nee hoorquote:Op donderdag 20 januari 2011 14:04 schreef mazaru het volgende:
[..]
Leuke poll. Misschien dat die in de volgende OP kan?
Ik ben hier best wel benieuwd naar.
Tot nu toe ben ik de enige 40+er
Nog 5,5 maand.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:33 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
Nog steeds? niet lang meer dus?
Je zal wel moeten! Ons in de steek laten kan natuurlijk niet he!quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:15 schreef robdriessen het volgende:
Run 5 van Evy is in de pocket. Kuiten protesteerden wel even tijdens het rennen, maar ik heb niet naar ze geluisterdZaterdag run 6, één dag na een zakelijk feestdiner. Eens kijken hoe veel verleiding ik daar kan weerstaan.
24 jaartjes oud hier, 25 is al in zicht..quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:16 schreef mazaru het volgende:
Wat is nou eigenlijk de gemiddelde leeftijd hier ongeveer? Ik lees zulke knappe prestaties. Het moet haast wel onder de 30 zijn.
Ik heb mijn telefoon in een 'armband' tijdens het rennen. Draag tights dus daar kan ik m niet kwijt haha.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Betreffende Runkeeper: hoe nemen jullie in hemelsnaam de telefoon mee tijdens het lopen? Gewoon in de hand ofzo?
19 hierquote:Op donderdag 20 januari 2011 14:12 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
Bijna het dubbele van mij.. valt wel mee toch![]()
![]()
Zal ik als nieuweling dan de jongste zijn? nee toch
Afgelopen keer jaquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:14 schreef Blinker het volgende:
Hebben sommige (beginnende) lopers hier ook last van hun buikspieren na het lopen?
Oei, dat is wel heel slecht. Ik ben helemaal geen dame maar een man (of jong broekie) van 22!quote:
Mijn post ging over egeltje1985quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:36 schreef kip_zonder-kop het volgende:
boem-dikkie bedankt voor Evy.
[..]
Oei, dat is wel heel slecht. Ik ben helemaal geen dame maar een man (of jong broekie) van 22!![]()
Nog even over mijn conditie... Vorig jaar of misschien zelfs het jaar daarvoor was ik ook bezig met hardlopen. Dat deed ik toen buiten en ik probeerde de lat steeds hoger te leggen en uiteindelijk kon ik iets meer dan 20 minuten hardlopen (snelheid weet ik helaas niet). Toen kreeg ik helaas last van m`n been waardoor ik het hardlopen heb laten varen. Toen was ik ook na een aantal minuten eigenlijk al aardig kapot maar als ik volhield kwam er ook een moment waarop ik
weer nieuwe energie leek te krijgen. Dus ik moet mezelf gewoon echt dwingen en dan wilt het wel aardig lukken allemaal.
Ik draag alleen een tight, een loopshirtje en daarover een fleecetrui. Geen handschoenen, muts en thermokleding. Ik denk dat dat pas in beeld komt als je lange duurlopen doet bij vrieskoude temperaturen. Ik ben steeds maar een halfuurtje van huis weg!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:15 schreef LSD.tv het volgende:
Morgen maar eens een stukje gaan rennen, ga proberen te beginnen met de intervaltraining van RunKeeper. (heb nog nooit echt aan hardlopen gedaan, dus dat wordt nog wat). Is een trainingsbroek met een shirt + vest warm genoeg voor dit weer? Of dragen jullie ook thermokleding oid?
Ik heb gister de Tabata intervaltraining gedaan en ik heb nu spierpijn in mijn billen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:14 schreef Blinker het volgende:
Hebben sommige (beginnende) lopers hier ook last van hun buikspieren na het lopen?
Ik heb er ook zo 1.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 07:54 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik draag alleen een tight, een loopshirtje en daarover een fleecetrui. Geen handschoenen, muts en thermokleding. Ik denk dat dat pas in beeld komt als je lange duurlopen doet bij vrieskoude temperaturen. Ik ben steeds maar een halfuurtje van huis weg!
Ik heb trouwens mijn nieuwe sportbh binnen, besteld via Ebay, want goedkoper.
Het is deze, van Sportjock:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ga hem vanavond testen. De BH bestaat uit 1 stuk, zonder beugels dus geen onhandige sluiting en geen schurende onderdelen. Leek me wel wat!
Als ik ga wandelen stellen de lessen echt geen flikker voor. Zodra ik bij de volgende lessen écht moeite krijg om aan een stuk door te lopen ga ik wel stukjes wandelen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:20 schreef Horchata het volgende:
Zonder wandelen zit er vrij weinig opbouw in lijkt me, omdat de duur van de lessen vrij langzaam opbouwt heb ik het idee.
Dan kan je het tempo een stukje hoger leggen. Gaat juist om die intervallen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:22 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Als ik ga wandelen stellen de lessen echt geen flikker voor. Zodra ik bij de volgende lessen écht moeite krijg om aan een stuk door te lopen ga ik wel stukjes wandelen.
Kijk wel even overmorgen. Loop nu al rond de 9/10 km/u.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:22 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Dan kan je het tempo een stukje hoger leggen. Gaat juist om die intervallen.
Als je al 27 minuten non-stop kunt lopen kun je beter de 0-5 km lessen laten voor wat ze zijn en doorgaan met de 5-10 km lessenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Et voila. Les 3 er op zitten. Wederom zonder wandelen. 4.19km in 27 minuten. Wel 2 minuten of zo cooldown. Kijken hoe lang ik de Evy lessen volhoud zonder te wandelen.
Ben gewoon lekker rustig aan het doen voor m'n gevoel. Ben met 0-5 begonnen omdat ik al sinds november niet had gelopen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:28 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Als je al 27 minuten non-stop kunt lopen kun je beter de 0-5 km lessen laten voor wat ze zijn en doorgaan met de 5-10 km lessen
Maar wat hebben de lessen dan voor nut voor jou? Ze zijn erop gericht een halfuur aaneen te kunnen lopen. Dat kun je al, dus zelfs de laatste les zal geen uitdaging voor je zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:29 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ben gewoon lekker rustig aan het doen voor m'n gevoel. Ben met 0-5 begonnen omdat ik al sinds november niet had gelopen.
In eerste instantie dacht ik ook dat het over iemand anders ging. Daarom heb ik heb eerst twee keer jouw reactie en een aantal posts boven jou gelezen en net heb ik dat nogmaals gedaan. Jij quote Dirk-Kuijt die het heeft over mijn conditie en vervolgens had jij dus daarop gereageerd. Als je daarmee egeltje1985 bedoelde heb je dat wel erg onduidelijk gedaan of ik weet niet hoe een forum werkt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 07:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mijn post ging over egeltje1985.
ik had ook niet door dat het over mij ging.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:23 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
In eerste instantie dacht ik ook dat het over iemand anders ging. Daarom heb ik heb eerst twee keer jouw reactie en een aantal posts boven jou gelezen en net heb ik dat nogmaals gedaan. Jij quote Dirk-Kuijt die het heeft over mijn conditie en vervolgens had jij dus daarop gereageerd. Als je daarmee egeltje1985 bedoelde heb je dat wel erg onduidelijk gedaan of ik weet niet hoe een forum werkt.![]()
Vandaag zou ik naar de sportschool gaan maar ik heb besloten om straks buiten te gaan hardlopen met Evy erbij uiteraard. Waarschijnlijk ga ik de sportschool even op een laag pitje zetten en me de komende tijd alleen bezig met hardlopen houden. Het gaat dus de eerste les worden en hopelijk ga ik het een beetje volhouden.
Ik vind het leuk en ik denk dat de latere lessen wel een uitdaging voor me worden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:40 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Maar wat hebben de lessen dan voor nut voor jou? Ze zijn erop gericht een halfuur aaneen te kunnen lopen. Dat kun je al, dus zelfs de laatste les zal geen uitdaging voor je zijn.
Vaak zijn dat maagklachten.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:08 schreef Blinker het volgende:
Vandaag last gehad van mn hartstreek (steken etc), dus niet gelopen vandaag.
Geen idee wat de oorzaak is.. Kijken of het nog terugloopt en anders dit weekend weer lopen
Laat je goed adviseren in een speciaalzaak. Die zijn wat duurder maar goed advies is toch wel erg belangrijk!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:18 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik ga zo naar nieuwe schoenen kijken.nog tips?
ik ook. Kheb eigenlijk geen moeilijke voeten. Maar de schoenen die ik nu heb zijn net te klein ofzo.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:57 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Laat je goed adviseren in een speciaalzaak. Die zijn wat duurder maar goed advies is toch wel erg belangrijk!
Verder, ik loop op Asics. Heb goede ervaringen met Asics maar ook nog nooit andere geprobeerd..
Zo ver ben ik nog niet gekomen.. Haha
Succes zo en ben benieuwd wat het word!
Iedere voet is anders, iedereen heeft een andere manier van lopen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:18 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik ga zo naar nieuwe schoenen kijken.nog tips?
saucony?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:20 schreef Flappekz het volgende:
Het zijn overigens deze schoenen geworden destijds:
[ afbeelding ]
Heb je wel voldoende demping in je schoenen? Ik kreeg alleen spierpijn in m'n schenen toen ik nog op schoenen liep zonder demping, nu met goede schoenen geen last meer van m'n schenen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:45 schreef egeltje1985 het volgende:
Spierpijn in mn schenen nu. Maar maandag hoef ik pas weer.
ik heb net nieuwe, saucony ook. Dus het zal me benieuwen. Op de loopband had ik er inderdaad geen last van, ook meer demping natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:11 schreef Slickk het volgende:
[..]
Heb je wel voldoende demping in je schoenen? Ik kreeg alleen spierpijn in m'n schenen toen ik nog op schoenen liep zonder demping, nu met goede schoenen geen last meer van m'n schenen.
Dan vooral lekker doorgaan jaquote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:42 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik vind het leuk en ik denk dat de latere lessen wel een uitdaging voor me worden.
Ik ook, voor de 10 kmquote:
Tofquote:
Misschien heb je hier iets aan?quote:Op maandag 24 januari 2011 12:21 schreef karoltje het volgende:
Ik loop nu al een jaar of twee 5 km. Zou wel wat meer willen lopen maar de meeste 5-10 schema's werken met tempowisselingen en daar heb ik echt een gruwelijke hekel aan. Hoe doen jullie dit?
Ziet er interessant uit! Via de site zag ik ook dit:quote:Op maandag 24 januari 2011 12:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Misschien heb je hier iets aan?
http://www.runinfo.nl/schemabeginnersuur.htm
En dan gewoon dat 'vaartspel' negeren
SUCCES!quote:Op maandag 24 januari 2011 14:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou daar ga ik dan voor de eerste keer.... Tot zo!
Vind je dat fijn, samen met iemand? Ik rende wel eens met mn vriend samen eerst, maar ik had telkens het idee dat ik hem ophield.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:43 schreef robdriessen het volgende:
[..]
SUCCES!
Mijn loopmaatje is ziek, dus ga ik vandaag alleen met Evy op stap, run 7 alweer. Doe ik 'm donderdag gewoon nog een keer als maatje hopelijk dan weer beter is.
We hebben een gelijkwaardig fitheidsniveau en lichaamsbouwquote:Op maandag 24 januari 2011 14:54 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Vind je dat fijn, samen met iemand? Ik rende wel eens met mn vriend samen eerst, maar ik had telkens het idee dat ik hem ophield.
Het begin is er! Ik (en Evy vast ook wel) ben fier op jequote:Op maandag 24 januari 2011 15:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn god wat een ramp. Ik kan dus blijkbaar een minuut 'hardlopen' en dan houdt het op. Het is bij mij voor mijn gevoel meer hardstrompelen maar goed. Woensdag gaan we les 1 nog maar eens doen want dit is echt te triest voor woorden.
Ondanks dat ik gesmokkeld heb op de stukken waar je 2 en 3 minuten moest lopen, ben ik toch een klein beetje trots op mezelf. Het is al heel wat dat ik me er toe heb kunnen zetten om te beginnen.
Ja, ik heb ook geen Nike+-schoenenquote:Op maandag 24 januari 2011 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
lolwait
kan het ook met andere schoenen dan nikes? Want ik heb gewoon prima saucony's
Dan ga jij straks achterlopenquote:Op maandag 24 januari 2011 14:43 schreef robdriessen het volgende:
[..]
SUCCES!
Mijn loopmaatje is ziek, dus ga ik vandaag alleen met Evy op stap, run 7 alweer. Doe ik 'm donderdag gewoon nog een keer als maatje hopelijk dan weer beter is.
Dan zou ik toch iets verder vooraan beginnen en dan 1 les pakken, 1 overslaan, 1 les pakken, 1 overslaan. Die schema's zijn niet alleen voor de conditie, maar ook om je spieren en gewrichten de tijd te geven om op kracht te komen.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Halloik ga ook weer beginnen. Heupblessure is weg, maar ik ga toch maar weer heel voorzichtig beginnen want ik wil niet weer bij de chiropractor belanden. Morgen ga ik daarom weer met - tip van Vik - het schema van hardloopschema.nl voor beginners beginnen.
Alleen twijfel ik nu een beetje bij welke les ik zal beginnen. Helemaal van voor af aan lijkt me wat overdreven, maar i.v.m. blessures wil ik niet te hard van stapel lopen. Ik denk dat ik begin rond les 10, waar de stukjes van 4 minuten erin komen.
Hmpf, heb nu al spierpijn.... Het gaat vast een groot succes worden om morgenochtend mijn hele bovenverdieping schoon te maken, ik kijk er al helemaal naar uitquote:Op maandag 24 januari 2011 15:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn god wat een ramp. Ik kan dus blijkbaar een minuut 'hardlopen' en dan houdt het op. Het is bij mij voor mijn gevoel meer hardstrompelen maar goed. Woensdag gaan we les 1 nog maar eens doen want dit is echt te triest voor woorden.
Ondanks dat ik gesmokkeld heb op de stukken waar je 2 en 3 minuten moest lopen, ben ik toch een klein beetje trots op mezelf. Het is al heel wat dat ik me er toe heb kunnen zetten om te beginnen.
Dit had ik de eerste week ook. Uiteindelijk trok het bij mij wel recht. Ik zit nu net in de derde week en loop nu ook netjes de drie minuten.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed idee, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht!quote:Op maandag 24 januari 2011 18:42 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Dan zou ik toch iets verder vooraan beginnen en dan 1 les pakken, 1 overslaan, 1 les pakken, 1 overslaan. Die schema's zijn niet alleen voor de conditie, maar ook om je spieren en gewrichten de tijd te geven om op kracht te komen.
Werktquote:Op maandag 24 januari 2011 22:13 schreef robdriessen het volgende:
Ik heb les 7 overleefd. Ternauwernood. Gaf me wel de kans om Sports Tracker uit te proberen. Wat Runkeeper is voor de iPhone is Sports Tracker voor Nokia smartphones. Gratis en ziet er heel slick uit!
Kijk maar eens of deze link werkt. Kun je ook mijn route eens zien
Waarom op de loopband? Dat lijkt me nou echt helemaal niks.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:17 schreef La_Vita het volgende:
Ik doe Evy op de loopband. Maar omdat dat veel makkelijker is dan op straat heb ik de helling wel op 5% gezet. Zou dat een beetje een redelijke compensatie zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |