Waarom?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:39 schreef arucard het volgende:
Vind het ook wel een beetje overdreven eigenlijk.
Vind je? Als het aan mij lag zou zijn straf minstens dubbel zo hoog zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:39 schreef arucard het volgende:
Vind het ook wel een beetje overdreven eigenlijk.
Net alsof hij dat echt meent, of goed over nagedacht heeft. je ziet ze maar wat onzin roepen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:47 schreef Picchia het volgende:
[..]
Vind je? Als het aan mij lag zou zijn straf minstens dubbel zo hoog zijn.
Op een serieuze toon roepen dat joden uitgeroeid moeten worden, dus oproepen tot geweld, is vrij serieus. Minder serieus vind ik hetgeen wat hij vindt en wilt, maar waar hij klaarblijkelijk niet naar handelt.
Dan kan hij zich daar 80 uurtjes op bezinnen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:50 schreef arucard het volgende:
[..]
Net alsof hij dat echt meent, of goed over nagedacht heeft. je ziet ze maar wat onzin roepen.
Misschien gaan ze hem nu prikken in die gevangenis.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:37 schreef o.us het volgende:
Kijken of hij ze nog steeds gaat prikken.
Oh dus als ik zeg dat ik leraren haat en vindt dat scholen afgeschaft moeten worden ben ik aan het oproepen tot geweld en moet ik ook vastzitten? Dan moet de helft van mijn school al deze straf doen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:52 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dan kan hij zich daar 80 uurtjes op bezinnen.
Ja het maakt mij verder ook niet uit ofzo, hij heeft gewoon pech gehad dat geenstijl er ook steeds bovenop zat.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:52 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dan kan hij zich daar 80 uurtjes op bezinnen.
Waarom vind jij het dan een terechte straf, als het niet gerelateerd is aan het oproepen tot geweld? Wat heeft hij dan misdaan? Is het omdat hij joden niet lief vindt?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:55 schreef Joodse_Donkere het volgende:
[..]
Oh dus als ik zeg dat ik leraren haat en vindt dat scholen afgeschaft moeten worden ben ik aan het oproepen tot geweld en moet ik ook vastzitten? Dan moet de helft van mijn school al deze straf doen.
Terechte straf vind ik het, maar niet om zo'n argument.
Het is dan ook geen zware misdaad. En het is niet alsof iemand nu door hem de joden meer of minder is gaan haten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:59 schreef havanagila het volgende:
Nou, 16 uur, dus 2 dagjes wat met een bezem rondhangen, wat een straf. Dat maakt dus totaal geen indruk en schrikt ook totaal niet af.
Jij twijfelt nog?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Oke laten we wel wezen, het is misschien niet goed wat die jongen zei,
Dan begrijpt hij nu misschien dat het niet acceptabel is om zomaar te lopen blaten over mensen prikken en jodenhaat.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:50 schreef arucard het volgende:
[..]
Net alsof hij dat echt meent, of goed over nagedacht heeft. je ziet ze maar wat onzin roepen.
Ik denk dat hij dat van tevoren ook wel wist. Nu zal hij het waarschijnlijk alleen niet meer op camera zeggen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:07 schreef mootie het volgende:
[..]
Dan begrijpt hij nu misschien dat het niet acceptabel is om zomaar te lopen blaten over mensen prikken en jodenhaat.
Daar zou je je best eens kunnen vergissen. Veel jongeren denken dat ze gewoon alles maar mogen roepen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:08 schreef arucard het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dat van tevoren ook wel wist. Nu zal hij het waarschijnlijk alleen niet meer op camera zeggen.
Waarvoor is hij eigenlijk precies veroordeeld?
Ik vind ook dat je van alles maar mag lopen roepen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:12 schreef mootie het volgende:
[..]
Daar zou je je best eens kunnen vergissen. Veel jongeren denken dat ze gewoon alles maar mogen roepen.
Lees de OP?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:08 schreef arucard het volgende:
[..]
Waarvoor is hij eigenlijk precies veroordeeld?
Als je zegt ik haat de Joden en ik wil ze prikken, beledig je ze dan? En discrimineren zie ik hem ook niet echt doen in dat filmpje.quote:
Rechter vindt van wel. En zijn oordeel is meer waard dan die van jou.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:15 schreef arucard het volgende:
[..]
Als je zegt ik haat de Joden en ik wil ze prikken, beledig je ze dan? En discrimineren zie ik hem ook niet echt doen in dat filmpje.
Daar verschillen we dan van mening.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:13 schreef arucard het volgende:
[..]
Ik vind ook dat je van alles maar mag lopen roepen.
Misschien dat het in het nieuwsbericht gewoon onjuist staat, zou ook nog kunnen. Ik zie trouwens nergens een bronquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:16 schreef Eclaire84 het volgende:
[..]
Rechter vindt van wel. En zijn oordeel is meer waard dan die van jou.
Natuurlijk is dat niet het geval, de vraag is echter of je met het strafrecht bepaalde meningen/gedachten en uitingen daarvan moet willen bestrijden. Het is natuurlijk ronduit onfatsoenlijk wat deze jongen zegt, maar daar moet hij niet voor gestraft worden met het strafrecht vind ik.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:12 schreef mootie het volgende:
Veel jongeren denken dat ze gewoon alles maar mogen roepen.
Ik neem ook aan dat de straf eigenlijk voor de diefstal is.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet het geval, de vraag is echter of je met het strafrecht bepaalde meningen/gedachten en uitingen daarvan moet willen bestrijden. Het is natuurlijk ronduit onfatsoenlijk wat deze jongen zegt, maar daar moet hij niet voor gestraft worden met het strafrecht vind ik.
Zei hij dapper vanachter zn pctje op zn zolderkamer. Dikke drol.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:30 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Naar Oss sturen, hek er om en af laten drijven.. net als al die andere kut bondkraagjes, dat ze maar eens normaal Nederlands praten met hun ONS LAND. Klap in dr gezicht geven.
Slaat toch ronduit nergens op wat hij aan het verkondigen is?! Misschien is mijn post ook wel verre van genuanceerd maar kan het maar heel slecht hebben van die mannekes die denken dat ze zelf het middelpunt van de wereld zijn en het maar eens voor het zeggen moeten hebben hier. Laat ze eerst maar eens wat bereiken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:31 schreef Eclaire84 het volgende:
[..]
Zei hij dapper vanachter zn pctje op zn zolderkamer. Dikke drol.
Koop anders een bril. 1e post.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:20 schreef arucard het volgende:
[..]
Misschien dat het in het nieuwsbericht gewoon onjuist staat, zou ook nog kunnen. Ik zie trouwens nergens een bron
Overheen gelezen, normaal staat die gewoon in de OP. Op een paar andere bronnen staat trouwens niets over beledigen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:50 schreef Joodse_Donkere het volgende:
[..]
Koop anders een bril. 1e post.
Massale haat van één persoon?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:13 schreef IHVK het volgende:
Goede straf.
Mag best wel zien waar idiote massale haat tot kan leiden.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:24 schreef YazooW het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is blijkbaar dus niet meer van toepassing hier in Nederland...
Laat die Marokkaan toch lekker zeggen wat hij wil, we zijn met z'n allen toch wel slim genoeg om hem niet serieus te nemen?
Door het straffen van dit soort mongolen neem je ze juist serieus.
Eens.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:31 schreef Mutant01 het volgende:
Goede straf, moge ze dit doortrekken naar bepaalde posters op Fok!
Want iemand met een andere mening als jij moet gestraft worden?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:31 schreef Mutant01 het volgende:
Dat past in zijn islamitisch wereldbeeld.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:34 schreef YazooW het volgende:
[..]
Want iemand met een andere mening als jij moet gestraft worden?
Nee. Haatzaaiers moeten gestraft worden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:34 schreef YazooW het volgende:
[..]
Want iemand met een andere mening als jij moet gestraft worden?
Waarom? Zal dat hen minder haatdragend maken? Meningen moeten geuit kunnen worden en moeten niet onderdrukt worden, juist als je dat gaat doen kunnen er hele nare dingen gebeuren.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee. Haatzaaiers moeten gestraft worden.
Nee hoor, is gewoon Nederlandse wetgeving. Vrijheid van meningsuiting is niet absoluut.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:40 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat past in zijn islamitisch wereldbeeld.
Lekker interessant die wetgeving, die kan ik zelf ook wel opzoeken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:46 schreef IHVK het volgende:
Nee hoor, is gewoon Nederlandse wetgeving. Vrijheid van meningsuiting is niet absoluut.
Is 'ik wil joden uitroeien' iets wat gewoon gezegd moet kunnen worden?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom? Zal dat hen minder haatdragend maken? Meningen moeten geuit kunnen worden en moeten niet onderdrukt worden, juist als je dat gaat doen kunnen er hele nare dingen gebeuren.
Het zal hen niet minder haatdragend maken, maar ze zullen dan merken dat dergelijke uitingen of gedragingen ongewenst zijn binnen de samenleving. Ze vormen een bedreiging voor de veiligheid van anderen en dienen daarom uit de samenleving worden verwijderd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom? Zal dat hen minder haatdragend maken? Meningen moeten geuit kunnen worden en moeten niet onderdrukt worden, juist als je dat gaat doen kunnen er hele nare dingen gebeuren.
Natuurlijk is het niet interessant, ik begon er dan ook niet over.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Lekker interessant die wetgeving, die kan ik zelf ook wel opzoeken.Veel interessanter is wat jouw mening is, en welke onderbouwing je daarbij kan geven.
Waarom kan dat alleen via het strafrecht? Het is heel goed mogelijk om als maatschappij je afkeer van een bepaalde visie te uiten zonder dat je daarbij naar het strafrecht grijpt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:47 schreef Mutant01 het volgende:
Het zal hen niet minder haatdragend maken, maar ze zullen dan merken dat dergelijke uitingen of gedragingen ongewenst zijn binnen de samenleving. Ze vormen een bedreiging voor de veiligheid van anderen en dienen daarom uit de samenleving worden verwijderd.
Afkeer van een bepaalde visie hebben en dat uiten of het bedreigen van een bevolkingsgroep door hen iets fysiek aan te willen doen zijn twee totaal verschillende zaken. Als je dat niet begrijpt, heeft de discussie vrij weinig zin.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom kan dat alleen via het strafrecht? Het is heel goed mogelijk om als maatschappij je afkeer van een bepaalde visie te uiten zonder dat je daarbij naar het strafrecht grijpt.
Dan niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:50 schreef Mutant01 het volgende:
Afkeer van een bepaalde visie of het bedreigen met een bevolkingsgroep iets fysiek aan te doen zijn twee totaal verschillende zaken. Als je dat niet begrijpt, heeft de discussie vrij weinig zin.
Dat dusquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Oke laten we wel wezen, het is misschien niet goed wat die jongen zei, maar de meeste fokkers hier krijgen nu een orgasme omdat er een marokkaantje gestraft wordt. Ik weet niet wat triester is eigenlijk
Dus jij begrijpt werkelijk waar niet het verschil tussen:quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan niet.Beetje trieste manier van discussie voeren, dat dan natuurlijk wel.
Ik dacht dat je niet meer verder wilde discussieren? Groetjes hoor.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus jij begrijpt werkelijk waar niet het verschil tussen:
"Ik ga je dood maken!"
en
"Ik vind de Islam echt een achterlijke ideologie".
Dat is inderdaad triest.
Kan mij dat schelen? Beperkingen op de vrijheid van meningsuiting zijn mi totalitair. Enige grens is wat mij betreft de oproep tot geweld. Die hoor ik hier niet, het is een laagschedelig pubertje dat stoer doet voor zijn vriendjes. Belachelijk dat je dat middels het strafrecht oplost. Hoe diep zijn we dan wel niet gezonken...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:46 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee hoor, is gewoon Nederlandse wetgeving. Vrijheid van meningsuiting is niet absoluut.
Precies, ik moet gelijk aan landen als China en Iran denken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:55 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Kan mij dat schelen? Beperkingen op de vrijheid van meningsuiting zijn mi totalitair. Enige grens is wat mij betreft de oproep tot geweld. Die hoor ik hier niet, het is een laagschedelig pubertje dat stoer doet voor zijn vriendjes. Belachelijk dat je dat middels het strafrecht oplost. Hoe diep zijn we dan wel niet gezonken...
Ok, groetjes.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik dacht dat je niet meer verder wilde discussieren? Groetjes hoor.
Ben je stiekem niet zelf blij?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Oke laten we wel wezen, het is misschien niet goed wat die jongen zei, maar de meeste fokkers hier krijgen nu een orgasme omdat er een marokkaantje gestraft wordt. Ik weet niet wat triester is eigenlijk
ow wie danquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:31 schreef Mutant01 het volgende:
Oh, op welke manier is Israël precies bij dit verhaal betrokken? Ik kan het even niet vinden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:04 schreef Rambolin het volgende:
Israël heeft straf nodig, maar gek genoeg worden die staatsterroristen beloond.
Op dezelfde manier als China en Iran bij dit verhaal zijn betrokken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:19 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Oh, op welke manier is Israël precies bij dit verhaal betrokken? Ik kan het even niet vinden.
Het achtergebleven groenafval van de Anne Frank-boom opruimen, een drupje olie in het draaimechanisme van een bepaalde boekenkast spuiten, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:36 schreef Bastard het volgende:
40 uur werken in het Anna Frank huis.. wat is dat voor werk dan?
hmm ja.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:49 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het achtergebleven groenafval van de Anne Frank-boom opruimen, een drupje olie in het draaimechanisme van een bepaalde boekenkast spuiten, dat soort dingen.
Daar ga ik toch wel van uit.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:54 schreef Bastard het volgende:
[..]
hmm ja.
Het zou in ieder geval mooi zijn als hij veel moet samenwerken met Joden, leert hij de mensen kennen.
Dat is toch problemen zoeken als je weet dat die jongen een superhekel heeft aan Joden?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:54 schreef Bastard het volgende:
[..]
hmm ja.
Het zou in ieder geval mooi zijn als hij veel moet samenwerken met Joden, leert hij de mensen kennen.
Of het kweekt begrip en respect voor de andere mens die hij anders had willen prikken?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:09 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dat is toch problemen zoeken als je weet dat die jongen een superhekel heeft aan Joden?
Het maakt niet uit welke bevolkingsgroep je uitgeroeid wil zien, ik vind ook dat dit wel verder gaat dan een hekel hebben aan. Waar heeft hij die haat van geleerd dat hij een hele bevolkingsgroep dood wil zien? Dat een jongen van 18 die haat heeft? Zou die hem aangeleerd zijn? Hoeveel mensen willen met hem die uitroeiing?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:47 schreef IHVK het volgende:
[..]
Is 'ik wil joden uitroeien' iets wat gewoon gezegd moet kunnen worden?
Verder krijgt hij gewoon een gepaste straf. Hij zal het wel overleven.
Dat was Hitler ookquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:44 schreef Joodse_Donkere het volgende:
[..]
Praat eens even normaal ja. Die jongen is waarschijnlijk fout opgevoed.
Het filmpje. Hij heeft het volgens mij ook over Israël. Dat hij tegen Israël was. Aan het begin van het filmpje.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:19 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Oh, op welke manier is Israël precies bij dit verhaal betrokken? Ik kan het even niet vinden.
Ligt er natuurlijk aan wat voor werkgever.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:47 schreef BeSimple het volgende:
Werkgevers googlen hem als ze hen aannemen? Ik voorspel issues.
Hij had geen buurthuis vroeger.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:44 schreef Joodse_Donkere het volgende:
[..]
Praat eens even normaal ja. Die jongen is waarschijnlijk fout opgevoed.
Das inderdaad wel een gemis mischien. Jongeren buurthuizen kunnen gezellig zijn hoor. Heb er jaren als vrijwilliger gewerkt.quote:
En dan meneer Wilders dwingen met Moslims samen te werken. Zodat het begrip en respect kweekt voor de medemens die hij anders allemaal het land uit had willen zettenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Geert Wilders mag van mij betreft dan ook 16 uur taakstraf krijgen, net zoals zoveel andere Nederlanders die de moslims hebben beledigd, zijn ook genoeg filmpjes van op YouTube te vinden en als het om joden gaat dan is het ineens erg en kan dat iets oproepen, ach ga toch weg.
Jodenjoden
joden
joden
joden
Neuh, Wilders hoeft van mij part helemaal niet samen te werken met Moslims, ik denk ook dat geen één moslim dat zou willen, sowieso al niet in mijn omgeving. -edit- mag nietquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:54 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
En dan meneer Wilders dwingen met Moslims samen te werken. Zodat het begrip en respect kweekt voor de medemens die hij anders allemaal het land uit had willen zetten
Ik denk dat wanneer ze zeggen dat moslims uitgeroeid moeten worden...als in allemaal dood? Ze dezelfde straf krijgen hoor. En dan stel ik dezelfde vraag. Waar heeft degene die alle joden of moslims dood willen zien, die walgelijke ideetjes vandaan? Dat zou ik dan wel willen weten. Je bent niet klaar met hem straffen denk ik.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Geert Wilders mag van mij betreft dan ook 16 uur taakstraf krijgen, net zoals zoveel andere Nederlanders die de moslims hebben beledigd, zijn ook genoeg filmpjes van op YouTube te vinden en als het om joden gaat dan is het ineens erg en kan dat iets oproepen, ach ga toch weg.
Jij als bloed opgegroeide Nederlander zal nooit begrijpen waar die ideetjes vandaan komen, ik zeg niet dat alle Joden uitgeroeid moeten worden, maar Joden zijn de aartsvijanden van de Moslims, dat begrijp en voel je ook alleen als Moslim. Dit wilt natuurlijk niet zeggen dat ELKE Moslim er zo over denkt he, maar ga maar uit de meeste wel en ga er ook maar vanuit dat de Joden de Moslims net zo erg haten voordat we weer die uitspraken hier krijgen over dat Moslims radicaal etc etc blablalblalbla zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:57 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer ze zeggen dat moslims uitgeroeid moeten worden...als in allemaal dood? Ze dezelfde straf krijgen hoor. En dan stel ik dezelfde vraag. Waar heeft degene die alle joden of moslims dood willen zien, die walgelijke ideetjes vandaan? Dat zou ik dan wel willen weten. Je bent niet klaar met hem straffen denk ik.
Hoe was de schuldige in de rechtszaal trouwens??
Als het waar is wat jij zegt zijn het beiden wel erg simpele volkeren.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Jij als bloed opgegroeide Nederlander zal nooit begrijpen waar die ideetjes vandaan komen, ik zeg niet dat alle Joden uitgeroeid moeten worden, maar Joden zijn de aartsvijanden van de Moslims, dat begrijp en voel je ook alleen als Moslim. Dit wilt natuurlijk niet zeggen dat ELKE Moslim er zo over denkt he, maar ga maar uit de meeste wel en ga er ook maar vanuit dat de Joden de Moslims net zo erg haten voordat we weer die uitspraken hier krijgen over dat Moslims radicaal etc etc blablalblalbla zijn.
Je mag een hekel aan Limburgers hebben, maar je mag niet zeggen. Ze moeten allemaal dood.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:57 schreef arucard het volgende:
Maar ik mag ook niet zeggen: ik heb een hekel aan Luxemburgers, ik haat ze, ze moeten allemaal dood en als ik er een zie ga ik ze djoeken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |