ze moeten allemaal dood.
Zeggen dat je een hekel aan Chinezen hebt is geen probleem denk ik. Zeggen dat alle Chinezen uitgeroeid moeten worden is dan denk ik strafbaar. En volgens mij zit daar ook nog weer een maar aan zodat jij je niet strafbaar maakt, maar die weet ik niet meer.
Hahaha, kijk wie het zegt kerel. In je binnenste van je hart heb je ook haat tegen Allochtonen (Turken & Marokkanen).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:03 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Als het waar is wat jij zegt zijn het beiden wel erg simpele volkeren.
De gemiddelde moslim heeft nog nooit een negatieve ervaring met een jood gehad. Net als allemaal die Nederlanders die zo over moslims brullen. Vooral elkaar lekker blijven nabouwen. Zo komen we er wel in deze wereld.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Jij als bloed opgegroeide Nederlander zal nooit begrijpen waar die ideetjes vandaan komen, ik zeg niet dat alle Joden uitgeroeid moeten worden, maar Joden zijn de aartsvijanden van de Moslims, dat begrijp en voel je ook alleen als Moslim. Dit wilt natuurlijk niet zeggen dat ELKE Moslim er zo over denkt he, maar ga maar uit de meeste wel en ga er ook maar vanuit dat de Joden de Moslims net zo erg haten voordat we weer die uitspraken hier krijgen over dat Moslims radicaal etc etc blablalblalbla zijn.
Wat nou als ik een Jood zou zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Duidelijk de reactie van een Nederlander. You don't know bitch, so shut the fuck up.
"mening" dacht ik. iets in zn algemeenheid als mening uiten is niet strafbaar (quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:04 schreef paddy het volgende:
[..]
Je mag een hekel aan Limburgers hebben, maar je mag niet zeggen. Ze moeten allemaal dood.
Zeggen dat je een hekel aan Chinezen hebt is geen probleem denk ik. Zeggen dat alle Chinezen uitgeroeid moeten worden is dan denk ik strafbaar. En volgens mij zit daar ook nog weer een maar aan zodat jij je niet strafbaar maakt, maar die weet ik niet meer.
idd. in veel landen wonen ze gewoon naast elkaar.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:06 schreef arucard het volgende:
[..]
AartsvijandenJe moet je niet zo aanstellen.
Ik weet niet meer hoe de nuance lag, maar een user hier op FOK! weet precies hoe hij iets kan posten zodat het een mening is, en geen discriminatie. Terwijl je wel weet hoe hij het echt bedoelde. Dus wat mij betreft zou ook die bestraft mogen worden.quote:En als ik zeg: Naar mijn mening moeten alle Chinezen uitgeroeid worden?
Er lopen veel van dat soort figuren rond ja.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:12 schreef paddy het volgende:
Ik weet niet meer hoe de nuance lag, maar een user hier op FOK! weet precies hoe hij iets kan posten zodat het een mening is, en geen discriminatie. Terwijl je wel weet hoe hij het echt bedoelde. Dus wat mij betreft zou ook die bestraft mogen worden.
Joden vind ik geen mensen uit Israel omdat hun het afgepakt hebben.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:29 schreef Joodse_Donkere het volgende:
ik denk dat sommige mensen niks van topografie en religie weten.
Joden = mensen uit Israel
joden = volgers van het Jodendom.
Een nederlander kan een jood zijn, maar geen Jood.
Maar een jood kan ook een Jood zijn en een Jood ook een jood.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:29 schreef Joodse_Donkere het volgende:
ik denk dat sommige mensen niks van topografie en religie weten.
Joden = mensen uit Israel
joden = volgers van het Jodendom.
Een nederlander kan een jood zijn, maar geen Jood.
Ik weet ten eerste al zeker dat de moslims van pak weg 100 jaar geleden daar al heeeeeeel anders over dachten. Voor hun waren meer de Christenen of plaatselijke conflicten de echte vijanden. Joden werden zeker niet in de Islamitische rijken als gewone burgers behandeld, zelfs gediscrimineerd en zwaar zelfs soms, als zondebok gezien, of wat dan ook, maar niet als aartsvijand eerste klasse voor altijd. Dan noemen we nog niet eens de shi'ieten tegen de soennieten hier.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja idd, maar hier worden Joden en joden niet van elkaar gehaald.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:32 schreef arucard het volgende:
[..]
Maar een jood kan ook een Jood zijn en een Jood ook een jood.
Over je laatste zinnen he, zal ongetwijfeld niet gebeuren. Jodenhaat zit zo diep in bij die Marokkanen, tis gewoon niet normaal. Of je nou een Jood bent of jood, marokkanen zijn sowieso hatersquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:32 schreef Sabeltandman het volgende:
[..]
Ik weet ten eerste al zeker dat de moslims van pak weg 100 jaar geleden daar al heeeeeeel anders over dachten. Voor hun waren meer de Christenen of plaatselijke conflicten de echte vijanden. Joden werden zeker niet in de Islamitische rijken als gewone burgers behandeld, zelfs gediscrimineerd en zwaar zelfs soms, als zondebok gezien, of wat dan ook, maar niet als aartsvijand eerste klasse voor altijd. Dan noemen we nog niet eens de shi'ieten tegen de soennieten hier.
Je gaat me nu zeggen, dat vanwege een speldenknopje op de aardbol, Israel, de Joden opeens de aartsvijanden zijn van de moslims? Dat geloof je toch zelf niet?
Ik kan me misschien nog wel indenken dat je als moslim zijnde Israel niet mag.
Omdat dit nu eenmaal ingepeperd wordt.
Maar qua aartsvijandschap, en lang lopende conflicten, moet je je toch wat meer verdiepen in de materie. Als je dan nog over 'uitroeien' gaat spreken, met de kennis die je hebt over de 'holocaust, dan weet je dat je gewoon met een onwetende imbeciel te maken hebt.
Ik hoop dat dit bezoekje/baantje helpt, ik betwijfel het, maar ik hoop het.
Anne Frank heeft voor veel mensen met haar dagboek iets kunnen betekenen.
Misschien kan het huis, en naderhand het dagboek, ook iets voor hem betekenen.
Misschien zijn ze inderdaad wel aartsvijand van de arabieren die direct met het conflict geconfronteerd worden. Maar dit geldt soms ook voor de Christelijke Arabieren, zoals Edward Said, die beweren dat ze verdreven werden door de Israeliers terwijl ze juist door andere factoren verdreven werden zoals de discriminatie van hun Islamitische 'broeders' en door 'gebrek' opgelegd door zware omstandigheden binnen o.a. het Ottomaanse Rijk.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:34 schreef Joodse_Donkere het volgende:
[..]
Ja idd, maar hier worden Joden en joden niet van elkaar gehaald.
Zo zijn Joden wel aarsvijanden van de (islamitische) arabieren, maar joden niet.
Sterker nog, in de Koran zijn joden 1 van de mensen die nog evt. naar de hemel kunnen.
Wat lul je nou weer? Jij hebt geen verstand van zaken. Christelijke Arabieren worden heel erg gediscrimineerd door Joden, maar ook door islamieten idd. Maar door Joden en joden meer ( ik spreek uit ervaring, ben zelf in israel opgegroeid). In israel zijn christelijke arabieren erger dan de islamitische arabieren.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:37 schreef Sabeltandman het volgende:
[..]
Misschien zijn ze inderdaad wel aartsvijand van de arabieren die direct met het conflict geconfronteerd worden. Maar dit geldt soms ook voor de Christelijke Arabieren, zoals Edward Said, die beweren dat ze verdreven werden door de Israeliers terwijl ze juist door andere factoren verdreven werden zoals de discriminatie van hun Islamitische 'broeders' en door 'gebrek' opgelegd door zware omstandigheden binnen o.a. het Ottomaanse Rijk.
Ten eerste wordt niemand door Joden gediscrimineerd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:39 schreef Joodse_Donkere het volgende:
[..]
Wat lul je nou weer? Jij hebt geen verstand van zaken. Christelijke Arabieren worden heel erg gediscrimineerd door Joden, maar ook door islamieten idd. Maar door Joden en joden meer ( ik spreek uit ervaring, ben zelf in israel opgegroeid). In israel zijn christelijke arabieren erger dan de islamitische arabieren.
Geen enkele bevolkingsgroep is een 'hater'.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:36 schreef Joodse_Donkere het volgende:
[..]
Over je laatste zinnen he, zal ongetwijfeld niet gebeuren. Jodenhaat zit zo diep in bij die Marokkanen, tis gewoon niet normaal. Of je nou een Jood bent of jood, marokkanen zijn sowieso haters
Gelukkig mag je alles wat jij vindt naar de politie brengen...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Joden vind ik geen mensen uit Israel omdat hun het afgepakt hebben.
Echtwaar, ik zit hier pas een dag of 2 maar een post met onwaarheden is dit. Genomineerd voor bullshit nummer 1.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:48 schreef Sabeltandman het volgende:
[..]
Ten eerste wordt niemand door Joden gediscrimineerd.
Sommige Israeliers discrimineren en sommige Palestijnen, moslims en Christenen of wat dan ook, discrimineren. Palestijnen worden noch als moslims behandeld, noch als christenen, maar ze worden wel als een andere bevolkingsgroep in het geheel gezien. Net zo goed als de Palestijnen zich anders zien tov Israeliers.
Ze leven bij elkaar, ze werken met elkaar, en daarom krijg je twee verschillende groepen.
De Christelijke Palestijnen hadden het vroeger slechter door discriminatie door de Moslims.
Die is nog steeds niet weg.
Maar het is onzinnig om te stellen dat juist de Christenen gediscrimineerd zouden worden.
De toenname van Westerse invloeden, en steun in Israel, zou juist het tegendeel bewijzen.
Er is wederzijds simpelweg veel onbegrip en haat.
Ze houden elkaar in de houdgreep, daar moeten ze uitkomen, ik zie lichtpuntjes.
Wat lul jij nou weer.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:49 schreef Sabeltandman het volgende:
[..]
Geen enkele bevolkingsgroep is een 'hater'.
Het is voor hun de manier om zich tegen ons Westers Systeem af te reageren,
met mensen, ook moslims, die in hun ogen ook onderdrukt zouden worden,
en dat uit zich in dit soort radacalisering. Tsja moeilijk om eventjes op te lossen hier.
Met Joden doelen we op het Joodse volk, en met een kleine j, doelen we vaak op de religie.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:15 schreef Joodse_Donkere het volgende:
[..]
Echtwaar, ik zit hier pas een dag of 2 maar een post met onwaarheden is dit. Genomineerd voor bullshit nummer 1.
Ten eerste weet jij het verschil tussen Joden en joden niet, dus je 1e zin is al lachwekkend. Ten tweede volg jij de massamedia mee en maak jij het zelf niet mee als ik heb gedaan. En denk je dat joden Christenen zo graag mogen? Jij snapt echt niets ervan he, hoe oud ben jij eigelijk?
Nogmaals, je weet niets over me, dus praat zelfs aub geen onzin. Israel is enorm Westers, heeft fantastische dikke banden met Westerse landen, en er is veel wederzijdse uitwisseling.quote:Wat lul jij nou weer. Sjonge jonge, doe een luier om je mond gast, je praat poep.
Je bent blijkbaar nooit in Israel geweest aan je uitspraken te zien.''Westers systeem'', enige westers systeem die je in Israel vindt is het wapenarsenaal, blijkbaar weet jij niet wat wij Joden zijn en doen maar loop jij mee achter de kont van Geert Wilders.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:35 schreef Sabeltandman het volgende:
Met Joden doelen we op het Joodse volk, en met een kleine j, doelen we vaak op de religie.
quote:Israel is enorm Westers, heeft fantastische dikke banden met Westerse landen, en er is veel wederzijdse uitwisseling.
Je kan ook een inhoudelijk beargumenteerde post geven. Stel dat ik ergens fout zit,quote:
WOW,vergeef me, DIT is de grootste onzin uitspraak.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:35 schreef Sabeltandman het volgende:
[..]
Met Joden doelen we op het Joodse volk, en met een kleine j, doelen we vaak op de religie.
Sorry als ik het verkeerd gebruik maar een kind die zich daaraan stoort.
Ten tweede mag je wel eens iets inhoudelijks worden.
Niet alleen de persoon aanvallen, terwijl je duidelijk niets over me weet, tsja.
[..]
Nogmaals, je weet niets over me, dus praat zelfs aub geen onzin. Israel is enorm Westers, heeft fantastische dikke banden met Westerse landen, en er is veel wederzijdse uitwisseling.
Voor veel mensen die negatief staan tegenover een bepaald systeem zijn de politiek van Israel en de buitenlandse politiek van de VS praktisch gelijk aan elkaar, verder geloof ik niet dat jij een Israelier bent, volgens mij neem je alleen maar die identiteit aan om Israel en de Joden te kunnen bashen.
Ik zal de tegenstellingen tussen Tel Aviv en Jeruzalem zeker niet ontkennen, of bepaalde orthodoxe plaatsen, ik weet niet waar je opgevoed bent. Verder ontkent ik zeker niet de unieke cultuur die Israel heeft. Maar net zoals wij in een Westerse cultuur leven, is dat ook het geval in Israel, anders, maar ook Westers.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:46 schreef Joodse_Donkere het volgende:
[..]
WOW,vergeef me, DIT is de grootste onzin uitspraak.
Jij stemt PVV, niet? Israel is helemaal niet Westers. Israel heeft dikke banden met de VS, niet met Europa. En Turkije heeft ook dikke banden met VS en Europa, etc. En waar praat jij wel allemaal niet over? Weet je niet hoe erg het is in Israel? Joden/joden beledigen en je wordt gelijk door iedereen uitgescholden en bespuugd etc, dingen die niet in de media komen. Je zal niet meer veilig zijn. Jij denkt echt dat we in Israel dat hebben wat we in Nederland hebbenIk ben wel een Jood, of je het gelooft of niet. Ik ben zeer trots dat ik uit Israël kom, maar dat jij leugens verspreidt over hoe het gaat in Israel moet ik wel tegen houden. Ik zie Iraniërs ook niet zeggen dat ze in Iran democratie hebben, die geven het ook gewoon toe. Net zoals jij moet toegeven dat Israel totaal niet Westers is.
Denken dat moslims een volk zijn, das pas simpel.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:03 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Als het waar is wat jij zegt zijn het beiden wel erg simpele volkeren.
Je bedoelt dat het zich onderscheidt van de rest van het Midden-Oosten? Dan heb je gelijk, maar noem Israel aub niet Westers, het is helemaal NIET Westers, dat lijkt alleen zo.quote:k zal de tegenstellingen tussen Tel Aviv en Jeruzalem zeker niet ontkennen, of bepaalde orthodoxe plaatsen, ik weet niet waar je opgevoed bent. Verder ontkent ik zeker niet de unieke cultuur die Israel heeft. Maar net zoals wij in een Westerse cultuur leven, is dat ook het geval in Israel, anders, maar ook Westers.
Oke, mijn fout. Sorry.quote:Ik ben zeker pro-Israel, maar ik zou niet snel, op een xenofobische partij als de PVV gaan stemmen. Ik voel me niet erg vertegenwoordigd door een bepaalde partij binnen dit Nederlandse systeem, ik vind het allemaal te bureaucratisch, een gebrek aan ideeen, en te onpersoonlijk. Ik stem toch altijd behoorlijk links, want daar ligt mijn vertrouwen en hoop, laatste keer op de PvdA en tegen de VVD dus.
In je voorgaande posts bewees je dat je er geen verstand van hebt.quote:Maar goed, nogmaals, ik weet heel goed hoe het in Israel gaat.
Ik weet veel van de macho-cultuur die daar heerst, van de kwalijke elementen die de situatie heel complex maken, en de tegenstrijdigheden tegen de meer Westerlijke en meer, laten we het maar Orthodoxe, gemeentes noemen. Dus aub, zeg niet, dat ik er geen verstand van heb.
Weer onzin, je weet niks van Israel. Mijn oom kende een Christelijke man die huizen verbouwde en toen bekend was dat hij Christelijke Arabier was, werd hij met stenen bekogeld, in het gezicht gespuugd, door pubers bedreigd etc. En niet omdat hij slecht werk verrichte, integendeel zelfs hij verrichte goed werk, maar omdat hij christelijk was, en het ergst, Arabisch. Dus praat niet over situaties waar je niks over weet. Je opbouw ziet er mooi uit, je verwoord het mooi, maar het is allemaal onzin wat er staat.quote:Je kent me niet, dus oordeel niet op die manier, er zijn Israeliers die discrimineren.
Maar als jij gaat zeggen dat dit staatspolitiek is, dat dit meer is dan dat de Nederlanders de Marokkanen of andere minderheden in Nederland beledigen, dan geef ik je groot ongelijk.
Maar ik zie wel dat het in Israel tig keer groter wordt uitgemeten dan elders.
Dat vind ik een kwalijk onderdeel van bepaalde Palestijnse propaganda dat toch wel erg is hier en daar.
Precies, die mensen die niet weten dat moslims volgelignen zijn van een religie en geen ras of volk zijn, moeten nog echt beginnen aan school.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:09 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Denken dat moslims een volk zijn, das pas simpel.
Dat er discriminatie plaatsvindt, wat ik helemaal niet ontken, betekent niet dat de ene groep meer of minder wordt gediscrimineerd. Als we het hebben over christenen en moslims.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:11 schreef Joodse_Donkere het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het zich onderscheidt van de rest van het Midden-Oosten? Dan heb je gelijk, maar noem Israel aub niet Westers, het is helemaal NIET Westers, dat lijkt alleen zo.
[..]
Oke, mijn fout. Sorry.
[..]
In je voorgaande posts bewees je dat je er geen verstand van hebt.
[..]
Weer onzin, je weet niks van Israel. Mijn oom kende een Christelijke man die huizen verbouwde en toen bekend was dat hij Christelijke Arabier was, werd hij met stenen bekogeld, in het gezicht gespuugd, door pubers bedreigd etc. En niet omdat hij slecht werk verrichte, integendeel zelfs hij verrichte goed werk, maar omdat hij christelijk was, en het ergst, Arabisch. Dus praat niet over situaties waar je niks over weet. Je opbouw ziet er mooi uit, je verwoord het mooi, maar het is allemaal onzin wat er staat.
Dat maakt het dan ook zo "hilarisch" dat zo'n jochie van de straat zulke haat jegens joden kan hebben. En het is niet de eerste moslim die ik zo over joden heb horen praten. Die gozer heeft het over "mijn" land. Hij heeft het duidelijk van zijn vader of oom thuis horen zeggen als het nieuws op staat.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:07 schreef fratsman het volgende:
De gemiddelde moslim heeft nog nooit een negatieve ervaring met een jood gehad.
Ik ben benieuwd, tot nu toe heb je niet veel toegevoegd, alleen maar persoonlijke aanvallen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:35 schreef Joodse_Donkere het volgende:
@Sabeltandman, ik ben nu helaas te moe om nog te reageren, maar morgen zal je ervan langs krijgen. Je lult zoveel, ik zal je morgen zo diep ontkrachten totdat je alleen nog maar kan zeggen 'jamaar... hun doen het ook''. Ik pik het niet dat mensen zo over mijn land onzin praten. Of het nou positief is of negatief. Tot morgen .
bewijs dat eens...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Joden vind ik geen mensen uit Israel omdat hun het afgepakt hebben.
dat zijn ze zo'n beetje allemaal, maar is nog steeds geen excuus.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:44 schreef Joodse_Donkere het volgende:
[..]
Praat eens even normaal ja. Die jongen is waarschijnlijk fout opgevoed.
Nee dat geldt niet voor moslims natuurlijkquote:Op woensdag 12 januari 2011 07:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Heeft Wilders al een lans gebroken voor de vrijheid van meningsuiting?
Je praatjes zijn duur, maar leveren nogmaals niks op.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:30 schreef Sabeltandman het volgende:
[..]
Dat er discriminatie plaatsvindt, wat ik helemaal niet ontken, betekent niet dat de ene groep meer of minder wordt gediscrimineerd. Als we het hebben over christenen en moslims.
Sterker nog, radicale extremische rechtse Joodse bewegingen hebben juist voorzien op de moslims, en niet op de Christenen, wat echter niet betekent dat discriminiatie in Israel stelselmatig is. Ja, het vindt te veel plaats, maar wederzijds, van de Palestijnse kant, is het zeker niet minder en in hun eigen gebieden misschien zelfs wel erger.
Daarom verwees ik ook naar Edward Said, en de geemigreerde Christelijke Palestijnen, waarschijnlijk heb je nog niet gehoord van die naam, maar goed, en die mensen zijn om heel complexe redenen vertrokken, die juist te maken hadden met honger, en discriminatie door het Ottomaanse Rijk, en toch geven ze Israel de schuld, terwijl veel van hun vertrokken zijn terwijl Israel nog niet eens bestond. Christelijke Palestijnen hebben binnen de Islamitische wereld ook een tweederangsstatus. Net zoals overigens vele Christenen in Islamitische gebieden. De Islamitische Palestijnen, worden daar zelfs vaak mee in getrokken, dat is voor hun problematisch. Dat wijst er op dat ze misbruikt worden door buitenlandse anti-Israelische en/of anti-Amerikaanse landen. Ik blijf Israel toch heel Westers noemen, dat is ook niet zo gek, want veel Joodse Israeliers komen gewoon uit Europa of in ieder geval hun familieleden. Anderzijds blijf ik hameren op de invloeden vanuit het Westen in Israel die je simpelweg niet kan ontkennen.
Je spreekt jezelf tegen, groepen die meer worden gediscrimineerd leiden meer. (Christelijke arabieren door Joden)quote:Dat er discriminatie plaatsvindt, wat ik helemaal niet ontken, betekent niet dat de ene groep meer of minder wordt gediscrimineerd.
Hoe kom je hier in godsnaam aan? Joden hebben het op Arabieren gemunt, en omdat er meer moslims zijn zullen ze ook meer conflicten met Islamitische Arabieren beginnen dan Christelijke, da's toch gewoon logisch?quote:Sterker nog, radicale extremische rechtse Joodse bewegingen hebben juist voorzien op de moslims, en niet op de Christenen, wat echter niet betekent dat discriminiatie in Israel stelselmatig is.
Cursus betogen nodig? Je weet dat '' Ja maar zij doen het ook '' totaal fout is, en je nooit moet doen wat je tegenstander doet? China doet ook niet aan democratie, moeten wij dat ook opeens niet doen? En in welke gebieden is het erger dan Joodse discriminatie?quote:Ja, het vindt te veel plaats, maar wederzijds, van de Palestijnse kant, is het zeker niet minder en in hun eigen gebieden misschien zelfs wel erger.
Jij moet je eens inlezen over Edward Said. Hij is idd op bepaalde standpunten helemaal verkeerd maar vertegenwoordigt in zijn dromen niet eens alle Christelijke arabieren.quote:Daarom verwees ik ook naar Edward Said, en de geemigreerde Christelijke Palestijnen, waarschijnlijk heb je nog niet gehoord van die naam, maar goed, en die mensen zijn om heel complexe redenen vertrokken, die juist te maken hadden met honger, en discriminatie door het Ottomaanse Rijk, en toch geven ze Israel de schuld, terwijl veel van hun vertrokken zijn terwijl Israel nog niet eens bestond.
Jij weet er niks van, je moet je nog verdiepen.In het noorden van Irak zijn christelijke arabieren welkom en helemaal niet gediscrimineerd. Dit ligt dus gewoon per gebied anders. En dan moet je ook niet de Sharialanden uitzoeken maar Islamitische landen.quote:Christelijke Palestijnen hebben binnen de Islamitische wereld ook een tweederangsstatus. Net zoals overigens vele Christenen in Islamitische gebieden.
Bewijs/Bron/ iets in die richting? En praat aub niet over misbruik en amerika in 1 zin, amerika misbruikt iedereen.quote:De Islamitische Palestijnen, worden daar zelfs vaak mee in getrokken, dat is voor hun problematisch. Dat wijst er op dat ze misbruikt worden door buitenlandse anti-Israelische en/of anti-Amerikaanse landen.
Jij weet er niks van. een Jood = een Israëliet, en jij zegt een Joodse israelier wtfquote:Ik blijf Israel toch heel Westers noemen, dat is ook niet zo gek, want veel Joodse Israeliers komen gewoon uit Europa of in ieder geval hun familieleden. Anderzijds blijf ik hameren op de invloeden vanuit het Westen in Israel die je simpelweg niet kan ontkennen.
Onzinquote:Ik ben benieuwd, tot nu toe heb je niet veel toegevoegd, alleen maar persoonlijke aanvallen.
Trashquote:Nogmaals je kent me niet, ga geen dingen zeggen over me, die je dadelijk wel heel zwaar tegen je kan krijgen hm.
WTF? Waarom zoveel liegen knulquote:Je weet niet wie ik ben, waar ik vandaan kom, mijn achtergrond of wat dan ook. Ik zie geen nut om die hier te gaan delen, ik probeer vanuit een neutrale positie een discussie aan te gaan,
Dat is wel argumentatie, dat heet getuigenis. Ik ben er zelf bij dus weet het beter dan iemand die alleen maar de media volgt. Ik ben Joods, of je het nou wilt of niet. of ik joods ben is iets anders.quote:jij zegt alleen maar dat je er vandaan komt en het beter weet, dat is geen argumentatie, dat is hopeloos, daarom betwijfel ik ook of je uberhaupt Israelisch/Joods, bent.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:09 schreef Joodse_Donkere het volgende:
[..]
Je praatjes zijn duur, maar leveren nogmaals niks op.
[..]
Je spreekt jezelf tegen, groepen die meer worden gediscrimineerd leiden meer. (Christelijke arabieren door Joden)
[..]
Hoe kom je hier in godsnaam aan? Joden hebben het op Arabieren gemunt, en omdat er meer moslims zijn zullen ze ook meer conflicten met Islamitische Arabieren beginnen dan Christelijke, da's toch gewoon logisch?
[..]
Cursus betogen nodig? Je weet dat '' Ja maar zij doen het ook '' totaal fout is, en je nooit moet doen wat je tegenstander doet? China doet ook niet aan democratie, moeten wij dat ook opeens niet doen? En in welke gebieden is het erger dan Joodse discriminatie?
[..]
Jij moet je eens inlezen over Edward Said. Hij is idd op bepaalde standpunten helemaal verkeerd maar vertegenwoordigt in zijn dromen niet eens alle Christelijke arabieren.
[..]
Jij weet er niks van, je moet je nog verdiepen.In het noorden van Irak zijn christelijke arabieren welkom en helemaal niet gediscrimineerd. Dit ligt dus gewoon per gebied anders. En dan moet je ook niet de Sharialanden uitzoeken maar Islamitische landen.
[..]
Bewijs/Bron/ iets in die richting? En praat aub niet over misbruik en amerika in 1 zin, amerika misbruikt iedereen.
[..]
Jij weet er niks van. een Jood = een Israëliet, en jij zegt een Joodse israelier wtfEn ja, in Europa wonen ook veel turken, is Turkije nu ook westers? En welke invloeden heb jij het over, wapenarsenaal zeker?
[..]
Onzin
[..]
Trash
[..]
WTF? Waarom zoveel liegen knul
[..]
Dat is wel argumentatie, dat heet getuigenis. Ik ben er zelf bij dus weet het beter dan iemand die alleen maar de media volgt. Ik ben Joods, of je het nou wilt of niet. of ik joods ben is iets anders.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:30 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je valt nu zwaar door de mand. Je klinkt als een moslim die probeert voor jood te spelen en dat doe je verrekte slecht, als is het maar door je totaal onzinnige Jood=Israëliër bewering, het goedpraten van de positie van Christenen in Islamitische landen en je negatieve houding ten opzichte van Amerika.
Man man manquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:34 schreef Joodse_Donkere het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jij snapt er niks van, ga eens wat aan je topografie doen. Ik ben een atheist, en een Jood (Iemand uit israel), ik geloof nieti n het jodendom. En al helemaal niet in de Islam. Dat ik toevallig nieuwsberichten lees van alle kanten en niet alleen vanuit Israels advantage wijst erop dat ik neutraal ben. Ik ben nogmaals geen moslim of jood. maar een Jood. Zoek anders even op wat een Jood is. Ik hou van Israel maar mensen moeten er geen dingen bij verzinnen of het positief of negatief is, maakt mij niet uit. En dus elke Jood die Amerika haat, is meteen geen Jood? Ga anders terug naar je VMBO klas ipv onzin te beweren.
Die was al weg toen Wilders aangeklaagd werdquote:Op woensdag 12 januari 2011 13:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daar gaat de vrijheid van meningsuiting.![]()
Hij is toch nog niet veroordeeld?quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die was al weg toen Wilders aangeklaagd werd
Hij schijnt ook kentekenplaten te verzamelen..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:55 schreef Joodse_Donkere het volgende:
[..]
Oh dus als ik zeg dat ik leraren haat en vindt dat scholen afgeschaft moeten worden ben ik aan het oproepen tot geweld en moet ik ook vastzitten? Dan moet de helft van mijn school al deze straf doen.
Terechte straf vind ik het, maar niet om zo'n argument.
nee, denk het niet. vrees dat hij daarvoor te ver heen is. eigenlijk is hij stiekem al een beetje afgeschreven voor onze samenleving.quote:
PhysicsRules heeft gelijk, op een bepaald punt val je zwaar door de mand, bij Joodse Israeliers.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:09 schreef Joodse_Donkere het volgende:
[..]
Je praatjes zijn duur, maar leveren nogmaals niks op.
[..]
Je spreekt jezelf tegen, groepen die meer worden gediscrimineerd leiden meer. (Christelijke arabieren door Joden)
[..]
Hoe kom je hier in godsnaam aan? Joden hebben het op Arabieren gemunt, en omdat er meer moslims zijn zullen ze ook meer conflicten met Islamitische Arabieren beginnen dan Christelijke, da's toch gewoon logisch?
[..]
Cursus betogen nodig? Je weet dat '' Ja maar zij doen het ook '' totaal fout is, en je nooit moet doen wat je tegenstander doet? China doet ook niet aan democratie, moeten wij dat ook opeens niet doen? En in welke gebieden is het erger dan Joodse discriminatie?
[..]
Jij moet je eens inlezen over Edward Said. Hij is idd op bepaalde standpunten helemaal verkeerd maar vertegenwoordigt in zijn dromen niet eens alle Christelijke arabieren.
[..]
Jij weet er niks van, je moet je nog verdiepen.In het noorden van Irak zijn christelijke arabieren welkom en helemaal niet gediscrimineerd. Dit ligt dus gewoon per gebied anders. En dan moet je ook niet de Sharialanden uitzoeken maar Islamitische landen.
[..]
Bewijs/Bron/ iets in die richting? En praat aub niet over misbruik en amerika in 1 zin, amerika misbruikt iedereen.
[..]
Jij weet er niks van. een Jood = een Israëliet, en jij zegt een Joodse israelier wtfEn ja, in Europa wonen ook veel turken, is Turkije nu ook westers? En welke invloeden heb jij het over, wapenarsenaal zeker?
[..]
Onzin
[..]
Trash
[..]
WTF? Waarom zoveel liegen knul
[..]
Dat is wel argumentatie, dat heet getuigenis. Ik ben er zelf bij dus weet het beter dan iemand die alleen maar de media volgt. Ik ben Joods, of je het nou wilt of niet. of ik joods ben is iets anders.
Ik ben een Jood en daar blijft het bij, zal nog op je reageren maar heb even geen tijd nu.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:09 schreef Sabeltandman het volgende:
[..]
PhysicsRules heeft gelijk, op een bepaald punt val je zwaar door de mand, bij Joodse Israeliers.
Ook voor de staat Israel bestond het Joodse volk als sociaal-culturele etnische eenheid.
Binnen Israel bestaan ook andere volkeren maar wel met een Israelisch paspoort als zodanig.
Feitelijk noem jij alle Joden zonder Israelisch paspoort dus geen Joden.
Daarom geloof ik dus niet dat jij Joods bent, of joods.
Misschien kom je inderdaad wel uit Israel, maar je bent niet Joods, of joods, wat je ook wilt.
De manier waarop je Israel zit te bashen is te lachwekkend voor woorden en geen serieuze discussie waard.
Het enige wat je zegt is dat de Israeliers zwaar aan het discrimineren zijn.
Ik ontken niet dat er discriminatie plaats vindt door individuen, ik ontken dat dit stelselmatig bedacht en georganiseerd wordt, zoals jij het naar voren brengt.
Ik zeg niet, "maar zij doen het ook", nee ik zeg, kijk eens naar de islamitische gebieden, daar gebeurt het misschien zelfs wel op dat niveau, dat snap je niet, lachwekkend.
Je hebt gelijk wat betreft dat Edward Said het niet alleen voor de Christelijke Palestijnen opneemt. Wat dat met wat ik zei te maken heeft mag je nog eens uitleggen.
Je wilde een bron hebben, bekijk dit maar eens als je het kan openenen tenminste, Palestijnen in Libanon (in vluchtelingenkampen), een lokaal voorbeeld, niet ver van Israel.
http://eau.sagepub.com/content/16/2/39.abstract
Verder noem je 1 gebied, in Irak, waar Christenen wel goed behandeld worden of tenminste gelijk, maar als je echt er kennis van had, dan wist je dat ze overal gediscrimineerd worden in de Islamitische landen, je weet toch wat er gebeurde in Egypte, met oud en nieuw, het is een nieuw voorbeeld, of in Irak zelfs nog, waar Christenen moeten blijven vluchten voor geweld door Islamitische terreurgroepen, maar goed.
Ach, ik denk dat je een christelijke Palestijn bent, of iets in die richting, kom aub voor je ware identiteit uit en ga niet zo zitten bashen, een normale discussie ok, maar dit is crap.
Mwah, dat is toch een behoorlijke straf voor wat dommige uitspraken eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:46 schreef Scorpie het volgende:
Holy Shit, 40 heule uren !? Die jongen krijgt toch wel minimaal 3 pauzes op een dag he? Anders is het te zwaar voor hem!
le-zen! hij krijgt er 16 voor het beledigen (wat ik overigens niet goed vind) en de rest voor gestolen kentekenplaten (wat ik weer te laag vind, want die worden voor overvallen gebruikt).quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Mwah, dat is toch een behoorlijke straf voor wat dommige uitspraken eerlijk gezegd.
Gek, ik dacht precies hetzelfde.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:30 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je valt nu zwaar door de mand. Je klinkt als een moslim die probeert voor jood te spelen en dat doe je verrekte slecht, als is het maar door je totaal onzinnige Jood=Israëliër bewering, het goedpraten van de positie van Christenen in Islamitische landen en je negatieve houding ten opzichte van Amerika.
Nee, dat is niet gek, aangezien je overal een complot van moslims achter ziet.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:09 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Gek, ik dacht precies hetzelfde.
Israeli Apartheidquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:09 schreef Sabeltandman het volgende:
[..]
Verder noem je 1 gebied, in Irak, waar Christenen wel goed behandeld worden of tenminste gelijk, maar als je echt er kennis van had, dan wist je dat ze overal gediscrimineerd worden in de Islamitische landen, je weet toch wat er gebeurde in Egypte, met oud en nieuw, het is een nieuw voorbeeld, of in Irak zelfs nog, waar Christenen moeten blijven vluchten voor geweld door Islamitische terreurgroepen, maar goed.
Die joden zijn wel slim bezig zeg.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:14 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Israeli Apartheid
If that were not enough, the generals commanding the region frequently issue further orders, regulations, instructions and rules (let us not forget: they are the lords of the land). By now they have requisitioned further lands for the purpose of constructing "Jewish only" roads. Wonderful roads, wide roads, well-paved roads, brightly lit at night--all that on stolen land. When a Palestinian drives on such a road, his vehicle is confiscated and he is sent on his way.
On one occasion I witnessed such an encounter between a driver and a soldier who was taking down the details before confiscating the vehicle and sending its owner away. "Why?" I asked the soldier. "It's an order--this is a Jews-only road", he replied. I inquired as to where was the sign indicating this fact and instructing [other] drivers not to use it. His answer was nothing short of amazing. "It is his responsibility to know it, and besides, what do you want us to do, put up a sign here and let some antisemitic reporter or journalist take a photo so he that can show the world that Apartheid exists here?"
http://www.counterpunch.org/aloni01082007.html
Wat een sneue reactie.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet gek, aangezien je overal een complot van moslims achter ziet.
Je kan zo bij de PVV!quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:18 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat een sneue reactie.
O.a. door het lezen van dit forum heb ik gezien hoe de doorsnee moslim denkt en schrijft. Deze figuur past precies in dat patroon (zoals PhysicsRules ook duidelijk beargumenteerd heeft). Dat heeft dus niks met een complot te maken.
Of hij een moslim is weet ik niet en boeit me eigenlijk ook niet. De dingen die hij zegt kloppen echter van geen kant voor iemand die beweert in Israël te zijn opgegroeid en Joods te zijn. Het is niet zijn mening, het zijn de feiten die niet kloppen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:18 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat een sneue reactie.
O.a. door het lezen van dit forum heb ik gezien hoe de doorsnee moslim denkt en schrijft. Deze figuur past precies in dat patroon (zoals PhysicsRules ook duidelijk beargumenteerd heeft). Dat heeft dus niks met een complot te maken.
nog steeds? of zeg je straks, 'ik heb het niet geweten'.quote:
nee. laat maar.quote:
Hij maakte de vergelijking met wo2. "wir haben es nicht gewusst"quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik was een keer serieus benieuwd.
Maar ok is cool
he he heb ik net gedaan .het gaat over joodse en joodsequote:
Moet ik de propaganda soms nog verder opvoeren?quote:
De user waar ZHI op reageerde? Die reactie heb ik nl weggehaald. ZHI reageerde daar normaal opquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:07 schreef IHVK het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd naar wat er stond.
Zal wel weer teveel gezopen hebben.
waar ging het topic nu ook al weer overquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:45 schreef paddy het volgende:
[..]
De user waar ZHI op reageerde? Die reactie heb ik nl weggehaald. ZHI reageerde daar normaal op
Maar ook al vind ik sommige reacties nutteloos, wanneer ik in die reacties ga editten moet ik teveel weghalen en is er geen touw meer aan vast te knopen.
Hopen dat users verder een discussie willen i.p.v dat persoonlijke geneuzel
quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:49 schreef C_N het volgende:
[..]
waar ging het topic nu ook al weer over
Over een jongen die elke jood/Jood uit wil roeien en kentekenplaten steelt en daar een veertig urige werkstraf voor krijgtquote:Een 18-jarige Marokkaan moet een werkstraf uitvoeren in het Anne Frank Huis. Hij discrimineerde joden in een gesprek met een verslaggever van Geenstijl.
(Novum) - Een 18-jarige Marokkaan heeft een werkstraf van veertig uur gekregen voor het beledigen en discrimineren van joden in een gesprek met een verslaggever van Geenstijl. Zestien uur daarvan moet hij in het Anne Frank Huis in Amsterdam uitvoeren.
Dat heeft de rechtbank in Utrecht dinsdag bepaald. De straf werd mede opgelegd voor diefstal van kentekenplaten. De man moet ook meewerken aan intensieve begeleiding door de jeugdreclassering. De straf is gelijk aan de eis van justitie.
De man zei vorig jaar in een interview in winkelcentrum Hoog Catherijne in Utrecht voor de camera van Geenstijl onder meer dat hij joden haat en dat ze moeten worden uitgeroeid. "Ik wil ze gelijk prikken, ik heb een kraspen", zei hij.
De rechtbank oordeelde dat de Marokkaan met zijn uitlatingen een groep mensen heeft beledigd en gekwetst. Zijn uitspraken kunnen grote onrust veroorzaken tussen verschillende bevolkingsgroepen in de samenleving, vindt de rechtbank.
Kom op, ik zeg niet dat je een typische moslim kan herkennen of wat dan ook, maar het is wel duidelijk dat die gast niet is wie hij zegt te zijn.quote:
40 uur maarquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:53 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
Over een jongen die elke jood/Jood uit wil roeien en kentekenplaten steelt en daar een veertig urige werkstraf voor krijgt![]()
Game on
hij wil er een zijnquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:53 schreef Sabeltandman het volgende:
[..]
Kom op, ik zeg niet dat je een typische moslim kan herkennen of wat dan ook, maar het is wel duidelijk dat die gast niet is wie hij zegt te zijn.
Ik vind rood gewoon een mooie kleur!quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:12 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Moet ik de propaganda soms nog verder opvoeren?
Waar komt dat kenteken opeens vandaan, dat heb ik gemist in het filmpjequote:Op woensdag 12 januari 2011 21:53 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
Over een jongen die elke jood/Jood uit wil roeien en kentekenplaten steelt en daar een veertig urige werkstraf voor krijgt![]()
Game on
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |