Ik kan ook wel 30 minuten aan één stuk lopen maar dan haal ik bij langerna niet de 10 kilometer.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:49 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ow. Maar als ik het goed begrijp kun je nu 30 minuten aan één stuk lopen dan?
Hihi, hardlopen bedoel ik. Evy heeft me verpest.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:53 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik kan ook wel 30 minuten aan één stuk lopen maar dan haal ik bij langerna niet de 10 kilometer.
Hardlopen ook wel. Dan alsnog niet in 30 minuten 10 kilometer. Dat is ook gekkenwerk, dan zou je gemiddeld 20km/u moeten lopen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:54 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Hihi, hardlopen bedoel ik. Evy heeft me verpest.
Ja dat red ik makkelijk. Ik kan 20 minuten lang achter elkaar met een snelheid 15km per uur lopen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:49 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ow. Maar als ik het goed begrijp kun je nu 30 minuten aan één stuk lopen dan?
Nee joh, maar dat bedoel ik ook niet.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:58 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Hardlopen ook wel. Dan alsnog niet in 30 minuten 10 kilometer. Dat is ook gekkenwerk, dan zou je gemiddeld 20km/u moeten lopen.
Maar wat wil je dan nog verbeteren als je niet verder wilt rennen?quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ja dat red ik makkelijk. Ik kan 20 minuten lang achter elkaar met een snelheid 15km per uur lopen.
Van dat langdradige gedoe hou ik niet zo van. Dus als er iemand een mooie uitdaging met intervallen kent voor op mijn iPhone zou ik dat zeer op prijs stellen.
Je kunt met Runkeeper Pro zelf interval trainingen maken.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ja dat red ik makkelijk. Ik kan 20 minuten lang achter elkaar met een snelheid 15km per uur lopen.
Van dat langdradige gedoe hou ik niet zo van. Dus als er iemand een mooie uitdaging met intervallen kent voor op mijn iPhone zou ik dat zeer op prijs stellen.
Wat explosiviteit... En nog wat meer conditie.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:59 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nee joh, maar dat bedoel ik ook niet.
[..]
Maar wat wil je dan nog verbeteren als je niet verder wilt rennen?
Meen je dat? Eens kijken dan. Die heb ik er namelijk op staan.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:03 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je kunt met Runkeeper Pro zelf interval trainingen maken.
Dat werkt best mooi! Heb je toevallig een goede site met daar wat intervalschema's?quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:03 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je kunt met Runkeeper Pro zelf interval trainingen maken.
Ik heb hem net ingevoerd in mijn RunKeeper Pro! Ik ga hem gewoon op mijn standaard 5km rondje lopen. Dus na die training loop ik nog gewoon de resteren de km's. Ik ben benieuwd!quote:1. Warm-up – Begin met een korte warm-up van ongeveer 6 minuten op lichte intensiteit. Dit heb je nodig om je hartslag iets te verhogen en je spieren warm te maken.
2. 20 seconden bijna maximaal – Wanneer je opgewarmd bent, begin dan snel met het opvoeren van de snelheid tot ongeveer 90 procent van je kunnen. Houd dit 20 seconden vol.
3. 10 seconden minimaal – Als de 20 seconden voorbij zijn, verminder dan 10 seconden lang de snelheid tot bijna stilstand (als je dit interval schema toepast op hardlopen, reduceer je snelheid dan tot rustig lopen).
4. Herhaling – Ga terug naar stap 2 en ga weer 20 seconden voluit enzovoort (bron).
Probeer zes van deze intervallen achter elkaar te doen. Als het niet lukt om dit schema direct zo vaak achter elkaar te doen, dan is dit niet erg. Zelfs topsporters hebben moeite met meer dan 8 sets achter elkaar.
Ik ben daar nog niet echt mee bezig. Liep eerst mijn eigen schema's en nu na 2 maand niet lopen ben ik afgelopen week weer met Evy begonnen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat werkt best mooi! Heb je toevallig een goede site met daar wat intervalschema's?
Hmm oké, ik had mijn gps enzo al aangezet zodat dat in ieder geval goed was, maar ik keek na 1,5 km op m'n mobiel en vanaf toen ging die pas meten.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Je moet wel ff wachten met lopen voordat Runkeeper Pro je locatie heeft gevonden. Meestal is dat nu een seconden of 5. Bij mij werkt het echt perfect. Ik heb in de 20x dat ik het programma heb gebruikt nog geen enkel probleem ondervonden.
Runkeeper is bij mij wel erg nauwkeurig, ik kan op de map op m'n Runkeeper-account precies zien waar ik over de stoep ben geweest en dergelijke.quote:Op woensdag 19 januari 2011 22:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Mijn Runkeeper werkt over het algemeen goed al snijdt hij wel heel vaak stukken af. Omdat ik best wel scherpe bochten neem in mijn routes. Vraag me af hoeveel meter dat nou uiteindelijk scheelt als hij zo wat elke bocht die ik neem afsnijdt.
Morgen les 3.
Na 10 minuten met een snelheid van 10 km per uur op een loopband en dan al kapot? Een loopband rolt ook nog eens mee... Dan moet je echt wat aan je conditie doen idd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 04:10 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hallo,
Sinds een paar maanden ga ik drie keer in de week naar de sportschool en ben dan altijd onder andere 10 minuten met een snelheid van 10km/u aan het hardlopen op de loopband. Nu kijk ik er altijd gigantisch tegenop en na afloop ben ik toch ook redelijk afgepeigerd. Misschien moet ik dus maar eens de afstand vergroten en lol in het hardlopen proberen te krijgen. Maar dan wel graag met een trainingsschema en Evy lijkt me daarom dus wel wat.
Kan iemand mij dus ook aan de lieftallige Evy helpen?
Vind je 's ochtends lopen fijn? Ik heb dan altijd een duf gevoel en haal nooit goede prestaties.quote:Op donderdag 20 januari 2011 09:48 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik wou overigens met les 3 beginnen vanochtend maar om half 3 en 5 uur je nest uit voor de puppy is toch nog best vermoeiend uiteindelijk. Even wakker worden en misschien vanmiddag les 3 doen.
Niet iedereen is zo'n superheld als jij. Pas jij nou maar op dat je niet teveel hooi op je vork neemt.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Na 10 minuten met een snelheid van 10 km per uur op een loopband en dan al kapot? Een loopband rolt ook nog eens mee... Dan moet je echt wat aan je conditie doen idd.
Jep, voor ik mijn dag begin. Meteen als ik wakker word spullen aan en rennen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Vind je 's ochtends lopen fijn? Ik heb dan altijd een duf gevoel en haal nooit goede prestaties.
Zo bedoel ik dat niet. Ik bedoel meer dat er dan nog zeker een hoop te verbeteren is. Al weet ik zijn of haar leeftijd natuurlijk niet en dat speelt ook een aardige rol.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo'n superheld als jij. Pas jij nou maar op dat je niet teveel hooi op je vork neemt.
quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:12 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Jep, voor ik mijn dag begin. Meteen als ik wakker word spullen aan en rennen.
Knap, dat kan ik echt niet.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:12 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Jep, voor ik mijn dag begin. Meteen als ik wakker word spullen aan en rennen.
Ik schat dat ze 25 isquote:Op donderdag 20 januari 2011 10:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zo bedoel ik dat niet. Ik bedoel meer dat er dan nog zeker een hoop te verbeteren is. Al weet ik zijn of haar leeftijd natuurlijk niet en dat speelt ook een aardige rol.
Dat lijkt me logisch aangezien dit een beginnerstopic isquote:Op donderdag 20 januari 2011 10:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zo bedoel ik dat niet. Ik bedoel meer dat er dan nog zeker een hoop te verbeteren is. Al weet ik zijn of haar leeftijd natuurlijk niet en dat speelt ook een aardige rol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |